Ce barembi Wäyrynen (w210 200CDI -02)
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tämähän se mielenkiintoisen tilanteen mulle järjesti, kun viimeistä kertaa ajelin tuolta etelänmailta kotia kohti tuossa joulukuun alkupuolella. Vähän Lahden eteläpuolella tuli täysperärekka perä edellä vastaan. Vilkaisu peiliin, äh, ohituskaistalla pitkä jono. Mutta kas, ensimmäisen ja toisen auton väli on senverran pitkä, että tuohon mahtuu kyllä kun röyhkeästi menee. Vettä tihuutti taivaalta, oli pimeää. Ensimmäinen ohituskaistalla ajava auto meni, nyt hanaa!!!
Siihen sen persieen sitten lähin ohittamaan sitä rekkaa. Edellä menevän auton (ja rekan) renkaista tuli senverran vesipaskaa tuulilasiin, että piti kytkeä pyyhkijästä nopein asento. Aisan kohdalla, reilun satasen vauhdissa, pyyhin sitten pysähtyi keskelle lasia ja hetkessä näkyväisyys hävisi täysin. Voi SSSAAAATTT...!!! Sekunnin harkinta, vauhtia hitaasti pois, vilkku oikealle ja takaisin rekan perään. Siitä edelleen vilkku päällä pientareelle ja hätävilkut päälle. Ulos ihmettelemään. Pyyhkijän moottori ääntelee, mutta vivustosta kuuluu runks-runks-runks-runks. Jahas, mitäs nyt sitte...?
Muistin siinä sitten, että parin kilometrin päässä on levike juuri ennen Lahtea, näkisköhän sitä sinne ajella...? Noh, huonosti näki, mutta sinne pääsin kuitenkin. Kuin ihmeen kaupalla juuri tällä kertaa sattui peräkontissa olemaan työkalusarja, jolla sitten kännykän kameran valossa purkamaan muoveja pois tuulilasin alareunasta. Aikani ährättyäni vikakin löytyi: vipu irronnut moottorin pallonivelestä. Milläs perkeleen konstilla tämän korjaan perjantai-iltana, tähän aikaan? En keksinyt mitään konstia (tuolloin) ja päädyin vaan painamaan vivun takaisin niveleen ja jätin muovit irti, että sitten kun se seuraavan kerran putoaa, niin eikun seis ja sama toimenpide.
Se mokoma pysyi paikallaan Leivonmäelle asti! Reilun satakunta km siis. Siellä sitten putosi paikaltaan uudestaan ja ajoin Leivonmäen TB:n pihaan uudestaan ähräämään. Siinä sitten tonkiessani ja noituessani paikalle käppäili joku kyläläinen: "Onko Mersussa vikaa vai onko pesuneste loppu?" No vikaahan tässä on, millähän helvetillä tuon sais pysymään paikallaan, puolitoistasataa kilometriä vielä kotiin matkaa... "No kuule, mulla on halli tuossa viidenkymmenen metrin päässä, minä ajan raktorin sieltä pihalle, aja sinä Mersu sisään, niin pääset valon alle ihmettelemään." Oho, no kiitos nyt vaan kauhian paljon.
Näin tehtiin. Ihmeteltiin aikamme. Sitten välähti! Hei, sullahan on pylväspora tuossa. Niettä minä tempasen koko moottori- ja vivustohässäkän irti, porataan reikä moottorin palloniveleen ja tehään siihen kierteet. Sitten pultilla se vivusto siihen palloniveleen kiinni, eikä muuten irtoa enää! Tuumasta toimeen. Reikä porattiin, kierteet tehtiin, löytyi pulttikin vaan oli piru liian pitkä. No minä sitä sitten katkaisemaan ja vaikka nimenomaan jätin pelivaraa etten katkaise liian lyhyeksi (koska pultinhan olis tietysti pitäny kiristyä sinne kierteen pohjaan ja vivulle jäädä pieni välys, muutenhan se kiertoliike avaa sen pultin), ni arvatkaas kuinka kävi? No totta vitussa siitä pultista tuli liian lyhyt.
Tämä ilmeni sen jälkeen, kun paketti oli kasattu (ilman muoveja, ne jätin vielä kaiken varuiksi irti...) ja testattu toimivaksi. Noh, kun matka jatkui, niin viiden kilometrin päässä se perkeleen kirottu, minun helvetin mänttipään liian lyhyeksi katkaisema pultti aukes ja taas oltiin ilman pyyhintä. Siinä vaiheessa otti pannuun jo senverran kovastipaljon, että annoin olla. Ajoin loppumatkan ilman pyyhintä. Onneksi oli vähemmän liikennettä ja ONNEKSI tuli laitettua nuo lisäpitkät. Muuten olis ollu "aika" hankala kotimatka...
Seuraavana päivänä sitten irrotin moottorin ja vivuston jälleen. Pudonnut pulttikin löytyi sieltä kaukalon pohjalta. Laitoin pultin takaisin, tällä kertaa kierrelukitteella liimattuna. Siitä asti on toiminut, pari viikkoa sitten uskalsin laittaa jo muovitkin takas paikalleen...
Tekis mieli vaihtaa tämä farkkulankkuun... Oih, siinäpä vasta olis Auto...
Edit: Vaikkapa tämä tästä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/6420683" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuuuuuuuuuh, ooooooooooh, aaaaaaaaaaah. Ihana! Hinta on kyllä kovanmoinen, ei taida pystyä/kyetä...
Siihen sen persieen sitten lähin ohittamaan sitä rekkaa. Edellä menevän auton (ja rekan) renkaista tuli senverran vesipaskaa tuulilasiin, että piti kytkeä pyyhkijästä nopein asento. Aisan kohdalla, reilun satasen vauhdissa, pyyhin sitten pysähtyi keskelle lasia ja hetkessä näkyväisyys hävisi täysin. Voi SSSAAAATTT...!!! Sekunnin harkinta, vauhtia hitaasti pois, vilkku oikealle ja takaisin rekan perään. Siitä edelleen vilkku päällä pientareelle ja hätävilkut päälle. Ulos ihmettelemään. Pyyhkijän moottori ääntelee, mutta vivustosta kuuluu runks-runks-runks-runks. Jahas, mitäs nyt sitte...?
Muistin siinä sitten, että parin kilometrin päässä on levike juuri ennen Lahtea, näkisköhän sitä sinne ajella...? Noh, huonosti näki, mutta sinne pääsin kuitenkin. Kuin ihmeen kaupalla juuri tällä kertaa sattui peräkontissa olemaan työkalusarja, jolla sitten kännykän kameran valossa purkamaan muoveja pois tuulilasin alareunasta. Aikani ährättyäni vikakin löytyi: vipu irronnut moottorin pallonivelestä. Milläs perkeleen konstilla tämän korjaan perjantai-iltana, tähän aikaan? En keksinyt mitään konstia (tuolloin) ja päädyin vaan painamaan vivun takaisin niveleen ja jätin muovit irti, että sitten kun se seuraavan kerran putoaa, niin eikun seis ja sama toimenpide.
Se mokoma pysyi paikallaan Leivonmäelle asti! Reilun satakunta km siis. Siellä sitten putosi paikaltaan uudestaan ja ajoin Leivonmäen TB:n pihaan uudestaan ähräämään. Siinä sitten tonkiessani ja noituessani paikalle käppäili joku kyläläinen: "Onko Mersussa vikaa vai onko pesuneste loppu?" No vikaahan tässä on, millähän helvetillä tuon sais pysymään paikallaan, puolitoistasataa kilometriä vielä kotiin matkaa... "No kuule, mulla on halli tuossa viidenkymmenen metrin päässä, minä ajan raktorin sieltä pihalle, aja sinä Mersu sisään, niin pääset valon alle ihmettelemään." Oho, no kiitos nyt vaan kauhian paljon.
Näin tehtiin. Ihmeteltiin aikamme. Sitten välähti! Hei, sullahan on pylväspora tuossa. Niettä minä tempasen koko moottori- ja vivustohässäkän irti, porataan reikä moottorin palloniveleen ja tehään siihen kierteet. Sitten pultilla se vivusto siihen palloniveleen kiinni, eikä muuten irtoa enää! Tuumasta toimeen. Reikä porattiin, kierteet tehtiin, löytyi pulttikin vaan oli piru liian pitkä. No minä sitä sitten katkaisemaan ja vaikka nimenomaan jätin pelivaraa etten katkaise liian lyhyeksi (koska pultinhan olis tietysti pitäny kiristyä sinne kierteen pohjaan ja vivulle jäädä pieni välys, muutenhan se kiertoliike avaa sen pultin), ni arvatkaas kuinka kävi? No totta vitussa siitä pultista tuli liian lyhyt.
Tämä ilmeni sen jälkeen, kun paketti oli kasattu (ilman muoveja, ne jätin vielä kaiken varuiksi irti...) ja testattu toimivaksi. Noh, kun matka jatkui, niin viiden kilometrin päässä se perkeleen kirottu, minun helvetin mänttipään liian lyhyeksi katkaisema pultti aukes ja taas oltiin ilman pyyhintä. Siinä vaiheessa otti pannuun jo senverran kovastipaljon, että annoin olla. Ajoin loppumatkan ilman pyyhintä. Onneksi oli vähemmän liikennettä ja ONNEKSI tuli laitettua nuo lisäpitkät. Muuten olis ollu "aika" hankala kotimatka...
Seuraavana päivänä sitten irrotin moottorin ja vivuston jälleen. Pudonnut pulttikin löytyi sieltä kaukalon pohjalta. Laitoin pultin takaisin, tällä kertaa kierrelukitteella liimattuna. Siitä asti on toiminut, pari viikkoa sitten uskalsin laittaa jo muovitkin takas paikalleen...
Tekis mieli vaihtaa tämä farkkulankkuun... Oih, siinäpä vasta olis Auto...
Edit: Vaikkapa tämä tästä: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/6420683" onclick="window.open(this.href);return false;
Uuuuuuuuuuh, ooooooooooh, aaaaaaaaaaah. Ihana! Hinta on kyllä kovanmoinen, ei taida pystyä/kyetä...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Voi jeesusristus sentään, että on tämä melkonen arkkupakastin oikeassa talvessa.
Eilen illalla kävin kaupassa tuossa reilun kymmenen kilometrin päässä, ulkona pakkasta -23 astetta. Puolitoista tuntia oli lohkolämppärissä. Kylälle kun pääsin, niin moottorinlämmöt oli nousseet jo huikeaan 50 asteeseen. Autossa sisällä ei juurikaan sen lämpimämpää, kuin ulkona. Kirottua. Ja juu, yhä edelleen se termostaatti on kunnossa, tänään työmatkalla muutaman asteen pakkasella nousi lämmöt jo lähes normaaliksi.
Kovilla pakkasilla käytin sitä tuhkakupin vierestä löytyvää lisälämmitintä. Mitään muuta hyötyä en siitä huomannut olevan kuin sen, että sen kokeilun jälkeen tulee taajamanopeuksissa pakokaasun käry kajuuttaan. Nytkin vaikka lisälämmitin ei ole päällä. Onko se lämmitin sähö- vai polttoaine käyttöinen? Mietin vaan, että mistä hitosta se sen pakokaasun käryn sinne hyttään työntää...?
Ja missäs tässä on raitisilmasuodatin? Sekin lie tukossa...
Eilen illalla kävin kaupassa tuossa reilun kymmenen kilometrin päässä, ulkona pakkasta -23 astetta. Puolitoista tuntia oli lohkolämppärissä. Kylälle kun pääsin, niin moottorinlämmöt oli nousseet jo huikeaan 50 asteeseen. Autossa sisällä ei juurikaan sen lämpimämpää, kuin ulkona. Kirottua. Ja juu, yhä edelleen se termostaatti on kunnossa, tänään työmatkalla muutaman asteen pakkasella nousi lämmöt jo lähes normaaliksi.
Kovilla pakkasilla käytin sitä tuhkakupin vierestä löytyvää lisälämmitintä. Mitään muuta hyötyä en siitä huomannut olevan kuin sen, että sen kokeilun jälkeen tulee taajamanopeuksissa pakokaasun käry kajuuttaan. Nytkin vaikka lisälämmitin ei ole päällä. Onko se lämmitin sähö- vai polttoaine käyttöinen? Mietin vaan, että mistä hitosta se sen pakokaasun käryn sinne hyttään työntää...?
Ja missäs tässä on raitisilmasuodatin? Sekin lie tukossa...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
no onko siinä wepasto? Napissa kun palaa valo, ei webasto käynnisty ja sähköinen ei oo pääl. vaaan laita termostaatti kondiksee Pika-apuna erinomainen kikka: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=160238" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Enpä usko webastoa löytyvän. Se nyt on sinänsä ihan se ja sama, koska tuon napin asennolla ei ole mitään vaikutusta mihinkään. Ei se sen paremmin lämpeä, paloipa napissa valo eli ei. Nyt vaan tulee se pakokaasun käry sisälle...
Kait se on pakko tuo letkutermari laittaa. Ei tuolla ajele pirukaan kunnon pakkasilla. Toppahousut ja -takki ja hanskat ja pipa päässä siellä saa talvella olla. Ja silti on kylmä.
Eipä ollu esikammiodieseleissä näitä ongelmia...
Kait se on pakko tuo letkutermari laittaa. Ei tuolla ajele pirukaan kunnon pakkasilla. Toppahousut ja -takki ja hanskat ja pipa päässä siellä saa talvella olla. Ja silti on kylmä.
Eipä ollu esikammiodieseleissä näitä ongelmia...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Kokemuksesta voin sanoa, että maskin peitteestä oli ainakin 320CDI:ssä selvää apua vähän nopeampaan lämpiämiseen talvisessa maantieajossa, mutta 10km on kyllä paavo-CDI:lle auttamatta liian lyhyt ajomatka yli 20 pakkasasteen lukemissa lämpiämistä ajatellen, vaikka auto olisi kunnossakin, vissiin. Tuommoinen nelosdiisseli taitaa yleensäkin kehittää hukkalämpöä vielä huonommin kuin isoveljensä...
Bensakasin kun täräyttää kylmiltään tulille kympin pakkasessa ja raappii lasit puhtaaksi, niin hyttiin hypätessä puskee jo haaleaa lämppäristä ja hyvin lyhyen ajomatkan jälkeen tulee ihan oikeaa lämmintäkin .
Bensakasin kun täräyttää kylmiltään tulille kympin pakkasessa ja raappii lasit puhtaaksi, niin hyttiin hypätessä puskee jo haaleaa lämppäristä ja hyvin lyhyen ajomatkan jälkeen tulee ihan oikeaa lämmintäkin .
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Osunut omalle kohdallekin tuo sama? mies. Kävin hakemassa trailerilla välille jäänyttä autoa(ei mersu) ja minua odotellessa oli tullut auttamaan ja kyselemään tarviiko apua. Silloin ei ollut mitään tehtävissä mutta hienoa että tuollaisia auttajia löytyyPakardinen kirjoitti: noituessani paikalle käppäili joku kyläläinen:
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Juu, maski on peitetty ja nyt myös kuulerin reikä. Tosiasiallista hyötyä on vielä vaikea mennä sanomaan, kun tuo pakkanen lauhtui taas pariin asteeseen täällä. Mutta en mahdottomana pidä, että se vähän paremmin nyt lämpiäsi, kun kuulerikin on suojassa. Ainakin äsken kun kylillä kävin, niin tuntui kuin että vähän paremmin ois lämmenny. Mutta kyllä minä siitä huolimatta sen letkutermarin taidan laittaa. Ei se tuo palelu auton ratissa niin herkkua ole, sitä saa tehdä V-Maxin satulassa ihan tarpeeks keväisin ja syksyisin...RH kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa, että maskin peitteestä oli ainakin 320CDI:ssä selvää apua
On, se on todella mukava huomata, että pyyteetöntä avuliaisuutta vielä löytyy. Harmitti tuolloin, kun ei ollut käteistä rahaa antaa palkkioksi avusta. Mutta kaksi puolen litran tölkkiä Sandelsia kuulemma oli ihan sopiva korvaus...AM kirjoitti:Osunut omalle kohdallekin tuo sama? mies. Kävin hakemassa trailerilla välille jäänyttä autoa(ei mersu) ja minua odotellessa oli tullut auttamaan ja kyselemään tarviiko apua. Silloin ei ollut mitään tehtävissä mutta hienoa että tuollaisia auttajia löytyy
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ite en lähde koskaan taipaleelle ilman hylsysarjaa, lenkkisarjaa, hallitunkkia, kaikkia nesteitä, otsalamppua ja yleismittaria...tämä varustus löytyy aina peräkontista.Pakardinen kirjoitti:
Muistin siinä sitten, että parin kilometrin päässä on levike juuri ennen Lahtea, näkisköhän sitä sinne ajella...? Noh, huonosti näki, mutta sinne pääsin kuitenkin. Kuin ihmeen kaupalla juuri tällä kertaa sattui peräkontissa olemaan työkalusarja, jolla sitten kännykän kameran valossa purkamaan muoveja pois tuulilasin alareunasta. Aikani ährättyäni vikakin löytyi: vipu irronnut moottorin pallonivelestä. Milläs perkeleen konstilla tämän korjaan perjantai-iltana, tähän aikaan? En keksinyt mitään konstia (tuolloin) ja päädyin vaan painamaan vivun takaisin niveleen ja jätin muovit irti, että sitten kun se seuraavan kerran putoaa, niin eikun seis ja sama toime.. [/i]
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Sama juttu,tämä tapa jäänyt nuoruusvuosilta kun
autot oli mitä oli
autot oli mitä oli
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Näinhän se nuorena meni, nyt pitää sen verran tilillä että pääsee taksilla loppumatkan ja pistää katiskan hinurilla menemään korjaamolle...ehkä sitä kutsutaan vanhuuden viisastumiseksi ?jkv kirjoitti:Sama juttu,tämä tapa jäänyt nuoruusvuosilta kun
autot oli mitä oli
Näin talvella minulla on takakontissa vain ohut pilkkihaalari, pipo ja lämpimät kengät villasukilla.....jos vaikka webastokin lopettaa toimimasta niin on lämpöä odotella taksia.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Sama ajatusmaailma LU:n kanssa. Eli itse olen sitä mieltä, että jos auto pettää niin taksi jatkaa. Tämä tosin sen takia, että en osaa korjata autoja (huollatan säännöllisesti ja seuraan tiettyjä markkereita, joiden mukaan tulee mahdollisesti ennakoivaa korjaamokäyntiä). Mutta itsellä kyllä alkaisi kadota autoilusta nautinto, jos mukana pitää olla jonkinlainen korjaussarja, että uskaltaa lähteä autolla liikenteeseen. Kun tulee ajettua kohtuullisen paljon työn takia niin auton pitää/pitäisi olla toimintavarma (nyt moni varmaan kyselee, että miksi mulla on sitten tuo auto ).LopenUupunut kirjoitti:Näinhän se nuorena meni, nyt pitää sen verran tilillä että pääsee taksilla loppumatkan ja pistää katiskan hinurilla menemään korjaamolle...ehkä sitä kutsutaan vanhuuden viisastumiseksi ?jkv kirjoitti:Sama juttu,tämä tapa jäänyt nuoruusvuosilta kun
autot oli mitä oli
Näin talvella minulla on takakontissa vain ohut pilkkihaalari, pipo ja lämpimät kengät villasukilla.....jos vaikka webastokin lopettaa toimimasta niin on lämpöä odotella taksia.
.
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Itsellä on ajossa W203 T cdi 8/2004 ja kyllä minusta lämpenee hyvin . Oli seissyt auto yön ulkona ja pakkasta -20 astetta , ei webastoa , ei lohkolämmitintä,moottorin lämpö näytti 6 kilometrin ajon jälkeen jo yli 80 astetta . Myös auton sisällä on riittävästi jo lämpöä.RH kirjoitti:Kokemuksesta voin sanoa, että maskin peitteestä oli ainakin 320CDI:ssä selvää apua vähän nopeampaan lämpiämiseen talvisessa maantieajossa, mutta 10km on kyllä paavo-CDI:lle auttamatta liian lyhyt ajomatka yli 20 pakkasasteen lukemissa lämpiämistä ajatellen, vaikka auto olisi kunnossakin, vissiin. Tuommoinen nelosdiisseli taitaa yleensäkin kehittää hukkalämpöä vielä huonommin kuin isoveljensä...
Bensakasin kun täräyttää kylmiltään tulille kympin pakkasessa ja raappii lasit puhtaaksi, niin hyttiin hypätessä puskee jo haaleaa lämppäristä ja hyvin lyhyen ajomatkan jälkeen tulee ihan oikeaa lämmintäkin .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Kyllähän mullakin on vakuutuksessa se hinausturva. Mutta jotenkin noin "vähäpätöisen" vian takia syletti soittaa hinausliikkeelle ja pirssille. Ehkäpä sitä jotenkin on niin masokistinen luonne ja tulee aina ensimmäisenä mieleen, että itepähän oot osas valinnu ja ostanu tämmösen rieskan, kärsi sika!
Noh, loppu hyvin, kaikki hyvin.
Paitsi että ei sittenkään. Perjantaina kun ajelin nollakelillä hakemaan lapsia kuulerin reikä peitettynä, niin koneen lämmöt huiteli siellä satasen viivalla. Kajuutassa oli lämpöä kuin ruattalaisessa saunassa vaikka lämmönsäätimet oli sinisen ja valkean vaihteessa. Pakko oli käydä repimässä se peitto sieltä helvettiin, en uskaltanu pitää paikallaan. Vaikka kyllähän se nuo lämmöt olis kestäny helpostikin. Pitää nyt ensimmäisenä laittaa se letkutermari ja kattoa miksikä se sillä muuttuu... Jos käy vieläkin kylmänlaisena, niin sitten modata siitä kuulerinpeitosta semmonen, että siitä jonkunverran menee ilmaa läpi.
Noh, loppu hyvin, kaikki hyvin.
Paitsi että ei sittenkään. Perjantaina kun ajelin nollakelillä hakemaan lapsia kuulerin reikä peitettynä, niin koneen lämmöt huiteli siellä satasen viivalla. Kajuutassa oli lämpöä kuin ruattalaisessa saunassa vaikka lämmönsäätimet oli sinisen ja valkean vaihteessa. Pakko oli käydä repimässä se peitto sieltä helvettiin, en uskaltanu pitää paikallaan. Vaikka kyllähän se nuo lämmöt olis kestäny helpostikin. Pitää nyt ensimmäisenä laittaa se letkutermari ja kattoa miksikä se sillä muuttuu... Jos käy vieläkin kylmänlaisena, niin sitten modata siitä kuulerinpeitosta semmonen, että siitä jonkunverran menee ilmaa läpi.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tänään askartelin letkutermostaatin paikalleen ja.........
Ei. Ei vaan tuo nelipyttynen CDI näytä tuottavan näillä -20 asteen pakkasilla lämpöä 60 astetta enempää. Reilu kolmekymmentä kilometriä töistä kotiin ja siihen 60 asteeseen se lämpömittari jämähti. Voi persien persie. Noh, nyt sitten tukkimaan kuulerin reikää semmoisella pienellä modauksella, idea on jo pari päivää itänyt päässä siitä, kuinka saan siitä semmoisen, että lämpeää pakkasilla mutta on helppo tehdä paremmin hengittävä suvikelille.
Jotain hyvääkin tuosta letkutermarin asennuksesta seurasi, löytyi syy sille pakokaasun käryn tulemiselle kajuuttaan. Laitoin termarin ylävesiletkuun ja käynnistin koneen nähdäkseni, vuotaako liitos. Eipä vuotanut, mutta kun olin irroitellut koneen suojamuovit päästäkseni letkuun kiinni, niin kone kun pärähti käyntiin niin oi joi niin iloinen tsup tsup tsup -ääni kuului välittömästi. Noh, sen jälkeenhän se ei ollutkaan muuta kuin katsoa, että minkä suuttimen juuresta vuotaa. Ykkösen. pajalle.
Niin, sanokaas nyt että missä se raitisilmasuodatin piileksii?
Ei. Ei vaan tuo nelipyttynen CDI näytä tuottavan näillä -20 asteen pakkasilla lämpöä 60 astetta enempää. Reilu kolmekymmentä kilometriä töistä kotiin ja siihen 60 asteeseen se lämpömittari jämähti. Voi persien persie. Noh, nyt sitten tukkimaan kuulerin reikää semmoisella pienellä modauksella, idea on jo pari päivää itänyt päässä siitä, kuinka saan siitä semmoisen, että lämpeää pakkasilla mutta on helppo tehdä paremmin hengittävä suvikelille.
Jotain hyvääkin tuosta letkutermarin asennuksesta seurasi, löytyi syy sille pakokaasun käryn tulemiselle kajuuttaan. Laitoin termarin ylävesiletkuun ja käynnistin koneen nähdäkseni, vuotaako liitos. Eipä vuotanut, mutta kun olin irroitellut koneen suojamuovit päästäkseni letkuun kiinni, niin kone kun pärähti käyntiin niin oi joi niin iloinen tsup tsup tsup -ääni kuului välittömästi. Noh, sen jälkeenhän se ei ollutkaan muuta kuin katsoa, että minkä suuttimen juuresta vuotaa. Ykkösen. pajalle.
Niin, sanokaas nyt että missä se raitisilmasuodatin piileksii?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Muistaakseni tuon ikäisessä eemelissä ne filtterit majailee hansikaslokeron takana, eli hansikaslokero irti.Pakardinen kirjoitti: Niin, sanokaas nyt että missä se raitisilmasuodatin piileksii?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Pakardinen kirjoitti:Tänään askartelin letkutermostaatin paikalleen ja.........
Ei. Ei vaan tuo nelipyttynen CDI näytä tuottavan näillä -20 asteen pakkasilla lämpöä 60 astetta enempää. Reilu kolmekymmentä kilometriä töistä kotiin ja siihen 60 asteeseen se lämpömittari jämähti. Voi persien persie. Noh, nyt sitten tukkimaan kuulerin reikää semmoisella pienellä modauksella, idea on jo pari päivää itänyt päässä siitä, kuinka saan siitä semmoisen, että lämpeää pakkasilla mutta on helppo tehdä paremmin hengittävä suvikelille.
Jotain hyvääkin tuosta letkutermarin asennuksesta seurasi, löytyi syy sille pakokaasun käryn tulemiselle kajuuttaan. Laitoin termarin ylävesiletkuun ja käynnistin koneen nähdäkseni, vuotaako liitos. Eipä vuotanut, mutta kun olin irroitellut koneen suojamuovit päästäkseni letkuun kiinni, niin kone kun pärähti käyntiin niin oi joi niin iloinen tsup tsup tsup -ääni kuului välittömästi. Noh, sen jälkeenhän se ei ollutkaan muuta kuin katsoa, että minkä suuttimen juuresta vuotaa. Ykkösen. pajalle.
Niin, sanokaas nyt että missä se raitisilmasuodatin piileksii?
Onkohan tuo uusi termarikaan todellisuudessa toimiva ??
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Sitäpä en tiiä mennä sanomaan. Kyllä se nopeammin lämpeni siihen 60 asteeseen sen letkutermarin kanssa, mutta siihen ne lämmöt jäi. Pitäsköhän muuttaa topikin otsikoksi Pakardisen arkkupakastin...?sportsman kirjoitti:Onkohan tuo uusi termarikaan todellisuudessa toimiva ??
Jep, kiitos tack. Sieltä siis joskus tässä joutoaikana (ja sitähän mulla nykyään riittää...) etsimään.Hage kirjoitti:Muistaakseni tuon ikäisessä eemelissä ne filtterit majailee hansikaslokeron takana, eli hansikaslokero irti.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
...etelään?Pakardinen kirjoitti: Pitäsköhän muuttaa
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tai sitten lämpömittari näyttää väärin, 20 astetta liian vähän ?
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Juu ei. Se juna meni jo...RH kirjoitti:...etelään?Pakardinen kirjoitti: Pitäsköhän muuttaa
Eip. Kyllä nollakelillä tai parin asteen pakkasilla lämmöt nousee ihan normaaleiksi. Tässähän oli ostohetkellä tuokin vika, että mittari näytti väärin. Neulan asento korjattiin sillon.x_ismo kirjoitti:Tai sitten lämpömittari näyttää väärin, 20 astetta liian vähän ?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Nonih, nyt on kuulerin reikä taas peitetty. Tein tällä kertaa siihen routaeristemattoon keskelle semmosen suorakulmion muotosen aukon. Sitte leikkasin samasta tavarasta siihen aukkoon käypäsen palasen, 1mm joka suunnasta isomman, että pysyy hyvin paikallaan. Sitten vielä nippusiteistä molempiin päihin lenkit, joista saa kätevästi nykästyä sen palan pois paikaltaan, jos alkaa lämpösillä keleillä kone hikoilemaan. Toistaiseksi toimivaksi todettu tsydeemi.
Perhana vaan, kun meinaa ruveta nostattamaan autokuumetta... Kun tuo ajaminen väheni entiseen verrattuna lähes olemattomiin, niin on bentsiiniMese ruvennu houkuttelemaan. Hirveesti tekis mieli möhköä! Mutta niilläkin tahtoo vielä olla hintaa ja kun perseaukisena ei oikein olis varaa maksaa väliä, niin...
Toisaalta 126:kin ässä kelpais, siihen kävis nuo Lorinseritkin kuin nenä päähän. Mutta niillä alkaa taas olla ikää (ruoste) ja vanhemman moottoritekniikan johdosta lienevät enempi vähempi riskiostoksia ja janoisiahan ne on pirut.
C124:kin jossain määrin houkuttelis...
Perhana!
Perhana vaan, kun meinaa ruveta nostattamaan autokuumetta... Kun tuo ajaminen väheni entiseen verrattuna lähes olemattomiin, niin on bentsiiniMese ruvennu houkuttelemaan. Hirveesti tekis mieli möhköä! Mutta niilläkin tahtoo vielä olla hintaa ja kun perseaukisena ei oikein olis varaa maksaa väliä, niin...
Toisaalta 126:kin ässä kelpais, siihen kävis nuo Lorinseritkin kuin nenä päähän. Mutta niillä alkaa taas olla ikää (ruoste) ja vanhemman moottoritekniikan johdosta lienevät enempi vähempi riskiostoksia ja janoisiahan ne on pirut.
C124:kin jossain määrin houkuttelis...
Perhana!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ja ykkössylinterin suuttimen "lievä" ohivuoto korjattu tänä aamuna. Sillon joulun ajan kovilla pakkasilla alko käry haista kajuutassa, että reilun kuukauden ajelin vuotavalla pohjarikalla. Luojan kiitos en sen pitempään! Oli jo aika kivasti ehtiny puhaltaa pikeä pellolle. Suutin nousi kuitenkin vielä ihan tappelematta paikaltaan, eikä haise enää.
Nettiauton ja Torin möhkötarjonta kahlattu läpi monesti. Taitavat olla pirut vielä liian arvokkaita...
Nettiauton ja Torin möhkötarjonta kahlattu läpi monesti. Taitavat olla pirut vielä liian arvokkaita...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No voehan nyt persie.
Kun se juppepuputti sillon aikoinaan teki itsarin tuon minun auton alle, niin se puskurihan siintä halkes. Sitten minä vielä menin ja halkaisin sitä vähän lisää yhteen jääpaakkuun. Noh, sitten tuli sohjokelit ja ajoin vesilammikkoon täydestä laukasta, kun piti vastaantulijaa väistää. No se roiskahtava vesi repi sitten vänkärin puolelta semmosen A4:sen kokosen palan irke.
Nythän se vasta nätin näkönen tuon Puavon keula on...
Ettätuota ei kellään olis myytävänä faceliftin puskuria? Tai vaihtoehtoisesti: eihän kukaan haluais vaihtaa tuota muoviMersua päikseen rautaMersuun...?
Kun se juppepuputti sillon aikoinaan teki itsarin tuon minun auton alle, niin se puskurihan siintä halkes. Sitten minä vielä menin ja halkaisin sitä vähän lisää yhteen jääpaakkuun. Noh, sitten tuli sohjokelit ja ajoin vesilammikkoon täydestä laukasta, kun piti vastaantulijaa väistää. No se roiskahtava vesi repi sitten vänkärin puolelta semmosen A4:sen kokosen palan irke.
Nythän se vasta nätin näkönen tuon Puavon keula on...
Ettätuota ei kellään olis myytävänä faceliftin puskuria? Tai vaihtoehtoisesti: eihän kukaan haluais vaihtaa tuota muoviMersua päikseen rautaMersuun...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Vähän hakemalla haetaan nyt vikaa väykystä Ei tuo mylly vaan lämpene -20 kelissä muutakun motaria losottamalla 20-30km pahvi keulalla(sinne 81) tms mikä se "oikea" lämpötila on. Eihän tuo pyyhinkään ikuisuuksia kestä, itellä joskus jäi puoliväliin lasia ja rasvasin sen kunnolla ja toiminu sen jälkeen 4-5vuotta jo. Hyvä auto ainaki itellä ollu tämän 6vuotta mitä tuon kans porskinu.
W210 E320cdi
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No juu, onhan tämä ihan helkkarin vähävikainen siihen edelliseen Paavoon verrattuna, jonka kanssa ei voinut pyhätöntä viikkoa elää etteikö siihen jotain uutta vikaa olis tullu.
Suoraan sanottuna: oikeinkin hyvätapainen ja yllättävän vähäruosteinenkin tuon ikäiseksi. Positiivinen yllätys siis kaikin puolin.
Suoraan sanottuna: oikeinkin hyvätapainen ja yllättävän vähäruosteinenkin tuon ikäiseksi. Positiivinen yllätys siis kaikin puolin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Pakardinen kirjoitti:N
C124:kin jossain määrin houkuttelis...
Perhana!
On se kyllä aika kiva Hommaa sellanen ja paa siihe diesel
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No muttaPakardinen kirjoitti: Tai vaihtoehtoisesti: eihän kukaan haluais vaihtaa tuota muoviMersua päikseen rautaMersuun...?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&start=45" onclick="window.open(this.href);return false;
Siitä sivun 16 loppupuolelta kun lukaiset eetun viimeaikaisia aivoituksia...
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Sergey, se minun pienimmäinen tarvii vielä vähän aikaa turvaistuinta... Sen keplottelu takapenkille ja käyttö siellä takapenkillä tuo omat haasteensa kaksovisessa autossa...
Ja nuo lankut on jo vähän kokeiltu juttu. Loistava auto, emminä sillä, mutta ässää niin kovasti tekis mieli.
Vaan ei, ehkäpä se nyt on järkevintä ajaa tuolla Väykällä ja (yrittää) laittaa se rojekti tänä kesänä valmiiksi.
Ja nuo lankut on jo vähän kokeiltu juttu. Loistava auto, emminä sillä, mutta ässää niin kovasti tekis mieli.
Vaan ei, ehkäpä se nyt on järkevintä ajaa tuolla Väykällä ja (yrittää) laittaa se rojekti tänä kesänä valmiiksi.
RH kirjoitti:Siitä sivun 16 loppupuolelta kun lukaiset eetun viimeaikaisia aivoituksia...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Jos tuo cdi ei ala lämmetä letkutermarista huolimatta, niin ota sen syylärin edessä olevan polttoaineen jäähdytinkennon toinen letku irti ja laita letkuun 8mm laippakannalla oleva popniitti, niin voit sen sitten hellekeleillä nyppästä siitä niitinvarresta pois ja niin on taas sekin kenno käytössä silloin kun sitä tarvitaan.
Tuo pikkuinen kenno on syynä cdi koneiden kulmänäkäyntiin, kun se pikkutermari siinä kennon yhteydessä on yleensä juminut aukiasentoon.
Tuo pikkuinen kenno on syynä cdi koneiden kulmänäkäyntiin, kun se pikkutermari siinä kennon yhteydessä on yleensä juminut aukiasentoon.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Sarjassamme "Tragikoomisia Mersutarinoita" seuraa osa: "200CDI moottorin "lämpeäminen" Suomen suvessa."
Aattelinpa tuossa töistä lähtiessäni, että otan ihan todistusaineistoa siitä kuinka vikkelä vehje tuo kyseinen kone on lämpeämään. Keliolosuhteet: puolipilvistä, kuivaa, suhteellisen tyyntä, lämmintä noin 16 astetta. Tie: kestopäällystetty, ei pahoja kulumisuria, enimmäkseen tasainen ja suhteellisen suora kantatie. Ensimmäiset neljä kilometriä matkasta taajamaa, josta kilometrin verran 40km/h rajoitus, loput 60km/h. Taajamaosuudella kolme risteystä, yhdessäkään en joutunut pysähtymään.
Tarina alkaa:
Ensimmäinen kuva otettu tuon taajama-alueen lopussa, jossa 60km/h vaihtuu 80km/h:
Toinen kuva. Ajettu 10km, josta jälkimmäiset reilu 5km siis 80km/h rajoituksella, todellista nopeutta noin 84km/h: (sori tärähtänyt kuva, mutta piti vähän ohjaillakin välillä)
Herraisä, lämmöthän on kohta jo kaheksassakympissä!
Kolmas kuva. Niin vaan sitkeys palkittiin tälläkin reissulla, kun kaksikymmentä kilometriä on taivallettu, on lämmötkin normaalit. Tai ainakin lähellä normaalia:
Tarina päättyy "onnellisesti" kotipihaan, jossa mittaristo kertoo meille seuraavanlaista informaatiota:
Elekeekä nyt puuttuko epäolennaisuuksiin ja alkako mussuttamaan tuosta hehkun valosta. Tiedetään tiedetään, rele ois vaihtoa vailla. Ja mittaristosta puuttuu pikseleitä ja lämpömittari puhuu sellaisia hieroglyfejä, että minä en ainakaan niitä ymmärrä. Ja yksi taustavalokin on saatana pimeänä.
Olennaista on sen sijaan se, että hän joka väittää tuota autoa käypäseksi Suomen talviolosuhteisiin on joko hullu tai valehtelee reilusti. Kun ei tuo perhanan katiska lämpiä etes KESÄLLÄ!
Aattelinpa tuossa töistä lähtiessäni, että otan ihan todistusaineistoa siitä kuinka vikkelä vehje tuo kyseinen kone on lämpeämään. Keliolosuhteet: puolipilvistä, kuivaa, suhteellisen tyyntä, lämmintä noin 16 astetta. Tie: kestopäällystetty, ei pahoja kulumisuria, enimmäkseen tasainen ja suhteellisen suora kantatie. Ensimmäiset neljä kilometriä matkasta taajamaa, josta kilometrin verran 40km/h rajoitus, loput 60km/h. Taajamaosuudella kolme risteystä, yhdessäkään en joutunut pysähtymään.
Tarina alkaa:
Ensimmäinen kuva otettu tuon taajama-alueen lopussa, jossa 60km/h vaihtuu 80km/h:
Toinen kuva. Ajettu 10km, josta jälkimmäiset reilu 5km siis 80km/h rajoituksella, todellista nopeutta noin 84km/h: (sori tärähtänyt kuva, mutta piti vähän ohjaillakin välillä)
Herraisä, lämmöthän on kohta jo kaheksassakympissä!
Kolmas kuva. Niin vaan sitkeys palkittiin tälläkin reissulla, kun kaksikymmentä kilometriä on taivallettu, on lämmötkin normaalit. Tai ainakin lähellä normaalia:
Tarina päättyy "onnellisesti" kotipihaan, jossa mittaristo kertoo meille seuraavanlaista informaatiota:
Elekeekä nyt puuttuko epäolennaisuuksiin ja alkako mussuttamaan tuosta hehkun valosta. Tiedetään tiedetään, rele ois vaihtoa vailla. Ja mittaristosta puuttuu pikseleitä ja lämpömittari puhuu sellaisia hieroglyfejä, että minä en ainakaan niitä ymmärrä. Ja yksi taustavalokin on saatana pimeänä.
Olennaista on sen sijaan se, että hän joka väittää tuota autoa käypäseksi Suomen talviolosuhteisiin on joko hullu tai valehtelee reilusti. Kun ei tuo perhanan katiska lämpiä etes KESÄLLÄ!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.