Omalla w210 270 cdi :llä ajoin ekan talven (4 vuotta sitten) ja ei lämmenny ku 75 enimmillään missään olosuhteissa.Kaupungissa jäi allekki.Edellinen tdi wv oli ollu vähän samanlainen. Laitoin pakkaskeleille suoraan syylärin kennon eteen sen kokoisen pahvin mutta ei tuntunut vaikuttavan käytännössä mitään. Keväällä yhdellä pajalla katottiin niin siinä olikin ajon aikainen lisälämppäri paitsi että se oli mykkä (600 e ja se tuli kuntoon) Seuraavana talvena auto lämpes tarvittaessa sen kanssa kyllä huomattavasti nopeammin paitsi max. lämpö edelleen n.75. Seuraavana keväänä vaihdoin termarin 84 ja sinne se on noussu sen jälkeen. Välijäähdyttimestä sen verran että minun ymmärtääkseni sen peittämisellä ei koneen lämpötiloihin ole paljon vaikutusta, ehkä vähän. Turbon "rutistaman" ilmanhan se jäähdyttää ja sitoo sillon enemmän happea. Eli tuo tehoa. Sama auto ilman cooleria on tehottomampi. Tuli vaan niin konkreettisesti huomattua toi pojan autossa Nissan GTR. Siinä tosin tehoja viitisen sataa ......Jolle kirjoitti:Omaan autoon laitan aina alkusyksystä maskinsuojan ja sitten kun pakkaset kunnolla alkaa niin suojaan coolerinkin ajoviimalta.
Alkuperäisissä suomiautoissa on aika usein välijäähdytin jo ennestäänkin enemmän peiteltynä kuin tuontiautoissa mutta ne muovit siitä coolerin edestä on poistettu ahdistamasta ja cooleri on ihan näkyvissä niin kannattaa peittää se jollain.
Tuli seurattua ahto-ilman lämpötilaa omassa autossa. Peittämätön vakiocooleri ja 15 astetta pakkasta niin ahtoilman lämpötila oli siellä 10-20 astetta pakkasen puolella. Kumimatto puskurin sisäpuolelle niin lämpötila pysyi koko talven plussan puolella, eli vaikutusta tuolla suojalla oli noin 15 astetta.
Ce barembi Wäyrynen (w210 200CDI -02)
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
välijäähdyttimen takana on jäähdytinUnique387 kirjoitti:Omalla w210 270 cdi :llä ajoin ekan talven (4 vuotta sitten) ja ei lämmenny ku 75 enimmillään missään olosuhteissa.Kaupungissa jäi allekki.Edellinen tdi wv oli ollu vähän samanlainen. Laitoin pakkaskeleille suoraan syylärin kennon eteen sen kokoisen pahvin mutta ei tuntunut vaikuttavan käytännössä mitään. Keväällä yhdellä pajalla katottiin niin siinä olikin ajon aikainen lisälämppäri paitsi että se oli mykkä (600 e ja se tuli kuntoon) Seuraavana talvena auto lämpes tarvittaessa sen kanssa kyllä huomattavasti nopeammin paitsi max. lämpö edelleen n.75. Seuraavana keväänä vaihdoin termarin 84 ja sinne se on noussu sen jälkeen. Välijäähdyttimestä sen verran että minun ymmärtääkseni sen peittämisellä ei koneen lämpötiloihin ole paljon vaikutusta, ehkä vähän. Turbon "rutistaman" ilmanhan se jäähdyttää ja sitoo sillon enemmän happea. Eli tuo tehoa. Sama auto ilman cooleria on tehottomampi. Tuli vaan niin konkreettisesti huomattua toi pojan autossa Nissan GTR. Siinä tosin tehoja viitisen sataa ......Jolle kirjoitti:Omaan autoon laitan aina alkusyksystä maskinsuojan ja sitten kun pakkaset kunnolla alkaa niin suojaan coolerinkin ajoviimalta.
Alkuperäisissä suomiautoissa on aika usein välijäähdytin jo ennestäänkin enemmän peiteltynä kuin tuontiautoissa mutta ne muovit siitä coolerin edestä on poistettu ahdistamasta ja cooleri on ihan näkyvissä niin kannattaa peittää se jollain.
Tuli seurattua ahto-ilman lämpötilaa omassa autossa. Peittämätön vakiocooleri ja 15 astetta pakkasta niin ahtoilman lämpötila oli siellä 10-20 astetta pakkasen puolella. Kumimatto puskurin sisäpuolelle niin lämpötila pysyi koko talven plussan puolella, eli vaikutusta tuolla suojalla oli noin 15 astetta.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
ni
Niin on ...... eli?koyama kirjoitti:välijäähdyttimen takana on jäähdytinUnique387 kirjoitti:Omalla w210 270 cdi :llä ajoin ekan talven (4 vuotta sitten) ja ei lämmenny ku 75 enimmillään missään olosuhteissa.Kaupungissa jäi allekki.Edellinen tdi wv oli ollu vähän samanlainen. Laitoin pakkaskeleille suoraan syylärin kennon eteen sen kokoisen pahvin mutta ei tuntunut vaikuttavan käytännössä mitään. Keväällä yhdellä pajalla katottiin niin siinä olikin ajon aikainen lisälämppäri paitsi että se oli mykkä (600 e ja se tuli kuntoon) Seuraavana talvena auto lämpes tarvittaessa sen kanssa kyllä huomattavasti nopeammin paitsi max. lämpö edelleen n.75. Seuraavana keväänä vaihdoin termarin 84 ja sinne se on noussu sen jälkeen. Välijäähdyttimestä sen verran että minun ymmärtääkseni sen peittämisellä ei koneen lämpötiloihin ole paljon vaikutusta, ehkä vähän. Turbon "rutistaman" ilmanhan se jäähdyttää ja sitoo sillon enemmän happea. Eli tuo tehoa. Sama auto ilman cooleria on tehottomampi. Tuli vaan niin konkreettisesti huomattua toi pojan autossa Nissan GTR. Siinä tosin tehoja viitisen sataa ......Jolle kirjoitti:Omaan autoon laitan aina alkusyksystä maskinsuojan ja sitten kun pakkaset kunnolla alkaa niin suojaan coolerinkin ajoviimalta.
Alkuperäisissä suomiautoissa on aika usein välijäähdytin jo ennestäänkin enemmän peiteltynä kuin tuontiautoissa mutta ne muovit siitä coolerin edestä on poistettu ahdistamasta ja cooleri on ihan näkyvissä niin kannattaa peittää se jollain.
Tuli seurattua ahto-ilman lämpötilaa omassa autossa. Peittämätön vakiocooleri ja 15 astetta pakkasta niin ahtoilman lämpötila oli siellä 10-20 astetta pakkasen puolella. Kumimatto puskurin sisäpuolelle niin lämpötila pysyi koko talven plussan puolella, eli vaikutusta tuolla suojalla oli noin 15 astetta.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Se tuossa omassakin samanlaisessa oli perkuleen mukavaa kun meni ihan hajuilla. Suorituskykykin oli oikeastaan riittävä, mutta maantieohituksiin sai jo vähän valmistautua.
Vakkarihan tosiaan kytkeytyy pois päältä jos ajonhallintajärjestelmä aktivoituu, tai vierintävastukseen tulee iso, äkillinen muutos (pyörä ottaa johonkin kanttikiveen tms). Minulla kävi kerran samaten, ettei mennytkään enää uudestaan päälle sen jälkeen kun esp oli sen deaktivoinut. Uskoisin kyseessä enemmänkin olevan jonkin bugin vakkarin ohjelmassa kuin vian.
Vakkarihan tosiaan kytkeytyy pois päältä jos ajonhallintajärjestelmä aktivoituu, tai vierintävastukseen tulee iso, äkillinen muutos (pyörä ottaa johonkin kanttikiveen tms). Minulla kävi kerran samaten, ettei mennytkään enää uudestaan päälle sen jälkeen kun esp oli sen deaktivoinut. Uskoisin kyseessä enemmänkin olevan jonkin bugin vakkarin ohjelmassa kuin vian.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Suorituskykyynkin on tulossa parannusta... Eiköhän sillä sitten pärjäile.H.E. von Kuusi kirjoitti:Suorituskykykin oli oikeastaan riittävä, mutta maantieohituksiin sai jo vähän valmistautua.
Vakkarihan tosiaan kytkeytyy pois päältä jos ajonhallintajärjestelmä aktivoituu
Juuh kyllä ja noinhan sen kuuluu toimiakin tuon vakkarin. Ihmetytti vaan se, kun ei mennyt takaisin päälle sitten millään. Muuten kuin sammuttamalla ja käynnistämällä auton. Tyypillinen tietokoneen korjaus, Ctrl - Alt - Del.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ehkä se tietokonehömpötys ajattelee että on parempi ajaa jalalla kuin viiksellä kun liukkaalla lähtee vaikkapa perä heittelehtimään. Sammuttaessa ja uudelleen käynnistäessä se luulee että nyt on taas kesä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
ohjelman kun tuohon saat,niin kulutus putoaa ja auto muuttuu huomattavasti vähemmän laiskaksi ei se kuuhun vie sittenkään,mutta mukavuus paranee huomattavasti itse nyt 200 cdiillä jossa ohjelma...ajanut n.1500 kilsaa.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Niihän ne isot pojat siellä Esson baarissa väittää, kokeiltavahan se on...Keltsi kirjoitti:ohjelman kun tuohon saat,niin kulutus putoaa ja auto muuttuu huomattavasti vähemmän laiskaksi
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tämä on kyllä ollut (edelliseen Puavoon verrattuna...) yllättävän vähävikainen.
Ei juuri mitään ole kenkkuillut joutavia tässä noin 13tkm:n aikana. Nuo aiemmin kerrotut viat, plus yksi palanut etuparkki. Ihmeellistä.
No tottakai, ruostuuhan se siihen tyyliin, kuin ainoastaan Väykky osaa! Ostaessa ei hirveästi ollut ruosteita näkyvissä. Ostohetkestä on nyt vähän reilut pari kuukautta, nyt muuten norjanromia alkaa ollakin joka paikassa... On nää hupaisia vehkeitä!
Ei juuri mitään ole kenkkuillut joutavia tässä noin 13tkm:n aikana. Nuo aiemmin kerrotut viat, plus yksi palanut etuparkki. Ihmeellistä.
No tottakai, ruostuuhan se siihen tyyliin, kuin ainoastaan Väykky osaa! Ostaessa ei hirveästi ollut ruosteita näkyvissä. Ostohetkestä on nyt vähän reilut pari kuukautta, nyt muuten norjanromia alkaa ollakin joka paikassa... On nää hupaisia vehkeitä!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Sehän suattaap ol hyv kun on romia.Ei tarvi maksaa mersulissää. Vain pelkästä autosta johon kuuluu jälleenmyynnin tipauttava lisämauste maalinnassa .Mitä näitä nysvää,ajelee vaanPakardinen kirjoitti:Tämä on kyllä ollut (edelliseen Puavoon verrattuna...) yllättävän vähävikainen.
Ei juuri mitään ole kenkkuillut joutavia tässä noin 13tkm:n aikana. Nuo aiemmin kerrotut viat, plus yksi palanut etuparkki. Ihmeellistä.
No tottakai, ruostuuhan se siihen tyyliin, kuin ainoastaan Väykky osaa! Ostaessa ei hirveästi ollut ruosteita näkyvissä. Ostohetkestä on nyt vähän reilut pari kuukautta, nyt muuten norjanromia alkaa ollakin joka paikassa... On nää hupaisia vehkeitä!
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tiiätkö, oon tullu samaan tulokseen...koyama kirjoitti:Mitä näitä nysvää,ajelee vaan
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No niin, johan tämä alkaa näyttämään Väyrysen elkeitä.
Vänkärin puoleisista lasinpesurin suuttimista rupes tulemaan huonosti nestettä. Samalla huomasin, että säiliötä saa olla täyttämässä ihan myötäänsä. Eräänä yönä töissä sitten työkaveri kajuuttaan, konepelti auki, nestettä lasille ja minä vakoilemaan, että mistä vuotaa. Konepellin etureuna pysyy kuivana, lämmitysvastukset EI siis ole polttaneet reikää letkuun. Mutta kas, vasemman etupyörän eteen syntyy lammikko. Jahas jahas. Sieltähän se vuotaa pesurin moottorilta lähtevän letkun juuresta. Sinnepä siis pieni kunnollinen klemmari sen jousikiristimen tilalle ja vot! Fiksattu.
Ja sitten vielä:
nnnirsssskis nnnnarsssskis, sanoo narinanivelet.
Näistäkin huolimatta, yllättävän vähävikainen Paavo edelliseen verrattuna. Kop kop.
Vänkärin puoleisista lasinpesurin suuttimista rupes tulemaan huonosti nestettä. Samalla huomasin, että säiliötä saa olla täyttämässä ihan myötäänsä. Eräänä yönä töissä sitten työkaveri kajuuttaan, konepelti auki, nestettä lasille ja minä vakoilemaan, että mistä vuotaa. Konepellin etureuna pysyy kuivana, lämmitysvastukset EI siis ole polttaneet reikää letkuun. Mutta kas, vasemman etupyörän eteen syntyy lammikko. Jahas jahas. Sieltähän se vuotaa pesurin moottorilta lähtevän letkun juuresta. Sinnepä siis pieni kunnollinen klemmari sen jousikiristimen tilalle ja vot! Fiksattu.
Ja sitten vielä:
nnnirsssskis nnnnarsssskis, sanoo narinanivelet.
Näistäkin huolimatta, yllättävän vähävikainen Paavo edelliseen verrattuna. Kop kop.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Vaan eipähän sano enää...Pakardinen kirjoitti:Ja sitten vielä:
nnnirsssskis nnnnarsssskis, sanoo narinanivelet.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No nythän tämä jo vasta yllätyksen järjesti!
Eilen, ensimmäisenä oikeasti lämpimänä päivänä täälläpäin, kävin kylällä kaupassa. Nyt en jaksanut V-Maxilla lähteä. Niin hämmästyksen aihe oli ilmastointi: se toimii! Täyttöä se vaatii, koskapa ei hirveän kylmää ilmaa anna, mutta toimii joka tapauksessa...
Yleensähän se menee näin:
K: Toimiiko ilmastointi?
V: Kyllä toimii, tai ainakin vielä viime kesänä toimi.
Ja sitten kun tulee lämpimät ilmat, niin kompura ei pyöri, kennossa reikä ja mitä kaikkee näissä nyt onkaan...
Eilen, ensimmäisenä oikeasti lämpimänä päivänä täälläpäin, kävin kylällä kaupassa. Nyt en jaksanut V-Maxilla lähteä. Niin hämmästyksen aihe oli ilmastointi: se toimii! Täyttöä se vaatii, koskapa ei hirveän kylmää ilmaa anna, mutta toimii joka tapauksessa...
Yleensähän se menee näin:
K: Toimiiko ilmastointi?
V: Kyllä toimii, tai ainakin vielä viime kesänä toimi.
Ja sitten kun tulee lämpimät ilmat, niin kompura ei pyöri, kennossa reikä ja mitä kaikkee näissä nyt onkaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Isäni E200 Väykyssäkin toimii yllättäen, vaan tänään isäni valitteli sitä ettei se nyt yhtäkkiä toimikkaan. Selitin että se ilmastointi pitää tuossa erikseen laittaa pois päältä että EC nappulassa on punainen valo On kyllä tyhmä käytäntö.Pakardinen kirjoitti:No nythän tämä jo vasta yllätyksen järjesti!
Eilen, ensimmäisenä oikeasti lämpimänä päivänä täälläpäin, kävin kylällä kaupassa. Nyt en jaksanut V-Maxilla lähteä. Niin hämmästyksen aihe oli ilmastointi: se toimii! Täyttöä se vaatii, koskapa ei hirveän kylmää ilmaa anna, mutta toimii joka tapauksessa...
Yleensähän se menee näin:
K: Toimiiko ilmastointi?
V: Kyllä toimii, tai ainakin vielä viime kesänä toimi.
Ja sitten kun tulee lämpimät ilmat, niin kompura ei pyöri, kennossa reikä ja mitä kaikkee näissä nyt onkaan...
Yleensä kun auton myyjältä kysyy että toimiiko ilmastointi niin vastaus on "Joo se vaan pitäis täyttää niin toimii kuin unelma mutta en jaksa käydä laitattamassa ja blaa blaa"
Mites se on tuon sun W123:n kanssa? Et ole sitä päivitelly vähään aikaan
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
En oo en... En ole sille tehnyt vielä tänä keväänä mitään. Sekun seisoo kylmässä tilassa, niin pakkasilla ei sinne viitsinyt mennä. Taimikon raivauksessa myös kulunut aika tehokkaasti ne harvat vapaapäivät, joita en ole luuhannut siellä etelä-Suomessa...Hage kirjoitti:Mites se on tuon sun W123:n kanssa? Et ole sitä päivitelly vähään aikaan
Kyllä se siitä kohta alkaa etenemään sekin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
No kas, Paavo toimii edelleenPakardinen kirjoitti:No nythän tämä jo vasta yllätyksen järjesti!
Eilen, ensimmäisenä oikeasti lämpimänä päivänä täälläpäin, kävin kylällä kaupassa. Nyt en jaksanut V-Maxilla lähteä. Niin hämmästyksen aihe oli ilmastointi: se toimii! Täyttöä se vaatii, koskapa ei hirveän kylmää ilmaa anna, mutta toimii joka tapauksessa...
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Mulla nyt 470 000 km Väykässä. Ite ajettuna tosta 310 000 km.
Yhtään sähkövikaa ei ole ollut (jos ei lasketa palaneita lamppuja).
Ruosteita on ollut, mutta ruostesuojaus / maalari on ne korjannut.
Normaalisti kuluvaa osaa on vaihdeltu.
Motti, loota, perä ym. pääosat ei ole tarvinnut availla.
Aíka ihme, että alkuperästä osaa on esim. kaikki pyöränlaakerit, iskarit, pakoputki
Alkuperästä maalia on muistona säilytetty katto
Jahka saan 500 000 km täyteen, niin keräilempä puolivälin krouvin kunniaksi listan rempoista (Tokihan mittarin maksimilukema kertoo, mihin asti pääsee )
Yhtään sähkövikaa ei ole ollut (jos ei lasketa palaneita lamppuja).
Ruosteita on ollut, mutta ruostesuojaus / maalari on ne korjannut.
Normaalisti kuluvaa osaa on vaihdeltu.
Motti, loota, perä ym. pääosat ei ole tarvinnut availla.
Aíka ihme, että alkuperästä osaa on esim. kaikki pyöränlaakerit, iskarit, pakoputki
Alkuperästä maalia on muistona säilytetty katto
Jahka saan 500 000 km täyteen, niin keräilempä puolivälin krouvin kunniaksi listan rempoista (Tokihan mittarin maksimilukema kertoo, mihin asti pääsee )
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ihan samoilla linjoilla kahden paavon kokemuksella: oikeasti paljon mainettaan parempi auto. Tuossa tuolla kasifarkulla taas aika lailla nyt kevään mittaan pyörinyt, niin kyllä sadantonnin auto on lähtökohtaisesti sadantonnin auto kunnossa ollessaan vielä 12-vuotiaanakin. Loppuunpoljetut romut on asia erikseen ja uudesta Kiasta voi kuoritua korkeintaan Dacia, jos ikääntyminen etenee suotuisasti .
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Kissanpaskat se sitäkään kaipaa! Vähän pidemmän lenkin jouduin ajelemaan tuossa hellepäivinä, niin ihan riittävän kylmää puskee...Pakardinen kirjoitti:Täyttöä se vaatii, koskapa ei hirveän kylmää ilmaa anna,
Valoja hankasin laikalla ja kiillotustahnalla, ei niistä hyviä tullu, paremmat kuitenkin.
Jotain mussutettavaakin on. Joku voimansiirrossa jyrisee isolla vaihteella n. 60km/h vauhdissa, pintakaasulla ajettaessa. Kovempi vauhti, pienempi vaihde tai reilumpi kaasunkäyttö lopettaa jurrutuksen. Kannatinlaakeri...?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Nyt kuulostaa vähän liiankin tutulta Minullahan oli pari vuotta tuon käyttäjän lkosso vanha tämmönen samanlainen 200cdi, ja siinä oli samaa. Kannatinlaakeri vaihdettiin mm., ei auttanut. Haulla löytynee juttua tuosta minun ongelmastani, muttei ratkaisua. Tuo minun vanha meni takaisin lkossolle, siinä oli silloin karvan verran yli 300tkm ja nyt ollut siellä n. vuoden päivät. Ei ole vieläkään saanut selvitettyä, kun ei ole kuitenkaan niin häiritsevä. Laatikon tukikumia epäillyt kyllä...Pakardinen kirjoitti:Kissanpaskat se sitäkään kaipaa! Vähän pidemmän lenkin jouduin ajelemaan tuossa hellepäivinä, niin ihan riittävän kylmää puskee...Pakardinen kirjoitti:Täyttöä se vaatii, koskapa ei hirveän kylmää ilmaa anna,
Valoja hankasin laikalla ja kiillotustahnalla, ei niistä hyviä tullu, paremmat kuitenkin.
Jotain mussutettavaakin on. Joku voimansiirrossa jyrisee isolla vaihteella n. 60km/h vauhdissa, pintakaasulla ajettaessa. Kovempi vauhti, pienempi vaihde tai reilumpi kaasunkäyttö lopettaa jurrutuksen. Kannatinlaakeri...?
Niin, tuota tutkinut mm. cdi203 ja rollen tähtipaja (no se nyt oli ainakin palvelun osalta täyttä kusta), eijoota oli oikeastaan tarjoilla... Tosin sillon kun cdi:n kanssa käytiin ajelemassa, oli juuri sellainen hetki tietenkin, ettei jyrinä halunnut oikein tulla esille
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Joo, se tuo jurnutus on pahentunut tässä lopputalven ja kevään mittaan. Jotenkin vaan tulee joko kannatinlaakeri tai joku rättinivel mieleen... Tai sitten kohta porsii laatikko!
Pitäs joskus saada aikaseks mennä auton alle vähän tutkimaan...
Pitäs joskus saada aikaseks mennä auton alle vähän tutkimaan...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Minuahan on aina kismittänyt vallan mahdottomasti tämän auton luokattomaakin surkeammat valot. Sitten muistin isävainaan eräästä autostaan irroittamat lisäpitkät, oiskohan ne vielä tallessa...?
Oli ne. Noh, siitähän se ajatus sitten lähti:
Ei TAATUSTI täytä lakipykäliä, eikä esteettisiä arvoja. No, Paavon naama nyt ei yksillä lisäpitkillä ainakaan sen rumemmaksi muutu ja tuon toisenkin seikan kanssa pystyn elämään.
Nyt ei enää tarvii arvailla missä tie menee, nyt sen jo näkeekin...
Tosin, sitten kun pudottaa pitkiltä lyhkäisille, niin tuntuu samalta kuin valot sammuisi kokonaan.
Kiinnitystä pitää vielä parannella. Nuohan on nyt kiinni semmoisessa kilven alle ruuvattavassa peltilätkässä. Mutta kun nuo lamput juuttaat painaa ihan jonkun verran, niin täytyypi sitä peltiä pulttailla paremmin puskuriin kiinni. Nyt meinaa vähän vapista nuo molliskot.
Oli ne. Noh, siitähän se ajatus sitten lähti:
Ei TAATUSTI täytä lakipykäliä, eikä esteettisiä arvoja. No, Paavon naama nyt ei yksillä lisäpitkillä ainakaan sen rumemmaksi muutu ja tuon toisenkin seikan kanssa pystyn elämään.
Nyt ei enää tarvii arvailla missä tie menee, nyt sen jo näkeekin...
Tosin, sitten kun pudottaa pitkiltä lyhkäisille, niin tuntuu samalta kuin valot sammuisi kokonaan.
Kiinnitystä pitää vielä parannella. Nuohan on nyt kiinni semmoisessa kilven alle ruuvattavassa peltilätkässä. Mutta kun nuo lamput juuttaat painaa ihan jonkun verran, niin täytyypi sitä peltiä pulttailla paremmin puskuriin kiinni. Nyt meinaa vähän vapista nuo molliskot.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Niin joo, ja ennenkun joku ehtii viisastelemaan niin kyllä, muoveja omista valoista on jo koitettu hioa ja kiillottaa. Eipä noista enää hyvää saa, ainakaan minun kärsivällisyydellä.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Kerrankin sopiii hyvin sinilasiset valot.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Juuh, sävy sävyyn...
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Tarkkasilmäisimmät huomaakin toisen "muutoksen" auton keulassa. Kohtasin kerran tiellä jäniksen, nyt on puskin halki ja apparin sumari tuusanpaskana. Sekin pitäs vissiin korjata ennen katsastusta. Piru periköön nämä muoviautot!
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Melkoinen D-kuppi
Tuossa ei liene ksenoneita puolikkaissa
Tuossa ei liene ksenoneita puolikkaissa
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3146
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: Pakardisen ruoste- ja sähkövikahelvetti (w210 200CDI -02
Ei lie ei. Jotenkin minusta näytti sillon kesällä kun noita hiomatahnalla hankasin, että siellä olis umpion sisäpuolella paskaa... Eipä se mahdottomuus lie sekään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.