W221 kayttoautona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
heifetz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 08.04.2021 17:26

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja heifetz »

cille5 kirjoitti: To 29.04.2021 12:14 Veholla sanottiin että vanhan w221 350 bensakoneisen ässäni jakopään korjaus (muistaakseni oli kulunut kiristimen ratas) maksaisi noin 7000€, koska moottori ja vaihdelaatikko on pakko irroittaa autosta...
no terve.
B200 BE W246 2012
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Paivitetaan valilla w221 kayttoautona,kilometreja tullut vahan,nyt 204 tuhatta.
Edellisessa katsastuksessa oli savu ongelma,syy oli turbon paineputken halkeama,uusinnassa oli juuri alle sallitun rajan ja piti kokeilla lukuisia kertoja ennen kun laski 0.25
Nakojaan nurkka-ajo ei sovi talle v-6 lle,kun kone nokeentuu.Nyt kavin ennen katsastusta vetamassa motarilla n.100km 5-6 vaihteella.

Savu mittaus oli siirretty linjan viimeiseksi,eli auto oli tyhjakaynnilla jarru ym toimenpiteitten ajan,kun laittoivat anturin putkeen oli K-arvo 0,07,yhdellapolkaisulla kokeiltiin ja arvo pysyi samana.
Ilmanputsarit vaihdoin,olivat aivan tukossa n7000km jalkeen.

Ajottainen vapina/tarina jatkuu edelleen,alatukivarret,jarrulevyt ja laakerit vaihdettu eteen vuosi sitten,nyt kuulostaa kuuluvan vaimea voivotus aani kun ajaa silealla asfaltilla aivankuin olis laakeri vika,nimenomaan pyorien pyorimis nopeudella.

Tata vapinaa keran katsoin taajuusmittarilla ja se tasmas joka vaihteella ja nopeudella renkaitten pyorimis taajuuteen.

Jousitus edelleen S-asennossa,ainakin etujouset sen huomaa hiljaisessa vauhdissa,maantie ajossa ei vaikuta liian jaykilta.
Ajatus laittaa etujousien c-mode kaapeliin 12 ohmin vastus ja ohjata manuaaliesti magneettiventtiilin maadotusta,mutten ole saanut aikasekseen.

Jostai syysta airmatic tuhauttaa ilmaa ulos tihempaan,kuin ennen,jokakerta ajon jalkeen etuoven sulkemisesta myos perakontin sulkemiesta. Joskus kun autolle mennessa avaa auton lukituksen.

Apumiehen puoleinen etuivuikkuna nakojaan ei aukee,en ole tutkinut sen enempaa mika vaivaa.

Siinapa se tamanpaivan vikalista,katsastusmies totesi,et auto on huippukunnossa,kait sitten uskottava :)
-cerdo-
leminkarra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:59
Paikkakunta: Lemi

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja leminkarra »

cille5 kirjoitti: To 29.04.2021 12:14 Veholla sanottiin että vanhan w221 350 bensakoneisen ässäni jakopään korjaus (muistaakseni oli kulunut kiristimen ratas) maksaisi noin 7000€, koska moottori ja vaihdelaatikko on pakko irroittaa autosta...
Onko tietoa millä kilometreillä tämä alkaa tyypillisesti tulla esiin? Luulisi että ainakin alkuvuosina olisi noihin vaihdeltu öljyt ajallaan jne..
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Ari »

Onhan näistä juttua.Koskaan ei ole helpompaa ollut kuin nykyaikana hakea tietoa,ja onneksi autotekniikan saralta se tieto on enimmäkseen totta.Muutoin kehotan kaikkia hakeutumaan kirjastoihin.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
leminkarra
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ma 19.11.2012 19:59
Paikkakunta: Lemi

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja leminkarra »

Jos tuo viesti oli minulle niin hain juuri näin tietoa intternetistä ;) Sen verran itse äSsään että pojalla tuo polttelee ja hiukan vain selvittelen onko se S uhka vai mahdollisuus :)
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Ari »

Kyllä se lie molempia :) Noita 2005-2007 vuosimallin S350:sia on aika paljon myynnissä,ja itsekin pitkään katsellut ilmoituksia.Vain kerran tai kaksi on mainittu että moottorin tyyppiviat on korjattu.Liian suurelta riskiltä tuntuu,joten itse ajattelen että parempi hankkia uudempi vuosimalli...sitten joskus.W220 tarjoaa myös hyvää kyytiä,on hyvin pidettynä varmatoiminen ja kokolailla korjausystävällisempi kuin W221.Eli todennäköisesti rutkasti halvempi omistaa.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Miksei valitse 273:lla olevaa S:ää? Sama ketju ja ratas siinäkin on kuin 272:ssa, mutta ero onkin että rattaan takana ei ole tasapainoakselia lisäämässä kuormaa vaan ratas on vaan väliratas. Siksi 273:ssa ei ole näitä jakopääongelmia samassa mittakaavassa kuin 272:ssa.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1158
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hyvä huomio ja vinkki.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Ari kirjoitti: Pe 23.12.2022 19:49 Kyllä se lie molempia :) Noita 2005-2007 vuosimallin S350:sia on aika paljon myynnissä,ja itsekin pitkään katsellut ilmoituksia.Vain kerran tai kaksi on mainittu että moottorin tyyppiviat on korjattu.Liian suurelta riskiltä tuntuu,joten itse ajattelen että parempi hankkia uudempi vuosimalli...sitten joskus.W220 tarjoaa myös hyvää kyytiä,on hyvin pidettynä varmatoiminen ja kokolailla korjausystävällisempi kuin W221.Eli todennäköisesti rutkasti halvempi omistaa.
Minun kokemuksia w220 ja w221 malleista ja sanoisin, että w221 on lujempi sähkövikojen puolesta ja varsinkin korin korroosion suhteen. Airmaticin kanssa on vähemmän ollut ongelmia. Osa bensa moottoreista on kieltämättä vähän heikkoja w221 mallissa.

Ehdottomasti minä ottaisin m273 kuin m272 moottorin. V8:lla koppa liikkuu ihan mukavasti ja onhan se äänikin ihan kiva. Nätillä ajolla kulutus on minusta ihan kohtuullinen. Vähän maantietä sekaan ja kulutus on itsellä pyörinyt siinä 13 nurkilla s550 takaveto mallissa. Huolettomin on tietysti se v6 diesel.
Vastaa Viestiin