W221 kayttoautona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Terve!
Mersuja katselin netissa ja huomasin,etta S-sarja on suht halpa verrattuna E-sarjaan jostain kumman syysta,ehka E-sarja on kysynnan vuoksi ylihinnoiteltu,vaikkei taalla taxi mersuja olekkaan montaa.(Espanja)
Koneena 320 cdi diesel,niin yhdellasivustolla on samassa hintahaarukassa 20kpl E mallia 2007-,14kpl CLS mallia 2007-
Ja 15 kpl S-sarjaa 320cdi;na alk 2006.
Mutta W221 diesel-mallista on hyvin vahan keskustelua talla foorumila,kuitenkin naita nayttaa olenan ,ainakin myynnissa paljon,
kai naita on foorumilaisillakin?Vai onko nama niin hyvia,ettei vioista tarvi keskustella :D .Yleensahan palstalla avaudutaan vasta vikojen ilmestyessa. 8)
Kone ja vaihteisto on tieten sama.kuin W211 ja airmatic myos, jarrut ja alustan nivelet on kuluvia osia,niinkuin muissakin autoissa.
Jaljelle jaa viela sahkot,lieko samanlainen,kuin Espanjassa valmistettu MB-vito,jossa oli vahintaan yksi sahkovika jokapaiva :(
Korjaamolla minun autot ei ole koskaan viihtyneet,ymmarran huoltojen tarkeyden,minua varoitettiin Grand Cherokeeta ostaessa,etta se on aina hajalla,4v;ssa kaksi korjaamopaivaa ja nekin ostin auton mukana,kampiakselin takapaantiiviste vuoti jo ostaessa ja sen vaihdon hinnan tinkasin kauppaa tehdessa.
4-veto,automaatissa on oljyjen vaihto halvempaa,kuin ostaa sisuskaluja periin ja laatikoihin.
Nyt olis mukava,kuulla mielipiteita ja kokemuksia S-mersuista?
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja RAM »

Enemmän on kokemusta W220 kopasta ja 221 koppaa on vaan tullut koeajettua. Mutta koska W220 on joidenkin lähteiden mukaan huonomaineisin loistoauto, niin hommaa ihmeessä 221 koppanen peli. Se on itsellänikin kiikarissa, tosin bensakoneella, heti kun vaan ehtii asiaan keskittyä. Siis siksi, että huonomaineisuudestaan huolimatta ei 220 kopassakaan ole paljoa ongelmia ollut.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti: Kone ja vaihteisto on tieten sama.kuin W211 ja airmatic myos, jarrut ja alustan nivelet on kuluvia osia, niinkuin muissakin autoissa.
Kone ja vaihteisto vastaa kyllä W211 mallia jossa V6 ja 7G-tronic mutta Airmatic on ihan eri osista, erityisesti takapäästään erilainen. US-foorumeilla jokunen ilmajousirikko raportoitu mutta siellä 221 onkin yleisin mersu ja voi päätellä että ei ole ollenkaan yhtä arka kuin 211. ABC:tä tuossa ei olekaan jos alkupään diesel haussa. Eiköhän niveletkin ole enemmän 212/204 tasoa kuin 211:n jos sillä nyt ihmeempää merkitystä, kuluvat kaikissa kuten sanoit.

Noita US/Kanadan foorumeita kannattaa selailla kun siellä noista on juttua siinä kuin täällä lankuista.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Ei ole paljon edistynyt ,tama minun "Mersukuume",mita enemman palstoja lukee-sita vahemman kuume nousee :D
Autokauppias on taallakin "omarotunsa"-ainakin jos kyselee listan halvimpia autoja.
Suunnillen kaikki on paljastunut,kaytettyna tuoduksi ja kilometrit ei ole taalla lisaantyneet ollenkaan ja huollot on tehty tuplana :lol:
No nama etupaassa C ja E-sarjaa-joita aikasemmin kyselin.
Nyt olen hiukan seurannut W221-dieselia,etupaassa hyvin pelanneet,aina muutama "maanantai"kappale seassa,joissa on kasittamattoman paljon pikkuvikoja,vika vian jalkeen.Ovatkohan nama naita, joita agressiivisesti mainostetaan huomattavan halvalla?
Paljon nakyy olevan kaytettyna tuotuja tassakin kokoluokassa,vaikka uutena taitaa S-mersun saada taalta halvemmalla ,kuin Saksasta.
Kaytettyna tuonti laskee kuitenkin hintoja,niin se on siinamielessa ihan hyvaasisa ja eihan siina ole mitaan eroa onko auto tullut uutena vai kaytettyna jos se lienee kunnossa.
Yhdestakaan W221;ta en ole viela kysellyt,mutta nyt nayttais olevan parikin lahiseudulla,ainakin lahempana olevaa pitaa kayda katsomassa(15 km.)
Ja tutkimassa,ilmeisesti kaytettyna roudattu,kun ei mainosta"nacional"-autona.

http://www.coches.net/mercedes-benz-cla ... -covo.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tatakin taytynee tiedustella ainakin postitse.

http://www.coches.net/mercedes-benz-cla ... -covo.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Tarjontaa naytta oleva tassa luokassa hyvin,nii ei tarvitse tehda liian hataisia kauppoja 8)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Varsinainen karvalakkimersu tuo musta. Kummassakaan ei ole distronicia mutta tuossa ei ole edes parktronicia. Kangaspenkit ilman muistia, molemmat lyhyitä. Noin köyhänä ei Suomeen noita ole saanutkaan. Mahtaa olla aika kuluneita kun ilmoitetut kilometrit yli 200 tkm. Kai niistä parempaa kyytiä saa kuin saman verran ajetuista E-korisista.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Joka paiva oppii jotain uutta :)
En katsonut kuvia sen tarkemmin,kun olen ajatellut,etta kaikissa S-mersuissa on nahkajakkarat muistilla,samoin parktronik.Distronicia en edes tiennyt ,mika se on,mutta otin asken siita selvaa :) Se on tarpeellinen,koska moottoriteilla liikenne aaltoilee ja nopeus saadinta pitaa rukata jatkuvasti.
Siis nahkat muistilla ja mielellaan ilmastoituna,parkkiavustin,distronic,pimeanako etukamera(?),mita muuta elintarkeaa jos assatkin lahtee tehtaalta
karvalakkimallina.
Ei kai 200-tuhatta ajettu saa olla viela loppuun kulunut, jos lie jotain laatua olemassa.Jeepilla on ajettu 178-tuhatta,eika siina ole kulunut muuta kuin renkaat :lol:
Jos tuon ikaisissa autoissa on alle 200-tuhatta mittarissa,niin matkamittari lienee viallinen?
Varusteet taytyy varmaan tarkistaa VIN-koodin avulla?
Avatar
Oola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 13.12.2012 21:57
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Oola »

Lyhyt kokemus on W221 käyttöauto, mutta ei huonoa sanottavaa. Tarkoitus oli tuoda w220 mutta suunnitelma vaihtui ja tuli uudempi tilalle. Ajaminen on mukavaa ja vaivatonta, ihan siitä jopa nauttii :) Sisätiloiltahan 221 on aavistuksen pienempi kun esim w140 joka itsellänikin on lang mallina ollut, mutta onhan se ulkomitoiltakin eriluokkaa... vaan hyvin on mahtunut. Kauko-ohjattava webasto tuo helpotusta talvi käyttöön, kannattaa se huomioida kun myytäviä autoja vertailee. WebasTo asennettunta on kuitenkin +1500€ . 320 diesel kuljettaa varsin mukavasti ja reilussa 6 litrassa pyörii kulutus.
Monta ässää tuli käytyä itsekin katsomassa (virossa) ja halvimmat sai huoletta hylätä, kaaret ruosteessa, ei historiasta tietoa ja sitten niitä missä ei ollut talvirenkaat eikä webasto mutta hinta kuitenkin omassa hintahaarukassa, edellä mainittuihin kuitenkin menee helposti se 2500€ .
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja mol »

Oola kirjoitti:Kauko-ohjattava webasto tuo helpotusta talvi käyttöön, kannattaa se huomioida kun myytäviä autoja vertailee.
Tuolla ei liene tässä kohtaa merkitystä kun kirjoittaja taitaa asua Espanjassa...
C220d T 4-Matic
Avatar
Oola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 35
Liittynyt: To 13.12.2012 21:57
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Oola »

No niinhän tuo onkin. Sitten varmaan kannattaa etsiä semmoinen auto missä ei lisälämmitin ole kun on siellä ulkomailla ja ainahan sen voi repiä irti ja heittää kauko-ohjaimen roskiin jos sattuu semmoinen kun olemaan. Kokemuksia täsä kyseltiin ja niistä kerroin. Ugh
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Oola kirjoitti:No niinhän tuo onkin. Sitten varmaan kannattaa etsiä semmoinen auto missä ei lisälämmitin ole kun on siellä ulkomailla ja ainahan sen voi repiä irti ja heittää kauko-ohjaimen roskiin jos sattuu semmoinen kun olemaan. Kokemuksia täsä kyseltiin ja niistä kerroin. Ugh
Voihan sen irti revityn Webaston lähettää tänne kylmän pohjolan mersuveljille mielummin kun roskiin heittää.... :)
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Moro!
Nostetaan taas tata pitkaa autokuumetta :D Taitaa ika painaa,kun ei osaa paattaa mallia ja tyomaallakin niin kysytty,etta edellisetkin kesalomat pitamatta,etta paasis vahan pohjoisemmaksi katsomaan mersuja 8)
Venytyksesta se hyoty,etta hinnat on laskenut ja W221;lle kilpailijaksi on tullut W212,no Jeeppikin toiminut moitteettomasti ja lopoakin sai valilla eurolla litra nyt hiukan yli.
Selailin nettia ja vaihtoehtoja nakyy riittavan W212
http://www.coches.net/mercedes-benz-cla ... -covo.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.coches.net/mercedes-benz-cla ... -covo.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta kun se S-malli vain tunnostais eniten kiinnostava,vaikka samalla rahalla saa 5v vanhemman :?

http://www.milanuncios.com/mercedes-ben ... .htm#fotos" onclick="window.open(this.href);return false;

No juuri taitaa ilman Webastoa parjata taalla etelassa pohjois Espanjassa on yhtakova talvi,kuin Suomessa ja enempi lunta,pakkas aamuja ollut toki taallakin :twisted:
kosssu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 28.04.2015 23:25

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja kosssu »

itselläni on 2006 w221 s350 jolla on ajettu 200 000km.
hitaasti kiihdyttäessä vaihteisto vaihtaa nätisti mutta jos vähän rivakammin kiihdyttää niin vaihteiden vaihdot ovat minusta liian tökeröitä sekä kun höllää kaasun niin vaihtaa hieman tökerösti pienemmälle moottorijarrutuksessa. mikä voisi auttaa tähän? auttaako jos vaihteistoöljyt uusisi ja voiko vaihteistolle tehdä uudelleen opetuksen?

Koskinen
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1026
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

kosssu kirjoitti:itselläni on 2006 w221 s350 jolla on ajettu 200 000km.
hitaasti kiihdyttäessä vaihteisto vaihtaa nätisti mutta jos vähän rivakammin kiihdyttää niin vaihteiden vaihdot ovat minusta liian tökeröitä sekä kun höllää kaasun niin vaihtaa hieman tökerösti pienemmälle moottorijarrutuksessa. mikä voisi auttaa tähän? auttaako jos vaihteistoöljyt uusisi ja voiko vaihteistolle tehdä uudelleen opetuksen?

Koskinen
Terve!

Kahteen viimeiseen kysymykseen vastataan KYLLÄ!
Tai ainakin nuo molemmat kannattaa ainakin tehdä ennen kuin mitään muuta. Onko öljyt milloin vaihdettu? (toivottavasti on joskus)
Öljynvaihdon kanssa samalla vakavasti harkita kyb-venttiiliä, johtosarjan pistoketta ym. Lisää tarinaa löytyy haulla. Ainakin 211 korin yhteydessä.
Ja öljyt vaihdetaan huuhtelemalla! Ja suodatin tottakai.
Siis sen verran korjausta että itsellä kokemusta 5v laatikosta, 7v on jossain kohdin omat kujeensa. Minkälainen laatikko sulla?
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
kosssu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 28.04.2015 23:25

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja kosssu »

viime öljyn vaihdosta en tiedä ja vaihteisto on joku 7G tronic.
pitääpä varailla aikaa öljyn vaihtoon.

Koskinen
kosssu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 28.04.2015 23:25

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja kosssu »

vieläkin öljyn vaihdon jälkeen vaihtaa välillä nykäisten, kyb venttiiliä ei vaihdettu koska tässä sitä ei ole erillisenä. onkohan laatikko sitten jo niin kulahtanut että se pitäisi uusia kokonaan tai megatroniikka vaan? jonkin aikaa ollut myös vikana että joskus ainakin kuskin penkin ristiselän tuki tyhjenee muutaman minuutin ajon jälkeen eikä sen jälkeen saa enää säädetty ulospäin ja joitakin muitakin säätöjä ei voi säätää vaan palaa näytössä perus asentoon. ja tänään kun menin autoon niin audio näyttö kääntyili koko ajan edes takas itsestään pientä liikettä eikä virtojen sammuttaminen auttanut siihen vaan kääntyili vielä, vasta kun oli seissyt pidempään niin ei enää kääntyilyt kun tarkistin. sekä oikealla takapenkillä oleva apparin penkin säätö ei enää toimi. onko vioista hajua vai olisiko aika luopua autosta? :D

Koskinen
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

Moro
Nyt olen potenut 2v mersu kuumetta,lienee aika toimia 8) 8)
Sopiva autokin olis lahella,muttei minun koneella ole ennenkaan toiminut vin dekooderi,voisko joku auttaa mika auto on kyseessa; WDD2210221A257693

Kiitos jo etukateen
-cerdo-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

cerdo kirjoitti:Moro
Nyt olen potenut 2v mersu kuumetta,lienee aika toimia 8) 8)
Sopiva autokin olis lahella,muttei minun koneella ole ennenkaan toiminut vin dekooderi,voisko joku auttaa mika auto on kyseessa; WDD2210221A257693

Kiitos jo etukateen
-cerdo-
Kyllä se VIN-koodi löytyy sinunkin koneellasi, jos tätä linkkiäkin pystyt klikkaamaan:
http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=37jwy3ki" onclick="window.open(this.href);return false;

Mikähän lie hispaniasta tänne tuonut. Niukasti on varusteitakin, lyhyestä korista johtuen nahkajakkarat ja takalasin verho taitaa olla lisävarusteita (Suomi-vakioon verrattuna). Espanjankielinen linguatronic vielä lisäksi.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

cerdo kirjoitti:Mikähän lie hispaniasta tänne tuonut. Niukasti on varusteitakin, lyhyestä korista johtuen nahkajakkarat ja takalasin verho taitaa olla lisävarusteita (Suomi-vakioon verrattuna). Espanjankielinen linguatronic vielä lisäksi.
No niin kiitos DBFI,minun kone sanoo,ettei voida ottaa,kuin 3/vrk tietoja,vaikken ole yrittanytkaan pitkiin aikoihin.

Hispaniassahan tassa on majailtu 12v :)

Suunnillen kaikki myynnissa olevat assa -mersut on taalla perusvarusteilla,tamakin auto on seisonut "vehon" ikkunalla vuoden,ennenkuin se on otettu liikenteeseen,ollut yhdella omistajalla taalla etelarannikolla,on ainakin ruosteeton,kun taalla ei tarvita tiesuolaa,sen sijaan pohjois-vuoristoseudulla kaytetaan suolaa joinakin talvina runsaasti.
Taman auton myyja vaikutti asialliselta,ja hitapolitiikka nayttais sattuvan kohilleen,pitaa maanantaina viela tingata,vedoten lyhyeseen varustelistaan :)

http://www.milanuncios.com/mercedes-ben ... 676387.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

-cerdo-
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja DBFI »

No olispa pitänyt profiilista hoksata minne autoa ollaan hankkimassa. Kauppaan vaan ja nimet alle. Tekee hyvää foorumillekin saada vähän nuorempaa ässäkeskustelua.
Avatar
cerdo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ma 24.03.2014 17:31
Paikkakunta: Malaga

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cerdo »

DBFI kirjoitti: Kauppaan vaan ja nimet alle.
Nimet alla,auto vaihtanut omistajaa 8)
?10v;n jalkeen,palattu A1 luokkaan ¿ :)
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Täälläkin on siirrytty W221:n rattiin. On kyllä leuhkaa kyytiä edelliseen eemeliin verrattuna.

Mitä tässä nyt vähän on ehtinyt autoon tutustumaan ja vikoja korjaamaan, niin on tullut näppituntuma että tekniikan osat eivät suuresti eroa E-sarjan hinnoista. Saksasta löytyy palikkaa hyvään hintaan ja jonkunverran purkuautojakin alkaa olla. Ihan tavallisen kuolevaisenkin ylläpidettävissä on tämäkin.

Suomessa toki sylettää käyttövoimavero ja vakuutus, ne ovat reippaasti kalliimmat kuin aiemmassa W211:ssa.

Mukava lukea muidenkin Ässäkuskien kokemuksia :thumbup:
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Jukkahep
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Pe 25.12.2015 12:18

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja Jukkahep »

Ostin 10/2015 w221 320 cdi. Olen nyt ajanu oston jälkeen n.22 th ja on toiminu moitteettomasti. Auto on joka päiväisessä arki käytössä. Tilasin just jarrupaloja ja suodattimia auto.docista ovat mielestäni normi hintasia, ja mitä kyytiin tulee se on aivan omaa luokkaa. Tosi vähän keskusteluja täällä W221.
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Wakeup Topic!

320cdi olisi tarkoitus hommata. Onko cdi moottoreissa ollut suurempia murheita?

3,5 bensa oli itselläni parivuotta sitten, mutta se piti laittaa eteenpäin kun jakopää rupesi rallattamaan.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikissa malleissa sama tuo 320cdi (OM642) joten haulla löytyy hyvät ja huonot puolet moottorista.
Lyhyesti; OK kone, sen vuoksi ei tarvitse autoa jättää ostamatta.
oulaistenliikenne.fi
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Kiitos Dealer:lle vastauksesta.

Ässä kuume on aika pahana juuri nyt. Meinasin jo lähteä katsomaan Belgiasta tuotua ässää, vaikka onkin vastoin periaatteitani ostaa Belgiasta tuotua autoa.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Onko w221 korimallin 320CDI diesel koneessa ollut myös jakopään ongelmia? Myynnissä on muutamia autoja joissa mainitaan että jakopään remppa on tehty.

Jos CDI koneessakin on jakopäävika, onko niiden korjaus yhtä kallista kuin bensaversion?
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 743
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

Eiköhän nämä OM642 ns. jakopääongelmat ole tuo V-koneen pitkä venyvä ketju. Remppa menee ketjun ja kiristimen sekä muutaminen "nippelien" vaihdolla. Meillä toiseen vaihdettiin 250 tkm kohdalla ja toisella on ajettu 260 tkm ilman ketjun vaihtoa. Tosin kohtapuoliin varmaankin alkaa olla vaihtokunnossa.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Paljonko remppa kustansi?
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
C 124 320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 743
Liittynyt: Pe 26.12.2003 22:21

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja C 124 320 »

cille5 kirjoitti: To 29.04.2021 08:46 Paljonko remppa kustansi?
Kokonaiskustannus riippuu siitä, miten paljon työaikaa menee. Miten esim. apparin puolen suuttimet lähtevät irti. Työaikarvioita ovat heitelleet aina seitsemään tuntiin saakka. Itse käytin Venetmäellä Viialassa. Arvioivat työksi neljä tuntia, mutta meni vain 3.5 tuntia. Kokonaiskustannus oli muistaakseni 620,-. Remppa tehtiin viime syksynä.
C43 AMG, 560 SEC, 220 Sb, CLS 320, CLK 320, SL 500, Mach I, Skyline 240 KGT, 3*OG900
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: W221 kayttoautona

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Veholla sanottiin että vanhan w221 350 bensakoneisen ässäni jakopään korjaus (muistaakseni oli kulunut kiristimen ratas) maksaisi noin 7000€, koska moottori ja vaihdelaatikko on pakko irroittaa autosta...
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Vastaa Viestiin