W126 500 SEC huoltoa,fiksailua ja fiilistelyä

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

SEC otettu eilen liikenteeseen. Oli unohtunut syksyllä tankata, niin piti mittarin kautta kausi aloitella. Rapiat 70l. upposi tankkiin joten melko tyhjä oli...
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

olihan siellä vielä 20L :wave:
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

tahtoomersun kirjoitti:SEC otettu eilen liikenteeseen. Oli unohtunut syksyllä tankata, niin piti mittarin kautta kausi aloitella. Rapiat 70l. upposi tankkiin joten melko tyhjä oli...
Parempihan se noinpäin kun nykybensa ei saata kestää varastointia. Eli uutta sekaan enemmin keväällä, vai oliko sulla siellä se säilöntäaine mukana :P
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:SEC otettu eilen liikenteeseen. Oli unohtunut syksyllä tankata, niin piti mittarin kautta kausi aloitella. Rapiat 70l. upposi tankkiin joten melko tyhjä oli...
Parempihan se noinpäin kun nykybensa ei saata kestää varastointia. Eli uutta sekaan enemmin keväällä, vai oliko sulla siellä se säilöntäaine mukana :P
Ei ole tullut käytettyä säilöntäainetta koskaan, yleensä olen syksyllä vaan täyttänyt tankin piripintaan. En ole koskaan huomannut mitään ongelmia tuon bensan suhteen, eli ainakin tuon reilut 6kk tuntuu säilyvän. Keväällä sitten kun on into isoimmillaan bensa vaihtuu tankissa uuteen suht nopeasti :D
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tullut SECilläkin taas hieman reissattua ja viime vkl. käyty Turussa eli Concours oli matkan kohde. Tämä olikin itselle ihan uusi juttu, josta en aiemmin tiennytkään. Oli kyllä hienoa kalustoa paikalla ja runsaasti.
Taisi olla Turussa paljon muitakin tapahtumia, koska hotellihuoneet oli melko kiven alla.... no Ruissalon kylpylähotellista sitten loytyi yksi peruutettu huone, muuten kaikki varattu.
467 km tuli matkaa ja 9.8 kulutus, joten lähes kuin pistäisi rahaa pankkiin, kun SECillä ajelee!
Muutenhan tämä pelittää ja kulkee hienosti, mutta se viime syksynä kardaanin limppujen ja kannatinlaakerin vaihdon yhteydessä ilmestynyt 50-70kmh:välillä kiihdyttäessä kuuluva jurina vähän häiritsee.
Hommasin uudet moottorin ja vaihteiston kumityynyt, joista vaihteiston kumityynyn vaihdoin tänään, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta. Pitää vaihdella vielä nuo moottorin tyynyt ja jos niistä ei ole apua(epäilen, että ei), niin sitten vielä perän kumien kimppuun. Mikähän tuossa 50-70km/h välillä on niin erikoista, että pitää siinä jurista?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

Katos, siekin olit Kakskerrassa. Ajattelinkin että tuttu SEC mutta en osannut yhdistää. Minulla oli autossa lappu joka kertoi mistä oltiin mutta ei nimeä...

Me oltiin la ilta Kristillisessä Opistossa tms asuntolassa ja su ilta taasen Hesburger hotellissa, 69 ja 75 euroa yö.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Vähällä kulutuksella meni, tietty jos on lähes pelkkää maantietä niin ei se niin paljoa vie. Massan kiihdyttely ja nelivaihteinen automaatti syö aika paljon.

Jos se jurina tuli remontin jälkeen, niin vastauksen on pakko löytyä siinä tehdyistä jutuista, onhan niitä tässä arvailtu. Tukikumien vaihtaminen on toki hyvä idea. Kai ne limput on hyvin tasaisesti paikoillaan kardaanin päissä, ettei oo jäänyt kanittaamaan laippoihin? Niillä oli muistaakseni aika napakka sovitus paikoilleen.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kardaanin laakeria ja kumilimppuja en siis vaihtanut itse, vaan ne tehtiin korjaamolla. Alkujaan syy siihen, miksi nuo vaihdettiin, oli jurina mikä kuului liikkeelle lähtiessä ja se alkuperäinen ongelmahan kyllä korjaantui tällä vaihdolla. Heti koeajolla huomattiin tämä nykyinen ongelma ja syytä siihen etsittiin korjaamon toimesta, mutta mitään selkeää syytä ei löytynyt. Toki korjaamoilla on aina se sama tilanne, että tilauskirjat täynnä ja aikaa ei oikein ole kovin pitkäkestoiseen ihmettelyyn.

Voipi olla, että tuo kardaani on vaan itse ja omatoimisesti vielä jossain kohtaa purettava irti ja kasattava ajan kanssa ja ajatuksella. On vaan vmäinen homma tunkkien varassa ja lattialla maaten. Harkinnassa on kyllä ollut 2-pilarinosturin hankinta, nehän ei nyt ihan kamalan hintaisia ole, mutta rajoittaa sitten taas muuten tallin käyttöä.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

karra kirjoitti:Katos, siekin olit Kakskerrassa. Ajattelinkin että tuttu SEC mutta en osannut yhdistää. Minulla oli autossa lappu joka kertoi mistä oltiin mutta ei nimeä...

Me oltiin la ilta Kristillisessä Opistossa tms asuntolassa ja su ilta taasen Hesburger hotellissa, 69 ja 75 euroa yö.
Ratkesi vasta keskiviikkona, että päästään lähtemään, niin jäi tuo huoneen varaaminen hiukan myöhään, niin ei ollut enään kauheasti valinnanvaraa.
Mielikuva tuosta Ruissalon kylpylähotellista, jossa la ilta oltiin, oli hiukan eri mitä todellisuus sitten paikan päällä. Huone huonosti siivottu, ikkunat todella paskaiset, ravintolan henkilökunta jotenkin tylsistyneen innottomia ja touhu muutenkin jotenkin vaikeaa ja kankeeta, ravintolasta lonkero loppu yms. Ruoka oli kyllä hyvää, mutta henkilökunnan keskinäinen kinastelu ei oikein kuulu asiaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Moottorin tukityynyt vaihdettu tänään. Jurinaan ei mitään vaikutusta, mutta vanhat oli aivan riekaleina, joten oli aiheellista vaihtaa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

20190625_085519-01.jpeg
Hiukan eroa uuden ja vanhan välillä, vanha painunut täysin kasaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

20190625_162656-01-01.jpeg
Toinen oli kahdessa osassa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla oli ässässä kans tuossa kunnossa moottorin kumi tyynyt, onneksi oli heleppo vaihtaa uudet, vaihdoin myös samalla vaihteiston päähän uuden tuki kumin :wink:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

touhottaja kirjoitti:mulla oli ässässä kans tuossa kunnossa moottorin kumi tyynyt, onneksi oli heleppo vaihtaa uudet, vaihdoin myös samalla vaihteiston päähän uuden tuki kumin :wink:
Vaihteiston tuen vaihdoin viimeviikolla jo, mutta siinä ei ainakaan ulkoisesti mitään vikaa näyttänyt olevan, vaan oli ihan mitoissa verrattuna uuteen.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

kun laittaa kannatin kumit vierekkäin, ei mitään näkyvää eroo, mutta sitten kun paino päällä tulee se ero vanha kumi painuu syvempään mitä uusi kumi :wink:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mikä idea niillä pienillä "iskareilla" siinä moottorin tukityynyn vieressä on? Mietin vaan, että olisiko aiheellista vaihtaa nekin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5677
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tahtoomersun kirjoitti:Mikä idea niillä pienillä "iskareilla" siinä moottorin tukityynyn vieressä on? Mietin vaan, että olisiko aiheellista vaihtaa nekin.
niillä on vähän sama vaikutus mitä pesukoneen iskareilla :wink:
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Se oli tänään taas huollon aika, eli uudet Motulit koneeseen suodattimen keralla.

Kilsoja olikin tullut edellisestä öv:stä jo reippaat 9tkm, joten tänä kesänä on SECille syötetty baanaa ihan mukavasti.

Kävin myös marmorilla(tuossa kun ihan naapurissa on) kyselemässä osien hintoja hiukan isompaan huoltoon, eli jos kohtapuoliin vaihtelisi suuttimet, virranjakajan kannen, pyörijän ja tulpanjohdot yms.

Kaikki muu oli ihan suht ok hintaisia, mutta suuttimet oli 118€/kpl, joten ne on vissiin katseltava muualta, vinkkejä? Niin ja tulpan johtoja ei enään valmiina saa, joten ne pitää väsätä metritavarasta vai onko tietoa mistä löytyisi valmiina?

Olikos tämä jotenkin tarkka näistä johtojen/tulpanhattujen/tulppien vastuksista, jottei tuo moottorinohjain ota itseensä?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Mikä 500 sulla on? Äkkiseltään katselin 252-heppaiseen esimerkiksi Autodocista suuttimet noin 48 € kpl, tulpanjohtosarja 110 €, VJ kansi satasen, pyörijä reilu kolmekymppiä. Kaikki Boschin valmistetta. En muita käyttäisikään, onhan ruiskusysteemi sen tekemä.

Suuttimien vaihdon yhteydessä kannattaa uusia niiden muoviholkit, holkkien O-renkaat sekä tietysti suuttimien tiivisteet. Miksei myös suuttimien ilmakanavan kumiputket imusarjan päältä jos ovat kovan tuntuiset.

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Häksä kirjoitti:Mikä 500 sulla on? Äkkiseltään katselin 252-heppaiseen esimerkiksi Autodocista suuttimet noin 48 € kpl, tulpanjohtosarja 110 €, VJ kansi satasen, pyörijä reilu kolmekymppiä. Kaikki Boschin valmistetta. En muita käyttäisikään, onhan ruiskusysteemi sen tekemä.

Suuttimien vaihdon yhteydessä kannattaa uusia niiden muoviholkit, holkkien O-renkaat sekä tietysti suuttimien tiivisteet. Miksei myös suuttimien ilmakanavan kumiputket imusarjan päältä jos ovat kovan tuntuiset.
Juurikin tuo 252 hv
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 575
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Itse asiassa siihen taitaa käydä tuo halvempi suutin: https://www.autodoc.fi/bosch/689898" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa toki varmistaa ennen tilausta! Vähäinen kokemukseni on että noi autodocin tiedot pitää aika hyvin paikkansa. Voi kuvitella ettei ole heidänkään intresseissä hoidella osien palautuksia.

En voi ymmärtää miten Mersulla se maksaa 118 € :?

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kaveri tilasi tuolta jäähdyttimen 24 tappiseen 300 ce:hen ja vaati kyllä aika paljon muokkaamista, että sai sopimaan. Itse olisin lähettänyt takaisin, mutta kun oli kiire saada auto kuntoon, niin rakenteli sen sopivaksi.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja karra »

Olen myös kuullut että ei ole ollut aina sopiva osa Autodocista vaikka se ko osaa tarjoaakin, siksi en ole enää sieltä tilaillut vaan suoraan ebaysta. Toki jos selvittää varmuudella että joko OEM osanumero tai mersun osanumero natsaa niin sitten pitäis olla ok Autodocista. Ne takuuasiat on vaan niin vaikeita ulkomaille...
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 612
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja juusmo »

En kyllä luottaisi yhtään noiden varaosakauppojen "sopii malliin X" -tyyppisiin tietoihin. Niissä on välillä todella ristiriitaista tietoa. Kyllä se OEM-varaosanumero kannattaa metsästää.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Onhan noissa osien hinnoissa melko isoja eroja, jos nyt vaikka vertailee Veho tai KL vastaan nuo ulkolaiset nettikaupat. Nyt vaan tulee sellainenkin asia mieleen, että jos paketissa/tuotteessa lukee Bosch, niin onko se silti välttämättä Bosch....

Joskus yli 10 vuotta sitten oli suomessakin liikkeellä väärennettyjä ilmankuivaimen patruunoita, olikohan Wabcon merkillä. Merkki luki hienosti paketissa ja tuotteessa, mutta sisältö oli ihan kuraa. Yhteen omaankin artturiin tuollainen eksyi ja aika sotkun sai aikaiseksi :(
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Mikähän näissä on erona??? Kumpikin sopii taulukon mukaan, mutta hinnassa 20€ ero.
https://www.nimark.fi/cars/mercedesbenz ... 42-102799/" onclick="window.open(this.href);return false;
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ja sitten tyhmä kysymys: mihin kohtaan kardaania tämä kuuluu?

https://m.autodoc.fi/febi-bilstein/1870138" onclick="window.open(this.href);return false;

Mietin vaan, tuota värinää, että olisiko tällainen voinut jäädä vahingossa pois, vai pystyykö kardaania edes asentamaan ilman?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
anselmi123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
Paikkakunta: LPR

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja anselmi123 »

Ainakin m103 ja m102seen menee samat suuttimet. Ostin ebaysta joku 35e/kpl muistaakseni. Meneekö tuohon V8siin sitten eri suutin?
Star C3 @LPR
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1269
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

tahtoomersun kirjoitti:Ja sitten tyhmä kysymys: mihin kohtaan kardaania tämä kuuluu?

https://m.autodoc.fi/febi-bilstein/1870138" onclick="window.open(this.href);return false;

Mietin vaan, tuota värinää, että olisiko tällainen voinut jäädä vahingossa pois, vai pystyykö kardaania edes asentamaan ilman?
Kardaanin laipoissa keskellä oleva hela joka keskittää kardaanin perän/vaihteiston kolmiolaippaan. http://www.w124performance.com/service/ ... 41-200.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W126 500 SEC huoltoa ja fiksailua

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

SEC seissyt pari viikkoa, mutta keskiviikkona tuli käytyä leimalla. Taaskaan ei katsuri löytänyt mitään huomautettavaa, joten alkaisi olla taas talviunien aika.

Olisiko kellään tiedossa Tampereella tai lähistöllä kuivaa ja lämmintä tallia talveksi?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Vastaa Viestiin