W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Jorski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.08.2016 09:28

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Jorski »

Eikös mersun ja BMW neliveto ole juuri tuo Audin tuleva ultra neliveto, eli Audi on astumassa samaan Miinaan. Eiköhän ole ihan turvallisinta pysyä takavedossa mikäli nelikko Tuo pelkästään vaaratilanteita tai ainakin tuota videota kun katselee.
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Jorski kirjoitti:Audi on astumassa samaan Miinaan
Sitä tässä yritin sanoa, ettei autonvalmistaja saa vapaasti valita, mitä tekee, eikä voi kuunnella vain kuluttajan toiveita. Nyt tässä on kolme osapuolta soppaa hämmentämässä: kuski, EU ja autonvalmistaja.

"Autojen hiilidioksidipäästöjen raja-arvoksi on asetettu 130 g/km"

"Maksun suuruus on jokaiselta valmistetulta autolta 40 €/rajan ylittävä gramma. Summa nousee 95 euroon vuonna 2019."

jos nyt lasketaan vaikka 2019 tilanteen mukaan

CO2-päästöt yhdistetty (g/km)

Mercedes-Benz E200: (135-125).. vehon sivuilla 132 g/km - maksu 190 euroa per valmistettu auto
Mercedes-Benz E200 4MATIC: (162–152).. vehon sivuilla 152 g/km - maksu 2 090 euroa per valmistettu auto
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Vielä suurempaa tuhoa aiheuttavaan miinaanhan autonvalmistaja astuu, jos ei asialle tee mitään.
Wilhelm Maybach
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Tulossa jossain vaiheessa ///AMG-malli R6-bensalla:
Autobild kirjoitti:Mercedes E-Klasse AMG-Modell ● Motor: Reihensechszylinder ● Leistung: ca. 450 PS ● nur Allradantrieb
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 85041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-Jotenkin olen pitänyt V6-bensaa urheilullisempana; ehkä siksi, että mm. Ferrari ja Porsche (B6:n lisäksi) ovat käyttäneet tuota rakennetta. :roll:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Tulossa jossain vaiheessa ///AMG-malli R6-bensalla:
Autobild kirjoitti:Mercedes E-Klasse AMG-Modell ● Motor: Reihensechszylinder ● Leistung: ca. 450 PS ● nur Allradantrieb
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 85041.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-Jotenkin olen pitänyt V6-bensaa urheilullisempana; ehkä siksi, että mm. Ferrari ja Porsche (B6:n lisäksi) ovat käyttäneet tuota rakennetta. :roll:
Mercedes E-Klasse ja Reihensechszylinder - sehän olisi kuin Mercedes S-Klasse ja Reihenachtzylinder :D
https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... or-m-25-e/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4238" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mercedes E-Klasse ja Reihensechszylinder - sehän olisi kuin Mercedes S-Klasse ja Reihenachtzylinder :D
https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... or-m-25-e/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4238" onclick="window.open(this.href);return false;
-Nuohan ovat vielä "pikkulohkoja" 770:een verrattuna. :lol:
Kyllähän R8 olisi juhlava moottori Ässään, realistisempaa olisi kuitenkin ehä R5-dieselien paluu. :roll:
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? :roll: Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

antti--91 kirjoitti:Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? :roll: Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.
Saman näköisiä ovat, mutta on niissä kokoeroa

C-Class Coupé - Vehicle length 4696 mm
E-Class Coupé - Vehicle length 4826 mm
S-Class Coupé - Vehicle length 5044 mm

Se on muuten Mercedes-AMG E 50 Coupé 4Matic nimeltään, johon tulee se rivi6
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... e-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

Ootko nähnyt luonnossa S- ja C-coupet? Kyllä ne erottaa :wink:
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti: Se on muuten Mercedes-AMG E 50 Coupé 4Matic nimeltään, johon tulee se rivi6
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... e-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
Jatkossa ei enää ///AMG:llä tule siis olemaan enää omia moottoreita (ainakaan tilavuudeltaan), vaan ne jakavat mitoituksensa jonkin perusmottorin kanssa; esim. 4-litarinen AMG-V8 M177 on perusrakenteeltaan sama kuin G500:n M176. :geek:
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Laaksonen kirjoitti:Jatkossa ei enää ///AMG:llä tule siis olemaan enää omia moottoreita (ainakaan tilavuudeltaan), vaan ne jakavat mitoituksensa jonkin perusmottorin kanssa; esim. 4-litarinen AMG-V8 M177 on perusrakenteeltaan sama kuin G500:n M176. :geek:
No juu itsekin tuota pohdin, mutta mikä sitten lopulta on moottoria?

Jos:

M 176 DE 40 AL: 310 kW
M 177 DE 40 AL: 450 kW

Niin jotain todella paljon erilaistahan sielä täytyy olla moottoreissa. Jos moottorit muuten ovat toisiaan vastaavia, eroja täytyy olla huomattavan paljon turboahtimessa. Ahtopaineet täytyy olla suuremmat ja myös turbon välijäähdyttimen täytyy olla huomattavasti tehokkaampi M177:ssä. Huomataan, että hyvin suuri määrä moottorin osia on täysin erilaisia, joten lopulta täytyy kuitenkin puhua täysin eri moottorista.

Nähtäväksi jää, tullaanko enää näkemään BRABUS 850 - MB E63 tapaisia autoja.
http://www.brabus.com/cars4sale/car_850 ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaikea keksiä, miten tuosta 450 kW tehoista saa viriteltyä 625 kW, jos iskutilavuus jää alle 4400 cm³.
Wilhelm Maybach
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

antti--91 kirjoitti:
manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? :roll: Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.
Kyllähän ne muistuttavat toisiaan, mutta yksityskohdat on kuitenkin erilaisia ja koko tietysti. Jos 68 miljoonaa tulisi niin eikös silloin voisi jo tilata sen aidon S500 ja vaikka liimata siihen taakse C180.. :) Tietysti siitä voi aina montaa mieltä kun mallisarjat muistuttavat paljon toisiaan, mutta mielestäni ainakin C- ja E-Coupee ovat ulkonäöllisesti iso parannus edellisiin malleihin. S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Avatar
antti--91
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 318
Liittynyt: Ma 18.02.2013 13:57
Paikkakunta: Turku

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja antti--91 »

manonyymi kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:
manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? :roll: Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.
Kyllähän ne muistuttavat toisiaan, mutta yksityskohdat on kuitenkin erilaisia ja koko tietysti. Jos 68 miljoonaa tulisi niin eikös silloin voisi jo tilata sen aidon S500 ja vaikka liimata siihen taakse C180.. :) Tietysti siitä voi aina montaa mieltä kun mallisarjat muistuttavat paljon toisiaan, mutta mielestäni ainakin C- ja E-Coupee ovat ulkonäöllisesti iso parannus edellisiin malleihin. S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
Olen ihan samaa mieltä, että hienoja autoja nuo kaikki kolme ovat, myös sedaneina, mutta niissä pitäisi olla koon lisäksi jotain mikä erottaa ne toisistaan. Jos ajatellaan vaikka vuotta 2002, jolloin oli C-sarjana W203, E-sarjana W211 ja S-sarjana W220, niin kyllähän niissä kaikissa on samoja piirteitä, mutta auton erottaa välittömästi omaan mallisarjaansa kuuluvaksi. Jotenkin käy sääliksi uuden Ässän omistajia, kun auto muistuttaa kaukaa katsottuna ja "tavallisen pulliaisen" silmissä C-sarjaa.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

manonyymi kirjoitti: S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
Totta turiset, ihan oikeasti. Vaikka olisit peräti Disneyworldin diktaattori, niin kellään ei niin paljon toistaan parempaa persusta ole, etteikö Skoda Suberbin takapenkkiosasto olisi vähintään riittävä matkatekopaikka. No, ehkä pois lukien kolmemetriset koripalloilijat, mutta ei ne mahtuisi ässäänkään.
:mrgreen:
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Wilhelm_Maybach kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:Jatkossa ei enää ///AMG:llä tule siis olemaan enää omia moottoreita (ainakaan tilavuudeltaan), vaan ne jakavat mitoituksensa jonkin perusmottorin kanssa; esim. 4-litarinen AMG-V8 M177 on perusrakenteeltaan sama kuin G500:n M176. :geek:
No juu itsekin tuota pohdin, mutta mikä sitten lopulta on moottoria?

Jos:

M 176 DE 40 AL: 310 kW
M 177 DE 40 AL: 450 kW

Niin jotain todella paljon erilaistahan sielä täytyy olla moottoreissa. Jos moottorit muuten ovat toisiaan vastaavia, eroja täytyy olla huomattavan paljon turboahtimessa. Ahtopaineet täytyy olla suuremmat ja myös turbon välijäähdyttimen täytyy olla huomattavasti tehokkaampi M177:ssä. Huomataan, että hyvin suuri määrä moottorin osia on täysin erilaisia, joten lopulta täytyy kuitenkin puhua täysin eri moottorista.

Nähtäväksi jää, tullaanko enää näkemään BRABUS 850 - MB E63 tapaisia autoja.
http://www.brabus.com/cars4sale/car_850 ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaikea keksiä, miten tuosta 450 kW tehoista saa viriteltyä 625 kW, jos iskutilavuus jää alle 4400 cm³.
AMG GT:n M178 on sikäli jo aivan oma moottorinsa, että vaikka jakaa saman lohkon M177/176:n kanssa, on siinä kuivasumppuvoitelu.
Omien moottorien puuttumisella tarkoitin lähinnä sitä, että ennen kun virityspajojen toimintaan kuului olennaisesti moottorien suurentaminen, oli esim. C55 AMG:n moottori M 113:sta moottorista 5439 cm³:ksi "stroukattu" (iskunpituutta lisätty) S/E500:n 4966 cm³:een verrattuna. 6208 cm³ M156 oli AMG:n ensimmäinen (ja näillä näkymin myös viimeinen) täysin itse suunnittelema ja valmistama moottori, jonka lohkoa ei oltu porattu eikä stroukattu mistään olemassa olevasta Mersun koneesta.
Nykyisin, kun erilaisilla moottorinohjelmoinneiila saadaan samasta moottorista eri tehoversioita helposti ja sylinterien lepuutuksella saadaan isommissakin moottoreissa kulutus pysymään kurissa, ei ole enää tarpeelistaa kehittää omia lohkoja urheiluversioihin.
manonyymi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Ti 25.11.2014 13:00

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja manonyymi »

antti--91 kirjoitti:
manonyymi kirjoitti:
antti--91 kirjoitti:
manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? :roll: Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.
Kyllähän ne muistuttavat toisiaan, mutta yksityskohdat on kuitenkin erilaisia ja koko tietysti. Jos 68 miljoonaa tulisi niin eikös silloin voisi jo tilata sen aidon S500 ja vaikka liimata siihen taakse C180.. :) Tietysti siitä voi aina montaa mieltä kun mallisarjat muistuttavat paljon toisiaan, mutta mielestäni ainakin C- ja E-Coupee ovat ulkonäöllisesti iso parannus edellisiin malleihin. S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
Olen ihan samaa mieltä, että hienoja autoja nuo kaikki kolme ovat, myös sedaneina, mutta niissä pitäisi olla koon lisäksi jotain mikä erottaa ne toisistaan. Jos ajatellaan vaikka vuotta 2002, jolloin oli C-sarjana W203, E-sarjana W211 ja S-sarjana W220, niin kyllähän niissä kaikissa on samoja piirteitä, mutta auton erottaa välittömästi omaan mallisarjaansa kuuluvaksi. Jotenkin käy sääliksi uuden Ässän omistajia, kun auto muistuttaa kaukaa katsottuna ja "tavallisen pulliaisen" silmissä C-sarjaa.
Juu ei tästä varmaan hirveästi tarvitse kiistellä, sillä ymmärän mitä tarkoitat, vaikka itse en vuodesta 2002 autoihin liittyen muista paljon mitään, paitsi että ajelin Ford Escortilla.. :shh: Mutta kyllähän mielestäni myös nuo mainitsemasi mallisarjat muistuttavat toisiaan varsinkin "kaukaa katsottuna" :? Ainakin 203 ja 220 ihan saman tyyliset keula ja perä. Arvailisin että tuo yhdennäköisyys on juuri tehty nostamaan c-sarjan vetovoimaa. E siinä välissä erosi hieman enemmän valoiltaan, kuten myös w212, mutta uusimassa sekin on vedetty samaan muottiin. Tuo E- ja C-sarjan yhdennäköisyys sitten jo voisi aiheuttaa harmia E:n omistajille sillä nuo ovat teoriassa myös tavallisten palkansaajien ulottuvissa ainakin jollain moottorilla ja perusvarusteilla ja kenties myös vaihtoehtoja toisilleen.

Sen sijaan en kyllä uuden S-sarjan omistajia "sääli", vaikka uusi c näyttäisi samalta, itseäni ehkä voisi.. :oops: Kai siitä autosta muutkin iloa saa kuin sen että ihmiset tietää että ajaa "maailman parhaalla autolla". Joskus myös autoista kiinnostuneet henkilöt yliarvioivat tavallisten pulliaisten hahmotuskyvyn autoihin, sillä itsekin tunnen monia jotka eivät erota edes eri merkkejä toisistaan. Mersun merkin nyt aika moni varmaan tuntee, mutta jotkun malli vuodet yms. täysin tuntematon käsite.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Holf1
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: To 28.04.2016 07:41

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Holf1 »

Tulossa E 220 4matic premium business paketilla jossa exclusive ulkopuoli. Autossa myös ajoavustinpaketti plus sekä DK3 ja jotain muuta pientä sälää.
Mut se neliveto on ihan sama kuin ennenkin jatkuva joka on perustilassa 45 edestä ja 55 takaa. AMG:ssä on uudenlainen systeemi.
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

Holf1 kirjoitti:Tulossa E 220 4matic premium business paketilla jossa exclusive ulkopuoli. Autossa myös ajoavustinpaketti plus sekä DK3 ja jotain muuta pientä sälää.
Mut se neliveto on ihan sama kuin ennenkin jatkuva joka on perustilassa 45 edestä ja 55 takaa. AMG:ssä on uudenlainen systeemi.
Juurikin noin

"E63s mallissa on uusi nelivetojärjestelmä 4Matic+ jota ei ole missään muussa Mercedes mallissa."

Mutta kuinka kauan? Mikä nelivetojärjestelmä tulee olemaan S sarjan(AMG S 63 long) 2018 facelift mallissa? Entä miten CLE, CLS jne?
Wilhelm Maybach
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3070
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja jysi »

RH kirjoitti:
manonyymi kirjoitti: S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
Totta turiset, ihan oikeasti. Vaikka olisit peräti Disneyworldin diktaattori, niin kellään ei niin paljon toistaan parempaa persusta ole, etteikö Skoda Suberbin takapenkkiosasto olisi vähintään riittävä matkatekopaikka. No, ehkä pois lukien kolmemetriset koripalloilijat, mutta ei ne mahtuisi ässäänkään.
:mrgreen:
Jos nyt jätetään metri ja koripallot pois tuosta, niin täytyy todeta että 2-metrinen mahtuu yleensä E-sarjaan kuljettajanpaikalle (ei voi sanoa "mahtuu hyvin" ihan joka malliin), mutta saman kuljettajan takana täysikasvuinen aikuinen istuu kunnolla vain lang S-mallissa.

Valitettavasti lisätila on tosiaankin leimattu luksukseksi niin autoissa kuin lentokoneissakin.
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja jjh- »

Kaunishan tuo uusi E-coupe on. Nykyisen menopelin hinnat liikkunut uutena siellä missä tuokin sellasissa mukavissa spekseissä, että varmaan sitte 10 vuoden päästä pääsee ajeleen :lol:
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Avatar
Wilhelm_Maybach
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 134
Liittynyt: To 07.04.2016 17:19

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Wilhelm_Maybach »

jysi kirjoitti:Valitettavasti lisätila on tosiaankin leimattu luksukseksi niin autoissa kuin lentokoneissakin.
Jotenkin särähti korvaan tuo lause...

https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle" onclick="window.open(this.href);return false;

Premium compact segment - Mercedes-Benz B-Class
Entry-level luxury/compact executive cars - Mercedes-Benz C-Class
Mid-size luxury/executive cars - Mercedes-Benz E-Class
High-end luxury/full-size luxury cars - Mercedes-Benz S-Class
Ultra-luxury cars - Rolls-Royce ja Bentley
Luxury SUV/Crossover - Mercedes-Benz GLS-Class

Luksus ei siis määritäkään mitään auton koosta..

Jos minä pohtisin, millaista autoa tarkoitettaisiin, kun luksus määrittäisi auton mitat, niin kelpuuttaisin mersuista luokkaan vain

Maybach 62 S
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... id=9274479" onclick="window.open(this.href);return false;

Pullman kelpaisi luokkaan tietysti silloin, kun se täyttää tuon ehdon:

"If specifically requested, the Mercedes-Maybach S-Class Pullman can also be delivered in an exclusive version without the additional seats."
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... h-pullman/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1178
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Saksan sivuille luotu E-coupe-konfiguraattori:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... tml#/p3501" onclick="window.open(this.href);return false;
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:

-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.

-Rengasäänet kuuluvammat, autossa 18" kitkat (Michelin), omassa 16"kitkat (Nokia)

-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ :thumbdown: :thumbdown: niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? :crazy: Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....

-Todella tukeva ja jämäkkä ajettava, selvä ero tusinaan, vaikka sekään ei huono ole.

-Penkit aivan kuin minun vartalolle tehdyt :thumbup:

-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......

Yleistunnelma oli siis positiivinen, mutta jostain syystä ei sellaista "nyt heti tämä minulle" fiilistä tullut kuin esim 210 tai 211 aiheutti aikanaan tullessaan markkinoille.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Legge »

tahtoomersun kirjoitti:Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:

-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
:shock: Liekö tuossa ajamassasi autossa jotain vikaa. Itse ajellut parilla yksilöllä, ja mielestäni uusi diisseli on OM651:een verrattuna kuin bensalla ajelisi. En tosin lähtenyt kummallakaan kerralla liikkeelle pakkasessa.
-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......
Täysin samaa mieltä. Jos siellä muovirinkuloiden takana olisi edes jonkinlaiset oikeat pillit, niin vielä ymmärtäisi. Olisivat jättäneet koko takahelman ilman moisia somisteita.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Legge kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:

-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
:shock: Liekö tuossa ajamassasi autossa jotain vikaa. Itse ajellut parilla yksilöllä, ja mielestäni uusi diisseli on OM651:een verrattuna kuin bensalla ajelisi. En tosin lähtenyt kummallakaan kerralla liikkeelle pakkasessa.
Kyllä, 19 oli pakkasta ja ilman esilämmitystä lähdin, ei ollut autolla ajettu tänään aikaisemmin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Motti M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: La 16.02.2008 10:06
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Motti M »

tahtoomersun kirjoitti:
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ :thumbdown: :thumbdown: niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? :crazy: Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
En muista olinko jo joskus ennenkin kirjoittanut tästä asiasta, mutta uskon tuon mittaristo asian täysin. Vaikken livenä ole nähnytkään.

Pikseleillä tehdyt kuvat eivät maksa mitään, kohta on kaikissa Auriksissa samanlaiset. Ja lisävarusteena saa ostaa uudet skinit "mittaristoon".

Jostain syystä esim. kelloista nuo mekaaniset ovat aina arvossaan. Tämä lienee unohdettu suunnitteluvaiheessa, totta kai hyvä ja iso näyttö kuuluu autoon, mutta voisi sen tehdä tyylikkäästikin.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Motti M kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti:
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ :thumbdown: :thumbdown: niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? :crazy: Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
En muista olinko jo joskus ennenkin kirjoittanut tästä asiasta, mutta uskon tuon mittaristo asian täysin. Vaikken livenä ole nähnytkään.

Pikseleillä tehdyt kuvat eivät maksa mitään, kohta on kaikissa Auriksissa samanlaiset. Ja lisävarusteena saa ostaa uudet skinit "mittaristoon".

Jostain syystä esim. kelloista nuo mekaaniset ovat aina arvossaan. Tämä lienee unohdettu suunnitteluvaiheessa, totta kai hyvä ja iso näyttö kuuluu autoon, mutta voisi sen tehdä tyylikkäästikin.
Jep, se navigaattorin puoli on kyllä hyvä ja toimiva, mutta tosiaan se mittaristo saa pillahtamaan itkuun :(
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Jorski
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 21.08.2016 09:28

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja Jorski »

Mittaristosta olen sikäli samaa mieltä että se digiviritys on lähes kamalin yksityiskohta mikä on turmeltu uusissa autoissa, todella lelumainen ja lapsellisen näköinen. Perusmittaristo on sensijaan tyylikäs.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

tahtoomersun kirjoitti:Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:

-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.

-Rengasäänet kuuluvammat, autossa 18" kitkat (Michelin), omassa 16"kitkat (Nokia)

-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ :thumbdown: :thumbdown: niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? :crazy: Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....

-Todella tukeva ja jämäkkä ajettava, selvä ero tusinaan, vaikka sekään ei huono ole.

-Penkit aivan kuin minun vartalolle tehdyt :thumbup:

-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......

Yleistunnelma oli siis positiivinen, mutta jostain syystä ei sellaista "nyt heti tämä minulle" fiilistä tullut kuin esim 210 tai 211 aiheutti aikanaan tullessaan markkinoille.
Vielä pari juttua, jotka jäi tuosta viestistä pois: pakkasta oli siis tuo 19astetta ja ilmastoinnin automaattiasennossa tuppasi takana sivulasit huurtumaan, sekä etusivulasien alaosa siten, että hiukan haittasi oikeanpuolen peilin näkyväisyyttä. Manuaalisesti hiukan puhallusta lisää ja suuntusta muuttamalla ongelma hävisi nopeasti.

Ja sitten vielä se vaihdevalitsin jota olen joskus aiemminkin kritisoinut: Eli nyt oikein tarkoituksella tuli testattua tilanne, jossa muunmerkkiseen autoon (jossa lasinpyyhkimiä käytetään oikeanpuoleisella viiksellä) tottunut kuljettaja ajaa mersulla ja haluaa lasinpyyhkimet toimintaan, on täysin mahdollista että kiskaisee vaihteen vapaalle. Nosto viiksestä ja vapaalle menee vaikka olisi veto päällä. Määrätynlaisessa tilanteessa voi aiheuttaa pari välilyöntiä, ennen kuin saa vaihteen takaisin päälle..... jonkinlainen aivopieru suunnittelijalta tämäkin. Kepin paikka on keskikonsolissa :wave:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016

Viesti Kirjoittaja RH »

tahtoomersun kirjoitti: Kepin paikka on keskikonsolissa :wave:
Jep :thumbup: .
Vastaa Viestiin