W213 E-sarja topikki
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Eikös mersun ja BMW neliveto ole juuri tuo Audin tuleva ultra neliveto, eli Audi on astumassa samaan Miinaan. Eiköhän ole ihan turvallisinta pysyä takavedossa mikäli nelikko Tuo pelkästään vaaratilanteita tai ainakin tuota videota kun katselee.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Sitä tässä yritin sanoa, ettei autonvalmistaja saa vapaasti valita, mitä tekee, eikä voi kuunnella vain kuluttajan toiveita. Nyt tässä on kolme osapuolta soppaa hämmentämässä: kuski, EU ja autonvalmistaja.Jorski kirjoitti:Audi on astumassa samaan Miinaan
"Autojen hiilidioksidipäästöjen raja-arvoksi on asetettu 130 g/km"
"Maksun suuruus on jokaiselta valmistetulta autolta 40 €/rajan ylittävä gramma. Summa nousee 95 euroon vuonna 2019."
jos nyt lasketaan vaikka 2019 tilanteen mukaan
CO2-päästöt yhdistetty (g/km)
Mercedes-Benz E200: (135-125).. vehon sivuilla 132 g/km - maksu 190 euroa per valmistettu auto
Mercedes-Benz E200 4MATIC: (162–152).. vehon sivuilla 152 g/km - maksu 2 090 euroa per valmistettu auto
http://www.mercedes-benz.fi/content/fin ... odels.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä suurempaa tuhoa aiheuttavaan miinaanhan autonvalmistaja astuu, jos ei asialle tee mitään.
Wilhelm Maybach
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tulossa jossain vaiheessa ///AMG-malli R6-bensalla:
-Jotenkin olen pitänyt V6-bensaa urheilullisempana; ehkä siksi, että mm. Ferrari ja Porsche (B6:n lisäksi) ovat käyttäneet tuota rakennetta.
http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 85041.html" onclick="window.open(this.href);return false;Autobild kirjoitti:Mercedes E-Klasse AMG-Modell ● Motor: Reihensechszylinder ● Leistung: ca. 450 PS ● nur Allradantrieb
-Jotenkin olen pitänyt V6-bensaa urheilullisempana; ehkä siksi, että mm. Ferrari ja Porsche (B6:n lisäksi) ovat käyttäneet tuota rakennetta.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mercedes E-Klasse ja Reihensechszylinder - sehän olisi kuin Mercedes S-Klasse ja ReihenachtzylinderLaaksonen kirjoitti:Tulossa jossain vaiheessa ///AMG-malli R6-bensalla:http://www.autobild.de/artikel/mercedes ... 85041.html" onclick="window.open(this.href);return false;Autobild kirjoitti:Mercedes E-Klasse AMG-Modell ● Motor: Reihensechszylinder ● Leistung: ca. 450 PS ● nur Allradantrieb
-Jotenkin olen pitänyt V6-bensaa urheilullisempana; ehkä siksi, että mm. Ferrari ja Porsche (B6:n lisäksi) ovat käyttäneet tuota rakennetta.
https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... or-m-25-e/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4238" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
-Nuohan ovat vielä "pikkulohkoja" 770:een verrattuna.Wilhelm_Maybach kirjoitti: Mercedes E-Klasse ja Reihensechszylinder - sehän olisi kuin Mercedes S-Klasse ja Reihenachtzylinder
https://www.mercedes-benz.com/de/merced ... or-m-25-e/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... l?oid=4238" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyllähän R8 olisi juhlava moottori Ässään, realistisempaa olisi kuitenkin ehä R5-dieselien paluu.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Saman näköisiä ovat, mutta on niissä kokoeroaantti--91 kirjoitti:Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.
C-Class Coupé - Vehicle length 4696 mm
E-Class Coupé - Vehicle length 4826 mm
S-Class Coupé - Vehicle length 5044 mm
Se on muuten Mercedes-AMG E 50 Coupé 4Matic nimeltään, johon tulee se rivi6
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... e-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Ootko nähnyt luonnossa S- ja C-coupet? Kyllä ne erottaa
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jatkossa ei enää ///AMG:llä tule siis olemaan enää omia moottoreita (ainakaan tilavuudeltaan), vaan ne jakavat mitoituksensa jonkin perusmottorin kanssa; esim. 4-litarinen AMG-V8 M177 on perusrakenteeltaan sama kuin G500:n M176.Wilhelm_Maybach kirjoitti: Se on muuten Mercedes-AMG E 50 Coupé 4Matic nimeltään, johon tulee se rivi6
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... e-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
No juu itsekin tuota pohdin, mutta mikä sitten lopulta on moottoria?Laaksonen kirjoitti:Jatkossa ei enää ///AMG:llä tule siis olemaan enää omia moottoreita (ainakaan tilavuudeltaan), vaan ne jakavat mitoituksensa jonkin perusmottorin kanssa; esim. 4-litarinen AMG-V8 M177 on perusrakenteeltaan sama kuin G500:n M176.
Jos:
M 176 DE 40 AL: 310 kW
M 177 DE 40 AL: 450 kW
Niin jotain todella paljon erilaistahan sielä täytyy olla moottoreissa. Jos moottorit muuten ovat toisiaan vastaavia, eroja täytyy olla huomattavan paljon turboahtimessa. Ahtopaineet täytyy olla suuremmat ja myös turbon välijäähdyttimen täytyy olla huomattavasti tehokkaampi M177:ssä. Huomataan, että hyvin suuri määrä moottorin osia on täysin erilaisia, joten lopulta täytyy kuitenkin puhua täysin eri moottorista.
Nähtäväksi jää, tullaanko enää näkemään BRABUS 850 - MB E63 tapaisia autoja.
http://www.brabus.com/cars4sale/car_850 ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikea keksiä, miten tuosta 450 kW tehoista saa viriteltyä 625 kW, jos iskutilavuus jää alle 4400 cm³.
Wilhelm Maybach
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kyllähän ne muistuttavat toisiaan, mutta yksityskohdat on kuitenkin erilaisia ja koko tietysti. Jos 68 miljoonaa tulisi niin eikös silloin voisi jo tilata sen aidon S500 ja vaikka liimata siihen taakse C180.. Tietysti siitä voi aina montaa mieltä kun mallisarjat muistuttavat paljon toisiaan, mutta mielestäni ainakin C- ja E-Coupee ovat ulkonäöllisesti iso parannus edellisiin malleihin. S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.antti--91 kirjoitti:Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Olen ihan samaa mieltä, että hienoja autoja nuo kaikki kolme ovat, myös sedaneina, mutta niissä pitäisi olla koon lisäksi jotain mikä erottaa ne toisistaan. Jos ajatellaan vaikka vuotta 2002, jolloin oli C-sarjana W203, E-sarjana W211 ja S-sarjana W220, niin kyllähän niissä kaikissa on samoja piirteitä, mutta auton erottaa välittömästi omaan mallisarjaansa kuuluvaksi. Jotenkin käy sääliksi uuden Ässän omistajia, kun auto muistuttaa kaukaa katsottuna ja "tavallisen pulliaisen" silmissä C-sarjaa.manonyymi kirjoitti:Kyllähän ne muistuttavat toisiaan, mutta yksityskohdat on kuitenkin erilaisia ja koko tietysti. Jos 68 miljoonaa tulisi niin eikös silloin voisi jo tilata sen aidon S500 ja vaikka liimata siihen taakse C180.. Tietysti siitä voi aina montaa mieltä kun mallisarjat muistuttavat paljon toisiaan, mutta mielestäni ainakin C- ja E-Coupee ovat ulkonäöllisesti iso parannus edellisiin malleihin. S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.antti--91 kirjoitti:Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Totta turiset, ihan oikeasti. Vaikka olisit peräti Disneyworldin diktaattori, niin kellään ei niin paljon toistaan parempaa persusta ole, etteikö Skoda Suberbin takapenkkiosasto olisi vähintään riittävä matkatekopaikka. No, ehkä pois lukien kolmemetriset koripalloilijat, mutta ei ne mahtuisi ässäänkään.manonyymi kirjoitti: S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
AMG GT:n M178 on sikäli jo aivan oma moottorinsa, että vaikka jakaa saman lohkon M177/176:n kanssa, on siinä kuivasumppuvoitelu.Wilhelm_Maybach kirjoitti:No juu itsekin tuota pohdin, mutta mikä sitten lopulta on moottoria?Laaksonen kirjoitti:Jatkossa ei enää ///AMG:llä tule siis olemaan enää omia moottoreita (ainakaan tilavuudeltaan), vaan ne jakavat mitoituksensa jonkin perusmottorin kanssa; esim. 4-litarinen AMG-V8 M177 on perusrakenteeltaan sama kuin G500:n M176.
Jos:
M 176 DE 40 AL: 310 kW
M 177 DE 40 AL: 450 kW
Niin jotain todella paljon erilaistahan sielä täytyy olla moottoreissa. Jos moottorit muuten ovat toisiaan vastaavia, eroja täytyy olla huomattavan paljon turboahtimessa. Ahtopaineet täytyy olla suuremmat ja myös turbon välijäähdyttimen täytyy olla huomattavasti tehokkaampi M177:ssä. Huomataan, että hyvin suuri määrä moottorin osia on täysin erilaisia, joten lopulta täytyy kuitenkin puhua täysin eri moottorista.
Nähtäväksi jää, tullaanko enää näkemään BRABUS 850 - MB E63 tapaisia autoja.
http://www.brabus.com/cars4sale/car_850 ... ml?lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaikea keksiä, miten tuosta 450 kW tehoista saa viriteltyä 625 kW, jos iskutilavuus jää alle 4400 cm³.
Omien moottorien puuttumisella tarkoitin lähinnä sitä, että ennen kun virityspajojen toimintaan kuului olennaisesti moottorien suurentaminen, oli esim. C55 AMG:n moottori M 113:sta moottorista 5439 cm³:ksi "stroukattu" (iskunpituutta lisätty) S/E500:n 4966 cm³:een verrattuna. 6208 cm³ M156 oli AMG:n ensimmäinen (ja näillä näkymin myös viimeinen) täysin itse suunnittelema ja valmistama moottori, jonka lohkoa ei oltu porattu eikä stroukattu mistään olemassa olevasta Mersun koneesta.
Nykyisin, kun erilaisilla moottorinohjelmoinneiila saadaan samasta moottorista eri tehoversioita helposti ja sylinterien lepuutuksella saadaan isommissakin moottoreissa kulutus pysymään kurissa, ei ole enää tarpeelistaa kehittää omia lohkoja urheiluversioihin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Juu ei tästä varmaan hirveästi tarvitse kiistellä, sillä ymmärän mitä tarkoitat, vaikka itse en vuodesta 2002 autoihin liittyen muista paljon mitään, paitsi että ajelin Ford Escortilla.. Mutta kyllähän mielestäni myös nuo mainitsemasi mallisarjat muistuttavat toisiaan varsinkin "kaukaa katsottuna" Ainakin 203 ja 220 ihan saman tyyliset keula ja perä. Arvailisin että tuo yhdennäköisyys on juuri tehty nostamaan c-sarjan vetovoimaa. E siinä välissä erosi hieman enemmän valoiltaan, kuten myös w212, mutta uusimassa sekin on vedetty samaan muottiin. Tuo E- ja C-sarjan yhdennäköisyys sitten jo voisi aiheuttaa harmia E:n omistajille sillä nuo ovat teoriassa myös tavallisten palkansaajien ulottuvissa ainakin jollain moottorilla ja perusvarusteilla ja kenties myös vaihtoehtoja toisilleen.antti--91 kirjoitti:Olen ihan samaa mieltä, että hienoja autoja nuo kaikki kolme ovat, myös sedaneina, mutta niissä pitäisi olla koon lisäksi jotain mikä erottaa ne toisistaan. Jos ajatellaan vaikka vuotta 2002, jolloin oli C-sarjana W203, E-sarjana W211 ja S-sarjana W220, niin kyllähän niissä kaikissa on samoja piirteitä, mutta auton erottaa välittömästi omaan mallisarjaansa kuuluvaksi. Jotenkin käy sääliksi uuden Ässän omistajia, kun auto muistuttaa kaukaa katsottuna ja "tavallisen pulliaisen" silmissä C-sarjaa.manonyymi kirjoitti:Kyllähän ne muistuttavat toisiaan, mutta yksityskohdat on kuitenkin erilaisia ja koko tietysti. Jos 68 miljoonaa tulisi niin eikös silloin voisi jo tilata sen aidon S500 ja vaikka liimata siihen taakse C180.. Tietysti siitä voi aina montaa mieltä kun mallisarjat muistuttavat paljon toisiaan, mutta mielestäni ainakin C- ja E-Coupee ovat ulkonäöllisesti iso parannus edellisiin malleihin. S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.antti--91 kirjoitti:Kuka näitä malleja enää erottaa toisistaan? Jos tänään osuu Eurojackpotista 68 miljoonaa, niin taidan tilata C-coupen ja liimaan takaluukkuun merkinnän S500. Katotaan kuinka kauan kestää ennen kuin joku ihmettelee tai huomauttaa asiasta.manonyymi kirjoitti:Uusi E-coupe julkaistu http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... flash.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Sen sijaan en kyllä uuden S-sarjan omistajia "sääli", vaikka uusi c näyttäisi samalta, itseäni ehkä voisi.. Kai siitä autosta muutkin iloa saa kuin sen että ihmiset tietää että ajaa "maailman parhaalla autolla". Joskus myös autoista kiinnostuneet henkilöt yliarvioivat tavallisten pulliaisten hahmotuskyvyn autoihin, sillä itsekin tunnen monia jotka eivät erota edes eri merkkejä toisistaan. Mersun merkin nyt aika moni varmaan tuntee, mutta jotkun malli vuodet yms. täysin tuntematon käsite.
2011 MERCEDES-BENZ CLS (W218) 350 CDI
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tulossa E 220 4matic premium business paketilla jossa exclusive ulkopuoli. Autossa myös ajoavustinpaketti plus sekä DK3 ja jotain muuta pientä sälää.
Mut se neliveto on ihan sama kuin ennenkin jatkuva joka on perustilassa 45 edestä ja 55 takaa. AMG:ssä on uudenlainen systeemi.
Mut se neliveto on ihan sama kuin ennenkin jatkuva joka on perustilassa 45 edestä ja 55 takaa. AMG:ssä on uudenlainen systeemi.
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Juurikin noinHolf1 kirjoitti:Tulossa E 220 4matic premium business paketilla jossa exclusive ulkopuoli. Autossa myös ajoavustinpaketti plus sekä DK3 ja jotain muuta pientä sälää.
Mut se neliveto on ihan sama kuin ennenkin jatkuva joka on perustilassa 45 edestä ja 55 takaa. AMG:ssä on uudenlainen systeemi.
"E63s mallissa on uusi nelivetojärjestelmä 4Matic+ jota ei ole missään muussa Mercedes mallissa."
Mutta kuinka kauan? Mikä nelivetojärjestelmä tulee olemaan S sarjan(AMG S 63 long) 2018 facelift mallissa? Entä miten CLE, CLS jne?
Wilhelm Maybach
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jos nyt jätetään metri ja koripallot pois tuosta, niin täytyy todeta että 2-metrinen mahtuu yleensä E-sarjaan kuljettajanpaikalle (ei voi sanoa "mahtuu hyvin" ihan joka malliin), mutta saman kuljettajan takana täysikasvuinen aikuinen istuu kunnolla vain lang S-mallissa.RH kirjoitti:Totta turiset, ihan oikeasti. Vaikka olisit peräti Disneyworldin diktaattori, niin kellään ei niin paljon toistaan parempaa persusta ole, etteikö Skoda Suberbin takapenkkiosasto olisi vähintään riittävä matkatekopaikka. No, ehkä pois lukien kolmemetriset koripalloilijat, mutta ei ne mahtuisi ässäänkään.manonyymi kirjoitti: S-sarja (varsinkin Coupe) on tietty statussymboli ennemminkin kuin joku perusteltavissa oleva "tarve" auto. Ainakin Suomessa, jossain päin maailmaa voi olla tietty toisin.
Valitettavasti lisätila on tosiaankin leimattu luksukseksi niin autoissa kuin lentokoneissakin.
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kaunishan tuo uusi E-coupe on. Nykyisen menopelin hinnat liikkunut uutena siellä missä tuokin sellasissa mukavissa spekseissä, että varmaan sitte 10 vuoden päästä pääsee ajeleen
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
- Wilhelm_Maybach
- Vakiokalustoa
- Viestit: 134
- Liittynyt: To 07.04.2016 17:19
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jotenkin särähti korvaan tuo lause...jysi kirjoitti:Valitettavasti lisätila on tosiaankin leimattu luksukseksi niin autoissa kuin lentokoneissakin.
https://en.wikipedia.org/wiki/Luxury_vehicle" onclick="window.open(this.href);return false;
Premium compact segment - Mercedes-Benz B-Class
Entry-level luxury/compact executive cars - Mercedes-Benz C-Class
Mid-size luxury/executive cars - Mercedes-Benz E-Class
High-end luxury/full-size luxury cars - Mercedes-Benz S-Class
Ultra-luxury cars - Rolls-Royce ja Bentley
Luxury SUV/Crossover - Mercedes-Benz GLS-Class
Luksus ei siis määritäkään mitään auton koosta..
Jos minä pohtisin, millaista autoa tarkoitettaisiin, kun luksus määrittäisi auton mitat, niin kelpuuttaisin mersuista luokkaan vain
Maybach 62 S
http://media.daimler.com/marsMediaSite/ ... id=9274479" onclick="window.open(this.href);return false;
Pullman kelpaisi luokkaan tietysti silloin, kun se täyttää tuon ehdon:
"If specifically requested, the Mercedes-Maybach S-Class Pullman can also be delivered in an exclusive version without the additional seats."
https://www.mercedes-benz.com/en/merced ... h-pullman/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilhelm Maybach
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Saksan sivuille luotu E-coupe-konfiguraattori:
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... tml#/p3501" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mercedes-benz.de/content/ger ... tml#/p3501" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:
-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
-Rengasäänet kuuluvammat, autossa 18" kitkat (Michelin), omassa 16"kitkat (Nokia)
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
-Todella tukeva ja jämäkkä ajettava, selvä ero tusinaan, vaikka sekään ei huono ole.
-Penkit aivan kuin minun vartalolle tehdyt
-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......
Yleistunnelma oli siis positiivinen, mutta jostain syystä ei sellaista "nyt heti tämä minulle" fiilistä tullut kuin esim 210 tai 211 aiheutti aikanaan tullessaan markkinoille.
-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
-Rengasäänet kuuluvammat, autossa 18" kitkat (Michelin), omassa 16"kitkat (Nokia)
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
-Todella tukeva ja jämäkkä ajettava, selvä ero tusinaan, vaikka sekään ei huono ole.
-Penkit aivan kuin minun vartalolle tehdyt
-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......
Yleistunnelma oli siis positiivinen, mutta jostain syystä ei sellaista "nyt heti tämä minulle" fiilistä tullut kuin esim 210 tai 211 aiheutti aikanaan tullessaan markkinoille.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Liekö tuossa ajamassasi autossa jotain vikaa. Itse ajellut parilla yksilöllä, ja mielestäni uusi diisseli on OM651:een verrattuna kuin bensalla ajelisi. En tosin lähtenyt kummallakaan kerralla liikkeelle pakkasessa.tahtoomersun kirjoitti:Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:
-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
Täysin samaa mieltä. Jos siellä muovirinkuloiden takana olisi edes jonkinlaiset oikeat pillit, niin vielä ymmärtäisi. Olisivat jättäneet koko takahelman ilman moisia somisteita.-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Kyllä, 19 oli pakkasta ja ilman esilämmitystä lähdin, ei ollut autolla ajettu tänään aikaisemmin.Legge kirjoitti:Liekö tuossa ajamassasi autossa jotain vikaa. Itse ajellut parilla yksilöllä, ja mielestäni uusi diisseli on OM651:een verrattuna kuin bensalla ajelisi. En tosin lähtenyt kummallakaan kerralla liikkeelle pakkasessa.tahtoomersun kirjoitti:Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:
-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
En muista olinko jo joskus ennenkin kirjoittanut tästä asiasta, mutta uskon tuon mittaristo asian täysin. Vaikken livenä ole nähnytkään.tahtoomersun kirjoitti:
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
Pikseleillä tehdyt kuvat eivät maksa mitään, kohta on kaikissa Auriksissa samanlaiset. Ja lisävarusteena saa ostaa uudet skinit "mittaristoon".
Jostain syystä esim. kelloista nuo mekaaniset ovat aina arvossaan. Tämä lienee unohdettu suunnitteluvaiheessa, totta kai hyvä ja iso näyttö kuuluu autoon, mutta voisi sen tehdä tyylikkäästikin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jep, se navigaattorin puoli on kyllä hyvä ja toimiva, mutta tosiaan se mittaristo saa pillahtamaan itkuunMotti M kirjoitti:En muista olinko jo joskus ennenkin kirjoittanut tästä asiasta, mutta uskon tuon mittaristo asian täysin. Vaikken livenä ole nähnytkään.tahtoomersun kirjoitti:
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
Pikseleillä tehdyt kuvat eivät maksa mitään, kohta on kaikissa Auriksissa samanlaiset. Ja lisävarusteena saa ostaa uudet skinit "mittaristoon".
Jostain syystä esim. kelloista nuo mekaaniset ovat aina arvossaan. Tämä lienee unohdettu suunnitteluvaiheessa, totta kai hyvä ja iso näyttö kuuluu autoon, mutta voisi sen tehdä tyylikkäästikin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Mittaristosta olen sikäli samaa mieltä että se digiviritys on lähes kamalin yksityiskohta mikä on turmeltu uusissa autoissa, todella lelumainen ja lapsellisen näköinen. Perusmittaristo on sensijaan tyylikäs.
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Vielä pari juttua, jotka jäi tuosta viestistä pois: pakkasta oli siis tuo 19astetta ja ilmastoinnin automaattiasennossa tuppasi takana sivulasit huurtumaan, sekä etusivulasien alaosa siten, että hiukan haittasi oikeanpuolen peilin näkyväisyyttä. Manuaalisesti hiukan puhallusta lisää ja suuntusta muuttamalla ongelma hävisi nopeasti.tahtoomersun kirjoitti:Tuli tänään käytyä koeajamassa uusi E, eli S213 220d, sai sitten ihan omakohtaisiakin kokemuksia ko. kamppeesta. Tässä muutamia huomioita kahden tunnin ja vajaan 100km matkalta:
-Aavistuksen karheampi käynti kuin tusinassa, ainakin kylmänä kuului ohjaamoon hiukan selvemmin.
-Rengasäänet kuuluvammat, autossa 18" kitkat (Michelin), omassa 16"kitkat (Nokia)
-Sisusta paljon hienompi, viimeistellympi ja laadukkaampi kuin tusinassa, mutta MITTARISTO ON USKOMATTOMAN KÖKKÖ niin koeautossa ollut analoginen, kuin myymälässä näytillä olleessa autossa ollut "digiviritys" Kuinka ihmeessä Mercedes rakentaa tällaisen tärkeimpään malliinsa? Se digiversion mittariston kuva on niin lelumainen, aivan kuin jossain pleikkarin Gran Turismossa yms. ja analoginen on aivan kuin se olisi jälkikäteen siihen lasille liimattu, ei hyvää päivää....
-Todella tukeva ja jämäkkä ajettava, selvä ero tusinaan, vaikka sekään ei huono ole.
-Penkit aivan kuin minun vartalolle tehdyt
-Ulkonäkö ainakin farkkuna hillityn tyylikäs, mutta feikki pakoputkenpäät vähän mopoautomaiset......
Yleistunnelma oli siis positiivinen, mutta jostain syystä ei sellaista "nyt heti tämä minulle" fiilistä tullut kuin esim 210 tai 211 aiheutti aikanaan tullessaan markkinoille.
Ja sitten vielä se vaihdevalitsin jota olen joskus aiemminkin kritisoinut: Eli nyt oikein tarkoituksella tuli testattua tilanne, jossa muunmerkkiseen autoon (jossa lasinpyyhkimiä käytetään oikeanpuoleisella viiksellä) tottunut kuljettaja ajaa mersulla ja haluaa lasinpyyhkimet toimintaan, on täysin mahdollista että kiskaisee vaihteen vapaalle. Nosto viiksestä ja vapaalle menee vaikka olisi veto päällä. Määrätynlaisessa tilanteessa voi aiheuttaa pari välilyöntiä, ennen kuin saa vaihteen takaisin päälle..... jonkinlainen aivopieru suunnittelijalta tämäkin. Kepin paikka on keskikonsolissa
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Tulossa: W213 E-sarja 2016
Jep .tahtoomersun kirjoitti: Kepin paikka on keskikonsolissa