W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

740 GLE kirjoitti: Pe 30.04.2021 11:18 Seuraava kysymys on saako liikennemerkkien tunnistusta (513) nykyisin toimimaan Suomessa ja osaako auto speed control (546) ajaa rajoitusten mukaan? Jos osaa, ajaako se silloin oman karttansa perusteella vai tien varresta tunnistamansa nopeusrajoituskyltin pohjalta?
Sekä että. Viime talvena todettua useampaan kertaan että Helsinki-Tampere moottoritiellä lähti kiihdyttelemään 120km/h nopeuteen vaikka nopeusrajoitus oli 100km/h. Sen jälkeen ollut asetuksista pois päältä tuo "automaattinen nopeuden säätö". Lisäksi on melko häiritsevää että nopeusrajoituksen noudattamiselle ei ole minkäänlaista hienosäätöä vaan nopeus asetetaan tasan siihen mikä on nopeusrajoitus.
S213 220d 4matic -20
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1038
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Öljytason tarkastuslämpötila 9G:ssä alhainen ts ei voi ottaa suoraan ajosta öljynvaihtoon ellei huollossa ole ultraäänimittaria tason tarkastukseen. Bevo hyväksyttyjä öljyjä taitaa olla tällä hetkellä markkinoilla 5kpl ja öljyt ovat kalliita. Hyviä tarvikemallin suodatin/öljypohja paketteja ei ainakaan suomen päätukkureilta tahdo saada, erään tarvikemerkin kanssa oli ongelmaa kun niitä hetken oli saatavilla.
Myös sopiva testeri löydyttävä jotta ennen öljytason tarkastusta tehtävät ”rutiinit” menevät oikein.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
L1nkku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.03.2021 23:11

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja L1nkku »

Millaisilla väleillä on porukalla jarru remontteja tehnyt? Ja kuinka pitkiä aikoja ajanut laatikkoöljyillä? Ilmeisesti siinä ohje on 125 vai 140tkm luokkaa vaihtoväli? :think:
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

L1nkku kirjoitti: Ti 04.05.2021 12:04 Millaisilla väleillä on porukalla jarru remontteja tehnyt? Ja kuinka pitkiä aikoja ajanut laatikkoöljyillä? Ilmeisesti siinä ohje on 125 vai 140tkm luokkaa vaihtoväli? :think:
Jarrujen kuluminen on niin ajotavasta ja kuskista kiinni että vaihtelee varmasti paljonkin. Tuossa joku facessa kertoili tekevänsä ensimmäistä jarruremppaa 275tkmmajettuun autoon. Omassa oli vaihdettu levyt+palat jossain 130tkm tienoilla ja sitten 200tkm nurkilla palat ja nyt tallissa odottaa uudet levyt ja palat kun alkaa olla finaalissa 240tkm.
Samaiseen autoon on kertaalleen tehty tuo vaihteistoöljyn vaihto jossain 120-130tkm välillä muustaakseni, eli se 125tkm pitäis olla se väli. Kohtapuolin sekin edessä siis itsellä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Juppe79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 06.05.2021 09:11

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Juppe79 »

Terve

Olen liittynyt S213:n omistajien onnelliseen joukkoon. Ajattelin odottaa tänne kirjoittamista siihen asti kunnes olisi jotain rutkutettavaa, mutta toistaiseksi n. 2000km:n ajon jälkeen valittamista ei ole. Meno on ollut odotusten mukaista. Auton valinta oli kinkkinen varusteiden osalta. Kun ei itse ole ruksinut varustelistaa, niin kompromissiin täytyy tyytyä.

Priorisoin moottoria (OM642), sisustaa (vaalea designo), ajoavustimia, valoja ja ilma-alustaa. Burmester olisi ollut kiva, mutta äänentoisto on helpompi päivittää kuin nuo muut. Auto on musta ja exclusive ja luxury ulkopuolen paketeilla. 18" vanteet on ihan hyvä yhdistelmä mukavuutta ja ulkonäköä. Lasikaton ja vaalean sisustan kanssa auto on mukavan valoisa.

Autossa oli jo ostohetkellä täynnä kilometrit ensimmäiseen laatikon öljynvaihtoon, mutta tiedossa oli toki hinta tuolle huollolle, niin mielipahaa ei syntynyt ja ainakin tietää, että nyt on oikein tehty tuo huolto.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

L1nkku kirjoitti: Ti 04.05.2021 12:04 Millaisilla väleillä on porukalla jarru remontteja tehnyt? Ja kuinka pitkiä aikoja ajanut laatikkoöljyillä? Ilmeisesti siinä ohje on 125 vai 140tkm luokkaa vaihtoväli? :think:
Unohda tuollaiset ohjeet. Vaihteiston öljynvaihto 60-80tkm välein.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Hyvää äitienpäivää meidän äiskälle!

Tähtiä on vielä vähän liikaakin, mutta korjaussarjan sisältävä paketti ei ehtinyt vielä paikalle
tähdet.jpg
Onneksi vatulointia kesti niin kauan, että omanikin ehti halventua hintaluokkaan, jossa ei tarvinnut vaihtaa omallani rouvalle uutta autoa, vaan raskin pitää myös omani.
tallikaverit.jpg
Näkyy olevan tekijän signeeraamia nämä nykyautot.
sigu.jpg
Pikku-Myy hakee vielä paikkaansa
pikkumyy.jpg
Viime yön hakureissun nojalla kiitokset raadille tästä suosituksesta
multibeam.jpg
Mika Waltarin elämänohjeen mukaan hieman kaunista turhuutta
kojetaulu.jpg
Näköjään 330 millin jarrulevyn ympärille mahtuu varsin hyvinkin 17" vanne, vaikka tehtaan ohjauskoodista muuta epäilinkin
17 tuumaa.jpg
Jos jollain on samanlaisia tai suunnilleen vastaavia isoreikäisiä S213 Mersun 17" alkuperäisvanteita myytäväksi asti, niin ottakaapa yhteyksiä ja katsotaan päästäänkö kaupoille?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tuollainen härveli. WDD2132041A -alkuinen VIN koodi, värikoodi 996U ja varustekoodit P35 ja 233 sekä musta sisustus olivat must-have ominaisuuksia. Näiden lisäksi Widescreen, vetokuula ja avantgarde ulkonäkö olivat nice to have ominaisuuksia. Listalle sattui näköjään vähän muutakin.

Radiator shutter oli näköjään siirtynyt säleikköön Bemun tavoin.

Code Description
01U MBCONNECT - SERVICES FOR NAVIGATION
02B OPERATORS MANUAL AND SERVICE BOOKLET GERMAN
02U MBCONNECT - SERVICE FOR OFFICE AND COMMUNICATION
088 STEUERCODE 330 X 32 - BREMSE BEI 18 ZOLL BEREIFUNG
08U MBCONNECT - SERVICES FOR VEHICLE SETUP (HERMES)
09U MBCONNECT - VEHICLE MONITORING (HERMES)
110 FUEL AMOUNT FOR COLLECTION BY CUSTOMER
12U MBCONNECT - SERVICES FOR CONCIERGE (HERMES)
14U SMARTPHONE INTEGRATION PACKAGE
15U PRE-INSTALLATION SMARTPHONE INTEGRATION MB LINK
16U SMARTPHONE INTEGRATION APPLE CARPLAY
17U SMARTPHONE INTEGRATION ANDROID AUTO
1A6 4-CYL. DIESEL CONVERTER
218 REAR-VIEW CAMERA
21A EHS GENERATION
229L GERMANY
233 AUTONOMOUS INT. CRUISE CONT. PLUS (DISTRONIC PLUS)
235 ACTIVE PARK ASSIST
23P DRIVING PACKAGE
246 ANALOG CLOCK
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR,AUTOMATICALLY DIMMING
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
266 DISTRONIC PLUS CROSS SUPPORT (DTR+Q)
270 GPS ANTENNA
274 TELEPHONE ANTENNA
287 THROUGH-LOADING FEATURE
294 KNEE AIRBAG
299 PRESAFE
2A8 CONVERTER VERSION 9
2U1 RADIATOR SHUTTER
2U8 ALTERNATIVE REFRIGERANT
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
300A FABRIC
301A FABRIC - BLACK/ANTHRACITE
309 CUP HOLDER
30P COMPARTMENT PACKAGE
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
351 E-CALL EMERGENCY CALL SYSTEM
362 HERMES - COMMUNICATION MODULE LTE
367 LIVE TRAFFIC CAPABILITY
3A1 ASSEMBLY, ACTUATORS (THREE WHEELS)
3U1 EUROPE/CIS COUNTRIES/MONGOLIA HEAD UNIT
421 9-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
448 TOUCHPAD WITH ROTARY PUSHBUTTON
464 INSTRUMENT CLUSTER 12.3 " DIAGONAL MEASUREMENT
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
475 TIRE PRESSURE CONTROL
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
502 3 YEARS OF MAP UPDATES FREE OF CHARGE
513 TRAFFIC SIGN RECOGNITION
531 COMAND APS NTG5/NTG5.5
537 DIGITAL RADIO STANDARD DAB (DIGI. AUDIO BROADC.)
546 AUTOMATIC SPEED CONTROL
550 TRAILER COUPLING
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5A1 ELECTROHYDRAULIC CONTROLLER UNIT-CONVERTER
628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC
677 AVANTGARDE/STANDARD SUSPENSION
6A2 JOINT FLANGE W/ GW 110 / 3, 3-ARM X 110
6P5 STEUERCODE VERTRIEB FUER CODE 475 ANFORDERUNG
70B SAFETY VEST - DRIVER
725 CHROME LOOK ROOF RAILING
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
737 CENTER CONS. IN ASH TREE WD BLACK OPEN-PORED(2A70)
7A5 REAR BRACKET MADE OF PLASTIC
7A6 TORQUE CONVERTER HOUSING SCREW-ON EYELETS
809 YOM 18/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
890 AUTOMATIC REAR-END DOOR
891 PREMIUM AMBIANCE ILLUMINATION
897 WIRELESS TELEPHONE CHARGING FRT
8U2 WEIGHT-OPTIMIZED WINDSHIELD
8U6 CONVERSION, STEERING WHEEL OPERATION ASSIST.SYSTEM
8U7 REAR SEAT BELT WITH BELT FORCE LIMITER AND SOFTST.
8U8 I-SIZE-MARKING (ISOFIX SUCCESSOR)
916 FUEL TANK WITH LARGE VOLUME - VOLUME 1
927 EURO 6 TECHNOLOGY EXHAUST GAS CLEANING
969 COC PAPER EURO6 TECH. W/ REGISTRATION CERT. PART 2
996U HYACINTH RED - METALLIC FINISH
998 WLTP WITH RDE CHANGEOVER CONTROL CODE
A020 OIL OFFSET QUANTITY +200GR OIL
A104 NOISE-OPTIMIZED TOOTHING
B51 TIREFIT
B59 TRANSMISSION MODE SELECTOR LEVER (AGILITY SELECT)
DB1 No code designation available
F213 MODEL SERIES 213
FS COMBI - VEHICLE
G011 TRANSMISSION CODE VERSION 11
GA AUTOMATIC TRANSMISSION
GA7 AUTOMATIC TRANSMISSION
HA REAR AXLE
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
K27 SOFTWARE CONTROL FOR FORCE-FREE IN POSITION "D"
K32 ACTIVE LANE CHANGE ASSIST
K33 ENHANCED RESTART IN STOP-AND-GO TRAFFIC
K34 ROUTE-BASED SPEED ADAPTATION
L LEFT-HAND STEERING
L3B SPORT STEERING WHEEL - LEATHER
LS1 BODYSHELL LOAD STAGE 1 / 1.5
M20 DISPLACEMENT 2.0 LITER
M654 R4 DIESEL ENGINE OM654
P14 AVANTGARDE PACKAGE INTERIOR
P15 AVANTGARDE PACKAGE EXTERIOR
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
P44 PARKING PACKAGE
P49 MIRRORS PACKAGE
P65 ERGONOMICS PACKAGE
PZB CONTROL CODE MARKETING
R01 SUMMER TIRES
R31
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U10 FRONT PASSENGER SEAT WITH WEIGHT SENSING
U12 FLOOR MATS - VELOUR
U22 LUMBAR SUPPORT ADJUSTMENT
U35 12 V - SOCKET IN LOAD SPACE
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
U79 DIESEL EXHAUST TREATMENT BLUETEC SCR GENERATION 3
U85 LARGE SCR TANK RESERVOIR
V69 SPEED- + LOADINDEX 100Y XL
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Onnittelut hienosta autosta ja parhaasta väristä!
17” pyörää ei ole mut samannäköstä 18” olis ylimääräisenä.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Onnittelut uudehkosta Mersusta. Hieno yhdistelmä värin ja varusteiden osalta. Tuostahan ei puutu paljon muuta kuin vetävät etupyörät . Tuohon malliin käy kyllä 18" pyörät ja vaikka hieman isommatkin ulkonäöllisesti oikein hyvin.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Välitän onnittelut Rouvalle! Mahtuuhan siihen toki isommatkin pyörät, mutta sillä vaihdolla kyyti ei muutu Suomen teillä yhtään mukavammaksi. Tämäkin auto on tullut tehtaalta 18" vanteilla, mutta liikkeessä vaihdettiin pyörät viereisestä autosta meille sopivampaan eli pienimpään saatavissa olevaan vakiokokoon.

Ulkonäkö on katsojan silmässä. Minä en osaa nähdä normaalissa alustan korkeudessa kulkevan nelosdieselin pienten takajarrujen ympärille käärityissä suurissa vanteissa kuin mitoitusvirheen. En kiistä matalamman rengaskoon etuja ajoympäristöissä jotka sitä edellyttävät. Mutta niihin paikkoihin mihin mennään AMG kokoluokkaa lähestyvällä rengaskoolla kannattaa mielestäni mennä myös AMG jarruilla. Ja ehkä jollain muulla kuin nelosdieselillä.

Hyvä kun tekevät erilaisia, että jokainen saa mieleisensä!

Muistaako joku ulkoa onko 17" vanteen offset sama W212 ja S213 välillä? Entäs 211 korimallissa? Valikoima varmaan parantuisi, jos hakua voi laajentaa vanhempien korimallien 17" vanteisiin muuttamatta offsetiä ja vanteen leveyttä?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

17 tuumainen tehdaspyörä tulee 213-koriseen 225/55 rengaskoolle eli 7.5 tuuman levyisellä vanteella. ET40. 212:lle 17 vanteet on taas tarkoitettu 245/45 renkaille ja 8 tuuman levyisenä. ET48.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

DBFI kirjoitti: Ma 10.05.2021 15:08 17 tuumainen tehdaspyörä tulee 213-koriseen 225/55 rengaskoolle eli 7.5 tuuman levyisellä vanteella. ET40. 212:lle 17 vanteet on taas tarkoitettu 245/45 renkaille ja 8 tuuman levyisenä. ET48.
212:ssa koko on 245/40R18, 213:ssa sit 45 profiili, jos tuota leveyttä käyttää.. mutta joo, kyl ne 212:n vanteet sinne menee. Inan sisäänpäin ne jää riippuen tapauksesta, mutta puhutaan yleensä milleistä. Myös 211 vanteet menee, ne taas tulee saman muutaman millin ulospäin. 213:ssa vanteiden speksit on lähempänä ”vanhempia” mersuja kun taas 204/212 aikakausi käytti vanteita joissa oli iso ET. Nuo omatkin on juuri 212 oe vanteet 8,5x18 ET48, mutta se nyt kävikin ilmi että koon puolesta ei ole mieluisat.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti: Ma 10.05.2021 16:29
212:ssa koko on 245/40R18, 213:ssa sit 45 profiili, jos tuota leveyttä käyttää.. mutta joo, kyl ne 212:n vanteet sinne menee.
Ymmärsin että kyse oli 17 tuuman vannekoosta?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

DBFI kirjoitti: Ma 10.05.2021 17:16
EVO X kirjoitti: Ma 10.05.2021 16:29
212:ssa koko on 245/40R18, 213:ssa sit 45 profiili, jos tuota leveyttä käyttää.. mutta joo, kyl ne 212:n vanteet sinne menee.
Ymmärsin että kyse oli 17 tuuman vannekoosta?
Ai totta, mun moka

Menee jo itekin sekasin. Tossahan oli juu 225/55R17 omassakin, näyttää 17” tosi pieneltä tuolla profiililla.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti: Ma 10.05.2021 17:21 Tossahan oli juu 225/55R17 omassakin, näyttää 17” tosi pieneltä tuolla profiililla.
213 hinnasto sanoo vain 17" vanteet vakioksi pienemmille moottoreille, en hoksannutkaan että tulee vakiona 225 renkailla.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Joo, 205 leveä poistui näköjään 213 vakiokokoisten valikoimasta myös nelosmoottorien kanssa, joten aloituskoko on tuo 225/55R17.

Tekstistä päätellen EVO X ehti ilmeisesti jo hukata oman 17" vannesarjansa?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

740 GLE kirjoitti: Ma 10.05.2021 20:16 Tekstistä päätellen EVO X ehti ilmeisesti jo hukata oman 17" vannesarjansa?
Joo ne meni tuossa pari kk sitten.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
markus100
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Pe 15.01.2021 08:50

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markus100 »

Tervehdys kaikille!

Oman 213:n keskinäytölle tupsahti pari viikkoa sitten lokaatiotäppä, eli auton kuva jonka päällä sijintitäppä.
Autossa ei navia käytössä eikä maksullista auton sijaintia ilmoittamaa palvelua storen kautta.
Näihinhän on tulossa toukokuun lopussa etäpäivitys hätäpaikannusjärjestelmään, mutta tuo täppä siis kuukauden etuajassa siihenkin.
Onko muilla kokemusta /tietoa mikä tuo on?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Nämä rengasjutut ovat tietysti puhtaasti makuasioita, mutta ajelin tuossa hiljattain muutama sata km tulenuudella facelift S213 200d:llä (ilmeisesti ihan karvalakki vuokra-auto), jossa oli vakio 17” kesäpyörät, nähtävästi juurikin 225/55R17 koossa. Vaikea sanoa, johtuiko vain pallopyöristä, mutta ohjaustuntuma oli kyllä vähänkään mutkaisemmalla tiellä suorastaan yllättävän huono. Oman kulkineen (2017 S213 220d nelikko) 245/40R19 loppuunajetut Nokian kasit tuntuivat suorastaan sporttisilta renkailta tuon jälkeen, mutta nämähän ovat makuasioita, kuten tuli jo todettua.

Mahtaako tässäkin kopassa olla edelleen niin, että perusmallissa ei ole vakiona säätyvää ohjaustehostinta, koska myös itse ohjaus tuntui tuossa lainavehkeessä vähän tahmeammalta (ei toki niin havaittava ero, kuin vaikkapa väyrysessä aikanaan)? Omassa kulkineessa muistaakseni on, lieneekö tullut AMG-paketin mukana neloskoneiseenkin, kuten käsittääkseni ainakin joskus aiemmin ollut mersulla tapana..
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Ja varmaan makuasia tämäkin, mutta uuden faceliftin ratissa oleva vakkarin ”hipaisukytkin” oli omaan makuun käsittämättömän typerä käyttää ja lisäksi todella halvan näköinen. Itsellä vielä vakkarilla perinteinen viiksi, mutta mikähän vika siinä ratissa olevassa mekaanisessa kytkimessä oli, kun siitäkin on näköjään pitänyt jo luopua.. :shock:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

melastinen kirjoitti: Ke 12.05.2021 00:48 Nämä rengasjutut ovat tietysti puhtaasti makuasioita, mutta ajelin tuossa hiljattain muutama sata km tulenuudella facelift S213 200d:llä (ilmeisesti ihan karvalakki vuokra-auto), jossa oli vakio 17” kesäpyörät, nähtävästi juurikin 225/55R17 koossa. Vaikea sanoa, johtuiko vain pallopyöristä, mutta ohjaustuntuma oli kyllä vähänkään mutkaisemmalla tiellä suorastaan yllättävän huono. Oman kulkineen (2017 S213 220d nelikko) 245/40R19 loppuunajetut Nokian kasit tuntuivat suorastaan sporttisilta renkailta tuon jälkeen, mutta nämähän ovat makuasioita, kuten tuli jo todettua.

Mahtaako tässäkin kopassa olla edelleen niin, että perusmallissa ei ole vakiona säätyvää ohjaustehostinta, koska myös itse ohjaus tuntui tuossa lainavehkeessä vähän tahmeammalta (ei toki niin havaittava ero, kuin vaikkapa väyrysessä aikanaan)? Omassa kulkineessa muistaakseni on, lieneekö tullut AMG-paketin mukana neloskoneiseenkin, kuten käsittääkseni ainakin joskus aiemmin ollut mersulla tapana..
Näissähän on sähköinen ohjaustehostin. Itse en ole koeajanut sitä perusmallia mutta ei noissa mitään mekaanisia eroja pitäisi olla. Varusteluettelossakaan ei ole mitään parametriohjausta (ohjauskoodi sähköisen ohjaustehostimen lamaannuttamiselle :wtf: ).
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Minusta auto on hyvä ajaa 225/55-17 renkailla. Ohjaus muuttuu paljon sport/comfort välillä. Sport on käytössä muuten paitsi kaupungissa. Makuasioita.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

markus100 kirjoitti: Ti 11.05.2021 08:28 Tervehdys kaikille!

Oman 213:n keskinäytölle tupsahti pari viikkoa sitten lokaatiotäppä, eli auton kuva jonka päällä sijintitäppä.
Autossa ei navia käytössä eikä maksullista auton sijaintia ilmoittamaa palvelua storen kautta.
Näihinhän on tulossa toukokuun lopussa etäpäivitys hätäpaikannusjärjestelmään, mutta tuo täppä siis kuukauden etuajassa siihenkin.
Onko muilla kokemusta /tietoa mikä tuo on?
Mulla W238 ja sama homma. Auton paikannus-ikoni syttyi. Mitään palvelua en ole tilannut. Mikä lie?
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

DBFI kirjoitti: Ke 12.05.2021 09:09
melastinen kirjoitti: Ke 12.05.2021 00:48 Nämä rengasjutut ovat tietysti puhtaasti makuasioita, mutta ajelin tuossa hiljattain muutama sata km tulenuudella facelift S213 200d:llä (ilmeisesti ihan karvalakki vuokra-auto), jossa oli vakio 17” kesäpyörät, nähtävästi juurikin 225/55R17 koossa. Vaikea sanoa, johtuiko vain pallopyöristä, mutta ohjaustuntuma oli kyllä vähänkään mutkaisemmalla tiellä suorastaan yllättävän huono. Oman kulkineen (2017 S213 220d nelikko) 245/40R19 loppuunajetut Nokian kasit tuntuivat suorastaan sporttisilta renkailta tuon jälkeen, mutta nämähän ovat makuasioita, kuten tuli jo todettua.

Mahtaako tässäkin kopassa olla edelleen niin, että perusmallissa ei ole vakiona säätyvää ohjaustehostinta, koska myös itse ohjaus tuntui tuossa lainavehkeessä vähän tahmeammalta (ei toki niin havaittava ero, kuin vaikkapa väyrysessä aikanaan)? Omassa kulkineessa muistaakseni on, lieneekö tullut AMG-paketin mukana neloskoneiseenkin, kuten käsittääkseni ainakin joskus aiemmin ollut mersulla tapana..
Näissähän on sähköinen ohjaustehostin. Itse en ole koeajanut sitä perusmallia mutta ei noissa mitään mekaanisia eroja pitäisi olla. Varusteluettelossakaan ei ole mitään parametriohjausta (ohjauskoodi sähköisen ohjaustehostimen lamaannuttamiselle :wtf: ).
Okei eli sähköisellä ohjaustehostimella varustetussa autossa ei enää ole erikseen optiona parametriohjausta (sähköinen lienee varmaankin sitten aina jollain tavalla nopeuden mukaan muuttuva)? Itsellä oli aiemmin prefacelift S212 perinteisellä parametriohjauksella ja en huomannut suurta eroa ohjaustuntumassa 213:een siirtyessä. Jos oikein muistan, niin facelift 212:ssakin on sähköinen ohjaustehostin ja mielestäni olen nähnyt myös prefacelift 212:n varustelistauksen, jossa oli mainittu sähköinen tehostin. Lienee jonkin sortin poikkeustapaus?!
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Anteeksi jos toistan jo käsitellyn kysymyksen kun en ole seurannut threadia sen alusta lähtien, joten Android auto saattaa olla jo käsitelty?

Koodi 17U Android auto on listalla mukana ja "tuhkakupin" USB-liittimessä on myös peilausta kuvaava symboli. Puhelin Nokia 5.3, jossa Android 10, joka käsittääkseni tukee Android autoa natiivisti. Esittelyvideoilla riittää kun tökkäisee USB kaapelin luurin ja tuhkakupin välille jolloin kysely pariliitoksesta kaapelin välityksellä alkaa. Täällä puhelin ja auto eivät kumpikaan reagoi mitenkään.

Käyttöohjekirja ehdottaa applikaation lataamista, mutta ei kerro minkä applikaation ja toisaalta Android on päivittynyt käyttöohjeen kirjoittamisen jälkeen.

Invalid user error ei ole poissuljettu, koska en ole koskaan käyttänyt Android autoa. Löytyykö jostain selkeää ohjetta, kuinka Android auto saadaan toimimaan Android 10 ja S213 välillä?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

En ole saanut toimimaan. En ole suuresti yrittänyt. Olen kytkenyt puhelimen kyynärnojan sisälle usb liittimeen. Siinä systeemi yrittää yhteyttä. Sain joskus herjan että "ei tässä maassa"
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

melastinen kirjoitti: Ke 12.05.2021 00:54 Ja varmaan makuasia tämäkin, mutta uuden faceliftin ratissa oleva vakkarin ”hipaisukytkin” oli omaan makuun käsittämättömän typerä käyttää ja lisäksi todella halvan näköinen. Itsellä vielä vakkarilla perinteinen viiksi, mutta mikähän vika siinä ratissa olevassa mekaanisessa kytkimessä oli, kun siitäkin on näköjään pitänyt jo luopua.. :shock:
Uusinta mallia en tunne, koska uuden ilmestyminen liikenteeseen on minulle signaali lähteä sen edeltäjän ostoon. Minä olin huolissani lähinnä siitä millaisia sekoiluja tulee kuskille eri autojen sekakäyttäjänä :oops:

Sormet eivät ilmeisesti jaa komentojaan autolle täysin autopilotilla, vaan jokin tietoinen varmistus tapahtuu ettei nykäse tempomaatin viikseä kääntymiseen valmistautuessa tai päinvastoin kytke vilkkua nopeutta muuttaakseen. Ainakin ensimmäisen viikon sormet ovat olleet aivan jatkuvasti väärillä napeilla, mutta yhtään virhekomentoa ei ole lähtenyt vielä, kun toimintaan valmis sormi huomaa viime hetkellä, että jo sormien tavoittama vipu ei tunnukaan oikealta.

Pre-faceliftin touch padin ja perinteisen rullaohjain "mulpuran" välillä meillä äänet hajoavat. Minusta touch pad on kiva, mutta jotkut pitävät sitä turhana esteenä mulpuran käytön tiellä ja joillain ei ole väliä kumpaa käyttävät.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

740 GLE kirjoitti: To 13.05.2021 10:20Löytyykö jostain selkeää ohjetta, kuinka Android auto saadaan toimimaan Android 10 ja S213 välillä?
Mene puhelimella Play Storeen tai tietokoneella osoitteeseen play.google.com ja hae sieltä sovellus (applikaatio) nimeltä Android Auto. Asenna puhelimeesi.
Tässä suora linkki tietokoneella asentamiseen. Ehkä toimii, ehkä ei.
Asennuksen jälkeen käynnistä kerran varmistaaksesi että asennus on OK, sitten sammuta sovellus.
-
EDIT: Puhelimen pitää olla ennen autokäyttöä myös Bluetooth-paritettu auton kanssa, ei pitäisi olla väliä paritatko ennen vai jälkeen AA:n asennuksen.
-
Kytke datakaapelilla (pelkkä latauskaapeli ei riitä) oikeanpuoliseen USB-liittimeen, sitten radion valikosta käynnistä Android Auto ja valitse muodostetaanko yhteys jatkossa automaattisesti. Suurinpiirtein näin ainakin Comandissa toimii.
Viimeksi muokannut jysi, To 13.05.2021 15:05. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3046
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

Ja aikanaan kauan sitten (huhtikuussa 2017) tuo ei ollut virallisesti Suomessa tuettu joten vaihdoin sijainnin asennuksen ajaksi toiseen maahan, sen jälkeen se toimi myös täällä. En ole nykytilanteesta varma kun ei ole tarvinnut uudelleenasentaa.
Vastaa Viestiin