W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ai sekö se oli.. mä kurkin sitä valikkoa tänään, mutta en oikeen kässänny mitä tuo jarrujuttu meinaa. Ootko Marko vaihtanu?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja amatoori »

EVO X kirjoitti: To 11.02.2021 18:40 Kyl niitä tarvikkeena oli tarjolla eteen ja taakse. Atea ja Bremboa ainakin löyty. Noin 400€ on paketti osille.
Juu löytyy mutta ne ei ole vastaavasti valmistettu kuten nuo alkuperäiset. Mersun osaluettelossa ne on nimellä "Combound brake disc". Siinä toi kitkapintaosa on kelluva keskiosaan nähden, valmistettu siis kahdesta eri metallipalasesta.
s-l640.png
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1684
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Pontus »

EVO X kirjoitti: Ke 10.02.2021 22:02
EVO X kirjoitti: La 16.01.2021 11:15 Morjensta vaan 213 omistajat. Olen tässä kohta vuoden päivät yrittänyt saada aikaiseksi auton vaihtoa ja pääasiassa olen katsonut S212 Faceliftia, mutta tässä jo pitkän aikaa on ollut huomattavissa, ettei S213 ole välttämättä kovinkaan paljon arvokkaampi kuin S212Fl jos hyväksyy vähän isommat metrit. Pääasiassa olen katsonut n.150-250tkm metreillä olevaa 212:sta mutta käytännössä samaan rahaan saisi 270-350tkm ajetun S213.
Sitten se kysymys, onko mitään ideaa ostaa noilla metreillä näin uutta autoa? Oma mielipide on, että 212 on jo vanhanaikainen, mutta toisaalta melko kestävää perustekniikkaa. Se on jo vanha malli, niin osia saa sekä tarvikkeena, että purettuna. Se tietysti tiputtaa korjauskuluja merkittävästi.. vai onko 213:een saatavilla jo hyvin perus kulutusosaa muualtakin kuin veholta? Purkuautoina 213:sta ainakin näyttää olevan heikosti.

Sitten se kestävyys, miten tuollainen -/+300tkm ajettu todennäköisesti vanha taksi kestää ajossa? Leipaseeko siitä kaikki seuraavan 100tkm aikana? Työkaverilla on tuollainen S213 220cdi, mutta siinäkin kilsat vasta 100tkm, joten ei oikein kokemusta paljon ajetuista lähipiirissä. Toki siis omat kaksi edellistä 204:sta on n.400tkm ajettuja olleet, mutta näissä on paljon vähemmän tuota sähkövarustetta, niin jotenkin luotan enemmän 204/212?...
Tänään saakin ilmoittautua tuoreeksi S213 omistajaksi. Auto on -18 E200D ja suoraan taksista tuli mulle. Metrejä 238tkm ja tänään vaihdettu veholla mersun piikkiin yläkerran hilppeet, eli se asia kunnossa. Täys vehon huoltohistoria, mikä nyt ei toki ole mitenkään yllättävää. Perussiisti auto ja varusteiltaan hyvin alkeellinen. Siitäkin huolimatta valitsin mielummin tuon kun supervarustellun S212:n, mikä oli toinen vaihtoehto. Parisataa kilsaa takana ja tunnen olevani pihalla käyttöliittymästä edelleen kun lumiukko. Edellinen 204 tuntuu suorastaan muinaisjäänteeltä tuohon verrattuna. Ja kun ottaa huomioon, että olen ajanut viime kuukaudet W124:lla, niin ymmärtänette muutoksen laajuuden :D Aika näyttää, miten tuon kanssa arki sujuu, mutta luulen tehneeni ihan hyvän päätöksen.
Menikö S204 vaihdossa?
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Ei kun myin suoraan ja ostin suoraan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

amatoori kirjoitti: To 11.02.2021 19:29
EVO X kirjoitti: To 11.02.2021 18:40 Kyl niitä tarvikkeena oli tarjolla eteen ja taakse. Atea ja Bremboa ainakin löyty. Noin 400€ on paketti osille.
Juu löytyy mutta ne ei ole vastaavasti valmistettu kuten nuo alkuperäiset. Mersun osaluettelossa ne on nimellä "Combound brake disc". Siinä toi kitkapintaosa on kelluva keskiosaan nähden, valmistettu siis kahdesta eri metallipalasesta.

s-l640.png
Mitähän tuolla rakenteella saavutetaan etua?
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja amatoori »

EVO X kirjoitti: To 11.02.2021 20:59 Mitähän tuolla rakenteella saavutetaan etua?
Jaa-a. Pikkasen kevyempiä noi näyttäis olevan kuin yhdesta raudasta tehdyt tarvikkeet.

Tossa jotain Hellan propagandaa:

https://www.hella.com/techworld/us/Tech ... iscs-9820/
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Jos flekti huutaa sammutuksen jälkeen on hiukkaspoltto jäänyt kesken. Se jäähdyttää sitä muutaman minuutin sammutuksen jälkeen.
w213, w124
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Vallgren kirjoitti: To 11.02.2021 22:19 Jos flekti huutaa sammutuksen jälkeen on hiukkaspoltto jäänyt kesken. Se jäähdyttää sitä muutaman minuutin sammutuksen jälkeen.
Okei, hienoa, että on ominaisuus! Kiitos informaatiosta :thumbup:
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Vallgren kirjoitti: To 11.02.2021 22:19 Jos flekti huutaa sammutuksen jälkeen on hiukkaspoltto jäänyt kesken. Se jäähdyttää sitä muutaman minuutin sammutuksen jälkeen.
Mistä tämä tieto on peräisin? "Delayed fan switch off" on kuvattu dokkarissa gf07.10-p-9900a eikä siinä mainita DPF filtteriä.

Oma auto (ei 213) ei flektiä käynnistä jos rauhallisesta ajosta pysäköi talliin vaikka selvästi huomaa että poltto on kesken. Sinänsä tuntuu ilkeältä jättää auto itsekseen jäähtymään ja flektin ilmavirta varmaan helpottaisi lämpökuormaa DPF:n ympärillä?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

DBFI kirjoitti: Pe 12.02.2021 09:18
Vallgren kirjoitti: To 11.02.2021 22:19 Jos flekti huutaa sammutuksen jälkeen on hiukkaspoltto jäänyt kesken. Se jäähdyttää sitä muutaman minuutin sammutuksen jälkeen.
Mistä tämä tieto on peräisin? "Delayed fan switch off" on kuvattu dokkarissa gf07.10-p-9900a eikä siinä mainita DPF filtteriä.

Oma auto (ei 213) ei flektiä käynnistä jos rauhallisesta ajosta pysäköi talliin vaikka selvästi huomaa että poltto on kesken. Sinänsä tuntuu ilkeältä jättää auto itsekseen jäähtymään ja flektin ilmavirta varmaan helpottaisi lämpökuormaa DPF:n ympärillä?
Juu ei vanha 204:nkaan huudattanut flektiä vaikka poltto jäi päälle. Haisi kyllä sitäkin enemmän.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ominainen toiminto euro 6 autoissa
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

markoala kirjoitti: Pe 12.02.2021 11:08 Ominainen toiminto euro 6 autoissa
Omani on Euro6. 213 dieselistä ei omaa kokemusta, siksi haluaisin jotain tehtaan tekstiä tukemaan tuota aiempaa kommenttia.
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

Oma vehje vm 2019 diisseli ja muutaman kerran tehnyt tuon, että flekti jää huutamaan pysäköinnin jälkeen ja kitkerä käry leijuu auton ympärillä.
2019 S213
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

hakkry kirjoitti: Pe 12.02.2021 13:00 Oma vehje vm 2019 diisseli ja muutaman kerran tehnyt tuon, että flekti jää huutamaan pysäköinnin jälkeen ja kitkerä käry leijuu auton ympärillä.
Tuntuisi vahvistavan aiemman väitteen mutta mistä tiedät että flekti käy DPF-filtterin keskeytyneen polton takia eikä niistä muista syistä jotka aiemmin referoimassani dokkarissa kerrotaan? Siis vaikka poltto olisikin jäänyt kesken ja flekti pauhaa niin välttämättä syynä ei ole DPF. Pikkuasia mutta itselle ennestään tuntematon ominaisuus olisi mukava varmistaa.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Tarkoitin euro6 dieseleitä. Flekti huutaa ainakin vw ssä myös jos poltto on ollut päällä. En osaa sanoa onko poltto välttämättä ollut kesken. Johtuuko dpf :n sijoituksesta putken alkuun vai muusta en tiedä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

DBFI kirjoitti: Pe 12.02.2021 13:17
hakkry kirjoitti: Pe 12.02.2021 13:00 Oma vehje vm 2019 diisseli ja muutaman kerran tehnyt tuon, että flekti jää huutamaan pysäköinnin jälkeen ja kitkerä käry leijuu auton ympärillä.
Tuntuisi vahvistavan aiemman väitteen mutta mistä tiedät että flekti käy DPF-filtterin keskeytyneen polton takia eikä niistä muista syistä jotka aiemmin referoimassani dokkarissa kerrotaan? Siis vaikka poltto olisikin jäänyt kesken ja flekti pauhaa niin välttämättä syynä ei ole DPF. Pikkuasia mutta itselle ennestään tuntematon ominaisuus olisi mukava varmistaa.
En tiedäkään, kunhan ihmettelin että oma auto myös näin tekee: Flekti huutaa tovin ja auto haisee pahalle.
2019 S213
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Täällä myös tuore S213 omistaja. Melkoinen muutos on S212 pre-fl verrattuna etenkin sisustan tekniikan osalta, mutta kyllä se muutaman sadan kilometrin jälkeen on jo alkanut vaikuttaa ihan käteensopivalta.

Autossa on alkuperäisasenteinen Eberi, joka lämmittää sisätiloja kivasti, mutta näille EUROkuutosille ominaiseen tyyliin jättää moottorin huomiotta. Luin, että tämän ongelman korjaaminen olisi (nimenomaan Eberin kanssa) näissä malleissa pelkästään tietokoneella tehtävä muutos. Olisiko tähän jollain tarkempia ohjeita, tuon yhden maininnan lisäksi en omilla hakutaidoillani muuta asiaa aiheesta löytänyt?
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jysi »

Tuolla aiheessa viewtopic.php?f=2&t=209118 on melko yksityiskohtainen selvitys:
jysi kirjoitti: La 16.01.2021 23:49
amatoori kirjoitti: La 16.01.2021 19:54
jysi kirjoitti: La 16.01.2021 18:28 Softamies: ohjelmoi vesikiertoventtiilin pois käytöstä
Onks sulla kokemusta miten tuo koodataan pois?
On, warmwasserventil -> nicht vorhanden. Löydetty ja testattu omasta ja toimii.
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Ei minullakaan ole mitään kirjallista faktaa onko se juuri DPF mikä aiheuttaa flektin huutamisen. Ihan omasta autosta käytännön kokemus. En edes muista kesähelteen lisäksi muita tilanteita jossa flekti olisi jäänyt päälle sammutuksen jälkeen

Aina se alkaa huutamaan jos kesken polton menee sammuttamaan. Sen verran helppo se poltto on huomata ajossa että yleensä annan käydä polton loppuun. Joskus kuitenkin pakko sammuttaa kesken ja aina se sitä jäähdyttää muutaman minuutin.
w213, w124
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Vallgren kirjoitti: La 13.02.2021 03:06 Ei minullakaan ole mitään kirjallista faktaa onko se juuri DPF mikä aiheuttaa flektin huutamisen. Ihan omasta autosta käytännön kokemus. En edes muista kesähelteen lisäksi muita tilanteita jossa flekti olisi jäänyt päälle sammutuksen jälkeen

Aina se alkaa huutamaan jos kesken polton menee sammuttamaan. Sen verran helppo se poltto on huomata ajossa että yleensä annan käydä polton loppuun. Joskus kuitenkin pakko sammuttaa kesken ja aina se sitä jäähdyttää muutaman minuutin.
Sama juttu omassa autossa. Flekti on jäänyt hetkeksi jäähdyttämään, kun on auton ajanut talliin ja poltto on jäänyt kesken. Moottorin lämmöt ovat olleet normaalit ja on tehnyt myös nyt talvella -15 asteen pakkasella saman. Hajusta huomaa, että on ollut dpf:n poltto päällä sammutettaessa.
Ainoastaan muutaman kerran kesällä, kun kokeilin Sport+ - moodia jäi flekti pyörimään sammutuksen jälkeen... tällöin lämpömittarin mukaan moottori oli hieman normaalia lämpimämpi.
S213 -17, W212 -11
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Robertx kirjoitti: La 13.02.2021 11:24
Sama juttu omassa autossa. Flekti on jäänyt hetkeksi jäähdyttämään, kun on auton ajanut talliin ja poltto on jäänyt kesken. Moottorin lämmöt ovat olleet normaalit ja on tehnyt myös nyt talvella -15 asteen pakkasella saman. Hajusta huomaa, että on ollut dpf:n poltto päällä sammutettaessa.
Ainoastaan muutaman kerran kesällä, kun kokeilin Sport+ - moodia jäi flekti pyörimään sammutuksen jälkeen... tällöin lämpömittarin mukaan moottori oli hieman normaalia lämpimämpi.
Tässäpä oli kattava analyysi flektin toiminnasta eri tilanteissa. Tästä kyllä pystyy päättelemään että flekti käy nimenomaan DPF:n takia. Selvästikin uudempiin lisätty juttu joka on jäänyt toimintakuvauksista pois.
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

jysi kirjoitti: La 13.02.2021 01:16 Tuolla aiheessa viewtopic.php?f=2&t=209118 on melko yksityiskohtainen selvitys:
jysi kirjoitti: La 16.01.2021 23:49
amatoori kirjoitti: La 16.01.2021 19:54
jysi kirjoitti: La 16.01.2021 18:28 Softamies: ohjelmoi vesikiertoventtiilin pois käytöstä
Onks sulla kokemusta miten tuo koodataan pois?
On, warmwasserventil -> nicht vorhanden. Löydetty ja testattu omasta ja toimii.
Sieltähän tuli vastaus nopeasti, kiitos. Muutos pitää ilmeisesti tehdä Vediamon puolella? Omasta näkyi olevan lisenssit hukassa joten ei ihan suoraan onnistunutkaan.. Onneksi pakkaset on lauhtumaan päin :D
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Henkka1000 kirjoitti: La 13.02.2021 20:16
jysi kirjoitti: La 13.02.2021 01:16 Tuolla aiheessa viewtopic.php?f=2&t=209118 on melko yksityiskohtainen selvitys:
jysi kirjoitti: La 16.01.2021 23:49
amatoori kirjoitti: La 16.01.2021 19:54
jysi kirjoitti: La 16.01.2021 18:28 Softamies: ohjelmoi vesikiertoventtiilin pois käytöstä
Onks sulla kokemusta miten tuo koodataan pois?
On, warmwasserventil -> nicht vorhanden. Löydetty ja testattu omasta ja toimii.
Sieltähän tuli vastaus nopeasti, kiitos. Muutos pitää ilmeisesti tehdä Vediamon puolella? Omasta näkyi olevan lisenssit hukassa joten ei ihan suoraan onnistunutkaan.. Onneksi pakkaset on lauhtumaan päin :D
Hetken pähkäillyllä ja foorumiaktiivien avustuksella muutos tehty ja töihin lähtiessä testattuna puolen tunnin lämmityksellä moottoriöljyt -7 —> +30. Nyt passaa taas odotella kiristyviä pakkasia :geek:
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

Minkähän taotta ei ole mittaristossa jotain merkkivaloa tms tuosta poltosta, niin tietäisi ettei vedä parkkiin, jos poltto kesken. Jos tuo flektin huuto, takalasin pakkolämmitys ja paha haju on nyt indikaatio tuosta poltosta. Tänään auto teki taas tuon, kun ajoin parkkiin ja sammutin, niin huomasin että vesi valuu takalasista (lämmitin päällä) flekti huutaa ja auto haisee pahalle.
2019 S213
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Aiheuttaisi käyttäjillä huoltoon puheluita. "Nyt täällä palaa joku valo"
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
LassiLehtinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 08.01.2021 19:50

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja LassiLehtinen »

Pari kuukautta ollut bensa hyridi e sarjan w213.
Nyt alkanut tuo mercedes me yhteys pätkimään.
Aina välillä yhteys menee poikki ja auton tiedot ei päivity.
Onko muilla ollut samaa ongelmaa, olisin kiitollinen vinkeistä jos jollain on samoja ongelmia.
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

markoala kirjoitti: Su 21.02.2021 19:43 Aiheuttaisi käyttäjillä huoltoon puheluita. "Nyt täällä palaa joku valo"
Eihän se tarvitse mikään loimottava merkkivalo olla vaan ihan joku symboli mittaristoon riittäisi. Tuskin siitä kukaan säikähtäisi niin paljoa että huoltoon pitäisi soitella.
w213, w124
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Mites w213 kopassa tuo rengaspaineen mittaus toimii? Auto ilmoittaa, että oikean takapyörän painetta ei saatavilla ja myyjäliike meinasi että voi korjautua resetoimalla.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Järä88 kirjoitti: Pe 26.02.2021 09:57 Mites w213 kopassa tuo rengaspaineen mittaus toimii? Auto ilmoittaa, että oikean takapyörän painetta ei saatavilla ja myyjäliike meinasi että voi korjautua resetoimalla.
Ehkä korjautuu, todennäköisesti kuitenkin anturin paristo lopussa tai anturi puuttuu kokonaan.

Miksi et kokeillut resetointia? Jos paineet on kohdallaan niin resetoinnista ei ole ainakaan haittaa.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Järä88 kirjoitti: Pe 26.02.2021 09:57 Mites w213 kopassa tuo rengaspaineen mittaus toimii? Auto ilmoittaa, että oikean takapyörän painetta ei saatavilla ja myyjäliike meinasi että voi korjautua resetoimalla.
Nollaa ekana.
https://lapinkumi.fi/rengaspainetunnistimen-nollaus/

Sitten voi vaihtaa renkaan johonkin toiseen nurkkaan. Muista nollata samalla, voi erehdyksessä näyttää renkaat väärin. Siirtyikö vika renkaan mukana?

STARilla voi tietenkin myös tutkia.

Patterit kestää yleensä, ainakin orginaalit kait 10v
Vastaa Viestiin