W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

DBFI kirjoitti: Ti 13.04.2021 17:09
Henkka1000 kirjoitti: Ti 13.04.2021 15:31
EVO X kirjoitti: To 08.04.2021 19:33
Vastataan itselleni:
Operaatio suoritettiin tänään. Valojen korkeus tarkastettiin ennen yhtäkään toimenpidettä ja sitten kun koko auto oli laskettu. Lopputulos oli se, että auto sääti itse valot kohdalleen eikä niille tarvinnut tehdä mitään.
Nyt kyllä täytyy ihan ”ääneen” pohtia, että onko näissä takapäässä erikseen tasoanturi valoille ja pusseille, mitenkään muuten ei loogisesti ajateltuna olisi voinut valot säilyä kohdillaan vaan niiden pitäisi nyt osoittaa liian ylös. :eh:
Miten ne valot pysyy tasossa jos valoille olisi eri anturi? Näyttäisihän se perä pudonneen sille valojen anturillekin.

Entäpä jos selitys olisi siinä että etupää on laskenut saman verran kuin takapää. Valojen suuntaukseen käytetään myös etupään anturia.
Jos keulaa pudotettiin vaihtamalla jouset ja perää säätötangoilla, oma järjenjuoksu sanoo että silloin auton mielestä keula olisi alempana kuin aiemmin mutta perä ennallaan. Jos taas valoille olisi takana oma anturi, se näkisi korkeudessa saman muutoksen kuin keulakin, vaikka alustan anturin arvo olisikin pysynyt ennallaan.

En tosin itsekään usko tuohon erillisten antureiden ajatukseen, sama tieto kun normaalioloissa kelpaa molempiin järjestelmiin niin olisi turha kustannus laittaa ylimääräisiä antureita.
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
W163 -05 270 CDI
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jep tätähän tuossa silloin kyselin etukäteen.. tarina ei kerro miten tuo järjestelmä toimii.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Henkka1000 kirjoitti: Ti 13.04.2021 17:28
Jos keulaa pudotettiin vaihtamalla jouset ja perää säätötangoilla, oma järjenjuoksu sanoo että silloin auton mielestä keula olisi alempana kuin aiemmin mutta perä ennallaan. Jos taas valoille olisi takana oma anturi, se näkisi korkeudessa saman muutoksen kuin keulakin, vaikka alustan anturin arvo olisikin pysynyt ennallaan.

En tosin itsekään usko tuohon erillisten antureiden ajatukseen, sama tieto kun normaalioloissa kelpaa molempiin järjestelmiin niin olisi turha kustannus laittaa ylimääräisiä antureita.
Totta, meni minulta ohi että perää pudotettiin säätötangoilla eikä testerillä. Varaosakirjasta näkee kyllä missä tasoanturit on ja montako niitä on.
Samho
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 15.04.2021 11:57

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Samho »

Moro.

Harkinnassa on ostaa mb E d220 vm. 2017 S213 airmaticilla
Kilsat 130 000km
Iskaritestissä iskareiden prosentit edessä 45% ja 42%
Takana 54% 54%
Osaako joku kertoa alkaako nuilla arvoilla olla jo väsähtäneet?
Kaksi aikaisempaa olleet D250 4 maticceja (S204 ja S212) ja tämä harkinnassa oleva on takavetoinen.Miten mahtanee pelkällä takavedolla ja kitkoilla pärjätä talvella?
Olen ymmärtänyt että näillä uudemmilla pärjäisi ihan hyvin.
Edellinen takavetoinen minulla on ollut S204 vm 2009 ja sen kanssa pärjäili talvella aika huonosti
Kiitos vastauksista.
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Ei noi prosentit mitään kerro iskarien kunnosta.

Ja talviajossahan nimenomaan pitää olla takaveto. :twisted:

Ainakin jossain vaiheessa Veho teki jotain "maahantuontitarkastuksia" edullisesti, se oli hyvä tarkastus kun pyrkivät sillä saamaan siitä uuden asiakkaan, eli kyllä ainakin Tampereella löysivät jokaisen mahdollisen vian. :D A-katsastuksen autotohtorikaan ei ole mikään kohtuuttoman kallis, mutta ei välttämättä niin tarkka merkkikohtaisten "ominaisuuksien" etsimisessä.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Dfin
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Pe 13.11.2020 21:07

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Dfin »

Jep, iskaritestiin tuntuu vaikuttavan renkaiden painekin.

Itsellä oli pitkästä aikaa ensimmäinen talvi nelikon sijaan takavedolla. Kyllä tällaisena talvena oli nelivetoa ikävä kun ei kaupungin keskustaan pysäköidessä puoliakaan pysäköintipaikkoja voinut käyttää (asuinalueeni on jyrkkärinteinen).
Muutenkin lähinnä nauratti kuinka järkyttävän iso ero on risteyksistä lähtemisessä kun tuo 2000kg painava takaveto oli alla. Summa summarum: kyllä sillä takavedolla pärjää, mutta kyllä sitä nelikkoa osaa kaivata kun on sellaiseen talvisin tottunut. :D
heifetz
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: To 08.04.2021 17:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja heifetz »

Takaveto ja kitkat tuovat vaan jännitystä elämään. Ja kahva edellä mennään kurveissa jos hieman lapsettaa.
B200 BE W246 2012
Samho
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 15.04.2021 11:57

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Samho »

Kiitos kommenteista.
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Dfin kirjoitti: To 08.04.2021 21:04
Järä88 kirjoitti: Ke 24.03.2021 21:22 Mistä mahtaisi kuulua 220d:n konehuoneesta satunnainen naputus/sirinä? Useimmiten kuuluu aamulla kylmällä koneella keskustassa ajellessa, kun ajelee suht hiljaa. Naputus loppuu aina kun hiljentää entisestään vauhtia esim risteykseen.

Samoiten toinen erikoinen ja melko ärsyttävän kimeä piippaava ääni kuuluu välillä jostain auton peräpäästä paikallaan ollessa. Tämä loppuu heti kun antaa vähän kaasua, mutta on kyllä melko voimakas ääni jos nousee autosta esimerkiksi avaamaan tallin ovea auton ollessa käynnissä :shock:
Paljonkohan tällä oli ajettu? Yksi taksiyrittäjä puhui, että näissä w213 koneissa on yläkerroissa ilmaantunut vikoja, jotka alkuun ilmaantuisi jonkinlaisena ylimääräisenä äänenä ja myöhemmässä vaiheessa ilmeisesti nokka-akselin vai olikohan keinuvipujen laakerointi pettäisi aiheuttaen hieman isomman tuhon. En nyt tarkkaan muista kun hetki on tästä aikaa, kannattaa ehkä kysellä tolpalta. Tällä siis kokemusta isommasta määrästä yksilöitä, eikä ihan yksittäistapauksesta.

Kuulemma Veholla laittavat kuntoon suht mukisematta jos huoltoon viejä tietää mistä kyse.

Mittarissa n185tkm. Ääni kuuluu selkeästi jostain edestä vasemmalta puolelta ja todennäköisesti liittyy ilma-alustaan/kompuraan. Sportti asennossa tekee ääntä huomattavasti useammin ja viimeksi mökiltä lähdettyäni kun lähtiessä nostin alustan "mökkitie" asentoon niin ääni alkoi välittömästi.

Yllättävän paljon muuten kuuluu sisätiloissa listojen resonointia yms häiritsevää ääntä, eikä äänilähteitä tunnu löytyvän millään :lol: Tässä selkeä ero ja huonompaan suuntaan menty vanhaan w211 verrattuna :thumbdown:
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Järä88 kirjoitti: Ke 21.04.2021 07:56
Mittarissa n185tkm. Ääni kuuluu selkeästi jostain edestä vasemmalta puolelta ja todennäköisesti liittyy ilma-alustaan/kompuraan. Sportti asennossa tekee ääntä huomattavasti useammin ja viimeksi mökiltä lähdettyäni kun lähtiessä nostin alustan "mökkitie" asentoon niin ääni alkoi välittömästi.
Tarkoitatko että kompuran ääni kuuluu normaalia voimakkaampana vaiko sitä että käy kohtuuttoman usein?

Mikä auto (mikä 213 malli tarkalleen ja valmistuspäivä), onko tuossa vielä painesäiliö? Kompura käy useammin jos ei ole painesäiliötä (saattaa jopa käydä vähemmän silti).
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

DBFI kirjoitti: Ke 21.04.2021 08:06
Järä88 kirjoitti: Ke 21.04.2021 07:56
Mittarissa n185tkm. Ääni kuuluu selkeästi jostain edestä vasemmalta puolelta ja todennäköisesti liittyy ilma-alustaan/kompuraan. Sportti asennossa tekee ääntä huomattavasti useammin ja viimeksi mökiltä lähdettyäni kun lähtiessä nostin alustan "mökkitie" asentoon niin ääni alkoi välittömästi.
Tarkoitatko että kompuran ääni kuuluu normaalia voimakkaampana vaiko sitä että käy kohtuuttoman usein?

Mikä auto (mikä 213 malli tarkalleen ja valmistuspäivä), onko tuossa vielä painesäiliö? Kompura käy useammin jos ei ole painesäiliötä (saattaa jopa käydä vähemmän silti).
Auto w213 220d. Käyttöönotettu 2016. En tiedä kuinka kovaa ääntä tuollainen kompura normaalisti pitää, tämä ensimmäinen ilma-alustallinen auto itsellä. Vanhalta omistajalta selvittelin, että autoon on vaihdettu uusi kompura takuutöinä vielä takuuajan päätyttyä.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Järä88 kirjoitti: Ke 21.04.2021 07:56 Yllättävän paljon muuten kuuluu sisätiloissa listojen resonointia yms häiritsevää ääntä, eikä äänilähteitä tunnu löytyvän millään :lol: Tässä selkeä ero ja huonompaan suuntaan menty vanhaan w211 verrattuna :thumbdown:
Tätä on pakko kompata. Resonanssiääniä tässä 213:ssa tuntuu piisaavan. Itselläni pahiten mekkalaa pitää tavaratilan verho farkussa. Eipä ihme, että edellinen omistaja piti sitä auki kokoajan.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Suurin ylimääräisen melun aiheuttaja on kyllä tässä kopassa ollut toisinaan melko järkyttävä tuulen suhina kuskin puolen ovesta. Tietyllä kelillä ja sopivalla tuulella ihan käsittämätön melu tämän hintaluokan autossa moottoritienopeuksilla. Saranat menevät nyt vihdoin vaihtoon, ovea on kiristelty ja säädelty aika monta kertaa minun aikana eli noin 34 - 94 tkm. Auto keväällä 2017 käyttöönotettu S213 ja huoltosoppari voimassa eli merkkiliikkeessä yritetty korjailla.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

S213 on edelleen ostamatta ja nyt jäivät vaivaamaan ajovalojen varustekoodit. "LED High Performance" kuulostaa hienolta, mutta onko tuo suomeksi "hinnat alkaen LED-valot", johon varustekoodeja rahaa vastaan lisäämällä saa sekä enemmän valoa että enemmän adaptoituvuutta?

Meidän autossamme nimenomaan kaukovalojen teho on tärkeä asia, joten asiasta aiemmin kysellessäni kuulinkin jo Multibeamin olevan suositeltu vaihtoehto. Mutta laittakaas minulle kaukovalotehon perusteella paremmuusjärjestykseen nämä valinnat:

632 LED High Performance

P35 Multibeam LED + 642 LED Intelligent Light System ?

Ensin mainittu näyttää uusimmissa vuosimalleissa vakiovarusteelta ja jälkimmäisellä on 1710 € lisähinta, joten arvaanko oikein, että se olisi tehokkaampi vaihtoehto?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kuulostaa että tarvitset P35.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Moro.
Minun autossa näkyy olevan nuo molemmat P35 LIGHT PACKAGE (FFO) ja 642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC. Tyytyväinen olen ollut.
Toimii tosi hyvin, vastaantulijat eivät räpyttele ja valot vaihtuu tarvittaessa automaattisesti. Sattui olemaan nuo, kun käytettynä auton ostin. Auto vuosimallia -18. Valotehosta en osaa sanoa, kun en ole muuta kokeillut. Hyvin on riittänyt, mitä nyt ikänäkö rajoittaa pimeällä näkemistä.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitokset. Tämän nojalla hylkään kaksi löytämääni aihiota, joista olin käsittänyt näköjään aivan väärin "High Performance LED" ajovalojen olevan jotain hienoa, eikä "halvin saatavissa oleva vaihtoehto" toisella kotimaisella. Tämän nojalla hakuseulaan tulee P35 + 642 ja yritys saada Rouvalle ensimmäistä kertaa elämässään auto, jolla voi ajaa koko talven ilman lisävaloja.

Meillä kyse ei ole ikänäöstä, mutta molemmilla on ollut jo nuoresta saakka (eli nyt jo yli 40 vuotta) sellainen hankaluus, että pimeässä ajaessa ei tahdo nähdä ja ihan pimeässä ei näe ollenkaan :D

Mutta ikänäöstä sekä minun että vaimoni perheessä lisävalojen tarve on lähtenyt ja kulkee nyt jo toisessa sukupolvessa. Vaimoni isä asensi keski-ikäistyessään lisää valoa autoonsa 1970-luvulla ja minä tein saman paljon työssään ajavan äitini pyynnöstä hänen autoonsa saman vuosikymmenen lopulla. Äiti laittoi vielä ne autonsa puskurin päälle ilmaantuneet suuret kannut minun piikkiini, kun olin juuri itse saanut ajokortin :lol:

Sen jälkeen yli 40 vuoteen ainoa ilman lisävaloja ajettu autoni on ollut pre-facelift S204, jonka bi-xenonvalojen H7 lisäkaukovalot konvertoitiin myös Cobran xenonsarjalla, joten quad-xenoneilla jo näki jo ihan kohtuullisesti. Nyt mökkimatka kulkee Suomen porokolarialtteimman tieosuuden läpi ja kun olemme toistaiseksi onnistuneet pitämään nollapelin molemmin puolin, niin pyritään jatkamaan samaan malliin ilman osumia.

Voihan tämän ajatella niin, että valitsee auton, jossa on tuo Multibeam jo mukana ja jos se ei riitä, sitten voi lisätä lisävalopanelin kytkimen taakse käytettäväksi silloin kun liikennettä on niin vähän että parantunut valaisu tuntuu kompensoivan valojen vaihtamisen vaivan.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

marakeesi kirjoitti: Ke 28.04.2021 10:35 Minun autossa näkyy olevan nuo molemmat P35 LIGHT PACKAGE (FFO) ja 642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT-HAND TRAFFIC.
Onko autossasi mahdollisuus (esimerkiksi valokatkaisimen pakkovaloasennossa) vanhanaikaiseen manuaaliseen valojen vaihtoon lähi- ja kaukovalojen välillä?

En usko tarvitsevamme tuota mihinkään muuhun kuin mahdollisesti joskus asennettavien lisävalojen ohjaukseen, mutta tämä olisi hyvä varmistus jo ennalta, että MultiBeam ei suoranaisesti estä lisävalopanelin asennusta jos sellaista arvelee joskus myöhemmin tarvitsevansa.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Kääntämällä katkaisijasta "valot päälle" voit ohjata valoja perinteiseen tyyliin, eli toimii samoin kuin w212 ILS valoilla.

Suositus Multibeameille. En ottaisi missään nimessä eemeliä ilman niitä.
w213, w124
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Tosiaankin toimii myös ihan perinteisellä tavalla. Aluksi käytinkin niin, kun en edes tiennyt, että autossani on nuo "älyvalot"
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu jos kukkaron paine riittää, niin ehdottomasti Multibeamit. Itsellä on nuo High Performancet, ja kyllä niilläkin nyt pärjää, mutta en panisi pahakseni jos olis paremmat. Ei nuokaan nyt sentään ihan halvimmat mahdolliset ole, niiden viittaa kantaa nuo Halogeenit, joita ihme kyllä aika paljon näkee noissa tuontiautoissa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Vallgren
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Eemeliin tosiaan sai euroopassa halogeenejakin mutta ei niitä kovin usein näe täällä meillä. Pari kertaa tullut tien päällä vastaan. Mobilesta kun katsoo myytäviä autoja niin ei ne onneksi saksassakaan kovin yleinen varuste enää ole, lähinnä jotain Das Taxi- malleja. Välillä siellä tosin näkee isokoneisia ja muuten hyvin varusteltuja Eemeleitä halogeenivaloilla.

Sen sijaan C-mallin tuontiautoja näkee halogeeneillä huomattavasti enemmän. Pitää ihan ihmetellä miksi niitä kukaan edes tuo maahan. :shock:
w213, w124
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tässä Lahdessa eräs autoliike tuo paljon ulkoa autoja ja olen hämmentävän usein nähnyt 213:ia halogeeneilla siinä pihassa. Autot on olleet todella siistejä ja vähän ajettuja, ja joskus jopa muuten hyvillä varusteilla, mutta sitten halogeenit. Melko turn off..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Raadin kommenttien nojalla lisäämme Multibeam ILSn vaatimuslistalle (P35 + 642). Yritetään tehdä oma paras suoritus ja katsotaan mihin se riittää. Ellei riitä, sitten voi lisätä pienen siron panelin jonnekin piiloon hiljaista talviyötä varten jolloin kuljettajalta löytyy valmiutta vaihdella lähivaloja itse jos sen turvin saa isommat kaukovalot.

Seuraava kysymys on saako liikennemerkkien tunnistusta (513) nykyisin toimimaan Suomessa ja osaako auto speed control (546) ajaa rajoitusten mukaan? Jos osaa, ajaako se silloin oman karttansa perusteella vai tien varresta tunnistamansa nopeusrajoituskyltin pohjalta?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Liikennemerkki tunnistus toimii w213 mallissa myös Suomessa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Robertx »

Kuten jo useamman toimesta mainittu, multibeamit ovat erittäin hyvät. Liikennemerkkien tunnistus tosiaan toimii.
S213 -17, W212 -11
autolla
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 26.04.2021 18:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja autolla »

Ostin juuri auton liikkeestä W213 2017 220d, käyttöönotto 11/2016, kaupan päälle sovittiin huolto ja 9G-tronic öljynvaihto hieman etuajassa. Se tehdään myyjän valitsemassa monimerkkihuollossa, Mersu osaamisesta ei ole tietoa.

Ajattelin varmuuden vuoksi ohjeistaa, jotta homma tulisi tehtyä oikein. Miten määrittelen hyvän öljylaadun, työtavan, oikeat osat.
Viimeksi muokannut autolla, La 01.05.2021 16:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Maastis »

No öljyksi ei saa ainakaan kelpuuttaa mitään muuta kuin MB BeVo listalta löytyvät.
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

autolla kirjoitti: La 01.05.2021 16:11 Ostin juuri auton liikkeestä W213 2017 220d, käyttöönotto 11/2016, kaupan päälle sovittiin huolto ja 9G-tronic öljynvaihto hieman etuajassa. Se tehdään myyjän valitsemassa monimerkkihuollossa, Mersu osaamisesta ei ole tietoa.

Ajattelin varmuuden vuoksi ohjeistaa, jotta homma tulisi tehtyä oikein. Miten määrittelen hyvän öljylaadun, työtavan, oikeat osat.
9G öljynvaihto ei ole ihan perushomma edes Mersuihin erikoistuneilla pajoilla, joten kannattaa ainakin kysyä onko kyseinen huolto tehnyt niitä. Öljyn vaihdossahan vaihtuu myös laatikon öljypohja, jossa on kiinteä suodatin. Purku, kasaus ja täyttö pitää tehdä tietyssä järjestyksessä että homma onnistuu, ja vaatii toki erikoistyökalut ja pumput. Liikkeen ei ehkä kannata lähteä tuossa säästämään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Myös 9g on kuulemma öljymäärästä tarkka. MBA Autokorjaamo Lahdessa osaa homman hyvin.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Vastaa Viestiin