W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

Mulla on w238 coupessa 18 tuumaiset Rial 10X-vanteet talvirenkaissa. Aika monissa mersuissa on näkynyt samanlaisia. Mersun omat pultit käy hyvin. Ei valittamista ja hintakin on kohdallaan. Renkaat ovat nokialaiset nastat.
tony
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1779
Liittynyt: To 11.03.2010 14:32
Paikkakunta: espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tony »

tj86430 kirjoitti: Ma 29.11.2021 22:16 Vielä yksi kysymys raadille: Mersukauppias tarjoaa talvirenkaiksi
Mercedes-Benz Winterkomplettrad
5-Speichen-Rad Vanadiumsilber 8 J x 18 ET 43 (A21340114007X45)
4 x 245/45 R18 100V XL Continental WinterContact TS 850 P MOE
inkl. Reifendruckkontrollsensor : RDK Schrader
inkl. Mercedes-Benz Komplettradschutz – 100% Kostenerstattung im Schadenfall für ganze 36 Monate*

asennettuna 1.865,88 EUR (mikä lienee hinnastohintaan nähden ihan ok tarjous)

Toisaalta on tämä: https://www.ebay.de/itm/174712406484?fi ... SwrzhgY2xk josta samat vanteet ja vastaavat renkaat saisi huomattavasti halvemmalla, toki matkaa on vähän toista sataa kilsaa, puhkeamisturvaa ei ole ja asennuskin maksaa jotain. Hintaero on silti merkittävä. Onko tässä jotain huomioitavaa minkä missaan?

(ja joo, molemmat on eurokitkoja, mutta ei täältä paljon muuta tahdo ihan helposti saada. Noilla pitäisi pärjätä ihan hyvin täkäläisessä "talvessa")
Europpakitkoilla pärjää oikein hyvin. Makuasioita toki, mutta 18" on aika pieni.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5347
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Huomasin kirjoittaneeni epäselvästi. Se varsinainen kysymys oli onko tuossa halvemmassa (eBay) tarjouksessa jotain minkä missaan, minkä vuoksi kannattaisi ottaa mersukauppiaan kalliimpi vaihtoehto.
Autot:
s213 220d -17
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V70 2.4 -07 (tilapäisauto)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Erikoiselta vaikuttaa tuo eBay hinta. Aika epäselvästi kirjoitettu ilmoitus mutta täytyyhän tuon sentään tarkoittaa koko sarjaa (hassua jos aiemmin myyty 3 kpl eikä kolme sarjaa).

Useinhan nuo eBay setit on (melkein) uutena autosta alta otetut ja isompiin vaihdetut (tuollaiset edulliset itselläkin hakusessa vähän eri mitoilla vaan) ja saattaa olla pieniä jälkiäkin mutta tässä selvästi väitetään uusiksi vanteiksi.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5347
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti: Ma 29.11.2021 16:23 Onko 213-korisessa B-pilarissa lämmityssuuttimet joka tapauksessa vaiko vain 581 optiolla?
Näkemieni kuvien perusteella vaikuttaisi siltä, että ei ole. Tosin tuo B-pilari näkyy kuvissa yleensä aika huonosti

e: minulla olevassa hinnastossa lukee vain Thermotronicin kohdalla: "Belüftungsdüsen an den B-Säulen"
Viimeksi muokannut tj86430, Ke 01.12.2021 14:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Autot:
s213 220d -17
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V70 2.4 -07 (tilapäisauto)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Villa Pikkujalo
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5347
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti: Ti 30.11.2021 09:44 Erikoiselta vaikuttaa tuo eBay hinta. Aika epäselvästi kirjoitettu ilmoitus mutta täytyyhän tuon sentään tarkoittaa koko sarjaa (hassua jos aiemmin myyty 3 kpl eikä kolme sarjaa).
On se selvästi koko sarja, kyllä se käy ilmi tekstistä ja kuvista. Kuvissa näyttää siltä että vanteissa voisi olla pieniä jälkiä mutta renkaat on selvästi uudet.
Autot:
s213 220d -17
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V70 2.4 -07 (tilapäisauto)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Villa Pikkujalo
Jani M
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Ma 02.08.2004 22:56
Paikkakunta: Kärkölä

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mitenkäs tuon automaattisesti käynnistyvän webaston saa jatkamaan lämmitystä lyhyen ajon jälkeen, vaikka auton joutuu sammuttamaan? Tulee aamuisin ajettua aina lyhyt pätkä lasten hoitopaikkaan ja sitten vasta pidempi pätkä töihin. Jotenkin hölmöä että webasto sammuu tuon lasten viennin ajaksi.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
rzy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

tj86430 kirjoitti: Ma 29.11.2021 20:37 Yhden löytämäni vanhan hinnaston mukaan 23P ja 20P erot ovat: 23P:ssä on PRE-SAFE vs 20P PRE-SAFE PLUS. Lisäksi 20P:ssä on Aktivem Geschwindigkeitslimit-Assistent ja PRE-SAFE® Impuls, mitä ei 23P:ssä ole.
Onkohan näissä vuosimallieroja koska omassani on tuo Aktivem Geschwindigkeitslimit-Assistent eli varuste 546 Active Speed Limit Assist ja 23P. Tosin yksi ehto taisi olla se että pitää olla Comand, jotta tuo varuste toimii (ainakin 23P yhteydessä).
S213 220d 4matic -20
Avatar
740 GLE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 446
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tony kirjoitti: Ma 29.11.2021 22:52 Europpakitkoilla pärjää oikein hyvin. Makuasioita toki, mutta 18" on aika pieni.
Sama itsenikin yllättänyt havainto auton mukana tulleista Michelin Alpin Keski-Eurooppakitkoista. Kuvio menee tukkoon kun tiellä on lunta tai painavaa loskaa paljon, mutta puhtaalla jäätiköllä tai kevyessä lumiharsossa yllättävänkin hyvä ajettava. Jopa niin hyvä, että vuorotöitä tekevä Rouva alkoi ehdotella kolmannen välikausirengassarjan hankintaa ettei ahdista jos tielle pärähtää lunta tai jäätä työvuoron aikana.

Makuasioita toki, mutta 18" on aika suuri :D

18" oli meillä showstopperi, mutta myyjä väänsi auton alle saman tien meille sopivammat 17" vanteet.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

rzy kirjoitti: Ti 30.11.2021 21:21
tj86430 kirjoitti: Ma 29.11.2021 20:37 Yhden löytämäni vanhan hinnaston mukaan 23P ja 20P erot ovat: 23P:ssä on PRE-SAFE vs 20P PRE-SAFE PLUS. Lisäksi 20P:ssä on Aktivem Geschwindigkeitslimit-Assistent ja PRE-SAFE® Impuls, mitä ei 23P:ssä ole.
Onkohan näissä vuosimallieroja koska omassani on tuo Aktivem Geschwindigkeitslimit-Assistent eli varuste 546 Active Speed Limit Assist ja 23P. Tosin yksi ehto taisi olla se että pitää olla Comand, jotta tuo varuste toimii (ainakin 23P yhteydessä).
On se 546 myös saksalaisessa 2021 vuoden hinnastossa osa 23P pakettia.
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

Mun 2017 w238:ssa on myös 546 23P:n kyljessä.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5347
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

740 GLE kirjoitti: Ti 30.11.2021 21:33 Makuasioita toki, mutta 18" on aika
sopiva, koska kesärenkaat on 19".
Autot:
s213 220d -17
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V70 2.4 -07 (tilapäisauto)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10

Villa Pikkujalo
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Jani M kirjoitti: Ti 30.11.2021 21:16 Mitenkäs tuon automaattisesti käynnistyvän webaston saa jatkamaan lämmitystä lyhyen ajon jälkeen, vaikka auton joutuu sammuttamaan? Tulee aamuisin ajettua aina lyhyt pätkä lasten hoitopaikkaan ja sitten vasta pidempi pätkä töihin. Jotenkin hölmöä että webasto sammuu tuon lasten viennin ajaksi.
Sama vika. En ole keksinyt muuta keinoa, kuin painaa webasto napista uudelleen päälle tarhan pihassa moottorin sammutuksen jälkeen.
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.

Toinen airmaticiin liittyen. Auto seissyt nyt n.2vrk ja perä painunut alas. Pakkasta oli eilen noin -20 ja nyt kun huomasin asian -30, yöllä ollut enemmänkin. Onkohan vaan ilman kylmenemisestä johtuvaa vai vuotaako jostain? Edellisen airmaticin kanssa näin ei kyllä käynyt.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ari89 kirjoitti: Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.

Toinen airmaticiin liittyen. Auto seissyt nyt n.2vrk ja perä painunut alas. Pakkasta oli eilen noin -20 ja nyt kun huomasin asian -30, yöllä ollut enemmänkin. Onkohan vaan ilman kylmenemisestä johtuvaa vai vuotaako jostain? Edellisen airmaticin kanssa näin ei kyllä käynyt.
Jäätyykö takajarrujen jarrupalat kiinni jarrulevyyn vai tarkoitatko että käsijarrumekanismi ei saa käsijarrua vapautettua? Jälkimmäinen kuulostaisi oudolta, edellisestä ongelmasta on ennenkin täällä vähän valiteltu. Johtuu varmaan tietynlaisesta käytöstä ja olosuhteista, ei meillä ole E-sarjassa ollut ongelmaa (oma on sen verran vanha että käsijarru ei kytkeydykään automaattisesti).

Käsijarrun sai ainakin aiemmin pidettyä pois päältä vain käyttämällä käsijarrun vapautuskytkintä päällä autoa sammutettaessa. Vähän hankalaa ja unohtuu helposti. Normi Starilla ei saa koodattua mutta paremmilla softilla saattaisi saada automaattikytkennän pois.
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Eiköhän ne palat jäädy levyihin. Kun naksahtavat auki, niin mitään ongelmaa ei ole. Audissa oli samanlaista ongelmaa käsijarrun kanssa, mutta ei tarttunut niin tiukkaan. Lumisateellahan/auraamattomalla tiellä ajaessa ongelma on selkeämpi, kun lumi pöllyää ja sulaa jarruihin. Seuraavan kerran liikkeelle lähtiessä jarrut sitten jäässä. Ilman luntakin ongelmaa esiintyy, mutta irtoavat jo ilman kaasun käyttöä.
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Topikin 213 varmariin tilasin Brembon levyt ja palat taakse, no levyt oli loppu ja tilalle tarjottiin Ate:t. Huomattavasti edullisemmat mutta onko laatu vastaavasti huomattavasti matalampaa tasoa vs. Brembo??
W213 T 220d 4Matic -18
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2576
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ei vaan jopa paremmat
W213 220d + W201 1.8e
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 577
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Nippe »

W204Koksi kirjoitti: Su 05.12.2021 17:42 Topikin 213 varmariin tilasin Brembon levyt ja palat taakse, no levyt oli loppu ja tilalle tarjottiin Ate:t. Huomattavasti edullisemmat mutta onko laatu vastaavasti huomattavasti matalampaa tasoa vs. Brembo??
ATE on ollut mersun jarruosien toimittaja mallista riippuen ainakin w202 lähtien. Itse olen käyttänyt ATE:n jarruosia jo vuosia, en usko että laadullisesti on ainakaan huonompi kuin brembo. Tuossa meidän S205:ssä on brembon jarrut edessä ja ate takana. W202:ssa ate edessä ja takana.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

Minulla on ollut Ate:ja jo Escorteissa enkä niissä mitään moitittavaa muista olleen, kuvittelin vaan kovasti kalliimpien Brembojen olevan jotenkin laadukkaammpia... nähtävästi olen ankarasti erehtynyt.
W213 T 220d 4Matic -18
miiice
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ke 23.12.2020 16:32

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja miiice »

Ari89 kirjoitti: Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.
Avatar
740 GLE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 446
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Täällä S213 vasta ensimmäistä talvea käytössä eikä toistaiseksi ongelmia.

Esiintyykö seisontajarrun jäätymisongelmaa vannetyypistä riippumatta vai auttaako isoreikäinen ja vapaasti tuulettuva 5-puolainen vanne?

Volvoissa tuntuu selvä ero kun takapyörien suuren offsetin syvät vanteet keräävät sisäänsä käytännössä vanteen niin täyteen lunta ja jäätä, että jarrusatula sorvaa oman tilansa täyteisen lumipallon sisään. Isoreikäinen vanne vähentää tuota taipumusta selvästi.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11733
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Mitäs se lumi taas olikaan kun en muista? :) Ulkolämpömittarissa kyllä -21,8 astetta tällä hetkellä mutta ei täällä lunta riitä vannetta muuraamaan. Vaimolla vanhan E350e:n vakiovanteet talvirenkaissa ja ne on kyllä aika umpivanteet. Ei ollut plugarilla talvisin jarruongelmia eikä tämän talven lumilla vielä nykyisellä. Parasta koputella puuta...
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Lämmittääkö W213 E 300de oma sähköinen lämmityslaite (esi-ilmastointi) moottoria hytin lisäksi?
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
W204Koksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: La 12.10.2019 19:38

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja W204Koksi »

miiice kirjoitti: Ma 06.12.2021 22:49
Ari89 kirjoitti: Su 05.12.2021 11:35 Pari kysymystä tullut pakkasien myötä. Saako automaattisen käsijarrun poistettua? Jarrut lähes joka kerta jäässä, enemmän tai vähemmän. Oli vanhoilla paloilla/levyillä ja nyt kun sai uudet joka nurkkaan, niin ei ollut vaikutusta tähän. Selvennyksenä, niin jarrut oli loppu ja ne vaihdettiin sen takia.
Koodaamalla saa, muttei merkkiliikkeessä. Kannattaa tehdä kun talvella pysähtyy ajon jälkeen niin kuskin ovi auki jolloin menee P asentoon ja käsijarru myös päälle, se sitten heti pois päältä ja sitten vasta virrat pois. Näin jää pelkälle P asennolle helpoiten.

Hyvä vinkki, täytyy kokeilla.
W213 T 220d 4Matic -18
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

Käsijarrulla ei välttämättä ole juurikaan tekemistä tuon jäätymisilmiön kanssa.
Ainakin minun havaintojeni mukaan ne käyttöjarrun (mikä nyt olisi oikea termi?) palat ja levyt siellä jäätyvät yhdeksi paketiksi.
Muistelisin jonnekin kerran kirjoittaneeni, kuinka peruutin betonilattiaisesta katoksesta ulos oikea etupyörä jumissa, nastat kipunoita iskien.
Katoksen ulkopuolella sitten käännöksessä meno tyssäsi ja vaati muutaman ämpärillisen kuumaa vettä etupyörään, ennenkuin matka pääsi jatkumaan.
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Täällä on pesun jälkeen samaa ilmiötä seuraavana aamuna lämpimästä tallista liikkeelle lähdettäessä. Jarrut paukahtelevat kun auton pakottaa ulos. Ei ole jäätymisestä kyse vaan lian ja veden seos joka liimaa palat levyihin. Pesuaineella on osasyy mutta ilmankin paukkuu.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
Avatar
Ari89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 261
Liittynyt: Ti 11.08.2009 22:42
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ari89 »

Käsittääkseni tämä käyttää samoja paloja käsijarruna.. ei siellä ainakaan erikseen mitään käsijarrukenkiä enää ole. Liasta sen verran, että uudet palat ja levyt paikalleen, ulkona -15 pakkasta, niin eivät kovin likaset olleet ja jäähän menivät.

Tuota käsijarrun vapautusta parkkeerauksen jälkeen olen pari kertaa kokeillut ja aina unohtanut kiinnittää asiaan seuraavana päivänä huomiota. Luultavasti siis toiminut 🤔 Eri asia on ottaa se tavaksi.
Avatar
Jasu24
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 25.08.2005 13:09
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Mulla menee myös etujarrut jumiin enkä osaa käsijarrua syyttää. Voi olla erilaisia tapauksia.
MB E 300 de Avantgarde Business Premium Plus -19
MB E 280 CDI Avantgarde 7g -06 facelift
MB C 230 Avantgarde 7g -Ex
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

Miten se muuten on toteutettu tuo "käsijarru"? Onko kaikissa pyörissä?
En muista koskaan jäätyneen/takerrelleen lumettomana aikana.
Minä olen jopa arvellut, että josko kyseessä olisi nimenomaan hybridimallin ongelma.
Yleensä kun matkan viimeiset mutkat kotiin tai mökille tullaan hyvin vähäisellä jarruttelulla, pelkkä "laturin" vastus hidastaa tarpeksi.
Silloin levyt eivät lämpene niin paljoa, että sulanut lumi kuivuisi pois.

Vastaa Viestiin