W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
kenni_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 22.11.2021 16:36

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja kenni_ »

kenni_ kirjoitti: To 28.04.2022 11:10
tj86430 kirjoitti: Ke 27.04.2022 22:19
kenni_ kirjoitti: Ke 27.04.2022 21:42 Onkos mitään nettikauppaa mistä sais uudet pohjamuovit? Kevään ihanuudet eli helvetinmoiset routaheitot pisti ne meinaan vaihtoon. 🤬
Saako saksasta jostain vai täytyykö marssia vehon tiskille?
ebay.de saa yleensä mitä vaan. Jotain tällaistako? https://www.ebay.de/itm/154572747956 (tässä ilmossa vaan yksi noista, mutta varmaan muutkin löytyy jos hakee)
Juurikin! Joo tarvis noi 2 etummaista isoo palaa. Näyttäis olevan tossa linkin kuvassa nro 10 ja 150.
Joo no tämä ratkes vähän itsestään kun keskimmäinen muovi repes irti motarilla. Veholla oli hyllyssä molemmat n. 350e molemmat yhteensä. En jääny odottelemaan.
S213 E300de -20
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

Löytyi yksi ylinmääräisen napsutuksen äänilähde. Köykämiinisen vinotuen kiinnitysruuvi ei ollut tiukalla, pääsi tuki rämisemään. Ääni esiintyi lähinnä risteyksistä lähdettäessä kevyellä kaasulla kun kone vähän enemmän tärisi.
Jäänyt Güntherillä tehtaalla vetämättä kunnolla momenttiin, niin päässyt löystymään?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
2019 S213
Ripatti69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: To 25.08.2016 21:05

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Ripatti69 »

Osaisiko joku neuvoa miten adblue liitin saadaan irti tankin ja ruiskutussuuttimen päistä?
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi

Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

buubaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 03.02.2014 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja buubaa »

W213 200/220d ollut vähän mietinnässä mutta noi nox anturi murheet vähän arveluttaa, niitä kun tuntuu osalla menevän jopa kolmee kappaletta vuoteen ja ilmeisesti on aina reilun tonnin reissu? Niihin ei mitään pitkäikäsempää korjausta oo keksitty?

Mites pois softaaminen, vaatiiko mekaanisia muutoksia vai piuha kiinni ja that's it?
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

155tkm. Ei nox eikä AD blue vikaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Moro.
Miten yleinen vika on tuollainen: "Kaasupolkimen asentotunnistimen arvot epäuskottavia" . Omassa autossa tuli tuollainen vika,joka sytytti keltaisen moottorihäiriövalon. Korjaus oli johtosarjan uusimenen ja johtoliittimiä kuusi kappaletta. Osathan ei maksa paljon, mutta merkkiliikkeesä pari tuntia töitä. Sanoivat liikkeessä, että useassa W213 mersussa on ollut tällainen vika. Ei anna oikein luotettavaa kuvaa, kun autolla ajettu vasta rapiat 60 tuhatta km.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Potnapekka
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 14.03.2021 20:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Potnapekka »

Onko kellään ollut ongelmia ratin korkeussäädön kanssa? Itsellä lakkasi toimimasta ylös/alas liike, mutta eteen/taakse toimii hienosti.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

220d (OM654) ilmoitti, että pitäisi lisätä litra öljyä. Pikaisesti katsoin, että luokitus 229.72 olisi suositeltavin? Onkos tuolla luokituksella kaikki 0W-20?

Käyttöpaikka Keski-Eurooppa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
harrives
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 42
Liittynyt: Pe 19.06.2009 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja harrives »

marakeesi kirjoitti: Pe 03.06.2022 15:44 Moro.
Miten yleinen vika on tuollainen: "Kaasupolkimen asentotunnistimen arvot epäuskottavia" . Omassa autossa tuli tuollainen vika,joka sytytti keltaisen moottorihäiriövalon. Korjaus oli johtosarjan uusimenen ja johtoliittimiä kuusi kappaletta. Osathan ei maksa paljon, mutta merkkiliikkeesä pari tuntia töitä. Sanoivat liikkeessä, että useassa W213 mersussa on ollut tällainen vika. Ei anna oikein luotettavaa kuvaa, kun autolla ajettu vasta rapiat 60 tuhatta km.
En osaa sanoa kuinka yleistä, mutta omassa oli sama vika. Oli huolenpitosopimus, joten meni sillä. Siltikin jäi jokin mielikuva, että voisi mennä myös tehtaan kampanjaan johtuen "tyyppiviasta". En kuitenkaan ole varma muistanko oikein.
EQE AMG 43 -22
V447 EQV -20
Ex W213 350e -17
Ex W212 220 CDI T A -10
Ex R171 200 Kompressor -07
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

tj86430 kirjoitti: Ke 08.06.2022 16:50 220d (OM654) ilmoitti, että pitäisi lisätä litra öljyä. Pikaisesti katsoin, että luokitus 229.72 olisi suositeltavin? Onkos tuolla luokituksella kaikki 0W-20?

Käyttöpaikka Keski-Eurooppa.
Itse itselleni vastaten: ilmeisesti on (molempiin). Sopivan (229.52/229.61/229.71/229.72) öljyn löytäminen ainakaan täältä Luxemburgista ei ollut ihan helppoa. Tarvikeliikkeissä lähimmäksi pääsi joku Valvolinen öljy, josta löytyi 229.51-luokitus. Mersuliikkeestä toki löytyi 229.52 5W-30, eikä litran pönttö maksanutkaan kuin karvan alle kolme kymppiä.

Saksan puolella olisi voinut onnistaa paremmin, mutta kerkiän käymään vasta loppuviikosta, ja kun lauantaina pitää polkaista taas Suomeen, en viitsinyt jättää viime tippaan (lähes kirjaimellisesti).
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

hakkry kirjoitti: Ti 29.03.2022 16:47 Nyt tuossa resonoivassa alipaineputkessa on uusi läpivientikumi. Ja ullatus: resonointiräminät katosivat.
Onko osanumeroa tälle parannetulle läpivienti kumille?
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

Erittelystä löytyy tämmöinen osanumero: A0009984800
2019 S213
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Kiitos. Täytyy hankkia. 8.05 KL hinta
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Robertx »

markoala kirjoitti: Ti 31.05.2022 21:22 155tkm. Ei nox eikä AD blue vikaa.
144tkm eikä liioin nox eikä AD blue vikaa.
S213 -17, W212 -11
mersetes22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.04.2022 10:59

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja mersetes22 »

Robertx kirjoitti: La 02.07.2022 14:13
markoala kirjoitti: Ti 31.05.2022 21:22 155tkm. Ei nox eikä AD blue vikaa.
144tkm eikä liioin nox eikä AD blue vikaa.
kommentoin, että ei myöskään nox, eikä adblue vikaa ja auto w213 220D vm.2017, aj. 166tkm. Saas nähdä tuleeko milloin?? Auto kylläkin on talvella lämpimässä tallissa kun pakkasta alle -10.
w222 S 350 Bluetec 4-matic
---
ex:t w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
V-K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 19.09.2012 17:58

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja V-K »

^Näissä olisi hyvä kertoa myös se minkä aikaa auto on itsellä ollut, eli millä välillä ei ole ollut vikaa. Kertomuksella on tietty ero informaatioarvossa jos sanoo, että itsellä vikaa ei ole ollut siinä tapauksessa että auto on ollut uudesta asti itsellä ajossa vs se on viikko sitten ostettu.
mersetes22
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.04.2022 10:59

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja mersetes22 »

V-K kirjoitti: Ma 04.07.2022 23:49 ^Näissä olisi hyvä kertoa myös se minkä aikaa auto on itsellä ollut, eli millä välillä ei ole ollut vikaa. Kertomuksella on tietty ero informaatioarvossa jos sanoo, että itsellä vikaa ei ole ollut siinä tapauksessa että auto on ollut uudesta asti itsellä ajossa vs se on viikko sitten ostettu.
Auto tulee minulla olleeksi nyt 4 vuotta tasan.
w222 S 350 Bluetec 4-matic
---
ex:t w213 e220d, w221 320 Cdi, w212 220d, w211 220Cdi, w210facelift 220Cdi, w210 220d
Avatar
Robertx
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 09.02.2020 11:37

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Robertx »

mersetes22 kirjoitti: Ma 04.07.2022 23:17
Robertx kirjoitti: La 02.07.2022 14:13
markoala kirjoitti: Ti 31.05.2022 21:22 155tkm. Ei nox eikä AD blue vikaa.
144tkm eikä liioin nox eikä AD blue vikaa.
kommentoin, että ei myöskään nox, eikä adblue vikaa ja auto w213 220D vm.2017, aj. 166tkm. Saas nähdä tuleeko milloin?? Auto kylläkin on talvella lämpimässä tallissa kun pakkasta alle -10.
Sama juttu. Auto on lämpimässä tallissa oikeastaan ympäri vuoden. Auto on ollut minulla 2,5 vuotta.
S213 -17, W212 -11
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Robertx kirjoitti: La 02.07.2022 14:13
markoala kirjoitti: Ti 31.05.2022 21:22 155tkm. Ei nox eikä AD blue vikaa.
144tkm eikä liioin nox eikä AD blue vikaa.
263tkm Ei nox eikä AD blue ongelmia. Ollut mulla 1,5v, -18/200D
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Moi!
191tkm E400d 2019. n. 190tkm R744 CO2 kompura vuotaa hiilidioksidit kaulaltaan pois. 192tkm takaoven sulkemisavustin hajosi.
Kivan hintainen kompura, merkkiliikkeessä 5000€ ja pari tonnia työt :crazy: . Autoliikkeen takuu kattaa 3000€. Kokeillaan Puolasta tilattua kompuraa 1200€. Kompura vaihdetaan Lempäälässä, mutta tässä liikkeessä ei ole täyttö vehkeitä R744 aineelle.

Nyt kaivattaisiin vinkkejä autohuolloista, joilla on tähän uuteen R744 CO2 täyttöön kykenevät laitteet.

Tällä hetkellä olen löytänyt sellaiset vehkeet Vehon Airportista Vantaalta ja Hartikaiselta Kuopiosta.
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Turun Veholla sanoivat että heillä on R744 laitteet mutta täytyyhän noita olla muuallakin kuin Vantaalla, Turussa ja Kuopiossa.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Eikös ensimmäisissä R744 laitteissa lisätty öljymäärää vuotojen takia ja ehkäisemiseksi. Muistelen näin
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Juu, voivat olleet lisänneet öljyä kompuraan huolto-ohjeissa, mutta ilmastointi kompuran huolto ei kuulu huolto-ohjelmaan. Ja varmaan tämänkään auton kompuraan ei ole koskettu, ennenkuin päätin käyttää sen CO2 aineen tankkauksessa kesäkuun alussa. Sopivasti ostin lokakuun lopussa viime syksynä, ja ei oo paljon viilennykselle ollut käyttöä ennen toukokuun loppua. Uusi numero jo kompuralle EPC:ssä, eli haasteita on 50-100bar paineiden pitämisessä kompuran akselin tiivisteissä. 0% tuli tehdas vastaan tässä tapauksessa, mutta eipä noilla hinnoilla mikään 50% ois kustannuksia vielä järkevälle tasolle tuonut. On nää varmaan kivoja vain talvi autoja esim. viiden vuoden kuluttua. No, kohta mulle jää ekstra kompura, joka pitää kunnostaa vaikka taas siellä Puolassa (kunnostettu siellä n. 800€), jos näitä joutuu jonkun vuoden välein vaihtelee. Mutta kiitos viherpiipittäjille, empä ole freonia taivaalle laskenut. Ja maailma pelastuu :sick:
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

markoala kirjoitti: Ti 31.05.2022 21:22 155tkm. Ei nox eikä AD blue vikaa.
159tkm.. Kärryn kiskontaa 3 h , kaasu ylös- plim. häiriövalo. NOX herja. Vikakoodin poisto , ei uudestaan loppu loman aikana.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
mirmir69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 166
Liittynyt: Ke 30.03.2005 20:09
Paikkakunta: Poh.Savo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja mirmir69 »

Heippa
EI löydy Tampere Lempäälä akselilta CO2 täyttölaitteita. Jonkun tunnin soittelin ja luovutin. Ajelen kompuran vaihdon jälkeen vielä ikkunat auki Savoon :oops: ja vien Hartikaiselle Kuopioon tankkaukseen. Ja nyt on tämä remontti jaettu niin moniin osiin, että varmaan hyvä tulee... :crazy:
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
ex.W203 Coupe 200 COMP man.om111 2002
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu;
ex.W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu;
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto;
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutetu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D /E
=>VW 1.9 / 2.0 TDI Touran with 1852vnt
=>VW 2.0 TDI DSG V Golf 200hp/400Nm
=> VW 2.0 CRD Tiguan Tipronic 200hp/416 Nm
=> VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
jens
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 04.12.2006 18:53

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jens »

Ostin w213 bensahybridin vm. 2019 53000 km ajettu. Muuten kiva auto, mutta tuntuu että perän kantokyky on aivan onneton. Isommissa heitoissa tuntuu että takajousitus pohjaa. Autossa ei ole ilmajousitusta, jos oikein ymmärrän, tai ainakaan siinä ei ole maavaran säätömahdollisuutta. Toki ajan comfort asetuksilla, jos se jotain merkkaa.
Eli oletteko huomanneet samaa ongelmaa, vai onko tuo ominaisuus?
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jens kirjoitti: Su 17.07.2022 15:10 Ostin w213 bensahybridin vm. 2019 53000 km ajettu. Muuten kiva auto, mutta tuntuu että perän kantokyky on aivan onneton. Isommissa heitoissa tuntuu että takajousitus pohjaa. Autossa ei ole ilmajousitusta, jos oikein ymmärrän, tai ainakaan siinä ei ole maavaran säätömahdollisuutta. Toki ajan comfort asetuksilla, jos se jotain merkkaa.
Eli oletteko huomanneet samaa ongelmaa, vai onko tuo ominaisuus?
Nimenomaan sedan W213 eikä farkku? Onhan siellä valtava puntti takana (eikö tuossa ole jo se isompi akku), vaikea arvioida pohjaamista kun ne isommat heitot voi olla isojakin. Ei kai iskaritkaan noilla kilometreillä ole lopussa.
jens
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Ma 04.12.2006 18:53

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja jens »

Sedan on. Tuota iskari ongelmaa myös itse pohdin, myös luulisi että jouset on mitoitettu tuolle isommalle puntille takana. Voisiko noilla eco-, comfort- ja sport asetuksillä olla merkitystä tuohon?
Heitot on vähän vaikea kuvata, mutta edellisellä autolla ei ollut mitään ongelmia niiden kanssa (Audi A6)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ei kai rautajousisessa ole mitään iskarien sähkösäätöjä eli ajoasetuksilla ei vaikutusta. Oliko Audi myös plugari, lisäpuntilla takakontissa?

Eihän rautajousista ole palaa pois, tuskin molemmin puolin katkennut huomaamatta.
Vastaa Viestiin