W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2498
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Vallgren kirjoitti: Pe 26.02.2021 00:20
markoala kirjoitti: Su 21.02.2021 19:43 Aiheuttaisi käyttäjillä huoltoon puheluita. "Nyt täällä palaa joku valo"
Eihän se tarvitse mikään loimottava merkkivalo olla vaan ihan joku symboli mittaristoon riittäisi. Tuskin siitä kukaan säikähtäisi niin paljoa että huoltoon pitäisi soitella.
Tuo on sinun arvaus, minun lukee aiemmin. Jos fakta kiinnostaa täytyy kysyä tehtaalta. Tiedän että Transporterissa on jakeluautoksi tilatuissa.
W213 220d + W201 1.8e
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

Saako noita tutka-antureita jotenkin kytkettyä pois päältä? Ärsyttää kun kapeassa piharännissä auto ulvoo paniikissa ja telkkarissa vilkkuu punaista kun auto parka kuvittelee että se kiva poika joka hänet omistaa,on nyt ajamassa etunurkka edellä kyljittäin päin vasenta ja oikeaa penkkaa yhtä aikaa. Samoin säpsäyttää mukavasti keskellä kaupunkia, kun jokin lumikikkare tms putoaa puskurinnurkalta tutka-anturin eteen. Eihän noita tutkia oikeasti tarvii muuton kun pysäköitäessä, miksi niiden pitää koko ajan haistella ympäristöä ja vinkuvat sitten turhasta.
Vallgren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Eikös siinä keskikonsolissa ole nappi juuri sitä varten? Toki käynnistäessä aina oletuksena päällä.

Jos nyt oikein muistan tästä sohvalta käsin niin ajotilavalitsimen alapuolella oleva nappi.
w213, w124
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10996
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eihän peruutustutkat ole toiminnassa muuten kuin pakilla ja etuanturit (ne parktronic anturit) korkeintaan 20 km/h nopeuteen asti. Eri asia ne radiotutkat mutta tulkitsin että parktronic antureista olisi kyse.

Ehkä kannattaisi harkita jotain avarampaa pihapiiriä jos varoitukset häiritsee. :wink:
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

@DBFI
Juu just ne, mutta ne haluaisin just pois päältä, turha keksintö, muutoin kuin parkkeeratessa. joissain autoissa saa yksinkertaisesti napista painamalla pois päältä. Eikä se ole niin helppoa siirtää rakennusmassaa pihalletulo tieltä. (tähän ihmettely hymilö, muttei ole semmosta tässä)

@Vallgren
Jaa.. olisko siinä, tosiaan itekin just sohvalla niin enpä muista mikä nämiskä siinä on. Täytyypä huomenissa ihmetellä.
hakkry
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ti 19.01.2021 20:13

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja hakkry »

@Vallgren
Juu siinähän se nappi olikin, kiitos
En tiedä miten, mutta jotenkin kuvitellut sen olevan peruutuskameran deletointinappi, mutta sehän deletoidaan taas valikosta.
Suomenkielinen puhelimen ohjekirja appi puhuu kokoajan parktronicista, niin en siitä tajunnut. Ohjekirjasta kun yrittää etsiä tutkiin liittyvää niin niistä ei löydy mitään poiskytkennästä. Jos taasen hakee juuri tuolla parktronic sanalla, niin sitten löytyy.
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Moro.
Tuollainen nahkainen avaimensuojus löytyy meseen. Saa useamman värisenä, aitoa nahkaa. Jotenkin taskussa kulkee paremmin, kun ei ole niin liukas, eikä naarmuunnu muiden avaimien seassa. Löytyy Ebaysta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Hymer/Fiat 2,8-05
Honda Pan-European-94
Honda CB-550-78
L1nkku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.03.2021 23:11

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja L1nkku »

Morjens,

Tässä harkinnassa 213 hankinta. Miten näissä menee nuo määräaikais huollot? Onko 100tkm ,125 ,150 jne...kilometrit ajoittuu juuri tuohon haitarillle omalla budjetilla. Mietinkin että kannattaako ostaa 100tkm ajettu joka ei ole vielä satkun huollossa käynyt vai esimerkiksi mielummin 130 ajettu johon on tehty jo 125tkm huolto? (Olettaen että huollot ovat näis kohdissa)
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

L1nkku kirjoitti: Ma 08.03.2021 23:15 Morjens,

Tässä harkinnassa 213 hankinta. Miten näissä menee nuo määräaikais huollot? Onko 100tkm ,125 ,150 jne...kilometrit ajoittuu juuri tuohon haitarillle omalla budjetilla. Mietinkin että kannattaako ostaa 100tkm ajettu joka ei ole vielä satkun huollossa käynyt vai esimerkiksi mielummin 130 ajettu johon on tehty jo 125tkm huolto? (Olettaen että huollot ovat näis kohdissa)
Huoltoväli on 25tkm tai yksi vuosi. Harvoin enää 100tkm jälkeen sattuvat suoraan 25tkm kerrannaisiin. Jos siis seuraavan huollon ajankohta mietityttää niin tilanne kannattaa aina varmistaa myyjältä.

Jos merkkarin hintoihin peilaa niin juuri tehty huolto on ostaessa muutaman satasen säästö. Kaikki toki kotiinpäin, mutta ei tuolla pitkässä juoksussa juuri ole merkitystä.
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 765
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja -230k- »

125tkm kohdalla/välein tulee automaattilaatikkoöljyn vaihto. +300-600e normaalin laskun päälle. muutenhan noissa ei mitään erityisen kallista ylimääräistä ainakaan dieseleissä tule. polttoainesuodatin silloin kuin huoltokoodi sen sattuu pyytämään,reilu satasen homma.

auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
S212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D
L1nkku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.03.2021 23:11

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja L1nkku »

Hyviä pointteja kyllä, kiitos!

Onko 100-200tkm kohdalla mitään isompia huoltoja odotettavissa? Miten on esimerkiksi alusta kestänyt, se taitaa olla isompi lovi lompakkoon jos hajoaa. Ei kyllä noilla kilsoilla kaiketi pitäisi hajota vielä.

Toisena vaihtoehtona on w205, mutta ei siinä paljoakaan halvemmat huollot taida olla....
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Onko foorumilaisista ketään päivitellyt w213 koriin AMG linen tai amg korisarjaa ? Itsellä oli tarkoitus ostaa w213 AMG line paketeilla, mutta sopivasti sain muutaman tonnin halvemmalla hyvillä varusteilla olleen 213 ilman tätä pakettia. Aika pappamallihan tuo ulkoapäin on, joten vähän tarvisi saada ehostettua ulkokuorta.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2915
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Järä88 kirjoitti: Ti 09.03.2021 09:00 Onko foorumilaisista ketään päivitellyt w213 koriin AMG linen tai amg korisarjaa ? Itsellä oli tarkoitus ostaa w213 AMG line paketeilla, mutta sopivasti sain muutaman tonnin halvemmalla hyvillä varusteilla olleen 213 ilman tätä pakettia. Aika pappamallihan tuo ulkoapäin on, joten vähän tarvisi saada ehostettua ulkokuorta.
Yks liettuan mies tuossa Vantaalla jolta hain jotain osia oli juuri tehnyt ko muutoksen. Jos ostaa täydellisen paketin, eli korisarjan, niin aika bolt-on juttuhan se. Tämä kaveri oli tehnyt alkuperäisillä purkuosilla ja manasi pikkuhilujen hintaa mitä oli joutunut veholta ostamaan. Eli siis jos käyttää purkuosia niin olisi hyvä saada sitten ihan kaikki siitä purkuautosta kerralla, tai sitten ostaa sen kiinalaisen replicasarjan, mikä ilmeisesti on ihan ok sekin. Tietysti pitää ottaa huomioon onko auto vaikka 200D tai 220D tai isompi kun noissa kaksatkuissa on esim. Vaan yks änkkäri takana eikä toimivia pakoputken ulostuloja puskurissa, kun taas isommissa koneissa on. Etupuskurin kanssa nyt tulee todennäkösesti maski mukana, joten eipä suurta väliä onko avantgarde lähtökohtaisesti vai ei. Sivuhelmathan muuttuu sit kromittomiin, mutta leveämpiin. Mä voin kyllä sellaset kromilistalliset oe helmat ostaa jos sellaset jää yli! Etupäässä muistaakseni sit vaihtuu etummainen pohjamuovi kun päivittää AMG puskurin.. mutta joo, kaippa se sen 2000-3000€ kirpasee kun ton homman tekee ja puolet siitä menee maalarille ellei nyt sitten suhteilla saa jostain. Jossain 1500-2000€ luokkaan olen nähnyt noita sedanin paketteja myynnissä ebay/aliexpress/alibaba, mutta farkussa joutunee hankkimaan oe takapuskurin.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12135
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja epk »

näemmä pitää vanha totuus amgi paketissa kutinsa vieläkin, sen minkä osto hinnassa säästää välirahana.... katoaa amgi satsin jälkiasennuksessa (ja ylikin).
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja aroline »

-230k- kirjoitti: Ti 09.03.2021 02:44 125tkm kohdalla/välein tulee automaattilaatikkoöljyn vaihto. +300-600e normaalin laskun päälle. muutenhan noissa ei mitään erityisen kallista ylimääräistä ainakaan dieseleissä tule. polttoainesuodatin silloin kuin huoltokoodi sen sattuu pyytämään,reilu satasen homma.

auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
Laatikon öljynvaihtoa ei taida alle 500€ saada?
125k on liikaa, vaikka tehdas niin ilmoittaa. 50-60k olis hyvä.
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2915
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

epk kirjoitti: Ti 09.03.2021 17:54 näemmä pitää vanha totuus amgi paketissa kutinsa vieläkin, sen minkä osto hinnassa säästää välirahana.... katoaa amgi satsin jälkiasennuksessa (ja ylikin).
Tämä pitää hyvin paikkansa. Kyllä se vaan taitaa halvimmaksi tulla ostaa valmiina, vaikka sillon vähän kirpaseekin. Tai sit pitää hyväksyä itsensä istumassa pappamallissa :lol: Itse tykkään tosta peruslookistakin kyllä näissä ja ihme kyllä nykyään vielä tuo kromimaskillinen on alannut miellyttää enemmän silmää, vaikka alkuun sitä vähän dissasin.

Edit: niin ja sit jos haluaa vielä sisustaan AMG rattia, penkkiä, mustaa kattoverhoilua yms. Niin siihen se toinen mokoma harrasteyksiköitä.
Viimeksi muokannut EVO X, Ti 09.03.2021 20:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2915
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

aroline kirjoitti: Ti 09.03.2021 18:08
-230k- kirjoitti: Ti 09.03.2021 02:44 125tkm kohdalla/välein tulee automaattilaatikkoöljyn vaihto. +300-600e normaalin laskun päälle. muutenhan noissa ei mitään erityisen kallista ylimääräistä ainakaan dieseleissä tule. polttoainesuodatin silloin kuin huoltokoodi sen sattuu pyytämään,reilu satasen homma.

auton kunto se tärkeämpi, itse valitsen mielummin siistin ja pidettyn 150tkm matka-ajoa menneen ja maalipinnaltaan siistin kuin vähemmänajetun ja kuluneen.
Laatikon öljynvaihtoa ei taida alle 500€ saada?
125k on liikaa, vaikka tehdas niin ilmoittaa. 50-60k olis hyvä.
Tais olla 470€ mitä itse sain tarjouksen vaihdosta paikalliselta korjaamolta, mutta joo kuulemma osat on jo lähemmäs sen 400€, niin eipä siinä paljoa taida pelivaraa olla. Itse aion tällä 9G:llä pitää tuon 125tkm vaihtovälinä. Aiemmissa olen pitänyt sen 60tkm, mutta en ajatellut laittaa 2-3krt summaa tollaseen joka toinen vuosi.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Vallgren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Oli aikaisemmin puhetta hiukkaspoltosta ja flektin huutamisesta.

Kävin eilen illalla velipojan luona. Matkaa 50km ja parin viikon pätkäajojen jälkeen auto pääsi lämpenemään kunnolla. Pakkasta oli poistullessa 25 ja 30 asteen välillä. Moottoritiellä ajattelin katsoa keskinäytön kautta miten auto jaksaa pitää lämpöjä. Mittariston mittari näytti normaalit 90 mutta sehän ei aina ole todellisuus.

Poltto oli lähtenyt päälle ja lämmöt näytti 114 astetta. :D
Taajamaan tullessa putosi 108 asteeseen. Jätin kotipihalle jyskyttämään tyhjäkäyntiä 20 minuutin ajaksi ja poltto oli loppunut. Lämmötkin laskeneet 78 asteeseen.

Joten ei mikään ihme jos flekti huutaa hetken jos kesken polton sammuttaa. :D
w213, w124
Järä88
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: La 11.10.2014 21:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Järä88 »

Minkä kokoisia kesävanteita muilla on ollut alla ? Rengasmelu tosiaan on kohtalaista jo omilla 17" talvirenkailla ja kesäksi olen katsellut 19"-20" tuuman GMB stellarin vanteita. Autossa siis ei ole AMGl linen pakettia, mutta ilmaalusta löytyy, joten mieto madallus myös varmasti on paikallan.
Henkka1000
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Pe 12.11.2010 21:46
Paikkakunta: Mli

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Henkka1000 »

Täällä on alla talvirenkaina myös 17", mutta kun vaihdoin RunFlat-saksankitkat normaaleihin pohjoismaisiin kitkoihin, hiljeni rengasmelu huomattavasti.

Kesäksi on odottamassa alkuperäiset 20", mutta niistä ei vielä sen enempää kokemusta. Niissäkin tosin kumit vaihtuu ensin ja ei-RunFlatit on tulossa. Kokemuksen mukaan tuo jäykkä runko lisää rengasmelua huomattavasti, tosin noissa MOE eturenkaissahan on jotain ääntä vaimentavaa vaahtoa sisällä.. :)
Star @ Mikkeli
S213 -17 220d
Ex: S212 -10 350 CDI
Ex: S204 -08 200 CDI
Ex: W203 -05 220 CDI
Ex: W203 -01 200 CDI
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Moro.
Itellä ollu talvirenkaana 18" vanteella Nokian hakka 9 koossa 245/45/18. Äänekäshän se on, mutta tänä talvena nastat ovat olleet paikallaan näillä pohjoisen liukkailla syrjäteillä. Kesävanteeksi tilasin myös 18" vanteet ja Contin renkaat samassa koossa, eli 245/45/18. Ei ole vielä kokemusta kesärenkaista ja niiden äänekkyydestä. Vanteeksi otin perinreisen MB:n vanteen, tyyppiä en muista, mutta ohessa kuva niistä.
vanne_18.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB 220 W213-18 4-matic
Hymer/Fiat 2,8-05
Honda Pan-European-94
Honda CB-550-78
Vallgren
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 19.02.2010 18:14

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Vallgren »

Nuo on alunperin Exclusive-varustelutason mukana tulleet vanteet. Sopivat ulkonäön puolesta hyvin.
w213, w124
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5236
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

marakeesi kirjoitti: To 11.03.2021 12:00 tyyppiä en muista, mutta ohessa kuva niistä.
18" Mercedes 10 Spoke Wheels
Part number: A21340111007X45 - A2134011100647X45
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Järä88 kirjoitti: To 11.03.2021 10:01 Minkä kokoisia kesävanteita muilla on ollut alla ? Rengasmelu tosiaan on kohtalaista jo omilla 17" talvirenkailla ja kesäksi olen katsellut 19"-20" tuuman GMB stellarin vanteita. Autossa siis ei ole AMGl linen pakettia, mutta ilmaalusta löytyy, joten mieto madallus myös varmasti on paikallan.
Mulla on kesällä 21" vanteet 255/30 ja 295/25 rengastuksella. Tulivat auton mukana ja eivät ole ollenkaan niin pahat esim. rengasmelun suhteen, kuin mitä olisin veikannut etukäteen. Toki talvipyörät eli 245/40 R19 nastat eivät nekään tunnu kovin äänekkäiltä noiden kesäpyörien jälkeen.. :D

Airmatic + AMG-paketti löytyy myös ja ei tuota kyllä kovin paljoa pystyisi laskemaan Sport + -asetuksesta, jos ajaakin pitää.

Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
rzy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

Järä88 kirjoitti: To 11.03.2021 10:01 Minkä kokoisia kesävanteita muilla on ollut alla ? Rengasmelu tosiaan on kohtalaista jo omilla 17" talvirenkailla ja kesäksi olen katsellut 19"-20" tuuman GMB stellarin vanteita. Autossa siis ei ole AMGl linen pakettia, mutta ilmaalusta löytyy, joten mieto madallus myös varmasti on paikallan.
19" GMP Stellarit alla: edessä 8,5" vanne 245/40 rengastuksella ja takana 9,5" vanne 275/35 rengastuksella. Rengastuksena toimii Hankook S1 Evo2. Oikein toimiva paketti. Ei ainakaan omaan korvaan tule häiritsevää ajomelua.
S213 220d 4matic -20
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2915
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Talvella nyt AMG 18” 8,5/9” ja 245/45R18 Continental Vikingcontact 7 kitkat. Ei mitään valittamista rengasmelusta.
Kesäksi tulossa W222 OE Roulette 20” 8,5/9,5” ja niille 245/35R20 ja 285/30R20 Nexen N’fera SU1 kumit. Metriäkään noilla ei ole vielä ajettu joten ei kokemusta. Nexeneitä (n’fera SU4) olen käyttänyt nyt pelkästään kolmessa viimeisessä käyttömersussa viimeisen 5-vuoden aikana. Olen ollut äärimmäisen tyytyväinen laatuun, kestävyyteen, pitoon, hiljaisuuteen ja hintaan.

Kuva
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
rzy
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 28.08.2016 19:55

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja rzy »

melastinen kirjoitti: To 11.03.2021 18:08 Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
En tiedä että mahtaako tuossa olla eroa ja onko varustekoodissa eroa, mutta itsellä Avantgardessa Air Body Control löytyy varustelistauksesta koodilla 489 AIRMATIC Dual Control/semi-active air suspension.
S213 220d 4matic -20
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

melastinen kirjoitti: To 11.03.2021 18:08
Airmatic + AMG-paketti löytyy myös ja ei tuota kyllä kovin paljoa pystyisi laskemaan Sport + -asetuksesta, jos ajaakin pitää.

Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
Comfort=>Sport, tässä asennossa auton korkeus putoaa n.15-30mm , ja iskarit jäykistyy hiukan, että "keinuminen" loppuu. Ei kuitenkaan täristä.
Lisäksi on maastoasento mökkiteille. Nostaa auton ehkä n. 100mm
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5236
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Nouseeko 213 noin paljon? 211 ja 212 airmatic nosti ehkä 40mm max (en muista tarkkoja speksejä, saattoi olla vähemmänkin)
Autot:
w639 115CDI -05 2,7/34KB
Volvo V90 T8 Inscription MY20 (liisari)
Muut:
Case 1394 4x4 HS -85
Jacobsen HR-5111 -97
Husqvarna Rider 16C AWD -10
Mariner 530HT + Volvo Penta AQ151A+290D

Villa Pikkujalo
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 91
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

EemeliErkki kirjoitti: Pe 12.03.2021 11:09
melastinen kirjoitti: To 11.03.2021 18:08
Airmatic + AMG-paketti löytyy myös ja ei tuota kyllä kovin paljoa pystyisi laskemaan Sport + -asetuksesta, jos ajaakin pitää.

Onkohan näissä muuten mitään eroa alustan korkeudessa, jos on AMG-paketti + airmatic vs. pelkkä airmatic?
Comfort=>Sport, tässä asennossa auton korkeus putoaa n.15-30mm , ja iskarit jäykistyy hiukan, että "keinuminen" loppuu. Ei kuitenkaan täristä.
Lisäksi on maastoasento mökkiteille. Nostaa auton ehkä n. 100mm
Kyllä tuo Sport+ tiputtaa mielestäni vielä hiukan lisää korkeutta Sportista. Toki voin olla väärässäkin.
Vastaa Viestiin