W213 E-sarja topikki

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
AllTerrain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja AllTerrain »

AllTerrain kirjoitti: Su 17.01.2021 15:27 All Terrain ilmajousitus herjaa kovan pakkasen aikaan häiriötä ”aja enintään 80km/h”. Häiriö tulee satunnaisesti ajon aikana. Jousitus kyllä laskee/nousee eri ajomoodeja käytettäessä niin kuin pitääkin. Onko syytä huolestua vai onko ”pakkasominaisuus”?

Sitten toinen juttu on että olisiko ilmajousitukselle syytä tehdä tiettyjä ennaltaehkäiseviä huoltoja? Jos niin mitä? Tämä on ensimmäinen omistamani auto ilmajousituksella -josta on mahdoton luopua.
Itse itselle vastaten: kompressorin 40A sulake oli palanut, sulakkeen vaihdon jälkeen jousitus toimii toistaiseksi. Hakusessa paja joka tekee kompressorille kuivauksen yms huollon.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EemeliErkki kirjoitti: Ti 19.01.2021 14:31 Ainakin tuolla tehdään.

https://www.jmtech.fi/kauppa/index.php? ... s_id=32072
Voisi kysyä tuolta liikkeeltä mutta kysyn täällä: sisältääkö tuo hinta kompuran irrotuksen autosta ja asennuksen takaisin vai pitääkö putiikkiin viedä kompura irtonaisena? Moni liike ottaisi sen satasen jo pelkästään osan irrotuksesta ja takaisin asennuksesta.

Toisaalta hintaa tuostakin tuee jos joutuu venttiilin vaihtamaan verrattuna uuteen osaan jos sen pystyy itse vaihtamaan. Selittänee myös sen miksi huoltoja ei kauheasti harrasteta, ei ainakaan merkkiliikkeen tuntitaksoilla kannata mitenkään.
AllTerrain
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 20.01.2020 10:24
Paikkakunta: Espoo

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja AllTerrain »

EemeliErkki kirjoitti: Ti 19.01.2021 14:31 Ainakin tuolla tehdään.

https://www.jmtech.fi/kauppa/index.php? ... s_id=32072
Lähetin viestiä ko. yritykseen. Heidän verkkosivuilla on todellakin tarjolla työ joka sopisi tarkoitukseen.
arii
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 02.11.2008 13:59

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja arii »

Millaisia kokemuksia on w213 E200 bensamoottoreista M274 ja uudempi M264? Millaiseen kulutukseen pääsee maantieajossa?
MB E 200 EQ Boost AMG -19, sedan
ex
MB C 220d AMG Premium Edition -16, sedan
MB C 220 CDI -11, sedan (facelift),
MB E 200 CDI -00
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Erottaako moottoreiden eri tehoversioita sarjanumeroista vai ovatko esim. OM 656 -dieselin kaikki versiot OM 656.929:jä? :eh:
Avatar
marakeesi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ti 24.06.2014 07:04
Paikkakunta: Oulu

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja marakeesi »

Moro. Miten usein olette vaihtaneet avaimeen pariston ? Tuntuu pakkasella herjaavan herkästi, ettei tunnista avainta. Tuleeko avaimeen mitään hälyä, että paristo vaihtokunnossa? Tokihan tuo on helppo vaihtaa vaikka varmuuden vuoksi.
MB 220 W213-18 4-matic
Honda Pan-European-94
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Auto ilmoittaa kun paristo on vähissä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
aroline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: Ma 07.01.2008 21:56
Paikkakunta: Lohja

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja aroline »

Miten auto ilmoittaa? Ei tunnista avainta ?
Mulla monta paristoa loppunut ja aina huomannut siitä että ovet ai aukea
519 Bluetec 1+20
315CDI Prostyle 1+10
316CDI Pegabus 1+8 K13
560SEL
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Mittaristo viesti, vaihda paristo
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Laaksonen kirjoitti: Ke 13.01.2021 10:11 19.tammikuuta tulee Saksassa myyntiin 2-litraisen OM654:n tehokkain versio; 195 kW + 15 kW EQ Boost:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... estellbar/ :ugeek:
Malli tarjolla nyt myös Suomessa:
https://www.mercedes-benz.fi/content/da ... dan_FL.pdf
miiice
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ke 23.12.2020 16:32

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja miiice »

Pääseekö W213 ottamaan automaattisen takalasin pyyhkäisyn pois Starilla tai muulla testerillä?
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Tuo automaattinen takalasin pyyhkäisy on kyllä yksi ärsyttävimmistä ominaisuuksista! Pitäisi ehdottomasti olla käyttäjän valittavissa, onko päällä vai ei.
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Täällä nyt 85 tkm mittarissa (2017 S213 220d 4matic) ja juuri vaihdettu määräaikaishuollossa toinenkin alatukivarsi. Ensimmäinen puoli meni jossain 60 tkm paikkeilla. Kuskin oven saranoita / oven istuvuutta säädetty moneen kertaan ja nyt ehkä tuuli suhisee sisään vähiten, mitä koskaan (auto ollut itsellä ajossa vajaat pari vuotta). Takakontin johtosarja meni vaihtoon syksyllä, kun kahvasta ei enää tapahtunut mitään (kuulemma päässyt kosteutta sisään). Airmaticin nappi vaihdetaan kohta toiseen kertaan, kun jumittelee välillä. Airmaticin herja tullut kerran tauluun, mutta mitään vikaa ei löytynyt.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1175
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

miiice kirjoitti: Ti 26.01.2021 16:48 Pääseekö W213 ottamaan automaattisen takalasin pyyhkäisyn pois Starilla tai muulla testerillä?
Farmari on S213. :wink:
Avatar
insto
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 05.08.2019 18:23
Paikkakunta: Lahti

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja insto »

Pahoitteluni, mikäli asia on täällä jo puhki koluttu mutta tuoreena S213:n omistajana pitäisi saada jonkinlainen selvyys siitä, että voiko tuohon 220d:hen rauhallisin mielin asennuttaa letkulämmittimen? Defa ja Calix tarjoavat kuulemma ainoastaan letkulämmitintä tuohon koneeseen ja ainakin aiemmin sellaisen on uhkailtu aiheuttavan käynnistyshäiriöitä. Tosin olen nähnyt viittauksia siihenkin, että joku ECU:n päivitys olisi sellaiset poistanut.

Vaikuttaako lisäkiertovesipumpun asentaminen asiaan?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5258
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

insto kirjoitti: To 28.01.2021 10:31 Pahoitteluni, mikäli asia on täällä jo puhki koluttu mutta tuoreena S213:n omistajana pitäisi saada jonkinlainen selvyys siitä, että voiko tuohon 220d:hen rauhallisin mielin asennuttaa letkulämmittimen? Defa ja Calix tarjoavat kuulemma ainoastaan letkulämmitintä tuohon koneeseen ja ainakin aiemmin sellaisen on uhkailtu aiheuttavan käynnistyshäiriöitä. Tosin olen nähnyt viittauksia siihenkin, että joku ECU:n päivitys olisi sellaiset poistanut.

Vaikuttaako lisäkiertovesipumpun asentaminen asiaan?
Jos joku muu kuin webasto niin nimen omaan kiertovesipumpullinen jos halua välttää ongelmia
(tietävästi ei ole aiheutanut missään vaihessa ogelmia, ainakaan enpää kuin muut)
Mökkillä
'
Avatar
insto
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 05.08.2019 18:23
Paikkakunta: Lahti

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja insto »

FinlandMerceds kirjoitti: To 28.01.2021 10:38
insto kirjoitti: To 28.01.2021 10:31 Pahoitteluni, mikäli asia on täällä jo puhki koluttu mutta tuoreena S213:n omistajana pitäisi saada jonkinlainen selvyys siitä, että voiko tuohon 220d:hen rauhallisin mielin asennuttaa letkulämmittimen? Defa ja Calix tarjoavat kuulemma ainoastaan letkulämmitintä tuohon koneeseen ja ainakin aiemmin sellaisen on uhkailtu aiheuttavan käynnistyshäiriöitä. Tosin olen nähnyt viittauksia siihenkin, että joku ECU:n päivitys olisi sellaiset poistanut.

Vaikuttaako lisäkiertovesipumpun asentaminen asiaan?
Jos joku muu kuin webasto niin nimen omaan kiertovesipumpullinen jos halua välttää ongelmia
(tietävästi ei ole aiheutanut missään vaihessa ogelmia, ainakaan enpää kuin muut)
Ok, kiitokset!
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kuulin "tavallisesti asioista perillä olevilta tahoilta" että OM654 dieselin joissain yksilöissä on esiintynyt suurta öljyn kulutusta.

Voiko raati kertoa kokemuksistaan tämän suhteen, kiitos? Pääseekö huoltovälin ilman lisäyksiä ja jos tarvii lisätä niin paljonko ja millä ajomäärällä se kulutus alkoi?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Uutena kuulemma taksit kulutti. Kulutus loppunut 75tkm mennessä. Omaan lisäsin joskus 0.5 L . Nykyisin ei tarvitse lisätä 15-20tkm vaihtovälillä 0w30 öljyä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

EVO X kirjoitti: La 16.01.2021 11:15 Morjensta vaan 213 omistajat. Olen tässä kohta vuoden päivät yrittänyt saada aikaiseksi auton vaihtoa ja pääasiassa olen katsonut S212 Faceliftia, mutta tässä jo pitkän aikaa on ollut huomattavissa, ettei S213 ole välttämättä kovinkaan paljon arvokkaampi kuin S212Fl jos hyväksyy vähän isommat metrit. Pääasiassa olen katsonut n.150-250tkm metreillä olevaa 212:sta mutta käytännössä samaan rahaan saisi 270-350tkm ajetun S213.
Sitten se kysymys, onko mitään ideaa ostaa noilla metreillä näin uutta autoa? Oma mielipide on, että 212 on jo vanhanaikainen, mutta toisaalta melko kestävää perustekniikkaa. Se on jo vanha malli, niin osia saa sekä tarvikkeena, että purettuna. Se tietysti tiputtaa korjauskuluja merkittävästi.. vai onko 213:een saatavilla jo hyvin perus kulutusosaa muualtakin kuin veholta? Purkuautoina 213:sta ainakin näyttää olevan heikosti.

Sitten se kestävyys, miten tuollainen -/+300tkm ajettu todennäköisesti vanha taksi kestää ajossa? Leipaseeko siitä kaikki seuraavan 100tkm aikana? Työkaverilla on tuollainen S213 220cdi, mutta siinäkin kilsat vasta 100tkm, joten ei oikein kokemusta paljon ajetuista lähipiirissä. Toki siis omat kaksi edellistä 204:sta on n.400tkm ajettuja olleet, mutta näissä on paljon vähemmän tuota sähkövarustetta, niin jotenkin luotan enemmän 204/212?...
Tänään saakin ilmoittautua tuoreeksi S213 omistajaksi. Auto on -18 E200D ja suoraan taksista tuli mulle. Metrejä 238tkm ja tänään vaihdettu veholla mersun piikkiin yläkerran hilppeet, eli se asia kunnossa. Täys vehon huoltohistoria, mikä nyt ei toki ole mitenkään yllättävää. Perussiisti auto ja varusteiltaan hyvin alkeellinen. Siitäkin huolimatta valitsin mielummin tuon kun supervarustellun S212:n, mikä oli toinen vaihtoehto. Parisataa kilsaa takana ja tunnen olevani pihalla käyttöliittymästä edelleen kun lumiukko. Edellinen 204 tuntuu suorastaan muinaisjäänteeltä tuohon verrattuna. Ja kun ottaa huomioon, että olen ajanut viime kuukaudet W124:lla, niin ymmärtänette muutoksen laajuuden :D Aika näyttää, miten tuon kanssa arki sujuu, mutta luulen tehneeni ihan hyvän päätöksen.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja amatoori »

EVO X kirjoitti: Ke 10.02.2021 22:02 tänään vaihdettu veholla mersun piikkiin yläkerran hilppeet, eli se asia kunnossa.

Mitä on "yläkerran hilppeet"?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Nokat ja venttiilikoneisto
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
melastinen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 142
Liittynyt: Ti 10.11.2009 13:48

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja melastinen »

Itsellä kohta pari vuotta takana 2017 S213:lla ja kyllähän se vähän uudemmalta vekottimelta aluksi tuntui, kuin edellinen käyttis eli prefacelift S212. Tuikutettu 250 cdi toki oli suhteellisen ripeä laite (neloskoneeksi) vakioon 220d:hen verrattuna, mutta toisaalta nykyisestä nelikosta olisi vaikea luopua (kaikki edelliset mersut ovat olleet takapotkuja).

Ihan mieluista kulkine S213 on ollut, mutta laatu tuntuu kyllä laskeneen monissa jutuissa melko lailla.. Se nyt ei tällä kertaa itseäni sinänsä haittaa, kun tämä nykyinen on työsuhdeauto ja siinä on huolenpitosoppari.

Talouden kakkosauto on 2012 S204, eikä se nyt sentään miltään muinaisjäänteeltä tunnu 213:een verrattuna.😁
ArskaMK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ma 18.11.2019 21:35

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja ArskaMK »

EVO X kirjoitti: Ke 10.02.2021 22:02 Parisataa kilsaa takana ja tunnen olevani pihalla käyttöliittymästä edelleen kun lumiukko.
Ennuste toipumiselle varsin huono. Valitettavasti.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EVO X kirjoitti: Ke 10.02.2021 22:16 Nokat ja venttiilikoneisto
No voi pahus. Suunnittelin jo ajan varausta Veholta mutta olikin autosta kyse eikä kuskista. :thumbdown:

Kai noista nokista ja venttiilikoneistosta jotain juttua on ollut foorumilla mutta en muistanut.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Taksikäytössä niitä nokkia vissiin menee, joohinkin on vaihdettu jopa kahteen kertaan..

Päivä takana, visuaaliset virheet alkaa olla huomattu, niitä voi sitten hieroa sitä mukaa kun jaksaa. Isoimpana ehkä etupuskurin nurkka saanut osumaa, täytyy oikoa ja maalata. Kojelaudan iso koristepaneli on pilattu liimalla, se täytyy vaihtaa kun löytyy ehjä sopivasti. Aamulla vaihdoin alle 18” AMG alut Contin Vikingcontact 7 kitkoilla, jos ei muuta niin ulkonäkö parani, ja toki pysyy se paremmin ojien välissä kuin Linglongeilla, vaikka yllättävän hyvät nekin oli, en olisi koskaan uskonut.
Vaihdelaatikon öljy olis tulossa kilsojen puolesta vaihtoon, vaikkei seuraava 8tkm päässä oleva huolto sitä ehdotakaan? 9G:n huoltohinta hieman haukotutti kun vertaa 7G:hen. Samoin toista kierrosta olevat jarrut on hyvin lähellä valmista. Eteen saan vaihdettua itse, mutta taakse ei onnistukaan kun on tuo sähköinen käsijarru. Tossa kun kotiin niin flekti? Huuti muutaman minuutin, hieman outoa kun pakkasta on 15-astetta. Ai niin ja takaa vasurilta klotaa joku..
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja amatoori »

EVO X kirjoitti: To 11.02.2021 18:07 Taksikäytössä niitä nokkia vissiin menee, joohinkin on vaihdettu jopa kahteen kertaan..

Päivä takana, visuaaliset virheet alkaa olla huomattu, niitä voi sitten hieroa sitä mukaa kun jaksaa. Isoimpana ehkä etupuskurin nurkka saanut osumaa, täytyy oikoa ja maalata. Kojelaudan iso koristepaneli on pilattu liimalla, se täytyy vaihtaa kun löytyy ehjä sopivasti. Aamulla vaihdoin alle 18” AMG alut Contin Vikingcontact 7 kitkoilla, jos ei muuta niin ulkonäkö parani, ja toki pysyy se paremmin ojien välissä kuin Linglongeilla, vaikka yllättävän hyvät nekin oli, en olisi koskaan uskonut.
Vaihdelaatikon öljy olis tulossa kilsojen puolesta vaihtoon, vaikkei seuraava 8tkm päässä oleva huolto sitä ehdotakaan? 9G:n huoltohinta hieman haukotutti kun vertaa 7G:hen. Samoin toista kierrosta olevat jarrut on hyvin lähellä valmista. Eteen saan vaihdettua itse, mutta taakse ei onnistukaan kun on tuo sähköinen käsijarru. Tossa kun kotiin niin flekti? Huuti muutaman minuutin, hieman outoa kun pakkasta on 15-astetta. Ai niin ja takaa vasurilta klotaa joku..
Eikös ne sinne taaksekin onnistu? Ihmisiä ne siellä korjaamollakin on. :wink:

Edit: Eikös tuossakin mallissa ole ne mokomat "two-piece" jarrulevyt jotka mersu mokoma on patentoinu eikä vastaavia sitten saa tarvikkeena? Atelta tosin taitaa saada jotain "vastaavaa" hieman erilaisella ulkonäöllä ettei riko patenttia.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyl niitä tarvikkeena oli tarjolla eteen ja taakse. Atea ja Bremboa ainakin löyty. Noin 400€ on paketti osille.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2715
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: W213 E-sarja topikki

Viesti Kirjoittaja markoala »

Korjaamovalikon ohje on youtubessa. Siellä on vaihda jarrupalat. Se ohjaa seisontajarrun auki.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Vastaa Viestiin