Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic OM606 505t ja matka jatkuu
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Sisäpesua
Paljonko meni äänieriste mattoa? Ittellä olis tarkootus tehä sama homma tuohon omaan s124een.
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Sisäpesua
Oliskos tuossa laatikossa 4.5 neliötä alkuperin? Laitoin 4. Ja sitten kannattaa ostaa tuota mattoa ettei tarte lämmitellä kun laittaa paikoilleen. On pikkasen kalliimpaa mutta taittuu mukavasti ja tarttuukin. Niin ja se tela joka on tehty vartavasten tuohon hommaan + jotain cleaneria jolla ennen matonlaittoa puhdistaa pinnat huolella.cgv kirjoitti:Paljonko meni äänieriste mattoa? Ittellä olis tarkootus tehä sama homma tuohon omaan s124een.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Sisäpesua
ok kiitoksia pitääpä tilailla
Pallosalama 2.8T
V*tunVito 110cdi
V*tunVito 110cdi
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Sisäpesua
Mosa on muttereina ja loota lattialla. Vajat puolivuotta meni kun jo yksi hehku meni mykäksi Sellaista se on se nykylaatu mitä tehdään kaukoidässä. Kaukana.....kaukana on siitä laadusta mitä joskus oli kun niitä tuossa Saksanmaalla tehtiin. KL:ltä ostetut joten ei mitään harakiriä ainakaan pitäisi olla.
No mutta mosa tosiaan on muttereina ja valmiina lähteväksi hoitoon. Mitään hälyttävää ei missään tullu vastaan mutta selviä syitäkin reippaaseen huohotukseen. 2&4 sylinterissä oli pitkittäisnaarmu ja mietiskelin vaan että olisko hehkutulppaa joskus irroiteltu poraamalla ja joku pieni terän kappale joutui männänpäälle? Ja mix ei tulpassakin vois olla niin kovaa materiaalia joka tuollaisen sais aikaiseksi.
Männät olivat poikkeuksellisen siisitit. Pieni pintanaarmu tuossa kakkosen männässä joka mielestäni ei haittaa yhtään mitään. Helmat ei ollu kiilloittuneet ja ne poikittaisraidat oli selvästi näkyvillä. Mäntärenkaissa oli jousto tallella eikä ylimääräisiä välyksiä noin sormikopelolla ollu. Renkaat myöskin liikkui urassaan juuri siten kuin pitääkin. Laakerit... No Tiedä sitten uusimalla paraneeko miksikään sellaisessa kunnossa olivat. Uudet kuitenkin laitetaan samoin kumpikin stefa ja tottakai kaikki tiivisteet m-renkaat jne. jne.
Kannessa palotilat mielestäni normaalit eikä poikkeuksellista karstanmuodostumaa ollut. Sylinterit kuitenkin oli kiilloittuneet aikapaljon. Sylinterien alahelmassa näkyy se alkuperäinen hoonausjälki ja siitä näkee kontrastin oikein hyvin. Loppuosassa yläkuolossa ei oikeastaa näkyny ollenkaan hoonijälkeä. Varmuudella voi sanoa että metrejä on takana huomattava määrä. Veikkaus lähempänä 1milj kuin 500t.
Se oli kuitenkin yllättävää ettei 15t ö-vaihtovälillä tarttenu lisätä öljyä yhtään. Tai no pohjoisenreissulle laitoin vajaat puoli litraa mutta tarttenu ei kyllä olis.
Toivotaan nyt että nuo naarmut on niin mitättömät et hoonilla hoituu.
Aski lähtee kans hoitoon
No mutta mosa tosiaan on muttereina ja valmiina lähteväksi hoitoon. Mitään hälyttävää ei missään tullu vastaan mutta selviä syitäkin reippaaseen huohotukseen. 2&4 sylinterissä oli pitkittäisnaarmu ja mietiskelin vaan että olisko hehkutulppaa joskus irroiteltu poraamalla ja joku pieni terän kappale joutui männänpäälle? Ja mix ei tulpassakin vois olla niin kovaa materiaalia joka tuollaisen sais aikaiseksi.
Männät olivat poikkeuksellisen siisitit. Pieni pintanaarmu tuossa kakkosen männässä joka mielestäni ei haittaa yhtään mitään. Helmat ei ollu kiilloittuneet ja ne poikittaisraidat oli selvästi näkyvillä. Mäntärenkaissa oli jousto tallella eikä ylimääräisiä välyksiä noin sormikopelolla ollu. Renkaat myöskin liikkui urassaan juuri siten kuin pitääkin. Laakerit... No Tiedä sitten uusimalla paraneeko miksikään sellaisessa kunnossa olivat. Uudet kuitenkin laitetaan samoin kumpikin stefa ja tottakai kaikki tiivisteet m-renkaat jne. jne.
Kannessa palotilat mielestäni normaalit eikä poikkeuksellista karstanmuodostumaa ollut. Sylinterit kuitenkin oli kiilloittuneet aikapaljon. Sylinterien alahelmassa näkyy se alkuperäinen hoonausjälki ja siitä näkee kontrastin oikein hyvin. Loppuosassa yläkuolossa ei oikeastaa näkyny ollenkaan hoonijälkeä. Varmuudella voi sanoa että metrejä on takana huomattava määrä. Veikkaus lähempänä 1milj kuin 500t.
Se oli kuitenkin yllättävää ettei 15t ö-vaihtovälillä tarttenu lisätä öljyä yhtään. Tai no pohjoisenreissulle laitoin vajaat puoli litraa mutta tarttenu ei kyllä olis.
Toivotaan nyt että nuo naarmut on niin mitättömät et hoonilla hoituu.
Aski lähtee kans hoitoon
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic
Hommeli on edennyt silleen että lohko menee uusiksi mutta ei naarmujen takia vaan siksi että se vaan on yksinkertaisesti kulunut kolmen sylinterin kohdalta niin paljon että pitäis putkitta kokonaan uudelleen. Syitä kulumiseen ei ole varmuudella tiedossa. Hiukan ihmetyttää se että männät tosiaan oli oikeinkin hyvännäköiset. Jo purkaessa kiinnitin huomion siihen että jäljelläolevissa hoonijäljissä ykk:ssa oli eroja sylintereitten kesken.
No ei siinä mitään aletaan pistämään muttereita takas paikoilleen toiseen koneistettuun lohkon ja odotellaan askia takaisinsaapuvaksi. Niin ja koriin tehdään muutakin mm. tuulilasi vaihtuu ja etusten laakerit ja toinen etuvetari ja...
No ei siinä mitään aletaan pistämään muttereita takas paikoilleen toiseen koneistettuun lohkon ja odotellaan askia takaisinsaapuvaksi. Niin ja koriin tehdään muutakin mm. tuulilasi vaihtuu ja etusten laakerit ja toinen etuvetari ja...
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic
Mittailin lohkon sylintereitä eli soikeutta kartiomaisuutta sekä eroja sylintereitten kesken. Kulumaa ykk:ssa poikkilohkon suuntaan suurin oli 8 satkua ja kaikki sylinterit oli 6 satkusn sisällä. 5sylinteri oli tuon 8satkua ja saanu ilmeisesti osakseen kovan kohtelun? Otettu sitten senverta pois et osumajäljet lähteny pois?
Mitään perusteellista käsitystä asiasta ei vielä ole mutta mielestäni todella hyvä aihio? Kukaan muu mittailu ja muistaako tuloksia?
Soikeus satkunluokkaa kartiomaisuus kahden pahimmillaan.
Paljonko tuo on vai vähän?
Mäntiä en ehtiny vielä mitata ja renkaan välykset männänuraan on kans mittaamatta. Sitä ennen täytyy kattoa mitä on uusien renkaitten katkoskohdan mitta kun ne on asennettu sylintereihin. Pitäisköhän oikein yksilöidä rengassetti? Tuo vitonen nyt lähinnä on se?
Nyt site jos kuka tietää nuo mitat toleransseineen niin tervetulluta tietoa Perustietona et mosa ei o superi eikä siitä koskaan tule sellaita. Niin ja mosa oli väykyn om606 tbo
Eli rengaskatkoksen mitta jokaiselle renkaalle ja toleranssi kun rengas on ykk:ssa?
Kaikkien renkaitten välykset männänurasa? Nekait on erit jokaiselle renkaalle?
Ja sit jos joku tietää mitä männänvälys sylinteriin saa olla ei uudessa moottorissa niin sekin tieto mielellään otetaan vastaan
Jotain käsitystäkin asiasta on mutta....
Mitään perusteellista käsitystä asiasta ei vielä ole mutta mielestäni todella hyvä aihio? Kukaan muu mittailu ja muistaako tuloksia?
Soikeus satkunluokkaa kartiomaisuus kahden pahimmillaan.
Paljonko tuo on vai vähän?
Mäntiä en ehtiny vielä mitata ja renkaan välykset männänuraan on kans mittaamatta. Sitä ennen täytyy kattoa mitä on uusien renkaitten katkoskohdan mitta kun ne on asennettu sylintereihin. Pitäisköhän oikein yksilöidä rengassetti? Tuo vitonen nyt lähinnä on se?
Nyt site jos kuka tietää nuo mitat toleransseineen niin tervetulluta tietoa Perustietona et mosa ei o superi eikä siitä koskaan tule sellaita. Niin ja mosa oli väykyn om606 tbo
Eli rengaskatkoksen mitta jokaiselle renkaalle ja toleranssi kun rengas on ykk:ssa?
Kaikkien renkaitten välykset männänurasa? Nekait on erit jokaiselle renkaalle?
Ja sit jos joku tietää mitä männänvälys sylinteriin saa olla ei uudessa moottorissa niin sekin tieto mielellään otetaan vastaan
Jotain käsitystäkin asiasta on mutta....
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic
Entisen mosan osat on pesty samoin toinen lohko. Pataa on alettu laittamaan nippuun uusilla osilla. Yllättävänkin aikaa vievää hommaa kun kaiken yksitellen liukkarilla penslaa huuhtelee poistaa liiat karstat/muun lian ja taas huuhtelee ja jättää kuivumaan.
Öljyruutat kans kävin läpi enste paineilmalla et kuulee äänen. Siitäkin voipi päätellä niitten venttiilien toimivuuden ja samalla mahdolliset roskat lähtee pois.
Tuli opittua sekin että 606:sen kankiosien numerointi on epälooginen ja täysin sattumanvarainen. Kangen ja silmäpuolikkaan numero toki on sama mutta muuta logiikkaa niissä ei sitten olekaan. Saattaa olla kahdessa eri kangessa sama numero viimeisenä tai ensimmäisenä jne. Sitä missä sylinterissä ne on ollu ei voi tietää ellei niitä purkaessa merkkaa erikseen. Jos mosalle tekee tuollaista operaatiota kuten nyt niin eipä sillä väliä sit olekkaan.
Kangen ja silmäpuolikkaan numero saattaa myöskin olla niin huonosti merkattu että oikeasti voi olla numerosta vaikea sanoa mitkä on parit. Siksi ne kannattaa pestä yksitellen niin ei silmäpuolikkaat mene kankien kanssa sekaisin. Sillä sit todellakin on jo merkitystä.
Tuli sit jo takapakkiakin. Kansikin menee roskiin Ei sentakia et olis pudonnu lattialle tms. vaan oli oikeasti useampia hiushalkeamia pakokanavista läpi vesikanavaan. Varmana ajettu ilman nesteitä jokus kun mosa on ollu väykyn keulilla Nyt sitte täytyy sekin hommata toinen.
Positiivinen ja peukutuksen arvoinen suoritus koneistamolta että huomasi nuo meinaan ajossa ei ollu muuta oiretta kuin että nestettä piti lisätä parin viikon välein ja sekin lisäystarve poistui kun ajelin korkki auki. Edes avatusta moottorista en osannu päätellä mitään poikkeavaa. Voi rumasana jos tuo kansi olis paikollaan ja oireet ei olis muuttunu miksikään.
No kasaus on jokatapauksessa alettu ja kampura + öljyruutat on paikoillaan. Ainakin vielä tässävaiheessa kampura pyörii ilman metristä jatkovartta
Öljyruutat kans kävin läpi enste paineilmalla et kuulee äänen. Siitäkin voipi päätellä niitten venttiilien toimivuuden ja samalla mahdolliset roskat lähtee pois.
Tuli opittua sekin että 606:sen kankiosien numerointi on epälooginen ja täysin sattumanvarainen. Kangen ja silmäpuolikkaan numero toki on sama mutta muuta logiikkaa niissä ei sitten olekaan. Saattaa olla kahdessa eri kangessa sama numero viimeisenä tai ensimmäisenä jne. Sitä missä sylinterissä ne on ollu ei voi tietää ellei niitä purkaessa merkkaa erikseen. Jos mosalle tekee tuollaista operaatiota kuten nyt niin eipä sillä väliä sit olekkaan.
Kangen ja silmäpuolikkaan numero saattaa myöskin olla niin huonosti merkattu että oikeasti voi olla numerosta vaikea sanoa mitkä on parit. Siksi ne kannattaa pestä yksitellen niin ei silmäpuolikkaat mene kankien kanssa sekaisin. Sillä sit todellakin on jo merkitystä.
Tuli sit jo takapakkiakin. Kansikin menee roskiin Ei sentakia et olis pudonnu lattialle tms. vaan oli oikeasti useampia hiushalkeamia pakokanavista läpi vesikanavaan. Varmana ajettu ilman nesteitä jokus kun mosa on ollu väykyn keulilla Nyt sitte täytyy sekin hommata toinen.
Positiivinen ja peukutuksen arvoinen suoritus koneistamolta että huomasi nuo meinaan ajossa ei ollu muuta oiretta kuin että nestettä piti lisätä parin viikon välein ja sekin lisäystarve poistui kun ajelin korkki auki. Edes avatusta moottorista en osannu päätellä mitään poikkeavaa. Voi rumasana jos tuo kansi olis paikollaan ja oireet ei olis muuttunu miksikään.
No kasaus on jokatapauksessa alettu ja kampura + öljyruutat on paikoillaan. Ainakin vielä tässävaiheessa kampura pyörii ilman metristä jatkovartta
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic
Mosaa kasasin koneistettuun toiseen lohkoon hieman ja sitte huomasin...........
Voeeeeeeeee helekatin perkaleen perkaleen perkale........ Ihan vaan pikkasen on vastustanu tämä kaikinkaikkiaan. Onnex ei edes paljon.... Pore ja kaikki tässäkin vesitilaan asti. Plommi suoraan takana ni näkyy. Voe *ittu niin sitä pitää.... Voe ruman ruma....RUMA SANA!!!!
Kanki ihan vaan pikkasen ottanu palasta pois vitosen sylinteristä. *itttu kun osannu nähdä sillon kun mittasin tota ja jo totesin että jotain on osununu. Sokea paska kun on .... Ihan itteä saa syyttää. Sokea paska.
Kunkkumoottorit........ Justiinsa joo... Paskassa korissa kun ovat ni *itut välitetään yhtään mistään mitään. Ajetaan niinkauan kun liikkuu ja saa leiman.
Nyt lähti kanalta kaola vitunvihaseen ja päälle helekutin ruma sana
Voeeeeeeeee helekatin perkaleen perkaleen perkale........ Ihan vaan pikkasen on vastustanu tämä kaikinkaikkiaan. Onnex ei edes paljon.... Pore ja kaikki tässäkin vesitilaan asti. Plommi suoraan takana ni näkyy. Voe *ittu niin sitä pitää.... Voe ruman ruma....RUMA SANA!!!!
Kanki ihan vaan pikkasen ottanu palasta pois vitosen sylinteristä. *itttu kun osannu nähdä sillon kun mittasin tota ja jo totesin että jotain on osununu. Sokea paska kun on .... Ihan itteä saa syyttää. Sokea paska.
Kunkkumoottorit........ Justiinsa joo... Paskassa korissa kun ovat ni *itut välitetään yhtään mistään mitään. Ajetaan niinkauan kun liikkuu ja saa leiman.
Nyt lähti kanalta kaola vitunvihaseen ja päälle helekutin ruma sana
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen kasausta
Kyllä sulle tuosta nyt on tullut varsinainen "työnnäyte"...
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen kasausta
Pakko välillä päästellä meinaan kupolista meinas jo napata kun hiukan ynnäili näitä kaikkia satumuksia. Pari 603:sen kantta enshätiin ja kun sillä ei pelittäny ni sit pari 606:sen kantta ja lohkoa. Hiljaisempaakin miestä alkaa lämmittämään.
No eipä sille mitään voi ja oli tuossa kuitenkin se hyvä puoli että huomasin tuon ennen kun lohkoa oli isommin kasattu ja työstetty. Se olis ollu pahin tilanne jos mosa olis ollu keulilla meinaan jos nesteitä pääsee öljyn joukkoon ni mosa ei pitkäikäinen kyllä ole.
Otin useita kuvia läheltä kampikammion puolelta ja plomminreiästä ja sit tietsikan ruudulta kattelin ja niin se tosian näyttää että läpi on halkeama. Tuohon mihin kanki on osunu on ihan selvä pore. Lyhyt ja pieni mutta kuitenkin on. Vaikka ei heti vuotaisikaan niin ei uskalla laitaa keulille. Palanen on lähteny sylinteristä niin alhaalta ettei se mäntää haittaisi mutta....
No nyt menee se alkuperäinen lohko työnalle siten että jokainen putki vaihtuu uuteen. Pitäis periaatteessa olla tuon operaationjälkeen uutta vastaava. Senverta jo varmistelin ettei pitäisi olla vaaraa nesteittenpääsystä vaihdetun putkenrajasta alakertaan.
Nyt tulee sit pakollinen paussi kunnes saa lohkon pajalta. Toivotaan nyt sitte että se toinen kansi olisi ehjä joka on töillä.
No eipä sille mitään voi ja oli tuossa kuitenkin se hyvä puoli että huomasin tuon ennen kun lohkoa oli isommin kasattu ja työstetty. Se olis ollu pahin tilanne jos mosa olis ollu keulilla meinaan jos nesteitä pääsee öljyn joukkoon ni mosa ei pitkäikäinen kyllä ole.
Otin useita kuvia läheltä kampikammion puolelta ja plomminreiästä ja sit tietsikan ruudulta kattelin ja niin se tosian näyttää että läpi on halkeama. Tuohon mihin kanki on osunu on ihan selvä pore. Lyhyt ja pieni mutta kuitenkin on. Vaikka ei heti vuotaisikaan niin ei uskalla laitaa keulille. Palanen on lähteny sylinteristä niin alhaalta ettei se mäntää haittaisi mutta....
No nyt menee se alkuperäinen lohko työnalle siten että jokainen putki vaihtuu uuteen. Pitäis periaatteessa olla tuon operaationjälkeen uutta vastaava. Senverta jo varmistelin ettei pitäisi olla vaaraa nesteittenpääsystä vaihdetun putkenrajasta alakertaan.
Nyt tulee sit pakollinen paussi kunnes saa lohkon pajalta. Toivotaan nyt sitte että se toinen kansi olisi ehjä joka on töillä.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen kasausta
Kellään tietoa mäntärenkaitten toleransseista? Siis näistä: Max ja Min mitta olis valttia
Laatuosilla kasataan ja luonnollisesti mutta silti mitataan ennenkun nippuun laitetaan. Superi -miehillä on omat mitat näihin luulisin? Tämä nyt on vaan virkeä ei todellakaan superi.
Laatuosilla kasataan ja luonnollisesti mutta silti mitataan ennenkun nippuun laitetaan. Superi -miehillä on omat mitat näihin luulisin? Tämä nyt on vaan virkeä ei todellakaan superi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen kasausta
Tuo männänrenkaitten päittäisvälys onkin ilmeisesti jonkinasteista rakettitiedettä
Lohko ja kansi on saatu pajalta. Lohkossa uudet putket ja kannessa uudet/koneistetut kilkkeet ja pinta tottakai oikaistu. Alle satku oli heittoa kaikkien kuuden putken kesken mittasi ylhäältä keskltä tai alhaalta ristimittoineen. Joku osaa hommansa
Mittailin ylimmän, keskimmäisen ja alimman renkaan päittäisvälyksiäkin ja kyllä ne alle millin olivat Tällainen ohje olikin jossain et 1mm tai alle täytyy olla.
Niputus voi siis alkaa.
Lohko ja kansi on saatu pajalta. Lohkossa uudet putket ja kannessa uudet/koneistetut kilkkeet ja pinta tottakai oikaistu. Alle satku oli heittoa kaikkien kuuden putken kesken mittasi ylhäältä keskltä tai alhaalta ristimittoineen. Joku osaa hommansa
Mittailin ylimmän, keskimmäisen ja alimman renkaan päittäisvälyksiäkin ja kyllä ne alle millin olivat Tällainen ohje olikin jossain et 1mm tai alle täytyy olla.
Niputus voi siis alkaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen kasausta
Konetta on kasattu. Koneistusjälki on kyllä aivan poikkeuksellisen siistiä. Putkitettu lohko....,.Raaaskiiko tuota edes laittaa Kuvat otettu pesemättömästä kannesta joten pinnassa on roskia. Ei tullu otettua kuvaa pesun jälkeen.
Osia tosiaan pesty jälleen kerran ja mosaa ainakin yritetty huolella kasata.
Osia tosiaan pesty jälleen kerran ja mosaa ainakin yritetty huolella kasata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen putkitettu loh
Luulisi tulevan nyt hyvä kone!
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen putkitettu loh
Suahan tiijä. Senverta on päihin pistäny tämä..... mutta yritystä nyt ainakin on toteuttaa asiaa siihen malliin että hyvä tulis. Kiitosta jokatapauksessaJP74 kirjoitti:Luulisi tulevan nyt hyvä kone!
Tänään kävin tutustumassa Siekkisen lootapajaan. Aski oli lähtövalmiina pakattuna ja suojattuna lavalle. Samalla tuli todetua se että jakolootan painelaakerit oli siinä pisteessä että millon olis kajahtanu. Mitään havaittavaa ei ajossa huomannu eikä öljy lisääntyny jakolootassa. Toki laakereittenhuonous ei öljynlisääntymiseneä ilmenekkään mutta jos rullat olis päässy liikenteeseen ni sitten olis voinu muutakin murhetta ilmetä. Onneksi laakeripinnat lootassa olivat ollu kunnossa.
Askissa on nyt teräskeskiöt kummallekkin pakoille. Vahvistettujen superien lootissa se taitaa yleensä olla vain taaemman pakan? Toki se on sitte vartavasten siihen tehty ja kestää. Normisti diesel -sedaneissa ne kummatkin on aina käsittääkseni alumiinia? Tässä on MB:n omavalmisteiset teräs -sellaiset ja pitäis nyt sitte oikeilla säädöillä kestää nuiltaosin periaatteessa mitävaan nuilla tehoilla.
Aski oli perusehjä kaikilta osiltaan öljy kirkasta jne. mutta kitkapinnat lisäpintoineen sekä etupanta on uutta ja tosiaan nuo teräskeskiöt alumiinisten tilalla.
Huomenna mosankasaus jatkuu....
Viimeksi muokannut Jari Ke, La 27.02.2016 20:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:sen putkitettu loh
Dampperi ja OT merkkin osoitin on paikoillaan. Heittokellolla varmistettiin merkin oikea paikka. Myös kansi & kammiot on paikoillaan ja vesipumppu. Liimanlevityksenajan kannenpuolella oli samanlaiset suojat kuin sylintereissäkin.
Nokka-akselinasennus ei sitte tuttuun tyliin mennykään ihan niinkuin strömsöössä yllätys yllätys. Periaatteessa puolen tunnin homma ja kolme meni. Joku joskus ennenkin kiristelly pultteja tyyliin kun raksahtaa ni otetaan vartti takas . Kahdesta korkkas kierre kannenpuolelta. No oli siihen lääke mutta aikaa siihen taas tuhriintu.
Elringin setillä kasataan...
Nokka-akselinasennus ei sitte tuttuun tyliin mennykään ihan niinkuin strömsöössä yllätys yllätys. Periaatteessa puolen tunnin homma ja kolme meni. Joku joskus ennenkin kiristelly pultteja tyyliin kun raksahtaa ni otetaan vartti takas . Kahdesta korkkas kierre kannenpuolelta. No oli siihen lääke mutta aikaa siihen taas tuhriintu.
Elringin setillä kasataan...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
Kylläpä on mukava lueskella kun on paljon hyviä kuvia.
Mitä ihmettä ?Kahdesta korkkas kierre kannenpuolelta.
oulaistenliikenne.fi
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
dealer kirjoitti:Kylläpä on mukava lueskella kun on paljon hyviä kuvia.
Mitä ihmettä ?Kahdesta korkkas kierre kannenpuolelta.
Joo niin siinä kävi. 15Nm kiristettiin ja lie on oikea momentti? Ei vedetty kerralla vaan tasaisesti kaikkia pukkeja vähä kerrallaan niinkuin se kuuluukin tehdä. Kun kaikki pukit oli iholla niin Yx korkkas vajaasa 10Nm:ssä. No kun se laitettiin kuntoon ni seuraavalla kiristyskerralla toinen. Koneistohan on otettava kokonaan pois kun alkaa työstämään vioittunutta kierrettä.
Liimaakin oli toisessa meinaan pultin mukana oli sitä kun sitä tarkistettiin. Joku on siis jossain vaiheessa käyttäny koneistoa pois paikoiltaan ja vetäny sit pultit kiinni eikä momentista ole ollu mitään käsitystä. Kun kerta liimaa oli niin on huomannukkin mitä tuli tehtyä.
Momenttiavainhan meillä oli oikein laatusellainen eikä mikään harakiri.
Teimme uudet milliä isommat kierteet kanteen ja laitettiin pinnapultti. Pukin reikää porattiin isommaksi niin että pukki asettuu paikoilleen niin ettei vänkää mihinkään suuntaan. Holkkeja kun 606:sen pukeissa ei ole.
Sekin mahdollisuus katsottiin että jäljellä oli niin vähän ehyttä kierrettä ettei 7mm pinnapulttikaan enää olisi ollut 100% varma korjaus vaikka pinnapultin olis kiertäny pohjaan saakka. Laitettiin siis kasi.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
Pinnapultin nousu on eri kuin alkuperäisen pultin joten mutterin kiristysmomenttikin on jotain muuta kuin 15Nm
Mosan kasausta on jatkettu ja nyt alkaa näyttää jo moottorilta. Todettiin että pumpun ennakonsäätimen hampaat oli kulunu siihen malliin että päätettiin vaihtaa se parempikuntoiseen. No sitähän ei ihan jokahyllystä löydy joten maakunta saitsinki siitä sitten kehkeyty. Saatiin lopulta sitte semmonen ratas ihan kohtuudella.
Täytyy nyt vaan todeta että voi väykky -parkaa voi millä kohtelulla on ollu Kampuran ja n-akselin rattaat sentään oli ihan kuosissa.
No nyt alkaa olla paremmalla mallilla. Askinsovitusta huomenissa tiedossa
Mosan kasausta on jatkettu ja nyt alkaa näyttää jo moottorilta. Todettiin että pumpun ennakonsäätimen hampaat oli kulunu siihen malliin että päätettiin vaihtaa se parempikuntoiseen. No sitähän ei ihan jokahyllystä löydy joten maakunta saitsinki siitä sitten kehkeyty. Saatiin lopulta sitte semmonen ratas ihan kohtuudella.
Täytyy nyt vaan todeta että voi väykky -parkaa voi millä kohtelulla on ollu Kampuran ja n-akselin rattaat sentään oli ihan kuosissa.
No nyt alkaa olla paremmalla mallilla. Askinsovitusta huomenissa tiedossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
Pakosarja/ahdinpaketti on paikoillaan sekä öljy että nesteputkia ja letkuja moottorikannakkeet jne. Aski on mosanjatkona ja starttikin työpisteessään. Kohta vois alkaa suunnitella paketin sovitusta.
Otin kuvan ennakonsäätimestäkin. Ei se nyt ihan lopu ole muta kulunut se on. "Hammaskuoppakin" muotoutunut. Vasemmalla klo 9:30 . 11:30 välisellä alueella näkyy tuo oikein selvästi ja kuva hiukan liioitteleekin aihetta. Oikeallapuolen samaa ei näe selvästi vaikka se todellisuudessa onkin silmin nähtävissä. Kamera tosiaan vääristää kun parallaksi läheltä kuvattaessa on aina pielessä varsinkin näissä kamerakänyissä.
Tosiaan ei tuo ratas nyt loppukaan ole mutta kulunut kylläkin. Tuosta kulkineesta kun ainakin yritetään tehdä sellaista jolle on tarkoitus antaa latua useampi satatuhatta niin siksi hylkäsin.
Harraste OM604:seen tuo voisi olla hyvinkin käypäinen ratas Niille kun latua ei välttämättä kerry niin paljoa
Otin kuvan ennakonsäätimestäkin. Ei se nyt ihan lopu ole muta kulunut se on. "Hammaskuoppakin" muotoutunut. Vasemmalla klo 9:30 . 11:30 välisellä alueella näkyy tuo oikein selvästi ja kuva hiukan liioitteleekin aihetta. Oikeallapuolen samaa ei näe selvästi vaikka se todellisuudessa onkin silmin nähtävissä. Kamera tosiaan vääristää kun parallaksi läheltä kuvattaessa on aina pielessä varsinkin näissä kamerakänyissä.
Tosiaan ei tuo ratas nyt loppukaan ole mutta kulunut kylläkin. Tuosta kulkineesta kun ainakin yritetään tehdä sellaista jolle on tarkoitus antaa latua useampi satatuhatta niin siksi hylkäsin.
Harraste OM604:seen tuo voisi olla hyvinkin käypäinen ratas Niille kun latua ei välttämättä kerry niin paljoa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
Mosa on työpisteessä ja suurimmat hommat siltäosin on tehty.....toivottavasti. Syylari, flekti&tuulitunneli, kardaani, ahtoputkisto, pakoputkisto ahtimelta puoliväliin ja sähkötkin paikoillaan akun kaapelikenkää ja rinkimittarin töpseliä ja lasinpesunestesäiliötä lukuunottamatta.
Tuulilasi myös vaihdettu ja pyhkijä on takaisin paikoillaan sekä ikkunan alalistat. Sillä osastolla oli tosi siistiä joten isoihin ruosteenpoistotöihin ja maalauksiin ei tarvinu lähtä. Kaksi pikku kohtaa laitettiin varuiksi ja siksi sivu ja yläikunalistat jäi huomiselle.
Oikeastaan imusarja, etuvetarit ja öljyjen/nesteitten laitto suurinta hommaa huomiselle. Satuneesta syystä huomenna ei pääse aloittamaan ajoissa joten saapi nähdä kerkeääkö koittamaan käynnistystä ja varovaista koeajoa.
Tuulilasi myös vaihdettu ja pyhkijä on takaisin paikoillaan sekä ikkunan alalistat. Sillä osastolla oli tosi siistiä joten isoihin ruosteenpoistotöihin ja maalauksiin ei tarvinu lähtä. Kaksi pikku kohtaa laitettiin varuiksi ja siksi sivu ja yläikunalistat jäi huomiselle.
Oikeastaan imusarja, etuvetarit ja öljyjen/nesteitten laitto suurinta hommaa huomiselle. Satuneesta syystä huomenna ei pääse aloittamaan ajoissa joten saapi nähdä kerkeääkö koittamaan käynnistystä ja varovaista koeajoa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
Pakoputken loppuosa on paikoillaan. Öljyt on etuperässä, jakolootassa, moottorissa reipas määrä sekä askissa vain 5.5L. Nesteitä en laittanu vaan vettä alkuun. Moottoria ei siis vielä käytetty saati starttailtu yhtään siksi askissa tuo 5.5L. Pari tuntia jos aiemmin olis kerenny alkamaan ni sitten mutta...
Tarkoitus on käyttää normilämpöön sit saa jäähtyä ja vedet pihalle ja uudet sisään ja sama homma. Vasta sit nesteet. Jospa pahimmat pakokaasut lähtis pois lämppärikennoa syömästä. Noudatan neuvoa ja pestä en siis aikonu.
Päivät on ollu pitkiä joten huomenna on lepopäivä. Kattotaan viikolla mitä ehtii tekemään meinaan etupyöränlaakeritkin on tilattu ja ne tullenee tiistaina. Toinen oli hiukan väljä. Vaihdetaan siis molemmat. Mittarin vaijri tulee kans ja sehän on hiukan eri matikeissa siksi tilaustavaraa.
Periaatteessa pikkuhommia mutta niissä osaa menä aikaa yllättävästi ennenkun ihan jokapäiväiseen ajoon lähtee.
Tarkoitus on käyttää normilämpöön sit saa jäähtyä ja vedet pihalle ja uudet sisään ja sama homma. Vasta sit nesteet. Jospa pahimmat pakokaasut lähtis pois lämppärikennoa syömästä. Noudatan neuvoa ja pestä en siis aikonu.
Päivät on ollu pitkiä joten huomenna on lepopäivä. Kattotaan viikolla mitä ehtii tekemään meinaan etupyöränlaakeritkin on tilattu ja ne tullenee tiistaina. Toinen oli hiukan väljä. Vaihdetaan siis molemmat. Mittarin vaijri tulee kans ja sehän on hiukan eri matikeissa siksi tilaustavaraa.
Periaatteessa pikkuhommia mutta niissä osaa menä aikaa yllättävästi ennenkun ihan jokapäiväiseen ajoon lähtee.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic Kantta paikoilleen
Koekäytetty parina päivänä ja ajettukin tänään. Vedet vaihdettu useampaan kertaan. Nyt saapi jäähtyä ja sit vedet pihalle ja nesteet sisälle. Käy erikoisen siististi. Ihan kuin vakio ja vakiohan se oikeastaan onkin. Ennakot on prikulleen oikein eli se 20°.
Hehkureleen yksi kärki päätti luopua työskentelystä. Tai no liikkuu se kyllä muitten mukana mutta ylimenovastusta on 30ohmia (kärki ei ollu palanut ja hehkujen vastus on oikein kun ne mittasin) --> Hehkuvalo ei siis syty ja lähtee käyntiin videllä. Sit valo palaa jonkinaikaa. Hehkut kun tiedettiin het alkuun satavarmasti ehjiksi ni vikakin arvattiin olevan releessä. Lääke on jo olemassa tähän.
4Matic valo vilahtaa kahdesti pitää taukoa ja taas kahdesti. Tekee tätä kokoajan. Kuuleekin kun pukkaa painetta siihen paineakkuun samaan tahtiin kun valo vilahtaa ekakerran. Jarrua jos painaa ni sit valokaan ei vilahtele.
Ilmaa tietty on nyt hydrauliikan jokapaikka täynä jakoaskia myöten --> täytyy ilmata jakoloota kun kerta siellä ilmausproppukin on. Yksi hydrauliletkukin korjattiin kun oli huonona. Uusi olis maksanu reipas 300€ Ei tullu kauppoja siitä. Korjattiin ja nyt tuli kustannuksia kaikkineen ehkä se 50€.
Vielä ajelen ja katotaan ettei värejä ilmesty lattialle. Jos ei ni sit vielä silmämääräinen tarkistus pohjamuovit paikoilleen ja ladulle. Joku noin 500km ajoa m-öljyn sekä suotimen vaihto.
Semmoinen ero ö-paineisiin että nyt pysyy kakkosenviivalla kuumanakin. Ennen remppaa se laski himpun ale 1.5bar. Mitään käytännönmerkitystä tuolla ei ole mutta ainakin tässä projektissa rempalla oli vaikutus. Niitä on ollu täällä foorumilla sellaisiakin kirjoituksia ettei ole vaikutusta ollu.
Hehkureleen yksi kärki päätti luopua työskentelystä. Tai no liikkuu se kyllä muitten mukana mutta ylimenovastusta on 30ohmia (kärki ei ollu palanut ja hehkujen vastus on oikein kun ne mittasin) --> Hehkuvalo ei siis syty ja lähtee käyntiin videllä. Sit valo palaa jonkinaikaa. Hehkut kun tiedettiin het alkuun satavarmasti ehjiksi ni vikakin arvattiin olevan releessä. Lääke on jo olemassa tähän.
4Matic valo vilahtaa kahdesti pitää taukoa ja taas kahdesti. Tekee tätä kokoajan. Kuuleekin kun pukkaa painetta siihen paineakkuun samaan tahtiin kun valo vilahtaa ekakerran. Jarrua jos painaa ni sit valokaan ei vilahtele.
Ilmaa tietty on nyt hydrauliikan jokapaikka täynä jakoaskia myöten --> täytyy ilmata jakoloota kun kerta siellä ilmausproppukin on. Yksi hydrauliletkukin korjattiin kun oli huonona. Uusi olis maksanu reipas 300€ Ei tullu kauppoja siitä. Korjattiin ja nyt tuli kustannuksia kaikkineen ehkä se 50€.
Vielä ajelen ja katotaan ettei värejä ilmesty lattialle. Jos ei ni sit vielä silmämääräinen tarkistus pohjamuovit paikoilleen ja ladulle. Joku noin 500km ajoa m-öljyn sekä suotimen vaihto.
Semmoinen ero ö-paineisiin että nyt pysyy kakkosenviivalla kuumanakin. Ennen remppaa se laski himpun ale 1.5bar. Mitään käytännönmerkitystä tuolla ei ole mutta ainakin tässä projektissa rempalla oli vaikutus. Niitä on ollu täällä foorumilla sellaisiakin kirjoituksia ettei ole vaikutusta ollu.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:n Koekäytetty/ajet
Voiton puolella -taas kerran.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:n Koekäytetty/ajet
Uutta palikkaakin on senverta paljon että siinä mielessä luulisi kestävän ajella. Kaikki letkut johdot ja putket on niputettu ja ainakin yritetty ajatuksella laittaa silleen etteivät hankaudu tai roiku ylimääräisiä. Klemmaritkin yritetty laittaa silleen että pystyy kirraamaan ilman isompia purkamisia. Yritetty siis ainakin on tiä sit kuinka korreloi lopputulokseen.RH kirjoitti:
Voiton puolella -taas kerran.
Nyt ei painetta tu yläletkuun alkuunkaan silleen kun aiemmin tuli. Peukulla jaksaa etusormea vasten painaa ylävesiletkun vastakkain silloinkin kun mosa on käyntilämmössä ja korkki on ollu kiinni kokoajan. Aiemin ei puhettakaan että olisi.
Aikamoista yhteensattumaa on ollu ja tuntuu että kaikki paskat kerääntyi mulle Oma hintalappukin tuolle huonole tuurille ja paskojen kerääntymiselle sit loppupeleissä kehkeytyi Kolme lohkoa ja kaksi kanta totaali rikki. Tai no yksi lohko sai uudet putket mutta ilman sitä roskiskamaa. Kaksi muuta oli rikki Kannethan meni oikeastikkin roskiin kun oli niin pahasti halki ja vasta kolmannesta sai ehjän. Jokavälissä ostettu alkuperäkamat ja pari kertaa harjoiteltu mosanirroitusta ja asennusta. Oikein uskoisikaan jos yhtäkkiä alkaisi selittämään aihetta mutta näin se vaan on.
Tuossa nyt paikallaan olevassakin kannessa oli "pikkujuttuja" ihan omiksi tarpeiksi. Onneksi sai korjattua silleen et on luotto kestoon. Imusarjanpulteistakin kaksi meni sisään pukkaamalla Saakuti sentään paremmin sano. No ne korjatiin viikolla.
Sunnuntaina meininki ottaa jokapäiväiseen ajoon. Värejä ei tänään ollu lattialla. On kuitenkin oletettavaa että nestekierron liitoksia joutuu kirraamaan jossain vaiheessa vaikka nyt ei vuotoja näykkään. Jarrunesteet vielä vaihtuu kokonaan uusiin. Sit alkaisi tekniika toivottavasti olla kuosissa.
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:n Koekäytetty/ajet
Peukkua täältäkin pystyyn. Niin kuin joku kirjoitti oman farkkuni ketjussa, "siitähän tulikin pitoauto" .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:n Koekäytetty/ajet
Jos olisin tienny vastoinkäymiset ja huonon tuurini ni en olisi ottanu ilmankaan tuota jos ehtona oli et pidettävä on. Toki laskin yhden täydellisen kansirempan jo ostaessani tuota ja kun hinta oli kuntoon nähden hyvinkin kohdillaan ni ostin kun täydellinen kansiremppa mielestäni sopi hintaan. En osannu arvata et kansia ja lohkoja menisi kolme ja moottoreita kaksi.Timo L. kirjoitti:Peukkua täältäkin pystyyn. Niin kuin joku kirjoitti oman farkkuni ketjussa, "siitähän tulikin pitoauto" .
Myyjää en sit todella syytä yhtään mistään. Varmaan mielestänsä myi sopuhintaan auton eikä varmana tienny lohkoviasta. Mahdollisesta kansirempasta puhuikin ja molemmat tiedettiin se. Tapasinkin kaverin myöhemmin ja rehti ja todella sanojensa mittainen mies. Lupasi yhtä sun toista kauppahetkellä ja myös piti sanansa Touhusi osan tavaroista tänne Salonseudulle vaikka siitä ei ollu puhetta
Jos jotain hyvää mainita niin pohja tuossa kulkineessa on todella priima. Parempi kuin tuossa 170t ajetussa W124 250DT:ssä ja siinä se ei ole huono. Sitä nyt on tullu senverta kaluttua että ruostetta ei pohjassa ole...oikeasti!
Mutta tosiaan jos olisin tieny vastoinkäymiset niin olisin ostanu noin 15k€ hintaluokan W211:sen V -dieselin ja sitä sitten laittanu
Kokonaan toinen kp -pumppu,
aivan eri suuttimet,
täyskunnostettu ja muokattu ahdin Antonilta,
vahvistettu loota,
vahvistettu turbiini,
Raptecin pakosarjat,
osa putkistosta, (montaa oikeaa paikkaa tälle tilaukselle ei ole)
ohjelma sieltä mistä se kuuluu näihin vehkeisiin hankkia... Siis Kajaanista.
Olis vedot, vääntö, askin sekä turbiininkesto kohdillaan?
No kuitenkin nyt tuon auton pitäisi olla kuin uusi tekniikaltaan ja osin oikeastaan parempi? Tehot lie on himpun yli 300hp varsinkin kun ahdot nousee 0.8 --> 1.4 ja väännöt ... no jotain mitä reilusti paineita nostettu kunnossaoleva 722.3 ei lipsumatta sietäny 0.8bar ahtopaineilla. 400Nm tuo loota kait sietää vakioasetuksilla?
No mutta setappi on siis oikeastaan vakio eli siis reipas 300hp ja selvästi yli400Nm
Siekkinen kerto että aski oli ehjä, öljyt puhtaat ja siistit ja aski kaikinpuolin kunnossa. No nyt uusilla kapuloilla ja vahvistettuna ja tupla teräskeskiöin lie on vahvempi kuin moni "superin" aski?
Paperia kun vertaa tuohon ajateltuun W211:seen??? Kait? No pussihousut jalkaan, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
Jokatapauksessa hapokasta.... Hemmetin hapokasta W124:sien kanssa touhuilu kun ne oikeasti kunnossa haluaa olevan..... Odotusarvoja on siis ladattu ladulle jonkin verran ja pikkasen päälle lisää. Hyvä tuo on lankuksi ajaa ja oikeasti hiljainen. Lähes yhtähiljainen kuin tuo sedan 250.
Kattotaan mitä seuraa....
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:n Koekäytetty/ajet
Kaikki vaikuttaisi toimivan ainakin toistaiseksi moitteetta. Hehkurele kun laitettiin toinen niin kävi niin että hehkuaika kuumana on paljon pidempi kuin aiemmin. Tuntuisi sille että yhtäpitkä kuin kylmänäkin. Siinä mikä oli paikallaan tuli siihen pikkupistokkeeseen 5-pinniä ja tässä releessä on vain neljä piniä. Täytyypi kattoa saapiko alkuperäisen kunnostettua. Uskoisin että saa.
Lätäköitä ei ainakaan vielä ole lattialle tullu eikä ylimääräisiä öljyjen tms. lisäilyjä ole tarvinnu suorittaa. Matic venttiilipöytä on kuitenkin erityisseurannassa. Sehän teki kiusaa nyt käyttööotettaessa ja vuotikin pikkuhiljaa mutta nyt sitte otin painekytkimen irti ja uusasin sen tiivisteprikan.
Ei se vika varmaankaan siinä ollut mutta toivotaan toivotaan. Uusi osa kun on jo tuttuun tyyliin Matikkimaisen hapokas eli todella törkeät 295€ Kerroin ettei siinä sitä lehtikultausta tarte olla Joop noin 100€ olis ollu sekin jo kallis mutta olisin tilannu. Nyt sitte täytyy ettiä painekytkin samoilla arvoilla jostain muualta jos vuotaa edelleen meinaan luulen ettei tuo mikään ainutlaatuinen ja maailman ainoa kytkin kyllä hydrauliikkajutuissa ole
Huomenna käyn hakemassa Teboilin Super HPD 5 w40 moottoriöljyä sen 20l tonkan ja vaihdan öljyt ja suotimen ennen kun lähdetään autolla reisuun. Tulee ekaöljyille ja suotimelle vajaat 300km ajoa. Toisilla vois ehkä jo mennä vajaat 5tuhatta?
Niin ja eikä kuulemma W211 välttämättä tarte kp-pumppua ja toisia suuttimia kun kyseessä on v-moottorinen kampe Kummittelee kummittelee
Lätäköitä ei ainakaan vielä ole lattialle tullu eikä ylimääräisiä öljyjen tms. lisäilyjä ole tarvinnu suorittaa. Matic venttiilipöytä on kuitenkin erityisseurannassa. Sehän teki kiusaa nyt käyttööotettaessa ja vuotikin pikkuhiljaa mutta nyt sitte otin painekytkimen irti ja uusasin sen tiivisteprikan.
Ei se vika varmaankaan siinä ollut mutta toivotaan toivotaan. Uusi osa kun on jo tuttuun tyyliin Matikkimaisen hapokas eli todella törkeät 295€ Kerroin ettei siinä sitä lehtikultausta tarte olla Joop noin 100€ olis ollu sekin jo kallis mutta olisin tilannu. Nyt sitte täytyy ettiä painekytkin samoilla arvoilla jostain muualta jos vuotaa edelleen meinaan luulen ettei tuo mikään ainutlaatuinen ja maailman ainoa kytkin kyllä hydrauliikkajutuissa ole
Huomenna käyn hakemassa Teboilin Super HPD 5 w40 moottoriöljyä sen 20l tonkan ja vaihdan öljyt ja suotimen ennen kun lähdetään autolla reisuun. Tulee ekaöljyille ja suotimelle vajaat 300km ajoa. Toisilla vois ehkä jo mennä vajaat 5tuhatta?
Niin ja eikä kuulemma W211 välttämättä tarte kp-pumppua ja toisia suuttimia kun kyseessä on v-moottorinen kampe Kummittelee kummittelee
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606:n Koekäytetty/ajet
Öljyt ja suodin vaaihdettu 485km kohdilla uuteen. Nyt on sitte menty jo näillä öljyillä noin 1000km. Kulutuksesa kävi kuten aavistelin eli vajaan litran nousi. Mosa ja loota pelaa kuten pitääkin. Säätöjen jälkeen vastaa kaasuun kuten pitää ja sisältä muuttu hiljaisemmaksi. Lootastako johtuu vai mistä mutta tuntuu et parempi vaste olisi pedaaliin? Ahtojen-nostoa ja sen suomaa sopanlisäystä ei o tehty vielä.
Voi olla et on nyt perheen hiljaisin kulkine. Nuorin meinsi et mukavaa kun on nin hiljauista Jostain tihkuu nestettä tallin lattialle ja se nyt oli odotettavissakin. Klemmarit sijaantuu kun ajetaan. Niin kävi edelliselläkin kerralla. Tarkistuskierros ja vielä toinen perään niin eiköhän asetu.
4Matic venttiilipöytä vuotaa ja se nyt oli arvattavissa ettei asettunu. Sille on lääke jo olemassa kunhan vaan saadaan painekatkaisimen toiminta-alue varmuudella tietoon. Offinpuolella linkki aiheeseen ja utelu painealueesta tekniikanpuolella. Joka tietää ni kerro ihmeessä Vaatinee korjauskäsikirjan?
Voi olla et on nyt perheen hiljaisin kulkine. Nuorin meinsi et mukavaa kun on nin hiljauista Jostain tihkuu nestettä tallin lattialle ja se nyt oli odotettavissakin. Klemmarit sijaantuu kun ajetaan. Niin kävi edelliselläkin kerralla. Tarkistuskierros ja vielä toinen perään niin eiköhän asetu.
4Matic venttiilipöytä vuotaa ja se nyt oli arvattavissa ettei asettunu. Sille on lääke jo olemassa kunhan vaan saadaan painekatkaisimen toiminta-alue varmuudella tietoon. Offinpuolella linkki aiheeseen ja utelu painealueesta tekniikanpuolella. Joka tietää ni kerro ihmeessä Vaatinee korjauskäsikirjan?
- Henkkka_
- Vakiokalustoa
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma 11.06.2012 20:35
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala / Pohjois-Savo
Re: Tarinaa&kuvia vm92 300 TDT 4Matic 606sella Otettu ajoon
Mitäs tälle kuuluu?