2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
eli kun tuo autovero näyttäis tippuvan noilla vuosilla ja isokoneisilla niin mitä erityistä tarkkaavaisuutta auton ostossa, joko w 211 e 500 tai sl 500 .kilometrejä noin 150tkm. muu tekniikka on tuttua mutta edellinen v8 mersu ostettu vuonna 1989 libanonin yk reissulle .. vinkit olisi tarpeellisia. saksaan huhtikuun alussa. kiitos vastanneille.
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
Mulla oli pari vuotta W211 E500 4Matikki vm. 2004.jouni1000 kirjoitti:eli kun tuo autovero näyttäis tippuvan noilla vuosilla ja isokoneisilla niin mitä erityistä tarkkaavaisuutta auton ostossa, joko w 211 e 500 tai sl 500 .kilometrejä noin 150tkm. muu tekniikka on tuttua mutta edellinen v8 mersu ostettu vuonna 1989 libanonin yk reissulle .. vinkit olisi tarpeellisia. saksaan huhtikuun alussa. kiitos vastanneille.
Plussia:
- kulkee joka säässä
- keskikulutus vain 10-11l/100km, paljon kaupunkiajoa
- vääntää mukavan alhaalta
Miinuksia:
- wanha 5-vaihteinen loota + pitkät välitykset: 306hp tuntui lähinnä silloin kun pisti lämän tiskiin motarivauhdissa
- loota ja kaasupolkimen vaste muutenkin turhan leppoisasti säädetty mun makuun. Vähän vastentahtoinen liikkumaan ellei polje ihan simona tai hämmennä vaihteita käsin. Mun 530d bemu sekä 2.5T S60 Volle ovat molemmat käytännön ajossa ripeämmän oloisia vaikka tehoa 100hv vähemmän.
- vähän väliä jotain hajalla (laturi kerran, airmatic pariin kertaan, dvd-soittimen kelkan moottori söi akun tyhjäksi, ...)
- V8 höpinöitä ei kuule
7G-lootalla ja uudemmalla 380hv moottorilla voisi olla ihan eri auto. W221 S500 4Matic saattaa olla jotain mitä seuraavaksi voisin kokeilla.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
Samanmoisesta autosta melkein samat kommentit.harriba kirjoitti:Mulla oli pari vuotta W211 E500 4Matikki vm. 2004.jouni1000 kirjoitti:eli kun tuo autovero näyttäis tippuvan noilla vuosilla ja isokoneisilla niin mitä erityistä tarkkaavaisuutta auton ostossa, joko w 211 e 500 tai sl 500 .kilometrejä noin 150tkm. muu tekniikka on tuttua mutta edellinen v8 mersu ostettu vuonna 1989 libanonin yk reissulle .. vinkit olisi tarpeellisia. saksaan huhtikuun alussa. kiitos vastanneille.
Plussia:
- kulkee joka säässä
- keskikulutus vain 10-11l/100km, paljon kaupunkiajoa
- vääntää mukavan alhaalta
Miinuksia:
- wanha 5-vaihteinen loota + pitkät välitykset: 306hp tuntui lähinnä silloin kun pisti lämän tiskiin motarivauhdissa
- loota ja kaasupolkimen vaste muutenkin turhan leppoisasti säädetty mun makuun. Vähän vastentahtoinen liikkumaan ellei polje ihan simona tai hämmennä vaihteita käsin. Mun 530d bemu sekä 2.5T S60 Volle ovat molemmat käytännön ajossa ripeämmän oloisia vaikka tehoa 100hv vähemmän.
- vähän väliä jotain hajalla (laturi kerran, airmatic pariin kertaan, dvd-soittimen kelkan moottori söi akun tyhjäksi, ...)
- V8 höpinöitä ei kuule
7G-lootalla ja uudemmalla 380hv moottorilla voisi olla ihan eri auto. W221 S500 4Matic saattaa olla jotain mitä seuraavaksi voisin kokeilla.
Tosiaan tuo lootan ja kaasun vaste on jotenkin "viipyilevä". S210E430 on yhtä pitkillä (hiukan pidemmilläkin?) välityksillä ja vastaavalla lootalla paljon terhakamman ja vikkeläliikkeisemmän oloinen, vaikka tehoa on kolisenkymmentä pollea ja vääntöä kymmeniä newtoneita vähemmän. Toki painaakin 150kg vähemmän.
Kulutus ei ole ollut ainakaan toistaiseksi noin pieni.
Herrasmiesautossa saa kasin höpinä ollakin mietoa, ainakin omasta mielestä.
Hiljainen erittäin mukava auto. Kulkee maantiellä viivasuoraan, eikä vaadi minkäänlaista vahtimista. Suuntavakavuudeltaan yksi parhaista autoista , joita olen koskaan ajanut.
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
joo,pojat hieman pelottelivat ilma-alustan"ominaisuuksista" talvikelissä, ihan rautajousilla varmaan järkevin jos vain löytyy w 211. taitaa olla airmatic kovin yleinen tuossa viissatkussa. ja jos facelift jää hinnan sisään niin aina parempi. Saksassa nuo isokoneiset ei maksa käytännössä paljoakaan perusmallia enempää johtuen tietysti käyttö ja korjaus kuluista vanhemmissa autoissa.
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
Eikös kaikissa W211 viissatkuissa ole airmatic vakiona...ja ajattelis että sl:ssä sama hommajouni1000 kirjoitti:joo,pojat hieman pelottelivat ilma-alustan"ominaisuuksista" talvikelissä, ihan rautajousilla varmaan järkevin jos vain löytyy w 211. taitaa olla airmatic kovin yleinen tuossa viissatkussa. ja jos facelift jää hinnan sisään niin aina parempi. Saksassa nuo isokoneiset ei maksa käytännössä paljoakaan perusmallia enempää johtuen tietysti käyttö ja korjaus kuluista vanhemmissa autoissa.
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
Ainakin E500:ssa on airmatic vakiovaruste. Ite ostasin sillä uudemmalla M273 konella ja 7G askilla. Ukolla on E350 + 7G (2005) ja kone pelaa askin kanssa todella hyvin yhteen.
Jos haluaa sitä kasin höpinää, niin Brabuksen putkistolla sitä tulee sopivasti, muttei liikaa.
Jos haluaa sitä kasin höpinää, niin Brabuksen putkistolla sitä tulee sopivasti, muttei liikaa.
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
tuossa autobildin jutussa m 272 ja m 273 moottoreiden ongelmista :jakopään ketjupyörissä valmistusvirhe, ketju ja pyörät kuluvat vm 2004-2006 syksyyn. moottorin häiriövalo syttyy jossain vaiheessa, yleensä vauriot ovat jo pitkällä. 1500 raportoitua tapausta saksassa. korjauskustannus noin 4500e. voi paska. ei tietysti mitään vikaa jos veholta kysyy?
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
Eikös M273 moottori ole vasta vuodesta 2006 eteenpäin ja vanhemmissa on vielä M113, joka on hyvä ja kestävä V8 moottori. Eli taitaa koskea enemmän M272 V6 moottoria tuo kirottu ongelma.jouni1000 kirjoitti:tuossa autobildin jutussa m 272 ja m 273 moottoreiden ongelmista :jakopään ketjupyörissä valmistusvirhe, ketju ja pyörät kuluvat vm 2004-2006 syksyyn. moottorin häiriövalo syttyy jossain vaiheessa, yleensä vauriot ovat jo pitkällä. 1500 raportoitua tapausta saksassa. korjauskustannus noin 4500e. voi paska. ei tietysti mitään vikaa jos veholta kysyy?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
kyllä niitä jakopää rutinoita näyttäisi olevan myös 273 koneessa, saksan mersufoorumeilla aika yleinen ihmettelyn aihe. jotenkin menee usko koko asiaan jos ei mersun jakopäätä saada kestämään enää edes jakohihnan vaihtoväliä..vaan sitä sitä saa kun pitää tinkiä kaikesta, jos tuohon jakopään osiin olisi laitettu muutama kymppi/satanen lisää per auto niin ei tämmöistä keskustelua olisi tullut.
Re: 2003-2007 v8 bensakoneet kokemuksia..
On sitä ongelmaa myös M273 moottorissa, mutta helppo välttää ongelma, kun jättää n.2006 mallit pois suunnitelmista. Haarukkaasi mahtuu siis enemmän hyviä moottoreita
Tuossa toisessa ketjussa on juuri ongelmaa käsitelty:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=161235" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sieltä löytyy tämä .pdffä, josta näkyy viallisten moottoreiden numerot:
http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa toisessa ketjussa on juuri ongelmaa käsitelty:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=161235" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja sieltä löytyy tämä .pdffä, josta näkyy viallisten moottoreiden numerot:
http://benzbits.com/BalanceShaftTSB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti