Paljon ajetut uudehkot e212 (+ pienehkö osto opas)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:osta multa hyvä ilmajousitettu nelivetoinen s211. takuulla hyvät kyydit, ja pikkuisen enemmän varusteitakin kuin vanhoissa takseissa.

En halua mitenkään raiskata myynti-ilmoitustasi, mutta miksi myyt jos kerran on hyvä ?.

.
Haluan vaihtaa uudempaan. Jos itselläni olisi tuollainen kahdenkympin budjetti eikä autoa, tuo omani olisi ihan hyvä vaihtoehto. Budjettini on vaan suurempi. Jos OP:nkin budjetti olisi suurempi, en ehdottaisi omaani, mutta tähän budjettiin se sopii kuin nenä päähän.
Kuka tai mikä on OP, OsuusPankki ?


.
Kyllä sinä sen tiedät, kunhan kettuilet. Niille jotka eivät tiedä: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=op" onclick="window.open(this.href);return false;
Myönnän kyllä rehellisesti sivistymättömyyteni, en tiennyt enkä edes vituillut...

Mitä näihin autoihin tulee, vajaa 275tkm :wink: ajettuun alkaa jo vikaa jos toista tulla solkenaan (esim. Takalasin pyyhin roikkuu jne). Jos budjetti on tiukka kannattaa pysyä autoissa joihin ei tule tonnin ilmapalloremontteja yms.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja koyama »

LopenUupunut kirjoitti:
koyama kirjoitti: Yksi putkivirma ei ole lähtenyt varusteluun mukaan
Uskoppa vaan, tämä yksi on ainoa joka ei mene konkkaan....mutta sen omistajalla ei ole koskaan ollut niitä porcheja ja mersuja. Kuitenkin hetken kuluttua nämä konkkaan menneet on takaisin markkinoilla ja ajelee taas porhceilla ja mersuilla....nimikyltti katolla vaihtuu ja Y-tunnus on eri.

Elämä ON !

.
ollutkin samalla nimellä 50 v
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:osta multa hyvä ilmajousitettu nelivetoinen s211. takuulla hyvät kyydit, ja pikkuisen enemmän varusteitakin kuin vanhoissa takseissa.

En halua mitenkään raiskata myynti-ilmoitustasi, mutta miksi myyt jos kerran on hyvä ?.

.
Haluan vaihtaa uudempaan. Jos itselläni olisi tuollainen kahdenkympin budjetti eikä autoa, tuo omani olisi ihan hyvä vaihtoehto. Budjettini on vaan suurempi. Jos OP:nkin budjetti olisi suurempi, en ehdottaisi omaani, mutta tähän budjettiin se sopii kuin nenä päähän.
Kuka tai mikä on OP, OsuusPankki ?


.
Kyllä sinä sen tiedät, kunhan kettuilet. Niille jotka eivät tiedä: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=op" onclick="window.open(this.href);return false;
Myönnän kyllä rehellisesti sivistymättömyyteni, en tiennyt enkä edes vituillut...

Mitä näihin autoihin tulee, vajaa 275tkm :wink: ajettuun alkaa jo vikaa jos toista tulla solkenaan (esim. Takalasin pyyhin roikkuu jne). Jos budjetti on tiukka kannattaa pysyä autoissa joihin ei tule tonnin ilmapalloremontteja yms.

.
Toisaalta, vajaa 275tkm ajetuissa joita on pidetty hyvin, on jo tehtykin aika paljon niitä remontteja. Ja jos sattuu vielä sellainen excel-friikki kuin minä omistajaksi, niin on myös aika tarkka tieto siitä mitä on tehty ja koska ja mitä on ehkä odotettavissa. Tokihan käytettyyn autoon voi aina tulla vikoja. Eikös tässä vaihtoehtona ollut joku 100tkm enemmän rullattu taksi - voi olla että siihenkin tulee joskus joku vika.

Se on tietysti totta, että jos haluaa pienemmät kulut, kannattaa valita auto, jossa on mahdollisimman vähän mitään mukavuusvarusteita, niin eihän niitä sitten tarvitse korjaillakaan. Itse en esim. nyt ilmajousitettua 120tkm ajaneena suostu enää harkitsemaankaan rautajousista (yhtä s212:sta rautajousin kävin kokeilemassa, ja totesin, että oma s211 ilmajousin on paljon mukavampi). Tiedän, että ilmajousien korjaaminen voi välillä maksaa hieman enemmän, tosin järkevästi tehtynä ei välttämättä kovin paljoa (esim. vuotavan lisäilmasäiliön tilalle saa ostettua ehjän, eikä ole pakko hankkia koko jousta), mutta sen olen valmis maksamaan mukavuudesta. Samoin erilaisiin sähkövempeleisiin voi tulla vikoja, mutta tykkään silti hyvin varustellusta autosta, ja olen valmis maksamaan välillä vähän korjauksistakin.

Samoin uudempi auto pienemmällä koneella ja kaksivetoisena kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin tuo oma kinnerini.

Mutta, eipä siinä OP (siis ketjun aloittaja) tietää haluaako maksaa uudemmasta korimallista enemmillä kilometreillä, vähemmällä teholla ja vähemmillä mukavuusvarusteilla, vai käyttää saman rahan vanhempaan, vähemmän ajettuun, tehokkaampaan ja paremmin varusteltuun. Kunhan tarjosin vaihtoehtoa, vaikka kyllähän tuolta heti alusta voi lukea ettei 211-koppainen ole kiikarissa.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
ek170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: Su 14.10.2012 16:45

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja ek170 »

Tämä:
Albatross kirjoitti:
Teen 6 päivää viikossa n. 12-14h päiviä. Haluaisin edes kerran viikossa tuntea hieman ylellisyyden tunnetta, jota tuo kyseinen Mersu tuo. Hrr kun tulee kylmiä väreitä jo pelkästä ajatuksesta että omistaisin kyseisen auton.
Mielestäni tässä on riittävät perustelut. Vaimolle tosin saattaa joutua keksimään muuta. :thumbup:
X204 320CDI -08
-------
ex - S204 220CDI -08
ex - S124 E300D -95
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Itellä vanha taksi w211 facelift, -07. Ostin suoraan taksarilta, ajettu 425tkm ja sain 8,5te, veho olisi hyvittänyt kuulemma 8te. Lootaöljyt tähän vehkeeseen ainakin vaihdettu joka kolmas huolto ja luonnollieseti vehon täysi hkirja. Pakko sanoa että tyytyväinen olen.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
LopenUupunut kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:osta multa hyvä ilmajousitettu nelivetoinen s211. takuulla hyvät kyydit, ja pikkuisen enemmän varusteitakin kuin vanhoissa takseissa.

En halua mitenkään raiskata myynti-ilmoitustasi, mutta miksi myyt jos kerran on hyvä ?.

.
Haluan vaihtaa uudempaan. Jos itselläni olisi tuollainen kahdenkympin budjetti eikä autoa, tuo omani olisi ihan hyvä vaihtoehto. Budjettini on vaan suurempi. Jos OP:nkin budjetti olisi suurempi, en ehdottaisi omaani, mutta tähän budjettiin se sopii kuin nenä päähän.
Kuka tai mikä on OP, OsuusPankki ?


.
Kyllä sinä sen tiedät, kunhan kettuilet. Niille jotka eivät tiedä: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=op" onclick="window.open(this.href);return false;
Myönnän kyllä rehellisesti sivistymättömyyteni, en tiennyt enkä edes vituillut...

Mitä näihin autoihin tulee, vajaa 275tkm :wink: ajettuun alkaa jo vikaa jos toista tulla solkenaan (esim. Takalasin pyyhin roikkuu jne). Jos budjetti on tiukka kannattaa pysyä autoissa joihin ei tule tonnin ilmapalloremontteja yms.

.
Toisaalta, vajaa 275tkm ajetuissa joita on pidetty hyvin, on jo tehtykin aika paljon niitä remontteja. Ja jos sattuu vielä sellainen excel-friikki kuin minä omistajaksi, niin on myös aika tarkka tieto siitä mitä on tehty ja koska ja mitä on ehkä odotettavissa. Tokihan käytettyyn autoon voi aina tulla vikoja. Eikös tässä vaihtoehtona ollut joku 100tkm enemmän rullattu taksi - voi olla että siihenkin tulee joskus joku vika.

Se on tietysti totta, että jos haluaa pienemmät kulut, kannattaa valita auto, jossa on mahdollisimman vähän mitään mukavuusvarusteita, niin eihän niitä sitten tarvitse korjaillakaan. Itse en esim. nyt ilmajousitettua 120tkm ajaneena suostu enää harkitsemaankaan rautajousista (yhtä s212:sta rautajousin kävin kokeilemassa, ja totesin, että oma s211 ilmajousin on paljon mukavampi). Tiedän, että ilmajousien korjaaminen voi välillä maksaa hieman enemmän, tosin järkevästi tehtynä ei välttämättä kovin paljoa (esim. vuotavan lisäilmasäiliön tilalle saa ostettua ehjän, eikä ole pakko hankkia koko jousta), mutta sen olen valmis maksamaan mukavuudesta. Samoin erilaisiin sähkövempeleisiin voi tulla vikoja, mutta tykkään silti hyvin varustellusta autosta, ja olen valmis maksamaan välillä vähän korjauksistakin.

Samoin uudempi auto pienemmällä koneella ja kaksivetoisena kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin tuo oma kinnerini.

Mutta, eipä siinä OP (siis ketjun aloittaja) tietää haluaako maksaa uudemmasta korimallista enemmillä kilometreillä, vähemmällä teholla ja vähemmillä mukavuusvarusteilla, vai käyttää saman rahan vanhempaan, vähemmän ajettuun, tehokkaampaan ja paremmin varusteltuun. Kunhan tarjosin vaihtoehtoa, vaikka kyllähän tuolta heti alusta voi lukea ettei 211-koppainen ole kiikarissa.
Oikiassa olet.
Minua ei henk.koht kilometrit pelota eikä korjauksetkaan, koitan nyt hetkellisesti seistä aloittajan kalsareissa ja pohtia hänen näkökulmastaan asiaa. Harvemmin kyselen toisilta näitä valintojanikaan.
Aloittajan tapauksessa (ilmeisesti rahan ollessa tiukassa?) ostaisin uuden 22t€ auton, olisipa se sitten vaikka perus Golffi....moisten työaikojen (14/6) jälkeen saisi edes nauttia ajamisesta tuon 22t€ edestä eikä linjurilla korjaamolta noudoista....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja RH »

tj86430 kirjoitti: Mutta, eipä siinä OP (siis ketjun aloittaja) tietää haluaako maksaa uudemmasta korimallista enemmillä kilometreillä, vähemmällä teholla ja vähemmillä mukavuusvarusteilla, vai käyttää saman rahan vanhempaan, vähemmän ajettuun, tehokkaampaan ja paremmin varusteltuun. Kunhan tarjosin vaihtoehtoa, vaikka kyllähän tuolta heti alusta voi lukea ettei 211-koppainen ole kiikarissa.
Solkataas myös pikkuisen...
Nelivetoilmapallovinkkelikasi vanhempaa korimallia antaa kyllä ajellessa ihan eri kiksit kuin kaverin uudehko 220cdi. Ajaminen toki maksaa ihan eri tavalla, mutta niin sitten maksaa sen uuden omistaminenkin...
Ja kyllä. Ajaisin itsekin mielelläni 212:lla, mutta... hmm... joo.
Kukin tavallaan.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja RH »

LopenUupunut kirjoitti: Minua ei henk.koht kilometrit pelota eikä korjauksetkaan, koitan nyt hetkellisesti seistä aloittajan kalsareissa ja pohtia hänen näkökulmastaan asiaa. Harvemmin kyselen toisilta näitä valintojanikaan.
Aloittajan tapauksessa (ilmeisesti rahan ollessa tiukassa?) ostaisin uuden 22t€ auton, olisipa se sitten vaikka perus Golffi....moisten työaikojen (14/6) jälkeen saisi edes nauttia ajamisesta tuon 22t€ edestä eikä linjurilla korjaamolta noudoista....

.
Oikeassa olet :wink:
Mutta se 22 ei riitä siihen golffiinkaan, jos haluaa kunnon valot ym. pientä oikeasti tarpeellista.
Avatar
Petri.Kemppainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 584
Liittynyt: Ke 08.09.2004 19:17
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja Petri.Kemppainen »

Jos kerran 6 kertaa viikossa 12-14h töissä niin Golf . Eipä tarvi murehtia autohommia .

Tuo ylellisyyden tunne menee viikossa ohi ja vanhassa taksissa 24h .

Jäljelle jää vaan tunne takaraivoon että mistähän mersu leviää seuraavaksi ja onko tämä se pesu jossa ruosteet alkaa näkyä .
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja senkin jälkeen se on vw golf. Siis vw golf. Käykääpäs vertaamassa 3 kopan golfia vaikka väyryseen. Täytyy olla päässä vikaa jos löytää siitä golfin rievusta jotain parempaa. Sama se on 10 vuoden päästä uusimman golfin ja 212 kohdalla. Toinen on mopoauto ja toinen iso auto. Jos 212 jotain vaihtoehtoa hakis niin ehkäpä audin a4:sen vois saada kohtuu vähän ajettuna tuohon 22k€. Tai w204. Golfia ei kannata tähän keskusteluun sotkea, se on corollan eurooppalainen vastine ja vielä selvästi huonompi. Uudehkossa golfissa on yhtä paljon pikkuvikoja mitä perusvarustellussa, huolletussa 400tkm ajetussa w212 taksissa.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja S202 »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Jos kerran 6 kertaa viikossa 12-14h töissä niin Golf . Eipä tarvi murehtia autohommia .

Tuo ylellisyyden tunne menee viikossa ohi ja vanhassa taksissa 24h .

Jäljelle jää vaan tunne takaraivoon että mistähän mersu leviää seuraavaksi ja onko tämä se pesu jossa ruosteet alkaa näkyä .
Älä nyt höpise. Uudehkosta golfista et saa autoliikkeessä tietyllä tekniikkapaketilla mitään vaihdossa, koska ovat tikittäviä aikapommeja.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Ihan ajettavan ja varmasti huolettomamman pelin saa tuosta...

http://www.nettiauto.com/uudet-autot/vo ... olf/102853" onclick="window.open(this.href);return false;

Kuin käytetystä autosta, vaikka mb olisikin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3077
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja jysi »

Eipä ole aiheesta vielä kunnolla kokemusta, 8 kk ja 27 tkm aikana on määräaikaishuollion lisäksi pitänyt vaihtaa takajarrupalat. Raportoin aiheesta lisää kun jotakin hajoaa. Seuraava katsastus on kohta edessä ja saattaa olla että termostaattikin pitäisi vaihtaa.

Huollon kaveri oli muuten sitä mieltä että näissä on käytetty aika vähän ruostuvia materiaaleja.

EDIT: piti siis olla palat, ei levyt. Ja kilometrejä oli alussa pohjalla 307 tuhatta.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Facelift 204 150000-200000 välillä menee tuohon 22000 hintahaarukkaan xenoneilla, Comandilla ja automaatilla.
ruf
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 254
Liittynyt: Pe 20.07.2012 18:05

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja ruf »

Itse en kyllä ymmärrä, että ostetaan lähes loppuunajettuja, mutta uudehkoja autoja kymmenillä tuhanssilla euroilla. Itse ostaisin ja ostanutkin vanhan, mutta vähillä kilometreillä. Minun ei tarvi näyttää, että ajan uudella autolla (joka todellisuudessa onkin loppuunajettu) vaan itsetunto kestää ajaa vanhallakin.
M-B E200cdi -07
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Siitä Luxusta aloittajalle niihin vähiin vaapahetkiin....Vähillä kilometreillä ja hyvillä varusteilla.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/6994399" onclick="window.open(this.href);return false;


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja S202 »

ruf kirjoitti:Itse en kyllä ymmärrä, että ostetaan lähes loppuunajettuja, mutta uudehkoja autoja kymmenillä tuhanssilla euroilla. Itse ostaisin ja ostanutkin vanhan, mutta vähillä kilometreillä. Minun ei tarvi näyttää, että ajan uudella autolla (joka todellisuudessa onkin loppuunajettu) vaan itsetunto kestää ajaa vanhallakin.
22k€ saa noin 300tkm ajetun w212, jolla on edessään kevyesti 200tkm. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false; Tuon sais varmaan tingattua siihen 22 ja kilometrejä on vasta reippaat 200 tuhatta. Varusteita nyt ei varmaan älyttömästi ole, mutta on se avantgarde, xenonit ja hyvät perusvarusteet ainakin. Kumpi häviää enemmän, tuon ostaja vai uuden vastaavan ostaja? Molemmat ajaa 5 vuotta ja 200tkm kilometriä :roll: Uusi maksaa halvimmillaan 50.000, ja siitä saa 5 vuoden ja 200tkm jälkeen sen 25.000. Tuo maksaa 22.000 ja siitä saa viiden vuoden päästä kympin. Jää 13.000 huoltoihin ja korjauksiin. Jos ottaa vähänkään varusteita niin uuden hinta kipuaa helposti sinne 60 tuhanteen. Jos autoa on oikeasti pidetty hyvin niin se on aikalailla se ja sama onko sillä ajettu 100 vai 200 tuhatta kilometriä. Autokin on ihan eri peli mitä 203:nen.
S124 300TE
S211 E500
jurppaisa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ke 06.02.2013 21:09

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja jurppaisa »

Petri.Kemppainen kirjoitti:Tuo ylellisyyden tunne menee viikossa ohi ja vanhassa taksissa 24h ..
Eläpäs yleistä. Oma "vanha" taksi on ollut tuossa nyt pari viikkoa eikä vieläkään hävinnyt. Kyl on herkku autoksi ;)
S212 200CDI 2012 (ex. W176 200CDI -14, S204 200CDI -08, S202 200CDI -00)
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

S202 kirjoitti: 22k€ saa noin 300tkm ajetun w212, jolla on edessään kevyesti 200tkm. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein 5v vanha taksi, jonka mittarilukemaksi väitetään 227tkm? Hmm....
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja S202 »

tj86430 kirjoitti:
S202 kirjoitti: 22k€ saa noin 300tkm ajetun w212, jolla on edessään kevyesti 200tkm. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein 5v vanha taksi, jonka mittarilukemaksi väitetään 227tkm? Hmm....
No kai näistäkin voi vähentää kilometrejä mittarista, mutta kuinka helppoa on suomiautosta ruuvata kilometrejä pois ja samalla väärentää sähköisen huoltokirjan tiedot? Toki tuo tapaus voi olla sellainen että kun menee koeajamaan, niin paljastuu että autolla on ajettu puoli miljoonaa ja vaihdettu uusi moottori ja kilometrit on ilmoitettu uuden moottorin ajomäärän mukaan. Mutta ihan linjassa tuo hinta on sen auton mukaan minkä tuttu osti, käytännössä ihan samanlainen kuin tuo, ja ajomäärä tais olla 340tkm. Hintapyyntö liikkeessä 5000€ vähemmän. Oli joku tarjous. Katsoin varusteet, ja on tuossa ne xenonit, parkkitutkat, parametriohjaus, kaukosäätöinen webasto ainakin. Aika pitkä lista oli. Navia ei ollut. Penkkien verhoilu on tympeää keinonahkaa, mutta itse olen sen kanssa pärjännyt.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja karra »

tj86430 kirjoitti:
S202 kirjoitti: 22k€ saa noin 300tkm ajetun w212, jolla on edessään kevyesti 200tkm. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein 5v vanha taksi, jonka mittarilukemaksi väitetään 227tkm? Hmm....
Autohan on reilu 4 vuotta vanha, kauanko ollut liikeessä? Missä kerrotaan että ollut taksi. Onko ollut koko ajan taksina? Kunhan nyt kyselen kun en itse ymmärrä :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

karra kirjoitti:
tj86430 kirjoitti:
S202 kirjoitti: 22k€ saa noin 300tkm ajetun w212, jolla on edessään kevyesti 200tkm. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false;
Melkein 5v vanha taksi, jonka mittarilukemaksi väitetään 227tkm? Hmm....
Autohan on reilu 4 vuotta vanha, kauanko ollut liikeessä? Missä kerrotaan että ollut taksi. Onko ollut koko ajan taksina? Kunhan nyt kyselen kun en itse ymmärrä :D
Joo, jos uskoo ilmoituksen tietoja. Rekkarilla löytyy VIN, ja VINillä tiedot: http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=uy_s3zh1" onclick="window.open(this.href);return false;

Sitä en tietysti tiedä kuinka kauan (jos lainkaan) ollut taksina, mutta taksivarusteilla tuo minusta on tilattu, ja valmistunut kyllä jo yli 5v sitten (ensirekisteröinnistä kuitenkin ilmeisesti vasta 4v 11kk). Toki taksinkin voi laittaa kiertoon reilut 200tkm ajettuna, mutta ei kai se tavallista ole?
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Esimerkin autossa on 5-vaihteinen laatikko ja navigaattori puuttuu. Itse en kyllä ostaisi ilman navigaattoria.

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7005548" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5232
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja S202 »

5 vaihteinen laatikko on kieltämättä vähän vanhanaikainen, mutta toimiva. Navigaattori on kyllä kiva lisä, ja onhan se soitinkin parempi, mutta itse en navia tarvi. Jos tarvin, niin perinteinen tomtom ajaa asiansa.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Itäblokin markkinoille tehty:
529L FINLAND

Ja nämä lienevät jotain suomitaksin varusteita:
937 REINFORCEMENT PACKAGE
965 ELECTR. PROVISION FOR HIRED CARS / TAXICAB

Mutta varmaan ihan soiva peli tuollainen, jos haluaa liikkua paikasta A paikkaan B ilman mitään arjen pikku luksusta. Ei tuollaista ajamalla rikki saa.
lolletti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Su 27.11.2011 20:37
Paikkakunta: Pori/Turku

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja lolletti »

Eikö sekin ole mahdollisuus että on jäänyt varataksiksi tai isännälle kauppakassiksi. Nyt yleisesti mitä tulee auton ostoon mikä on vanhempi ja vähemmän ajettu tai uusi ja enemmän ajettu niin kyllähän ne vuodetkin taitaa jotakin vaikuttaa. Ne kyllä painaa mulla puntarissa kun autoa ostin.
W204, 220 cdi, -08, 124tkm
Ex W124, 300d, -93, 320tkm
Ex W124, 300d, -88, 379tkm
Ex W210, 300d, -96, 384tkm
Ex S204, 200 cdi, -08, 372tkm
Ex W211, 200 cdi, -07, 456tkm
Ex W202, 2.2d, -96, 431tkm
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Ei kait se ole outoa jos on ajettu vain 50tkm/v vaikka olisikin ollut taksina osan ajasta? Tai jos sillä on ajettu 200tkm ekan 2v aikana ja loput sitten siviilissä... Kuitenkin keskimäärin suomalainen auton omistaja autoilee reilusti alle 20tkm vuodessa. Täysin looginen ajomäärä.
LopenUupunut kirjoitti:
koyama kirjoitti: Yksi putkivirma ei ole lähtenyt varusteluun mukaan
Uskoppa vaan, tämä yksi on ainoa joka ei mene konkkaan....mutta sen omistajalla ei ole koskaan ollut niitä porcheja ja mersuja. Kuitenkin hetken kuluttua nämä konkkaan menneet on takaisin markkinoilla ja ajelee taas porhceilla ja mersuilla....nimikyltti katolla vaihtuu ja Y-tunnus on eri.

Elämä ON !
Koyama, onko tää joka ei ole kilvassa mukana Kilpimaa Oy? Toki heilläkin on aina uudet pelit ja vehkeet ollu, mutta ei ole ikinä järki päässyt päästä pakenemaan. ei oo ässämersui eikä porsseja.

Tästä pääsiki sitte vähä OT osastolle ja PKS kun raksalla aliurakkaa teetettiin niin monesti näki parkkipaikalla jo että missä se kannattaa teettää ja missä ei. Porsche Cayennet jne. pihassa niin oi olla melkee varma että ei oo firmaa olemassakaan kun ongelmia ilmenee muutaman vuoden kuluessa :lol: Ja näitä ökyautoilijoita on paljon raksa-alalla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja koyama »

pälsynaho
Samalla tavoin rakennusliikkeen pitäjät häslää noiden autohankintojen kanssa.
Eräässäkin 3 "johtajaa ja autot 100-130 tonnia.Harrastaneet tuota jo yli 10 v.Joillekkin hyviä käytettyjä kun niitä vaihdetaan 2 v välein.Tosi vähän ajettuja.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

koyama kirjoitti:pälsynaho
Samalla tavoin rakennusliikkeen pitäjät häslää noiden autohankintojen kanssa.
Eräässäkin 3 "johtajaa ja autot 100-130 tonnia.Harrastaneet tuota jo yli 10 v.Joillekkin hyviä käytettyjä kun niitä vaihdetaan 2 v välein.Tosi vähän ajettuja.
Semmonen kiinnostaisi että mitkä tässä nyt sitten on niin pahaa....jos 10 vuotta ja ylikin jo vaihdeltu autoja on niitä maksettukin silloin vähän, olisihan tuo leikki jo loppunut aikapäivää sitten jos maksut olisivat rästissä ?

Enemmän ihmettelen näitä jotka työkaluun (pakettiauto) pistää 70-80t€ rahaa ja varjelee jokaista kolhua nyrkein....itse olen aina ostanut halvimman pakun mikä markkinoilla ollut ja käyttänyt liikoja säälimättä työkaluna.....nimenomaan työkaluna eikä minään ajanviettopaikkana.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
YOUgo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 324
Liittynyt: La 03.03.2012 19:18
Paikkakunta: K-pohjanmaa

Re: Paljon ajetut uudehkot e212

Viesti Kirjoittaja YOUgo »

Isällä on w212 vanha taksi.. Isä soitti edellisillä omistajille ja kävi ilmi että autoa on huolettu hyvin! Auto päältä todella hyvässä kunnossa.. Penkit nahkapäälysteellä (hyvän näköset) ja alla käyttämättömät kangaspenkit... Kun historia tiedossa ja auto tuntuu vieläkin "uudelta" niin miksi ei.... Mutta sama millä ajat kaikki alkaa kyllästyttämään, jos onnesi on autosta kiinni niin unohta auto.. Mutta jos haluat nautiskella niin eiköhän tuo ole aika varma valinta,,, eikä ulkonäkökään heti jää vanhaksi...

Epäilen että kalleimmat kilometrit ajaa ihmiset jotka tuijottaa vain kilometrejä,, paljonajettu hyvin pidetty niin hinta ei laske ja kyllä ne tuntuis kestävän..

Jos auto on automaatti niin siihen ohjelma ja se tuntuu todella hyvältä...
Vastaa Viestiin