LopenUupunut kirjoitti:tj86430 kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:tj86430 kirjoitti:LopenUupunut kirjoitti:tj86430 kirjoitti:osta multa hyvä ilmajousitettu nelivetoinen s211. takuulla hyvät kyydit, ja pikkuisen enemmän varusteitakin kuin vanhoissa takseissa.
En halua mitenkään raiskata myynti-ilmoitustasi, mutta miksi myyt jos kerran on hyvä ?.
.
Haluan vaihtaa uudempaan. Jos itselläni olisi tuollainen kahdenkympin budjetti eikä autoa, tuo omani olisi ihan hyvä vaihtoehto. Budjettini on vaan suurempi. Jos OP:nkin budjetti olisi suurempi, en ehdottaisi omaani, mutta tähän budjettiin se sopii kuin nenä päähän.
Kuka tai mikä on OP, OsuusPankki ?
.
Kyllä sinä sen tiedät, kunhan kettuilet. Niille jotka eivät tiedä:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=op" onclick="window.open(this.href);return false;
Myönnän kyllä rehellisesti sivistymättömyyteni, en tiennyt enkä edes vituillut...
Mitä näihin autoihin tulee, vajaa 275tkm
ajettuun alkaa jo vikaa jos toista tulla solkenaan (esim. Takalasin pyyhin roikkuu jne). Jos budjetti on tiukka kannattaa pysyä autoissa joihin ei tule tonnin ilmapalloremontteja yms.
.
Toisaalta, vajaa 275tkm ajetuissa joita on pidetty hyvin, on jo tehtykin aika paljon niitä remontteja. Ja jos sattuu vielä sellainen excel-friikki kuin minä omistajaksi, niin on myös aika tarkka tieto siitä mitä on tehty ja koska ja mitä on ehkä odotettavissa. Tokihan käytettyyn autoon voi aina tulla vikoja. Eikös tässä vaihtoehtona ollut joku 100tkm enemmän rullattu taksi - voi olla että siihenkin tulee joskus joku vika.
Se on tietysti totta, että jos haluaa pienemmät kulut, kannattaa valita auto, jossa on mahdollisimman vähän mitään mukavuusvarusteita, niin eihän niitä sitten tarvitse korjaillakaan. Itse en esim. nyt ilmajousitettua 120tkm ajaneena suostu enää harkitsemaankaan rautajousista (yhtä s212:sta rautajousin kävin kokeilemassa, ja totesin, että oma s211 ilmajousin on paljon mukavampi). Tiedän, että ilmajousien korjaaminen voi välillä maksaa hieman enemmän, tosin järkevästi tehtynä ei välttämättä kovin paljoa (esim. vuotavan lisäilmasäiliön tilalle saa ostettua ehjän, eikä ole pakko hankkia koko jousta), mutta sen olen valmis maksamaan mukavuudesta. Samoin erilaisiin sähkövempeleisiin voi tulla vikoja, mutta tykkään silti hyvin varustellusta autosta, ja olen valmis maksamaan välillä vähän korjauksistakin.
Samoin uudempi auto pienemmällä koneella ja kaksivetoisena kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin tuo oma kinnerini.
Mutta, eipä siinä OP (siis ketjun aloittaja) tietää haluaako maksaa uudemmasta korimallista enemmillä kilometreillä, vähemmällä teholla ja vähemmillä mukavuusvarusteilla, vai käyttää saman rahan vanhempaan, vähemmän ajettuun, tehokkaampaan ja paremmin varusteltuun. Kunhan tarjosin vaihtoehtoa, vaikka kyllähän tuolta heti alusta voi lukea ettei 211-koppainen ole kiikarissa.