Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

Tsau! en nopealla etsinnällä löytäny mitään tästä joten aattelin kysästä täällä. Minkäslainen auto on kokonaisuudessaan? Ois alle 400tkm ajettu tulossa ehkä uudeksi käyttöautoksi 8) tyyppivikoja? kestävä kone automaatilla? Itehä oon vielä aika tietämätön näistä kaikista joten oikeastaan saa kertoa plussat ja miinukset mitä tulee mieleen! Tässä kuussa leimattu niin kai luulis kunnossa olevan :)

Kiitän ja kuittaan!
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ruostuu herkkään eli tukipa takapää helmat puskurien alle ja varapyörä kotelo ympäristö.
Sitten Lucas syöttöpumppu...ei kestävä ja sen 2te joka kerran upottaa pumppuun ja kestääkö edes 100tkm kun taas...voihan sinne tunkea mekaanisen mutta vain manuaaliin.
Konehan on muuten kestävä mutta toi pumppu.
Tutki muitakin vaihto ehtoja erilaisilla koneilla ja koe aja.
Kokeile myös cdi moottorisia...tai 300 turbo diesel
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2778
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Alkaa olla pikkuhiljaa ehtoopuolella nämä vehkeet. Ruoste ja Lucas suurin ongelmat, kuten Atlas kirjoitti. Auto itsessään on ihan ok ajaa yms.
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

Jep. Pitääpä tutkailla sitten tarkemmin. Kiitos molemmille :)
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Isän C220D:ssä ollut Lucas-pumppuvika jo kuutisen vuotta,mittarissa nyt 320tkm eli ei lähde normaalihehkutuksen jälkeen käyntiin kun EPC-valo palaa loimottaa,mutta vika on ollut helppo kiertää...hehkutuksen jälkeen kääntää virrat pois ja starttaa sit heti ja moottori käynnistyy normaalisti.Minusta Lucas-pumppuvika EI aina tarkoita remonttia,ainakaan isän 202-sarjalaisen pumpulle ei ole tehty mitään.:)
Viimeksi muokannut Etwas Anders, Pe 13.02.2015 17:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

näihän se on :D en anna tuon pumpun häiritä kuitenkaa. Jostai voi mennä pumppu ja jostai vaikka koko moottori ja jostai ei mitään välttämättä pitkään aikaa. :)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Rytmihairio kirjoitti:näihän se on :D en anna tuon pumpun häiritä kuitenkaa. Jostai voi mennä pumppu ja jostai vaikka koko moottori ja jostai ei mitään välttämättä pitkään aikaa. :)
mutta jos ihan käyttöautoks pidemmäksikin aikaa tuota harkitset, niin varaudu siihen, että hyvin suurella todennäkösyydellä se pumppu hajoaa ja joudut sille jotain tekeen, että auto taas kulkee. tuo todellakin on surullisen kuuluisa tuo luukaksen pumppu. miten se menikään... varmaan hyvä saarnamies, mutta surkea pumpuntekijä. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Mulla on ollu 7 vuotta C220d farmari lucas pumpulla. Oli pumppu vaihdettu edellisen omistajan toimesta 300 000 kohdalla, nyt siinä on 520 000 km mittarissa, eikä vielä ole ihmeemmin oireillut.
Kaverilla oli -97 väyrynen 220D ja seki ajo sillä 400000 - > 650000 ilman pumppumurheita, eikä mitään tietoo oliko koskaan vaihettu.
Toisilla ne ei sitte kestä sataa tuhatta. Vaikuttaneeko siihen ajotapa jotenkin.
Toi 2k€ on vissiin vähän yläkanttiin hinnoiteltu vaihto. 1500 kai on lähempänä oikeeta, eli jos saat alta tonnin helmen korin, niin se on vasta 2500 euron auto uudella pumpulla ja kestää sitten varmaan sen 300 000 ajaa.

Jos se on hyvällä pidolla ollut niin miksei, mutta noita 2001-2002 väyrysiä saa jo niin halvalla, että kyllä suosittelisin CDi koneista väyrystä. on ihan eri maailmasta teho ja vääntö.
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

Tulihan se hankittua. vaihossaha meni entine calibra ja ihan hyvältä vaikuttaa, ihan vähä pientä ruosteen alkua kaarissa. tuli tossa n. 150km ajeltua. Putki vuotaa vähä ja vissii kuuluisat(?) Suuttimetkin kun puhaltaa vähä diisseliä ohjaamoon.. mutta mikäpä harrastus ei maksais :D
jarskak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Ti 02.10.2007 10:43

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja jarskak »

Dodiin onnea uuteen autoon

Tuossa ei pitäisi vielä olla vuotavan suuttimen ongelmaa, kun on etukammio kone.
Sensijaan suuttimien paluupuolen letkut alkaa usein noissa vuotamaan. Letku maksaa suunnilleen vitosen metri ja sitä menee alle puoli metriä yhteensä. On suhteellisen helppo vaihtaa.
Voi vuotaa pumpustakin jolloin on kalliimpi homma...
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Rytmihairio kirjoitti:Tulihan se hankittua. vaihossaha meni entine calibra ja ihan hyvältä vaikuttaa, ihan vähä pientä ruosteen alkua kaarissa. tuli tossa n. 150km ajeltua. Putki vuotaa vähä ja vissii kuuluisat(?) Suuttimetkin kun puhaltaa vähä diisseliä ohjaamoon.. mutta mikäpä harrastus ei maksais :D
Onnittelut! Siinä pienikuluksinen auto pitkäksi aikaa,kunhan pidät pahimmat ruosteet jotakuinkin kurissa ja omistajan nuhteessa. :)
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja atlas »

Imusarjasta akselilta ota läppä pis ja pistä pellinpala egr putkessa olevaan liitokseen niin saa puhdasta ilmaa kone eikä karstoitu ja imuputken läppä ei rajoita ilmaa kanssa....ei näy pakokaasutestissä mitenkään toi muutos.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

Kiitos vuaan! Juu pitää tuo läppäkin kahtoo samalla
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

Auttakaahan vielä vähän tietämätöntä :D öljyt ajattelin jos vaihtais perään ja moottoriin.. minkäslaista kannattaa kaataa??
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Sergey »

halvinta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
vkj
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 09.02.2015 21:11

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja vkj »

Hyvin on omat mersut noilla Bilteman öljyillä toimineet,kermaperseiden
touhua käyttää jotain kallista öljyä.
Rytmihairio
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 20.03.2011 19:53

Re: Mersun E 2.2l Diesel vm. 1998

Viesti Kirjoittaja Rytmihairio »

Voi wiineri sentää joutuuko tässä pelkäämää että vaihdelaatikko menossa peeaskaks :cry: 4 vaihteella 80km/h vauhis kierrokset n. 3.5 ja ei vaiha sit millään isompaa.. 'pakkovaihteet' tuntu toimivan, ainaki jokasella pääs etiäpäin ja pakkilla taakse.
Vastaa Viestiin