W210 220cdi, ongelmaa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

Heipä hei! ensinmäinen mersu tällä jätkällä kierossa joten ei minkäänlaista kokemusta / tieto mahdollisista ominaisuuksista. Joten pyytäisin teiltä apua tähän.

Ongelma 1. On että rupesi kovemmilla pakkasilla kierroksia heijaamaan tyhjäkäynnillä, Nytten kun kelit ovat lämpivämmät niin ei heijaa enää yhtä pahasti.

Ongelma 2. Välillä aina kun lyö ovet lukkoon napista niin ei väläytä valoja, ovet menee kumminkin lukkoon. Välillä väläyttää välillä ei. Missähän mahtaisi olla vika?

Ongelma 3. Kesäksi alle on tulossa 9,5x18" Dezent rh:t 225/35 kumeilla, mitä nyt mallaillin niin nykyisillä jousilla (hr 35mm) saa autoa madaltaa noin 10-11cm, elikkä nyt haen ylipäätään sitä että jos jollakin olisi kokemusta että minkälainen väyrynen on ajettava madallettuna. Enemmän on kokemusta noista bemareista.

En tiedä menikö oikeaan osoitteeseen tämä vaan piti yrittää silti.
Autohan on W210 -00 220cdi.

Kiitos. -Aleksi

Kuva
Kuva
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5274
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

1. Saattaa boosterilämmitin tai muut sähkövermeet imaista niin paljon virtaa että humppauttaa - poistuuuko kun ajettu vähän aikaa vai vaan kone kylmänä ja akku vähän alhaisella varaustasolla? Polttoaineen paineenvaihtelu on sit seuraava mahdollinen aiheuttaja, jossain liikaa vuotoa (ruiskut/pumppu/letkut)

2. ovikytkin tai takaluukun kytkin ei tunnista kiinni olevaa ovea. Sammuvatko sisävalot hetikohta kun ovet lyö kiinni?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

Akku ja laturi on talvella vaihdettu. ei ole eroa onko kone kylmä vai lämmin.

Tuo ovikytkin asia pitää tarkastaa kun saan auton maalauksesta.

Onko mitään tiettyä "vakio" paikkaa mistä osaisi ruveta etsimään vuotoa?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5274
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Alekssi kirjoitti:
Onko mitään tiettyä "vakio" paikkaa mistä osaisi ruveta etsimään vuotoa?
Kato ne polttoaineen paluupuolen (kirkkaat, suojaputken sisällä) letkut näkyykö ilmakuplia. Yleensä vika noiden letkujen o-renkaissa, haulla löytyy paljon juttua. Letkutkin voi suotaa vanhemmiten. Pa-suodatinkotelon päältä lähtevät letkut voi hapertua. Paineensäätimen o-rengas, itse säädin voi temppuilla.

Starilla pääsis ihmettelemään livearvoja paineesta (no ehkä jotkut muutkin testerit sihen kykenee mutta starilla pääsee testaamaan mm. kp-pumppua ja muita komponentteja).

Lisäksi voi kattoo ruiskujen korjauskertoimet. Yleensä nuo polttoainevuodot on pahempia palikat kylmänä ja aiheuttaa starttiongelmiakin, nyt on vähän outoo että ongelma on läsnä kun ulkolämpötila on pakkasella, eikä liity koneen lämpöihin...

Ruiskujen paluuvuodon voi mitata ilman ihmeellisiä työkaluja, kuvia löytyy täältä ja mese.fi puolelta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5274
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Onko se vararengas eri kokoo/profiilia?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7782
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Alekssi kirjoitti:Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
Varmmaan pienenpi rengaskoko eikä anna oikeata tietoa antureille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

arska10 kirjoitti:
Alekssi kirjoitti:Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
Varmmaan pienenpi rengaskoko eikä anna oikeata tietoa antureille.
Renkaat oli 225/35 18"
Ja vararengas 205/55/16
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7782
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Alekssi kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Alekssi kirjoitti:Sanokaapas kun vklp rengas puhkesi. ja vaihdoimme vara renkaan. Tämän jälkeen noin 10km niin lakkasi nopeusmittari toimimasta ja syttyi esp, abs valot. valot lähtee pois kun auton sammuttaa ja käynnistää uudestaa, palaavat takaisin kun ajaa hetken. Voiko johtua vararenkaasta että tekee näin? vai onko kyseessä joku vakavempi asia?
Varmmaan pienenpi rengaskoko eikä anna oikeata tietoa antureille.
Renkaat oli 225/35 18"
Ja vararengas 205/55/16
Tuo riittää syyksi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

Taas kaivataan apuja! tuli tuossa huomattua kun siirtelin töissä yhtä väyrystä sisätiloihin niin ohjaus oli paljon kevyempi kuin omassa väyrysessa. Muutkin kaverini jotka ovat autoani ajaneet sanovat että normaalia jäykempi ohjaus. Tehostimessa on nestettä ja tehostin ei pitele ylinmääräistä ääntä. Onko asialle mitään tehtävissä?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12477
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Alekssi kirjoitti:Taas kaivataan apuja! tuli tuossa huomattua kun siirtelin töissä yhtä väyrystä sisätiloihin niin ohjaus oli paljon kevyempi kuin omassa väyrysessa. Muutkin kaverini jotka ovat autoani ajaneet sanovat että normaalia jäykempi ohjaus. Tehostimessa on nestettä ja tehostin ei pitele ylinmääräistä ääntä. Onko asialle mitään tehtävissä?
Jep vaihtelee jumituneet nivelet,
loppuun kuluneen pumpun,
Simpukat,

E: iskarit/jouset kuntoon ja varmistaa että renkaat on autoon alkujaan kuuluvaa kokoa
Niin sittä se notkistuu
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
J.Kulmala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Ke 29.01.2014 20:04
Paikkakunta: Turku

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja J.Kulmala »

Ohjaustehostimen pumpun voi säätää ja korottaa painetta.
+358 18B8FE99
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12274
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Sergey »

yllättävän paljon kevyemmäksi menee kun osaava asentaja säätää aurauskulmat jne kuntoon. Ero oli minusta erityisen suuri kun omaani ko. tempauksen tein.
Sprinter 906
Avatar
Alekssi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ma 02.02.2015 17:01
Paikkakunta: Kiuruvesi

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Alekssi »

J.Kulmala kirjoitti:Ohjaustehostimen pumpun voi säätää ja korottaa painetta.
Tätäpä vois ihan ekaks kokeilla, löytyykö foorumilta tästä aiheesta lisää infoa miten toteutetaan?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
Myke
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: La 11.04.2015 11:56

Re: W210 220cdi, ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Myke »

Kierroksien heijaaminen voi johtua likaisesta tai tiensä päätä lähestyvästä ilmamassa-anturista. Kannattaa puhdistusta yrittää, on helppo homma. Siihen on oma aineensa ainakin CRC:llä, löytyy esim. Motonetistä. Ja kannattaa nimenomaan käyttää oikeantyyppistä ainetta, koska anturiin ei saa jäädä mitään jäämiä aineesta. Anturi on imuputkessa ennen ilmanputsaria. Youtubesta löytyy ohjeitakin puhdistukseen.
Vastaa Viestiin