Mielipiteitä madaltamisesta.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
A.M.
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: To 23.12.2010 10:11

Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja A.M. »

Oma mielipide on että auton ulkonäkö ja ominaisuudet menee pilalle. Toinen asia mitä en ymmärrä,matalaprofiiliset renkaat. Epämukavat ja rumat. Nämä on mun mielipiteitä,muilla luultavasti jotain muuta. :D
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ajattelen melkolailla päinvastoin. ulkonäkö paranee, eikä ajo-ominaisuudetkaan kovemmassa kruisailussa mielestäni kärsi. mutta "mökkitie" ajettavuus heikkenee siinä määrin, etten itse halua madaltaa autoa. pohja ja pakoputket raapii töyssyissä, puskuri on vaarassa jne. ei hyvä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1572
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Juu ja yli 13" vanteita ei saa asentaa mihinkään autoon,siis ei mihinkään.....
Star
Avatar
Jumpstart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 164
Liittynyt: Ke 07.01.2015 19:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja Jumpstart »

Minäkään en ymmärrä madaltamista enää sen jälkeen kun autolla ei pääse normaalisti liikkumaan. Tällä tarkoitan lähinnä katukivetyksien ylityksiä, hidasteita ja korotettuja suojateitä ym. Renkaatkin jakaa hieman omia ajatuksia. Urheilullisemmassa autossa matalaprofiiliset kumit ovat lähes pakolliset mutta nissan almera 20" palloilla näyttää hirveältä. Perus c ja e sarjalaiseen mielestäni 17-19" riittää todennäköisesti jokaiselle. Ellei riitä niin mukavuus lienee jo toissijainen asia.
W219 CLS350 vm.2005
sleepercooler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 02.04.2015 10:23
Paikkakunta: skavaböle

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja sleepercooler »

Mielestäni normi käyttö/perheautossa madaltamisselle ei ole tarvetta, ajettavuus muuttuu epämukavaksi, suurin osa teistä on kuitenkin aika huonossa kunnossa, saati sitten hiekkatiet/ mukulakivikadut :)

Okei, ulkonäkö muuttuu parempaan suuntaan, mutta suurin osa madalluksista toteutetaan pelkillä jousilla, ja ajettavuus muuttu huonoksi! :shock:

Jos ruvetaan tekemään autosta ajettavaa ja halutaan hyvä alusta,mikä myös toimii, niin täytyy myös satsata siihen, jousisarja maksaa 150-300€ riippuen mallista, ja vastaavasti hyvä esim coilover alustasarja maksaa 1500-3000 ja vieläkin kallimpia löytyy kadulle, tai säädettävät iskunvaimentimet+jouset.
jyrki81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Su 15.03.2015 11:22
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja jyrki81 »

Edellinen C180 oli tuo pappamalli ja nykyinen C180 espirit. Kyyti ja ajettavuus tuossa vanhassa huomattavasti parempi kaikin puolin. Edellinen BMWkin oli madallettu ja vaihdoin siihen normaalit iskarit ja jouset ollen tosi tyytyväinen. Isot nopeudet josain saksan moottoriteillä tai miksei nyt HKI-Tampere välilläkin menee madalletulla mutta eipä noissa taida muuten hyötyä olla. Hienomman näköisiä tosin kun oikein mitoitettu renkaiden kans.

Kysymys. Onko estettä vaihtaa normaalit iskarit ja jouset tuohon espiritiin eli meneekö paikalleen heittämällä? Työmatka on tuon kalajoen keskustan läpi 4kertaa pvä ja ei mittään järkiä pitää alustasarjaa taaskaan.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12274
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä nykyään maanteiden kunto on sen verran hyvä kuitenkin että esim joku vakiokorkuinen 124, 201, 210 tms voi helposti madaltaa 3-4cm ilman minkäänlaisia ongelmia missään olosuhteissa. Kaarreominaisuudetkin vain paranee. Suurinosa ei varmaan edes muista kuinka korkeita nuo autot vakiona onkaan, nykyään kun niistä on varmaan kaikista jouset poikki tai laitettu ne 3cm madallusjouset 8)

Sitten kun aletaan puhumaan MADALLUKSESTA, niin ollaankin sillä alueella joka on suurimmalle osalle ulkonäkökysymys, joillekin jopa tarkoituksenmukaisesti rataa ajatellen jne. Niin... ei mua kyllä nekään haittaa.
Sprinter 906
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja Hage »

Kamalaa paskaa yksinkertaisesti. Hidastetöyssyjen ja monttujen luvatussa maassa Suomessa ei ole mitään järkeä ajaa jollain tuninkialustalla kun raapii pakoputki ja öljypohja joka paikassa. Siihen kun isketään vielä päälle ne Gambiassa tehdyt ylileveät ja venytetyt pinkiponkikumit niin eiss... :sick: Eri asia jotkut oikeasti kisaiset autot jotka on alunperinkin matalia ja leveillä kumeilla. Mikään S124 250TD tai vastaava ei ole suunniteltu nopeaan kaareajoon :lol:
Allekirjoituksen E230 Classicissakin on mielestäni liian matala (täysin kunnossa oleva vakio alusta) kun raapasee melkein heti hiukan terävemmässä töyssyssä vaikka kuinka hiljaa ajaisi. 300E-24:ssä on Suomi-alusta eli korotetulla maavaralla sekä pohjapanssarilla enkä voisi kuvitellakkaan että ajaisin säännöllisesti yhtään matalemmalla alustalla.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1572
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Tää keskustelu ei johda mihinkään muuhun kuin pariinsataan sivuun ;)
Star
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12274
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Mielipiteitä madaltamisesta.

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Hage, siihen hidastetöyssyyn on tarkoitus hidastaa... eikä ajaa kuuttakymppiä kuten näyttää olevan tapana 124 miehillä täällä oulussa :D
Sprinter 906
Vastaa Viestiin