Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Terve kaikille!
Itsellä käyttöautona w203 ja kiinnostaisi kakkos autoksi väyrynen , kun niitä melkein ilmaiseksi myynnissä.
mitkä paikat korroosioherkät ja miten tekniikka puoli . eli mitkä viat ym . Yleisiä. Kiitos jos joku mallia
tunteva viitsii vastata.
Itsellä käyttöautona w203 ja kiinnostaisi kakkos autoksi väyrynen , kun niitä melkein ilmaiseksi myynnissä.
mitkä paikat korroosioherkät ja miten tekniikka puoli . eli mitkä viat ym . Yleisiä. Kiitos jos joku mallia
tunteva viitsii vastata.
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Minkälaista väykkyä oot ajatellut hommata noissa on aika yleistä nuo ruosteet, joka paikassa paiti ei vielä muoviosissa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
joo ruostuu jokapaikasta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Kylkilistan aluset, ovien alareunat ulkpuolelta, ovien alareunat alta, ovien tiivisteiden aluset, lokarien kaaret, lokarin ja puskurin reuna, takaluukun lukon ympärys, takaluukun muovilistan reunus, nokkapellin kiveniskemät, ikkunalistojen reunukset... kosmeettista...
Pahempia rakennepaikat kuten alapalkki keulassa, etujousikupit. Tunkin nostokumin ympäristö, alustasta reunamuovin alta jokapaikasta, takakontin 'sivukaivot'.
Samat ongelmat moottorissa kun muissa samaikäsissä mallista riippumatta.
Pahempia rakennepaikat kuten alapalkki keulassa, etujousikupit. Tunkin nostokumin ympäristö, alustasta reunamuovin alta jokapaikasta, takakontin 'sivukaivot'.
Samat ongelmat moottorissa kun muissa samaikäsissä mallista riippumatta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Jokseenkin kaikkeen
Tässä muutama oma havainto lähi kuukausilta
- Ruostetta on kaikkialla mutta jos se näkyy pahasti niin mitä luulet olevan piilossa listojen ja tiivisteiden alla tai lokasuojien tai puskureiden takana? Oikea vastaus lienee: ei mitään, koska sieltä perusaines on jo muuttunut takaisin malmiksi.
- Helmat saattavat olla hiukan haperoita ja erityisesti tunkinpaikat ympäristöltään saattaa hiukan punertaa, jos niitä ei ole piiloitettu tuoreella massalla.
- Takaluukkun tähti ja lukko (mikä ei varmaankaan toimi) kukkii ympäristöstä.
- Ovet kauttaaltaan reunoista ja tiivisteiden alta. Jos oven tiivisteet on liimattu niin, että niitä ei saa käänettyä niin sitten siihen on varmaan jokin hyvä syy
- Jousikupit ruostuvat vissiin ainakin edestä irti ja renkaat on vaihdettu taakse tai hämmästyttävän erimerkkisiä ja jopa kokoisia.
- Vararenkaan ympäristö katoaa takaluukusta.
- Ikkunat ei toimi esim. takaa.
- Muutama strateginen valo on pimeänä kojetaulusta, kun omistaja on kyllästynyt vikavalojen loisteeseen.
- Kuskin penkki on puhki tai nahkapenkki on ihan lintassa ja pinta venynyt muodottomaksi. ja autolla ajettu vain. . . . km. Ei kyllä puhkea normaalikäytössä ennen 250tkm. Tämä on vain oma näkemys, ja saatan olla väärässä.
- Alustasta poikkipalkki (tai aika moni muotoon prässätty pohjan osa) jokseenkin kurjan näköisiä
- Kattoluukku liimattu kiinni (siihen on varmaan kaksi syytä => ei toimi tai vuotaa)
- Sähköiset avaimet saattavat olle haastavia mutta tämän huomaa vain avaimien vähyydestä. Ehkä joku näppärä on ohittanut ajoneston ja rakentanut jopa oman käynnistys napin. Näitä olen kyllä nähnyt vain W202 malleissa.
- Lisäksi kannattaa kuunnella konetta ja sen tärinää => ei kilinöitä tai tärinöitä => ei sitten minkäänlasta (Huom bensa. Dieseleistä en tiedä). Tyhjäkäynti tasaista ja kierrokset tyjäkäynnillä normaalit.
Öljyvuotoja on, mutta niistä en nyt olis kovin huolissani, jos ne ei ole liian suuria => kuitenkin "halpoja"korjata
- öljyvuodot E200-230 kannen etupäästä laturin yläpuolella
- joissain V-koneissa suodattimen ympärillä mutta ei oikein selvinnyt kun ei kiinnostanut
- öljypohjan tiivisteestä tihuttaa melkein kaikissa. En pidä minään.
- Peristä öljyä eikä ääntä sitten saisi juurikaan tulla ulos mitään pitkin (ainakaan minun mielestä).
Comand-näytöt ja toiminnat kannattanee kelata läpi. Navi-laitteet toimivat kuin unelma kaikissa
Ilmastointi saattaa olla just nyt vajaa, eikä kylmää tule => eli kuivain ja kompura morjens!
Pyyhkijän liikerata pitää olla tasainen ja yhtenäinen.
Kyllä jonkinlainen dokumentaatiokin pitäisi olla. Keskimäärin omistajia autolla, jolla ajetaan runsaasti, 15-vuodessa ei voi olla x-määrää enempää. Löytyy tietysti pelimiehiä, jotka eivät pidä papereita minään, kun ne on niin helppoja väärentää tai osaavat nämä hommat ka. paremmin..
Lisäksi jos maksut ja katsastukset on kunnossa niin eiköhän siitäkin voi jotain päätellä?
Ongelma on se että ruosteisinkin läjä on hiljainen ja kulkee kuin juna.
Tervetuloa joukkoon !
edit: poistettu turhaa
Tässä muutama oma havainto lähi kuukausilta
- Ruostetta on kaikkialla mutta jos se näkyy pahasti niin mitä luulet olevan piilossa listojen ja tiivisteiden alla tai lokasuojien tai puskureiden takana? Oikea vastaus lienee: ei mitään, koska sieltä perusaines on jo muuttunut takaisin malmiksi.
- Helmat saattavat olla hiukan haperoita ja erityisesti tunkinpaikat ympäristöltään saattaa hiukan punertaa, jos niitä ei ole piiloitettu tuoreella massalla.
- Takaluukkun tähti ja lukko (mikä ei varmaankaan toimi) kukkii ympäristöstä.
- Ovet kauttaaltaan reunoista ja tiivisteiden alta. Jos oven tiivisteet on liimattu niin, että niitä ei saa käänettyä niin sitten siihen on varmaan jokin hyvä syy
- Jousikupit ruostuvat vissiin ainakin edestä irti ja renkaat on vaihdettu taakse tai hämmästyttävän erimerkkisiä ja jopa kokoisia.
- Vararenkaan ympäristö katoaa takaluukusta.
- Ikkunat ei toimi esim. takaa.
- Muutama strateginen valo on pimeänä kojetaulusta, kun omistaja on kyllästynyt vikavalojen loisteeseen.
- Kuskin penkki on puhki tai nahkapenkki on ihan lintassa ja pinta venynyt muodottomaksi. ja autolla ajettu vain. . . . km. Ei kyllä puhkea normaalikäytössä ennen 250tkm. Tämä on vain oma näkemys, ja saatan olla väärässä.
- Alustasta poikkipalkki (tai aika moni muotoon prässätty pohjan osa) jokseenkin kurjan näköisiä
- Kattoluukku liimattu kiinni (siihen on varmaan kaksi syytä => ei toimi tai vuotaa)
- Sähköiset avaimet saattavat olle haastavia mutta tämän huomaa vain avaimien vähyydestä. Ehkä joku näppärä on ohittanut ajoneston ja rakentanut jopa oman käynnistys napin. Näitä olen kyllä nähnyt vain W202 malleissa.
- Lisäksi kannattaa kuunnella konetta ja sen tärinää => ei kilinöitä tai tärinöitä => ei sitten minkäänlasta (Huom bensa. Dieseleistä en tiedä). Tyhjäkäynti tasaista ja kierrokset tyjäkäynnillä normaalit.
Öljyvuotoja on, mutta niistä en nyt olis kovin huolissani, jos ne ei ole liian suuria => kuitenkin "halpoja"korjata
- öljyvuodot E200-230 kannen etupäästä laturin yläpuolella
- joissain V-koneissa suodattimen ympärillä mutta ei oikein selvinnyt kun ei kiinnostanut
- öljypohjan tiivisteestä tihuttaa melkein kaikissa. En pidä minään.
- Peristä öljyä eikä ääntä sitten saisi juurikaan tulla ulos mitään pitkin (ainakaan minun mielestä).
Comand-näytöt ja toiminnat kannattanee kelata läpi. Navi-laitteet toimivat kuin unelma kaikissa
Ilmastointi saattaa olla just nyt vajaa, eikä kylmää tule => eli kuivain ja kompura morjens!
Pyyhkijän liikerata pitää olla tasainen ja yhtenäinen.
Kyllä jonkinlainen dokumentaatiokin pitäisi olla. Keskimäärin omistajia autolla, jolla ajetaan runsaasti, 15-vuodessa ei voi olla x-määrää enempää. Löytyy tietysti pelimiehiä, jotka eivät pidä papereita minään, kun ne on niin helppoja väärentää tai osaavat nämä hommat ka. paremmin..
Lisäksi jos maksut ja katsastukset on kunnossa niin eiköhän siitäkin voi jotain päätellä?
Ongelma on se että ruosteisinkin läjä on hiljainen ja kulkee kuin juna.
Tervetuloa joukkoon !
edit: poistettu turhaa
Viimeksi muokannut Nastamuumio, La 02.05.2015 23:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Sen verran kommenttia edelliseen että jos ne ovien tiivisteet on liimattu niin niiden alusta on korjattu. Ei kylläkään estä mitenkään sitä että ruostuminen jatkuu tiivisteen alla, samoin kuin jo uutenakin...
Ja eikös se oo todettu että jos mersun perä ei hikoile öljyä niin se tarkoittaa sitä että siellä ei sitä enää ole! Oikeat vuodot tietty erikseen...
Ja eikös se oo todettu että jos mersun perä ei hikoile öljyä niin se tarkoittaa sitä että siellä ei sitä enää ole! Oikeat vuodot tietty erikseen...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Näin hän se taitaa olla, mutta kun se perämötikkä on pari tuumaa vahvan "kerroksen" alla, niin täläinen pikkutarkka saivartelija ihmettelee miksi? Paremmalla huolenpidolla olevista Meisselistä on jossain vaiheessa tehty jotain, vähintäänkin kosmeettista puhdistusta, ehkä kartaanin laakereita on tutkiskeltu ja jopa jokunen tiivistekkin on löytänyt uuden paikan. En tiedä, mutta näin ajattelin.MiHe kirjoitti:Sen verran kommenttia edelliseen että jos ne ovien tiivisteet on liimattu niin niiden alusta on korjattu. Ei kylläkään estä mitenkään sitä että ruostuminen jatkuu tiivisteen alla, samoin kuin jo uutenakin...
Ja eikös se oo todettu että jos mersun perä ei hikoile öljyä niin se tarkoittaa sitä että siellä ei sitä enää ole! Oikeat vuodot tietty erikseen...
Oikeasti W210 ja ruosteeton ei kuulu samaan lauseeseen mutta jos on valmis kohtuudella taistelemaan luonnon kiertokulun vääjäämätöntä voittoa vastaan saa ajaa pari vuotta ihan mukavalla autolla. Mutta jos edelliset omistajat ovat jättäneet oman osuutensa viitystaistelusta väliin, on peli menetetty. Ehkä Paavon varhaiset vuodet ihmiselle ja autolle suopeammassa ympäristössä antavat paremmat lähtökohdat tässä loputtomassa rapsuttelussa tuon voimavaunun elinkaaressa. Näin minä, toistaiseksi Paavoton kuljeksija, pohdiskelen.
Rankat tekniikan hallitsijat perustavat käsityksensä kovaan tietoon ja kokemukseen. Minä onneton vain pohdin näitä asioita aistieni varassa.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Pahimmat mätäpaikat taitaa olla keulassa. Etukulmat, puskurin takaa, etupalkin alapelti häipyy, jousikupit mätänee (jos jousi pullistelee jo ojaa kohti ja kuppi vääntynyt ylöspäin niin kohta napsahtaa). Mutta täytyy muistaa, että näitä on monen kuntoisia. Ite laitoin lähemmäs 800 000 km rullatun -98 220d:n, joka on koriltaan uskomattoman hyvässä kunnossa. Paljon riippuu siitä miten on pidetty aikoinaan.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: To 30.04.2015 19:45
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Väyrystä myös ostamassa.Tuli käytyä yhtä vm. 99 farmaria katsomassa. Ei ole ennen mersuja ollut, niin ajattelin täältä kysellä. Onko muilla ollut sitä ongelmaa, että ruostuu katon taka kulmista, siis siitä missä katto loppuu ja takaluukku alkaa? Auto muuten suht siistissä kunnossa, perus lokarinkaarikukat. Ovet ja konepelti, sekä takaluukku hyvässä kunnossa. Auto tuotu hiljattain saksasta.
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Uutta minulle mutta ei varmaan mahdotonta. Hinnalla nämä minusta kompensoidaan.Väyrysmese kirjoitti:Väyrystä myös ostamassa.Tuli käytyä yhtä vm. 99 farmaria katsomassa. Ei ole ennen mersuja ollut, niin ajattelin täältä kysellä. Onko muilla ollut sitä ongelmaa, että ruostuu katon taka kulmista, siis siitä missä katto loppuu ja takaluukku alkaa? Auto muuten suht siistissä kunnossa, perus lokarinkaarikukat. Ovet ja konepelti, sekä takaluukku hyvässä kunnossa. Auto tuotu hiljattain saksasta.
Ei juurikaan mitään => hyvä hinta
Sopivasti laitettavaa => muutama tonni
Enemmän laitettavaa => tonni jos on leimaa vuodeksi => ei leimaa, ei arvoa
Tämä on siis minun näkemykseni ja perustuu omiin standardeihin vuosina 1995-2002 valmistetuista premiumluokan ajoneuvoista.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Kannattaa kiinnostua, koska M119 ja M113 aikakausiensa ainoat oikeat moottorit.nastamuumio kirjoitti: joissain V-koneissa suodattimen ympärillä mutta ei oikein selvinnyt kun ei kiinnqqostanut
Öljynsuodatimen yhteydessä olevan lauhduttajan tiivisteet voivat vuotaa öljyä ulospäin. Kolme tiivistettä maksaa muutaman kympin. Vaihto yksinkertainen.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Pari kertaa olen väyrystä käynyt katsomassa ihan paikanpäällä ostotarkoituksessa, mutta onneksi molemmilla kerroilla kaupat jäi tekemättä. Väyrysten hinta on tosiaan 'melkein ilmainen', mutta mätää tuskin kannattaa ottaa edes ilmaiseksi. Toisaalta jos löytää vähän ajetun ehjän yksilön - mikä edellisten viestien perusteella on lähes mahdotonta - saattaisin sellaisen ostaa, koska kohta W210 mallissakin alkaa keräilyarvo nousta kun jotkut hullut niitäkin alkaa harrastaan.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Kiitos kaikille hyvistä kannanotoista ja vinkeistä.
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Itsellä ollut kaksi paavoa. Molemmat myyty pois nurkista viimeisen vuoden aikana. Toinen oli kesällä 2000 rekisteröity diisselisedan ja toinen loppuvuodesta 2001 rekisteröity bensafarkku. Ei nuo kumpikaan ollut mitään mätäpesiä verrattuna esim. siihen -84 W123:een, jolla aloitin mersuilun vuonna -98. Se oli tuolloin jo ostohetkellä reilut 200tkm ajettuna paaaaaaaaaaaaaaaljon pahemmin ruosteessa kuin kumpikaan paavoistani, kun noista luovuin. Samaa ikäluokkaa noin verraten. On ne mersut ruostuneet aiemminkin ja joku 123 aika tavallakin aikanaan. Monta semmoista aikanaan jo aika tuoreena muistan nähneeni maalarissa ruostevikojen takia, eikä ne välttämättä olleet kunnolla kymmenvuotiaita, kun jo lokasuojia vaihdettiin ja kaaria korjailtiin. Tietty se oli vielä tuohon aikaan enemmänkin tavallista ja paljon vielä mersuakin huomattavasti ruosteherkempiä autoja joskus vielä 80-luvulla vaikka millä mitalla. Ei se silti tietenkään poista sitä tosiasiaa, että mersullakin opittiin siinä välissä jo tekemään autoja, jotka oikeasti vastusti korroosiota hyvin, ainakin paremmin, mutta taito hukattiin johonkin matkan varrella. Palattiin vissiin perinteisiin .
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Mihin kiinnitän huomion väyrystä ostaessa?
Sehän tässä ongelma onkin, kun nyt taas kiinnostaa. Olo olis helpompi, jos ei haluais.MouTine kirjoitti:Kannattaa kiinnostua, koska M119 ja M113 aikakausiensa ainoat oikeat moottorit.nastamuumio kirjoitti: joissain V-koneissa suodattimen ympärillä mutta ei oikein selvinnyt kun ei kiinnqqostanut
Öljynsuodatimen yhteydessä olevan lauhduttajan tiivisteet voivat vuotaa öljyä ulospäin. Kolme tiivistettä maksaa muutaman kympin. Vaihto yksinkertainen.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04