Mitä työkaluja mukaan, kun Mersulla ajaa ?
paljon ei ole tarvittu
Ei minulla ole mukana kuin kännykkä ja hinausköysi.
Hinausköysi on mukana sen takia, että aina löytyy jostakin avulias Audi-kuljettaja, joka hinaa mersun pois jostain pienestä lumipenkasta, johon mersukuski on tyhmyyksissään mennyt ajamaan...
Kännykkä on sitten sitä varten että voi soittaa Hinausteamin noutamaan tapauksissa, joissa pelkkä köysy ei enää riitä
Hinausköysi on mukana sen takia, että aina löytyy jostakin avulias Audi-kuljettaja, joka hinaa mersun pois jostain pienestä lumipenkasta, johon mersukuski on tyhmyyksissään mennyt ajamaan...
Kännykkä on sitten sitä varten että voi soittaa Hinausteamin noutamaan tapauksissa, joissa pelkkä köysy ei enää riitä
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06
"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
Ot
Työkaverini Samin w124 muuten otti Samista henkisen yliotteen viimeistään silloin, kun Sami oli menossa tapaamaan ostajaa;
Huoltoaseman pihalla Sami pysäytti auton nähdessään miehen jonka tiesi ostajaehdokkaaksi.
Nousi autosta ja huomasi että sataa vettä; siirretäänpäs Mersu katoksen alle.
Takaisin autoon ja ovi terävällä nykäisyllä kiinni ja turvavyö lukon väliin.
Kymmenen metrin siirron jälkeen ovi ei auennut, ei vaikka Samppa kolhaisi sitä lujemminkin - ja ostajakandidaatti käveli kymmenen metrin päässä kohti...
No, Sami sukkelana miehenä istahti keskikonsolin päälle ja sai molempien jalkapohjien Voimallisella Potkulla oven auki, eikä saranatkaan retkahtaneet irti asti.
Sitten vaan turvavyön jäännökset kelalle ja muina miehinä käsipäivää ostajalle; "tässäpä tämä ny ois."
Kaupat tuli vaikkei siinä vaiheessa myyjää(kään) hymyilyttänyt.
Työkaverini Samin w124 muuten otti Samista henkisen yliotteen viimeistään silloin, kun Sami oli menossa tapaamaan ostajaa;
Huoltoaseman pihalla Sami pysäytti auton nähdessään miehen jonka tiesi ostajaehdokkaaksi.
Nousi autosta ja huomasi että sataa vettä; siirretäänpäs Mersu katoksen alle.
Takaisin autoon ja ovi terävällä nykäisyllä kiinni ja turvavyö lukon väliin.
Kymmenen metrin siirron jälkeen ovi ei auennut, ei vaikka Samppa kolhaisi sitä lujemminkin - ja ostajakandidaatti käveli kymmenen metrin päässä kohti...
No, Sami sukkelana miehenä istahti keskikonsolin päälle ja sai molempien jalkapohjien Voimallisella Potkulla oven auki, eikä saranatkaan retkahtaneet irti asti.
Sitten vaan turvavyön jäännökset kelalle ja muina miehinä käsipäivää ostajalle; "tässäpä tämä ny ois."
Kaupat tuli vaikkei siinä vaiheessa myyjää(kään) hymyilyttänyt.
oulaistenliikenne.fi
Mitä v''''ua?
Itselläni ei ole muutakuin auton omat vehkeet ja hinausköysi että saa muita autaa.Olen ajanut jo aika paljon tai siis paljon eikä ole koskaan jäänyt välille..mistähän johtuu..
Se on vähän omaa tyhmyyttä jos pitää alkaa vaihtamaan alapalloniveliä ja jousia ja virtalukkoja tienpäällä,viat mersuissa ilmoittelee itsestään ennenkuin ne aiheuttaa matkan katkeamisen, jos vähän tutkailee ja kuuntelee mitä se auto kertoo
Itselläni ei ole muutakuin auton omat vehkeet ja hinausköysi että saa muita autaa.Olen ajanut jo aika paljon tai siis paljon eikä ole koskaan jäänyt välille..mistähän johtuu..
Se on vähän omaa tyhmyyttä jos pitää alkaa vaihtamaan alapalloniveliä ja jousia ja virtalukkoja tienpäällä,viat mersuissa ilmoittelee itsestään ennenkuin ne aiheuttaa matkan katkeamisen, jos vähän tutkailee ja kuuntelee mitä se auto kertoo
Tuosta edellisen sivun listastani unohtui jauhesammutin ja voimapihdit.
Kun lasinpesusuuttimet kärvähtävät sytyttäen konepellin eristeen, on hyvä olla tehokasta sammutinkalustoa käsillä, ja varmitteeksi voi liekit sammutettuaan katkaista akun maakaapelin pihdeillä ellei akku ole ehtinyt räjähtää.
Eikä katkaiseminen haittaa vaikka olisi akku räjähtänytkin.
Kolmentoista millin lista-avain ajaisi saman asian, mutta tuossa tilanteessa on komeampaa ottaa käyttöön isot pihdit, jotka on tarkoitettu harjaterästen katkaisemiseen.
Katsojia on kuitenkin kerääntynyt ympärille.
Kun lasinpesusuuttimet kärvähtävät sytyttäen konepellin eristeen, on hyvä olla tehokasta sammutinkalustoa käsillä, ja varmitteeksi voi liekit sammutettuaan katkaista akun maakaapelin pihdeillä ellei akku ole ehtinyt räjähtää.
Eikä katkaiseminen haittaa vaikka olisi akku räjähtänytkin.
Kolmentoista millin lista-avain ajaisi saman asian, mutta tuossa tilanteessa on komeampaa ottaa käyttöön isot pihdit, jotka on tarkoitettu harjaterästen katkaisemiseen.
Katsojia on kuitenkin kerääntynyt ympärille.
oulaistenliikenne.fi
Kaikkea edellä mainittua + "sokeripala" jolla on voi korjata kaasuvaijerin,se muovinappula kun kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa.Jännitteensäädinkin kannataa jonnekin heittää,jos vakka hiilet loppuu ja pimeä yllättää...
No ei mulla kyllä edellä mainituista ole mukana kuin vararengas+tunkki+rengasavain,ja sitten jotain avaimia mitkä ovat sattuneet autoon jäämään.kohta 400tkm 124:lla enkä ole jäänyt välille(kop kop)
No ei mulla kyllä edellä mainituista ole mukana kuin vararengas+tunkki+rengasavain,ja sitten jotain avaimia mitkä ovat sattuneet autoon jäämään.kohta 400tkm 124:lla enkä ole jäänyt välille(kop kop)
Partakone, dödö, hammasharja, varapaita, kännykkä, luottokortti, nippu avaimia. Siinä ehkä tärkeimmät. Sitten vielä, jos on pitkä reissu, niin passi.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Työkaluja mersun kaa liikkuessa
eipä ole nykyään muuta kuin auton omat! Pääasiassa kännykkä ja navigaattori, että tietää , missä sitä oikein on ja maksuvälineet (rahaa tai kortit yms.) - Sprinterillä kun liikuin, (vm 97) kaikilla herkuilla oli aivan turha edes kokeilla tehdä ite mitään - ei edes renkaan vaihto olisi onnistunut eturenkaitten kohdalla, kun painetunkilla ei saanut koko rakkinetta tarpeeksi korkealle, kun tunkki oli liian pieni ja isompaa nyt sitten ei paljon kehdannut kuljetella. Joo - ei ooo sillei työkaluja tarvinna - bensoo ja rahhoo - sillä on pärjänyt.