Retkeilyauton muutokset
Retkeilyauton muutokset
Ajatus tehdä 9 hengen pikkubussista retkeilyauto,ei muutoksessa mitään se hoituu mutta...
Kun se on katsastettu varustein esim. 5 penkillä niin saako ilman katsastusta poistaa esim. nuo 3 penkkiä tilapäisesti jos tarvetta enemmälle tilalle on?
Varusteet jotka vaaditaan tietenkin jäisivät pysyvästi autoon silloinkin mm. sänky tehtynä penkeistä riippumattomaksi,keitin,säilytystilat ym.
Kun se on katsastettu varustein esim. 5 penkillä niin saako ilman katsastusta poistaa esim. nuo 3 penkkiä tilapäisesti jos tarvetta enemmälle tilalle on?
Varusteet jotka vaaditaan tietenkin jäisivät pysyvästi autoon silloinkin mm. sänky tehtynä penkeistä riippumattomaksi,keitin,säilytystilat ym.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Re: Retkeilyauton muutokset
Sanoisin että kyllä saa. Pitää muistaa että jostain -98 alkaen penkkien kiinnityksiä ei saa muutella omin päin.
Varmuus kysymällä katsastuskonttorilta, ja joku vääräleuka tähän varmasti jatkaa että jos ei saa mieluista vastausta niin kysyy toiselta konttorilta
Varmuus kysymällä katsastuskonttorilta, ja joku vääräleuka tähän varmasti jatkaa että jos ei saa mieluista vastausta niin kysyy toiselta konttorilta
oulaistenliikenne.fi
Re: Retkeilyauton muutokset
Kiitos! Pitänee kysellä tarkkaan jos noin voi tehdä kun ei ole vielä autoakaan hommattuna,tavaraa pitää ajoittain saada mukaan enemmän.
Vaihtoehto B:
Vähän käyttökelpoisempi retkiautoviritelmä syntyy vaikka tätä soveltamalla,saa kunnon keittopaikan ym.
Tällaisen voi soveltaa melkein mihin tahansa vähän reilumpaa sisäkorkeutta omaavaan autoon.
Eurooppaan ei kiinnosta raahata asuntovaunua,eikä normi matkailuauto oikein innosta on sellainenkin fiiu ollut jo.
Pieni (no tunnustan Vito haussa) mahtuu parkkiin mihin vain ja kerran pari viikossa sitten yötä hotellissa.
Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=-6HQiaXrAIo" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihtoehto B:
Vähän käyttökelpoisempi retkiautoviritelmä syntyy vaikka tätä soveltamalla,saa kunnon keittopaikan ym.
Tällaisen voi soveltaa melkein mihin tahansa vähän reilumpaa sisäkorkeutta omaavaan autoon.
Eurooppaan ei kiinnosta raahata asuntovaunua,eikä normi matkailuauto oikein innosta on sellainenkin fiiu ollut jo.
Pieni (no tunnustan Vito haussa) mahtuu parkkiin mihin vain ja kerran pari viikossa sitten yötä hotellissa.
Tässä linkki: https://www.youtube.com/watch?v=-6HQiaXrAIo" onclick="window.open(this.href);return false;
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Retkeilyauton muutokset
Samanlaiset haaveet täälläkin, tosin haussa on valmis retkeilyauto.
Pössl tai La Strada.
Piti jo viimeks semmosta, mutta kun tuo mersu oli liikkeessä pihalla saakka pestynä ja kiiltävänä odottamassa
Käytetyissä vaan valinnanvara heikkoa, kun pitäisi olla automaatti ja kolmen litran diesel.
Ja jotain muutakin "välttämätöntä" varustetta.
Pössl tai La Strada.
Piti jo viimeks semmosta, mutta kun tuo mersu oli liikkeessä pihalla saakka pestynä ja kiiltävänä odottamassa
Käytetyissä vaan valinnanvara heikkoa, kun pitäisi olla automaatti ja kolmen litran diesel.
Ja jotain muutakin "välttämätöntä" varustetta.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Re: Retkeilyauton muutokset
Minkä pituista ja korkuista autoa ajattelit?
Vaikuttaa molemmat mitat siihen, millä rahalla pääsee veden yli Ruotsiin tai Saksaan.
Vaikuttaa molemmat mitat siihen, millä rahalla pääsee veden yli Ruotsiin tai Saksaan.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
-
- Mersumies
- Viestit: 513
- Liittynyt: Ma 04.05.2015 09:34
- Paikkakunta: Turku
Re: Retkeilyauton muutokset
Matkailua harrastaneena 40-vuotta panee ihmettelemään, onko kustannuksilla merkitystä siirtyessä mantereelta toiselle, jos tapahtumia vuodessa muutama.Ari66 kirjoitti:Minkä pituista ja korkuista autoa ajattelit?
Vaikuttaa molemmat mitat siihen, millä rahalla pääsee veden yli Ruotsiin tai Saksaan.
Re: Retkeilyauton muutokset
No joo,ideaali minulle olisi matalan keskipitkän tai pitkän 639 viton muotoinen takavetopaku tai pikkubussi,jota voisi käyttää kaikkeen autosta traktoriin kuten tuota C farkkuparkaa olen käyttänyt viimeiset 170 tkm mutta tilavampi.124 farkussa on yksikseen nukuttu lapinreissuilla,muttei silloin oikein mahdu enää kaveria eikä muuta mukaan.
Eläke häämöttää,ja lauttamaksujen sijaan voisi vaikka maksaa hotellihuoneesta aamiaisella pari kolme yötä viikossa.
Eläke häämöttää,ja lauttamaksujen sijaan voisi vaikka maksaa hotellihuoneesta aamiaisella pari kolme yötä viikossa.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Retkeilyauton muutokset
waari kirjoitti:Ajatus tehdä 9 hengen pikkubussista retkeilyauto,ei muutoksessa mitään se hoituu mutta...
Kun se on katsastettu varustein esim. 5 penkillä niin saako ilman katsastusta poistaa esim. nuo 3 penkkiä tilapäisesti jos tarvetta enemmälle tilalle on?
Varusteet jotka vaaditaan tietenkin jäisivät pysyvästi autoon silloinkin mm. sänky tehtynä penkeistä riippumattomaksi,keitin,säilytystilat ym.
Kyllähän pikkubussista tehdystä retkeilyautosta kestää poistaa vaikka kaikki varusteet, koska siitä on aikoinaan maksettu autovero,mutta oikeasta retkeilyautosta sisäkorkeus 190cm ja matkailuautovarusteet jonka takia auto hyväksytty verovapaaksi henkilöautoksi, ei matkailuauton varusteita esim.makuupaikkoja saa poistaa,koska se ei täytä enään verovapauden edellytyksiä. Eriasia jos ne lyhytaikaisesti poistaa, kuka sitä valvoo?
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Retkeilyauton muutokset
Menee hieman aiheen sivuun tämä viestini mutta kyllä retkeilyautostakin on kerrottu että vuodepaikat, keittomahdollisuus ja säilytystilat olisi syytä olla autossa olemassa aina, eli ne varusteet jotka laissa on määritelty.
Muuten voi tulla veroseuraamuksia.
Muuten voi tulla veroseuraamuksia.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Retkeilyauton muutokset
waari kirjoitti:Ajatus tehdä 9 hengen pikkubussista retkeilyauto,ei muutoksessa mitään se hoituu mutta...
Kun se on katsastettu varustein esim. 5 penkillä niin saako ilman katsastusta poistaa esim. nuo 3 penkkiä tilapäisesti jos tarvetta enemmälle tilalle on?
Varusteet jotka vaaditaan tietenkin jäisivät pysyvästi autoon silloinkin mm. sänky tehtynä penkeistä riippumattomaksi,keitin,säilytystilat ym.
Selvennetään vielä että jos matkailuauto on tehty pikku-bussista josta on aikoinaan maksettu henkilöautovero Suomeen, niin kuin kysyjä kysyy muutosta 9hengen pikkupussiin,niin ei siitä voi tulla enään mitään veroseuraamuksia koska siitä on aikoinaan maksettu henkilöauto-vero vaikka sen kuorii kokonaan.
Eriasia jos muutokset on tehty esim.Verovapaaseen (esim.ulkomailta ostettuun koriin) ja rekisteröity verovapaaksi Matkailuautoksi niin ei niitä varusteita saa poistaa,koska saattaa tulla veroseuraamuksia koska katsotaan ettei se enään täytä verovapauden vaatimuksia.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Retkeilyauton muutokset
Tarkennan vielä sen verran että oma viestini koskee sitä tilannetta että autoverolliseksi matkailuautoksi rekisteröity ajoneuvo todetaan varusteiden puuttumisen takia henkilöautoksi jolloin peritään käyttövoimaveroa henkilöauton mukaan, takautuvasti ties miltä ajalta. Tällaisen tilanteen välttämiseksi neuvottiin pitämään ne muutamat matkailuautolle vaaditut varusteet aina mukana kun asiasta kysyin muutoskatsastaessani Sprinteriä retkeilyautoksi.
Asiasta on toki vain yhden katsastusmiehen kannanotto, voi olla ettei pidä paikkaansa alkuunkaan.
Asiasta on toki vain yhden katsastusmiehen kannanotto, voi olla ettei pidä paikkaansa alkuunkaan.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Retkeilyauton muutokset
dealer kirjoitti:Tarkennan vielä sen verran että oma viestini koskee sitä tilannetta että autoverolliseksi matkailuautoksi rekisteröity ajoneuvo todetaan varusteiden puuttumisen takia henkilöautoksi jolloin peritään käyttövoimaveroa henkilöauton mukaan, takautuvasti ties miltä ajalta. Tällaisen tilanteen välttämiseksi neuvottiin pitämään ne muutamat matkailuautolle vaaditut varusteet aina mukana kun asiasta kysyin muutoskatsastaessani Sprinteriä retkeilyautoksi.
Asiasta on toki vain yhden katsastusmiehen kannanotto, voi olla ettei pidä paikkaansa alkuunkaan.
Puhuttiin näköjään eri veroista,minä autoverosta ja sinä käyttövoimaverosta.Tosiaan murheellinen tapaus jos verovapaasta matkailuautosta, poistais vaikka sängyt, tavarankyljetuksen takia. Niin autolle voitais panna henkilöautovero maksuun.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Retkeilyauton muutokset
Tämä tosiaan oli pelkona jos henkilöautosta muuttaa retkeilyautoksi ja kuitenkin tarvitsee usein kuljettaa isoa tavaraa niin nuo säilytystilat varsinkin voi olla hankala pitää tavarankuljetuksessa paikallaan.Sängyn voisi varmaan nostaa seinälle ettei olisi tiellä ja keittimen voi junailla "jonnekin". Mutta jos tuosta vaatekaapin/säilytystilan puutteesta pölähtää niin käyttövoimavero menee takautuvasti muutoskatsastuksesta lähtien maksuun henkilöauton mukaan,varmaan vielä korotettuna. Näitähän on retkeilyautoksi hyväksytty vaikka kuinka monta versiota riippuen katsastusmiehestä,mutta jos tien päällä ratsiassa todetaan ettei varusteita löydykään niin auts!
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Re: Retkeilyauton muutokset
No joo....
Jatkoa edelliseen.
Nyt hommattu Vito 639 lyhyt se oli bussista muutettu retkeilyautoksi ihan miniminivarusteilla,sähkölevy ja pari vanerinpalaa.
Oli 4 nahkapenkkiä takana ja alkuperäinen alaslaskettava tuplapöytä,nyt pilattu senverran että takaa lähtien tehty vedettävä tukeva sänky jaloilla n. 65 cm korkeuteen joka käy myös pöydäksi
pöydän alla ulosvedettävällä alustalla allas=1/2 GN astia,toisella puolella sama keittimelle käytännössä kaasu trangia tai mikälie,alkuperäinen irto sähkölevy penkin alla tallessa katsastukseen.
Kaksi nahkapenkkiä jäljellä takaosassa selkä menosuuntaan ja kuskin penkin takana kemssa yö ja kaupunkikäyttöön (saa nähdä miten usein tuo on pestävä ettei tuoksu).
Kylmälaukulle on tilaa ja sille sähköt takana
Pitänee käväistä pikku reissu ja pähkäillä mitä puuttuu.
Jatkoa edelliseen.
Nyt hommattu Vito 639 lyhyt se oli bussista muutettu retkeilyautoksi ihan miniminivarusteilla,sähkölevy ja pari vanerinpalaa.
Oli 4 nahkapenkkiä takana ja alkuperäinen alaslaskettava tuplapöytä,nyt pilattu senverran että takaa lähtien tehty vedettävä tukeva sänky jaloilla n. 65 cm korkeuteen joka käy myös pöydäksi
pöydän alla ulosvedettävällä alustalla allas=1/2 GN astia,toisella puolella sama keittimelle käytännössä kaasu trangia tai mikälie,alkuperäinen irto sähkölevy penkin alla tallessa katsastukseen.
Kaksi nahkapenkkiä jäljellä takaosassa selkä menosuuntaan ja kuskin penkin takana kemssa yö ja kaupunkikäyttöön (saa nähdä miten usein tuo on pestävä ettei tuoksu).
Kylmälaukulle on tilaa ja sille sähköt takana
Pitänee käväistä pikku reissu ja pähkäillä mitä puuttuu.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Re: Retkeilyauton muutokset
Jatkoa vielä edelliseen..
Ensimmäisenä syksynä Tallinnan ulkopuolella aamiaisella jo huomattu että takakeittiö kesällä ihan O.K mutta takaluukun aukaisu vie kaikki lämmöt harakoille.
Talvella sitten keittiö tehty apparin taakse siinä kaasukeitin A4 patruunoilla jollaista Reimo näkyy käyttävän myös.Takaistuimet (2kpl) käännetty menosuuntaan ja taaemmas.
Lisäksi ison koirankupin kokoinen "allas" ja Bilteman vesipumpulla kanisterista vedet,sekä pieni uuni sähköllä jota ei ole käytetty kun reissussa ei olla juuri ikinä sähkössä siis turha.
Niin sähköt siis Defan sarjalla ja Defan sisälämmitin joka äänekäs mutta toimii kerran pakkasella oltu yötä sähköpaikalla.
Porta potti kuskin takana hätävaraksi ja yökäyttöön,pystyy käyttämään vaikka sänky levitetty,yllättäen ei haisekaan kun kemssanestettä veteen reilusti ja tyhjentää pari kertaa viikossa.
Vuonna 2017 tällä ajeltu ja yövytty 13 eri maassa,ja ollaan reilusti yli 60 kumpikin.
Kummasti lämmittää tuo lautoilla henkilöautona kulkeminen vaikka totta ettei se kokonaiskustannuksiin niin paljoa vaikuta.
Ensimmäisenä syksynä Tallinnan ulkopuolella aamiaisella jo huomattu että takakeittiö kesällä ihan O.K mutta takaluukun aukaisu vie kaikki lämmöt harakoille.
Talvella sitten keittiö tehty apparin taakse siinä kaasukeitin A4 patruunoilla jollaista Reimo näkyy käyttävän myös.Takaistuimet (2kpl) käännetty menosuuntaan ja taaemmas.
Lisäksi ison koirankupin kokoinen "allas" ja Bilteman vesipumpulla kanisterista vedet,sekä pieni uuni sähköllä jota ei ole käytetty kun reissussa ei olla juuri ikinä sähkössä siis turha.
Niin sähköt siis Defan sarjalla ja Defan sisälämmitin joka äänekäs mutta toimii kerran pakkasella oltu yötä sähköpaikalla.
Porta potti kuskin takana hätävaraksi ja yökäyttöön,pystyy käyttämään vaikka sänky levitetty,yllättäen ei haisekaan kun kemssanestettä veteen reilusti ja tyhjentää pari kertaa viikossa.
Vuonna 2017 tällä ajeltu ja yövytty 13 eri maassa,ja ollaan reilusti yli 60 kumpikin.
Kummasti lämmittää tuo lautoilla henkilöautona kulkeminen vaikka totta ettei se kokonaiskustannuksiin niin paljoa vaikuta.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Re: Retkeilyauton muutokset
Moro
Eikös näihin tule kesällä se suihkun tarve,joka hankaloittaa tekemistä
Yst Jamppa
Eikös näihin tule kesällä se suihkun tarve,joka hankaloittaa tekemistä
Yst Jamppa
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Retkeilyauton muutokset
Eikai siihen mitään suihkuvaatimusta tule,vesipiste ja tiskaus mahdollisuus.jamppa kirjoitti:Moro
Eikös näihin tule kesällä se suihkun tarve,joka hankaloittaa tekemistä
Yst Jamppa
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D