W124 laatikon öljy
W124 laatikon öljy
Kertokaa nyt ihmeessä:Mikä öljy 250td manuaali laatikkoon,5-v ja auto -89.Tutkin asiaa ja vastaus ATF 220 on se paras.Onko näin?? Synkrot eivät kestä muuten?
Re: W124 laatikon öljy
Ulkomaisella forumilla luki että täyttäisi luokituksen 236.2 eli ATF 200 tai ATF type A öljy.
Itse olen laittanut ATF 220 joka on luokitukselta 236.7
Korjausoppaassa mainitaan ATF 220.
bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.7_en.html
bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html
Itse olen laittanut ATF 220 joka on luokitukselta 236.7
Korjausoppaassa mainitaan ATF 220.
bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/236.7_en.html
bevo.mercedes-benz.com/bevolisten/bevo-sheets-sort1.html
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W124 laatikon öljy
Hyvä,olen saanut 35v mersuja laittaneelta tietoa,että Mobil ATF 220 on se oikea öljy tuohon laatikkoon.Sillä laatikon synkrot pysyy ehjänä.
Re: W124 laatikon öljy
Saas nähdä,miten pysyy laatikossa.Melko litkua tuntuu olevan.
Re: W124 laatikon öljy
Onko laatikko jotenkin rikki, stefat tms. kun epäilyttää ettei sinne tarkoitettu öljy laatikossa pysyisi ?
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 laatikon öljy
Jaa,kyllä siellä nykyiset hyvin pysyy.Vähän jämäkämmät kun tuo Mobil ATF.Nykyisillä ei tiputtele yhtään.No,vaihtuu huomenna,joten sitten näkee.Oon synnynnäinen pessimisti!
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 laatikon öljy
Mersun W124sen manuaaliin pätee vielä vanha helppo sääntö: "punaista"
Eli ihan mikä vaan ATF. Sillä ei ole eroa synkkojen suhteen onko se vaikka Type-F tai Dexron-III tai 236.-jotain.
Tuo ATF 220 on sitten vain Mobilin tuotenimi yhdelle heidän ATF'lle.
Ja synkroille ei mikään ATF eikä GL-4 ole erinomaista. ATF on enemmän hydraulineste kuin voiteluaine.
Eli ihan mikä vaan ATF. Sillä ei ole eroa synkkojen suhteen onko se vaikka Type-F tai Dexron-III tai 236.-jotain.
Tuo ATF 220 on sitten vain Mobilin tuotenimi yhdelle heidän ATF'lle.
Ja synkroille ei mikään ATF eikä GL-4 ole erinomaista. ATF on enemmän hydraulineste kuin voiteluaine.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 laatikon öljy
Punaista,aivan.Ei kyllä ole tarkoitus mainostaa mitään.Etkö sinä käyttäis kyseistä öljyä?Onko vielä parempi vaihtoehto.Henkilö joka on laitellut mersuja 35v sanoi heti kysyttäessä mitä siinä on käytettävä.Vai,onko yleistettävä,että kaikki punaiset automaattiöljyt ovat yhtä suotavia laatikossa.Myös dextron 3?
Re: W124 laatikon öljy
Lainaus "Laatikkoon ei saa laittaa mitään muuta kuin Dexron 2 ATF öljyä, kaikista paras ja käytetyin on Mobilin ATF220. Mitään muuta sinne ei saa laittaa. Jos laitat manuaalilaatikon öljyt, on laatikko entinen hetken päästä. Öljyä menee noin 1.5-2litraa.
Perään taas riippuu vähän onko lukoton vai lukollinen. Öljyä menee 0.7-1.1 litraa riippuen perästä. "Hohhoijaa,ota nyt tästä selvää?No,ATF 220laitetaan huomenna.Kerron muuttuiko mikään!
Perään taas riippuu vähän onko lukoton vai lukollinen. Öljyä menee 0.7-1.1 litraa riippuen perästä. "Hohhoijaa,ota nyt tästä selvää?No,ATF 220laitetaan huomenna.Kerron muuttuiko mikään!
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 laatikon öljy
Kuten kirjoitin, on ATF enemmän hydrauliöljy kuin voiteluaine. Jo nimi viittaa samaan: Fluid ei ole Oil.
Kuten kirjoitin, voit ihan hyvin käyttää MANUAALIaskissa lähes mitä vain ATFää.
Mutta jos ATF kaadetaan moderniin automaattiin, niin sen ominaisuuksilla on paljon enemmän väliä. Siellä kun on muutakin kuin kasa hammasrattaita.
Kuten kirjoitin, ei mikään ATF ole hyvää synkille. Se kun on liian liukasta. Eikä se oikein kestä kuormaakaan, eikä suojaa. Olisi ihan hyvä kurkata, minkä näköistä se vanha on verrattuna uuteen: sameaa tai tummaa?
Nykyisin taitaa Dexron-asteikko olla jo kutosessa (VI). Ja III on eka, jossa sen pitää olla edes jonkin verran synteettistä = kestävämpää. Notkeudella ei niinkään ole eroa, koska ATF on aina kylmännotkeaa. Ja juuri siksi sitä on manuaaleissa käytettykin! Mutta sillä, yrittääkö MANUAALiin etsiä vaikka kaikkein antiikkisinta Suffix-A lientä jostain museosta, vaiko mitä Dexronia, ei tosiaan ole eroa. Dexron II on varmasti wanhan liiton asentajan mieleen, koska hän on sitä käyttänyt jo ainakin viimeiset 30 vuotta. Jotain D-III hän vierastaa jo siksikin, että ollaan sitä kakkosellakin pärjätty, mitä sitä noin modernia (liki 20 vuotta siten yleistymään alkanutta).
Ja en mainostamisen takia, vaan siksi, että "220" ei nyt vaan kerro YHTÄÄN MITÄÄN siitä mitä se liemi on, jollei ole perehtynyt Mobilin tuotevalikoimaan. Sillä, käyttääkö Mobilia vai jotain muuta SAMOJEN SPEKSIEN tuotetta, ei tässä yhteydessä ole mitään eroa. Ja henkilö, joka on ollut Suomessa alalla 35+ vuotta, on jo oppinut Mobil-uskovaiseksi. Saksassa se Mobil saattaisi saada pajalla kommentin, että mikä ihmeen markettituote se sitten on.
Kuten kirjoitin, voit ihan hyvin käyttää MANUAALIaskissa lähes mitä vain ATFää.
Mutta jos ATF kaadetaan moderniin automaattiin, niin sen ominaisuuksilla on paljon enemmän väliä. Siellä kun on muutakin kuin kasa hammasrattaita.
Kuten kirjoitin, ei mikään ATF ole hyvää synkille. Se kun on liian liukasta. Eikä se oikein kestä kuormaakaan, eikä suojaa. Olisi ihan hyvä kurkata, minkä näköistä se vanha on verrattuna uuteen: sameaa tai tummaa?
Nykyisin taitaa Dexron-asteikko olla jo kutosessa (VI). Ja III on eka, jossa sen pitää olla edes jonkin verran synteettistä = kestävämpää. Notkeudella ei niinkään ole eroa, koska ATF on aina kylmännotkeaa. Ja juuri siksi sitä on manuaaleissa käytettykin! Mutta sillä, yrittääkö MANUAALiin etsiä vaikka kaikkein antiikkisinta Suffix-A lientä jostain museosta, vaiko mitä Dexronia, ei tosiaan ole eroa. Dexron II on varmasti wanhan liiton asentajan mieleen, koska hän on sitä käyttänyt jo ainakin viimeiset 30 vuotta. Jotain D-III hän vierastaa jo siksikin, että ollaan sitä kakkosellakin pärjätty, mitä sitä noin modernia (liki 20 vuotta siten yleistymään alkanutta).
Ja en mainostamisen takia, vaan siksi, että "220" ei nyt vaan kerro YHTÄÄN MITÄÄN siitä mitä se liemi on, jollei ole perehtynyt Mobilin tuotevalikoimaan. Sillä, käyttääkö Mobilia vai jotain muuta SAMOJEN SPEKSIEN tuotetta, ei tässä yhteydessä ole mitään eroa. Ja henkilö, joka on ollut Suomessa alalla 35+ vuotta, on jo oppinut Mobil-uskovaiseksi. Saksassa se Mobil saattaisi saada pajalla kommentin, että mikä ihmeen markettituote se sitten on.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 laatikon öljy
Ok,ymmärrän.Kokeillaan onko vaikutusta vaihteiston toimintaan.Mielestäni synkronoinnin toiminnassa on tällä hetkellä parantamisen varaa.Varsinkin ykköseltä kakkoselle,ei mielestäni toimi kuten sen pitäisi.Laatikko voi tietty olla jo kulunut jo valmiiksi.
Re: W124 laatikon öljy
Laatikon sisältö vaihdettu .Mielestäni ero on selkeä!Vaihtaminen ykköseltä kakkoselle toimii tosiaankin paljon entistä paremmin.Muissa vaihteissa ero ei ole niin selkeä,kuitenkin olemassa.Tämä on faktaa,eikä pelkkää toiveajattelua.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 laatikon öljy
Millaista se vanha öljy oli?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 laatikon öljy
Ei ollenkaan pahan näköistä.Kirkasta,normiöljyn näköistä.
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 laatikon öljy
Onko "normiöljy" punaista ATFää vai normaalia kellanruskeaa vaihteistoöljyä?
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 laatikon öljy
Aivan tavallista kirkasta vaihteisto öljyä.Ei siis punaista.Kuin olis just kannusta kaadettu.Se on vaihdettu n, 3kk sitten.W75- gl-4.Silloin ei tullut automaatti öljyt manuaali laatikkoon edes mieleen.
Re: W124 laatikon öljy
485 lukijaa.Onko kenelläkään sanomista,tai vaikkapa kokemusta laatikon toiminnasta?Olis mukava tietää.
- Etwas Anders
- Mersumies
- Viestit: 1055
- Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: W124 laatikon öljy
Mobilin ATF 220 vaihdelaatikkoon ja Teboilin Hypoid-öljy perään. Juuri asiallisin kombinaatio.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Re: W124 laatikon öljy
ATF 220 on siis ainakin yhden mielestä oikea ratkaisu.
Re: W124 laatikon öljy
atf220 on vanhan mersun (w124) lootaan parasta ainetta, oli se sitten automaatti tai manuaali. normi lootaöljy on liian paksua ja vaihteiden vaihdot on jotenkin tahmeat ja hitaat. varsinkin kovalla pakkasella menee niin tahmeaksi, että on oikeasti hankala saada vaihteita päälle.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 laatikon öljy
Lisäksi pitäisi varmaan ottaa huomioon mikä on autonvalmistajan ajantasainen ohje, ettei lähes mitä vain atf:ää kaadeta manuaalivaihteistoonkaan vaikka joku saattaa niin opastaa ?Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Dexron II on varmasti wanhan liiton asentajan mieleen, koska hän on sitä käyttänyt jo ainakin viimeiset 30 vuotta. Jotain D-III hän vierastaa jo siksikin, että ollaan sitä kakkosellakin pärjätty, mitä sitä noin modernia (liki 20 vuotta siten yleistymään alkanutta).
717.4 pitäisi käyttää 236.2
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=" onclick="window.open(this.href);return false;
ja voidaan käyttää 236.6
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=" onclick="window.open(this.href);return false;
ja vaihteiston numerosta 7 340 241 alkaen 235.10
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
Re: W124 laatikon öljy
Taitaa 220 toimia.Luulis että tuon 35v aikana on selvinny tämä asia.Niin,varmaankin dextron III toimii myös?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 laatikon öljy
Meinaat, että tuo on fiksumpi ohje kuin "Mobilin 220 on parasta"dealer kirjoitti:Lisäksi pitäisi varmaan ottaa huomioon mikä on autonvalmistajan ajantasainen ohje, ettei lähes mitä vain atf:ää kaadeta manuaalivaihteistoonkaan vaikka joku saattaa niin opastaa ?Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Dexron II on varmasti wanhan liiton asentajan mieleen, koska hän on sitä käyttänyt jo ainakin viimeiset 30 vuotta. Jotain D-III hän vierastaa jo siksikin, että ollaan sitä kakkosellakin pärjätty, mitä sitä noin modernia (liki 20 vuotta siten yleistymään alkanutta).
717.4 pitäisi käyttää 236.2
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=" onclick="window.open(this.href);return false;
ja voidaan käyttää 236.6
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... chbegriff=" onclick="window.open(this.href);return false;
ja vaihteiston numerosta 7 340 241 alkaen 235.10
http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;
Ihan oikeesti, jos nyt ennemmin päästäisiin sille asteelle edes, että 1) ATF 2) mikä Dexron. Kun joskus on päästy yksimielisyyteen siitä, että ne on ne pointit, niin aletaan siten miettiä mitä eroa on Suffix-A versiolla (236.2), jota ei kuluttajapakkauksissa edes enää saa, tai IID ja III versioilla (236.6).
On pirun vaikeaa olla raamatullinen jollei se enää onnistu,:bensankin joukossa on nykyisin viinaa
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 laatikon öljy
No niin.AFT 220 laatikossa koko talven.Pysyy notkeena ,eikä ongelmia ollenkaan,vaihteet toimii moitteetta.
Re: W124 laatikon öljy
ATF siis!