C-sarjan ongelmia S205 / W205

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11545
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja DBFI »

B170 kirjoitti: Ma 08.02.2021 15:14 Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta tuli mieleen, kun asensin S205:n keulaan maskisuojan. Ihan merkkikohtaisen tilasin, mutta sitten sain tietää, että autossa on tuo ”radiator shutter” varuste. Niin mahtaako tuosta maskisuojasta olla nyt haittaa? Sieltä maskin alaosasta kyllä pääsee ilmaa koneeseen ja ajattelinkin, että tuo asentamani suoja kyllä suojaa lumelta, mutta häiritseekö tuon ”radiator shutterin” toimintaa? Lämmöt on ollu kyllä normaalissa. Molempi parempi vai otanko pois?
Onko varmasti kyse S205:sta jossa allekirjoituksen OM656?
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja amatoori »

B170 kirjoitti: Ma 08.02.2021 20:53 Ei ole tuollainen. En löytänyt nestistäkään oikein mitään, tosin täytyy vielä tiirailla uudestaan tuonne auton nokalle, että missä se oikein on. Asentamani viimasuoja asentui kyllä vaivattomasti keulan ritilöihin.
En oo tollasta 205:n radiator shutteria päässy käpistelee mutta oman projekti C207:n radiatorshutteria kyllä. Se on integroitu siinä siihen flektin kehikkoon. Flektin lapojen ja syylarin välissä on säteittäin läpät joita moottori kääntää. Sen pitäis näkyä siitä kun kattoo flektin lapojen "taakse" (tai siis etupuolelle).

Jos on tuollainen, niin nokkapeittojen käyttö lienee todella turhaa koska ne läpät estää kyllä ilmavirran tehokkaasti.

Ohessa netistä pöllitty kuva.
IMG_0695.JPG
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W906 310 cdi -10
S205 C350e -16
C207 E250 cdi -14
ex S204 C200 cdi -09
ex S203 C200 cdi -03
ex R107 SL350 -71
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

DBFI kirjoitti: Ma 08.02.2021 22:03
B170 kirjoitti: Ma 08.02.2021 15:14 Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta tuli mieleen, kun asensin S205:n keulaan maskisuojan. Ihan merkkikohtaisen tilasin, mutta sitten sain tietää, että autossa on tuo ”radiator shutter” varuste. Niin mahtaako tuosta maskisuojasta olla nyt haittaa? Sieltä maskin alaosasta kyllä pääsee ilmaa koneeseen ja ajattelinkin, että tuo asentamani suoja kyllä suojaa lumelta, mutta häiritseekö tuon ”radiator shutterin” toimintaa? Lämmöt on ollu kyllä normaalissa. Molempi parempi vai otanko pois?
Onko varmasti kyse S205:sta jossa allekirjoituksen OM656?
Biltema antaa rekkarilla seuraavaa

MERCEDES-BENZ C-SERJA T-Model (S205) C 200 BlueTEC (205.237) 2015 136hv
S205 C200 2015 (OM626)
W164 ML 350 V6 2006 (M272)
W208 CLK200 Komp. 1999 (M111)
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

amatoori kirjoitti: Ma 08.02.2021 22:16
B170 kirjoitti: Ma 08.02.2021 20:53 Ei ole tuollainen. En löytänyt nestistäkään oikein mitään, tosin täytyy vielä tiirailla uudestaan tuonne auton nokalle, että missä se oikein on. Asentamani viimasuoja asentui kyllä vaivattomasti keulan ritilöihin.
En oo tollasta 205:n radiator shutteria päässy käpistelee mutta oman projekti C207:n radiatorshutteria kyllä. Se on integroitu siinä siihen flektin kehikkoon. Flektin lapojen ja syylarin välissä on säteittäin läpät joita moottori kääntää. Sen pitäis näkyä siitä kun kattoo flektin lapojen "taakse" (tai siis etupuolelle).

Jos on tuollainen, niin nokkapeittojen käyttö lienee todella turhaa koska ne läpät estää kyllä ilmavirran tehokkaasti.

Ohessa netistä pöllitty kuva.

IMG_0695.JPG
Tuonnäköinen ritilä siellä on :-) eli ostin turhaan sen suojan, no oppirahoja, tosin ei ollut kallis. Ihmettelinkin, kun lämpeni hyvin ilman mitään suojiakin vaikka nykydieseleistä on saanut lukea päinvastaista. Parempi se on ottaa pois niin ei ainakaan häiritse noiden läppien toimintaa.
S205 C200 2015 (OM626)
W164 ML 350 V6 2006 (M272)
W208 CLK200 Komp. 1999 (M111)
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

DBFI kirjoitti: Ma 08.02.2021 22:03
B170 kirjoitti: Ma 08.02.2021 15:14 Tämä ei varsinaisesti ole ongelma, mutta tuli mieleen, kun asensin S205:n keulaan maskisuojan. Ihan merkkikohtaisen tilasin, mutta sitten sain tietää, että autossa on tuo ”radiator shutter” varuste. Niin mahtaako tuosta maskisuojasta olla nyt haittaa? Sieltä maskin alaosasta kyllä pääsee ilmaa koneeseen ja ajattelinkin, että tuo asentamani suoja kyllä suojaa lumelta, mutta häiritseekö tuon ”radiator shutterin” toimintaa? Lämmöt on ollu kyllä normaalissa. Molempi parempi vai otanko pois?
Onko varmasti kyse S205:sta jossa allekirjoituksen OM656?
Korjaan, OM626 moottorilla. Olin katsonut/muistanut väärin tuon moottorikoodin.
S205 C200 2015 (OM626)
W164 ML 350 V6 2006 (M272)
W208 CLK200 Komp. 1999 (M111)
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ei tarvitse ainakaan moottorinlämpöjen vuoksi mitään ylimääräisiä viimasuojia om651 moottorinen s205.

-15 asteessakin nousee lämmöt yli 80 asteen noin 10 km matkalla. Muutenkin tosi lämmin auto.

Omassani ei ole edes tuota radiator shutteria varustelistauksen mukaan.
230 C 1978
C220d T 2017
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

Marko M kirjoitti: Ti 09.02.2021 08:35 Ei tarvitse ainakaan moottorinlämpöjen vuoksi mitään ylimääräisiä viimasuojia om651 moottorinen s205.

-15 asteessakin nousee lämmöt yli 80 asteen noin 10 km matkalla. Muutenkin tosi lämmin auto.

Omassani ei ole edes tuota radiator shutteria varustelistauksen mukaan.
Näin kyllä näyttää olevan. Otin ne suojat pois. Nyt -15 asteen pakkasilla kun on 2h säteilytyksessä niin jo 0,5km päässä lämpömittarin ensimmäinen merkkivalo syttyy ja kilometrin päässä on jo kolme syttynyt. Varsin nopeasti lämpenee myös tuo OM626. Ja saman huomannut, että 10km niin lämmöt yli 80.
S205 C200 2015 (OM626)
W164 ML 350 V6 2006 (M272)
W208 CLK200 Komp. 1999 (M111)
tomppa205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 22.11.2019 08:13

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tomppa205 »

Marko M kirjoitti: Ti 09.02.2021 08:35 Ei tarvitse ainakaan moottorinlämpöjen vuoksi mitään ylimääräisiä viimasuojia om651 moottorinen s205.

-15 asteessakin nousee lämmöt yli 80 asteen noin 10 km matkalla. Muutenkin tosi lämmin auto.

Omassani ei ole edes tuota radiator shutteria varustelistauksen mukaan.
Sulla vissiin webasto siinä?
S205 220 Bluetec Exclusive -15
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Marko M »

tomppa205 kirjoitti: Ti 16.02.2021 12:02 Sulla vissiin webasto siinä?
Ei ole Webastoa. Calixin letkulämppäri ilman pumppua on mutta töistä joudun lähtemään ilman esilämmitystä eikä tuo Calix ihan hirveästi tunnu vaikuttavan lämpenemisnopeuteen.
230 C 1978
C220d T 2017
B170
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 119
Liittynyt: Ma 21.09.2020 14:39

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja B170 »

Marko M kirjoitti: Ti 16.02.2021 13:24
tomppa205 kirjoitti: Ti 16.02.2021 12:02 Sulla vissiin webasto siinä?
Ei ole Webastoa. Calixin letkulämppäri ilman pumppua on mutta töistä joudun lähtemään ilman esilämmitystä eikä tuo Calix ihan hirveästi tunnu vaikuttavan lämpenemisnopeuteen.
Mihin letkuun sait tuon letkulämppärin laitettua? TT-Thermo olis ensitalveksi suunnitteilla laittaa.
S205 C200 2015 (OM626)
W164 ML 350 V6 2006 (M272)
W208 CLK200 Komp. 1999 (M111)
tomppa205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 22.11.2019 08:13

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tomppa205 »

Marko M kirjoitti: Ti 16.02.2021 13:24
tomppa205 kirjoitti: Ti 16.02.2021 12:02 Sulla vissiin webasto siinä?
Ei ole Webastoa. Calixin letkulämppäri ilman pumppua on mutta töistä joudun lähtemään ilman esilämmitystä eikä tuo Calix ihan hirveästi tunnu vaikuttavan lämpenemisnopeuteen.
Sama setti minullakin+sisätilan lämmitin. Kovemmilla pakkasilla on koko keula tukittu, lämppärin puhallin manuaalisesti 4. nopeudella niin 18-20km kohdalla ylittää lämmöt 80 astetta. Ilman viimasuojia ei puhettakaan. Paitsi tänä aamuna, -32 ja lämmöt normaalissa tasan 10km kohdalla koska päätti aloittaa regeneroinnin :D Orkkis termari on varuilta uusittu, ei vaikutusta. Huollossa vuosi sitten päivitetty moottorinohjelma toi hieman parannusta lämpenemiseen. En tiedä onko mikä vika vai ovatko yksilöitä, mutta kyllä tämä om651 ainakin itsellä tuottaa niin vähän hukkalämpöä, että lämmityslaite vie käytännössä moottorilta lämmöt.
B170 kirjoitti: Ti 16.02.2021 21:31
Marko M kirjoitti: Ti 16.02.2021 13:24
tomppa205 kirjoitti: Ti 16.02.2021 12:02 Sulla vissiin webasto siinä?
Ei ole Webastoa. Calixin letkulämppäri ilman pumppua on mutta töistä joudun lähtemään ilman esilämmitystä eikä tuo Calix ihan hirveästi tunnu vaikuttavan lämpenemisnopeuteen.
Mihin letkuun sait tuon letkulämppärin laitettua? TT-Thermo olis ensitalveksi suunnitteilla laittaa.
Asennuspaikka selviää calixin tai defan ohjeesta.
S205 220 Bluetec Exclusive -15
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Ohjeen mukaiseen paikkaan tosiaan laitettiin huollossa. TT Thermosta on toisessa ketjussa paljonkin juttua.

Tässä kuva aamulta. Calix 2h päällä, mitään kepulikonsteja ei käytetty, lämppäri automaatilla, +22 pyyntiä. Ajettu kohta 150tkm eikä ainakaan minun aikana termostaattia vaihdettu.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
230 C 1978
C220d T 2017
NiinOnEkaMersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 18.02.2021 15:46

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja NiinOnEkaMersu »

Kyllä on muuten talviauto tuo C 300 e. Varmaan ovat käyneet aikoinaan tätä peliä suunnitellessa oikein testaamassa autoa tällaisessa lumihelvetissä, missä pakkanenkin saattaa joskus paukahdella.

Kyllä eivät marmoritiskiltä avaimet syksyllä tähän talviautoon saaneena kertoneet, että se, Lämmin-AutoTalli on ihan Must! -sanonta, mistä myyntipuheessa oli ohimennen sivuttu oli vain jotain jargonia. Ajattelin että tarkoitti, että tottakai mersumiehellä pitää talli olla tyyppistä röyhistelyä. Mutta ei. Se tarkoitti sillä Must!illa, että se on välttämätön pakko, jos nyky-mersua meinaa pakkasilla käyttää.

VoiVoi -listan kärki:

- ikkunat
- peilit
- lähialueen piipparit
- alustansäätö
- bensaluukun avaaminen
- reilun tonnin maksaneen kaukovaloavustuksen totaali jäätyminen
- melkein saman maksaneen vakkarin tukilakkoilu
- puolipäivää kun köröttelee, niin sitten päästäänkin jo ajamaan sähköllä
- latausluukun avaaminen avaaminen avaaminen sulkeminen avaaminen avaaminen sulkeminen avaa...

Kyllä nyt nousee viidenkympin mersulle sadantonnin mökki, jossa herran kelpaa pötkötellä, aina kun töiltänsä ehtii. Mikäs hoppu tonne pakkaseen nyt on? Pari viikkoa saa maistaa vielä hammasharjaa ja pumpulitöpsiä, joilla putsataan joka kolo ja pellinpala, että päästään taas ensi kerralla liikenteeseen turvallisin mielin, niin että molemmat peilit ovat avautuneet ajoasentoihin. Ainiin ja se avoimena nyt törröttävä latausluukunkansi pitää viedä sinne marmoritiskille laitettavaksi. Ja onhan Meillä kohta jo kesä! Ja Mulla Mersu.
ennentauti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Ti 23.07.2013 18:24

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja ennentauti »

Ei ole mitään ongelmia. Suurinosa edellämainituista "ongelmista" on ihan siitä kun auton antureihin ja tutkiin kerääntyy jäätä. Kannattaisi käydä lämpimässä parkkihallissa ,ym sulattelemassa. Latausluukun kanssa ei ole itselläni ollut ongelmia sen jälkeen kun alettiin pitämään kankaan palaa luukun päällä aina auton ollessa latauksessa (talvella).
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11545
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Bensaluukusta ei juuri ole valiteltu. En ole koskaan ymmärtänyt miksi peilit pitää kääntää sisään parkissa, siksi että ohikulkijat pääsee lähemmäs autoa naarmuttamaan?

Kaukovaloavustimen jäätymistä en ymmärrä, mikä siellä jäätyy jos on matriisi ledit? Vakkari varmaan lakkoilee nokalla olevan lumen/jään/loskan takia samoin kun parktronic tutkat.

Onko laseissa jotain mitä muissa autoissa ei jäädy? Outoa jos alustan tasoanturit oikkuilee uudessa autossa, vanhemmiten takkuilevat. Vai mikä tuo alustaongelma oli.

Latausluukku on ollut susi kaikissa plugareissa alusta asti.
NiinOnEkaMersu
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 18.02.2021 15:46

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja NiinOnEkaMersu »

... nyt siihen paripäivää vanhaan listaan voidaan lisätä semmonen jutska, että kun tein rivakan kiihdytyksen, automaatti tiputti vapaalle, sytytti jonkun moottorivalon näyttöön. Piti lyödä manuaalisesti D takaisin pesään, että pääsi jatkamaan. Tämän jälkeen sähkömoottori ei enää loppumatkalla palvellut meitä, vaikka rangea oli jäljellä yli puolet. Uudelleen lähtiessä kaikki muuten kunnossa, mutta se valo palaa vieläkin siellä mittaristossa.

edit. Lisättäköön vielä yhden kirjoittajan kummasteluun, miksi peilejä ylipäätänsä kannattaa sulkea, voin kertoa ainakin yhden syyn. Linnut. Minulla kun ei ole vieläkään sitä autokatosta, niin lehmä lepää yöt pihalla. Linnut tulevat yön aikana istuskelemaan peileille, rähisevät omalle peilikuvalleen. Voi sitä paskan määrää, mitä yhden yön kukkotappelut voivat tuottaa. Kun laittaa peilit yöksi nukkumaan, niin säästyy pyyhintä talkoilta.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 11545
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja DBFI »

NiinOnEkaMersu kirjoitti: La 20.02.2021 17:49 ... nyt siihen paripäivää vanhaan listaan voidaan lisätä semmonen jutska, että kun tein rivakan kiihdytyksen, automaatti tiputti vapaalle, sytytti jonkun moottorivalon näyttöön. Piti lyödä manuaalisesti D takaisin pesään, että pääsi jatkamaan. Tämän jälkeen sähkömoottori ei enää loppumatkalla palvellut meitä, vaikka rangea oli jäljellä yli puolet. Uudelleen lähtiessä kaikki muuten kunnossa, mutta se valo palaa vieläkin siellä mittaristossa.

edit. Lisättäköön vielä yhden kirjoittajan kummasteluun, miksi peilejä ylipäätänsä kannattaa sulkea, voin kertoa ainakin yhden syyn. Linnut. Minulla kun ei ole vieläkään sitä autokatosta, niin lehmä lepää yöt pihalla. Linnut tulevat yön aikana istuskelemaan peileille, rähisevät omalle peilikuvalleen. Voi sitä paskan määrää, mitä yhden yön kukkotappelut voivat tuottaa. Kun laittaa peilit yöksi nukkumaan, niin säästyy pyyhintä talkoilta.
Missä päin auto majailee? Tuosta pitäisi saada vikakoodit luettua, ehdottomasti mielenkiintoista nähdä mistä vikavalo syttyy.

Tuo lintukortti oli mielenkiintoinen. Pakko se on hyväksyä. Erikoista kuitenkin kun joskus 25 vuotta sitten omatkin autot majaili pihalla eikä tuollaista ongelmaa ollut.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2268
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

DBFI kirjoitti: La 20.02.2021 18:11
NiinOnEkaMersu kirjoitti: La 20.02.2021 17:49 ... nyt siihen paripäivää vanhaan listaan voidaan lisätä semmonen jutska, että kun tein rivakan kiihdytyksen, automaatti tiputti vapaalle, sytytti jonkun moottorivalon näyttöön. Piti lyödä manuaalisesti D takaisin pesään, että pääsi jatkamaan. Tämän jälkeen sähkömoottori ei enää loppumatkalla palvellut meitä, vaikka rangea oli jäljellä yli puolet. Uudelleen lähtiessä kaikki muuten kunnossa, mutta se valo palaa vieläkin siellä mittaristossa.

edit. Lisättäköön vielä yhden kirjoittajan kummasteluun, miksi peilejä ylipäätänsä kannattaa sulkea, voin kertoa ainakin yhden syyn. Linnut. Minulla kun ei ole vieläkään sitä autokatosta, niin lehmä lepää yöt pihalla. Linnut tulevat yön aikana istuskelemaan peileille, rähisevät omalle peilikuvalleen. Voi sitä paskan määrää, mitä yhden yön kukkotappelut voivat tuottaa. Kun laittaa peilit yöksi nukkumaan, niin säästyy pyyhintä talkoilta.
Missä päin auto majailee? Tuosta pitäisi saada vikakoodit luettua, ehdottomasti mielenkiintoista nähdä mistä vikavalo syttyy.

Tuo lintukortti oli mielenkiintoinen. Pakko se on hyväksyä. Erikoista kuitenkin kun joskus 25 vuotta sitten omatkin autot majaili pihalla eikä tuollaista ongelmaa ollut.
Ai tämä linturiesa on muillakin :D mikään muu auto ei ole koskaan lintuja kiinnostanut, mutta viime kesänä mökillä huomasin, että 205:n repsikan peili saa tirpan kimppuunsa oitis, kun auton saa mökin pihaan parkkiin ja hetken päästä on kylki täynnä paskaa. Vaikka olisi pari viikkoa pois, niin sama jatkuu taas kun tulee mökille. SEC:in peili ei kiinnosta yhtään!
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 2O4 C 350 CDI -09
C 126 500 SEC-89
ex
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
"Tahto voittaa järjen"
tomppa205
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Pe 22.11.2019 08:13

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja tomppa205 »

Marko M kirjoitti: To 18.02.2021 14:04 Ohjeen mukaiseen paikkaan tosiaan laitettiin huollossa. TT Thermosta on toisessa ketjussa paljonkin juttua.

Tässä kuva aamulta. Calix 2h päällä, mitään kepulikonsteja ei käytetty, lämppäri automaatilla, +22 pyyntiä. Ajettu kohta 150tkm eikä ainakaan minun aikana termostaattia vaihdettu.
Mullakin lämmöt nousee tuonne 70 pintaan 10km matkalla (kuten sinun kuvassa) , mutta ennen kuin kahdeksas palkki syttyy (joka omassa tarkoittaa 83 asteen lämpöjä) vaatii sen lähemmäs paritkyt kilsaa ajoa. Alemman ilmanoton tukkimisella on vaikutusta vasta reilusti yli 20 pakkasilla. Ylempi saa olla tukittuna koko talven, olen vetänyt kelkkakärryä plussakeleissäkin viimasuojan kanssa ja nätisti pysyy lämmöt 92 asteessa.
S205 220 Bluetec Exclusive -15
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Mun autoon on tehny 2019 syksyllä Saksassa saastepäivitykset, voisikohan tällä olla vaikutusta lämpenemiseen.
230 C 1978
C220d T 2017
Jimbba
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 26.01.2021 19:16

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jimbba »

Nox anturi vaihdettu alkuvuodesta, nyt kojetauluun ilmestyi moottorin vikavalo. Käytin veholla josta sain diagnoosin että nox anturi antanut oikosulusta vikakoodin. Vikavalo hävisi nollaamalla ja nyt toistaiseksi ei ole palannut vikakoodia. Onko mahdollista että anturi on ehjä ja jostain syystä vain heitti vikakoodia. Vai meneeköhän tuo hetken päästä uudelleen. Vehon kaverikin oli hieman ihmeissään, että uusi anturi antaa jo vikakoodeja.
partajaara
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Su 28.01.2018 10:44

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja partajaara »

Jimbba kirjoitti: Pe 26.02.2021 09:52 Nox anturi vaihdettu alkuvuodesta, nyt kojetauluun ilmestyi moottorin vikavalo. Käytin veholla josta sain diagnoosin että nox anturi antanut oikosulusta vikakoodin. Vikavalo hävisi nollaamalla ja nyt toistaiseksi ei ole palannut vikakoodia. Onko mahdollista että anturi on ehjä ja jostain syystä vain heitti vikakoodia. Vai meneeköhän tuo hetken päästä uudelleen. Vehon kaverikin oli hieman ihmeissään, että uusi anturi antaa jo vikakoodeja.
Minulla on M274 bensakoneeseen myös kertaalleen tuo nox- anturi vaihdettu ja kerran on tullut vikakoodi siitä. Aika monta kymppiä sai ajaa uudella anturilla ajaa ennen kuin vikakoodi tuli ja nollasin sen itse. Joitain tuhansia kilometrejä ajanut sen jälkeen eikä vielä näkynyt uudelleen joten kovaa ajoa vaan, itse en ole huolissani.

Tuon koodin onneksi saa ilman staria tai muita kunnon leluja luettua ja nollattua.
Jacon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 25.12.2020 11:22

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jacon »

Ei nyt osu kysymys ihan aiheeseen eli ongelmiin, mutta kun tällä foorumilla on paljon 205-mallista tietämystä, niin kysynpä pakoputkista.
C-malli on siis vieläkin hakusessa ja oon miettinyt, onko siellä perässä oikeasti putket molemmilla puolilla? Monessa nähnyt feikkiputket ja pelkät kromiset rinkulat puskurissa, mutta amg-paketissa näyttäisi olevan ihan putket molemmin puolin vai onko sittenkään?
Avatar
Pikku Mersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 451
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

Tilatessa on saanut päättää ottaako oikeat vai muovit?
C 220 d 4matic aut. & SLK 230 Kompressor aut.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1651
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Feikit on vakiona myös AMG linessä dieselkoneen yhteydessä.

C 350e:ssä oli toimivat putket puskurin läpi myös perus Avantgardessa.
230 C 1978
C220d T 2017
Jacon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 25.12.2020 11:22

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jacon »

Joo niinhän se taitaa olla, että oikeasti putki on vain toisella puolella. Ihmettelen vaan miksi täytyy tehdä tällaisia koristeita matkimaan tuplaputkia. Tuntuu teinipoikien tuunaukselta:)

Lueskelin viikonloppuna muita foorumeita 7g ja 9g automaateista. Itsellä ei ole aikaisemmin ollut automaattia ja nyt luultavasti on ensimmäisen vuoro. Olin aika yllättynyt kuinka paljon ongelmia automaattilootan kanssa on ollut. Tai jotain nykimisiä yms, mutta eniten yllätti se, että pakkasella ei kannattaisi lähteä automaatilla liikkeelle peruuttamalla (täh?). Loota ei kuulemma tykkää peruuttamisesta kylmänä tai ylipäätään peruutusvaihteen kytkemisestä. Sen ymmrrän, että autolla kuin autolla lähdetään pakkasella aina rauhallisesti liikkeelle revittelemättä. Mutta se että auto pitäisi pistää pakkasella parkkiin nokka lähtösuuntaan ja käyttää tyhjänä useampi minuutti ennen lähtöä, ettei vaan automaatti tykkää huonoa, kuulostaa aika epäkäytännölliseltä. Olisko jollain parempaa tietoa, mikä tuossa pitää paikkansa ja mikä ei?
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1490
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Maastis »

mutta eniten yllätti se, että pakkasella ei kannattaisi lähteä automaatilla liikkeelle peruuttamalla (täh?).
Oliskohan tämä jokin historian havina ajalta 722.3 laatikot... niissä pakin mäntä suhteellisen suuri halkaisijaltaan ja öljyn täytös hidas. Ja jos sisäisiä vuotoja tms. Niin entistä hitaampi kytkeytyminen. Kylmällä öljyllä kytkeytyminen siis kaikista hitainta ja siinä helposti luistattaa kytkinpakkaa tarpeettomasti. Mutta onko tämä nyt enää niinkään sama tai samankaltainen "ongelma" uudempien laatikoiden kanssa.?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Jacon
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Pe 25.12.2020 11:22

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja Jacon »

Siksi juuri kyselen kun omaa kokemusta ei automaateista ole ja sitähän äkkiä uskoo mitä muut kirjoittaa:)
Mutta tuntuu aika uskomattomalta, että nykyautomaateissa olisi tuollaisia ongelmia pakkasella. Suomessa kun sitä pakkasta joskus esiintyy.

Tuolta löytyy ko keskustelu: https://keskustelu.suomi24.fi/t/1470870 ... i-manuaali

Siellä kerrotaan mm näin....
Pakkia tulisi kylmällä laatikolla sääliä enen kuin se on hieman lämmennyt,autoa tulisi sinun saada käyttää käynissä että lämpenisi jonkun verran.
Se on kumminkin aikamoinen rääkki automaatille joka aamu lähteä kylmällä laatikolla peruuttamaan,itse en tuohon sortuisi vaan keula toiseen suunta ja jatkoroikalla sitten keulalle virta lohkoon jos se on ainut vaihtoehto.
Avatar
740 GLE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

NiinOnEkaMersu kirjoitti: To 18.02.2021 16:24 Kyllä nyt nousee viidenkympin mersulle sadantonnin mökki, jossa herran kelpaa pötkötellä, aina kun töiltänsä ehtii.
Tämä touhu alkaa kuulostaa ihan siltä, että meille tuleekin seuraavaksi starttiakulla varustettu turbodiesel ja vanha harrasteauto saa jatkaa talviuniaan tallissa?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: C-sarjan ongelmia S205 / W205

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jacon kirjoitti: Ma 22.03.2021 09:15 Pakkia tulisi kylmällä laatikolla sääliä enen kuin se on hieman lämmennyt,autoa tulisi sinun saada käyttää käynissä että lämpenisi jonkun verran.
Se on kumminkin aikamoinen rääkki automaatille joka aamu lähteä kylmällä laatikolla peruuttamaan
Olen kuullut saman ohjeen vanhempien Mersun automaattien osalta. Koska en ole vielä löytänyt rationaalista perustelua siihen, miksi 7G-Tronic Plus olisi vaarassa vaurioitua tai edes kuluisi epänormaalin paljon pakkasessa peruuttamalla, olen ajanut autoni nokka edellä katokseen kuten kaikki aiemmatkin. Tätä on nyt jatkunut jo pian 7 vuoden ajan ja sekä kodin autokatos että työpaikan parkkiruutu taivasalla ovat Oulujoen pohjoispuolella.

Maastiksen yllä kuvaama ongelma ilmeisesti johtaisi peruutusvaihteen hitaaseen kytkeytymiseen, mikä kuluttaa kytkinpakkoja? Mitään sellaista en tunne, vaan 7Gee lähtee myös -30 asteen pakkasessa liikkeelle täsmällisesti molempiin suuntiin. Tuollaisella kelillä tosin pienimpien eteenpäin vievien vaihteiden vaihdot eivät ole kylmillä öljyillä kovin kauniita, vaan vaihdot töksähtelevät enemmän kuin lämpimällä laatikolla. Mutta 7Geetä ajetaan turbiini melko "tiukasti" lukittuna vähäisellä luistolla energian säästämiseksi, minkä vuoksi kylmä öljyn tekee vaihdoista vähän töksöjä.

Jos parkkiruudusta peruuttaminen kylmällä autolla on jokin ongelma, tulen sen saamaan selville ihan varmasti. Nyt on taulussa 251.xxx km.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä

Vastaa Viestiin