S 211DISPLAY FAULTY VISIT WORKSHOP. RATKAISTU.
S 211DISPLAY FAULTY VISIT WORKSHOP. RATKAISTU.
Eli mittariston ilmestyi ensimmäisen kerran talvella tuo "display faulty visit workshop" apparin puolelta toiminnon lopetti. Ajovalo, Pitkävalo, parkki ja vilkku. Tunnin päästä rupesivat taas toimimaan. Tähän päivään mennessä tuo kyseinen ilmoitus on tullut monta kertaa. Välillä valot on toimimatta viikon / päivän. Sitten valot toimivat taas viikon / päivän ja taas sammuu valot. Kävin korjaamolla ja epäilivät että ohkainlaitteessa on kosteutta. Ohjainlaite irroitettiin ja avattiin täysin kuiva oli. Laite laitettiin takaisin ja käskivät kokeilla toisella ohjainlaitteella. Varaosa-autosta ostin samalla varaosanumerolla olevan ohjainlaitteen. Vika ei korjaantunut sillä. Kaikki Polttimot keulaan on vaihdettu vähä aikaa sitten. Kertokaa siis missä kyseisen vika voisi mahdollisesti olla? Pitkissä on jälkiasennus canbus xenonit. Parkkila on canbus ledit. Lyhyissä on tehtaan omat xenonit. Keula ja taka-akku on kuukausi sitten vaihdettu uusiin. (lataus 14.0-14.4)
Viimeksi muokannut Alekssi, Ti 21.06.2016 22:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Tarkista tämä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=175680" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Hei! ei ollut kosteutta missään paikoissa mitkä mainittiin tuolla toisessa topiissa. Vesi tulee pois ihan oikeasta paikasta.
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Mikä ohjainlaite on avattu, tutkittu ja vaihdettu ? Niitä on aika monta.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Hei! ohjainlaitteen varaosanumero on : A 002 820 24 26. LWR Leistunssmodul. Toinen numerosarja on myös 5DF 008 279-00dealer kirjoitti:Mikä ohjainlaite on avattu, tutkittu ja vaihdettu ? Niitä on aika monta.
Rupee hieman tympimään kun suurin osa korjaamoista nostavat vaan kätensä pystyyn ja minulla ei valot toimi
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Tarkista hantinpuolen sam löytyy jalkatialn etu osastaAlekssi kirjoitti:Hei! ohjainlaitteen varaosanumero on : A 002 820 24 26. LWR Leistunssmodul. Toinen numerosarja on myös 5DF 008 279-00dealer kirjoitti:Mikä ohjainlaite on avattu, tutkittu ja vaihdettu ? Niitä on aika monta.
Rupee hieman tympimään kun suurin osa korjaamoista nostavat vaan kätensä pystyyn ja minulla ei valot toimi
E: kannatta hakeutua johonkin semoiseen paikaan mistä löytyy *:ri ja sille osaava käyttäjä niin saa kunnolla suuntaa mistä vikaa etsiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
CDI203 kirjoitti:Tarkista hantinpuolen sam löytyy jalkatialn etu osastaAlekssi kirjoitti:Hei! ohjainlaitteen varaosanumero on : A 002 820 24 26. LWR Leistunssmodul. Toinen numerosarja on myös 5DF 008 279-00dealer kirjoitti:Mikä ohjainlaite on avattu, tutkittu ja vaihdettu ? Niitä on aika monta.
Rupee hieman tympimään kun suurin osa korjaamoista nostavat vaan kätensä pystyyn ja minulla ei valot toimi
E: kannatta hakeutua johonkin semoiseen paikaan mistä löytyy *:ri ja sille osaava käyttäjä niin saa kunnolla suuntaa mistä vikaa etsiä
Anteeksi kuulostaa hieman tyhmältä mutta Sam? Ensimmäinen w211 Korinen. Joten olen hieman avuton siis.
Edit: ja missä tämä sijaitsee tarkalleen ottaen?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
OK, eli xenonohjainlaitteen olet vaihtanut. Ei nuo tosiaan siitä johdu. Etuohjainlaite ohjaa valoja, kuten edellä mainittu hakeudu sellaiselle korjaamolle joka omaa Starin ja osaa mersut niin ei tule enempää turhaa työtä.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
No nyt on ensiviikon perjantaille varattu vikakoodien lukuun aika hartikaiselle. Kun ei tunnu keneltäkään muulta löytyvän staria. Sanoivat myös sen verran puhelimessa että vika voi olla myös johtosarjoissa?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Okeii. Hieman päivitystä. Löysin kumminkin kaverin samalta kylältä kenellä oli stari ja autocomi. Stari antoi tämmöiset: 50%-CAN-vian todennäköisyys ohkainlaitteessa SAM etu matk. Ja 2 kaikkiaan 4 ohkainlaitteessa ei pysty ottamaan vastaan ohjainlaitteen SAM etumatk lähettämiä tietoja.
Tämän jälkeen vielä kokeiltiin autocomilla. Päästi kuskinpuolen SAM:Iin käsiksi mistä ei tullut vikakoodeja. Mutta apparin puolelle ei edes pystynyt yhdistämään.
Eli uuden SAM laitteen osto ilmeisesti edessä? Paljonko maksaa vai onko vielä jotain kikka kakkosta mitä kannattaa kokeilla ja montako tonnia tuo laite maksaa?
Tämän jälkeen vielä kokeiltiin autocomilla. Päästi kuskinpuolen SAM:Iin käsiksi mistä ei tullut vikakoodeja. Mutta apparin puolelle ei edes pystynyt yhdistämään.
Eli uuden SAM laitteen osto ilmeisesti edessä? Paljonko maksaa vai onko vielä jotain kikka kakkosta mitä kannattaa kokeilla ja montako tonnia tuo laite maksaa?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Vai voiko se toisaalta olla SAM laite jos valot silloin tällöin hetken toimivat? Että eikö sen pitäisi olla ns kerrasta poikki? Mutta nyt ei ole valoja näkynyt kyllä kuukauteen. Joten voisiko joku hieman auttaa kun ylinmäärästä rahaa ei ole pahemmin tuhlata "turhiin" osiin..
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Kyllä rahaa joutuu käyttämään siihen että korjaamo selvittää missä vika on. Ei auta autocomit ja starit jos ei ole osaamista vikatestin ottamista enempää.
Auton kunnossa pitäminen maksaa pakostakin jonkin verran. Itse olen pyrkinyt pysyttelemään erossa autoista joita minulla ei ole vara ylläpitää (eli persaukisena tulee ajeltua lähinnä 124:llä )
No, tämä ei kysyjää kyllä auttanut ... mutta usein ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista autoa tutkimatta varmuudella saada selville mikä osa pitää vaihtaa.
Selvittäkää miksi vänkärin puolen SAM ei juttele testerin kanssa, käykää vikakoodit yksitellen läpi, tutkikaa virtapiirikaavioiden avulla järjestelmää...kyllä se siitä.
Auton kunnossa pitäminen maksaa pakostakin jonkin verran. Itse olen pyrkinyt pysyttelemään erossa autoista joita minulla ei ole vara ylläpitää (eli persaukisena tulee ajeltua lähinnä 124:llä )
No, tämä ei kysyjää kyllä auttanut ... mutta usein ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista autoa tutkimatta varmuudella saada selville mikä osa pitää vaihtaa.
Selvittäkää miksi vänkärin puolen SAM ei juttele testerin kanssa, käykää vikakoodit yksitellen läpi, tutkikaa virtapiirikaavioiden avulla järjestelmää...kyllä se siitä.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Lähinnä kyllä meinasin sitä että täältä yrittää apua saada. Enkä usko että vaikka kuinka rikas tai perseaukinen ihminenkin olisi niin en usko että kukaan haluaa ostaa osaa missä vika ei välttämättä ole.dealer kirjoitti:Kyllä rahaa joutuu käyttämään siihen että korjaamo selvittää missä vika on. Ei auta autocomit ja starit jos ei ole osaamista vikatestin ottamista enempää.
Auton kunnossa pitäminen maksaa pakostakin jonkin verran. Itse olen pyrkinyt pysyttelemään erossa autoista joita minulla ei ole vara ylläpitää (eli persaukisena tulee ajeltua lähinnä 124:llä )
No, tämä ei kysyjää kyllä auttanut ... mutta usein ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista autoa tutkimatta varmuudella saada selville mikä osa pitää vaihtaa.
Selvittäkää miksi vänkärin puolen SAM ei juttele testerin kanssa, käykää vikakoodit yksitellen läpi, tutkikaa virtapiirikaavioiden avulla järjestelmää...kyllä se siitä.
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Onkohan mahdollista että nuo jälkiasennus xenonit ja ledit oliskin syypäät? Josko ne ei anna oikeaa tietoa olemassa olostaan tms?
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
kaiken mailamn jälkiasunsu didpa daat voi aiheutta lähes mitä tahansa häiriöitä melkeen mihin systeemin vainMihkaili kirjoitti:Onkohan mahdollista että nuo jälkiasennus xenonit ja ledit oliskin syypäät? Josko ne ei anna oikeaa tietoa olemassa olostaan tms?
hiukan riippuen mitä niiden lähellä on ja minkälainen se syys nissä mikä häirön sattu aiheuttaman joku jännite vuoto, tasinen semmoinen aaltoileva,
vääristynyt signaali tms
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Liekkö näin etenkin jos olleet jonkun aikaa ja nyt sitten yhtä äkkiä alkanut näin tapahtumaan?CDI203 kirjoitti:kaiken mailamn jälkiasunsu didpa daat voi aiheutta lähes mitä tahansa häiriöitä melkeen mihin systeemin vainMihkaili kirjoitti:Onkohan mahdollista että nuo jälkiasennus xenonit ja ledit oliskin syypäät? Josko ne ei anna oikeaa tietoa olemassa olostaan tms?
hiukan riippuen mitä niiden lähellä on ja minkälainen se syys nissä mikä häirön sattu aiheuttaman joku jännite vuoto, tasinen semmoinen aaltoileva,
vääristynyt signaali tms
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Kyllä helpoin tapa taitaa olla irrottaa ne jälkiasennus CAN-valot sieltä ja katsoa antaako SAM sen jälkeen virtaa alkuperäisille lampuille. Voi hyvinkin sotkea ne valot tuota väylää ja siksi ei anna yhteyttäkään SAMiin. Voi toki olla rikki SAMikin, mutta jos johtuu noista valoista huonossa tapauksessa on uusikin SAM kohta pimeenä
Varmaan on jo ensimmäiseksi katsottu, että sinne SAMille tulee kaikki tarvittavat virrat?
Varmaan on jo ensimmäiseksi katsottu, että sinne SAMille tulee kaikki tarvittavat virrat?
Alekssi kirjoitti:Vai voiko se toisaalta olla SAM laite jos valot silloin tällöin hetken toimivat? Että eikö sen pitäisi olla ns kerrasta poikki?
Elektroniikka käyttäytyy valitettavasti joskus vasten luuloja ja varsinkin väylä viat aiheuttaa mitä ihmeellisempiä häiriötä.Alekssi kirjoitti:Liekkö näin etenkin jos olleet jonkun aikaa ja nyt sitten yhtä äkkiä alkanut näin tapahtumaan?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Nimenomaan, pitää saada selville missä vika on ettei mene arvailuksi osien suhteen.Alekssi kirjoitti:Lähinnä kyllä meinasin sitä että täältä yrittää apua saada. Enkä usko että vaikka kuinka rikas tai perseaukinen ihminenkin olisi niin en usko että kukaan haluaa ostaa osaa missä vika ei välttämättä ole.dealer kirjoitti:Kyllä rahaa joutuu käyttämään siihen että korjaamo selvittää missä vika on. Ei auta autocomit ja starit jos ei ole osaamista vikatestin ottamista enempää.
Auton kunnossa pitäminen maksaa pakostakin jonkin verran. Itse olen pyrkinyt pysyttelemään erossa autoista joita minulla ei ole vara ylläpitää (eli persaukisena tulee ajeltua lähinnä 124:llä )
No, tämä ei kysyjää kyllä auttanut ... mutta usein ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista autoa tutkimatta varmuudella saada selville mikä osa pitää vaihtaa.
Selvittäkää miksi vänkärin puolen SAM ei juttele testerin kanssa, käykää vikakoodit yksitellen läpi, tutkikaa virtapiirikaavioiden avulla järjestelmää...kyllä se siitä.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Sitten jos vika paikallistuu etu SAMiin niin käytettyä vaikka ebay.de numerosarjalla hakua...uudet maksaa mutta käytetyt on ihan järkihinnoissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
En tiedä Etu-SAM:sta, mutta ainakin taka SAM menee tuon tapaiseen tilttiin jos esimerkiksi joku sen ohjaama virtapiiri on oikosulussa, esim vetokoulkun pistoke tai lukko. SAM ei mene siitä rikki, koska siellä on virta rajoitus kytkentä sisällä. Kun oikosulku poistuu, SAM korjaantuu itsesään ja alkaa taas vastaamaan testerin kyselyyn.dealer kirjoitti:Nimenomaan, pitää saada selville missä vika on ettei mene arvailuksi osien suhteen.Alekssi kirjoitti:Lähinnä kyllä meinasin sitä että täältä yrittää apua saada. Enkä usko että vaikka kuinka rikas tai perseaukinen ihminenkin olisi niin en usko että kukaan haluaa ostaa osaa missä vika ei välttämättä ole.dealer kirjoitti:Kyllä rahaa joutuu käyttämään siihen että korjaamo selvittää missä vika on. Ei auta autocomit ja starit jos ei ole osaamista vikatestin ottamista enempää.
Auton kunnossa pitäminen maksaa pakostakin jonkin verran. Itse olen pyrkinyt pysyttelemään erossa autoista joita minulla ei ole vara ylläpitää (eli persaukisena tulee ajeltua lähinnä 124:llä )
No, tämä ei kysyjää kyllä auttanut ... mutta usein ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista autoa tutkimatta varmuudella saada selville mikä osa pitää vaihtaa.
Selvittäkää miksi vänkärin puolen SAM ei juttele testerin kanssa, käykää vikakoodit yksitellen läpi, tutkikaa virtapiirikaavioiden avulla järjestelmää...kyllä se siitä.
Kannattaa tosiaan tutkia kaikki etu-SAM:n ohjaamat valot yms. Ottakaa vaikka yksitellen ne pois. Jos etu-SAM alkaa sitten vastaamaan jossakin vaiheessa, niin vika löytyy. Laturin väylä taitaa kulkea etu SAM:n kautta.
CAN väyläänkö on tosiaan isketty XEnon ohjain. Juu se kannattaa poistaa heti. CAN väylä on tunnetusti herkkä väärien valmistajien (=eri valmistajien) signaaleille, varsinkin epäilyttää suuresti Xenon valo ohjain jonka tarkoitus on tuottaa hakkuritekniikalla suurempia jännitteitä polttimoa varten. Se hakkuri aiheuttaa, jos on huonosti suunniteltu, helposti CAN väylään jännite piikkejä tai maatason notkahteluja, jotka ajavat väylän epä balanssiin jolloin se joskus toimii joskus ei.
Joskus CAN- viestit menee perille joskus ei. Kannattaa tarkistaa myös Xenon valo ohjaimen maadoitus. Se kannattaisi tuoda johonkin auton omaan maadoitus pisteeseen. Sinne minne muidenkin valo komponettien maadoitus tulee. ns...tähtimaadoitus.
ts. Ei sillä tavalla että Xenon yksikön maa on samassa kuin joku muun laitteen maa-haara. Käyttäen sitä toisen laitteen maata hyväkseen. Vaan ihan omana piuhanaan.....äähh olis helpompi piirtää
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
HannuS kirjoitti:En tiedä Etu-SAM:sta, mutta ainakin taka SAM menee tuon tapaiseen tilttiin jos esimerkiksi joku sen ohjaama virtapiiri on oikosulussa, esim vetokoulkun pistoke tai lukko. SAM ei mene siitä rikki, koska siellä on virta rajoitus kytkentä sisällä. Kun oikosulku poistuu, SAM korjaantuu itsesään ja alkaa taas vastaamaan testerin kyselyyn.dealer kirjoitti:Nimenomaan, pitää saada selville missä vika on ettei mene arvailuksi osien suhteen.Alekssi kirjoitti:dealer kirjoitti:Kyllä rahaa joutuu käyttämään siihen että korjaamo selvittää missä vika on. Ei auta autocomit ja starit jos ei ole osaamista vikatestin ottamista enempää.
Auton kunnossa pitäminen maksaa pakostakin jonkin verran. Itse olen pyrkinyt pysyttelemään erossa autoista joita minulla ei ole vara ylläpitää (eli persaukisena tulee ajeltua lähinnä 124:llä )
No, tämä ei kysyjää kyllä auttanut ... mutta usein ei vaan yksinkertaisesti ole mahdollista autoa tutkimatta varmuudella saada selville mikä osa pitää vaihtaa.
Selvittäkää miksi vänkärin puolen SAM ei juttele testerin kanssa, käykää vikakoodit yksitellen läpi, tutkikaa virtapiirikaavioiden avulla järjestelmää...kyllä se siitä.
Hei! Otin kaikki jälkiasennetut pois ja laitoin vakiot paikalleen. Mitään ei tapahtunut! Vika ei ole poistunut vieläkään..
Lähinnä kyllä meinasin sitä että täältä yrittää apua saada. Enkä usko että vaikka kuinka rikas tai perseaukinen ihminenkin olisi niin en usko että kukaan haluaa ostaa osaa missä vika ei välttämättä ole.
Kannattaa tosiaan tutkia kaikki etu-SAM:n ohjaamat valot yms. Ottakaa vaikka yksitellen ne pois. Jos etu-SAM alkaa sitten vastaamaan jossakin vaiheessa, niin vika löytyy. Laturin väylä taitaa kulkea etu SAM:n kautta.
CAN väyläänkö on tosiaan isketty XEnon ohjain. Juu se kannattaa poistaa heti. CAN väylä on tunnetusti herkkä väärien valmistajien (=eri valmistajien) signaaleille, varsinkin epäilyttää suuresti Xenon valo ohjain jonka tarkoitus on tuottaa hakkuritekniikalla suurempia jännitteitä polttimoa varten. Se hakkuri aiheuttaa, jos on huonosti suunniteltu, helposti CAN väylään jännite piikkejä tai maatason notkahteluja, jotka ajavat väylän epä balanssiin jolloin se joskus toimii joskus ei.
Joskus CAN- viestit menee perille joskus ei. Kannattaa tarkistaa myös Xenon valo ohjaimen maadoitus. Se kannattaisi tuoda johonkin auton omaan maadoitus pisteeseen. Sinne minne muidenkin valo komponettien maadoitus tulee. ns...tähtimaadoitus.
ts. Ei sillä tavalla että Xenon yksikön maa on samassa kuin joku muun laitteen maa-haara. Käyttäen sitä toisen laitteen maata hyväkseen. Vaan ihan omana piuhanaan.....äähh olis helpompi piirtää
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Kaikki jälkiasennetut otin pois! Ja laitoin vakiot tilalle! Tilanne pysyy vieläkin samana.. Valot eivät toimi.
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Ebaysta purkuauton SAM ~100€, uutena useempi satku.
E350CDI&A180CDI
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
OT: mutta noista SAM:eista, niin käykö ne jos ovat samalla numerolla heittämällä vanhan tilalle?ssuvik kirjoitti:Ebaysta purkuauton SAM ...
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Versiokoodaus pitäisi kyllä tarkistaa (jos varaosa-auton varustelu poikkeava) mutta sehän ei 211:lle ole paha juttu.taky kirjoitti:
OT: mutta noista SAM:eista, niin käykö ne jos ovat samalla numerolla heittämällä vanhan tilalle?
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Sen voinee koodata uudelleen?DBFI kirjoitti:Versiokoodaus pitäisi kyllä tarkistaa (jos varaosa-auton varustelu poikkeava) mutta sehän ei 211:lle ole paha juttu.taky kirjoitti: OT: mutta noista SAM:eista, niin käykö ne jos ovat samalla numerolla heittämällä vanhan tilalle?
Vaan jostain pitää saada koodi - ei saatavilla julkisesti?
Voiko kopioida vanhasta - hankalaa tietty jos ei toimi?
Onnistuuko Starilla?
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Jaa aa tämähän alkaa mennä mutkikkaaksi..taky kirjoitti:Sen voinee koodata uudelleen?DBFI kirjoitti:Versiokoodaus pitäisi kyllä tarkistaa (jos varaosa-auton varustelu poikkeava) mutta sehän ei 211:lle ole paha juttu.taky kirjoitti: OT: mutta noista SAM:eista, niin käykö ne jos ovat samalla numerolla heittämällä vanhan tilalle?
Vaan jostain pitää saada koodi - ei saatavilla julkisesti?
Voiko kopioida vanhasta - hankalaa tietty jos ei toimi?
Onnistuuko Starilla?
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Yksinkertaista se on eli laittaa sinne *:rila ne varusteet mitä autossa onAlekssi kirjoitti:Jaa aa tämähän alkaa mennä mutkikkaaksi..taky kirjoitti:Sen voinee koodata uudelleen?DBFI kirjoitti:Versiokoodaus pitäisi kyllä tarkistaa (jos varaosa-auton varustelu poikkeava) mutta sehän ei 211:lle ole paha juttu.taky kirjoitti: OT: mutta noista SAM:eista, niin käykö ne jos ovat samalla numerolla heittämällä vanhan tilalle?
Vaan jostain pitää saada koodi - ei saatavilla julkisesti?
Voiko kopioida vanhasta - hankalaa tietty jos ei toimi?
Onnistuuko Starilla?
sen oletetavasti autolla ajeleva tietää tai jos ei tiedä niin ei sitä varustetta tarvitse mitä ei tiedä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Näköjään "mercedes rear sam coding" haulla löytyy yhtä ja toista ohjeistusta.Alekssi kirjoitti: Jaa aa tämähän alkaa mennä mutkikkaaksi..
Re: W211 / S211 omistajat huomio! DISPLAY FAULTY VISIT WORKS
Voisiko joku linkata tyhmälle kuvan vielä että missä se sijaitsee ja minkä näköinen se tarkalleen ottaen on..
---> S211 270CDI
---> W124 OM603
---> W124 OM603