W124:n harvinaiset varusteet
W124:n harvinaiset varusteet
Heip,
Sain tässä idean alkaa keräämään vanhaan S124 300 TE 4maticiin kaikki alkuperäisvarusteet mitä vain löydän. Kaikki perusvarusteet on joko paikallaan tai odottamassa asennusta. Ainoat "peruspuuteet" on "kaksiääni fanfaari"(jonka osat ajattelin ostaa uusina), matkustajan sähkösäätöisen penkin muistitoiminto ja mahdollisesti ortopeditoiminto penkkeihin (jos on mahdollista saada yhdessä sähkösäädön kanssa).
Olen selannut aika monta varustelistaa ja nettisivua läpi, niin harvinaisimmiksi olen todennut Reisserechnerin (ajotietokone) ja erillinen takaosan lämmitin. Farmariin ei saa erillistä jääkaappia joka varmaan olisi yksi erikoisimmista varusteita. Noitten muun kahden em. löytäminen voi olla sekin haastavaa.
Sitten kysymykseen, onko joku kuullut jostain todella erikoisesta, kuitenkin normaalisti tilattavasta varusteesta. Sitten onko sähkösäätöisten penkkien yhteydessä saanut ortopeditoimintoa?
Timppa
Sain tässä idean alkaa keräämään vanhaan S124 300 TE 4maticiin kaikki alkuperäisvarusteet mitä vain löydän. Kaikki perusvarusteet on joko paikallaan tai odottamassa asennusta. Ainoat "peruspuuteet" on "kaksiääni fanfaari"(jonka osat ajattelin ostaa uusina), matkustajan sähkösäätöisen penkin muistitoiminto ja mahdollisesti ortopeditoiminto penkkeihin (jos on mahdollista saada yhdessä sähkösäädön kanssa).
Olen selannut aika monta varustelistaa ja nettisivua läpi, niin harvinaisimmiksi olen todennut Reisserechnerin (ajotietokone) ja erillinen takaosan lämmitin. Farmariin ei saa erillistä jääkaappia joka varmaan olisi yksi erikoisimmista varusteita. Noitten muun kahden em. löytäminen voi olla sekin haastavaa.
Sitten kysymykseen, onko joku kuullut jostain todella erikoisesta, kuitenkin normaalisti tilattavasta varusteesta. Sitten onko sähkösäätöisten penkkien yhteydessä saanut ortopeditoimintoa?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Tässä on yksi varustelista ja hinnasto vuodelta 1992. http://www.meinbenz.de/preislisten/w124 ... 292tuc.htm
Sen mukaan vain sporttipenkit estäisi monisäätöpenkin eli ortopedinen ja sähkösäätöinen muistipenkki olisi mahdollinen.
On sulla haastetta kerrakseen, jos koko listan aiot kerätä. Etenkin varuste 957 lienee vaikea saada, tehtaalta ei ole myyty 4-maticiin.
Sen mukaan vain sporttipenkit estäisi monisäätöpenkin eli ortopedinen ja sähkösäätöinen muistipenkki olisi mahdollinen.
On sulla haastetta kerrakseen, jos koko listan aiot kerätä. Etenkin varuste 957 lienee vaikea saada, tehtaalta ei ole myyty 4-maticiin.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Hieno juttu! Tätä kaiketi harrastetaan Saksassa jonkun verran. Aiotko huomioida varusteiden poissulkevuuden tai vuosimallin mukaan saatavuuden vai teetkö "yhden tähden ihmeen"? Äkkiseltään itse pidän harvinaisina juuri
autopuhelinta (325/326)
takatilan lämmitintä (229)
taakkalistoja katolla kattokaiteiden välissä ja niiden välitankoja (722)
urheilualustaa teräsvantein (651)
radion kaukosäätöä (816)
apukuskin istuimen korkeussäätöä mek. istuimissa (572)
vahvistettuja istuimia (561/562)
muutamia mainitakseni.
Muistisähköpenkkeihin on saanut ortopediselkänojan, sellaisethan mulla on kaupan joita kyselitkin . Omassa autossani on niissä lisäksi vahvistus. Tuo efraimin kertoma juttu voi ollakin syynä, että yksi kuudesta TDT:stäni puuttuvasta varusteesta on sporttipenkit.
autopuhelinta (325/326)
takatilan lämmitintä (229)
taakkalistoja katolla kattokaiteiden välissä ja niiden välitankoja (722)
urheilualustaa teräsvantein (651)
radion kaukosäätöä (816)
apukuskin istuimen korkeussäätöä mek. istuimissa (572)
vahvistettuja istuimia (561/562)
muutamia mainitakseni.
Muistisähköpenkkeihin on saanut ortopediselkänojan, sellaisethan mulla on kaupan joita kyselitkin . Omassa autossani on niissä lisäksi vahvistus. Tuo efraimin kertoma juttu voi ollakin syynä, että yksi kuudesta TDT:stäni puuttuvasta varusteesta on sporttipenkit.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Onko S124:n voinut tilata ilman kattokaiteita niinkuin S123:n?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Moi,
kiitos hyvistä kommenteista. Ajattelin sen verran rajata asiaa, että en lähde AMG-varusteisiin, kun en noista korisarjoista pidä. Lisäksi kun autoni on series 1. pyrin pysymään 1. sarjan varusteissa. Minun mielestä 4maticiin ei saanut sporttialustaa...eikä varsinkaan 1. sarjalaiseen. Miten muuten lienee reiserechner...saikohan sitä jo -88. Pyrin siihen, että poissulkevat huomioidaan, eli minulla on velour-sisusta, joten en hommaa nahkasisutaa, koska velourit oli jo lisävaruste.
Toistaiseksi minulla on 2. sarjan sivupaneelit autossa, kun se on käyttöautona ja katalysaattori on poistettu toistaiseksi... Paneelikohdassa toimin siis vielä itseäni vastaan.
Tämä minulla itseasiassa on: apukuskin istuimen korkeussäätöä mek. istuimissa (572). Tosin se poistuu, kun laitan sähköpenkit.
Pitää kerätä tähän kohta lista omista olemassaolevista, asennetuista ja etsinnässä olevista. Sitten päivittää sitä asian edetessä.
Timppa
kiitos hyvistä kommenteista. Ajattelin sen verran rajata asiaa, että en lähde AMG-varusteisiin, kun en noista korisarjoista pidä. Lisäksi kun autoni on series 1. pyrin pysymään 1. sarjan varusteissa. Minun mielestä 4maticiin ei saanut sporttialustaa...eikä varsinkaan 1. sarjalaiseen. Miten muuten lienee reiserechner...saikohan sitä jo -88. Pyrin siihen, että poissulkevat huomioidaan, eli minulla on velour-sisusta, joten en hommaa nahkasisutaa, koska velourit oli jo lisävaruste.
Toistaiseksi minulla on 2. sarjan sivupaneelit autossa, kun se on käyttöautona ja katalysaattori on poistettu toistaiseksi... Paneelikohdassa toimin siis vielä itseäni vastaan.
Tämä minulla itseasiassa on: apukuskin istuimen korkeussäätöä mek. istuimissa (572). Tosin se poistuu, kun laitan sähköpenkit.
Pitää kerätä tähän kohta lista omista olemassaolevista, asennetuista ja etsinnässä olevista. Sitten päivittää sitä asian edetessä.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Räknääjän on saanut jo R107 aikoihin, eli kyllä se 4Maticiin on myös ollut valittavissa
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Edit: siirsin tämän oman keräilyprojektin tänne: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=181322" onclick="window.open(this.href);return false;
Timppa
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ke 30.11.2016 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Nuo on vähän asiaoita, jotka otetaan joskus käyttöön vasta facelifteissä. SL:ään se tuli -86 W124:ään vasta 1989. Pitää siis selvittää ensin saiko sen jo -88:iin. Asennettuahan sen saa tietysti, mutta ajattelin pysyä tuossa -88 mallin varusteissa.Hage kirjoitti:Räknääjän on saanut jo R107 aikoihin, eli kyllä se 4Maticiin on myös ollut valittavissa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Lihavoituun kohtaan viitaten: Jawohl! Sehen Sie bitte:unski kirjoitti:Nuo on vähän asiaoita, jotka otetaan joskus käyttöön vasta facelifteissä. SL:ään se tuli -86 W124:ään vasta 1989. Pitää siis selvittää ensin saiko sen jo -88:iin. Asennettuahan sen saa tietysti, mutta ajattelin pysyä tuossa -88 mallin varusteissa.Hage kirjoitti:Räknääjän on saanut jo R107 aikoihin, eli kyllä se 4Maticiin on myös ollut valittavissa
Timppa
http://oudemercedesbrochures.nl/Sondera ... duits.html
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Jaa, enpä tiennytkään että Reiserechneriä sai R107:ään. Ei liity aiheeseen, mutta Coupé-penkit SEL:ään on varmasti myös harvinainen varuste
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Olen nähnyt kaupan kapealistaisen 124:n Reiserechnerillä. Oli muistaakseni kesän mallia.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124:n harvinaiset varusteet
ja jos tarvitset katolle niitä kuorma listoja niin täältä löytyy... 5 listaa mitkä tulee pitkittäin sinne....
Myydään W/S124/202/203/210 osia!!!
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
W906 319CDI -10
S124 "E"300TE 4-MATIC -89
W123 280E -83
(ex) W124 500E -93
(ex) W210 E300DT -98
(ex) S124 250TD -92
(ex) W124 250D -89
(ex) W210 E300TDT -98
(ex) W124 200D -93
(ex) W211 320CDI -03
(ex) W208 230K -00
(ex) W124CE 300-24 -91
(ex) W201 1,8 -91
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Loistava linkki, kiitos!Nozki kirjoitti:
Lihavoituun kohtaan viitaten: Jawohl! Sehen Sie bitte:
http://oudemercedesbrochures.nl/Sondera ... duits.html
Äkkiä katsoen 5 varustetta puuttuu minulta kokonaan ja kuudennesta, eli penkeistä puuttuu vahvistus, ortopeditoiminnat ja toisesta muisti. No tästä on hyvä lähteä etsimään puuttuvia. Ensi viikolla joutuu varmaan koko sisustan räjäyttämään ihan osiin, kun aika monen varusteen johdotukset pitää vetää mattojen alle. Autopuhelin pistää vähän miettimään. Mielellään varusteiden tulisi myös toimia...
Laitan kattolistoista yv:tä vielä tänään.
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Saksasta saisi Reiserecnerin 1000€:llä...täydellisen. Aika monta kertaa saa itselleen todistella, että sen tarvitsee
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Tässä olisi jo aika hyvä lähtökohta varustekeräilijälle...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Timppa
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Vääränlainen radiohan tuossa on, myyjänä mersun museo siis . No ei haittaa hyvinhän tuo autoon sopii, periaatteessa ko korisarjan varuste vaikkakin myöhäisempi.unski kirjoitti:Tässä olisi jo aika hyvä lähtökohta varustekeräilijälle...
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
Timppa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Ei ole.Hage kirjoitti:Onko S124:n voinut tilata ilman kattokaiteita niinkuin S123:n?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Harrasteautossa toki varusteet lisää auton "arvostusta" mutta käyttö/käyttöharrasteessa itse ainakin tykkään minimalismista eli mitä vähemmin varusteita sitä vähemmin hajoavia osia ja huolettomampaa ajoa . Harrasteautoissa toki siis asia erikseen .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Minulla kun ei ole koskaan ollut vuotta 91- uudempaa omaa autoa (kerran oli uusi leasing-auto), niin kaikki autoni on harrasteautoja omalla laillaan. Varusteet tekevät noista vain hauskempia ja ei tuon ikäisessä varusteen rikkoontuminen katkaise matkaa...se ei vain toimi. Ja hauskahan noita on korjailla, siten oppii niiden sielunelämän. Lisäksi varusteiden asentaminen vaatii aina jotain purkamista, ainakin minulla tulee silloin siivottua ja putsattua tuo kohta ja vaihdettua kaikki rikkoontuneet osat siihen. Tällöin auton toiminta vain paranee.
Timppa
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Touche, mutta siinä on linkkarimallin rauta-avain, ei ilmajousia, ei ajonvakautusta eikä varsinaista vikaantuvaa väylätekniikkaa, pelkästään vikaantuvaa .unski kirjoitti:Minulla kun ei ole koskaan ollut vuotta 91- uudempaa omaa autoa (kerran oli uusi leasing-auto), niin kaikki autoni on harrasteautoja omalla laillaan. Varusteet tekevät noista vain hauskempia ja ei tuon ikäisessä varusteen rikkoontuminen katkaise matkaa...se ei vain toimi. Ja hauskahan noita on korjailla, siten oppii niiden sielunelämän. Lisäksi varusteiden asentaminen vaatii aina jotain purkamista, ainakin minulla tulee silloin siivottua ja putsattua tuo kohta ja vaihdettua kaikki rikkoontuneet osat siihen. Tällöin auton toiminta vain paranee...sinullahan Karra tuossa 500G:ssä on tosi vähän varusteita, eikö vain....
Timppa
Mutta joo kyllä jos käyttöharrasteita on toinen tai useampi varalla niin saahan niitä varusteita sitten olla, harvemmin niiden vikaantuminen ajoa pysäyttää mutta jos niin tekee niin ottaa toisen auton ajoon.
Aloittelin ajamisen 1971 Datsunilla ja niitä seurasi erilaisia Opeleita ja sitten Volvoja ennen mersuja, niin olen tottunut ajamaan askeettisesti. Mutta, ilman keskuslukkoa (miel kaukosäätöistä kuten 500E:ssä on jälkiasennettuna), ilmastointia, penkinlämmittimiä ja sähkölaseja olisi aika kurjaa. Toki ohjaustehostin ja ABS jarrut (nykyään pakollisina) ovat ok ja automaattilaatikko on ihan must. Että sillee
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Joo, itsekin tahtoisin omaan 123 copeen saada kierroslukumittarin, mutta yleensä ovat noihin kutosbensakoneisiin aivan sairaan kalliita eBayssa ja muuallakin.
No, ei siitä sen enempää, mutta sitä piti sanoa, että Eurooppaan myydyissä autoissa noi 814 aktiivibassokaiuttimet on tosi harvinainen varuste. Mutta jos musiikkia tykkää kuunnella, niin ovat tosi mainio lisävaruste. Tosin se ei nyt taida täyttää tässä tapauksessa määritelmää, kun niitä ei vielä ykkössarjalaiseen tainnut saada. Myöhemminhän se oli ainakin jenkkiversioissa vakiovarusteena, ja sieltä omaankin autooni tilasin sellaiset etuovien alaosan lokerot, joissa oli kaiutinritilät ja reiät valmiina.
No, ei siitä sen enempää, mutta sitä piti sanoa, että Eurooppaan myydyissä autoissa noi 814 aktiivibassokaiuttimet on tosi harvinainen varuste. Mutta jos musiikkia tykkää kuunnella, niin ovat tosi mainio lisävaruste. Tosin se ei nyt taida täyttää tässä tapauksessa määritelmää, kun niitä ei vielä ykkössarjalaiseen tainnut saada. Myöhemminhän se oli ainakin jenkkiversioissa vakiovarusteena, ja sieltä omaankin autooni tilasin sellaiset etuovien alaosan lokerot, joissa oli kaiutinritilät ja reiät valmiina.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Aktiivibassot tai soundsystem 810 oli ilmeisesti alkuun vain Coupen lisävaruste. Ensikohteena tuo W124 1. sarjalainen on tosiaan helpompi kohde kuin facelift. Faceliftissöä on jo paljon eri vaihtoehtoja mm. eri puupaneelimateriaalit.
Timppa
Timppa
Viimeksi muokannut unski, Ke 30.11.2016 23:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Sen verran tuon vielä omaa mielipidettä esille että mieluusti olisin huolinut SECciin tavallisen mittariston sen Reiserechnerin sijaan, perus W126 mittaristo on kaunis ja selkeä, ajajan mittaristo eikä tuollainen sekamelska.
Mutta, toisaalta kun sain 2007 ekan automaatti-ilmastoinnin niin ajattelin että voi perkele kun ois se manuaalinen, kun tää puhaltelee omia aikojaan ym tuskaa. Tuli taloon sitten SEC vuonna 2010 josssa myös automaatti-ilmastointi. Kunnes, viime keväänä hankitussa 500E:ssä on se manuaalinen niin kappas kummaa vanha koira oppinu uusia temppuja eli ei se enää tunnukaan niin hyvältä kun 9 vuotta ajanut automaatti-ilmastoinnin kanssa
Mutta, toisaalta kun sain 2007 ekan automaatti-ilmastoinnin niin ajattelin että voi perkele kun ois se manuaalinen, kun tää puhaltelee omia aikojaan ym tuskaa. Tuli taloon sitten SEC vuonna 2010 josssa myös automaatti-ilmastointi. Kunnes, viime keväänä hankitussa 500E:ssä on se manuaalinen niin kappas kummaa vanha koira oppinu uusia temppuja eli ei se enää tunnukaan niin hyvältä kun 9 vuotta ajanut automaatti-ilmastoinnin kanssa
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124:n harvinaiset varusteet
En muistanutkaan, nämä, aika hauskat lappuset oli 4maticin ainoat mukanatulleet alkuperäiset dokumentit kun ostin sen...toisella puolella sama saksaksi.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Mahtavat! Ja vielä tilausnumerotkin näkyvillä, kiitos!unski kirjoitti:En muistanutkaan, nämä, aika hauskat lappuset oli 4maticin ainoat mukanatulleet alkuperäiset dokumentit kun ostin sen...toisella puolella sama saksaksi.
Timppa
Edit: joku kellä on takatilan lisälämmitin 229, voisi laittaa kuvia apukuskin sisäpuolen kynnyskotelosta, listoista ja matosta, että onko ne erilaiset kuin vakiossa. Siellähän ne vesiputket kulkevat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Tuossa olisi myynnissä jo aika kiva kokoelma varusteita. Linkki varmaan häipyy aikanaan...mutta jospa se pari päivää olisi vielä.
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W124-3- ... SwiDFYNXvD
Timppa
http://www.ebay.de/itm/Mercedes-W124-3- ... SwiDFYNXvD
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Itse olen ostellut 6.9 projektiin kaikenlaista detaljia myös aina kun on kohdalle sattunut, kuten tuon Cruiserikortin. Osanumerolla 201 584 00 47 löytyy pyöränasennuskortti, onkohan se tullut vasta W201:n myötä?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124:n harvinaiset varusteet
jotain mitä tulee mieleen...
-rattiautomaatti
-takatilan vesikiertoinen lämmitin
-jerrykannu vararenkaan sisään
-automaattisesti himmenevä taustapeili
-lämmitettävä ohjauspyörä ...vai oliko ?
-rest
-vahvistetut etuistuimet
-navigaattori
-ajotietokone
-kattoteline (rivotus ja poikittais tangot)
-säilytys laatikko etupenkkien eteen
-rattiautomaatti
-takatilan vesikiertoinen lämmitin
-jerrykannu vararenkaan sisään
-automaattisesti himmenevä taustapeili
-lämmitettävä ohjauspyörä ...vai oliko ?
-rest
-vahvistetut etuistuimet
-navigaattori
-ajotietokone
-kattoteline (rivotus ja poikittais tangot)
-säilytys laatikko etupenkkien eteen
Viimeksi muokannut cuuno, Pe 09.12.2016 02:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
navia missään muodossa vielä saanut edes loppupään 124siin ? sama taitaa koskea lämmitettävää ohjauspyörää ? Himmentyvä taustapeili, sen sai ainakin viimeiseen faceliftiin.
Re: W124:n harvinaiset varusteet
Eihän tämä varsinainen varuste ole, mutta hauska lisä kuitenkin. Postin tänään tuomaa alkuperäistä iltalukemista vuodelta -86.
Timppa
Timppa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.