Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Tarkoitus on tehdä n. 7000km reissu eurooppaan 1992 vuoden hyvin pidetyllä W124:llä ensi kesänä.
Mitä foorumilaiset suosittelisivat autoon tehtäväksi/varaosia hankittavaksi ennen reissua tiellejäämisen estämiseksi?
Tässä vähän taustaa:
W124 230E 5v-manuaali 1992 260tkm (kilometrit pitää paikkansa)
-ei ilmastointia
-ei asd perää
Autoon tehty:
Laatikko&peräöljyt
RVS-käsittely kaikkiin öljyihin
Kardaanin kumilimppu&tukilaakeri
Jarrut, jouset ja iskarit joka kulmaan
Polttoainesuodatin ja suutinkärjet uusittu
Lambda uusittu
Ruiskutusjärjestelmä testattu & säädetty boschin laitteilla todella hyväksi
Tulpat, johdot, jakajankansi&pyörijä vaihdettu (orkkis osiin)
Kaikki raidepäät, takakelkan etupuslat vaihdettu
Nelipyöräsuuntaus tehty
Pyyhkijänmoottori purettu ja voideltu
Ylimääräinen moniuraremmi ja tulpanjohdot takapaksissa
Alkuperäisiä osia ovat kaikki moniuraremmin perässä olevat laitteet.
Tällä hetkellä auto kulkee kuin unelma, eikä äännä mistään.
Auto on toki vanha ja aina saattaa jotain tulla, mutta mitä kannattaisi varuiksi ostaa? Laturin jännitteensäädin voi kai jättää tielle?
Mitä foorumilaiset suosittelisivat autoon tehtäväksi/varaosia hankittavaksi ennen reissua tiellejäämisen estämiseksi?
Tässä vähän taustaa:
W124 230E 5v-manuaali 1992 260tkm (kilometrit pitää paikkansa)
-ei ilmastointia
-ei asd perää
Autoon tehty:
Laatikko&peräöljyt
RVS-käsittely kaikkiin öljyihin
Kardaanin kumilimppu&tukilaakeri
Jarrut, jouset ja iskarit joka kulmaan
Polttoainesuodatin ja suutinkärjet uusittu
Lambda uusittu
Ruiskutusjärjestelmä testattu & säädetty boschin laitteilla todella hyväksi
Tulpat, johdot, jakajankansi&pyörijä vaihdettu (orkkis osiin)
Kaikki raidepäät, takakelkan etupuslat vaihdettu
Nelipyöräsuuntaus tehty
Pyyhkijänmoottori purettu ja voideltu
Ylimääräinen moniuraremmi ja tulpanjohdot takapaksissa
Alkuperäisiä osia ovat kaikki moniuraremmin perässä olevat laitteet.
Tällä hetkellä auto kulkee kuin unelma, eikä äännä mistään.
Auto on toki vanha ja aina saattaa jotain tulla, mutta mitä kannattaisi varuiksi ostaa? Laturin jännitteensäädin voi kai jättää tielle?
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Eipä sitä voi oikein ennakoida tuommoisia.
Onneksi niitä osia saa muualtakin kuin Suomesta.
Aikoinaan 190 meseen vaihtui laturin hiilet Latvian Jurmalassa.
Eturenkaat Wienissä.
Kaasuvivuston yksi tanko alkoi pomppia pois paikaltaan Krakovassa, Varsovan "veholta" sai nopeasti uuden.
Ei onneksi samalla reissulla nämä sattuneet :)
Onneksi niitä osia saa muualtakin kuin Suomesta.
Aikoinaan 190 meseen vaihtui laturin hiilet Latvian Jurmalassa.
Eturenkaat Wienissä.
Kaasuvivuston yksi tanko alkoi pomppia pois paikaltaan Krakovassa, Varsovan "veholta" sai nopeasti uuden.
Ei onneksi samalla reissulla nämä sattuneet :)
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Jos nyt oikein varman päälle pelaisi, niin laittaisi moniurahihnan kilkkeineen ja jännitteensäätimen uusiksi. Loppuuhan se ajo virran (jännitteensäätäjän hiilien) loppuessa.
Tuohan alkaa olla jo aika tiptop-kunnossa oleva laite.
Alkuperäisiä osia ovat kaikki moniuraremmin perässä olevat laitteet.
Tällä hetkellä auto kulkee kuin unelma, eikä äännä mistään.
Auto on toki vanha ja aina saattaa jotain tulla, mutta mitä kannattaisi varuiksi ostaa? Laturin jännitteensäädin voi kai jättää tielle? [/quote]
Tuohan alkaa olla jo aika tiptop-kunnossa oleva laite.
Alkuperäisiä osia ovat kaikki moniuraremmin perässä olevat laitteet.
Tällä hetkellä auto kulkee kuin unelma, eikä äännä mistään.
Auto on toki vanha ja aina saattaa jotain tulla, mutta mitä kannattaisi varuiksi ostaa? Laturin jännitteensäädin voi kai jättää tielle? [/quote]
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku
* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.
W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Me käytiin 200D:llä pari vuotta sitten Turkissa. Moottorin tyyny hajosi Serbiassa mutta Bulgarian Sofiasta löytyi paikalliselta Mersuihin erikoistuneelta (ei merkkiliike) korjaamolta tyynyt hyllystä ja vaihtotyö suoritettin samantien.
Takajarrupalat alkoivat rohisemaan paluumatkalla Puolassa mutta ne vaihdettiin vasta kotona.
Takajarrupalat alkoivat rohisemaan paluumatkalla Puolassa mutta ne vaihdettiin vasta kotona.
230 C 1978
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Jännitteensäädin (siis se osa jossa hiilet on) vaihtuu viidessä minuutissakin. Eli ei kannata vaihtaa ennakkoon, mutta ostaa mukaan.
Yksi on hyvä olla matkassa: tuommoinen moderni litium-starttibuusteri.
Ja tiettu sammutin, bensakannu ja huomioliivit.
Sulakkeita, abiko-liittimiä, johtoa, pikkusen pultteja+muttereita, varapolttimot. Ei paina eikä vie tilaa paljoa.
Yksi on hyvä olla matkassa: tuommoinen moderni litium-starttibuusteri.
Ja tiettu sammutin, bensakannu ja huomioliivit.
Sulakkeita, abiko-liittimiä, johtoa, pikkusen pultteja+muttereita, varapolttimot. Ei paina eikä vie tilaa paljoa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Eikai normaalisti huollettuun autoon mitään tarvi tehdä,eikä mihinkään voi varautua.DavidB kirjoitti:Tarkoitus on tehdä n. 7000km reissu eurooppaan 1992 vuoden hyvin pidetyllä W124:llä ensi kesänä.
Mitä foorumilaiset suosittelisivat autoon tehtäväksi/varaosia hankittavaksi ennen reissua tiellejäämisen estämiseksi?
[ https://s28.postimg.org/yec0kahdp/IMG_4448.jpg ]
Tässä vähän taustaa:
W124 230E 5v-manuaali 1992 260tkm (kilometrit pitää paikkansa)
-ei ilmastointia
-ei asd perää
Autoon tehty:
Laatikko&peräöljyt
RVS-käsittely kaikkiin öljyihin
Kardaanin kumilimppu&tukilaakeri
Jarrut, jouset ja iskarit joka kulmaan
Polttoainesuodatin ja suutinkärjet uusittu
Lambda uusittu
Ruiskutusjärjestelmä testattu & säädetty boschin laitteilla todella hyväksi
Tulpat, johdot, jakajankansi&pyörijä vaihdettu (orkkis osiin)
Kaikki raidepäät, takakelkan etupuslat vaihdettu
Nelipyöräsuuntaus tehty
Pyyhkijänmoottori purettu ja voideltu
Ylimääräinen moniuraremmi ja tulpanjohdot takapaksissa
Alkuperäisiä osia ovat kaikki moniuraremmin perässä olevat laitteet.
Tällä hetkellä auto kulkee kuin unelma, eikä äännä mistään.
Auto on toki vanha ja aina saattaa jotain tulla, mutta mitä kannattaisi varuiksi ostaa? Laturin jännitteensäädin voi kai jättää tielle?
Itse viimekesänä sprinter matkailuautolla samanlainen reissu,enkä edes vararengasta muistanut nostaa kyytiin,se vähän kylmäs muttei onneksi tarvinnut.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kuka tällaista tekee ja missä?Ruiskutusjärjestelmä testattu & säädetty boschin laitteilla todella hyväksi
Jäähdyttimen kauloilla on lienee ollut tapana murtua. Kent myy siihen omaa kittiäkin https://mercedessource.com/store/plasti ... repair-kit" onclick="window.open(this.href);return false; Ideana on sopivan kokoinen kupariputken pätkä joka liimataan murtuneen kaulan sisään. En tiedä kannattaako tuohon varautua, mutta ajatuksena nyt kuitenkin.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Vaihtaisin suosiolla koko jäähdyttimen uudeksi ennen reissua, ei kuitenkaan niin paljoa maksa ja ei ainakaan lämpöjen kanssa tule ongelmaa.Häksä kirjoitti:Kuka tällaista tekee ja missä?Ruiskutusjärjestelmä testattu & säädetty boschin laitteilla todella hyväksi
Jäähdyttimen kauloilla on lienee ollut tapana murtua. Kent myy siihen omaa kittiäkin https://mercedessource.com/store/plasti ... repair-kit" onclick="window.open(this.href);return false; Ideana on sopivan kokoinen kupariputken pätkä joka liimataan murtuneen kaulan sisään. En tiedä kannattaako tuohon varautua, mutta ajatuksena nyt kuitenkin.
Toissa kesänä käytiin samanlainen reissu heittämässä 124:lla ja itse asiassa juuri ennen reissuun lähtöä meni tuo kaula poikki Vaihdoin tuota ennen termarit ja muut, niin oli yläletku irti ja kiristäessä sitten murtanut tuon kaulan. Onneksi meni vielä suomessa, niin ei ylimääräistä pysähdystä tullut matkalle.
Luultavasti etulaakerien välykset tarkistettu, mutta eipä tuossa varmaan sen suurempia.
En ehkä sen kummemmin panikoisi varaosien suhteen. Hyvin luultavasti päivässä taikka parissa löytyy tarpeelliset reissun päältä Euroopassa, mutta toki pientä lisää tuo etsiskelyineen ja selvittelyineen.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Laturin vapaakytkin jos se tuossa mallissa jo on.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
30vuoden aikana 2mersua jatkuvasti ajossa,ja yhden kerran loppunut liikut kun meni automaatin turbiini.J oten tosi huono tuuri jos just Euroopan reissalla hajoaa,eikä siihen pysty varautumaan.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kuormaliinoja tai muita sidonta liinoja, Ainut kerta kun on w124 tielle jättänyt, oli kun pakoputken loppu tipahti, liinalla ylös ja taas mentiin..
W124 200E
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Mitäs siinä, gasoa tankkiin ja menoksi. Minä ainakaan tuommoisella kuvailemallasi autolla kahta kertaa lähtemistä ihmetteli. Elämä on seikkailua, ja ennustaa voisi, että tuollaisen lankun ongelmien suhteen se seikkailu voi jäädä aika "mitättömäksi" . Muita kokemuksia vaan sitten turneelta keräämään senkin edestä .
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Joo, ei kun matkaan vaan. Jos ongelmia tulee, niin niistä selviää tavalla tai toisella. MB Classic lehdessä taisi olla juttu pariskunnasta joka kiertelee maailmaa Ponton-mersulla.
Kaveri oli eräänä kesänä roadtripiltä Saksassa Golf II GTI:llä, ja yllättäen autobaanalla alkoi moottori kalkattaa. Muutamien vaiheiden kautta auto jäi sitten Saksanmaalle täyteen moottoriremontiin. Mielessä oli jo auton hylkääminen Saksaan, mutta harrasteauto kun on niin se olisi ollut ikävä vaihtoehto. Lopulta siihen rakennettiin uusi moottori käytettyä vaihtomoottoria ja uusia osia hyödyntäen. Kiitos eräälle tuttavaperheelle joka sattui asumaan siellä suunnalla, ja pystyi olemaan apuna asioiden järjestelyssä. Syksyllä haettiin Golffi pois. Eihän se halvaksi tullut, mutta ennemmin tai myöhemmin sama remontti olisi ollut edessä Suomessa.
Kaveri oli eräänä kesänä roadtripiltä Saksassa Golf II GTI:llä, ja yllättäen autobaanalla alkoi moottori kalkattaa. Muutamien vaiheiden kautta auto jäi sitten Saksanmaalle täyteen moottoriremontiin. Mielessä oli jo auton hylkääminen Saksaan, mutta harrasteauto kun on niin se olisi ollut ikävä vaihtoehto. Lopulta siihen rakennettiin uusi moottori käytettyä vaihtomoottoria ja uusia osia hyödyntäen. Kiitos eräälle tuttavaperheelle joka sattui asumaan siellä suunnalla, ja pystyi olemaan apuna asioiden järjestelyssä. Syksyllä haettiin Golffi pois. Eihän se halvaksi tullut, mutta ennemmin tai myöhemmin sama remontti olisi ollut edessä Suomessa.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Ai niin, kerran nahkavyöllä pakoputken puskuriin sitoneena olisi pitänyt muistaaDMZ kirjoitti:Kuormaliinoja tai muita sidonta liinoja, Ainut kerta kun on w124 tielle jättänyt, oli kun pakoputken loppu tipahti, liinalla ylös ja taas mentiin..
Plus jeesusteippiä, rautalankaa ja itsevulkanoituvaa teippiä, sillä korjaa vesiletkunkin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Bensapumppu vaihtoon jos ei ole tietoa onko vaihdettu. Bosch pumppu vaikka motonetista niin ei ole se ongelmana kymmeneen vuoteen. Bensa pumpun rele tutuksi ainakin. Jos hajoaa saa sen usein uudelleen tinailemalla kuntoon. Rele varalle ei haittaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
kun aloitin mersuilun niin ekaksi jäi työkalupakki pois kontista jota volvossa 200-sarjassa piti pitää mukana...toki eka oli w124 eli luotettava vaikka oli bensana..dieselhän olisi pommin varma.
Toki auto on vanha niin pieni varaus olisi asiaa koska yleensä reissussa tulee sitten kaikkea vikaa.
Katsoo vararenkaan kunnon ja paineet..ristikko avain..paikkapullo..hinaus köysi.
Hinaus palvelu taitaa toimia ulkomaillakin jos on Suomalainen yhtiö...selvittää sen.
Toki auto on vanha niin pieni varaus olisi asiaa koska yleensä reissussa tulee sitten kaikkea vikaa.
Katsoo vararenkaan kunnon ja paineet..ristikko avain..paikkapullo..hinaus köysi.
Hinaus palvelu taitaa toimia ulkomaillakin jos on Suomalainen yhtiö...selvittää sen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Keskustelua hieman lainaten, mutta kuitenkin sivuten: Itselläkin ollut suunnitelmissa käydä joskus SECciä ulkoiluttamassa synnyinseuduillaan, mutta onkos tuolla jotain liikennöintirajoituksia kaupungeissa yms. näille vanhemmille "myrkyllisille" kulkineille?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
http://www.umweltbundesamt.de/themen/lu ... textpart-1" onclick="window.open(this.href);return false;tahtoomersun kirjoitti:Keskustelua hieman lainaten, mutta kuitenkin sivuten: Itselläkin ollut suunnitelmissa käydä joskus SECciä ulkoiluttamassa synnyinseuduillaan, mutta onkos tuolla jotain liikennöintirajoituksia kaupungeissa yms. näille vanhemmille "myrkyllisille" kulkineille?
Tuolta löytyy kartta missä ympäristötarraa tarvitaan. Tavallinen bensiinikatalysaattoriauto, uudempi kuin 1993, saa tuon vihreän 4 merkin jolla pääsee "minne vaan".
Myöskään museorekisteröidyt autot eivät tuota tarraa tarvitse mutta ei tietoa miten ulkomaisella autolla tuo toimii.
Tarra on ostettavissa etukäteen Autoliiton kautta ja maksaa ei jäsenelle 22,70.
https://www.autoliitto.fi/matkailu/matk ... ristotarra" onclick="window.open(this.href);return false;
230 C 1978
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Tästä löytyy kattavasti infoatahtoomersun kirjoitti:Keskustelua hieman lainaten, mutta kuitenkin sivuten: Itselläkin ollut suunnitelmissa käydä joskus SECciä ulkoiluttamassa synnyinseuduillaan, mutta onkos tuolla jotain liikennöintirajoituksia kaupungeissa yms. näille vanhemmille "myrkyllisille" kulkineille?
http://www.xn--ymprist-tarra-dfb8y.com/ ... tarra.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Onhan noita aikalailla. Kohta tarvii kuljetella lavalla. Oman moottorin voimin ei saa ajaa..
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Kun lähdet vaikka Eurooppaan satakakskolmosella tai ykskaksnelkulla niin muista tankata ja ottaa passi ja vähän rahaa mukaan,mutta jos lähdet uudemmilla niin kaikki mahdolliset vakuutukset ja jokaisen matkan varrella olevan merkkihuollon puhelin numero.
Ennen vanhaan 12 reissua malagaan 207,307,409;llä ja keväisin Belgiaan.
Kerran Granadan alamäessä vapaalla vauhtia 409;llä 120 niin etupyörä laakeri rupes naputtaan joka ainoa ongelma reissuilla.
Mitä nämä jotkut koijärveläisten laput oikein on ja mitkä pitäis hommata mutta jos lähtee puuttinia kattelemaan niin vaatiiks sekin sellaisia vai pitäisköhän näitten meidän koijäveläisten mennä sinne hommiin ja parantaan maailmaa,fillarilla.
Ennen vanhaan 12 reissua malagaan 207,307,409;llä ja keväisin Belgiaan.
Kerran Granadan alamäessä vapaalla vauhtia 409;llä 120 niin etupyörä laakeri rupes naputtaan joka ainoa ongelma reissuilla.
Mitä nämä jotkut koijärveläisten laput oikein on ja mitkä pitäis hommata mutta jos lähtee puuttinia kattelemaan niin vaatiiks sekin sellaisia vai pitäisköhän näitten meidän koijäveläisten mennä sinne hommiin ja parantaan maailmaa,fillarilla.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Ollaan käyty 2014 kesällä w115 240d 3.0 noiswanstainissa , eli Münchenistä vielä etelään ...
Koko perhe mukana, perustyökalut ja ei muuta, 5500km ja vetari rupesi naputtaa Tukholma - Malmö välillä, toimi loppumatkan...
158km/h näytti navi kun painettiin autobahnin vasenta laitaa..passaun laaksossa alamäkeen, kontti täysi urheilujuomaa.
Tuolla w124 on lastenleikkiä...sinne vaan rohkeasti ja Rätyä ei tarvi uskoa...
Koko perhe mukana, perustyökalut ja ei muuta, 5500km ja vetari rupesi naputtaa Tukholma - Malmö välillä, toimi loppumatkan...
158km/h näytti navi kun painettiin autobahnin vasenta laitaa..passaun laaksossa alamäkeen, kontti täysi urheilujuomaa.
Tuolla w124 on lastenleikkiä...sinne vaan rohkeasti ja Rätyä ei tarvi uskoa...
W903
V126
W203
V126
W203
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Itsellä saman moinen ja saman värinenkin, tosin 200E ja kilometritkin suht samat, eli 248th km nyt mittarissa ja voisin vaikka heti lähteä reissuun.
Ainoa joka hiukka jäi askarruttamaan on tuo laturi jos orkkis, kuten useampi jo tuon jännitteen säätimen mainitsikin, noissa vaan ikä tekee tehtävänsä, eli vaihtaisin koko paketin ennen reissua!
Vaihto lista olisi tämän moinen, laturi ja hihnan kiristys asetelma, uusi hihna ja ei kun menoksi!
Ainoa joka hiukka jäi askarruttamaan on tuo laturi jos orkkis, kuten useampi jo tuon jännitteen säätimen mainitsikin, noissa vaan ikä tekee tehtävänsä, eli vaihtaisin koko paketin ennen reissua!
Vaihto lista olisi tämän moinen, laturi ja hihnan kiristys asetelma, uusi hihna ja ei kun menoksi!
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Ruiskun säädön teki alkuperäislaitteilla erittäin onnistuneesti
Alppilan Autohuolto Karjalankadulla Helsingissä.
Kaikki kovettuneet huohotusletkut, bensansuodatin, ja selvästi vialliset osat: ilmamassamittarin potikka, lambda, vuotava EHA-venttiili (määräjakajan takana), paineensäädin vaihtoon ja sitten sinne hienosäätöön. Aivan eri auto ajaa, ja kulutus tällähetkellä maantiellä 7,5l, kaupungissa n. 9l.
Alppilan Autohuolto Karjalankadulla Helsingissä.
Kaikki kovettuneet huohotusletkut, bensansuodatin, ja selvästi vialliset osat: ilmamassamittarin potikka, lambda, vuotava EHA-venttiili (määräjakajan takana), paineensäädin vaihtoon ja sitten sinne hienosäätöön. Aivan eri auto ajaa, ja kulutus tällähetkellä maantiellä 7,5l, kaupungissa n. 9l.
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Täysin naurettava hinta. Olen itse tilannut Berliinistä hintaan 6 euroa. Näin sitä suomalaista koijataan täällä omien toimesta.Marko M kirjoitti: Tarra on ostettavissa etukäteen Autoliiton kautta ja maksaa ei jäsenelle 22,70.
https://www.autoliitto.fi/matkailu/matk ... ristotarra" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Viimekesänäkin ajettiin euroopassa 7300km,eikä missään kyselty mitään tarraa,ainoastaan moottoritie ja siltamaksuja piti maksaa,ruotsista tuli kotiin 2 maksua naurettavat 4 euroa,varmaan perintä maksoi enempi,koiralle hommattiin parinsadan EU- passit eikä kukaan ollut sitäkään vailla,Ainut kerta kun tulli pysäytti oli Liettua,pysäyttäjä nainen käveli auton eteen ja huomasi että Suomalaisia niin vinkkasi hyvää matkaa.E päilen suuresti ettei ulkomailla rekisteröidyllä mitään maksuja olla vailla.tai sitten tuurilla menty vuosikausia.tn62634 kirjoitti:Täysin naurettava hinta. Olen itse tilannut Berliinistä hintaan 6 euroa. Näin sitä suomalaista koijataan täällä omien toimesta.Marko M kirjoitti: Tarra on ostettavissa etukäteen Autoliiton kautta ja maksaa ei jäsenelle 22,70.
https://www.autoliitto.fi/matkailu/matk ... ristotarra" onclick="window.open(this.href);return false;
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Neuschwanstein veikkaisin, ja korjasin siksi, että ehdottomasti kannattava paikka vierailla:tyko h kirjoitti:Ollaan käyty 2014 kesällä w115 240d 3.0 noiswanstainissa , eli Münchenistä vielä etelään ...
https://fi.wikipedia.org/wiki/Neuschwan ... chwanstein" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuosta on lyhyt matka Innsbruckiin, eikä Kehlsteinhaus sekään nyt hirmuisen kaukana ole.
Kannattaa muuten kurkata "Romantische Strasse" ja "Alpen Strasse" jos tuonne autoilee, saa aika hyvää reittiä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Maksut koskevat myös ulkomaisia autoja pääsääntöisesti eli tuurilla menty tai ette ole käyneet alueella jossa tarraa tarvitaan.jussilampi kirjoitti:Epäilen suuresti ettei ulkomailla rekisteröidyllä mitään maksuja olla vailla.tai sitten tuurilla menty vuosikausia.
Saksan ympäristötarra koskee vain tiettyjen kaupunkien keskustoja.
Maksullisia moottoriteitä on melkein kaikkialla, tarraa pitää ostaa esim Tsekki Slovakia Itävalta Sveitsi Bulgaria. Unkarissa maksu suoritetaan netissä etukäteen.
Puomien kautta maksullisille ajettavia teitä on ainakin Puolassa Serbiassa Italiassa ja Ranskassa.
230 C 1978
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Etujousien kunto kannattaa ainakin tarkistaa.
Vaihdattaa uudet, jos vanhoilla on ajettu jo yli 10 vuotta.
Tai pistää peräkonttiin sopivan mittaisen puupölkyn.
Itseltäni lensi kerran etujousi kadun varteen --> Sopivan mittainen pölkky jousen tilalle --> Korjaamolle.
Siitä lähtien tuo pölkky on aina kulkenut autossa mukana. Varmuuden vuoksi.
Vetoakselit ovat tietenkin aina kysymysmerkki.
Jossain vaiheessa ne naksahtavat poikki suojakumin juuresta.
Vaihdattaa uudet, jos vanhoilla on ajettu jo yli 10 vuotta.
Tai pistää peräkonttiin sopivan mittaisen puupölkyn.
Itseltäni lensi kerran etujousi kadun varteen --> Sopivan mittainen pölkky jousen tilalle --> Korjaamolle.
Siitä lähtien tuo pölkky on aina kulkenut autossa mukana. Varmuuden vuoksi.
Vetoakselit ovat tietenkin aina kysymysmerkki.
Jossain vaiheessa ne naksahtavat poikki suojakumin juuresta.
MB C160 Sportcoupe
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
me oltiin reissussa 124 300dt:llä saksassa. homma toimi ja saatiin reissu tehtyä. vikaakin kyllä tuli kesken kaiken ja jotain vikaa oli jo ennestään. visko kyrvähti kesken reissun ja paikallisesta varaosaliikkeestä ostettiin uusi ja vaihdettiin sitten jossain siellä pihalla. alkoi jäähdytys toimimaan. morkoolin letukut oli jotenkin sekasin ja ihmeteltiin, kun auto ei oikein kulje autobahnilla. pikkasen letkuja järjestykseen, niin johan alkoi kelata mittariin pari sataa. päästiin sinne ja takasinkin, eli reissu onnistui vanhuksella ihan kiitettävästi.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kesäreissu eurooppaan W124:llä
Reissussa on hyvä muistaa, että länsieurooppalaiset hymyilee hyväntahtoisesti kuin rättisitikkakuskille (kunhan ei aja uudehkosta Bemarista ohi) - itäeurooppalaiset taas osaa olla kateellisia.
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04