bensiini hybridi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
ArrY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 11.02.2021 14:55

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja ArrY »

huolenpitosopimus kuinka moni on hankkinut, kokemuksia esim 3 vuoden jalkeen olisko tullut halvemmaksi maksaa huollot ja korjaukset itse
Mollikka77
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 22.03.2021 10:53

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Mollikka77 »

amatoori kirjoitti: Ma 22.03.2021 17:57 Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.

Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.

En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ArrY kirjoitti: Pe 26.03.2021 13:57 huolenpitosopimus kuinka moni on hankkinut, kokemuksia esim 3 vuoden jalkeen olisko tullut halvemmaksi maksaa huollot ja korjaukset itse
Huolenpitosopimus alkaa kiinnostaa kun aina vaan enemmän tulee edellisen viestin kaltaisia tapauksia. Ei kauheasti auta vaikka olisi pieni vika joka rikkoo auton jos merkkihuolto ei sitä pientä vikaa tunnista ja osaa korjata.

Se kokemus kolmen vuoden ajalta (jos oikein tulkitsin edellisen tekstin) ei oikein itseäni kiinnosta. Siitähän ekat kaksi vuotta kattaa kuitenkin takuu. Seuraavat kolme vuotta kiinnostaisi, ja siitä eteenpäin vuodet, kuinka kauan kukakin sitten uutta autoa pitääkin. Vai saiko huolenpitosopimuksen siirrettyä uudelle omistajalle?

Joskus vuosia sitten sain kovalla vaivalla tiedot kuukausimaksuista ekan kolmen vuoden jälkeiseltä ajalta. Nykyisellään huijataan tahallaan suht pienillä maksuilla sille ajalle kun huolenpitosopimusta ei oikeasti tarvitakaan. Onkos kukaan selvittänyt nykyistä hintatasoa vaikka näille hybrideille sen kolmen vuoden jälkeiselle ajalle?
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 09:57
amatoori kirjoitti: Ma 22.03.2021 17:57 Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.

Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.

En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Mollikka77
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 22.03.2021 10:53

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Mollikka77 »

amatoori kirjoitti: Ma 29.03.2021 11:41
Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 09:57
amatoori kirjoitti: Ma 22.03.2021 17:57 Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.

Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.

En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?
Sain paprun jossa lukee näin:
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.

Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.


Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.

Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
Thetic
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 23.10.2013 10:39

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Thetic »

Häviääkö jäähdytysnestettä?
amatoori
Mersumies
Mersumies
Viestit: 959
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 17:37 Sain paprun jossa lukee näin:
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja,


Käys jossain starin päässä lukemassa koodit että mitä sieltä löytyy. Edelleen epäilyttää että olisiko huohotinventtiiliongelmaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Upikissa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ke 08.03.2017 18:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Upikissa »

Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 17:37
amatoori kirjoitti: Ma 29.03.2021 11:41
Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 09:57
amatoori kirjoitti: Ma 22.03.2021 17:57 Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.

Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.

En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?
Sain paprun jossa lukee näin:
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.

Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.


Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.

Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
Eihän jostain syystä turbolta tule öljyä imuilman mukaan?
ArrY
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 11.02.2021 14:55

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja ArrY »

huolenpitosopimus kuinka moni on hankkinut, kokemuksia esim 3 vuoden jalkeen olisko tullut halvemmaksi maksaa huollot ja korjaukset itse
Huolenpitosopimus alkaa kiinnostaa kun aina vaan enemmän tulee edellisen viestin kaltaisia tapauksia. Ei kauheasti auta vaikka olisi pieni vika joka rikkoo auton jos merkkihuolto ei sitä pientä vikaa tunnista ja osaa korjata.

Se kokemus kolmen vuoden ajalta (jos oikein tulkitsin edellisen tekstin) ei oikein itseäni kiinnosta. Siitähän ekat kaksi vuotta kattaa kuitenkin takuu. Seuraavat kolme vuotta kiinnostaisi, ja siitä eteenpäin vuodet, kuinka kauan kukakin sitten uutta autoa pitääkin. Vai saiko huolenpitosopimuksen siirrettyä uudelle omistajalle?

Joskus vuosia sitten sain kovalla vaivalla tiedot kuukausimaksuista ekan kolmen vuoden jälkeiseltä ajalta. Nykyisellään huijataan tahallaan suht pienillä maksuilla sille ajalle kun huolenpitosopimusta ei oikeasti tarvitakaan. Onkos kukaan selvittänyt nykyistä hintatasoa vaikka näille hybrideille sen kolmen vuoden jälkeiselle ajalle?

onhan huoltojen hinnat 2lle eka vuodelle varmasti useita satasia heittäsin lonkalta n 500 -600 euroo/ vuosi
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja oem »

Tein tuon sopimuksen reilu puoli vuotta sitten.
Perustelivat silloin että sen voi siirtää auton seuraavalle omistajalle.
Voi olla että ottaisivat huollosta saman rahan kerralla kun monopoli.
Luulisin että kalliissa korjauksessa syyllistetään käyttäjä kuitenkin osakorvaukseen. Tätä päivää.
A250e 2020 W177
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

ArrY kirjoitti: Ti 30.03.2021 19:50
onhan huoltojen hinnat 2lle eka vuodelle varmasti useita satasia heittäsin lonkalta n 500 -600 euroo/ vuosi
213:n huolenpitosopimus maksaa 888 Euroa vuodessa jos ajaa 20 tkm. Meille kolmannen vuoden huolto maksoi 500 € ja siinäkin oli täpötäyteen pissapoikaan lisätty litra (vaikka olin kieltänyt tällaiset turhuudet ja yleensä ohjetta noudattavat). Aiemmat huollot varmasti edullisemmat, tässä oli tulppienkin vaihto.

Ei tuosta ihan kauheasti jää tappiolle mutta sellaiset puolitoistatonnia jää kassaa kolmannelle vuodelle sattuville korjauksille. Sanoisin että ei kannata jos autoa aikoo pitää vain kolme vuotta. Saattaisi kannattaa jos pitää autoa pidempään ja jos se huolenpitosopimus on kohtuuhintainen kolmannesta vuodesta eteenpäin. Se iso JOS vaan jäi toistaiseksi tässä ketjussa auki.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Kyllähän nuo huolenpitosopimukset ovat bisnestä liikkeille. Ne maksut on laskettu niin, että liikkeelle jää kate huoltojen ja todennäköisten korjausten jälkeen. Asiakas siis maksaa siitä, että liike kantaa riskin isompien korjausten varalta. Jos jotain isompaa ja kalliimpaa remonttia tulee, on sopimus todennäköisesti kannattava. Tietysti sopimuksen mielekkyyteen vaikuttaa oleellisesti myös henk.koht. riskinkantokyky.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja monsteri »

Noi mersun huolenpito sopimus hinnat on noin kolminketaiset vastaavan bemarin hintoihin verrattuna. Vaimo teki helmikuussa vuoden jo omistaneena 330 e 3 v/40 000 km sopimuksen hintaan 428 euroa. Ja tämä ei vuosimaksu vaan koko ajalta.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

monsteri kirjoitti: La 03.04.2021 17:37 Noi mersun huolenpito sopimus hinnat on noin kolminketaiset vastaavan bemarin hintoihin verrattuna. Vaimo teki helmikuussa vuoden jo omistaneena 330 e 3 v/40 000 km sopimuksen hintaan 428 euroa. Ja tämä ei vuosimaksu vaan koko ajalta.
Ja sisältö, sekä kattavuus sama?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
monsteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 150
Liittynyt: Pe 01.11.2013 21:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja monsteri »

On näissä tietysti eroja mersun hyväksi. Otimme Mercedes C 200 autoon 2015 huolenpitosopimuksen. Sopimus oli 30 000 km/3 v. Hinta 0li n350 euroa vuosi ja siihen sai aina huollossa pyytää 88 euron tuulilasinpyyhkijät. Huollon mukaan ne täytyi asiakkaan pyytää, itse ei huoltomies saanut niitä halutessaan vaihtaa. Autossa ei ollut 4,5 vuoden omistusaikana muuta korjauksen tarvetta kuin kuskin puolen kynnyslista putosi maahan kaksi kertaa. Ensimmäisen kerran tippui takuuaikana ja sen huolto liimasi kiinni. Toisen kerran se tippui takuun jälkeen ja sanottiin, ettei kyseinen vika kuulu huolenpitosopimuksen piiriin. Kolmannen vuoden jälkeen otettiin autoon jatkosopimus 10 tuhatta ja yksi vuosi. Sen hinta oli muistaakseni n. 450 euroa ja autosta tehtiin kaupat tasan nelivuotiaana tuohon yllä mainitsemaani autoon. Sen huolenpitosopimukseen kuuluu vain auton vaatimat huollot, nesteet ja suodattimet huolto-ohjelman mukaisesti. 2- vuotiaana tulee pyyntö tehtaan takuutarkastukseen . Mahdolliset viat korjataan takuuseen ja asiakas halutessaan saa ostaa jatkotakuun aina 10 vuoteen /200 000km saakka.
wäkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 09.03.2021 22:52

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja wäkä »

C 350e ei ala lataamaan, kun kytken pistokkeen autoon se väläyttää oranssia valoa, mutta ei ala lataamaan.

Muilla samanlaista kokemusta?
wäkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 09.03.2021 22:52

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja wäkä »

wäkä kirjoitti: To 20.05.2021 16:17 C 350e ei ala lataamaan, kun kytken pistokkeen autoon se väläyttää oranssia valoa, mutta ei ala lataamaan.

Muilla samanlaista kokemusta?
Tähän vielä, että nyt kun yritin ladata niin latausjohdon muuntajan oikea valo vilkkuu punaisena.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

wäkä kirjoitti: Pe 21.05.2021 11:08
wäkä kirjoitti: To 20.05.2021 16:17 C 350e ei ala lataamaan, kun kytken pistokkeen autoon se väläyttää oranssia valoa, mutta ei ala lataamaan.

Muilla samanlaista kokemusta?
Tähän vielä, että nyt kun yritin ladata niin latausjohdon muuntajan oikea valo vilkkuu punaisena.
Lataatko siis sillä shuko-kaapelilla? Mitä merkkivaloja auton puolella nyt näkyy? Väläyttää oranssia ja sen jälkeen ei mitään? Ohjekirjan mukaan vilkkuva oranssi tarkoittaa yhteyden muodostamista ja jatkuva oranssi kun yhteys on muodostunut (latauksesta sitten vihreä). Vilkkuva punainen tarkoittaa häiriötä, varmaan sama laturin puolella.

Kokeilisin mennekes kaapelia jos autoa ei saa testeriin.
tsav
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 14.09.2019 05:22

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja tsav »

Kokeile toisella latauskaapelilla. Esim lainaa joltain kaverilta kokeilua varten. Minulla teki samalla tavalla toissa talvena ja vika oli latauskaapelissa. Kytkentä relet oli laatikon sisällä tullut tiensä päähän. Korjautui uudella kaapelilla. Tosin vanhakin on nyt kunnostettu uusilla releillä varakaapeliksi. Siinä schuko kaapelin purkissa ei siis ole muuntaja, vaan elektroniikkaa ja releet. Muuntaja on autossa kiinteästi.
2019 Audi e-tron 55 quattro
1953 Jaguar XK120SE FHC (MR)
1958 Hermes 2000 (owned since 1978)
wäkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 09.03.2021 22:52

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja wäkä »

tsav kirjoitti: Pe 21.05.2021 16:16 Kokeile toisella latauskaapelilla. Esim lainaa joltain kaverilta kokeilua varten. Minulla teki samalla tavalla toissa talvena ja vika oli latauskaapelissa. Kytkentä relet oli laatikon sisällä tullut tiensä päähän. Korjautui uudella kaapelilla. Tosin vanhakin on nyt kunnostettu uusilla releillä varakaapeliksi. Siinä schuko kaapelin purkissa ei siis ole muuntaja, vaan elektroniikkaa ja releet. Muuntaja on autossa kiinteästi.
Kiitoksia vastauksista! Kokeilin tänään ihan latauspisteellä Type 2 piuhalla ja sillä auto latautui normaalisti! Menee tuo valovirtakaapeli vaihtoon..
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja RitariS »

N82/2 - Akkuhallintajärjestelmä (BMS)
-P142A00 Korkeajännitesähköjärjestelmässä on auton puoleinen eriste-esivaroitus.

Tuollaisia on neljä kpl logissa. Onko kenelläkään ollut mitään vastaavaa? Tätä on todennäköisesti hankala selvitellä.

Lisäksi saman järjestelmän alta löytyy U301700 Ohjainlaitteen sisäisessä reaaliaikakellossa on toimintahäiriö -vikakoodi useaan kertaan. Tämä ilmeisesti menee päivityksellä mutta sekin maksaa kun joudutaan purkamaan jotain edestä, että päivityksen pääsee tekemään.
C350e 2016
wäkä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ti 09.03.2021 22:52

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja wäkä »

wäkä kirjoitti: Pe 21.05.2021 16:56
tsav kirjoitti: Pe 21.05.2021 16:16 Kokeile toisella latauskaapelilla. Esim lainaa joltain kaverilta kokeilua varten. Minulla teki samalla tavalla toissa talvena ja vika oli latauskaapelissa. Kytkentä relet oli laatikon sisällä tullut tiensä päähän. Korjautui uudella kaapelilla. Tosin vanhakin on nyt kunnostettu uusilla releillä varakaapeliksi. Siinä schuko kaapelin purkissa ei siis ole muuntaja, vaan elektroniikkaa ja releet. Muuntaja on autossa kiinteästi.
Kiitoksia vastauksista! Kokeilin tänään ihan latauspisteellä Type 2 piuhalla ja sillä auto latautui normaalisti! Menee tuo valovirtakaapeli vaihtoon..
Tähän päiviystä, että ostin uuden schuko piuhan ja ei toimi silläkään. Normaali 20A type 2 piuhalla kyllä lataa... Pitää viedä pajalle selvitykseen.
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja oem »

Anteeksi.
Laitat schukon ensin seinään ja sitten autoon?
A250e 2020 W177
AFMB
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Ma 09.11.2020 17:43
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja AFMB »

Ensi viikolla tulee meidän talouteen C 350 e (2015) 123tkm mittarissa. Akuston takuu on ilmeisesti jo päättynyt/ päättymässä. Onko teillä muilla omakohtaista kokemusta siitä, kuinka pitkään tuolla tehtaan akulla vielä pääsee ja milloin on vaihto ajankohtainen? Entä mitä uusi hybridiakku maksaa?
Priest82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 17.11.2017 14:00

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Priest82 »

Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 17:37
amatoori kirjoitti: Ma 29.03.2021 11:41
Mollikka77 kirjoitti: Ma 29.03.2021 09:57
amatoori kirjoitti: Ma 22.03.2021 17:57 Mä en kyllä ajais sellasella joka pöllyttää öljyä vaan tutkisin vian.
Mersu vietti taas viime perjantain Veholla. Lopputulema oli tukeva ja kaunis lasku kaikesta tutkimuksesta ja tekninen kertomus siitä, etteivät löydä autosta mitään vikaa ja vihkollinen paperia, ettei autossa todellakaan ole vikaa. Ensimmäinen vaalean harmaa pölläys tapahtui jo Vehon pihasta poistuessa ja jatkuu tasaisin väliajoin.

Kuulemma pölläykset voivat johtua ilmankosteuden kondensoitumisesta, mutta pöllähdysten määrä kertoo Helsingin sijaitsevan subtrooppisella vyöhykkeellä sadekaudella tai atlantiksessa.

En tiedä pitääkö sitä ottaa video kuvaa töihin ajamisesta ja lähettää Veholle lyhytelokuva siitä kuinka kunnossa auto on.
Oliks niissä dokumenteissa jotain vikakoodien lukemisesta? Onko moottorissa mahdollisesti jotain huohotusventtiileihin liittyvää?
Sain paprun jossa lukee näin:
Akkulaturi, pikatesti ei aiheuttajaan vaikuttavia vikakoodeja, moottorin ohjainlaite päivitetty, tunnistinkehä, adaptio ajo ei näkyviä öljyvuotoja, pohjapäreet ir+kiin, puristukset mittaus 1=9, 2=9, 3=9, 4=8,5, ohivuodot: 1=6%, 2=4% 3=6% 4=12%, sylinterit tähystetty aavistuksen näkyy pysty naarmuja ja kuin olisi hiukan pytyt ruosteessa (tällä luupilla ei saa parempia kuvia), moottoriöljy vaihdettu ja tehty uudella öljyllä kulutusmittaus, aloitus 6582,9g aloituspaino. Mitattu kahdella kannulla koska öljy ei mahdu yhteen kannuun. Kannujen paino mukana tässä painossa.

Tehty uusi mittaus: Lähtökilometrit 102056km ja nyt 102640, eli ajettu 584km, eli olisi hiukan jopa lisääntynyt, erotus 46g eli kun otamme mittatoleranssin huomioon niin ei mitään muutosta. Mahdollinen öljynkulutus on voinut johtua päivityksestä/kylmänä ajettu lyhyttä matkaa jolloin päässyt kerääntymään polttoainetta öljyn sekaan. Kun lähtee ajamaan moottorin tällöin kuumaksi niin polttoaine haihtuu pois ja myös vie mennessään öljyä.


Kävin äsken ajamassa tikkurilasta tuusulaan ja takaisin lämpimällä koneella ja kävi sääliksi tuusulan motarilla näin terveen auton perässä ajajia. Toivottavasti käyttivät kasvomaskia.

Itse olen konepuolen insinööri, mutta pelaan enemmän rosterin parissa. Mutta uskoisin tietäväni, että minkälaisen "höyryn" terve moottori jälkeensä jättää. Sen verran itse olen tuota katsellut, että kovissa kiihdytyksissä tuota pöläyttelyä vähemmän tapahtuu, enemmänkin kun kaasulta hellää ja kierrokset alenee ja tasoittuu. Myös silloin kun vaihtaa hybridiltä takaisin moottorikulkineeksi sattuu näitä pölläytyksiä. Vaalean harmaa kuin redbullin taitolentokoneen jättämä on tuo vana... mutta siis tänään tuusulan motarilla useamman satametriä jäi sitä vanaa, eikä kyllä renkaista lähtenyt.
Oletkos löytänyt tähän ratkaisua?
Zamppa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ma 17.12.2012 10:45

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja Zamppa »

AFMB kirjoitti: La 29.05.2021 18:13 Ensi viikolla tulee meidän talouteen C 350 e (2015) 123tkm mittarissa. Akuston takuu on ilmeisesti jo päättynyt/ päättymässä. Onko teillä muilla omakohtaista kokemusta siitä, kuinka pitkään tuolla tehtaan akulla vielä pääsee ja milloin on vaihto ajankohtainen? Entä mitä uusi hybridiakku maksaa?
Iso riski tuntuu olevan, että akku ”loppuu” sillon kuin takuukin. Jokaisen tulisi käyttää nämä erillisessä testissä juuri ennen takuun loppumista. Takuun kapasiteettiraja on 70% uudesta, mutta tätä eivät mittaa automaattisesti vaan maksullinen testi on tilattava erikseen. Mielenkiintoista tänäkin, koska akkutakuun säilyminen käsittääkseni vaatii tuon merkkihuollon missä ei kuitenkaan akkua testata tai vaihdeta automaattisesti. Kustannus on noin 11ke.
jussialeks
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 05.07.2021 20:23

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja jussialeks »

Morjens! Ajatuksena vaihtaa nykyinen diesel auto vähäisten ajojen (kauppareissut, sekä rouvan työmatkat 22km päivässä). Yhdeksi vaihtoehdoksi nousemassa Mersun C350e. Latausmahdollisuus siis kotona, töissä, sekä tietysti kauppojen pihalla. Mitenkäs näissä tuo tekniikka kestää? Onko jakoketjun, tai akuston kanssa ollut ongelmia? Entäs kilometrit? Käytettyä autoa kun katselee niin tuolla myynnissä olevilla edullisemman pään autoilla osalla rullattu jo lähemmäs 200tkm. Pystyykö jollain testerillä katsomaan akun kunnon?
Tällä hetkellä autona Audi A4 2.0tdi jossa dieselveroa vuodessa reilut 600e, joten säästöjä tässä haetaan.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jussialeks kirjoitti: Ma 05.07.2021 20:33 Morjens! Ajatuksena vaihtaa nykyinen diesel auto vähäisten ajojen (kauppareissut, sekä rouvan työmatkat 22km päivässä). Yhdeksi vaihtoehdoksi nousemassa Mersun C350e. Latausmahdollisuus siis kotona, töissä, sekä tietysti kauppojen pihalla. Mitenkäs näissä tuo tekniikka kestää? Onko jakoketjun, tai akuston kanssa ollut ongelmia? Entäs kilometrit? Käytettyä autoa kun katselee niin tuolla myynnissä olevilla edullisemman pään autoilla osalla rullattu jo lähemmäs 200tkm. Pystyykö jollain testerillä katsomaan akun kunnon?
Tällä hetkellä autona Audi A4 2.0tdi jossa dieselveroa vuodessa reilut 600e, joten säästöjä tässä haetaan.
Vaimolla aika samalla tekniikalla E350e ja sillä ei 18 km:n työmatka taitu yhteen suuntaan talvella vaikka lähtee lämpimästä (viileästä) tallista. Kilometrejä jotain vajaat 50 tuhatta ja testeri näytää akun kapasiteetiksi vähän yli 70% (tosin lukema vähän pessimistinen kun suoraan ajosta ladattu täyteen). Huollot kyllä sanoo että yhtään akkua ei ole uusittu. Ehkä käyttävät alempaa kapasitettirajaa, testeri hyväksyy 70%.

Säästö ym. syistä tuo vaihtuu näinä päivinä normi dieseliin kun työmatkaakin sentään 18 km suuntaansa. :!:

Ei näissä kukaan foorumilainen ole jakoketjuongelmista valittanut ja sähköpuolellakin latausluukun lukkomekanismi varmaan suurin ongelma (jos laitailee ulkona talvella).
Avatar
C350e-hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 04.07.2019 16:00
Paikkakunta: Espoo

Re: bensiini hybridi

Viesti Kirjoittaja C350e-hybridi »

Ongelmia on toki monilla latausluukun avausmekanismissa pakkasella, vaan onko kukaan joutunut vielä vaihtamaan ajoakkuja?
Mitä tuo vaihto no maksanut?
Paljonko ollut kilometrejä mittarissa?
Vaikuttaa myös siltä, että monet latailee auton mukana tulevalla laturilla, hankkimatta kallista latausasemaa...
Vastaa Viestiin