Miksei mersuja viritellä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja simoks »

Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. :? Vai lieneekö vaan kuvittelua.
W210 E320cdi
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3932
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja tomant »

Mersun bensakoneisiin on heikosti saatavissa kohtuuhintaisia viriosia. Kaiken joutuu melkein tekemään itse tai teettämään muilla, jos rahnaa riittää. On näitä kuitenkin nyt turboaikakaudella joitakin rakennettu, hakutoiminnolla löytyy foorumiltakin muutamia. Noihin japseihin, jenkeistä puhumattakaan, löytyy viritysosaa kaupan hyllyltä mielin määrin.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja jjh- »

Kyllä kai porukka noita vanhempia rakentelee, uudemmat liekö niin kalliita että ne joilla on varaa niitä ostaa ei ehkä rakentele autoja enää?

Oli muuten uudehko AMG CLK 55 Kleemannin ahtimella (ilmoituksen mukaan n. 450hv eli E55 lukuja) ruotsissa myynnissä joskus tuossa, että kylläpä näitäki laitellaan vissiin
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Merssuja löytyy jo tehtaankin jäljiltä pyrkivään ajoon soveltuvia :wink:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään :problem: C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
S124 300TE
S211 E500
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja simoks »

S202 kirjoitti:Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään :problem: C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
Tätä juurikin oon miettinyt miten 5litran v8:sta otetaan alle 300hp ja pidetään tehokkaana :D Samaan aikaan japsi tuunarit kiskoo 500 heppaa 2jz:sta vahingossa.
W210 E320cdi
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja RH »

8) Sullakin tuossa allekirjoituksessa lukee 300SEL, niin eikös jo siltä pohjalta ole helppo päätyä lopputulemaan millaisiksi kulkineiksi ja millaisille ihmisille Mersut on tehty.
Ja ite tuollaisella laiskan pulskealla tehottomalla rapia 300 potkivalla 5-litraisella ajelevana ymmärrän kyllä ahdistuksen. Eihän se kulje mihinkään.
Kaveri kaivoi aikanaan Nissanin parilitraisesta penkissä mitattuna sen vajaa 500 pollea. Ja tosiaan, idea oli tehdä se nimenomaan hyvälaatuisia saatavilla olevia palikoita hyödyntämällä. Ja kyllähän tuo toki sitten kulkikin, mutta melko epämukava kapistus tuosta kyllä syntyi. Ei se kyllä myöskään syntynyt pikkurahalla eikä varsinkaan vahingossa. Maksoi ihan h....tisti ne pollet, mutta toki paljon vähemmän kuin jossain uudessa AMG:ssä tai M:ssä.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

simoks kirjoitti:
S202 kirjoitti:Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään :problem: C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
Tätä juurikin oon miettinyt miten 5litran v8:sta otetaan alle 300hp ja pidetään tehokkaana :D Samaan aikaan japsi tuunarit kiskoo 500 heppaa 2jz:sta vahingossa.
Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan :?: Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä :roll: ja vielä vahingossa :wtf:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mie viritin. Laitoin (tai oikeammin Atlas laittoi) vaimon autoon tämmösen: http://www.ebay.com/itm/MERCEDES-SMALLE ... 2114838611

Vetää selkeästi paremmin. Vielä kun ohjelmoisi ECUn, niin saisi lisää vetovoimaa.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

tahtoomersun kirjoitti:
simoks kirjoitti:
S202 kirjoitti:Japsiautoissa on kunnon turbobensamoottoreita, samoin volvoissa. Ja vageissa. Sitten on mersu jossa on luotettu tehokkaamissa malleissa ylisuureen laiskanpulskeaan vapaastihengittävään :problem: C32 tais olla ensimmäisenä ahdin, sekin erikoinen ruuviahdin, hankalia ja kalliita osia(ahtimen alla olevat joskus vuotavat nestecoolerit ja sen kiertovesipumppu).
Tätä juurikin oon miettinyt miten 5litran v8:sta otetaan alle 300hp ja pidetään tehokkaana :D Samaan aikaan japsi tuunarit kiskoo 500 heppaa 2jz:sta vahingossa.
Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan :?: Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä :roll: ja vielä vahingossa :wtf:
Kyllähän niissä nykyään alkaa turbot olemaan melkein kaikissa. Esim w212 e500:sen 5,5 litrainen vaihtui jossain vaiheessa 4,7 litraiseen tuplaturbomoottoriin. Tehoa ja vääntöä enemmän ja kulutus vähemmän. Toki moottori vastaavasti paljon monimutkaisempi turboine ja oheislaitteineen. Mersut nyt on tehty vähän erilaiseen ajoon mitä japsit. Pitkiä matkoja kovaa vauhtia autobaanalla, siinä vähän maltillisemmin viritelty iso moottori on parhaimmillaan.
S124 300TE
S211 E500
-kepa-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 115
Liittynyt: Su 13.03.2011 11:37

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja -kepa- »

Itse en todellakaan haluaisi mersuani millään japanilaisella psssst psrttttt wiif -turbomoottorilla. Haluan mersun automaatilla, isolla vapaastihengittävällä bensamoottorilla. Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Jos taas haluan oikean urheiluauton, niin sitten se on Porsche, Ferrari tms. Ei todellakaan mikään jaappanianihme jalkapallon kokoisella puhaltimella ja 10s turbolagilla.
CLS 63 AMG '13
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja simoks »

No menipäs nyt joillain tunteisiin :D Itellähän ei muuta olekkaan kun laiskoja autoja mutta eipä tässä varaa oliskaan niihin nopeisiin laitteisiin.. Enkä alottanut topikkia sen perusteella etteikö nämä laiskat mutta mukavat laitokset mulle kelpais.
W210 E320cdi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

-kepa- kirjoitti:Itse en todellakaan haluaisi mersuani millään japanilaisella psssst psrttttt wiif -turbomoottorilla. Haluan mersun automaatilla, isolla vapaastihengittävällä bensamoottorilla. Mikään ei korvaa kuutiotuumia. Jos taas haluan oikean urheiluauton, niin sitten se on Porsche, Ferrari tms. Ei todellakaan mikään jaappanianihme jalkapallon kokoisella puhaltimella ja 10s turbolagilla.
Ei ne autot vakiona sellaisia ole, niissä ei ole 10s "turbolagia" ja turbo tosiaankin korvaa kuutiotuumat. No japanilaista autoa mulla ei ole koskaan ollut, mutta audin s4 2,7 tuplaturbokoneella. Se oli kyllä tekniikkansa puolesta hieno auto. Vastaava mersu eli C36 jossa oli jo jonkin verran niitä kuutiotuumiakin, sekä tehoa paperilla 15 hp enemmän niin ei se kyllä sen aneemisen 4v automaatin kanssa sille pärjännyt. Minkäänlaista turboviivettähän tuollaisessa ei ollut, sekä vääntöä mukavasti. Lastutettunahan se oli sitten jo taas ihan eri tasolla. Seuraavaan s4:seenhan audikin laittoi pari sylinteriä ja niitä kuutiotuumia mutta sellainen laiskanpulskea vetäjähän sekin sitten oli :D Tosin kyllä iso V8 nyt on sitten vaan iso v8. Tai no mikä nyt on iso, jenkkien mielestähän nää nyt on kaikki pikkulohkoja :)
S124 300TE
S211 E500
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13271
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja karra »

simoks kirjoitti:Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. :? Vai lieneekö vaan kuvittelua.
Mie luulen että se menee pilalle kun viritetään 8) eli mersu on parempi sellaisenaan kun se on pakasta vedetty :P ja yleensä sen arvokin säilyy paremmin - tärkeää koska ne kestää kauemmin liikenteessä kun nuo riiskikipot tai ranskanpullat :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja simoks »

karra kirjoitti:
simoks kirjoitti:Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. :? Vai lieneekö vaan kuvittelua.
Mie luulen että se menee pilalle kun viritetään 8) eli mersu on parempi sellaisenaan kun se on pakasta vedetty :P ja yleensä sen arvokin säilyy paremmin - tärkeää koska ne kestää kauemmin liikenteessä kun nuo riiskikipot tai ranskanpullat :lol: .
Joo en minäkään uskalla ostaa yhtään autoa johon on laitettu isompaa turboa tai muuta. Enemmän kai siks kun ei näitä ite osaa eikä jaksa räpeltää sen enempää kun on pakko :)
W210 E320cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

simoks kirjoitti:Tulipa tässä ykskaks mieleen.. että miksipä tuntuu että muita merkkejä viritellään paljon enemmän mitä mersuja? Esim bmw,volvo,nissan,toyota ym En tarkota dieseleitä vaan bensakoneisia, harvemmin näkee että joku rakentaa esim m103 tai m104 moottoreista kunnon rakettia puhumattakaan uudemmista bensakoneista.. :? Vai lieneekö vaan kuvittelua.
...
Jotain pientä :)
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... &start=360" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/pages/AIG-Moto ... fref=photo" onclick="window.open(this.href);return false;


..
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kyllä kait noita autoja viritellään kaiken merkkisiä. mersun diiselit on kovassa suosiossa virittelyjen kohteena, koska perusmotti on kestävä, eikä tartte alkaa kaikkia osia vaihteleen alusta loppuun jos haluaa vähän enemmän potkua pihalle. noista saa siis kohtuullisen helposti ja halvalla tehoa. kun taas monissa muissa pitää koko moottori rakentaa alusta loppuun, jotta saa kestävän koneen.

onhan noita vaikka pensakoneisia audeja ja saabeja melko paljon viritelty. ja jonkun verran diiseliaudejakin. osaavat virittelijät taitaa viritellä autoa, kun autoo. taitaa olla niin, että mihin tahansa merkkiin nyt sitten ikinään onkaan tykästynyt, niin sitä sitten rakentelee.

yks kaveri viritteli quatro audia. 2,5 litranen v6 turbodiiseli. n. 350 heppaa oli potkua ja lohko halki. nyt rakensi uuden koneen, vajaa 100tkm ajettu lohko uusilla männillä ja laakereilla. kannet kävi portattavana, nokat hiottavina ja turbo, suuttimet yms. laiteltu. pitäisi tulla vielä enemmän tehoa. saa nähdä kuinka lohko kestää. noita kun ei oikein taida pystyä kovin järkevästi edes vahvisteleen. makee peli kyllä, vnt ahtimella vetoaluekkin laaja ja neljällä pyörällä vetää, niin mukava ajella talvellakin. jos vaan tuo moottori kestäisi..
W201 250DT 20V
w201 190E
HannuIk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: To 03.01.2008 21:49
Paikkakunta: Evijärvi

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja HannuIk »

Kyllähän nuo japsitkin on ihan kivoja autoja, joskus on ollu omistuksessa Skyline jossa oli vähän enemän potkua ku vakiossa. 8)
Kemorassa tuli käytyä rataa kiertämässä.
Nykyään on 606 jos siitä sais jotai irti, kevät ja kesä näyttää. Kytkin on jo laitettu pitävämmäks. :roll:
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Viritelläänhän niitä. Itse laitoin just pakosarjat. Ja kyllähän moni softaa autonsa uusiksi ja jne. Se tuntuu olevan vaan suomalaisessa autonharrastuskulttuurissa se perinteinen ajatusmalli että ei-jaksa-ei-kannata ja tehdas on sen jo sunnitellut.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty :problem:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nyt virittely on helpompaa kuin ennen ja niitä mitä sai viritellä on jo poistumassa markkinoilta tai niillä ei ole arvoa..dieseleitä kylläkin paljon viritelty mutta koko määrästä todella vähän....nämä taitaa olla toisaan köyhien autoja kun muulla ei ole vara ajaa.
Mersun moottorithan olisi kestäviä viri kohteita ...no autoilu on kallista ja virittely vielä enemmän...toisaalta käyttäjä kaarti jotka ajavat mersulla on varmaan vanhempaa jamppa kuin muilla tai niillä merkeillä joita viritellään.
Sitten on mersulla varmaan eniten malleja josta löytyy jokaiselle sopiva tehonpuolesta ja kestävyydestä tinkimättä olevaa mallia joilla on helppo ja miellyttävä ajella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

S202 kirjoitti:No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty :problem:
No niin no.... Tätä juuri tarkoitin. Musta puol'toista tonnia on aika pikkuraha, jos puhutaan yli kymppitonnin autosta joka muuten on ehjä. Pistäähän jenggi isoja rahoja vanteisiin ja jotkut vielä rakentavat soittovehkeitäkin.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

No on se nyt aika iso raha siihennähden mitä sillä saa turboautoon. Ja muutenkin, se ehkä 10% tehonlisä on ihan se ja sama :roll:
S124 300TE
S211 E500
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja Efraim »

tahtoomersun kirjoitti: Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan :?: Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä :roll: ja vielä vahingossa :wtf:
Lieneekö edellä ollut kommentti provokaatio....?? :?

....tehtaan insinööreillä ja amistuunareille on vähän erilaiset lähtökohdat. Tehdastuotteelta vaaditaan, että paketti (kone, voimansiirto ja muut paikat) kestää ottaa täyden tehon irti useamman kerran ja että kärryllä voi ajaa muutaman 100kkm. Autoa pitää pystyä tekemään tuhansia kohtuulliseen hintaan, jotta se menee kaupaksi. Lisäksi tehtaan tuotteella on vaatimuksena iso joukko viranomaismääräyksiä, kuten päästörajat.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Efraim kirjoitti:
Lieneekö edellä ollut kommentti provokaatio....?? :?

....tehtaan insinööreillä ja amistuunareille on vähän erilaiset lähtökohdat. Tehdastuotteelta vaaditaan, että paketti (kone, voimansiirto ja muut paikat) kestää ottaa täyden tehon irti useamman kerran ja että kärryllä voi ajaa muutaman 100kkm. Autoa pitää pystyä tekemään tuhansia kohtuulliseen hintaan, jotta se menee kaupaksi. Lisäksi tehtaan tuotteella on vaatimuksena iso joukko viranomaismääräyksiä, kuten päästörajat.
Taisit astua miinaan :wink:

Tuli vaan tossa mieleen, että nykyäänhän tehokkaimman sarjavalmisteisen 2-litraisen bensaturbon titteliä pitää hallussaan, rumpujen pärinää, Mercedes. Ja uuden eemelin AMG-versiossa nelilitraisesta revitään yli 600 kaakkia, ja lähes kilonewton vääntöä. Eli ainakin nykypäivänä mersu on kehityksen kärjessä. Toki on nyrkkipajoja erikoismalleineen, mutta sarjavalmisteisissa mersu on huipulla.
E350CDI&A180CDI
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja jjh- »

Joo-o, itekki sen verta kyllä tekis mieli tuunata, että äänipuolta sais vähän kovemmalle ;) Eräs tuttu laitatti ilmeisesti auto-amiksen puolella putket uudehkoon Audiinsa ja kai oli siihen ihan tyytyväinen, mutta enpä tiedä sitten. Tulee varmasti halvemmaksi joo kun tilata valmis sarja (jotka on lähes poikkeuksetta 1000eur luokkaa)
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Efraim kirjoitti:
tahtoomersun kirjoitti: Miksei amisjapsituunarit ilmoittaudu mersulle töihin, alkaisi sitten mersutkin kulkemaan :?: Pitkään olen ihmetellyt, että miten onnetonta on isojenkin autonvalmistajien insinööriosaaminen, kun täältä Suomesta löytyy lähes joka autotallista tuunari, joka pistää lähes minkä tahansa kinnerin kulkemaan kahdeksikkoa vaikka AMG:n ympärillä :roll: ja vielä vahingossa :wtf:
Lieneekö edellä ollut kommentti provokaatio....?? :?

....tehtaan insinööreillä ja amistuunareille on vähän erilaiset lähtökohdat. Tehdastuotteelta vaaditaan, että paketti (kone, voimansiirto ja muut paikat) kestää ottaa täyden tehon irti useamman kerran ja että kärryllä voi ajaa muutaman 100kkm. Autoa pitää pystyä tekemään tuhansia kohtuulliseen hintaan, jotta se menee kaupaksi. Lisäksi tehtaan tuotteella on vaatimuksena iso joukko viranomaismääräyksiä, kuten päästörajat.
Kieli poskessa oli kirjoitettu :wave:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
pee_ko
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: To 29.11.2012 17:24

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja pee_ko »

S202 kirjoitti:No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty :problem:
Vaikka tehdas lupaa C36:seen uutena 280hp niin paljonko niistä välitty takapyörille, ehkä 240-250hp. Itselläni on alkuperäinen C36 ja penkissä irtosi 220Hp, mun laskujen mukaan tulisi 100hp lisäys:o Lähinnä muistutuksena se että puhutaan yli 20v vanhasta autosta jonka moottorista (ei takapyöristä) on joskus irronnut 280.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Eikös kaikki mersun omistajat ole köyhiä eli ei laiteta mitään ylimääräistä sinne ja halutaan vain että kestää ja ei tarttes turhaan rempata...muutenkin mersujen omistajat on suurimmaksi osaksi vanhempaa väestöä jota virittely ei kiinnosta...ei ole järkevää tuhlata rajoja kestävyyden ja luotettavuuden hinnalla.
Toinen mikä varmaan suuremmaksi osaksi kertoo miksi mersuja ei viritellä oli se vähäpäästöisen virittely..amis autot vaan taisi olla kaikki ei-vähäpäästöisiä ja intoa ja pitää saada vaan rengas vinkumaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Miksei mersuja viritellä?

Viesti Kirjoittaja S202 »

pee_ko kirjoitti:
S202 kirjoitti:No eipä noita vapareita kukaan hirveästi jaksa viritellä, alunalkaen vaikka 300hp autoon kun lyö tonnin pakosarjat ja viidensadan softan ja saa ehkä 20hp lisää niin ei siinä oiken järkeä ole. Nettiautossa oli se c36 johon oli tehty pakosarja ja kansi ja nokat ja kaikki niin oliko siitä joku 310-320 kaakkia penkitetty :problem:
Vaikka tehdas lupaa C36:seen uutena 280hp niin paljonko niistä välitty takapyörille, ehkä 240-250hp. Itselläni on alkuperäinen C36 ja penkissä irtosi 220Hp, mun laskujen mukaan tulisi 100hp lisäys:o Lähinnä muistutuksena se että puhutaan yli 20v vanhasta autosta jonka moottorista (ei takapyöristä) on joskus irronnut 280.
Ööh, niin 220hp moottorista? Aika paljon puuttuu.
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin