Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Oi voi, mitähän tuli taas tehtyä... :roll:

Tai; itseasiassa, tiiänhän minä mitä tuli tehtyä.
Tuli ostettua pikkuvikainen pikkuMersu. :wink:
Viimeksi muokannut Pakardinen, Su 05.03.2017 09:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: Pakardisen Baby-Benz

Viesti Kirjoittaja simoks »

Eli semmonen 190?
W210 E320cdi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Semmonenpa hyvinkin.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 713
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: Pakardisen Baby-Benz

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Isokin vikalista? :?:
Kuvia...?
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Berglund kirjoitti:Isokin vikalista?
Ei mitään mahdotonta, eikä ajamista estävää.

Pieniä sähkövikoja (joista osa poistui ihan vaan kaikki sulakkeet vaihtamalla), keskuslukko ei toimi ja joku on väännellyt kuskin oven lukosta sen lukitusmekanismin paskaksi. Ovet oli vähän miten sattuu säädetty, nyt ne on oikein säädetty ja toimii niinkuin wanhanliiton Mersun ovien kuuluukin: ei tarvii paiskoa kuin ladonovia. Bensa haisee takakontissa ja sisälläkin, pitäs ehtiä se vuotopaikka jostain. Vänkärin etulokari lie joskus vaihdettu tarvikemalliin, istuu vähän huonosti paikoilleen. Vänkärin kulmasta etupuskuri vähän homosti paikallaan, roikkuu vähän ja etupyörä raapaisee puskuria reilummassa montussa.

Jaa miksikö ostin moisen?

1. Rupesin tuossa syssyllä laskemaan, että minulle tulee vuodessa vähän päälle 10tkm ajoa autolla. Niin ei oikein tuo dieselauto enää puolla paikkaansa. Värpysellä on tullut ajettua kolmeen ja puoleen vuoteen n. 50tkm, josta ensimmäiset puolitoista vuotta ramppasin siellä etelä-Suomessa ja hain ja vein lapsia vähän pitempään matkaan.

2. Minua on jo pitempään riivannut nämä nykyajan "sähkö-"/tietokoneautot. Minä en vaan yksinkertaisesti hyväksy sitä, että joka helkkarin toimintoa pitää jonkun anturin tai tietokoneen vahtia. Viimeinen niitti oli se, että reilu viikko sitten jämähti takaluukku kiinni, eikä auki sitten millään. Ennenkun soitin vakiotohtorille ja viaksi selvisi palamaton valo takakontissa! Niin perkele vieköön joku helvetin kikkare vahtii sitäkin ja laskee, että nyt on kymmenen kertaa avattu takakontin kansi ja valo ei oo syttyny, nytpä et enää avaakaan! Ähäkutti! Saatana. Vieläkin alkaa verenpaine nousta nopeasti ja korkealle. Ja eikun pura takapenkki irti ja räpellä ulkona saatanallisessa räntäsateessa keskuslukon pumpulta johdot irti ja kiinni. Sitten takaronkki auki, että saat ostokset sieltä sisälle ja jääkaappiin. Voi v***u sentäs... :evil:

3. Olen aina tykännyt tuommosesta vähän wanhemmasta raudasta.

4. Olen jo jonkun aikaa etsinyt semmoista vähän wanhempaa rautaa tietyllä väriyhdistelmällä. Nyt semmonen sattu eteen, niin pitihän se ostaa pois kuleksimasta, vaikka vähän rojeksti nyt onkin. Pysyypähän mieli virkeenä, kun saapi vähän harrastaa... :)




Autohan on siis 2.0 bensa, automaatti, vm. -90. Alle 300tkm ajettu, ulkoinen habitus ja ajoneuvon historia viittaa siihen, että voipi vaikka pitääkin paikkansa. Erinomaisen siistikuntoinen, ruostetta ei löydy mistään ja sisustus on käytännössä virheetön. Suomiauton perusvarusteilla. Niinno on siinä kattoluukku ja istuinlämmittimet! Paitsi että ne istuinlämmittimet ei toimi... :D

Kuvatuksia laitan sitten, jahka niitä kerkiän ottamaan ja latailemaan koneelle.
Viimeksi muokannut Pakardinen, Su 05.03.2017 13:18. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mutta nyt pitäis sitten ruveta ratkomaan noita vikoja.

Keskuslukon pumpulle ei tule virtaa. Sulakkeelle tulee. Katkos siis jossain sulakkeen ja pumpun välissä, mutta: missäköhän?

Pitäs päästä tonkimaan persgrillien sielunelämää. Lähteekö kytkimet irti siitä puupaneelista vai pitääkö se koko viilu irrottaa siitä keskikonsolista?

Sitten joku vois myydä minulle siihen kuskin oveen sen lukitusmekanismin. Avainpesä ja se pesästä lähtevä tappi ovat kyllä ehjiä, mutta se valkea muovipylpyrä jota se tappi pyörittää on rikkipaskana. Pyörii hervottomana siellä sisällä. Vähän nolottaa julkisilla paikoilla mennä autoon siten, että avaimella aukaisee ensin vänkärin oven ja sisäkautta avaa kuskin oven ja sitten kävelee kuskin ovesta sisään... Kerta ei se keskuslukituskaan pelaa... :mrgreen:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja markoala »

Nosta se puupaneeli pois. Alakautta lähtee kytkimet irti.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Missäs piilossa se ruuvi on, jolla paneeli lähtee irti?

Eilen nimittäin irrotin sen kehyksen siitä vaihteenvalitsimen ympäriltä ja se puu tuntui kyllä olevan vielä ihan hitsattuna siihen keskikonsoliin. Ajan puutteen takia en sitä ehtinyt sen enempää ruveta tutkimaan, enkä väkisinkään viitsinyt rikkoa.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ja itse itselleni vastaten: siellä mitään ruuvia ole, lähtee ihan vaan kampeamalla kunhan vaan kantti riittää...

Jep, sama homma kuin keskuslukon pumpullakin, virta ei tule katkaisijoille asti.

Hmmmmm... :problem:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2719
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja markoala »

Rele vika? Jos niillä sellainen on.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
nykki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 718
Liittynyt: To 15.02.2007 19:31
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja nykki »

penkinlämmittimen rele on ainakin 124ssa takapenkin alla ja joskus siellä on vettä niin, että rele on veden alla. Tarvittaessa löytyy rele klaukkalasta, 20eur
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mulla samanmoinen auto ja aika vähillä vioilla olen päässyt, poislukien alkukankeudet..

multahan leikkas kone kiinni, kun olin juuri ostanut auton, enkä huomannut, että öljynpainemittari ei toimi, eikä toiminut öljynmäärän valokaan. kovalla pakkasella jääty joku huohotin ja öljy mäjelle. konehan siitä hajosi, kun mikään valo, eikä mittari kertonut öljyjen lentäneen pois koneesta. eli nuo nyt ainakin kannattaa tsekata, että toimii, jos on muutakin sähkövikaa.. ihan vaan varmuuden vuoksi ajattelin ilmottaa.

muuten toi oma kärrini on toiminut hyvin. lähtee käyntiin kelillä, kun kelillä ja kone toimii tosi hienosti pensakoneeksi. ei pätki, eikä kierrkset sekoile. jotain perus raidetangon pään vaihtoja ja jarruremontteja olen joutunut tekeen, muuten vain tankannut ja ajanut ja vaihdellut öljyjä sekä suodattimia. sanoisin, että halpa auto ylläpitää. eikä ole mätävikaakaan. hyvän ostoksen olet tehnyt, jos vanhaa autoa halajaa. itte ainakin tykkään tästä kopasta. kone nyt on vähän voimaton kaikilla 120 hepalla, vai mitä tässä nyt onkaan, mutta siihenkin tottuu, kun aikansa ajaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No relettäpä sitten seuraavaks tutkimaan. Lieköhän sille keskuslukon pumpulle jotain relettä...? Ja jos, niin missä?
pera8x kirjoitti:multahan leikkas kone kiinni, kun olin juuri ostanut auton, enkä huomannut, että öljynpainemittari ei toimi, eikä toiminut öljynmäärän valokaan. kovalla pakkasella jääty joku huohotin ja öljy mäjelle. konehan siitä hajosi, kun mikään valo, eikä mittari kertonut öljyjen lentäneen pois koneesta. eli nuo nyt ainakin kannattaa tsekata, että toimii, jos on muutakin sähkövikaa.. ihan vaan varmuuden vuoksi ajattelin ilmottaa.
Arvaapas, toimiko pikkumittaristo ja varoitusvalot kotimatkalla...? :lol:
Oli jotenkin halju tunne ajella vajaa 400km, kun sillontällön harvakseltaan sekunniks tai kaheks heräs polttoaine-, öljynpaine- ja lämpömittari henkiin. :crazy: Jotenkin vaan olis halunnu enemmän sitä informaatiota... :D
Noh, menihän tuo noinkin ja pikkumittaristo (ja varoitusvalot) on pelannut nyt sulakkeiden vaihdon jälkeen moitteetta. Paitsi bensamittari, joka vielä vähän takeltelee. Pitänee käyttää mittaristo irtaallaan ja tutkia maadoitukset ym.

Kyllä minun pitää sanoa, että parempi ja hiljaisempi tämä on ajaa, kuin Paavo. Ainakin ite tykkään enemmän.

Ainiin, yks pikku pointti vielä. Tämähän on sitten aito diplomaattiauto! Entinen rekisteritunnus alkaa CD... :ugeek:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Tässä pari heikkolaatuista kuvaa työpaikan tallista, heti pesun jäljiltä. Konepeltikin raollaan... :lol:



Kuva


Kuva



Semmonen tenava... :wink:
Nahkasisustahan se oli alkuperäisenä haaveena, mutta kun ottaa huomioon ilmastoinnin uupumisen, niin ehkäpä ihan hyväkin ettei niitä nahkajakkaroita ole... :)

Ja kuten sanottua, tuota almandinrot ulkoväriä ja beigeä sisustaa ei hirveän montaa kertaa oo nettiautossa tullu vastaan. Niin tämä oli nyt vähän semmonen lähestulkoon pakkohankinta.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Marko M
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1683
Liittynyt: Ti 18.03.2003 17:50
Paikkakunta: Tampere

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Marko M »

Komea sisusta, just samanlainen kuin tuossa meidän vihreässä babyssa. Sullakin näyttää olevan kuskinpenkki ehjä. Onko ikkunassa oikein vanha veromerkki tallella? :-)
230 C 1978
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja läyhy »

Moro.

Onkohan ko.peli tuotu aikoinaan verovapaana muuttoautona Libanon/Golan akselilta...jos ensimmäinen käyttöönotto on 00.00.90 niin auto tod.näk. verovapaana tuotu maahan. Väri /sisustus/ automaatti, aika tyyris siihen aikaan Suomessa. :?:
läyhy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ke 09.10.2013 01:32

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja läyhy »

Hitto luin huonosti viestit, niin diplomaattiauto hyvin niin.....
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja epk »

sillai kai ! arvokas lisä tuo jälkiasennettu nahka sportline ratti :)
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Marko M kirjoitti:Komea sisusta, just samanlainen kuin tuossa meidän vihreässä babyssa. Sullakin näyttää olevan kuskinpenkki ehjä. Onko ikkunassa oikein vanha veromerkki tallella? :-)
Juuh, se on nätti. :thumbup: Kuskin penkki todellakin on ehjä, istuinsuojat ollu paikallaan. Ja joo, vuoden -96 veromerkki on klasissa. :D
epk kirjoitti:sillai kai ! arvokas lisä tuo jälkiasennettu nahka sportline ratti :)
Joo, se on kyllä hyvä. Vaikka se on paljon pienempi kuin vakiostyyra, niin silti on minun kokoselle aika "kompakti" tuo kuskin paikka. Sinne sijoittuminen pitää tehä sillai harkiten, että oikea jalkaterä ei jää polkimien alle jumiin... :mrgreen:
Hyvä muuten epk, ettet sinä tai eeki käyny tätä kattomassa. Sen verran kuitenkin tuota pikkuvikaa, että ostamatta ois jääny... :D :thumbup:


Vaan kyllä pitää sanoa, että ei kannata minun enää koskaan ostaa noita nykyajan autoja. Kyllä minä sitten NIIN paljon tykkään tällä ajella, että morjens... :angel:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja MercMan »

Pakardinen kirjoitti: Vaan kyllä pitää sanoa, että ei kannata minun enää koskaan ostaa noita nykyajan autoja. Kyllä minä sitten NIIN paljon tykkään tällä ajella, että morjens... :angel:

:thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Pakardinen kirjoitti:Bensa haisee takakontissa ja sisälläkin, pitäs ehtiä se vuotopaikka jostain.
Se "jostain" löyty. Bensamäärän anturi ilmeisesti vaihettu uuteen ja sen hässäkän seurauksena se "korkin" ulompi/isompi o-rengas löyty takakontin lattialta. Sieltähän se sitten ilosesti hölskytteli bensaa anturin korkin välistä takakontin lattialle ja imeytyi sitä kautta verhoiluihin... Kivaa! :evil:

Ja eikun pesemään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Taski »

Bensa haihtuu. Tarvinneeko sitä pestä?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja karra »

Jussi L. kirjoitti:
Pakardinen kirjoitti: Vaan kyllä pitää sanoa, että ei kannata minun enää koskaan ostaa noita nykyajan autoja. Kyllä minä sitten NIIN paljon tykkään tällä ajella, että morjens... :angel:

:thumbup:
Kyl noissa wanhoissa on vaan sitä jotain. Kevät etenee kohisten ja saa ajoon ensin 500E:n sekä SECin, toivottavasti saan jenkkimersun museoleimaan niin voi sillä ajella kun huvittaa tulevan kesän aikana. W109 on sitten ihan pyhäajoon :P

Onneksi on nykyinen siippa sopeutuva ja oon opettanut häntä ajamaan ensin SECillä, sitten 500E:llä ja nyt tällä G500:lla. Kuulemma odottaa kevättä että hän saa omittua ajoonsa Geen, no eihän siinä mitään; minä ajelen noilla youngtimereilla sitten ja tarvittaessa myös Geellä. Hänellä on tuossa pihalla seisova ranskanpatonki ja sillä ajaa kaksi tyttöä, olkoon sinä pihalla suojassa mersujen välissä :D ja kesällä fillarikin on kova sana.

Tällä foorumilla on ollu dissauksen tyylistä juttua niistä ketä ajaa vanhoilla mersuilla mutta emme anna sen vaikuttaa 8) Uudet mersut on sennäköisiä että en edes erota mallisarjoja toisistaan ja sisällä niissä on se kiinteä ipad vai mikä se on, ihan karseeta! Old school rules :thumbup: !
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1690
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Tällä foorumilla on ollu dissauksen tyylistä juttua niistä ketä ajaa vanhoilla mersuilla mutta emme anna sen vaikuttaa 8) Uudet mersut on sennäköisiä että en edes erota mallisarjoja toisistaan ja sisällä niissä on se kiinteä ipad vai mikä se on, ihan karseeta! Old school rules :thumbup: ![/quote]

Nyt Karra puhuu Kunnon Asiaa!! :thumbup: :thumbup: :twisted: :twisted: 8)
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)

Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Taski kirjoitti:Bensa haihtuu. Tarvinneeko sitä pestä?
Haisi niin helkutisti, että pesinpä nyt kumminkin. Pari kertaa liotusta Pinelinella ja painepesurilla perään, niin eipä haise enää. Ainakaan niin pahasti.
karra kirjoitti:Tällä foorumilla on ollu dissauksen tyylistä juttua niistä ketä ajaa vanhoilla mersuilla mutta emme anna sen vaikuttaa 8) Uudet mersut on sennäköisiä että en edes erota mallisarjoja toisistaan ja sisällä niissä on se kiinteä ipad vai mikä se on, ihan karseeta! Old school rules :thumbup: !
:clap: :clap: :clap: :thumbup:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

antaa dissaajien dissata. ei mua ainakaan haittaa. eikä juuri kuihdu lompakko, kun joku paikka vähän renaa ja joutuu korjaamaan. toista se on uusilla autoilla..
W201 250DT 20V
w201 190E
MercMan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2065
Liittynyt: Ti 01.04.2003 11:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja MercMan »

:o
pera8x kirjoitti:antaa dissaajien dissata. ei mua ainakaan haittaa. eikä juuri kuihdu lompakko, kun joku paikka vähän renaa ja joutuu korjaamaan. toista se on uusilla autoilla..

Erittäin hyvin sanottu! :thumbup:
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hyvä hankinta tuo auto varmasti. :thumbup: Väriyhdistelmä itseäni ainakin miellyttää kans.

Täysin epärelevanttina pilkunviilauksena piti mielenkinnosta kysyä, että kun sporttiratti todettiin tuolla yllä jälkiasennetuksi, niin sekö siis ei ole alun perin siinä ollut? Kun kyllähän se on ollut kuitenkin mahdollista tilata uutenakin sporttiratti ja nahkainen vaihdekepin nuppi, vaikka ei Sportline -pakettia ottaisikaan. Toihan on 390mm ja vakio kai 400mm tai 410mm (ainakin jonkun tiedon mukaan vaihtunut sentin pienemmäksi juuri faceliftin myötä -90); ei kovin massiivista eroa halkaisijassa siis.

Tuli tuosta dissaamisaiheesta Mieleen, että en ole itse sellaista viime aikoina niin paljoa havainnut, mutta hakematta muistui mieleen jokusen vuoden takainen tapaus, jossa yksi W210:n omistaja ihan lahjakkaasti leimasi köyhäksi kaikki, jotka ajelee hänen autoaan vanhemmalla Mersulla. Joku sitten ainakin yritti palauttaa tämän väyrysmiehen maan pinnalle huomauttamalla, että "Tainnut nousta jokin hitusen päähän vaikka miehellä on alla auto, jolla Saksassa ajaa lähinnä turkkilaiset ja eläkeläiset." :D Samainen väyrysmies muistaakseni joskus selitti, että mutkaisella asfalttitiellä ei voi pitää vakionopeussäädintä päällä, koska siinä hänen autossaan on lähes 200 hevosvoimaa, ja sen vuoksi se lähtee helposti käsistä mutkassa, jos käyttää vakkaria. Voi hyvät poijjat, mitä juttuja. :silent:

Omasta mielestäni aivan naurettava ajatuskin dissata ketään autovalinnan perusteella. Toisille sopii vanhempi auto ja toisille uudempi. Perusteluja uuden tai vanhan auton valinnalle, oikein hyviäkin sellaisia, on myös vaikka kuinka paljon ja nekin ovat yksilöllisiä. Eivätkä ne välttämättä liity siihen, että olisiko varaa ajaa uudella vai ei.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja pera8x »

nozkilta erittäin hyvin sanottu. ei se auto aina kerro koko totuutta. köyhäkin voi ostaa jonkun vähän tuoreemman auton vaikka rahotuksella. keskituoloinen voi ajaa vanhalla paskalla ja laittaa rahansa mielummin vaikka asuntolainan maksuun, kun auton rahotuksen maksamiseen. rikaskin voi ajaa vanhalla autolla ihan vaan puhtaasta halusta.

yksi esimerkki oli/on tuo mersuhuoltaja. heleniuskohan se oli.., jossain lempäälässä, tai tampereella se piti pajaansa ja ajeli w123:lla. tästäkin on kyllä jo aikaa, mutta kuitenkin voi olettaa, että kun yrittäjänä huoltaa mersuja ammattiatiadolla ja asiakkaita on jonoksi asti, niin lompakko ei ole ihan ohkonen ja silti liikkui vanhuksella.

tarkennuksena vielä, ettei kukaan luule väärin. en yritä sanoa, että mulla olisi pinkka mitenkään erityisen hyvässä kunnossa. ajelen tollasella, koska tykkään tollasesta autosta. autoja on ollut n. 0-10000 hintaluokassa ja noissa kalliimman pään autoissa käyttökustannukset on olleet isoimmat.

oli muuten yksi kalleimmista autoistani w201 mersu. se oli sillon joskus, kun niiden hinnat pyörivät tuolla lähellä kymppiä.. nyt se on toista. ei pääse paljoa elvisteleen tälläsellä autolla.. :D
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3146
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Pakardisen Baby-Benz (190E 2.0 autom., vm. -90)

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nozki kirjoitti:Täysin epärelevanttina pilkunviilauksena piti mielenkinnosta kysyä, että kun sporttiratti todettiin tuolla yllä jälkiasennetuksi, niin sekö siis ei ole alun perin siinä ollut? Kun kyllähän se on ollut kuitenkin mahdollista tilata uutenakin sporttiratti ja nahkainen vaihdekepin nuppi, vaikka ei Sportline -pakettia ottaisikaan.
Eiköhän se lie siihen jälestäpäin ruuvattu. Vaihdevalitsimen nuppi on ainakin ihan perusmallia. Vaan mistäpä tuon tietää ja kun suoraan sanotaan, niin ei oikein jaksa kinostaakaan... :D Hyvä vaan, kun se siinä on jo valmiina. :thumbup:

Minä oon nyt kaks kertaa koittanu sitä siirtymää noihin vähän uudempiin autoihin. Sanokoon kuka tahansa mitä tahansa, niin yleisen laadun tunnussa ei esim. Väyryset pääse lähellekään näitä vanhempia. Nämä on tehty vielä semmoisena aikana, kun laatuun on panostettu eikä ostettu osia halvimmalta alihankkijalta... :wink:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin