S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
300 tdt 4-matic -87 2+3 paikkainen pakettiauto, autoveroa ei ole maksettu. Kuinka onnistuu muuttaminen alkuperäiselle takapenkille. Tuostahan on jäänyt muutama satatuhatta mummonmarkkaa valtiolta verotuloja saamatta. Jos tuon haluaa nyt henkilöautoksi niin onko veron määrä sama kuin jos nyt toisit vastaavan käytettynä maahan esim saksasta.
Ja jos ihmettelet miksi joku tekisi jotain niin typerää niin haluaisin museorekisteröidä auton. Autolle ei ole meille enää juurikaan käyttöä mutta en raaski tuota myydäkkään. Välillä tuota on kuitenkin mukava käydä ulkoiluttamassa ja tuo liikennekäytöstä poistokikkailu ei ole järkevää.
Onko täällä kokemuksia museoauton kriteereistä? Saako -87 lankussa olla kasireikäset vanteet vai pitääkö olla kaivonkannet? Ykkösarjassa kakkosarjan nahkasisusta ym. saman mallisarjan sisällä tapahtuvaa osienvaihtoa?
Ja jos ihmettelet miksi joku tekisi jotain niin typerää niin haluaisin museorekisteröidä auton. Autolle ei ole meille enää juurikaan käyttöä mutta en raaski tuota myydäkkään. Välillä tuota on kuitenkin mukava käydä ulkoiluttamassa ja tuo liikennekäytöstä poistokikkailu ei ole järkevää.
Onko täällä kokemuksia museoauton kriteereistä? Saako -87 lankussa olla kasireikäset vanteet vai pitääkö olla kaivonkannet? Ykkösarjassa kakkosarjan nahkasisusta ym. saman mallisarjan sisällä tapahtuvaa osienvaihtoa?
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Autovero järkeistyi viime vuonna, kannattaisi lukea miten Mobilisti-lehti muutti jenkkipiilofarmarin henkilöautoksi. Ei enää ollenkaan paha rasti.
Se, miten MA-lauunnonantaja suhtautuu noihin kysymiisi asioihin riippuu siitä, kuinka asiantuntevalle taholle autoa näytät. Klubilaiselle ei varmasti mene läpi, Hoppvoortti-pussihousulle menee, koska ei teidä vääriksi osiksi.
Se, miten MA-lauunnonantaja suhtautuu noihin kysymiisi asioihin riippuu siitä, kuinka asiantuntevalle taholle autoa näytät. Klubilaiselle ei varmasti mene läpi, Hoppvoortti-pussihousulle menee, koska ei teidä vääriksi osiksi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Klubilainen museotarkastaja tässä päivää . Asia on varmasti juuri noin, kuin Juhani kertoi. Helpommalla päässee läpi Mersuja tuntemattomalta tarkastajalta, mutta on omassatunnossa onko se järkevää.apg kirjoitti:Ja jos ihmettelet miksi joku tekisi jotain niin typerää niin haluaisin museorekisteröidä auton. Autolle ei ole meille enää juurikaan käyttöä mutta en raaski tuota myydäkkään. Välillä tuota on kuitenkin mukava käydä ulkoiluttamassa ja tuo liikennekäytöstä poistokikkailu ei ole järkevää.
Onko täällä kokemuksia museoauton kriteereistä? Saako -87 lankussa olla kasireikäset vanteet vai pitääkö olla kaivonkannet? Ykkösarjassa kakkosarjan nahkasisusta ym. saman mallisarjan sisällä tapahtuvaa osienvaihtoa?
Autossa saa olla sellaisia varusteita, joita valmistusajankohtana on ollut saatavissa. Tarvikevarustelu esim. ajan hengen mukaiset vetosuojat ikkunoissa tms. on ok. Värin saa vaihtaa kokonaan jos sellainen on ollut valmistajan värikartassa tuolloin.
Vuosimallin 1987 autossa ei saisi tarkastustilanteessa olla kasireikävanteita. Nehän tulivat 16-tuumaisina vasta 1989 SL:n myötä. Oikeat olisivat siis 15-reikäiset tai teräsvanteet kapseleilla. Kakkossarjan nahkasisusta myöskään ei ole mielestäni käypäinen, se tuli vasta 9/1989 saataville.
Jos auto on avatarkuvassa oleva, niin vaaleat vilkut, korinväriset puskurit ja kylkilistat pistävät myös silmään.
Ehdottomasti kannattaa olla vaikka paikalliseen tarkastajaan etukäteen yhteydessä tai sitten klubiin. Annan mielelläni aiheesta lisätietoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
2+3 paku on muuten sen verran erikoinen että älä muuta sitä...nykyäänhän saa tehdä vain 2paikkaisia..ton kun muutat ha ja sitten jos haluat takiaisin et saa kun 2paikkaisen..tolleen tolla on enemmän myynti arvoa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Niin kuten sanoin että auto on senverran mieluinen että ei ole tulossa myyntiin, joten jälleenmyyntiarvolla ei merkitystä. Ja toisekseen olen kyllä täysin erimieltä tuosta, itse kyllä arvostan museoautoa huomattavasti enemmän kuin veronkierto farmaria.atlas kirjoitti:2+3 paku on muuten sen verran erikoinen että älä muuta sitä...nykyäänhän saa tehdä vain 2paikkaisia..ton kun muutat ha ja sitten jos haluat takiaisin et saa kun 2paikkaisen..tolleen tolla on enemmän myynti arvoa.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Timo L tätä vähän pelkäsinki. On nuo ykkösarjan hetekat vaan niin kamalat vaikka nahkaa ovatkin . Hommasin aiemmin tätä autoa varten harvinaisen hienon safran värisen nahkasisustan kakkossarjan autosta, mutta eiköhän sillekin ostaja löydy jos ei museoautoon kelpaa.
Mites kelpaisiko tuo jopa tuollaisenaan tarkastajalle. Onhan tuo ollut "uudesta" saakka puupenkillä. Aikakauden varuste
Eikä ole avatar auto vaan ihan ykkösarjaa porkkanoilla 929 värinen farkku
Mites kelpaisiko tuo jopa tuollaisenaan tarkastajalle. Onhan tuo ollut "uudesta" saakka puupenkillä. Aikakauden varuste
Eikä ole avatar auto vaan ihan ykkösarjaa porkkanoilla 929 värinen farkku
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Tuota mietin itsekin, en pitäisi poissuljettuna suomalaisen ajoneuvohistorian kannalta! Kuvat olisivat kivat vaikka meilinä, jos et tänne laita.apg kirjoitti:Timo L tätä vähän pelkäsinki. On nuo ykkösarjan hetekat vaan niin kamalat vaikka nahkaa ovatkin . Hommasin aiemmin tätä autoa varten harvinaisen hienon safran värisen nahkasisustan kakkossarjan autosta, mutta eiköhän sillekin ostaja löydy jos ei museoautoon kelpaa.
Mites kelpaisiko tuo jopa tuollaisenaan tarkastajalle. Onhan tuo ollut "uudesta" saakka puupenkillä. Aikakauden varuste
Eikä ole avatar auto vaan ihan ykkösarjaa porkkanoilla 929 värinen farkku
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Kuvia ei valitettavasti kehtaa ottaa, sen verran rajunnäköisestä projektista on kysymys. Ei ole siis museokunnossa ennen ylimaalausta. Tuon takapenkin joutuu jokatapauksessa vaihtamaan koska ruma kangaspenkki muuten ehjät ovipahvit ja etupenkit. Minulla on kuitenkin tiedossa "alkuperäiselllä kuosilla" rakennettu nahkainen versio kovasta takaistuimesta.
Onko timo sinun mahdollista/kiinnostusta selvittää tuota pakettiauto museoon asiaa vai pitääkö minun ottaa yhteyttä oman alueen tarkastajaan joka auton mahdollisesti tulevaisuudessa tarkistaa. Onko se kuitenkin tarkastajan itse päätettävissä kelpaako paku vai ei.
Onko timo sinun mahdollista/kiinnostusta selvittää tuota pakettiauto museoon asiaa vai pitääkö minun ottaa yhteyttä oman alueen tarkastajaan joka auton mahdollisesti tulevaisuudessa tarkistaa. Onko se kuitenkin tarkastajan itse päätettävissä kelpaako paku vai ei.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Laitoin jo viestin kollegalle.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Tietämätön kyselee typeriä tähän liittyen; onko museoinnille este, jos auto on muutoskatsastettu henkilöautosta pakettiautoksi ? Takaisin henkilöautoksi muuttaminen ja muutoskatsastaminen toki onnistuu, alkuperäisillä osilla.pakettiauto museoon
oulaistenliikenne.fi
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Eipä ihme etten tiennyt tuolloin, kun ei näy kukaan muukaan tietävän
oulaistenliikenne.fi
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Tohtiikohan nyt vastata: Ei kai "matkan varrella" olleet muutokset ole museoinnin este, jos toimitaan kertomallasi tavalla.dealer kirjoitti:Eipä ihme etten tiennyt tuolloin, kun ei näy kukaan muukaan tietävän
Tietääkseni on museohyväksyttyjä autoja, joissa esim. väri ja jopa koko sisustus on vaihdettu.
Takapenkki paikoilleen, muutos takaisin h-autoksi ja museotark.
Re: S124 kovapenkkipaku henkilöautoksi
Onhan museo rekattu niitä -60 ja -70 luvun farkkuja ...klaffi penkki selkä meno suuntaan.
Näitä 2+3 pakuja tehtiin ihan uusistakin autoista. Luulisi museoautoksi kelpaavan 2+3 pakunakin.
Onhan sekin pala historiaa.
Näitä 2+3 pakuja tehtiin ihan uusistakin autoista. Luulisi museoautoksi kelpaavan 2+3 pakunakin.
Onhan sekin pala historiaa.