Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille.

Ainakin W211:een on saanut vaihtaa alustan osia. Samaa olen kuullut muutamista muista malleista. Ilmeisesti w204:ssa ne sitten kestää. Iselläni ei kokemusta. W203:ssa meni etujouset poikki 100tkm kohdalla.egyptian kirjoitti:
Kun auto on 300tkm jälkeen vielä alkuperäisillä alustan osilla (pl. Iskarit), ajoltaan ja sisustaltaan varmasti uudenveroinen. Laatupeli.
Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »
Semmosta olen huomannut, että puhelimella kun yrittää kirjoitella, niin tuo ennustava tekstinsyöttö vetää välillä ihan omiaanPeteA kirjoitti:Täällä netissä on varmaankin toisaalla palstoja joissa "kirjoitusvihreitäkin" voi/saa/pitää kommentoida, varsinkin, jos on itse täydellinen. Onneksi vielä löytyy luku- ja ymmärtämistaitoisia kansalaisia, jotka ovat kysymykseni ymmärtäneet ja niihin vastanneet, kiitos heille.D-MB kirjoitti:Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.PeteA kirjoitti:.
Omassa A:ssa nuo jatkuvat ritinät ja ratinat olivat juurikin suurin ongelma. Koeajokokemusten perusteella ei ollut mikään poikkeus. Välillä käy mielessä, että josko seuraavaksi harkitsisi CLA:ta, mutta jotenkin tuntuu siltä, että sisustus on samaa kamaa. Rengasäänet tuossa kasvaa tosiaan herkästi, kun laittaa matalampaa kiekkoa alle. En haluaisi A:han 17" isompia.RH kirjoitti:Olin eilen autoa huollattamassa ja siinä aikani kuluksi kävin peräkanaa kokeilemassa tuota nykyistä A-sarjalaista sekä uutta C3-sitikkaa. No, hintaluokathan ei kohtaa tietty yhtään, ja mersuun sisälle istahtaessa kyllä tuo laatuvaikutelma oli kieltämättä aivan eri auringon takaa. Mutta heti ajoon lähteissä vertailuhavainto, että rengasääniltään selvasti meluisampi, jopa häiritsevässä määrin, tuosta kaksikosta oli A. Kaiken lisäksi jotain helinää ja räminää resonoi auton sisällä, vaikka valmistusmateriaaleja tuijottaen luulisi olevan juuri päinvastoin. AMG-paketti ja jäätävän matalat renkaat toki A:ssa, mutta silti...![]()
Siitä sitten osaa sanoa mitään, kummalla kauemmas ajelisi.
Lisävarustetta B16 ei taida löytyä E-sarjan varustelistasta. Niissä on dieseleissä aina feikit.PeteA kirjoitti:Nyt minua alkoi jännittämään, millaisen auton mahdan saada, kun mekkerissä kaikki osat ovat näköjään "lisävarusteita"???tahtoomersun kirjoitti:(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroaegyptian kirjoitti: Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät
Mahtaako tuon B16 paketin saada "jälkiasennettuna"? Yritin kirjoittaa hieman selvemmin, jotta myös D-MB saisi tekstistäni selvää
Legge jo kerkesikin vastata: Valitettavasti E-sarjan "riisseleissä" varusteluettelossa lukee näin:tahtoomersun kirjoitti:(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroaegyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät
Siis se varsinainen pakoputkihan on varmaan samanlainen ku ennenkin, eli päässä kaks pientä alaspäin taivutettua putkea. Puskurissa on somisteet vain näön vuoksi.Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä?
Suurin etu noissa feikkiputkissa taitaa liittyä päästöihin... noista feikkiputkista kun ne mitataan, saadaan helposti hyväksytyt arvotHage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
Heitin vitsinä tuon päästömittauksen pienuuden feikkipakoputken päästä, mutta nythän sitä MB:kin jäi kiinni ns. päästömittaushuijjauksesta, eli ei onnistunutPeteA kirjoitti:Suurin etu noissa feikkiputkissa taitaa liittyä päästöihin... noista feikkiputkista kun ne mitataan, saadaan helposti hyväksytyt arvotHage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
Tuollahan yritetään saavuttaa yhteneväisiä peräilmettä. Itse en ole ymmärtänyt vielä mitä seksuaalista tai teknistä merkitystä on tehdä pellistä pari palasta jotta siitä tuli oikea eikä feikki pakoputki.Hage kirjoitti:Mitä noilla koristepäillä on yritetty saavuttaa? Onko se tullut niin paljon halvemmaksi katkaista oikea tavara kesken kaiken ja jatkaa sitä koristepäillä? W205 AMG:ssä on muistaakseni myös tuommoiset lelupäät ja 43-sarjan AMG:n koneet on massatuotettuja
Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »
Aivan tekemätön vehje järkyttävällä ergonoimialla. Vasenkätinen Lada Niva, johon saa odotella osia viikkokaupalla.juha1 kirjoitti:... lantikan defe voisi olla yhtä kestävä mahdollisesti, jos on. defe nyt ei ainakaan ruostu kovin helpolla kun on alumiinia, mut ei se pitkän matkan auto ole kuitenkaan, vaikka tilaa löytyy. niidenkin valmistus loppunut, saattaa kohta alkaa hinnat hieman nousemaan....
Nyt kyl tulee asiatekstiä. Mutta maailma muuttuu mut onneksi itse ei tarvi muuttua. Muistan 1978 rockabillyä kuunnellessa että omat vanhemmat oli dinosauruksia; nyt olen itse sellainen eikä harmita; ennen oli kaikki paremmin.Nastamuumio kirjoitti: Nykyautoista saa näppylöitä. Yrjöttää diginäytöt ja ja se dildo mikä on työnnetty keskionsoliin hipelöitäväksi. Aivan "keijon" vehkeitä kaikki moiset. Niillä ei heteromies aja. Vai että valepakoputkenpäät? Ennen naurettiin lisävaruste päille, mutta nyt saa ostaa kymmenillätuhansilla reiät mitkä eivät ole edes putkessa. Ihmiskunta ei voi säilyä.
Jokaiselle toiminnalle pitää olla oma katkaisija => toimii ja helppo käyttää.
Naurahdin ja totean että erinomainen kuvaus.nastamuumio defenderistä kirjoitti:Vasenkätinen Lada Niva, johon saa odotella osia viikkokaupalla.
Metelin osalta olen eri mieltä, tai sitten pitää määrittää "uudempi auto" tarkemmin.juha1 kirjoitti:ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.
Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »
Ja uusia pakoputki. Voi olla noilla maileilla jo vähän haperodealer kirjoitti:Metelin osalta olen eri mieltä, tai sitten pitää määrittää "uudempi auto" tarkemmin.juha1 kirjoitti:ittellä 858tkm ajettu 124 käyttöautona. onhan siinä meteliä enemmän vrt uudempi auto, mutta huolto on kyllä edullista ja paikallinen paja osaa siihen tehdä vaikka ja mitä.
Ajelin parina päivänä miniän Mercedes Benz B 1,8 vai mikä joku B ja yllätyin tukevasta alustasta ja aika hiljaisista rengasäänistä ja pirun laiskasta koneesta ja ehkä oli sen takia niin hiljainen mutta oli maantiellä hiljaisempi kuin uusi farkku Leo Skoota kawasakin vihreä joku diisseli wrs mutta ei näitä ehkä voi verrata oikeisiin autoihin.audioman kirjoitti:Olen vastannut PK-yrityksen työsuhdeautoista runsaat kuusi vuotta. Minun aikanani firmaan on hankittu kaksi C-mersua, kaksi B-mersua, 10 VAG:n valmistamaa autoa, kaksi Opelia ja kaksi Fordia. Meillä autoilla ajetaan keskimäärin noin 100 000 km. Tässä otoksessa Mersut ovat olleet ylivoimaisesti luotettavimpia - niitä ei ole korjattu käyttöaikana kertaakaan. Myös Opelit ovat olleet lähes viattomia. VAG-tuotteiden joukossa on ollut kaksi hankalampaa ongelmatapausta, Fordeja en halua kommentoida lainkaan.
Oman 40-vuotisen autoilu-urani kaksi luotettavinta muutenkin mieluisinta autoani ovat edellinen ja nykyinen C-mersuni. Todennäköisesti minulle tulee vielä kolmas C-mersu ennen eläkeikää.
w203 ja samoin w211 on ne mallit, joissa mersun laadun notkahdus ja siitä nouseminen näkyy. Surkeita autoja ensimmäiset vuosimallit kun taas viimeiset mallit oikeinkin hyviä.karra kirjoitti:Kävin tänään Lahdessa 60tkm ajetulla bensa-W203:lla. Ihan laadukkaan oloinen auto, tarpeeksi moderni minulle. Tuntuu isommalta ja raskaammalta mitä onkaan. 300 km ajoa ja sinnepäin keskikulutus 6.4 sadalla, takaisin kotona niin näytti päivän lukemaksi 6.7 sadalle.
Saksassa asuessani minulla oli -03 alle 100tkm ajettu S211 320CDI ja kun olin useamman kerran käyttänyt huollossa airmaticin, glykooliongelman, comandin yms takia, paikallinen merkkiliikkeen asentaja totesi että ”vuosi 2003 oli huono mersulla” Itse aikoi ostaa Jahreswagenin 2008 vuosimallin W211 jossa on lastentaudit poistettu.dealer kirjoitti:Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?
Viesti Kirjoittaja Aki_Laurila »
Tuota minäkin ihmettelin. Mahtaa ne loppupään 211:set olla melko mahtavia pelejä kun tuo oma '04:kin on minusta erinomainen auton ikä ja teknisten pillien ja viheltimien määrä huomioiden. *kopkop*dealer kirjoitti:Mikä 211 ensimmäisistä malleista tekee surkean auton ja loppupään malleista oikeinkin hyvän ? Prefaceliftin SBC pelottaa joitain vieläkin noin paljon ?
Palaa sivulle “Muuta Mersuasiaa”
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)