90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Välilevyn pullistuma ja polvitulehdukset ovat saaneet minut uskomaan, että moottoripyöräilyharrastukseni saa nyt päättyä. Viimeiset kymmenen vuotta olen ajellut matkamallin harrikalla. Harrikka lähti myyntitiliin paikalliselle motskarikauppiaalle viime viikolla. Jonkunlainen harrastepeli olisi kuitenkin saatava hintaluokassa 10-15 000 €, ja mielessä ovat pyörineet avokattoiset jenkit ja mersut. Jenkkiautotaustaa minulla on yhden 60-luvun jenkin verran 90-luvulta, mersuja on ollut useampia käyttöautoina.

Haussa on siis mahdollisimman alkuperäiskuntoinen ja varmatoiminen avoauto, johon löytyisi varaosia ja osaavaa korjausapua täältä Oulun korkeudelta. V8, cruise ja automaatti on ehdoton vaatimus. Toiveessa olisi jonkinlaiset takapenkit, turvavyöt myös takapenkillä (lastenistuinta varten) ja jonkin verran tavaratilaa pienen perheemme (kaksi aikuista ja pikkulapsi) viikonloppureissuja varten. Mikä noista otsikon malleista olisi sinusta paras? Tuleeko muita ehdotuksia mieleen? Onko joitain moottori- tai vaihteistomalleja, mitä kannattaa ehdottomasti välttää? Olisiko fiksumpaa hankkia vanhempi peli fiiliksen ja yksinkertaisen (ja toimivamman?) tekniikan takia, ja asentaa turvavyöt/isofixit jälkikäteen? Kiitos kaikille vastaajille jo etukäteen!
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Tuo takapenkki aiheuttaa hieman haastetta ?

90-luvun Sl:n takapenkki on pieni. Ei ole omia kokemuksia miten istuin mahtuu, mutta ahdasta voi olla.

Tuttu osti w208 korisen 430 Clk cabrion Brabus paketilla ja siinä on hyviä puolia montakin. Kohtuullinen takapenkki, katto automaatilla kiinni ja auki nopeasti, uudempaa tekniikkaa ja kohtuullinen tavaratila katto ylhäällä.

Toki ajolleen voi olla eroa vs 500 Sl, mutta lähtöjä on riittävästi siinäkin.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

joop79: Tuo CLK asia on myös mietinnässä. En ole oikein viimeisen päälle tykästynyt W208 ulkonäköön. Uudempi korimalli W209 on paremman näköinen, mutta hintaluokka vaatisi pienempään moottoriin tyytymistä. Pitää käydä katselemassa ja ajamassa vaihtoehtoja mahdollisuuksien mukaan, kunhan saa tuon pyörän myytyä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5225
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Mersu on viimeistelyltään paljon parempi mutta varmaan paljon kalliimpikin :roll:
S124 300TE
S211 E500
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Viime kesänä ajelin muutaman päivän CLK avolla ja on se kiva peli. Siinä on vielä joku Brabus putkisto niin sehän pörisee kivasti. Kyllä sinne taakse mahtuu isompikin ihminen istumaan, kunhan sinne vain pääsee :)

Perästä se on tuo w208 aika lailla siisti, minun mielestä jopa hienompi kuin se uudempi versio. Keulasta voi olla sitten montaa eri mieltä :)

Ja mitä tulee ajamiseen. Uskon, että SL pesee tuon CLK:n varsinkin kovaa ajettaessa, mutta eipä täällä meillä päin siihen ole mahdollisuuttakaan. Olin hakemassa tuota samaista CLK:ta Saksasta muutama vuosi sitten. Siitä on tosiaan Brabus poistanut rajoittimen ja sitä on hieman viritetty. Meni autobaanalla melko kovaa :)
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Ei mulle kesäauton tarvitse kovin nopea olla, kasin äänet ois kivat
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3091
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja Hage »

Jos R129 V8 koneella hakee niin 10-15t€ on aika tiukka. Kutoskoneisia sitten löytyy hiukan enemmän tuolla hinnalla. Ite ettisin mielummin facelift -mallia jotka ulottuu 2000-luvun alkuun mutta hintahan on tietysti korkeampi. Moottori noissa on aika varmaa tekniikka kunhan johtosarjat on kunnossa. 2+2 mallisten takapenkit on oikeastaan vain koristeena mutta kyllä sinne mahtuu kun väkisin änkee.
W124 avoja suoittelen myös katsomaan, niissä sentään on jonkinlaiset takapenkit :)
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja joop79 »

https://blocket.se/vasterbotten/Mercede ... ca=1_5&w=3" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossahan näkyy nuo penkit.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 266
Liittynyt: Pe 31.08.2007 22:21
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja A »

Ei sinne taakse oikeasti istuun mahdu ja edessäkin on hiukan ahdasta ainakin pidemmälle kuskille. Omassani on ajoasennon saaminen pitkiä matkoja varten hiukan haasteellista, kun penkin liikerrata taakse loppuu kesken ja penkki alkaa säätämään selkänojaa pystympään. Itse olen 186cm pitkä, jos siis olet mittaiseni tai pitempi suosittelen käymään istumassa R129:in ennen ostopäätöstä. Takapenkeistä vielä sen verran, ne on ilmeisesti tarkoitettu vain lapsille, koska tilanteen tullessa saattaa aikuisella turvakaari napsahtaa ilkeästi takaraivoon. 12 vuotta olen kuitenkin itse tolla kesäisin(välillä talvisinkin) ajellut ja mukavaa kyytiä olen saanut, enkä ole siitä vieläkään luopumassa, kyllä niitä aurinkoisia päiviä tänäkin kesänä on.
--------
W115 240D/3.5 V8/Pystäri
R129 3.0/24/Routakiila
W136 170 S-V 2.0Automat/Vanhus
W903 313cdi
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Aikoinaan ajelin viisi kesää vuoden '96 SVT Cobra Mustangilla. Olin autoon oikein tytyväinen omistaessani sen. Varsinkin kun alustaan teki pienet päivitykset, niin siitä tuli kovinkin eurooppalaishenkinen ajoltaan. Sittemmin vaihdoin auton '92 850 Bemariin ja voi pojat... Mitä helvettiä? Voiko autoissa olla näin paljon eroa ajotuntumassa ja yleisessä laadussa? Kyllä voi! En halua dissata jenkkejä mitenkään, mutta sen jälkeen tein päätöksen etten enää yhtään muovista 90-luvun / 2000-luvun alun amerikkalaista puolivalmistetta huoli. Annoin kuitenkin vielä amerikanmantereelle mahdollisuuden ja kolmea C5-korista Vetteä kävin koeajamassa mutta aina iski naamalle se muovinen ja halpa henki sisustassa. Eniten Mustangin jälkeen olen nauttinut niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin erillisjousitus takapäässä. Mustang oli aivan kamala kun ohitteli uraisilla pikateillä muita autoja. Auto vaappui tempoi urissa. Sen jälkeen on ollutkin vain tuo ed.main Bemmi ja AMG Mersuja. Ainut mitä Mustangista jäin kaipaamaan oli manuaali vaihteisto ja lukkoperä, mutta vanhemmiten nekin ominaisuudet on vähän jääneet arvottomiksi. Varsinkin kun automaatit on kehittyneet valtavasti.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja RH »

Moukan kanssa samoilla linjoilla. Jos takapenkkiä haikailet ja kasin ääntä/fiilistä, niin ääni A209 CLK:lle pomminvarmalla viisilitraisella m113:lla. Ei ole niitä johtosarjamurheitakaan. +5K€ budjettiin, niin pääsee varmaan valitsemaan aika lailla mieleistään teutonian suunnasta. Tarjontaakin noissa näyttää olevan jonkin matkaa paremmin kuin A208:ssa kasikoneella.
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Täällähän on käyty virkeää keskustelua, mukava juttu. R129 Mersun takapenkit näyttää tosi pieniltä, saattaa tulla turvaistuimen kanssa enemmän kuin ahdasta. Harmi, onhan se kovin klassinen korimalli. Tästä Oulusta löytyy myytävänä ainakin avo Mustang 5.0, R129 ja umpikattoista Camaroa/Firebirdiä. Pitää käydä noita sitten katsomassa, kun saa pyörän myytyä. Minä olen sillä tavalla vähän vanhanaikainen etten oikein viitsi lähteä myyjää vaivaamaan katselulla/koeajolla, ennen kuin on rahat taskussa. Toki jos tunnet omistavasi sopivan avoauton ja haluat ´07 Electra Gliden sarviin, niin voihan sitä laittaa vaikka yksityisviestiä tulemaan!
Avatar
E38
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 232
Liittynyt: Ma 25.07.2011 15:29
Paikkakunta: HKI-TKU

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja E38 »

Meillä on ollut 6 vuotta tuo R129 jossa on takapenkit. Poika (nyt 11v) on matkannut lyhyitä siirtymiä siellä mukisematta tähän asti ja uskoisin, että sinne se mahtuu vielä muutaman vuoden. Pelkääjän penkkiä kun ottaa eteenpäin niin tilat ovat ok tuon ikäiselle lapselle. Takapenkithän ovat kuin kiinteät lastenistuimet! :D Kuitenkin pitää muistaa, että takana on vain lannevyöt = turvaistuinta sinne ei saa kinnitettyä järkevästi, ei ainakaan vakiovöillä.

Mustangit ja Camarot 60-luvulta ovat :thumbup: mutta 90-luvulta ne ovat minusta(kin) aika hirveitä, etenkin sisustan osalta. Kattoratkaisut jne. ovat kyllä ihan eri tasoisesti rakennettu kuin MB:n tuotteissa. Koeajoilla nämä asiat varmasti 'avautuvat' hyvin nopeasti.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja juusmo »

A kirjoitti:Ei sinne taakse oikeasti istuun mahdu ja edessäkin on hiukan ahdasta ainakin pidemmälle kuskille. Omassani on ajoasennon saaminen pitkiä matkoja varten hiukan haasteellista, kun penkin liikerrata taakse loppuu kesken ja penkki alkaa säätämään selkänojaa pystympään. Itse olen 186cm pitkä, jos siis olet mittaiseni tai pitempi suosittelen käymään istumassa R129:in ennen ostopäätöstä.
Mulla ei kyllä 198-senttisenä ole koskaan R129:n kuskin jalkatila häirinnyt. Tykkään tosin ryhdikkäästä ajoasennosta, joten se että penkki nousee vähän pystyyn taka-asennossaan ei haittaa. Samasta syystä käy niin, että päälaki tekee herkästi tuttavuutta rättikaton poikittaiseen metallirunkoon, mikä on hitusen ärsyttävää. Sentti pari lisää mittaa selässä, niin eipä olisi tarvinnut tätä autoa hankkia :) Mitään erityisen hyvää reisitukea penkki ei kyllä pitkälle kuskille tarjoa, joten pitkällä matkalla itsellänikin kipeytyvät paikat.

Itselläni ei sellaisia ole, mutta takapenkeille mahtuu ilmeisesti yllättävän paljon, ainakin päätellen siitä että muutama viikko sitten näin, kun yhdestä R129:stä purkautui ulos pari naista ja pari koiraa (ja kuski ei ollut yksikään näistä). Lastenistuimia sinne lienee kuitenkin ihan turha sovitella.
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja drago »

Mulla on myös H-D tausta, RoadKingillä mentiin nurin niin pahasti ettei pyörällä enää ajeta. Kun olin sisäistänyt etten enää pyöräile piti etsiä korvike, 2 henkeä ja sama tavaratila kun mopossa ja automaattivaihteet, kun oikea käsi ei toiminut 2 vuoteen ollenkaan. 28 vuotta on ollut arki ja harrasteautona amerikkalainen, V8 bensa tai V6 diesel. Hakiessa 2 paikkasta avoa automaattina ja sellaista jolla voi poiketa välimerellä 1-2 kertaa vuodessa nousi esille SLK, ja vielä 200 kompura. Täytyy sanoa että kun avartaa mielen niin kompurakonekin on mukava ajaa, vääntää alhaalta ja automaatti toimii hienosti (70 tkm kokemuksella), ja toisaalta minne avoautolla on kiire? Jos voit jättää vaatimuksen V8 äänistä niin kannattaa kokeilla pienempiäkin vaihtoehtoja, 200K ja 230K ovat kokeilemisen arvoisia vaihtoehtoja.
Just my 2 cents
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Kiitos dragolle viestistä, kohtalotovereita löytyy☺Slk on liian pieni, lastenistuin pitäisi mahtua kyytiin. R129 takapenkillä liian ahdasta ja W124 koriset ihmeen kalliita. Mersuista Clk näyttäisi sopivimmalta. Toivottavasti pyörä menee pikapuoliin kaupaksi, niin saadaan hommaan vauhtia.
drago
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: La 12.03.2016 15:34

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja drago »

Tarkoitus ei ollut tyrkyttää SLKta vaan että harkitse esimerkiksi CLK 200 tai 230 Kompressor koneella, äänet on kuin paikallisgeneraattorilla mutta koneen luonnne on lähellä V8, leppoisa alhaalta vääntävä, kierroksilla ei viitsi revittää. Vaikka kotona on vielä muutama GMn V8 en niitä avona suosittele (rungolliset on eri asia), musse on parempi, se näkyy jo katukuvasta.
- SLK 200K Final Edition 2004
ex. SLK 200K 2001
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja RH »

drago kirjoitti:Tarkoitus ei ollut tyrkyttää SLKta vaan että harkitse esimerkiksi CLK 200 tai 230 Kompressor koneella, äänet on kuin paikallisgeneraattorilla mutta koneen luonnne on lähellä V8, leppoisa alhaalta vääntävä, kierroksilla ei viitsi revittää.
Siinäpä se. M113 tykkää myös kierroksista. Ja liikkuu silloin myös melkoisen vilkkaasti, vaikka sillä ei topicin aloittajalle erityistä merkitystä ollutkaan. Saksan kasi laulaa minusta aika kivasti ylärekisterissä, jos siitä sitten enempi oli fiiliksiä. Harrasteauto tai ei, niin esim. tien päällä ohitusten suorittaminen siten, että voi (ajankohtaista termiä väärinkäyttäen) "loikata" tarpeen tullen ripeästi ohi, on paljon rennompi tapa liikkua kuin että ohittaminen perustuu aina jonkin asteiseen onnistuneeseen yllätykseen. No, ei se sitä tietty ole noilla kompuroillakaan :D .
Minusta harrastemersuun kuuluu veekasi, jos sellainen mahdollisuus ja vaihtoehto kerran on olemassa. Mutta mielipiteitähän nämä vaan. Ja jos kohdalle osuu asiallinen paketti sopivaan hintaan jollakin muulla perustekniikalla, niin mikä ettei.
Sport Leicht
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 11.05.2017 21:05
Paikkakunta: Turku

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja Sport Leicht »

Itse pohdiskelin tuossa jokunen aika sitten tuota samaa, muutaman jenkkiauton omistaneena, amerikanraudan ystävänä, päädyin yllättäen r129 SL 600sen omistajaksi, täytyy sanoa että on kyllä tähän astisista harrasteautoista ehdottomasti paras :thumbup: Kävin kokeilemassa Corvettea sekä Firebirdiä ja on kyllä uskomatonta, kuinka hieno, eleetön ja hiljainen SL on ajaa verrattuna saman ikäisiin jenkkeihin, V12 antaa todella mukavat kyydit, kyllä kerkiää ohi :clap: laatuvaikutelma on myös todella paljon parempi Mersussa, kaikki näyttää hyvältä ja toimii hienosti, todellinen Saksalaisten insinöörien taidonnäyte :wink: Tosiaan tuo taka"penkki" ei ole koolla pilattu, mutta ainakin meidän 4v poika mahtuu sinne vielä heittämällä, turvaistuimen asennusta en ole kokeillut.
"Engineered to move the human spirit"

-10 W212 E 350 CDI 4 Matic
-93 R129 SL 600
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja TimoV »

RH kirjoitti: Siinäpä se. M113 tykkää myös kierroksista. Ja liikkuu silloin myös melkoisen vilkkaasti, vaikka sillä ei topicin aloittajalle erityistä merkitystä ollutkaan. Saksan kasi laulaa minusta aika kivasti ylärekisterissä, jos siitä sitten enempi oli fiiliksiä. Harrasteauto tai ei, niin esim. tien päällä ohitusten suorittaminen siten, että voi (ajankohtaista termiä väärinkäyttäen) "loikata" tarpeen tullen ripeästi ohi, on paljon rennompi tapa liikkua kuin että ohittaminen perustuu aina jonkin asteiseen onnistuneeseen yllätykseen.
Tässä on se syy miksi itse tykkään tuosta omasta CLKsta. Ohi pääsee, edes vähän niinkuin moottoripyörällä. Lisäksi takapenkille mahtuu hyvin myös perheen isommat lapset (18 ja16). Lastenistuimet menee myös ja sisäänkäynti takapenkillekään ei ole hankalaa. Myös lasten vyöt on takapenkille kohtuudella kiinnitettävissä.

Woimaahan siihen saisi kyllä lisääkin saada... :shh:
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Ok, kiitos drago ja muut herrat asiallisista mielipiteistä!
timunen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ma 02.06.2008 09:56

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja timunen »

Entäpä Jaguar XK8? Mukava GT-auto, joka sopii hyvin päivittäiseen käyttöön keväästä syksyyn. Pari vuotta/15 tkm ajelin ilman isompia ongelmia. Huomattavasti persoonallisempi peli, vaikka CLK:hon verrattuna. Hinnat myös olleet aika stabiilit pari vuotta.
R107 500 SL
W111 220 SEb coupe
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

timunen kirjoitti:Entäpä Jaguar XK8? Mukava GT-auto, joka sopii hyvin päivittäiseen käyttöön keväästä syksyyn. Pari vuotta/15 tkm ajelin ilman isompia ongelmia. Huomattavasti persoonallisempi peli, vaikka CLK:hon verrattuna. Hinnat myös olleet aika stabiilit pari vuotta.
Xk8 on upean näköinen auto. Ouluun oli tullut yksi myyntiin : 15500€ hintaan ja pitkä vikalista. Kaveri toi työreissulta Xk8, soitin eilen ja kyselin. Sanoi kyllä ihan suoraan, että ongelmia ollut aika lailla. 98 ja uudemmat kuulemma toimivat ihan eri lailla kuin alkuvuosina tehdyt. Varmasti toimivia yksilöitä löytyy myös!
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Hehe. R129 korin SL löytyy jonkun verran 2+2 paikkaisena. Olen etsinyt vanhempaa R107 korista nelipaikkaisena, mutta ei semmoista oo näköjään olemassakaan ☺Nelipaikkainen Dallas Mersu avokattona on siis mahdoton yhtälö. SLC on aina umpikatolla.
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1526
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja MouTine »

Helposti vaan noiden vanhempien kanssa tulee hankittua projekti jolla ei sitten loppupeleissä uskalleta lähteä reissuun.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

MouTine kirjoitti:Helposti vaan noiden vanhempien kanssa tulee hankittua projekti jolla ei sitten loppupeleissä uskalleta lähteä reissuun.
Joo tämä on erittäin totta! Luottopeli pitäisi löytyä. W124 olisi tietysti sellainen, mutta en minä oikein käsitä noiden W124 avojen hintoja esim. vrt. SL. Ohoh, toivottavasti tässä ei tullut sohaistua ampiaispesään :shock: Kysyntä noiden hintaa tietysti määrittelee.
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Laitoin vaihtoilmoituksen tuonne Mersuforumin Ostetaan mersuja -osastolle: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 4&t=185931" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1583
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Isäukolla on ollut nyt pari vuotta 209 avo-CLK 320 v6 bensakoneella.
Käytiin ensin katsomassa noita 208 korisia avoja ja yhdestä itseasiassa jo kaupat sovittiin. Myyjä kuitenkin perui kaupat ja se oli oikeastaan hyvä koska alettiin sitten katsella noita uudempiakin mikä on huomattavasti kauniimpi korimalli.

Tuo on ihan rehellinen 4 hengen auto ja v6 bensakone on tosi miellyttävä kone. Tarvittessa tehoa löytyy mukavasti ja käyntiääni on miellyttävä.

Tuollaista suosittelen käydä kokeilemassa koska omaan silmään on ainakin tosi hyvännäköinen malli ja kyllä sillä mielellään ajelee. Uskoisin myös että huotokustannukset ovat edullisemmat kuin esim. R129 koska noissa luulisi olevan paljon samaa osaa E ja C-sarjalaisten kanssa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja karra »

isalmela kirjoitti:
MouTine kirjoitti:Helposti vaan noiden vanhempien kanssa tulee hankittua projekti jolla ei sitten loppupeleissä uskalleta lähteä reissuun.
Joo tämä on erittäin totta! Luottopeli pitäisi löytyä. W124 olisi tietysti sellainen, mutta en minä oikein käsitä noiden W124 avojen hintoja esim. vrt. SL. Ohoh, toivottavasti tässä ei tullut sohaistua ampiaispesään :shock: Kysyntä noiden hintaa tietysti määrittelee.
Mie luulen että jotuu vain harvinaisuudesta. En tiedä paljonko noita A124 mersuja on tehty mutta vähemmän niitä näkee kun R129:jä.

Ja käytännöllisyys sekä ulkonäkö; itse en pidä R129:ä kauniina :oops: olin joskus kaljapäissäni kuuulemma sanonut että on peräpuikon näköinen :lol:

SECci on oiva peli, yksinkertaista tekniikkaa ja yksi maailman kauneimmista coupeista. Olin joskus mielenhäiriössä ajatellut omani myyntiä mutta onneksi tulin järkiini, se menee ensi keväällä museorekisteriin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
jjh-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Ma 25.05.2015 12:30

Re: 90-luvun Mersu SL vai Camaro/Firebird/Mustang?

Viesti Kirjoittaja jjh- »

Samuli H kirjoitti:Isäukolla on ollut nyt pari vuotta 209 avo-CLK 320 v6 bensakoneella.
Käytiin ensin katsomassa noita 208 korisia avoja ja yhdestä itseasiassa jo kaupat sovittiin. Myyjä kuitenkin perui kaupat ja se oli oikeastaan hyvä koska alettiin sitten katsella noita uudempiakin mikä on huomattavasti kauniimpi korimalli.

Tuo on ihan rehellinen 4 hengen auto ja v6 bensakone on tosi miellyttävä kone. Tarvittessa tehoa löytyy mukavasti ja käyntiääni on miellyttävä.

Tuollaista suosittelen käydä kokeilemassa koska omaan silmään on ainakin tosi hyvännäköinen malli ja kyllä sillä mielellään ajelee. Uskoisin myös että huotokustannukset ovat edullisemmat kuin esim. R129 koska noissa luulisi olevan paljon samaa osaa E ja C-sarjalaisten kanssa.
Mulla on kaks 209 CLKta nyt ollu ja ne on ihan luotettavia ollu. Perus huoltotarpeet suht edullisia ainakin omaan taskuun ollu, tietty eri juttu sitten kun joutunu säätään tuon V8n ja vaihdelaatikon kanssa tässä 500:ssa... :roll: urheilualusta voi olla matalaprofiiilikumeilla sitten sellanen että vähän vetelee. Paksummilla kumeilla hyvin lepposa ajella.
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Vastaa Viestiin