Luotettavin Mersu?
Luotettavin Mersu?
Tervehdys, en omista vielä Mercedestä, enkä tunne mallimerkintäjä tms kovin hyvin.
Totaalisen kyllästyneenä nykyautojen sähkövikoihin kysyn teiltä asiantuntijat, mikä on nykyajan liikenteeseen vielä käypä ja luotettavin mahdollinen Mercedes?
Kyseeseen tulisi siis joku tälläinen;
-kestävä moottori (kolmen litran kutonen?)
-manuaali (?)
-ei ajonestoa (meneekö liian vanhaksi?, Milloin ajonestot tuli Mersuun?)
-ei turhia tietokoneita
-ei ruosteherkkä
Tarkoituksena olisi hakea tämmöinen Saksasta ja ajaa autolla maailman tappiin, pääasiassa matka-ajoa.
Totaalisen kyllästyneenä nykyautojen sähkövikoihin kysyn teiltä asiantuntijat, mikä on nykyajan liikenteeseen vielä käypä ja luotettavin mahdollinen Mercedes?
Kyseeseen tulisi siis joku tälläinen;
-kestävä moottori (kolmen litran kutonen?)
-manuaali (?)
-ei ajonestoa (meneekö liian vanhaksi?, Milloin ajonestot tuli Mersuun?)
-ei turhia tietokoneita
-ei ruosteherkkä
Tarkoituksena olisi hakea tämmöinen Saksasta ja ajaa autolla maailman tappiin, pääasiassa matka-ajoa.
Re: Luotettavin Mersu?
Kuulostaa siltä, että mennään aika vanhoihin malleihin noilla ehdoilla, ja herää kysymys kannattaako sellaisen hakeminen Saksasta? (tai riippuu tietysti siitäkin mikä on turhan tietokoneen määritelmä, omassa on tietokoneita ihan reilusti enkä pidä yhtäkään turhana)Konone kirjoitti:Tervehdys, en omista vielä Mercedestä, enkä tunne mallimerkintäjä tms kovin hyvin.
Totaalisen kyllästyneenä nykyautojen sähkövikoihin kysyn teiltä asiantuntijat, mikä on nykyajan liikenteeseen vielä käypä ja luotettavin mahdollinen Mercedes?
Kyseeseen tulisi siis joku tälläinen;
-kestävä moottori (kolmen litran kutonen?)
-manuaali (?)
-ei ajonestoa (meneekö liian vanhaksi?, Milloin ajonestot tuli Mersuun?)
-ei turhia tietokoneita
-ei ruosteherkkä
Tarkoituksena olisi hakea tämmöinen Saksasta ja ajaa autolla maailman tappiin, pääasiassa matka-ajoa.
Re: Luotettavin Mersu?
Ehkä viisain valinta olisi taksin käyttäminen.... sillä vanhan sanonnan mukaan ; jos sillä on rinnat tai renkaat niin aina jossain vaiheessa tulee harmia ...
Jos ketjun aloittajan ajatus on ostaa yli 20-vuotias auto nykyajan liikenteeseen (tarkoittaako tuo päivittäiseen?) niin jotenkin tämä yhtälö mättää..
Saksasta löytyy kyllä vanhoja oikeasti vähänajettuja Mersuja, mutta ne yleensä ne myös on hinnoitelu meikäläisittäin korke
Jos ketjun aloittajan ajatus on ostaa yli 20-vuotias auto nykyajan liikenteeseen (tarkoittaako tuo päivittäiseen?) niin jotenkin tämä yhtälö mättää..
Saksasta löytyy kyllä vanhoja oikeasti vähänajettuja Mersuja, mutta ne yleensä ne myös on hinnoitelu meikäläisittäin korke
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 67
- Liittynyt: To 15.10.2009 12:01
Re: Luotettavin Mersu?
Samaa mietin, että noilla reunaehdoilla ei taida Saksasta kannattaa katsella.sportsman kirjoitti:Saksasta löytyy kyllä vanhoja oikeasti vähänajettuja Mersuja, mutta ne yleensä ne myös on hinnoitelu meikäläisittäin korke
Re: Luotettavin Mersu?
Isojen moottoreiden perässä on melkein aina automaatti, kutosdieselin perässä C-mallia on saanut manuaalina. Niin joo toki ajalla jolloin tehtiin dieseleitä ilman turboa sai 3 litraisen manuaalina. Ei tuollaista kriteereitä täyttävää olekkaan, jos mennään vanhempiin niin tahtovat ruostua ja uudemmissa taas elektroniikkaa riittävästi.
93-2003 malleissa sähköä sekä runsaasti ruostetta
93-2003 malleissa sähköä sekä runsaasti ruostetta
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Luotettavin Mersu?
Jos dieselverot ei ahdista ja vähän mekaanikon vikaa löytyy itsestä, kolmesatanen W124. Kulkee vielä siedettävästi ja kulutus ei ole paha, löytyy ilmastoinnilla ja airbagilla ainakin Sakasta.
esim.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
-93 huitteilla tuli vesivärit mersuihin ja sitämyöten mukava kupruaminen ruosteen muodossa.
esim.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
-93 huitteilla tuli vesivärit mersuihin ja sitämyöten mukava kupruaminen ruosteen muodossa.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: Luotettavin Mersu?
Jos ruosteetonta tuon ikaista autoa etsit,niin etela eurooppa on osoite.
Espanjassa 124:t on kuin pakasta vedetyt
https://www.milanuncios.com/mercedes-be ... ble=diesel" onclick="window.open(this.href);return false;
Espanjassa 124:t on kuin pakasta vedetyt
https://www.milanuncios.com/mercedes-be ... ble=diesel" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Luotettavin Mersu?
W201 tai W124 vuosimallit '89-'92
ex-Chevrolet, ex-Audi, ex-Volvo, ex-190 -89, ex-E 200 CE -94, ex-C 250 TDT -99, ex-200 TE -90, ex-190 -89, ex-190E -89, ex-220 CE -93, ex-260 E -89, ex-190E -89, ex-E 220 -94, ex-190E 1.8 -92, Toyota Avensis -04
Re: Luotettavin Mersu?
CIBAUTO.BE
MB E300 TURBO/-91/ 94000KM
Tolla ajelee maailman tappiin asti tai ainakin niin kaun kuin länsmanni antaa pitää läsyn eikä ole sähkö eikä tietokone ongelmia.
Uusissa Leo Skodissa ja Audaattoreissa hinta putoo kahdessa vuodessa 45% mutta näissä vanhoissa hienokuntoisissa lankuissa nousee vuosi vuodelta ja onhan tollanen ykskaksnelkku paljon hiljaisempi maantiellä sisältä kuin vävypojan uus LEO Skoota RS
MB E300 TURBO/-91/ 94000KM
Tolla ajelee maailman tappiin asti tai ainakin niin kaun kuin länsmanni antaa pitää läsyn eikä ole sähkö eikä tietokone ongelmia.
Uusissa Leo Skodissa ja Audaattoreissa hinta putoo kahdessa vuodessa 45% mutta näissä vanhoissa hienokuntoisissa lankuissa nousee vuosi vuodelta ja onhan tollanen ykskaksnelkku paljon hiljaisempi maantiellä sisältä kuin vävypojan uus LEO Skoota RS
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Luotettavin Mersu?
1989-91, Sedan 124 300 D turbolla tai ilman (OM603), mieluusti automaatilla.
Amerikasta w126 300SDL 1987-90 (OM603 turbolla)?
>> OM603 ympärille rakennettu sedan vm 1990 nurkilta.
Amerikasta w126 300SDL 1987-90 (OM603 turbolla)?
>> OM603 ympärille rakennettu sedan vm 1990 nurkilta.
Re: Luotettavin Mersu?
akimah kirjoitti:1989-91, Sedan 124 300 D turbolla tai ilman (OM603), mieluusti automaatilla.
Amerikasta w126 300SDL 1987-90 (OM603 turbolla)?
>> OM603 ympärille rakennettu sedan vm 1990 nurkilta.
Tässä parhaat vaihtoehdot minustakin!
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: Luotettavin Mersu?
Olen erimieltä kaikkien kanssa. M113 + rautajouset ja ei SBC:tä on avain huolettomaan Mersuiluun.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Luotettavin Mersu?
W204 C 200 CDI vanhalla 646-koneella ja manuaalilla. Vähäiset tyyppiviat halpoja, eikä ikä ole vielä tuonut uusia. Hinnatkin jo alhaalla. Tuollaisen voisin ostaa uudelleen jos ei penkkiluku rajoittaisi. Paras auto mitä minulla ikinä oli. Vaikka kutoskonetta tuolla haikailtiin, niin paremmin tuollainen kulkee kuin vanhat kutoset.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Luotettavin Mersu?
Nostalgia valtaa nämä keskustelut. Ei kai huolettomaksi käyttöautoksi kannata harkita 25-vuotiasta autoa? Hyvät W124:t ansaitsee päästä harrasteautoksi.MouTine kirjoitti:Olen erimieltä kaikkien kanssa. M113 + rautajouset ja ei SBC:tä on avain huolettomaan Mersuiluun.
Vanhemmilla autoilla ajavat pelkäävät "tietokoneita", ihan kuin niistä olisi koko ajan harmia. Käytännössähän autojen kehittynyt elektroniikka tarkoittaa suurta apua vikadiagnoosien tekemisessä. Ensimmäiset CAN-väylää käyttävät Mersut alkavat olla täysi-ikäisiä eikä niitä ole tarvinnut paalata sähkövikojen takia. Enemmän ihmettelen sitä, kuinka hyvin cruiset, sadetunnistimet, sähköpenkit, Comandit, automaatti-ilmastoinnit ja muut laitteet toimivat satojen tuhansien kilometrien ja parinkymmenen vuoden jälkeenkin.
Jos huoletonta kohtuuhintaista käyttöautoa etsii, eikö kannattaisi harkita yhtä hyvin vaikkapa loppupään W203:a tai W204:a?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Luotettavin Mersu?
Lähipiiristä kokemusta yhdestä 204-sarjalaisesta. Komppaan täysin tätä mielipidettä. Tuo 204 selvitti muistini mukaan joskus takavuosina Autobildin jonkin überpitkän kestotestinkin käytännössä murheitta.luokyio kirjoitti:W204 C 200 CDI vanhalla 646-koneella ja manuaalilla. Vähäiset tyyppiviat halpoja, eikä ikä ole vielä tuonut uusia. Hinnatkin jo alhaalla. Tuollaisen voisin ostaa uudelleen jos ei penkkiluku rajoittaisi. Paras auto mitä minulla ikinä oli. Vaikka kutoskonetta tuolla haikailtiin, niin paremmin tuollainen kulkee kuin vanhat kutoset.
Niistä varusteista ja sähköistä nyt niin tärrellään kannata olla. Tuovat tullessaan myös monta mukavuus- ja varsinkin turvallisuusvarustetta.
Polttoaineen kulutuskin taitaa vanhaan kuutoslankkuun verraten ainakin puolittua
Re: Luotettavin Mersu?
Ei mersussa sähkövikoja juuri ole. Jossain ranskalaisissa huonosti tehdyt johtosarjat aiheuttaa useinkin ongelmia.
w204 ja w212 mallit on kyllä hyviä, selvästi panostettu laatuun taas.
w204 ja w212 mallit on kyllä hyviä, selvästi panostettu laatuun taas.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Luotettavin Mersu?
Ellen väärin muista niin kestotesti jatkuu edelleenkin, seuraava etappi 500tkm.RH kirjoitti:Tuo 204 selvitti muistini mukaan joskus takavuosina Autobildin jonkin überpitkän kestotestinkin käytännössä murheitta.
C220d T 4-Matic
Re: Luotettavin Mersu?
Tämäkin kertonee jotain W204:n ja W212:n kestävyydestä
The W204 C-Class completed 24 million test kilometers, and was until 2009 the most tested Mercedes-Benz ever. However, 2009 also saw the launch of the W212 E-Class, which completed 36 million test kilometers.
Lähde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W204" onclick="window.open(this.href);return false;)
The W204 C-Class completed 24 million test kilometers, and was until 2009 the most tested Mercedes-Benz ever. However, 2009 also saw the launch of the W212 E-Class, which completed 36 million test kilometers.
Lähde:
https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class_(W204" onclick="window.open(this.href);return false;)
CLS 63 AMG '13
Re: Luotettavin Mersu?
Jos mennään tunteilla niin W123 200D tai jos järjellä niin sitten W204.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Re: Luotettavin Mersu?
Ja mies tietää, mistä puhuu .Pontus kirjoitti:Jos mennään tunteilla niin W123 200D tai jos järjellä niin sitten W204.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 147
- Liittynyt: Su 26.08.2007 20:54
Re: Luotettavin Mersu?
W204, X204, W212 ovat hyviä monelta osin.
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0
*
Re: Luotettavin Mersu?
W204 ja W212 ei esson baarin mukaan tarvitse alustanosiakaan kovin tiuhaan vaihdella.
CLS 63 AMG '13
Re: Luotettavin Mersu?
Tutulla on tuollainen S204 -12 ,mallinen, reilu 100 tkm mittarissa. Viime talvena meni rattilukko (+1000e) ja nyt on vikatilassa 7g-laatikko, menee johdinlevyn vaihtoon ensiviikolla (+1000e). OM651 moottorilla, niin sen vikoja odotellessa ne muut tyyppiviat jo onkin käyty läpi
Olisin molemmissa ongelmissa voinut kokeilla muutamankympin korjausta, jos auto ei olisi pakko olla kokoajan ajossa, mutta kyllä sitä hintaa tulee, jos ei voi odotella korjausta.
Jotenkin noi johdinlevy ongelmatkin tuntuu ihmeellisiltä. Itselläni 11 vuotta vanha ja 220 tkm ajettu autossa ja toisilla menee 5 vuotta vanhasta ja tollasilla kilometreillä
Olisin molemmissa ongelmissa voinut kokeilla muutamankympin korjausta, jos auto ei olisi pakko olla kokoajan ajossa, mutta kyllä sitä hintaa tulee, jos ei voi odotella korjausta.
Jotenkin noi johdinlevy ongelmatkin tuntuu ihmeellisiltä. Itselläni 11 vuotta vanha ja 220 tkm ajettu autossa ja toisilla menee 5 vuotta vanhasta ja tollasilla kilometreillä
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: Luotettavin Mersu?
~
Viimeksi muokannut LuukasK, Ke 31.03.2021 00:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Luotettavin Mersu?
Itsellä ollut kohta vuoden ja 47tkm S204 2009 200cdi ja automaatti. Normaalien öljynvaihtojen lisäksi mennyt edestä vas. alempi tukivarsi ja oik. ylempi tukivarsi sekä eteen piti vaihtaa levyt ja palat. Tosi hyvä on ollut, paras auto mitä tähän mennessä ollut. 433tkm ajettu, vanha taksi.
Re: Luotettavin Mersu?
Joo tälläkin hetkellä on juurikin W123 200D "varaautona" kun tuo 230E:stä hajosi perä ja vetari..RH kirjoitti:Ja mies tietää, mistä puhuu .Pontus kirjoitti:Jos mennään tunteilla niin W123 200D tai jos järjellä niin sitten W204.
W124 E 200 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: Luotettavin Mersu?
Tämä on ainakin ollut luotettava:
https://yle.fi/uutiset/3-6905717" onclick="window.open(this.href);return false;
Todella halpaa ajoa.
https://yle.fi/uutiset/3-6905717" onclick="window.open(this.href);return false;
Todella halpaa ajoa.
Re: Luotettavin Mersu?
Kyllä vanhemman mallin mercedekset vain ovat luotettavimpia ja tulevat edullisemmaksi. esimerkiksi 98 vuoden e 200 toiminut moitteetta ja yli 400 000 km mittarissa. Jälkeenpäin havainnut että ollut kolarissa,mutta ei ole vikoja paljoa ollut kun 3-vuotta ajellut. ohjaustehostimen öljyt lienee kinkkisin ongelma mutta se saatiin kuriin. Lisäksi jouset vaihdettu.
On mielestäni valheellista väittää että uudemmissa autoissa ei olisi paljon vikoja. Voi olla tietenkin että määrällisesti on vähemmän vikoja,mutta hinta jonka maksat korjauksesta on aivan toinen asia. Jo pelkkä testerissä käyttäminen maksaa lähes 100 e. ja sitten varsinainen korjaaminen vasta alkaa...
Vanhemmissa malleissa on huomattavasti helpompaa korjata itse tai korjauttaa kaverin autotallissa. En toki väitä että uudempaa ei voisi lainkaan korjata itse.
On mielestäni valheellista väittää että uudemmissa autoissa ei olisi paljon vikoja. Voi olla tietenkin että määrällisesti on vähemmän vikoja,mutta hinta jonka maksat korjauksesta on aivan toinen asia. Jo pelkkä testerissä käyttäminen maksaa lähes 100 e. ja sitten varsinainen korjaaminen vasta alkaa...
Vanhemmissa malleissa on huomattavasti helpompaa korjata itse tai korjauttaa kaverin autotallissa. En toki väitä että uudempaa ei voisi lainkaan korjata itse.
Re: Luotettavin Mersu?
Lisäyksenä vain että noissa 90-luvun lopun mb autoissa se ongelma alkaa olla ruostuminen. Jos siihen ei ammattitaitoa poistattaa niin kalliiksi tulee suomessa laitattaa.