Auto Japanista?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

jysi kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:näkeeköhän nykyään esim OP: ssä, että tili on oikeasti ko autoliikkeen?
Ei onnistu, on joskus yritetty. Täytyy käyttää muita keinoja. Ja eihän se jännitys kestä kun muutaman päivän... :sick:
Ok, eli yhä sama homma, kuin +10 v sitten ostaessani tehdastakuu-eemelin S&G : ltä saksasta. OP: ssä ihan pankinjohtaja tuli tiskille toppuutteleen, kun olin koko pyyntihintaa maksamassa firman tilille.
Kerroin firman olevan maailman vanhin MB merkkiliike ja ko tilinumeron sain etukäteen varmistettua netistä. Kerroin luottavani kauppakumppaniini huomattavasti enemmän kuin Vehoon. Rahatpa sitten siirtyi ja kk päästä ystäväni saksanreissun kotimatkallaan ajoi autoni takaisin suomeen. Parhaita auto-ostoksiani.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kannattaa ostaa sellaisesta paikasta josta jo on omaa tai tunnetun kaverin kokemusta, että homma pelaa niin voi nukkua yönsä rauhassa.

Itse olen Japanista nyt ostanut 8 autoa ainakin ja ei mitään ongelmia raha ja tavaraliikenteessä. Tosin vain kaksi toimijaa vasta koeponnistettu käytännössä. Autot olleet kuvatussa tai paremmassa kunnossa.

Sanoisin että suurin pulma on juurikin navi command erot. Umpioita voi vaihdella miten haluaa ja niitä löytyy.

Aika vähän olen kuullut ostamiseen liittyviä ongelmia muilta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

AK47 kirjoitti:Kannattaa ostaa sellaisesta paikasta josta jo on omaa tai tunnetun kaverin kokemusta, että homma pelaa niin voi nukkua yönsä rauhassa.

Itse olen Japanista nyt ostanut 8 autoa ainakin ja ei mitään ongelmia raha ja tavaraliikenteessä. Tosin vain kaksi toimijaa vasta koeponnistettu käytännössä. Autot olleet kuvatussa tai paremmassa kunnossa.

Sanoisin että suurin pulma on juurikin navi command erot. Umpioita voi vaihdella miten haluaa ja niitä löytyy.

Aika vähän olen kuullut ostamiseen liittyviä ongelmia muilta.
Kiitos AK47

Mitkä ovat sinun luottopaikat? Kuuluuko kings auto ltd näihin?
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Kannattaa ostaa sellaisesta paikasta josta jo on omaa tai tunnetun kaverin kokemusta, että homma pelaa niin voi nukkua yönsä rauhassa.

Itse olen Japanista nyt ostanut 8 autoa ainakin ja ei mitään ongelmia raha ja tavaraliikenteessä. Tosin vain kaksi toimijaa vasta koeponnistettu käytännössä. Autot olleet kuvatussa tai paremmassa kunnossa.

Sanoisin että suurin pulma on juurikin navi command erot. Umpioita voi vaihdella miten haluaa ja niitä löytyy.

Aika vähän olen kuullut ostamiseen liittyviä ongelmia muilta.
Kiitos AK47

Mitkä ovat sinun luottopaikat? Kuuluuko kings auto ltd näihin?

Ei ole vuoteen tilattu autoja Japanista joten ei ole tuoretta tietoa luottopaikoista. Kings ei ole tuttu, mutta se ei tarkoita etteikö voisi olla hyvä. Google auttaa tässäkin ja tietty eri forumit.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

AK47 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Kannattaa ostaa sellaisesta paikasta josta jo on omaa tai tunnetun kaverin kokemusta, että homma pelaa niin voi nukkua yönsä rauhassa.

Itse olen Japanista nyt ostanut 8 autoa ainakin ja ei mitään ongelmia raha ja tavaraliikenteessä. Tosin vain kaksi toimijaa vasta koeponnistettu käytännössä. Autot olleet kuvatussa tai paremmassa kunnossa.

Sanoisin että suurin pulma on juurikin navi command erot. Umpioita voi vaihdella miten haluaa ja niitä löytyy.

Aika vähän olen kuullut ostamiseen liittyviä ongelmia muilta.
Kiitos AK47

Mitkä ovat sinun luottopaikat? Kuuluuko kings auto ltd näihin?

Ei ole vuoteen tilattu autoja Japanista joten ei ole tuoretta tietoa luottopaikoista. Kings ei ole tuttu, mutta se ei tarkoita etteikö voisi olla hyvä. Google auttaa tässäkin ja tietty eri forumit.
Tack; pitääpä itse tutustua tähän japsimarkkinaankin.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Ajatuksena olisi tuoda vanha w140 korimallin ässä mersu Japanista.

Mitä tulisi ottaa huomioon autoa ostettaessa?

Miten autojen huutokauppa toimii?
-Käsittääkseni Japanissa huutokauppa on muutaman sekunnin juttu, eli käytännössä voin ilmeisesti tehdä vain yhden huudon autosta?


Joku joskus sanoi ettei Japanissa käytetä pakkasnestettä autojen jäähdytinjärjestelmissä, mikä voi aiheuttaa pientä probleemaa kuljetuksessa talviaikaan.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Et pysty itse tekemään huutoja, tarvitset välittäjän siihen. JPC Tradingia käytin itse. Heille siis annetaan maksimisumma ennen huutoajankohtaa, ja heidän homma on sitten hoitaa siitä eteenpäin.

W140 on sitten jo aikamoisessa nousukiidossa hinnan suhteen, ei enää halvalla irtoa. Hyviä toki löytyy, mutta pitää olla jo valmis maksamaan setelirahaa. W220 on halvin tällä hetkellä, ja 221 tulee jo hyvää vauhtia perässä alaspäin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Kiitos vastauksesta.

Onko japsiautojen moottoreissa pakkasnestettä vai ei?
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

cille5 kirjoitti:Kiitos vastauksesta.

Onko japsiautojen moottoreissa pakkasnestettä vai ei?
Kaivele japanin ympäristö määräykset koskien ajoneuvoja,
onko japanissa pakkasta? jos on ja syylärissä ei niin kaikki jäätyy maasta riippumatta
Mökkillä
'
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ainakin Pohjois-Japanissa on talvisin ihan kunnolla pakkasta:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Hokkaid%C5%8D#Ilmasto" onclick="window.open(this.href);return false;

Tokion seudulla keskimääräiset alimmat lämpötilat pysyvät ympäri vuoden plussalla, mutta sen verran vähän, että varmasti pakkasellekin aina silloin tällöin mennään:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Tokio#Ilmasto" onclick="window.open(this.href);return false;

Etelässä on harvoin pakkasta, mutta sekin on mahdollista:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Fukuoka#Ilmasto" onclick="window.open(this.href);return false;
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13189
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lähteekö mersun tehtaalta autot ilman pakkasnestettä arabimaihin tai Afrikkaan? Ei tietenkään, miksi sitten Japaniin. Jos joku Japanissa vaihtaa omaansa vedet nesteiden tilalle (kun 15 vuoden vaihtoaika tulee täyteen, siinäkin ojasta allikkoon) niin sitähän ei täällä foorumilla kukaan tiedä. Mikä lie paikallisten mersuliikkeiden luoma legenda kyseessä.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

cille5 kirjoitti:Ajatuksena olisi tuoda vanha w140 korimallin ässä mersu Japanista.

Mitä tulisi ottaa huomioon autoa ostettaessa?

Miten autojen huutokauppa toimii?
-Käsittääkseni Japanissa huutokauppa on muutaman sekunnin juttu, eli käytännössä voin ilmeisesti tehdä vain yhden huudon autosta?


Joku joskus sanoi ettei Japanissa käytetä pakkasnestettä autojen jäähdytinjärjestelmissä, mikä voi aiheuttaa pientä probleemaa kuljetuksessa talviaikaan.
Kuten jo todettua olet myöhässä 140 koristen kanssa. Ne on aika loppu ja hinnat nousseet. Olen muutamalle 140 haaveilijalle kertonut täälläkin että suomessa on noin -95 luokkaa oleva ruosteeton 140 600C (japsituonti) joka olisi ainakin ollut saatavissa halvalla. Ei ole herättänyt kiinostusta, johtuisiko että on loppuunajettu n 150tkm ja verotkin maksettu ja ei ajettu talvella eikä kesälläkään, joten ostakaa sieltä Japanista vaan ja murehtikaa millaista pakkasnestettä siellä käytetään :D Sen saa museokilpiin n 6 v päästä joten taitaa kaveri tähdätä siihen.

Ei kannata Japanista tilata autoa jos jonkun joskus sanoma asia vie yöunet :D

Japsit kyllä voi laskea jäähynesteet pois tai pistää sisälle mitä haluat. Se vain maksetaan niin tekevät sen.

Ne mitä itselle ja kavereille on Japanista tilattu on muistin mukaan ollut jotain 15-25 kestävät nesteet sisällä kun on mittailtu.

Kaikki nesteethän kannattaa vaihtaa toipa auton mistä tahansa.

Oliko sama joku joka kertoi joskus että japsit myy auton muutamassa sekunnissa? Yhtäkin autoa huusin varmaan kaksi tuntia kun tais olla suomalainen vastapuoli siellä korottamassa aina minimikorotuksella. Sit pistin automaatin päälle ja menin nukkumaan. Aamulla auto oli mulle myyty :D Sekunttikauppa olisi kyllä minulle mieleen, turha siinä on jahkailla jos ostopäätös on tehty. Joku nauttii vissiin huutokaupasta. Autoja saa Japanista myös stokista eli ilmoittaa vaan että haluan ostaa tuon auton, sekin kestää vähintään tunteja että kauppa on vahvistettu.

w140 kanssa ei tarvitse kun päättää mitkä on auton kilometrit, vuosimalli ja kunto. Sitten hinta mitä haluaa maksaa. Siinä ne huomioon otettavat asiat on.

Rahti on noussut ja tulli poistunut eikä vastaavuustodistusta (450) tarvita.

Tältä forumilta sitä autoa ei saa, se on mentävä ostamaan niiltä Japanialaislta. Ja ne myy mielellään.

Muistutetaan että japanista ei saa dieselmersuja. Olen nähnyt vissiin alle 5 myynnissä siellä ikinä. Japanihan on autojen suhteen luokiteltavissa sivistysmaaksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja juusmo »

AK47 kirjoitti:Oliko sama joku joka kertoi joskus että japsit myy auton muutamassa sekunnissa? Yhtäkin autoa huusin varmaan kaksi tuntia kun tais olla suomalainen vastapuoli siellä korottamassa aina minimikorotuksella. Sit pistin automaatin päälle ja menin nukkumaan. Aamulla auto oli mulle myyty :D
Jaa? Kyllä se itse huutokaupassa tapahtuva huutotapahtuma tietääkseni aika nopea on, eikä siinä välissä kysellä yhdenkään suomalaisen tai muunkaan mielipiteitä. Tässä videopätkä aiheesta: https://youtu.be/dTikg8s4tT8?t=249. Vai vaihtelevatko käytännöt eri huutokaupoissa? Vai tarkoititiko siis sitä, että kilpailit korkeimmasta huudosta käyttämälläsi huutokauppavälittäjäsivustolla? Välittäjän ei varmaan ole tarkoituksenmukaista lähteä huutokauppaan muiden kuin omien asiakkaidensa korkeimman maksimihinnan kanssa.
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Mieli tekisi ostaa w140 1995-1998 korimallin ässä. Toistaiseksi en sopivaa ole löytänyt.

Löysin kyllä ärsyttävän välittäjän (Respectmotors.com) Venäläin kaveri joka väkisin tyrkyttää romun näköistä autoa. Ilmoitin myös että auton täytyy olla musta, valkoinen tai hopean värinen. Välittäjä tarjosi luonnollisesti tummansinistä kahteen kertaan. Ehkä on värisokea tai liian kova kauppamies.


Mutta jos en löydä juuri oikeanlaista niin voisin myös hyväksyä w220.

Jos tuontiauto on 2001 tai sen jälkeen tehty, niin tuottaako tämä maahantuonnin kannalta enemmän murheita?
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja BHN »

AK47 kirjoitti: Kuten jo todettua olet myöhässä 140 koristen kanssa. Ne on aika loppu ja hinnat nousseet. Olen muutamalle 140 haaveilijalle kertonut täälläkin että suomessa on noin -95 luokkaa oleva ruosteeton 140 600C (japsituonti) joka olisi ainakin ollut saatavissa halvalla. Ei ole herättänyt kiinostusta, johtuisiko että on loppuunajettu n 150tkm ja verotkin maksettu ja ei ajettu talvella eikä kesälläkään, joten ostakaa sieltä Japanista vaan ja murehtikaa millaista pakkasnestettä siellä käytetään :D Sen saa museokilpiin n 6 v päästä joten taitaa kaveri tähdätä siihen.

Ei kannata Japanista tilata autoa jos jonkun joskus sanoma asia vie yöunet :D
i.
[/quote]

Tämä on täysin totta. Usein halvimmat klassikko autot löytyy juurikin suomesta, koska täällä rahalla ostajat ovat erittäin harvassa.
Mutta onhan siinä auton ostamisessa ulkomailta oma jännityksensä. Itsekin siihen sortunut..
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2738
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuohan lienee Jaappanista laivattu, jos merssun nyt pitää sieltäpäin maailmaa tulla.... Hinta on taas sitten suhteellinen käsite.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/10779327" onclick="window.open(this.href);return false;
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

juusmo kirjoitti:
AK47 kirjoitti:Oliko sama joku joka kertoi joskus että japsit myy auton muutamassa sekunnissa? Yhtäkin autoa huusin varmaan kaksi tuntia kun tais olla suomalainen vastapuoli siellä korottamassa aina minimikorotuksella. Sit pistin automaatin päälle ja menin nukkumaan. Aamulla auto oli mulle myyty :D
Jaa? Kyllä se itse huutokaupassa tapahtuva huutotapahtuma tietääkseni aika nopea on, eikä siinä välissä kysellä yhdenkään suomalaisen tai muunkaan mielipiteitä. Tässä videopätkä aiheesta: https://youtu.be/dTikg8s4tT8?t=249. Vai vaihtelevatko käytännöt eri huutokaupoissa? Vai tarkoititiko siis sitä, että kilpailit korkeimmasta huudosta käyttämälläsi huutokauppavälittäjäsivustolla? Välittäjän ei varmaan ole tarkoituksenmukaista lähteä huutokauppaan muiden kuin omien asiakkaidensa korkeimman maksimihinnan kanssa.
Montako autoa olet ostanut Japanista? Oma otos on pieni - 8kpl. Viittaan vain omiin ostotapahtumiin ja ne on olleet hitaita kuten totesin.

Kannattaa varmaan ostaa sellaisesta jossa saa huudettua sekunnissa jos haluaa sellaista tapahtumaa.

Ihan yhdentekevää se nyt on meneekö siinä huudossa sekunti vai tunti tai koko yö kun pistää automaatin huutamaan.

Enempi näen ongelmana sen että kulujen nousu on ollut oikeastaan suurempi kuin tullivapaus ja vastaavuustodistuksen vaatimisen loppuminen.

Toisaalta alkaa olla viimeiset hetket ostaa V12 moottorinen auto ulkomailta. kohta ne kielletään ainakin suomessa - niin on mennyt vouhotukseksi ilmastomuoti.

Toinen ongelma on audiolaitteet ja navit, tai se että japsit on saattaneet asennella omia kötöstyksiä tai poistelleet alkuperäistä varustusta
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
juusmo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 613
Liittynyt: Ti 09.07.2013 08:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja juusmo »

AK47 kirjoitti:
juusmo kirjoitti: Jaa? Kyllä se itse huutokaupassa tapahtuva huutotapahtuma tietääkseni aika nopea on, eikä siinä välissä kysellä yhdenkään suomalaisen tai muunkaan mielipiteitä. Tässä videopätkä aiheesta: https://youtu.be/dTikg8s4tT8?t=249. Vai vaihtelevatko käytännöt eri huutokaupoissa? Vai tarkoititiko siis sitä, että kilpailit korkeimmasta huudosta käyttämälläsi huutokauppavälittäjäsivustolla? Välittäjän ei varmaan ole tarkoituksenmukaista lähteä huutokauppaan muiden kuin omien asiakkaidensa korkeimman maksimihinnan kanssa.
Montako autoa olet ostanut Japanista? Oma otos on pieni - 8kpl. Viittaan vain omiin ostotapahtumiin ja ne on olleet hitaita kuten totesin.

Kannattaa varmaan ostaa sellaisesta jossa saa huudettua sekunnissa jos haluaa sellaista tapahtumaa.

Ihan yhdentekevää se nyt on meneekö siinä huudossa sekunti vai tunti tai koko yö kun pistää automaatin huutamaan.
Joo, eihän se asiakkaan näkökulmasta mikään sekuntikauppa ole. Asiakas tekee välittäjälle toimeksiannon yleensä kaiketi vähintään tunteja ennen kunkin auton huutokauppaa, johon välittäjä sitten osallistuu varsinaisen huutokaupan järjestelmässä korkeintaan asiakkaan antamalla summalla. Tuo vaihe on nopea, kuten tuosta videonpätkästä näkyy. "Nuija" käy hurjaan tahtiin. Eli pointtinani nyt lähinnä se, että ei tuo sekuntihuutokauppa mitään satua ole, mutta ei se asiakkaalle sellaisena näy koska huutokauppaan osallistutaan epäsuorasti välittäjän kautta.

Siitä en sitten tiedä, onko välittäjillä jonkunlaisia sisäisiä ratkaisuja, joilla saadaan omien asiakkaiden joukosta korkein tarjous, jolla sitten lähdetään varsinaiseen huutokauppaan. Olen itse käyttänyt SmileJV:tä, ja heillä ilmeisesti ei asiakas saa etukäteen tietää, jos joku muu on tarjonnut heidän kauttaan enemmän, mutta käytännöt varmaan vaihtelevat. Smilellä korkeimman maksimibidin jättänyt voittaa, jos Smile saa huudettua auton.

Eli jos jätän tänään 1 miljoonan huudon ja joku muu laittaa saman firman kautta 2 miljoonaa, en saa tietää tästä etukäteen. Jos auto irtoaakin huutokaupasta 0,75 miltsillä, niin tuo 2 miljoonaa huutanut sen saa, ja minä ihmettelen aamulla miten tässä näin kävi. Ja asiaan vähemmän tutustuneille siis vielä selvennykseksi, että nuo välittäjälle jätetyt "huudot" ovat maksimeja, todellinen voittohinta voi olla alhaisempi.

En ole ostanut yhtään autoa Japanista, mutta aihe kiinnostaa. Pari vuotta sitten oli tosiaan reilun puoli vuotta depositti sisällä ja pari huutoakin tein, kunnes totesin että hyvien ja halpojen R129:ien juna meni jo ja luovutin homman. Tuppaa olemaan niin, että kannattavinta on katsella niitä automalleja joiden hinnat ovat tällä hetkellä pohjamudissa. Jossain vaiheessa se lysti loppuu ja on syytä siirtyä katselemaan tuoreempia. Tai Nettiautoa, josta voi tosiaan hyvinkin löytyä se edullinen helmi.
Avatar
harriba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 273
Liittynyt: Ti 06.02.2007 23:08

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja harriba »

cille5 kirjoitti:Kiitos vastauksesta.

Onko japsiautojen moottoreissa pakkasnestettä vai ei?
Ei autoihin tehtaan mukaan laiteta pelkkää vettä missään päin maailmaa, koska nesteeltä vaaditaan mm. korroosiosuojaominaisuuksia. Neste myös nostaa kiehumispistettä. Joten jos huolto-ohjelman mukaan mennään niin siellä on aina jäähdytysnesteet.

Ajovalojen ja tuulilasin pesurit on sitten eri asia, sinne tuskin on lotrattu mitään -20C pesuaineita ellei auto ole jostain Sapporosta kotoisin. Minulla jäätyi ajovalojen pesurit, tosin haljenneet muoviosat eivät montaa euroa maksaneet.

Itse huusin yhden W220:sen JCP:n kautta, oliskohan kohta 30t km takana ilman oikeastaan mitään erityismurhetta. JCP:n palvelu pelasi mielestäni hyvin ja maksuliikenne PayPalin kautta oli helppoa ja nopeaa.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Niin se vaan lopulta saatiin Kylmänraudansepälle se oma CLS. Liki 15 vuotta siinä meni haaveillessa :-)
Suomesta ja Saksasta ei löytynyt mieluisaan hintaan mieluisaa, mutta Japanistapa löytyi. Hieman hitaanpi tapa, kun piti opetella uusia metkuja Japanin omatoimituontiin.
Ostin ns sisämarkkina-auton liikkeestä. Ei ehkä helpoin tapa (googlekääntäjähommia aluksi). Vaatii paneutumista hieman ja vaivannäköä.

Tämä AMG oli ns saksanversio, se oli kantakortin mukaan tilattu Saksaan uutena, mutta oli laivattu tai lennätetty reilussa kuukaudessa Japaniin kilpiin asti.
Auto tuli keskijapanista, missä ei suolata teitä. Sen kyllä huomaa.

http://www.garage-ill.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false; Liike myös entisöi mersuja.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja BHN »

Onnea! Näitä 55:ia on nettitietojen mukaan valmisettu 2700kpl 63:ia enemmän. Jostain syystä suhteessa väestömäärään suuri osa 55:sta on päätynyt suomeen kun olen näitä nähnyt siellä täällä.
Onko siinä jotkin led takavalot?
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

BHN kirjoitti:Onnea! Näitä 55:ia on nettitietojen mukaan valmisettu 2700kpl 63:ia enemmän. Jostain syystä suhteessa väestömäärään suuri osa 55:sta on päätynyt suomeen kun olen näitä nähnyt siellä täällä.
Onko siinä jotkin led takavalot?
Kiitos, auto on ollut hieman jopa mieluisa yllätys. Ilmeisesti Japanilaiset ovat yhtä rehtejä yhä kuin suomalaiset -70 luvulla, yleisesti ottaen. Olisi kyllä jäänyt minulta näillä ennakkotutustumisehdoilla auto
Turkkilaisilta ostamatta, maksamalla auto+rahti + ALV +tulli 3 kk etukäteen ennen auton ensinäkemistä :-)

Varmaan nämä kotimaan tiukat nopeusrajoitukset suosivat hankkimaan charggeripelin, joka antaa myös kävelyvauhdissa rajun kaasuvasteen, vapariin nähden.

Autoon on vaihdettu facelift peilit kameralla ja taakse facelift takavalot + uudekkaampi syylärin ritilä.

Huoltohistoria on hyvä, kuten kirkkaat vaihteistoöljyt ym todistivat oikeaksi.

PS. Tiedätkö CLS 55 AMG kokonaistuotantomäärän?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut Kylmänraudanseppä, La 23.11.2019 23:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
BHN
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 316
Liittynyt: To 20.06.2013 10:14

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja BHN »

En varmaksi tiedä. Jenkkisaitilla mainittiin että CLS 55 AMG:tä olisi valmistettu 2700kpl tjsp.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

BHN kirjoitti:En varmaksi tiedä. Jenkkisaitilla mainittiin että CLS 55 AMG:tä olisi valmistettu 2700kpl tjsp.
Ok, noin reilu 2 vuotta ollut valmistusikkuna. Määrä 2700 kpl kuulostaa pieneltä, voipa olla vaan jenkkimyynti. Muu maailma varmaan kyllä vähemmän näitä tilanneet, kuin jenkit.
Eli pieni on ollut valmistusmäärä jokatapauksessa ja epäilenpä hyväkuntoisten CLS 55 AMG: n arvon seuraavan 10 vuoden aikajänteellä mieluummin nousevan, kuin laskevan. Auto on siitä kiitollinen auto,
että 4 henkinen perhe voi sillä tehdä jopa lomareissujakin kapsäkkeineen, miellyttävän ajodynamiikan kera.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:Niin se vaan lopulta saatiin Kylmänraudansepälle se oma CLS. Liki 15 vuotta siinä meni haaveillessa :-)
Suomesta ja Saksasta ei löytynyt mieluisaan hintaan mieluisaa, mutta Japanistapa löytyi. Hieman hitaanpi tapa, kun piti opetella uusia metkuja Japanin omatoimituontiin.
Ostin ns sisämarkkina-auton liikkeestä. Ei ehkä helpoin tapa (googlekääntäjähommia aluksi). Vaatii paneutumista hieman ja vaivannäköä.

Tämä AMG oli ns saksanversio, se oli kantakortin mukaan tilattu Saksaan uutena, mutta oli laivattu tai lennätetty reilussa kuukaudessa Japaniin kilpiin asti.
Auto tuli keskijapanista, missä ei suolata teitä. Sen kyllä huomaa.

http://www.garage-ill.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false; Liike myös entisöi mersuja.
Hyvältä näytää tuossa rulien päällä vaihtuiko kone huoneesen rullat samalla?
hyvä että ei käynnyt kuten tuntuu valitettavan usein käyvän autojapanista muuttukin otsikoksi ogelmia japanista
Mökkillä
'
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 407
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Kylmänraudanseppä kirjoitti:
BHN kirjoitti:Onnea! Näitä 55:ia on nettitietojen mukaan valmisettu 2700kpl 63:ia enemmän. Jostain syystä suhteessa väestömäärään suuri osa 55:sta on päätynyt suomeen kun olen näitä nähnyt siellä täällä.
Onko siinä jotkin led takavalot?
Kiitos, auto on ollut hieman jopa mieluisa yllätys. Ilmeisesti Japanilaiset ovat yhtä rehtejä yhä kuin suomalaiset -70 luvulla, yleisesti ottaen. Olisi kyllä jäänyt minulta näillä ennakkotutustumisehdoilla auto
Turkkilaisilta ostamatta, maksamalla auto+rahti + ALV +tulli 3 kk etukäteen ennen auton ensinäkemistä :-)

Varmaan nämä kotimaan tiukat nopeusrajoitukset suosivat hankkimaan charggeripelin, joka antaa myös kävelyvauhdissa rajun kaasuvasteen, vapariin nähden.

Autoon on vaihdettu facelift peilit kameralla ja taakse facelift takavalot + uudekkaampi syylärin ritilä.

Huoltohistoria on hyvä, kuten kirkkaat vaihteistoöljyt ym todistivat oikeaksi.

PS. Tiedätkö CLS 55 AMG kokonaistuotantomäärän?
Tämä saitti väittää tuotantomääräksi reilu 6500 kpl:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... id=2461986" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieno auto, kyllä tuollainen kelpaisi :thumbup:
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

FinlandMerceds kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:Niin se vaan lopulta saatiin Kylmänraudansepälle se oma CLS. Liki 15 vuotta siinä meni haaveillessa :-)
Suomesta ja Saksasta ei löytynyt mieluisaan hintaan mieluisaa, mutta Japanistapa löytyi. Hieman hitaanpi tapa, kun piti opetella uusia metkuja Japanin omatoimituontiin.
Ostin ns sisämarkkina-auton liikkeestä. Ei ehkä helpoin tapa (googlekääntäjähommia aluksi). Vaatii paneutumista hieman ja vaivannäköä.

Tämä AMG oli ns saksanversio, se oli kantakortin mukaan tilattu Saksaan uutena, mutta oli laivattu tai lennätetty reilussa kuukaudessa Japaniin kilpiin asti.
Auto tuli keskijapanista, missä ei suolata teitä. Sen kyllä huomaa.

http://www.garage-ill.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false; Liike myös entisöi mersuja.
Hyvältä näytää tuossa rulien päällä vaihtuiko kone huoneesen rullat samalla?
hyvä että ei käynnyt kuten tuntuu valitettavan usein käyvän autojapanista muuttukin otsikoksi ogelmia japanista
Pakoputkisto on hieman vakiota hengittävämpi, nestecoolerin kiertoa tehostin selkeästi ja muokkasimme dynossa ohjelmaa paremmaksi. Ahtopaineen nosto tästä 0.8-0.9 bar aiheuttaa selkeän nousun imuilman lämpöön kovassa kuormituksessa kesäkelillä, mikä johtaa nakutusherkkyyden kautta todellisen sylinteripaineen laskuun pumppu 98 E : llä. Siksipä etenen maltilla, kun tarkoitus on ajaa pumppu 98 E : llä... mikä helpottaa esim itäplokin lomareissuja. Eli tyvestä puuhun maltilla, autoa on tarkoitus pitää itsellä kauan.

Nyt suorituskykyä rajoittaa eniten takarenkaiden pitokyky ja seuraava merkittävä suorituskyvyn kehittämispaikka on tasauspyörästön voimanjako.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

racer123 kirjoitti:
Kylmänraudanseppä kirjoitti:
BHN kirjoitti:Onnea! Näitä 55:ia on nettitietojen mukaan valmisettu 2700kpl 63:ia enemmän. Jostain syystä suhteessa väestömäärään suuri osa 55:sta on päätynyt suomeen kun olen näitä nähnyt siellä täällä.
Onko siinä jotkin led takavalot?
Kiitos, auto on ollut hieman jopa mieluisa yllätys. Ilmeisesti Japanilaiset ovat yhtä rehtejä yhä kuin suomalaiset -70 luvulla, yleisesti ottaen. Olisi kyllä jäänyt minulta näillä ennakkotutustumisehdoilla auto
Turkkilaisilta ostamatta, maksamalla auto+rahti + ALV +tulli 3 kk etukäteen ennen auton ensinäkemistä :-)

Varmaan nämä kotimaan tiukat nopeusrajoitukset suosivat hankkimaan charggeripelin, joka antaa myös kävelyvauhdissa rajun kaasuvasteen, vapariin nähden.

Autoon on vaihdettu facelift peilit kameralla ja taakse facelift takavalot + uudekkaampi syylärin ritilä.

Huoltohistoria on hyvä, kuten kirkkaat vaihteistoöljyt ym todistivat oikeaksi.

PS. Tiedätkö CLS 55 AMG kokonaistuotantomäärän?
Tämä saitti väittää tuotantomääräksi reilu 6500 kpl:
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... id=2461986" onclick="window.open(this.href);return false;
Hieno auto, kyllä tuollainen kelpaisi :thumbup:
Kiitos racer 123; tämä tuotantomääräilmoitus tuntuu uskottavammalta maailmanlaajuisesti! Kuitenkin kyseessä todellinen pientuotantomalli mersun volyymeillä; valmistusaika vain 18 kuukautta.
Fiini homma; vaikka ko auton jälleenmyyntiarvo mahtanee kiinnostaa lähinnä perikuntaani, sitten kun sen aika on.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Jyrmex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 229
Liittynyt: Ma 13.07.2015 07:34

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Jyrmex »

Japsituonnin valoista kysyisin.
Elikäs varustelistauksessa lukee: 616 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT LEFT-DRIVE.
Meneekös tässä tapauksessa etuvalot vaihtoon valokuvion takia?


T.

Jyrki
Avatar
Kylmänraudanseppä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 557
Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
Viesti:

Re: Auto Japanista?

Viesti Kirjoittaja Kylmänraudanseppä »

Jyrmex kirjoitti:Japsituonnin valoista kysyisin.
Elikäs varustelistauksessa lukee: 616 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT LEFT-DRIVE.
Meneekös tässä tapauksessa etuvalot vaihtoon valokuvion takia?


T.

Jyrki
Todennäköisesti sen voi asetuksilla muuttaa. Näistä valoista on useampia versioita, niin varmalla ei voi luvata.
--------------------------------------------------------

C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/

Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Vastaa Viestiin