mese s500 2006-2007
mese s500 2006-2007
Nyt pitäis vaihtaa vanha MB tollaseen s - sarjalaiseen.
Onko kokemuksia ja mitä vikoja kyseisessä laitteessa
yleisemmin esiintyy?
Onko kokemuksia ja mitä vikoja kyseisessä laitteessa
yleisemmin esiintyy?
MB 210 W
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: mese s500 2006-2007
Jos se on V kasi koneella, niin harkitse tarkoin sen ostoa !
Late Lapista.
Late Lapista.
Re: mese s500 2006-2007
Onko V8 koneisissa ongelmia?
Kysymyksessä on s 500 2005 mallin auto ajettu hieman yli 200 tkm
Kysymyksessä on s 500 2005 mallin auto ajettu hieman yli 200 tkm
MB 210 W
Re: mese s500 2006-2007
Hyvin usein tuppaa olla noi viissataset V8 mallejaLate Lapista. kirjoitti:Jos se on V kasi koneella, niin harkitse tarkoin sen ostoa !
Late Lapista.
Re: mese s500 2006-2007
Miksi?Late Lapista. kirjoitti:Jos se on V kasi koneella, niin harkitse tarkoin sen ostoa !
Late Lapista.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: mese s500 2006-2007
vanhempi m113 500 ihan kestävässä maineessa ,öljypumpun imuputken kumeja on ainakin jenkeissä vaihdeltu muutamiin yksilöihin, sitä moottoria tehty kai 2006 asti.
seuraavassa (550)M273 konemallissa enemmän tehoa mutta ei niin hyvää palautetta sen kestosta ole kuulunut,jakoketju ja imusarjanläppäongelmia ainakin.
seuraavassa (550)M273 konemallissa enemmän tehoa mutta ei niin hyvää palautetta sen kestosta ole kuulunut,jakoketju ja imusarjanläppäongelmia ainakin.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: mese s500 2006-2007
!
Muokkasin viestiä ja se häipyi näköjään kokonaan!
Late Lapista.
Muokkasin viestiä ja se häipyi näköjään kokonaan!
Late Lapista.
Re: mese s500 2006-2007
Jos m273, niin juuri niihin perehtyneenä kun yhden sellaisen juuri pihaan raahasin. Imusarjan läpissä ensimmäinen heikkopaikka on sellainen "kolmiolapa" josta alipainesylkky kääntää sekoitusläppiä. Muovinen klipare ja murtuu helposti. OE varaosana saa vaan koko imusarjan, mutta näkyypä niitäkin olevan uutena 500-600 väliin. Tarvikkeena saa uusia linkkuja ja sylkkyjä. Alkupään koneissa tosiaan jakopäässä voi olla vaivana ketjua ohjaava välipyörä V pankin alakohdassa. Huonoa materiaalia ja kuluu. V6 koneissa samassa pyörässä kiinni tasapainoakseli, joten se kait vielä herkempi. Itte ajattelin, että jos menny jo 200tkm niin varmaan laitettu tai sitten sattunu parempaa terästä... myös sylintereiden kovakromien ongelmista oon lukenu. Silloin kaiketi syö öljyä reilummin. Lohkoa ei vissiin saa korjattua putkittamalla tms. Eli vaihtokone... aika taloudelliselta tuntuva moottori ainakin 4,7 litraasena. Jos niinku ajattelee, että kaikki alta 15l on vähän
TJ
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: mese s500 2006-2007
USA:ssa missä nämä "perusmallit" yleisempiä, paikalliset foorumit kertoivat jostain kannen alueen öljyvuodoista alkupään W221 korisissa. Ilmaantui ihan pikkukilometreillä. Ei siis kyse sylinteriongelmista. En yhtään muista oliko iso remontti korjata ja kai ne nykyisin liikenteessä olevista jo on kuntoon laitettu.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: mese s500 2006-2007
DBFI kirjoitti:USA:ssa missä nämä "perusmallit" yleisempiä, paikalliset foorumit kertoivat jostain kannen alueen öljyvuodoista alkupään W221 korisissa. Ilmaantui ihan pikkukilometreillä. Ei siis kyse sylinteriongelmista. En yhtään muista oliko iso remontti korjata ja kai ne nykyisin liikenteessä olevista jo on kuntoon laitettu.
Näin erään tuttavani pojalla viissatasen konepelti auki V8 kasihan siellä oli, ja niin helevetin paskainen öljystä, jotta missään kuorma-autossakaan en ole nähnyt vastaavaa! siinä ei ainakaan olleet öljyvuodot pieniä! Kaverilla oli Mersu maasturi V8 ja korjattavaa riittu!
Late Lapista.
Re: mese s500 2006-2007
M112 ja M113 koneissahan on tyypillinen öljyvuodon paikka öljynsuodattimen jalassa olevassa lämmönvaihtimessa, josta vuotava öljy tietysti näkyy ja sotkee hyvin. Korjaus helppo ja halpa, uudet tiivisteet suodattimen jalkaan ja lämmönvaihtimen väliin. Omaan M112 koneeseen ne vaihdoin, melkein heti kun auton ostin. Venttiilinkopan tiivisteet tietenkin alkavat iänmyöten vuotamaan, mutta muutenhan nämä ovat erittäin lujia moottoreita.
Uudemmissa V6 ja 8 koneissa on alkupään malleissa tosiaan jakopää ongelmaa, mutta netistä löytyy tieto että millä moottorinumerovälillä niitä on. Muutenhan ne ovat tehokkaampia ja kulkevat vähän vähemmällä polttoaineella.
Uudemmissa V6 ja 8 koneissa on alkupään malleissa tosiaan jakopää ongelmaa, mutta netistä löytyy tieto että millä moottorinumerovälillä niitä on. Muutenhan ne ovat tehokkaampia ja kulkevat vähän vähemmällä polttoaineella.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95