mese s500 2006-2007

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Retired
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.04.2017 13:06

mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja Retired »

Nyt pitäis vaihtaa vanha MB tollaseen s - sarjalaiseen.
Onko kokemuksia ja mitä vikoja kyseisessä laitteessa
yleisemmin esiintyy?
MB 210 W
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

Jos se on V kasi koneella, niin harkitse tarkoin sen ostoa !

Late Lapista.
Retired
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Ma 24.04.2017 13:06

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja Retired »

Onko V8 koneisissa ongelmia?
Kysymyksessä on s 500 2005 mallin auto ajettu hieman yli 200 tkm
MB 210 W
B20
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ke 21.03.2012 13:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja B20 »

Late Lapista. kirjoitti:Jos se on V kasi koneella, niin harkitse tarkoin sen ostoa !

Late Lapista.
Hyvin usein tuppaa olla noi viissataset V8 malleja :D :D
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Late Lapista. kirjoitti:Jos se on V kasi koneella, niin harkitse tarkoin sen ostoa !

Late Lapista.
Miksi?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 859
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja -230k- »

vanhempi m113 500 ihan kestävässä maineessa :thumbup: ,öljypumpun imuputken kumeja on ainakin jenkeissä vaihdeltu muutamiin yksilöihin, sitä moottoria tehty kai 2006 asti.
seuraavassa (550)M273 konemallissa enemmän tehoa mutta ei niin hyvää palautetta sen kestosta ole kuulunut,jakoketju ja imusarjanläppäongelmia ainakin.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

!
Muokkasin viestiä ja se häipyi näköjään kokonaan!

Late Lapista.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Jos m273, niin juuri niihin perehtyneenä kun yhden sellaisen juuri pihaan raahasin. Imusarjan läpissä ensimmäinen heikkopaikka on sellainen "kolmiolapa" josta alipainesylkky kääntää sekoitusläppiä. Muovinen klipare ja murtuu helposti. OE varaosana saa vaan koko imusarjan, mutta näkyypä niitäkin olevan uutena 500-600 väliin. Tarvikkeena saa uusia linkkuja ja sylkkyjä. Alkupään koneissa tosiaan jakopäässä voi olla vaivana ketjua ohjaava välipyörä V pankin alakohdassa. Huonoa materiaalia ja kuluu. V6 koneissa samassa pyörässä kiinni tasapainoakseli, joten se kait vielä herkempi. Itte ajattelin, että jos menny jo 200tkm niin varmaan laitettu tai sitten sattunu parempaa terästä... myös sylintereiden kovakromien ongelmista oon lukenu. Silloin kaiketi syö öljyä reilummin. Lohkoa ei vissiin saa korjattua putkittamalla tms. Eli vaihtokone... aika taloudelliselta tuntuva moottori ainakin 4,7 litraasena. Jos niinku ajattelee, että kaikki alta 15l on vähän :)

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja DBFI »

USA:ssa missä nämä "perusmallit" yleisempiä, paikalliset foorumit kertoivat jostain kannen alueen öljyvuodoista alkupään W221 korisissa. Ilmaantui ihan pikkukilometreillä. Ei siis kyse sylinteriongelmista. En yhtään muista oliko iso remontti korjata ja kai ne nykyisin liikenteessä olevista jo on kuntoon laitettu.
Late Lapista.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 151
Liittynyt: To 26.06.2014 08:05

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja Late Lapista. »

DBFI kirjoitti:USA:ssa missä nämä "perusmallit" yleisempiä, paikalliset foorumit kertoivat jostain kannen alueen öljyvuodoista alkupään W221 korisissa. Ilmaantui ihan pikkukilometreillä. Ei siis kyse sylinteriongelmista. En yhtään muista oliko iso remontti korjata ja kai ne nykyisin liikenteessä olevista jo on kuntoon laitettu.

Näin erään tuttavani pojalla viissatasen konepelti auki V8 kasihan siellä oli, ja niin helevetin paskainen öljystä, jotta missään kuorma-autossakaan en ole nähnyt vastaavaa! siinä ei ainakaan olleet öljyvuodot pieniä! Kaverilla oli Mersu maasturi V8 ja korjattavaa riittu!

Late Lapista.
moska
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: La 16.02.2008 03:03
Paikkakunta: Oulainen

Re: mese s500 2006-2007

Viesti Kirjoittaja moska »

M112 ja M113 koneissahan on tyypillinen öljyvuodon paikka öljynsuodattimen jalassa olevassa lämmönvaihtimessa, josta vuotava öljy tietysti näkyy ja sotkee hyvin. Korjaus helppo ja halpa, uudet tiivisteet suodattimen jalkaan ja lämmönvaihtimen väliin. Omaan M112 koneeseen ne vaihdoin, melkein heti kun auton ostin. Venttiilinkopan tiivisteet tietenkin alkavat iänmyöten vuotamaan, mutta muutenhan nämä ovat erittäin lujia moottoreita.
Uudemmissa V6 ja 8 koneissa on alkupään malleissa tosiaan jakopää ongelmaa, mutta netistä löytyy tieto että millä moottorinumerovälillä niitä on. Muutenhan ne ovat tehokkaampia ja kulkevat vähän vähemmällä polttoaineella.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Vastaa Viestiin