Käyttöautona X164 GL450

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: Bluetooth?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Erään toisen säikeen audio bluetooth liitäntä postauksen seurauksena aloin ihmetellä miten saisin GL kanssa tän hoidettua. Viikonpäästä startataan kuukauden reissuun niin saattaa alkaa vaihtajan levyt käydä tylsiksi...

Autossa on puhelin bluetoot, mutta siitä kaiketi ei saa musiikkia soitettua. No tuli nyt ekaa kertaa muutenkkn kokeiltua parittaa puhelin. Onnistuihan se kun netistä löyti parituskoodin. Mutta miten sitten musiikki? Hanskalokerossa on piuha jossa on ilmeisesti Iphone yhteendopiva liitin. Ilmeisesti tarviis sitten jonkun tän tyylisen:
https://www.viseeousa.com/products/2007 ... ntegration

Ja tuon kautta sais streamattua musiikit soittimeen.

Autos on myös alkuperäiset telkkarit tenaville. Apparin puolella takapenkin alla on DVD soitin. Sen etupaneelissa on 2 aux liitäntää joissa 3 kpl rca liittimiä kummassakin video+audio L/R. Tohon kaiketi vois kans tökätä jonkun BT sovittimen ja sais streamattua piirrettyjä takapenkille? Toistaiseksi vielä menny monta reissua kattomalla putkeen samaa DVD levyä, muta olis se nyt varmaan mielekkäänpää pistää vaikka netflixiä niin ei tarviisi yhtä ja samaa kattoo :)

EDIT:

Tällä sais vissiin wifimä piirretyt liikkuun?

https://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayI ... spheader=1

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: Bluetooth?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Pitää koittaa jos sais jonku ebay myyjän myymään tommosen boveen BT adapterin johonku 30-40€ hintaluokkaan (käytetyn...) niin vois kokeilla... lyhyen perehtymisen pohjalta siinä olis parhaat ominaisuudet noista jotka saa tohon Iphone piuhaan.

Muita ehdotuksia? Tietty Comandin persiis varmaan on liitin mihin toi Iphone piuhakin menee ja sen vois korvata kokonaankin...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: Bluetooth?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Kesäloma lähestyy 8)

Heitin boxin GL katolle. Ollu viimeksi 203 farkun katolla. Muistin boxin isommaksi :wink:

Kuva

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Tuli tuupattua GL täydessä lastissa (kuukauden reissukamat) pohjoiseen. Ihan kohtuu janolla se meni vaikka kuormaa reilusti ja boxi katolla. Ja ihan kiva oli päästellä muuten mutta... alkas pikkuhiljaa hiki tulla jo kolmanneksen ajon jälkeen. Ei tahtonu tullailmaa kabiiniinsuuttimista. Se pienk hönkä mikä tuli oli kuitenkin ihan viileetä. Etenkin apparin puolen hönkäys oli todella voimaton. Manuaalisesti kun sääti puhallusta kovemmalle niin kohina lisääntyimutta ilmaa ei kulkenu... eli joku läppä sielä panttaa... mikään säätöjen rämpläys ei auttanu. sitte kun alkas olla kilsoja sen verran takana jotta ilikes pidättää P paikalle niin sammutin auton. Sitte uudesta puhallukset päälle ja kun hetken rämpläs sisäkiertoo päälle/pois ja automaatille, niin alkas normi tohina ja tukka heilua pääs! Taas kanavat auki ja eikun liikkeelle. No auton viilettyä alkoi pikkuhiljaasama vaiva. Joku säätyy javaan yhteen suuntaan. Lopulta taas ilmaa ei puhalla juuri nimeksikään... No uus pydähdys ja samat maneerit. Sittejätin pistämättäautomaatilla ja däädin puhalluksen vaan manuaalisesti. Näin pysyi kanavat auki loppumatkan.

Onkohan paneelin aivon vika vai jokin muu mekaanisempi läpän jumiminen tms...? Tuli pakattua läppärikin mukaan niin pihää koittaa vilkaista kun saa kamat autosta purettua.

Kuva

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Höyrystin jäätyy, liian vähän kylmäainetta järjestelmässä ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

dealer kirjoitti: Su 04.07.2021 18:28 Höyrystin jäätyy, liian vähän kylmäainetta järjestelmässä ?
:think: mutta jos heti alussa nappaa autolta pois ja säätää itse puhalluksen niin silloin pysyy auki. Vai voisko se jäätää nimen omaan vasta sitten kun puhalluksen tarve pienenee ja lämmin virtaus ei enää sulata ja sitämyöten jäätyy...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja dealer »

En oikein tiedä tuosta muuta kuin sellainen on mahdollista, että jokin reaktio tulee juuri helteellä jos on liian vähän kylmäainetta, vetää kennon jäähän. Itse olen yhdellä mersulla ajellut niin että oli tuo ongelma päällä, ja vasta tuli työmaalla samanlainen tapaus - asiakas sanoi että hän ihmettelikin miten auton alle oli valunut poikkeuksellisen paljon vettä pysähtymisen jälkeen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Nojoo, tuoskin oli kyllä mollemilla pysäyksillä isoot lammikot alla hetkenpäästä. Ja jos nyt oikein muistelen niin ei se ihan heti pysähdyttyä alkanu puhaltamaan sammuttamisen ja paneelin rämpläämisen myötä. Voinkos päätellä paineista tms. (Tai mitä * ylipäätään näyttää) onko kuinka vajaana? Tai no, ei siitä huollatamisesta mitään haittaa muutenkaan ole kun tiedä koska huollettu...

Ketäs täälä Rovaniemellä kannattaas alkaa häiritä aiheen tiimoilta?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Eikös tuo jäätymisteorian kevyt lisätutkinta olisi näppärä tehdä niin, että kun puhallus on selvästi hiipunut, niin ottaa vaan A/C:n pois päältä ja jatkaa matkaa kuin ennenkin. Jos näillä keleillä kohtuullisella viiveellä alkaa tulla taas (varsin kosteaa) ilmaa normaaliin tahtiin sisälle, niin olisi vahva viite jäätymisen suuntaan. Tai päinvastoin, jos se ei vaikuta puhallukseen, niin ainakaan pelkästään jäätymisestä ei voi olla kyse.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Nozki kirjoitti: Ma 05.07.2021 12:25 Eikös tuo jäätymisteorian kevyt lisätutkinta olisi näppärä tehdä niin, että kun puhallus on selvästi hiipunut, niin ottaa vaan A/C:n pois päältä ja jatkaa matkaa kuin ennenkin. Jos näillä keleillä kohtuullisella viiveellä alkaa tulla taas (varsin kosteaa) ilmaa normaaliin tahtiin sisälle, niin olisi vahva viite jäätymisen suuntaan. Tai päinvastoin, jos se ei vaikuta puhallukseen, niin ainakaan pelkästään jäätymisestä ei voi olla kyse.
Aivan totta. Ei pitäisi tarvita montaa minuuttiakaan kun lämmin ilma sulais jäät. Siinä tilantees kun autos alkoi olla lievästi sanottuna kuuma ja suuttimista tuli enää pieni hönkäys, joskin onneksi kylmää, ei tullu mieleen ottaa kompuraa pois päältä :)

Eiköhän tääläpäin käytetä tuota Autojerryä kun ei tarjouskilpailu ole tuonut yhtään vastausta?

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Ilmastointi on nyt huollatettu. Seuraava pidempi ajosiivu kertoo sitten vaikuttiko tuohon esilletulleeseen ongelmaan. Tarvetta huollolle kyllä oli, koska vajausta oli jo jonkun verran. Eli 970g oli jäljellä 650g. En tosiaan tiedä koska on viimeksi huollettu vai onko koskaan...

Autojerry kysely ei tuottanut valitettavasti yhtään tulosta. Kyselin sitten suoraan ja päädyin käymään Lapinlaatuautolla. Kiintee 69e sisältäen kylmäaineet. Oli huokein saamistani vaihtoehdoista ja homma meni kaikinpuolin sujuvasti.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: mihin puhallus katoaa?

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Pussijumppaa...

Kesken lomareisun iltapäivääsen maisema-ajelun Mersu pudotti perän tonttiin. Toinen takapussi kirjaimellisesti räjähti. Vaihtelin pussit ennen reisua uusiin alkuperäisiin NOS pusseihin. Eli käyttämättömiin mutta jo suht vanhoihin pussukoihin. Tai pussit ovat olleet kuulemma uudessa autossa kiinni ja purettu uutena muutostöiden myötä. Ihan hyviltä ne näytti mutta ehkä sitten aika oli tehnyt tehhävänsä... toinen pussi tuli minulle pitkäksi vedettynä ja tämä nyt hajonnut oli tavallisesti rullattuna.

Heitin ostetaan palstalle jo ilmoituksenkin jos jollakulla sattuis olla pussi lähistöllä jouten. Mutta vklopun aikana tulikin esille että kaveri perheineen ajelee pohjoiseen. Hän nappasi kyytiin kotopuolesta vielä ehyenä irroitetun vanhan pussin ja tänään pistin sen kiinni. On taas Mersu tassuillaan.

Kuva

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Va902
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 55
Liittynyt: To 27.09.2012 13:16

Re: Käyttöautona X164 GL450: pussijumppaa...

Viesti Kirjoittaja Va902 »

Oli ilo taas lukea pitkästä aikaa kun muistin käydä topikkia vilkaisemassa. Hienosti kirjoitettua ja kuvitettua tarinaa. :thumbup:

Itsellä on GL550:llä nyt jotain 5tkm takana ja onhan siinä kaikenlaista pikku puuhaa ollut. Itsekin käytin ilmastointihuollossa kun tuntui ettei ihan täydellä höngällä kylmää tullut, niin kyllähän sieltä syykin löytyi; aine oli 600g vajaa ohjearvosta. :shock: omassa yksilössä on erillisilmastointi taakse niin ainetta järjestelmässä jotain 1.25kg...

Omaani laitoin eflexfuelplus-sarjan. Ei ole oikein tullut mitään ekomatka-ajoa kokeiltua vielä mutta nurkkapyörityksessä etanolia menee herkästi parikyt litraa satkulle. Muutokseen tehdyn investoinnin takaisinmaksuaika lienee melko pitkä joten säästösyistä tuota tuskin kannattaa tehdä. Itse lohduttaudun sillä että edes Greta olisi minusta ylpeä kun arvioisi valintojani uuden teslan tuottaman koko elinkaaren aikaisen ympäristörasituksen kannalta versus jo 15v tehdyn (ja siten ostopäätöksen nollaimpakti ympäristölle) etanolikonvertoidun mersun vaakakupeissa punniten.

Noh, ei ympäristöaiheet tosipuheella valintojani ohjaa, mutta hauska pohtia miten lopunperin olen kuitenkin enemmän luonnonystävä kuin se teslakuski, vaikka ohuemmalla ajatustoiminnalla toiselta näyttäisikin. :D
fore33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Su 14.02.2021 08:04

Re: Käyttöautona X164 GL450: pussijumppaa...

Viesti Kirjoittaja fore33 »

Va902 kirjoitti: Ke 28.07.2021 20:40 Oli ilo taas lukea pitkästä aikaa kun muistin käydä topikkia vilkaisemassa. Hienosti kirjoitettua ja kuvitettua tarinaa. :thumbup:




Omaani laitoin eflexfuelplus-sarjan. Ei ole oikein tullut mitään ekomatka-ajoa kokeiltua vielä mutta nurkkapyörityksessä etanolia menee herkästi parikyt litraa satkulle. Muutokseen tehdyn investoinnin takaisinmaksuaika lienee melko pitkä joten säästösyistä tuota tuskin kannattaa tehdä. Itse lohduttaudun sillä että edes Greta olisi minusta ylpeä kun arvioisi valintojani uuden teslan tuottaman koko elinkaaren aikaisen ympäristörasituksen kannalta versus jo 15v tehdyn (ja siten ostopäätöksen nollaimpakti ympäristölle) etanolikonvertoidun mersun vaakakupeissa punniten.
Minä kans ajattelin vihreesti kun pitkän harkinnan jälkeen ostin GL450CDI:n nyt menen työmatkat pyörällä ja tuikkauksen jälkeen pakoputkesta tullut pelkkää vihreyttä.
Unohtamatta sitä että tuen samalla valtiota 1200€lla pa.veroa joka vuos, ihanaa.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: Käyttöautona X164 GL450: pussijumppaa...

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Mulla teki 204 ilmastointi saman tempun. Oltiin tultu 700km ja sateen jälkeen oli noin 20 lämmintä ja ilmastoinnin pyynti tais olla 18, suulakkeista kävi vaan hento hönkä, joka oli tosin kylmää. Sammutin ac:n ja ja pistin puhalluksen täysille niin muutaman minuutin päästä alko tukka hulmuaan :). Tukis kyllä tota jäätymisteoriaa, vaikka vahvasti veikkasin syylliseks vieressä istuvaa vaimoo :D
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: pussijumppaa...

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Moi
Oli ilo taas lukea pitkästä aikaa kun muistin käydä topikkia vilkaisemassa. Hienosti kirjoitettua ja kuvitettua tarinaa. 
Kiva kuulla jos mäistäkin jorinoista löytyy kiinnostavaan :). Koitetaan tänne postailla aina kun jotain sattuu ja tapahtuu. Jos jostain olis joskus hyötyä muillekin kun samanlaista ongelmaa esiintyy tai muutenvaan jos on esim tällaista autoa etsimässä...
Mulla teki 204 ilmastointi saman tempun. Oltiin tultu 700km ja sateen jälkeen oli noin 20 lämmintä ja ilmastoinnin pyynti tais olla 18, suulakkeista kävi vaan hento hönkä, joka oli tosin kylmää. Sammutin ac:n ja ja pistin puhalluksen täysille niin muutaman minuutin päästä alko tukka hulmuaan . 
Uskoisin kans että Dealerin diaknoosi osui oikeaan. Vajaatäytön syynä kennon huurtuminen tukkoon. Huollon jälkeen ei kertaakaan tehnyt vastaavaa. Joku erikoisuus on ilmaantunut kun satunnaisesti kuuluu hyvin korkeataajuinen "sihinä, vinkuna, tms.". Alkuun ajattelkn jotta tulisko huollon kälkeen ilmastoinnin venttiilistä, mutta kuuluu oli ilmastointi päällä tai ei. Ei siis kuulu aina kuitrnkaan... pitää seurata kuuluuko boxin irroittamisen jälkeen. Jos se olis joku ajoviimavinkuna...
Minä kans ajattelin vihreesti kun pitkän harkinnan jälkeen ostin GL450CDI:n nyt menen työmatkat pyörällä ja tuikkauksen jälkeen pakoputkesta tullut pelkkää vihreyttä.
Unohtamatta sitä että tuen samalla valtiota 1200€lla pa.veroa joka vuos, ihanaa.
Varmasti huikea peli ajella isolla V8 dieselillä. Joskin ei ole kyllä valittamista täs bensakoneeskaan noin niinku vetojen puolesta... bensa tietty maistuu, mutta kiinteät maksut about puolet tuosta dieselin rapiasta tonnista... reisussa tuli ajeltua lähemmäs 3000km. Paluumatkan kulutus oli sama kun menomatkankin, eli 12,2 sadalle. Ajetut kilsat oli ihme kyllä kilsalleen samat 545 vaikka reitti oli ihan eri... ainut ero oli, että mennessä keskinopeus 83 ja tullessa 80. Paluumatkallesattui pitkä huikonen soratietä. Auto ei ole ehkä omimmillaan 295 nakeilla irtosoratiellä vaikka maasturi onkin. Tai ainakkn tilannenopeutta on syytä laskea.

Reissussa rempat oli tosiaan räjähtäneen takajousen vaihto joka onnistui mukavasti asunnon asfalttipihassa. Sitten paikattiin tienpäällä takarengas tubelespikapaikalla. Lopulta ennen kotiinpaluuta vaihdatin taakse kulunriden Contien tilaan Sailunit. Edessä on puolikdi ajetut Nokiat. Ei mitään huonoa noista Sailuneista. Painoja meni vähän ja olivat varsin heitottomat. Kuulostavat myös hiljaisilta. Jos auto pysyy niin kauan että eteenkin tarvii niin laitansamanmoiset.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: pussijumppaa...

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Vertasitko etu ja takarenkaiden korkeus eron? Tämä on muistaakseni hieman kranttu siitä erosta, ettei ala käymään voimansiirron päälle.
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450: pussijumppaa...

Viesti Kirjoittaja Maastis »

joop79 kirjoitti: Su 01.08.2021 20:54 Vertasitko etu ja takarenkaiden korkeus eron? Tämä on muistaakseni hieman kranttu siitä erosta, ettei ala käymään voimansiirron päälle.
Moi, en vertaillut. Kyllähän niissä varmaan voi eroa olla kun eri valmistaja ja Nokiat jo enempi kuluneetkin. Olen ajanut autolla myös sekarengastuksella takana 295/40r21 ja edessä 265/45r21 eikä silloinkaan ole ilmennyt ongelmia. Olen lukenut myös jakolaatikoiden ylikuumenemisesta, mutta ymmärtääkseni niissä tapauksissa on sitten ongelmana ollut abs anturivikoja ja auto "luullut" tarpeen lukottaa jakista josta sitten ongelma... tämä vaan luetusta mutua.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Käyttöautona X164 GL450

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

GL on tullut ajeltua erinäisiä reisuja ja ihan kivasti on pelannut. Auto on ollut nyt pari vuotta ja kilsoja kertynyt noin 25tkm. Vähän alkanut poltella jos kokeilis päivitellä johonkin suuntaan. Mutta itseni tuntien nämä suunnitelmat saattaa ottaa aikaa, jopa vuosia... tai ratketa alta aikayksikön :). Eli nyt kun ei kuskailla vaunuja ja rattaita enään reisus mukana niin riittäis vähän pienempi. Maasturi se kuitenkin pitääs olla ja bensa ehkä kun noita kilsoja kertyy kuitenkin aika maltillisesti. Itseasiassa bensa hybrid houkuttanuteniten kun siinä olis vielä pienet käyttömaksutkin.... mutta, oon pitäny jonkinlaisena must juttuna, jotta vetomassaa pitää olla yli 3ton. Mieluummin se max 3.5... Siinä ei GLE/ML sitten tule kelpuutetuksi hybridinä, koska vetomassa pudotettu liki 2 tonniin. Lisäksi se akuston sijoittelu niin tökerösti syömään takaloosterin pohjasta tila... BMW olis vähän suuremmalla vetomassalla, mutta alle 2.5 sekin. Mutta... Cayenne löytyys 3.5ton vetomassalla. No sitten taas sekä Cayrnnen, että BMW takakontit on aika pienet kun jotenkin aloin verrata niitä ML/GLE kokoisiksi... Cayenne ei lisäksi ole saanut hybridiin (ei varmaan joukon muihinkaan) "off road" varustelua eli lukkoja eikä tuplanopeus jakista... mutta ton nyt vois antaa periksi kun tuli mettäajoihin ja muuhun lapsenmieliseen kuovitteluun hommattua Niva :). No katsotaan nyt miten ajatukset asian suhteen itää... Possua vois jokatapaukses käydä ainakin kokeilees...

Lapset on alkanu protestoida aihetta vastaan ja paahtoleivätkin pitää jo leikata tähdelliseen muotoon :), joskin L - lada leipäkin käy...

Kuva

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Vastaa Viestiin