Pientä vuotoa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
JaMeRsut
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 21.08.2019 16:13

Pientä vuotoa

Viesti Kirjoittaja JaMeRsut »

MB ml 270 CDI 5d Kombi vm.2004
Tälläinen nyt koe ajossa ollut ja havaitsin polttoainevuotoa,pumppu vaihdettu,oletettu vuoto oli siellä,mutta vuoto jatkuu,kylläkin vähempänä.
Onko nämä pienet vuodot normaalia tässä mallissa (2004),ja pientä polttoaineen tuoksahteluakin silloin tällöin?
Jos tähän,ja muutamiin tyyppivikoihin saisin vastauksia,olisin kovinkin kiitollinen. Itselle ensimmäinen diesel auto,kaipasin tietoa muutenkin.
Paljonko esim. öljynvaihtoväli? Vaihteiston öljyt? ym,ym. Kiitokset jo etukäteen. Ikäähän autolla jo on.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Pientä vuotoa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Ei vuoda jos on kunnossa. Mistä vuotaa, paljonko, pitää ensin selvittää. Kostuuko edelleen korkepainepumppu, vai onko suuttimien juuressa dieseliä, suodattimen ympäristö, entä polttoainelinjat lauhduttimelle jne.

Öljyt vaihtoon 10-20tkm riippuen öljyistä ja omasta fiiliksestä, laatikkoöljyt 60-100tkm välein.

Suuttimen pohjaprikkojen vuoto on tyypillistä, 'black death' haku antaa hyviä kuvia mitä tapahtuu jos ei asiaa hoida.

Imusarjan läpät jumittaa kun egr tuuppaa kakkaa koneeseen, hajoittaa kääntömoottorin (läpät ja egr voidaan kyllä poistaa käytöstä)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
JaMeRsut
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ke 21.08.2019 16:13

Re: Pientä vuotoa

Viesti Kirjoittaja JaMeRsut »

Ei vastaus mutta lisä kysymys. Onko miten tärkee käyttää talvella tuota maski/viimasuojaa tuossa em. mallissa ja merkissä? haitta/hyöty??
repal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 16.05.2012 08:42

Re: Pientä vuotoa

Viesti Kirjoittaja repal »

Mikäli edelleen siis korkeapainepumppu kostuu, niin muovisten polttoaineputkien tiivisteet tai jopa kaikki muoviputket vaihtoon vielä.

Itselläni on ollut vastaava ajossa nyt 6 vuotta ja täytyy kyllä sanoa, että auto on ollut varsin mukava ja vielä ongelmatonkin. Isoimpina remppoina taakse toinen iskaritolppa ja uusi korkeapainepumppu letkuineen. Muutoin on menty pikkukorjauksilla, alapallot taakse, eteen raidetangot ja ilmamassamittari, joita nyt menee mistä tahansa vajaa 400 tkm ajetusta.

Termari kannattaa vaihtaa, jos ei lämmöt nouse. Itse olen laittanut maskisuojan (solumuovilevy) konepellin säleikön ja jäähdytin paketin väliin siten, että suoja ei ole kiinni jäähdyttimissä.

Luonnollisesti kaikki öljyt vaihtoon, mikäli tällaiseen päädyt. Automaattiin 60 tkm vaihtoväli ja moottoriin olen itse vaihtanut 10 tkm välein (20 tkm taitaa olla normaali suositus). Perien ja jakovaihteiston öljynvaihtoväleistä en osaa sanoa, mutta jos vaihtaa vaikka samalla kun automaatin öljyt, niin riittänee varmasti.

Automaattihan toimii näissä varsin luistavasti, eli se on ominaisuus. Softaamalla ilmeisesti tuokin muuttuu. 270 CDI riittää normaaliin liikennöintiin, mutta ihmeitä ei kannata odotella lähes 2500 kg painavassa autossa. Moottorihan on käsitykseni mukaan varsin kestävä. Polttoainetta kuluu 9-10 ltr/100km, alle 9:n pääsy vaatii käytännössä pelkkää maantieajoa.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Vastaa Viestiin