W124 400E kiikarissa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Moi.

Orastavaa kiinnostusta havaittavissa linkin autoa kohtaan: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/10929462" onclick="window.open(this.href);return false;
Epämääräisen myynti-ilmoituksen lisäksi häiritsee, kun varustelistaus ei ihan täsmää kuvista saatuun käsitykseen.

VIN: WDB1240341B967215
Model 400E
Engine 119975 12 010600
Transmission 722366 03 853973
Order Number 0 3 226 71281
Order Location MUNICH BRANCH
Interior LEATHER - PALOMINO (264)
Paint 1 MALACHITE GREEN METALLIC (249U)
Approx. Build Date 1993-04

Code Description
281 STEERING WHEEL WITH SPORTS DESIGN (390 MM) AND GEARSHIFT LEVER IN LEATHER TRIM
471 ACCELERATION SKID CONTROL (ASR)
531 AUTOMATIC ANTENNA
570 FOLDING ARMREST, FRONT
580 AIR CONDITIONER
591 HEAT-INSULATING GLASS, ALL-AROUND, HEATED REAR WINDOW PANE (SINGLE-SHEET SAFETY GLASS)
600 HEADLAMP WIPER/WASHER
620 VEHICLES WITH CATALYST TECHNIQUE
682 FIRE EXTINGUISHER
751 BECKER RADIO GRAND PRIX 2000 VK RDS
855 NEW AUTOMATIC TRANSMISSION TAI 855 TEL. TELEAID AT "UPPER CENTER CONSOLE",NOKIA,D-NET
864 REAR ENTERTAINMENT (2 SCREENS)
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
877 READING LAMP IN THE REAR

Väri, sisusta, moottori ja vaihteisto täsmää ylläolevaan. Epäselvistä kuvista huomaa kuitenkin: sähköinen kuskin penkki, sähköikkunat (veivejä ei näy edessä eikä takana), pähkinäpuusomisteet, turvatyyny vänkärille, säilytyslokero etuistuinten välissä. Lisäksi varusteisiin on listattu vakionopeudensäädin, mutta sitä ei näe kuvasta. Joka tapauksessa nämä kaikki on käsittääkseni lisävarusteita myös 400E:ssä? Koodit 855 ja 864 ovat minusta outoja. Sammutinta ei ainakaan kuvissa näy, mutta voi olla tietty poistettu. Jälkiasenteinen? vetokoukkukin on mielenkiintoinen tällaiseen autoon :D Valonpesimen sulat näyttää puuttuvan ja edessä on jotkut kristalliumpiot. Tunkkauspaikan suojamuovi uupuu vasemmalta edestä. Myyjältä kysyin tuon VIN koodin, muuten en ole vielä yhteydessä ollut. Traficom ei löydä autoa rekisteri - eikä alustanumerolla? Eikö ole vielä rekisteröisty Suomeen?

Osaisiko joku selittää ristiriidat tuossa varustelistauksessa?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Hmm, mielenkiintoista. Rupesin penkomaan ensin tota koodia 855, ja monella ulkomaan foorumilla se on suoraan tulkittu 124 -malleissa olevan toi mainittu puhelin, mutta toisaalta on myös havaittavissa kommentteja, ettei sellaista ole oikeastaan edes ollut tarjolla, eikä kukaan tuolla koodilla varustetun 124:n omistaja tuntunut löytävän omista autoistaan mitään puhelimeen viittaavaa. Kyllä tosin puhelimen on saanut tehdasvarusteena, mutta 27-alkuisella koodilla. Löysin yhden mielenkiintoisen 124 cabrion myynti-ilmoituksen, jossa on tällainen teksti "1. SERIE VOR MODELL PFLEGE MIT MERCEDES AUSSTATTUNG CODE 855 MOTOR M 119 MIT 5-GANG-AUTOMATIK, ES WURDEN 1993 NUR 43 FAHRZEUGE OHNE OPTISCHE MODELLPFLEGE GEBAUT!" Eli jos oikein osaan lukea, niin 855 -koodilla on tehty vuonna -93 43kpl autoja, joissa on uusi tekniikka ennen kuin kori on faceliftattu. Tuo auto kyllä on ilmoituksen otsikon ja kuvien perusteella ihan muulla moottorilla kuin M119:llä, että tiiä niistä sitten: https://www.db-classic-cars.de/fahrzeug ... nd-7629460 Niin muuten, eikös tossa sun linkittämässä autossa ole sitä paitsi nelivaihteinen laatikko (722.366), että ei toimi senkään puolesta tuo teoria. Eikä siinä varsinkaan ole 722.6 -laatikko, jota muutamilla foorumeilla ihan faktana esitettiin tuon 855 -koodin merkitykseksi.

Omassa vuotta uudemmassa autossani muuten on sellainen koodi kuin 866, joka on EPC:n kuvauksen mukaan "MODEL 202/129 TECHNICAL MODIFICATION MY 95", enkä sillekään ole tähän mennessä löytänyt mitään selitystä, että mitä se käytännössä tarkoittaa. Voisivatko olla jotain samantyylisiä koodeja, joilla on jotain tiettyjä myöhemmän vuosimallin juttuja otettu jo vähän etukäteen tuotantoon?

Mun mielestä sammutin tuossa kuvan perusteella saattaisi olla. Kuskin istuimen etupuolella näkyy pieni kuin ylimääräinen verhoilun pala, joka voisi olla se sammuttimen päällä oleva huopa, tai siis sen osa. On kyllä niin järkyttävän huonot kuvat, että ihmetyttää, että miten tuommoisia nykyaikana kukaan saa edes toimeksi, puhumattakaan, että kehtaa laittaa ne myynti-ilmoitukseen... No sen verran niistä näkee, että jossain kylmässä maassa tuo lienee ollut käytössä, kun Defan pistoke on puskurissa sopivasti kolhitun paikan vieressä. Minkä maan kilpi mahtaa olla kojelaudan päällä, virolainenko? Vai onko se ihan Suomen kilpi, joka vaan mun silmään näyttää erikoiselta? Takana on roiskeläpät, edessäkin olisi kannattanut olla, kun maali on helmasta noinkin vahvasti kulunut pois. Muutenhan toi on ihan kivan näköinen, paitsi jo mainitut etuvalot.

Muuten noihin koodeihin en osaa sanoa. Meinbenz.de jostain ihmeen syystä ei ole listannut 400 E -mallia ollenkaan, niin siitäkään ei saa nyt mitään vinkkiä asiaan, eikä mitään järkevää tuolle 864:lle löydy mistään omista listoista eikä googlettamallakaan.

EDIT: Myyjän mielestä autossa on kitkaperä, mitähän se on tarkoittavinaan? Varmaan tuon myyntilauseen voi jättää huomiotta myyjän tietämättömyydestä johtuvana... Listan mukaan pitäisi olla ASR, jolloin perässä ei kai ole mitään sen kummempaa (paitsi muista poiketen pyörimisnopeusanturit on molemmille puolelle eikä vain yksi kpl perässä. En kyl tiedä, että ovatko ne ASR:n anturit perässä vai jossain pyörien yhteydessä kuten etuanturit).
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Nozki »

...niin vielä, jos olettaisi, että tämän aikakauden 400E olisi ollut vastaavilla vakiovarusteilla kuin vähän myöhäisempi E 420, niin sitten kuvista näkyvistä varusteista matkustajan airbag, keskikonsolin jalopuukantinen boksi, jalopuut pähkinää, takaistuimen pääntuet, 4kpl sähkölaseja ja etuistuinten sähkösäädöt olisivat olleet vakiona. http://meinbenz.de/preislisten/w124_pre ... 593lim.htm Että ehkäpä niitä sitten ei ole listattu varusteisiin.

EDIT vielä kerran...
Vakionopeussäädin ei ole ollut vakiona, eikä löydy varusteluettelosta (koodi 440), että en ihan mahdottomasti yllättyisi, jos sitä vaan ei myyjän puheista huolimatta ole, kuten ei invalidivarustustakaan. Ei sillä etteikö molempia olisi voitu jälkikäteen asentaa, mutta on toi ilmoitus tehty siinä määrin huolellisesti, että on aika helppo uskoa merkittävän osan tekstistä olevan enemmän tai vähemmän huuhaata.

ja EDIT ties kuinka monennen kerran, tän jälkeen rupean tekemään jotain muuta... :D
http://oudemercedesbrochures.nl/W124_40 ... _0892.html Tän tehtaan lehdistötiedotteen perusteella (sivu 8 ) kyllä se vakkarikin oli vakiona heti, kun 400E vuonna -92 tuli markkinoille. Eli tuossa kohdassa lienee meinbenzin listassa virthe (sillä tuskin sitä E 420:n vakiovarusteista olisi pois otettu).
Viimeksi muokannut Nozki, Ke 11.12.2019 10:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja karra »

Minullahan oli tuollainen kolmossarjalainen 1993 kuuden vuoden ajan. Mikäs tuo 864 koodi on sitten: 864 OM 606 D30LA IN W140 (löysin googlella)?

Sammutin näyttää pilkistävän kuskin penkin eureunassa, ja kuvat on siis todella tärähtäneitä :x

Kilpi vois olla Ruotsin kilpi, defakin puoltaa asiaa... niin ja ajovalot on kolmossarjan, kakkossarjan keulassa :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Iso kiitos vaivannäöstä. Yritin itse etsiä netin syövereistä, että olisiko "ylimääräiset" varusteet tosiaan ollut vakiona 400E mallissa, mutta en onnistunut löytämään. 855 ja 864 edelleen siis hieman outoja tähän koriin, mutta muut selittyy vakiovarustuksella.

Hyvä, kun on tarkempisilmäisiä. En tuota sammuttimen kulmaa osannut noteerata. Ja sama huomio umpioista, että E-mallin konepellille sopivat...
Kuvat on tosiaan huonoja, ja hauskaa kun takapenkistä on otettu kuva uusiksi :lol:
Täytyy soittaa myyjälle, mistä kaukaa on Suomeen rantautunut. Kun ei Trafikaan tiedä auton olemassaoloa...

Minkälainen fiilis Karralle jäi "nelisatkusta"?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Efraim »

MB:n tehtaan lisävarustekoodikirjassa (Code-übersicht für Sonderausführungen, SA) versio 3/1993 ei ole lainkaan varustekoodeja 855 ja 864. Siis tuon dokun mukaan sellaisia ei ole ollut olemassa 1993. Mutta jotain ne tarkoittavat - eivät vain aukea maallikolle.

Nätti väri tuo Malachite.
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1772
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

Ruottin kilpi tuo näyttäis olevan ja sama kilpinro näköjään tuossa ilmossakin??

Harvinaista, että moottorille menevät kumi/vaahtomuoviputket on ehjät. Näissä monesti valitettavasti näkee jeesusteippejä yms kötöstyksiä. Velimies osti omaan 500e:hen marmorilta uudet ne. Oli riittävän kalliit :wave:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Efraim
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Pe 17.04.2009 16:27
Paikkakunta: Manse, Riäväkylä

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Efraim »

Kun näpyttelee rekkarin PNG 442 osoitteeseen https://fu-regnr.transportstyrelsen.se/extweb saa tietoa. Siis Ruotsista tullut.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13272
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja karra »

JanneW124 kirjoitti:Minkälainen fiilis Karralle jäi "nelisatkusta"?
Kyllä se oli kiva auto, semmonen on mukava kesäkäyttöharrasteena mutta itse pilasin sen valitettavasti ajamalla sillä 6 talvea suolasohjossa, ja etenkin venäjän puolella tankkausreissulla - se kun oli meidän (silloisen) emännän käyttöauto, itse ajoin sillä aina kun sain auton alle, tuohon aikana minä ajelin enimmät ajot 4x4-Chevyllä.

Eli omani oli vesiväärimaalattu ja sen kori alkoi kukkimaan, auto meni sittemmin harrastajalle (on foorumilla) joka maalautti auton ja hänen piti tehdä siitä vaan kesäauto.

Oli mukava eli pehmeä ja hiljainen ajaa sekä suorituskyky oli ihan riittävä, maltillinen kulutus. Vei maantiellä vähemmin mitä 500E mielestäni. Mitä olen vajaamoottorisia satalankkuja ajellut niin kyllä nuo veekasit on ihan eri planeetalta, yleisen ajohabituksen perusteella.

Täällä on vertailua 400 vs 500: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =3&t=44804" onclick="window.open(this.href);return false;
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
tyko h
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 477
Liittynyt: Ke 10.03.2004 13:02

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja tyko h »

Kuljettajanpuolelta maalattu etulokasuoja, etuovi, takalokasuoja.
Apukuskinpuoli ainakin etulokasuoja.

Tuossa kilometrissä ja iässä varmasti ihan aiheesta, mutta miten tehty?
Vähän näyttää tarvikeloksulta kun ei oikein istuvuus ole ihan linjassa.

Itsekin tuollaista mietin, Unski silloin houkutteli nelisatkun sijasta ostamaan 300-24 ja 5-vaihteisella automaatilla, hyvä sekin Combo oli!
W903
V126
W203
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Soitin autosta myyjälle ja Ruotsistahan tuo tosiaan on Ähtäriin kulkeutunut. Tuotu länsinaapuriin Saksasta1996. Ollut jostakin syystä useamman vuoden leimaamatta Ruotsissa mutta nyt kuulemma kunnossa. Etulokarit tosiaan vaihdettu (tarvikkeet tod. näk) ja ainakin toista takakaarta paikattu/maalattu. Vänkärin puolella sähköikkunat ei toimi, on tilannut varaosat mutta ei vielä saanut niitä.

Muuten puheiden mukaan kaikki toimii, myös vakkari. Sammutinkin löytyy. Kuskin penkki ehjä. Huoltokirja uupuu.

Kaikesta huolimatta sen verran kiinnostaa että ajattelin käydä katsomassa alkuviikosta. Sitten näkee miten nuo maalaukset ovat onnistuneet ja muutenkin korin ja sisustan kunnon. Moottori ei ole tuttu ollenkaan, joten mitä siitä kannattaa huomioida? Johtosarja ilmeisesti heikko kohta, näkyykö se konetta purkamatta jos viallinen/ehjä?

Kiitokset tiedoista kaikille tähän asti!
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Tsekkaa varapyöräkotelon väri. Jos korinvärinen - vesiohenteisilla maalattu jo tehtaalla. Tuossahan pitäisi olla jo isot jarrut, joten sieltä parempi pysähtyvyys ja kalliimmat osat.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3813
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Timo L. kirjoitti:Tsekkaa varapyöräkotelon väri. Jos korinvärinen - vesiohenteisilla maalattu jo tehtaalla.
...
Varmaan hölmö kysymys, mutta kun tää oli itselle ihan uusi asia, niin siis puhutaanko nyt siitä, että minkä värinen se on ulkona pohjan puolella vai sisällä kannen alla? Omassa vesivärimaalatussa sisäpuoli oli vaaleahkon harmaa (mitä kori muuten ei ole) ja ulkopuolta en tosiaan ole havainnut katsoa ennen kuin se meni ruosteenstokäsittelyyn aikanaan heti alkuunsa.

Ilmeisesti siis vesiohenteisten värien käyttö ei alkanut täsmälleen samaan aikaan kun faceliftin korimuutokset tulivat?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14015
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Nozki kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Tsekkaa varapyöräkotelon väri. Jos korinvärinen - vesiohenteisilla maalattu jo tehtaalla.
...
Varmaan hölmö kysymys, mutta kun tää oli itselle ihan uusi asia, niin siis puhutaanko nyt siitä, että minkä värinen se on ulkona pohjan puolella vai sisällä kannen alla? Omassa vesivärimaalatussa sisäpuoli oli vaaleahkon harmaa (mitä kori muuten ei ole) ja ulkopuolta en tosiaan ole havainnut katsoa ennen kuin se meni ruosteenstokäsittelyyn aikanaan heti alkuunsa.

Ilmeisesti siis vesiohenteisten värien käyttö ei alkanut täsmälleen samaan aikaan kun faceliftin korimuutokset tulivat?
Näin olen antanut itselleni kertoa, että sisäpuolelta sen näkee. En vaan ole itse päässyt todistamaan, kun näpelöimäni E-faceliftit ovat tainneet kaikki olla harmaita tai mustia :roll: . Vesivärien käyttö alkoi vuoden 1993 aikana, ennen facelifitä. Tarkkaa aikaa en tiedä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1464
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Jos auto osoittautuu kaupanteon arvoiseksi, kannattaa vielä tilata Carfaxilta (carfax.se) auton historia. Kertoo katsastukset ja omistajanvaihdot kilometrilukemineen plus paljon muuta tietoa. Transportstyrelseniltä saisi sähköpostiin edellisten omistajien nimet, mutta vaatii ruotsalaiset pankkitunnukset...
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Timo L. kirjoitti:
Nozki kirjoitti:
Timo L. kirjoitti:Tsekkaa varapyöräkotelon väri. Jos korinvärinen - vesiohenteisilla maalattu jo tehtaalla.
...
Varmaan hölmö kysymys, mutta kun tää oli itselle ihan uusi asia, niin siis puhutaanko nyt siitä, että minkä värinen se on ulkona pohjan puolella vai sisällä kannen alla? Omassa vesivärimaalatussa sisäpuoli oli vaaleahkon harmaa (mitä kori muuten ei ole) ja ulkopuolta en tosiaan ole havainnut katsoa ennen kuin se meni ruosteenstokäsittelyyn aikanaan heti alkuunsa.

Ilmeisesti siis vesiohenteisten värien käyttö ei alkanut täsmälleen samaan aikaan kun faceliftin korimuutokset tulivat?
Näin olen antanut itselleni kertoa, että sisäpuolelta sen näkee. En vaan ole itse päässyt todistamaan, kun näpelöimäni E-faceliftit ovat tainneet kaikki olla harmaita tai mustia :roll: . Vesivärien käyttö alkoi vuoden 1993 aikana, ennen facelifitä. Tarkkaa aikaa en tiedä.
Joo täytyy katsoa. Minulla on facelift ja 1-sarjalainen joten voin niistä ainakin verrata, minkä värisiä ovat. Olen lukenut tuon Timon väitteen joskus aiemminkin ja katsonutkin omista autoista mutten tietenkään enää muista, minkä värisiä ne missäkin ovat.
Wikke kirjoitti:Jos auto osoittautuu kaupanteon arvoiseksi, kannattaa vielä tilata Carfaxilta (carfax.se) auton historia. Kertoo katsastukset ja omistajanvaihdot kilometrilukemineen plus paljon muuta tietoa. Transportstyrelseniltä saisi sähköpostiin edellisten omistajien nimet, mutta vaatii ruotsalaiset pankkitunnukset...
Kiitos vinkistä :thumbup:
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
Häksä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 576
Liittynyt: Su 27.03.2011 10:47
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja Häksä »

Erittäin luotaantyöntävä myynti-ilmoitus, mutta voihan tuo olla hyvä aihio. Vaihtelee vaan alkuperäisiä osia väärien tilalle :thumbup:

Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1270
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 400E kiikarissa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Kävin tätä katsomassa. Autossa oli paljon hyvää, mutta liikaa laitettavaa omaan tarpeeseen tällä hetkellä.

Auto oli ulkoapäin melko siisti. Moottori kävi todella nätisti. Kaikki varusteet tuntuivat toimivan. Ajaessa kaikki vaikutti ihan normaalilta, ei tärissyt, melunnut tms. Siis ihan mersumainen ajaa. ASR tuntui toimivan. Tehoreserviä ei oikein uskaltanut luikkaalla sohjokelillä kutitella.

Laitettavaa oli ainakin puhallin joka piti karmeaa ääntä, tuulilasissa alareunassa halkeama, jarrupalat loppu joka nurkasta ja umpiot. Sisusta oli ihan ok, mutta nuhjuinen. Kaipaisi jonkun verran paneutumista. Ajaessa ratti oli jonkun verran vinossa oikealle kun auto kulki suoraan. Palaneen polttimon merkkivalo ei toiminut (tuning umpioissa ei ollut sumuvaloja niin poistettu kätöstä?) eikä myöskään jäähdytysveden määrän varoitusvalo.

Alustaa en kunnolla päässyt tutkimaan mutta sen verran näin, että jotain tukivarsia oli uusittu Ainakin pintaruostetta oli havaittavissa siellä täällä, muttei mitään vakavaa osunut silmään. Kannattaisi kuitenkin tutkia pohja ja helmat paremmin, minulla ei mielenkiinto riittänyt.

Huoltokirjaa ei ollut minkäänlaista. Carfaxista selvittelin Ruotsin historiaa, jos jotakuta kiinnostaa tämä auto niin voin lähettää.

Tästä varmasti joku saa hyvän projektin, minä en nyt sellaista ollut vailla.

Edit. Meinasin unohtaa, mutta varapyöränkotelo oli harmaa, eli ei todennäköisesti vesiväreillä maalattu
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Vastaa Viestiin