Distronic Plus

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

Muutaman kerran on nyt käynyt V250:ssä että tulee herja "Dirty Radar Sensors". Silti sensoreissa ei pahemmin likaa näy. Useimmiten kun vaan jatkaa ajamista herja katoaa itsestään vaikka keli muuttuisi mihin suuntaan vaan. Veholla katsoivat vikakoodit ja mitään ei löytynyt. Onko noi oikeasti noin herkät ettei tarvi olla edes näkyvää kuraa ilmassa vaan pieni kosteus riittää. Tuo ei muuten haittaisi mutta kun en ole vielä löytänyt valintaa jolla saisin tuon tapahduttua Distronicin pois ja voisi ajella perinteisellä vakionopeussäätimellä. Muistaakseni C207:ssa näin oli. Itselleni vakionopeussäädin ei ole mukavuusvaruste vaan paremminkin apuväline, joten vähän ikävä vaiva. Onko muilla ollut samaa vaivaa ?
Dieselross
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 101
Liittynyt: Ti 27.12.2016 15:03

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja Dieselross »

Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.

Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Rossin Dieselit
C218 CLS 350 CDI 4matic -12
W212 E 220 CDI -11
W204 C 200 CDI -11
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

Dieselross kirjoitti:Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.

Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Eipä tullut mieleen sinä harmituksessa ja ihmettelyssä että rajoitinta tosiaan voi käyttää paremman puutteessa, kiitos muistutuksesta. En tiedä onko minulla kyse kurasta kun esimerkiksi viimeisellä yhtä mittaisella 350 km siivulla takkusi 3 kertaa heti matkan alussa noin 1 tunnin ajon jälkeen. Jatkoin vaan ajoa ja keskimäärin 4 minuutin kuluttua tuli teksti "Distronic Enabled". Matkan loppupäässä kuraa lensi enemmän silti ei ongelmia.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 577
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

OtivusRem kirjoitti:
Dieselross kirjoitti:Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.

Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Eipä tullut mieleen sinä harmituksessa ja ihmettelyssä että rajoitinta tosiaan voi käyttää paremman puutteessa, kiitos muistutuksesta. En tiedä onko minulla kyse kurasta kun esimerkiksi viimeisellä yhtä mittaisella 350 km siivulla takkusi 3 kertaa heti matkan alussa noin 1 tunnin ajon jälkeen. Jatkoin vaan ajoa ja keskimäärin 4 minuutin kuluttua tuli teksti "Distronic Enabled". Matkan loppupäässä kuraa lensi enemmän silti ei ongelmia.

On tuo silti aika kökkö kiertotie. Miksi se ei muutu tavalliseksi vakionopeussäätimeksi silloin kun se tutka ei toimi ? Luultavasti softassa olisi pikku juttu kuv joku viitsisi koodata.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Se on varmaan jokin turvallisuusperiaate, että kuski ei vahingossa kuvittele ajavansa adaptiivisessa moodissa mutta onkin normivakkarilla. Riittäisi jos näyttäisi mittaristossa erillisenä (koko ajan näytössä olevana) kumpi moodi adaptiivinen/tavallinen on käytössä...?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

x_ismo kirjoitti:
OtivusRem kirjoitti:
Dieselross kirjoitti:Yleensä noissa omissa W212 ja W218 Distronic pelaa muuten hyvin, mutta lumi-/räntäsateella putoaa toisinaan pois kun siihen suojalevyyn/tähteen jää tarpeeksi räntää kiinni.

Viiksen päästä painamalla sen saa vaihdettua nopeudenrajoittimeksi, tosin nopeuden pitäminen vaatii kaasupolkimen painamista.
Eipä tullut mieleen sinä harmituksessa ja ihmettelyssä että rajoitinta tosiaan voi käyttää paremman puutteessa, kiitos muistutuksesta. En tiedä onko minulla kyse kurasta kun esimerkiksi viimeisellä yhtä mittaisella 350 km siivulla takkusi 3 kertaa heti matkan alussa noin 1 tunnin ajon jälkeen. Jatkoin vaan ajoa ja keskimäärin 4 minuutin kuluttua tuli teksti "Distronic Enabled". Matkan loppupäässä kuraa lensi enemmän silti ei ongelmia.

On tuo silti aika kökkö kiertotie. Miksi se ei muutu tavalliseksi vakionopeussäätimeksi silloin kun se tutka ei toimi ? Luultavasti softassa olisi pikku juttu kuv joku viitsisi koodata.
Samaa olen ihmetellyt/harmitellut. C207 '10 oli valikossa valinta jolla Distronic ominaisuuden sai pois päältä jolloin se käyttäytyi normivakkarin tavoin. Tästä en ole samaa löytänyt.
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

MiHe kirjoitti:Se on varmaan jokin turvallisuusperiaate, että kuski ei vahingossa kuvittele ajavansa adaptiivisessa moodissa mutta onkin normivakkarilla. Riittäisi jos näyttäisi mittaristossa erillisenä (koko ajan näytössä olevana) kumpi moodi adaptiivinen/tavallinen on käytössä...?
Siellä on oma logo mittaristossa josta tietää että se on päällä. Toisaalta tuntee sen heti takapuolessakin kun ei mitenkään ala reagoimaan ainakin kun ei etäisyyssäätö ole ihan minimissä. Taidat kuitenkin olla oikeassa syystä.
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

Mulla on w205, jossa distronic. Kun sen laittaa päälle, niin näytöön tulee muutamaksi sekunniksi viesti, mutta ei mittaritaulussa muuten ole mitään palavaa logoa, josta näkee onko vakkari päällä. Mun edellisessä autossa eli volkkarissa oli sellainen nopeusmitarin kuva, joka kertoi oliko vakkari päällä ja sitten kun tutka huomasi edellä olevan auton, siihen "mittarivalon" viereen tuli auton kuva, josta tiesi, että tutka seuraa edellä olevaa autoa.
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Saat sieltä valikosta sen distronic "animaation" näkymään jatkuvasti.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

Joo, sieltä sen näkee, mutta tulee harvoin sitä valikkoa pidettyä päällä.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja Nippe »

jawa59 kirjoitti:Mulla on w205, jossa distronic. Kun sen laittaa päälle, niin näytöön tulee muutamaksi sekunniksi viesti, mutta ei mittaritaulussa muuten ole mitään palavaa logoa, josta näkee onko vakkari päällä. Mun edellisessä autossa eli volkkarissa oli sellainen nopeusmitarin kuva, joka kertoi oliko vakkari päällä ja sitten kun tutka huomasi edellä olevan auton, siihen "mittarivalon" viereen tuli auton kuva, josta tiesi, että tutka seuraa edellä olevaa autoa.
Kyllä mulla tulee 205:ssä siihen nopeusmittarin viereen niitä punasia palkkeja kun Distronic on käytössä. Palkkien paikka ja määrä vaihtelee oman ja edessä ajavan nopeuden mukaan. HUD:issa näkyy myös Distronic nopeus.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
jawa59
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: To 25.10.2018 22:26

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja jawa59 »

On mullakin punaisia palkkeja. Hudia ei ole. Käsittääkseni tämä nopeusmittarin näköinen merkki oli ainakin joskus samanlainen kaikilla automerkeillä. Mersusta en tiedä, kun tää on eka. Joo noi palkithan paljastaa, että distronic on päällä. Sitä en muista, että jos ei ole ketään edessä, niin palaako aina yksi palkki. Mitenhän muissa mersun malleissa on asia hoidettu?
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 762
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja Nippe »

jawa59 kirjoitti:Sitä en muista, että jos ei ole ketään edessä, niin palaako aina yksi palkki.
Palaa aina nopeudesta riippuen yksi tai kaksi palkkia.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
S205 C250d -14
CL203 C200K -02

ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
OtivusRem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 79
Liittynyt: Ke 21.10.2015 21:57

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja OtivusRem »

jawa59 kirjoitti:On mullakin punaisia palkkeja. Hudia ei ole. Käsittääkseni tämä nopeusmittarin näköinen merkki oli ainakin joskus samanlainen kaikilla automerkeillä. Mersusta en tiedä, kun tää on eka. Joo noi palkithan paljastaa, että distronic on päällä. Sitä en muista, että jos ei ole ketään edessä, niin palaako aina yksi palkki. Mitenhän muissa mersun malleissa on asia hoidettu?
C207 ja V250 tulee kuvio jossa kaksi autoa nokakkain ja huutomerkki välissä ja tietty nuo nopeusmiittarin palkit. Jotka on muuten tosi kätevät kun niistä näkee nopeus eron edellä ajavaan, kätevä etenkin huonolla näkyvyydellä.
JaMus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Su 21.02.2021 19:35

Re: Distronic Plus

Viesti Kirjoittaja JaMus »

Kysymys distronic plussan kalibroinnista. Mulla kun asettaa tyhjällä tiellä nopeuden vaikka 120 niin vakkari rupeaa pitämään nopeutta 5-7 km/h pienempänä vaikkei tutka (punaisten palkkien perusteella) havaitse edessä mitään väistettävää. Myös kiihdytys takaisin haluttuun nopeuteen tapahtuu mahdottoman lievällä kaasun lisäyksellä. Onko jotain konstia käskeä härveli kalibroimaan itseään, pitääkö sorkkia Starilla asetuksia vai mikä auttaisi.
Tutka toimii ihan fiksusti kun havaitsee edessä esteitä. Ongelma saattoi tulla samaan aikaan kun auton koko ohjelmistosta väännettiin / optimoitiin lisää tehoa. w205 220d 2015
Vastaa Viestiin