MB A250e plugin hybrid 2020

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Dingenjör kirjoitti: Ke 18.11.2020 09:55 Joo Teslat tuntuu poikkeuksetta ajavan kesälläkin 100 tuntumassa motarilla. Kaipa se täytyy vaan hyväksyä, että tuo kulutus on mitä on 😬
Siis A250e:n kulutukselle ei paljon mitään voi jos jättää huomiotta kuljettajan ajotavan ja lämppärin asetukset mutta autovalmistaja pystyisi tuohon talvikelin kulutukseen vaikuttamaan esim. sillä lämpöpumppua käyttävällä lämmityslaitteella.

En tiedä tarkemmin miten muut merkit tekevät, ei taida lämmöntalteenottoa olla? Siinä helposti lika/pöly ongelmana talteenottokennoissa. Jos sisäilmasta poistettaisi kosteus ja kierrätettäisi valtaosa ilmasta niin lämmitykseen kuluva energia vähenisi murto-osaan.

Auton esilämmityksestä johdon nokassa on apua mutta se lämpö menee äkkiä hukkaan kun kabiiniin tuodaan ulkoa kylmää ilmaa ja liki saman tien puhalletaan ulos lämmitettynä.

Mitenkäs tuon RH:n sähköpirssin lämmityslaite on toteutettu?
Bleon
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 19.11.2020 08:29

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Bleon »

Morjensta

Ymmärsin muutamasta aiemmasta viestistä että on käyty jälkiasentamassa ccs pikalatausliitin a250e:hen.
Ymmärsinköhän oikein ja missähän asennukset on tehty?
Kysäisin veholta automyyjältä asiaa kesällä jolloin sanottiin että ”valitettavasti ccs pikalatausliittimen jälkiasennus autoihin ei tule olemaan mahdollista”.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Risto113 kirjoitti: To 01.10.2020 16:15 Itsellä on Mitsun Outlander, ja tässä kone käynnistyy aina, jos lämpötilan pyynti on yli 10C enemmän kuin ulkona. Eli joka syysaamu käynnistyy, ja käy alle kilometrin.
Talvella käy pidempään.
Jos Outlanderisi on sigun mukaisesti vuodelta 2014, uusi toimii jo paremmin tuossa kysymyksen talvikäytön tilanteessa. Juuri tästä turhasta käytöstä on mennyt valmistajalle niin paljon palautetta, että uudempi Outlander käsittääkseni suostuu pelkkään sähköajoon muutaman asteen pakkaskelissäkin.

Ihan turhaa sitä kylmää polttomoottoria on herätellä pakkasella ollenkaan muutaman kilometrin kauppareissulle. Mitään vaaraa tekniikalle ei aiheudu, jos EV ajotila toteutetaan oikein, eli sähköajona tehopyynnöstä riippumatta. Uudemmalla Outlanderilla tämä onnistuu, koska bensakonetta tehokkaammat sähkömoottorit ovat pääasiallinen voimanlähde eikä tojotahybridin kaltainen apumoottori.

Oulun talveen sopivaa hybridiä hakemalle voisi vihjaista, että Outlander kääntyykin hieman A-sarjalaista ketterämmin, vaikka ei siltä näytäkään. Outlander on myös oikea nelivetoinen sähköauto, jossa on bensakäyttöinen range extender, eli voimalinja on niin sähköinen, ettei auto edes kykene liikahtamaan paikaltaan mäntämoottorilla, joka käyttää aggregaattia (ja vetää etuvedon apuna maantienooeuksilla silloin kun sarjahybridin hyötysuhdetta voi optimoida vaihtamalla sen rinnakkaishybridiksi).
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

oem kirjoitti: Ke 21.10.2020 09:56 Saako takapenkin turvavöiden muistutuslätkää näytössä mitenkään pois toiminnasta?
Penkki yleensä tyhjä ja silti tuo mainostettu tai ainakin varusteissa mainittu muistutin näkyy aina vähän aikaa lähdössä.
Onko se oikeasti muistutin? Miltä kojetaulussa näyttää kun napsautat yhden takaturvavyön kiinni ennen käynnistystä?

Ei mitään tietoa näistä uusista, mutta minun W212 (etu)turvavyömuistutin kyllä kilkattaa kelloa varoituksen lisäksi. Takapenkin vöistä ei kojetauluun tule mitään turvavyöMUISTUTINTA, vaan takapenkin turvavöiden vallitseva käyttötilannetieto, josta näkee millä paikoilla takana on turvavyö käytössä. Lapsia kuskaava kuljettaja voi helposti verrata takaturvavöiden määrää peilissä näkyvien naamojen määrään, koska asia on joka tapauksessa hänen vastuullaan.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja oem »

^Kiinnitetyt takaturvavyöt näkyy lätkässä harmaina. Takapenkki tyhjä.
En tiedä onko joku EU varuste kun kuulemma muissakin autoissa noita on.
Poistuu näytöstä joka kerta muutamassa sekunnissa tai jos kuittaa sen ratin painikkeesta.
A250e 2020 W177
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja RH »

DBFI kirjoitti: Ke 18.11.2020 10:06 Mitenkäs tuon RH:n sähköpirssin lämmityslaite on toteutettu?
Lämpöpumppu. Tuohan on muutoinkin aika kätevä kapistus. Jos akussa on tarpeeksi virtaa, voi ilman pakkolataustakin laittaa latausjohdon kiinni ja ajastaa auton lämpiämään ennen lähtöä kuin erillisellä sisätilalämmittimellä, paitsi että autoon ei pääse tulemaan tukalan kuuma, vaan lämpötila on etukäteen säädetyn mukainen, esim. se 20 astetta, ihan siis kuin polttoainelämmittimellä. Siihen sitä voi verrata myös, koska toimii kännyapilla ilman sitä johdon kiinnittämistäkään ja ajastamista, mutta sitten lähtee rangesta tuossa esilämmityksessä helposti heti 7-8km, ja sen toiminta-aika on niin lyhyt, että pitää pitää osata lähteä liikkeelle just eikä melkein.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Hyötysuhteensa vuoksi lämpöpumppu on vastuksia loogisempi valinta sähköauton lämmitysjärjestelmäksi.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

RH kirjoitti: Su 22.11.2020 12:57 Lämpöpumppu. Tuohan on muutoinkin aika kätevä kapistus. Jos akussa on tarpeeksi virtaa, voi ilman pakkolataustakin laittaa latausjohdon kiinni ja ajastaa auton lämpiämään ennen lähtöä kuin erillisellä sisätilalämmittimellä, paitsi että autoon ei pääse tulemaan tukalan kuuma, vaan lämpötila on etukäteen säädetyn mukainen, esim. se 20 astetta, ihan siis kuin polttoainelämmittimellä. Siihen sitä voi verrata myös, koska toimii kännyapilla ilman sitä johdon kiinnittämistäkään ja ajastamista, mutta sitten lähtee rangesta tuossa esilämmityksessä helposti heti 7-8km, ja sen toiminta-aika on niin lyhyt, että pitää pitää osata lähteä liikkeelle just eikä melkein.
Eikös tuo muilta osin ole sama kuin mersun plugarikin (tai sähkömalli), se lämpöpumppu versus pelkkä lämmitysvastus vaan erona?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja RH »

DBFI kirjoitti: Su 22.11.2020 16:53
RH kirjoitti: Su 22.11.2020 12:57 Lämpöpumppu. Tuohan on muutoinkin aika kätevä kapistus. Jos akussa on tarpeeksi virtaa, voi ilman pakkolataustakin laittaa latausjohdon kiinni ja ajastaa auton lämpiämään ennen lähtöä kuin erillisellä sisätilalämmittimellä, paitsi että autoon ei pääse tulemaan tukalan kuuma, vaan lämpötila on etukäteen säädetyn mukainen, esim. se 20 astetta, ihan siis kuin polttoainelämmittimellä. Siihen sitä voi verrata myös, koska toimii kännyapilla ilman sitä johdon kiinnittämistäkään ja ajastamista, mutta sitten lähtee rangesta tuossa esilämmityksessä helposti heti 7-8km, ja sen toiminta-aika on niin lyhyt, että pitää pitää osata lähteä liikkeelle just eikä melkein.
Eikös tuo muilta osin ole sama kuin mersun plugarikin (tai sähkömalli), se lämpöpumppu versus pelkkä lämmitysvastus vaan erona?
A250e:stä kokemusta vain luetun ja vieressä seisotun perusteella :D . Varmaankin noin.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

RH kirjoitti: Su 22.11.2020 17:13
A250e:stä kokemusta vain luetun ja vieressä seisotun perusteella :D . Varmaankin noin.
Oma kokemuspohja vain puolet tuosta. En ole koskaan päässyt vieressä seisomaan. :oops:
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja oem »

Ajoin tänään 37 km suuntaan ja puolen tunnin päästä takaisin. Ei esilämmitystä, lämpötila +3, märkä tie, nastarenkaat, vakionopeusssäädin 108 lukuunottamatta noin 3 km molemmissa päissä mennessä ja palatessa. Sähkö vaihtui bensiinille matkassa 46km eli paluumatkalla.
A250e 2020 W177
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja oem »

Paljonkohan tuon ilmapumputtoman lämmityksen maximiteho on. 4-6kW?
Onneksi liikkeelle pääsee alle tunnissa :D .
Ainakaan ei kannata pitää puhallnta "täysillä" eikä ikkunoita auki esilämmityksen aikana jos muutenkaan.
A250e 2020 W177
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja RH »

oem kirjoitti: Su 22.11.2020 20:02 Paljonkohan tuon ilmapumputtoman lämmityksen maximiteho on. 4-6kW?
Onneksi liikkeelle pääsee alle tunnissa :D .
Ainakaan ei kannata pitää puhallnta "täysillä" eikä ikkunoita auki esilämmityksen aikana jos muutenkaan.
Persgrilli pienellä teholla + varovainen lämpöpyyntö lämmityslaitteelta saattaisi olla toimiva kikka myös... :eh: :?
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja oem »

Tarkoitin tuolla "alle tunnissa" sitä ettei maksimiteho ole päällä kuin minuutteja eikä kilowattitunteja siitä kerry.
Auto lämpenee sisältä kiitettävän nopeasti.
Auto on tallissa +14. Näillä ilmoilla asettamani +20 sisälämpötila toteutuu parin kilometrin ajamisella eikä lämmityslaite puhalla enää "kuumaa" automaattiasetuksella.
Esilämmityksestä ei ole kokemusta.
A250e 2020 W177
Dingenjör
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 15.07.2020 14:53

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Dingenjör »

Kokeilin ajaa keskivertoa pidemmän matkan, 240km, käyttäen pelkkää Battery Level ajotilaa. Eli bensamoottorin voimalla. Auto käyttää sähkömoottoria ajamiseen ainoastaan jarrutuksista kertyneellä energialla.

Sähköllä ajoa kertyi jopa 20km, joka on melko yllättävää. Lähinnä alun ja lopun kaupunkiajot varmaan toi isoimman osan sähköllä ajamisesta.

Keskinopeus: 78km/h
Kulutus: 6,2l/100km

Ulkolämpötila 0-2 astetta plussalla.

Kulutus nastarenkaat huomioiden ihan siedettävä. Toivottavasti kesällä päästään pienempiin lukemiin.
A250e -21
Avatar
Pikku Mersu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 548
Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Pikku Mersu »

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/puo ... taa-rahaa/

harmi ettei talvea mahtunut testiin ja miten se olisi vaikuttanut kulutukseen.
GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja oem »

Ei voi valita EL-moodia kun pakkasta -20?
Ajoakku täynnä virtaa.
Lähdin tallista Sport-ohjelmalla, tarkoituksena käyttää moottori kuivaksi.
Sähkömoottori avusti rinnalla lähdössä.
Ajoin noin 8km, viivyin poissa noin 15min jonka ajan auto seisoi ulkosalla.
Olisin jatkanut siitä sähköllä lopun matkan mutta EL-moodi näkyy harmaana eikä sitä voi valita.
Muissa moodeissa käy vain moottori.

Ajoin auton talliin lämpenemään 3 tunniksi.
Lähtiessä sähköajo taas toimi ja EL valittavissa. Lähdin BL. Kilometrin tai kahden jälkeen moodia ei saa kuitenkaan vaihdetuksi EL eli sähkölle.
Sähköllä ajo toimi muissa moodeissa. Varmaan kohta olis taas sama tilanne kuin aikaisemmin tänään. -21 astetta.
Palatessani talliin, paikallaan, vaihde P ja virrat päällä, kW mittari näytti edelleen 7.1 kW kulutusta.
A250e 2020 W177
Dingenjör
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 15.07.2020 14:53

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Dingenjör »

Sama juttu täällä, ei suostu kytkemään electric modea päälle kylmässä. Hyvin turhauttavaa mielestäni. En ymmärrä miksei, sillä sähkömoottori avustaa ihan normaalisti BL ja Sport tilaa käytettäessä. Nopeasti se akku toki kuluisi noilla pakkasilla, mutta silti joitain muutaman kymmentä kilometriä.

Joskus kesken ajon pienilläkin pakkasilla on vaihtanut electric modem pois. On auttanut kun pysähtynyt ja käynnistänyt auton uudelleen. Saattaa olla jotain bugiakin.
A250e -21
oem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Ma 20.07.2020 07:58

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja oem »

Päätin että ajan bensalla näin kylmällä ja ostinkin sitä 30€ edestä. :)
Kysymys lienee akun käyttölämpötilasta.
Ehkä nyt kannattaa ladatakin vaan pienellä teholla.
A250e 2020 W177
Dingenjör
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ke 15.07.2020 14:53

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Dingenjör »

Muistaakseni kylmällä suositellaan isompaa lataustehoa ainakin täyssähköautoilla.
A250e -21
Merkok
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Su 26.04.2020 22:16

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Merkok »

Ensimmäinen vika joka vaati korjaamolla käyntiä tuli 5kk sitten käyttöönotettuun 9000km ajettuun sedaniin. Autosta tulikin viikon ajaksi bensamersu. Latausluukun (ulomman) lukkomekanismi ensin muutamana päivänä temppuili mutta lopulta jämähti pysyvästi kiinni. Vaati 2 käyntiä Treen Veholla. Kun olin yhteydessä sanoivat osia olevan mutta kun vein, tajusivatkin latausluukun lukon olevan erilainen kuin bensaluukun... 4 pvää ja uudestaan hoitoon joka kesti 37min. Uusiutumisen ehkäisyksi askartelin hienon talvisuojan latauspistokkeseen vanhasta karvalakista; siinäpä onkin ohikulkijoille hauskan aihetta.
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Terve. Onko kokemusta miten lämmöt riittää pakkasilla ? Tänä aamuna Oulun seudulla noin -15, esilämmitys ei ollut lähtenyt jostain syystä päälle ja työmatka noin 20 km pelkällä sähköllä. Minusta lämmityslaite oli aika tehoton eikä auto lämmennyt kunnolla.
CLA 250e
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

mviiri kirjoitti: Pe 05.03.2021 13:42 Terve. Onko kokemusta miten lämmöt riittää pakkasilla ? Tänä aamuna Oulun seudulla noin -15, esilämmitys ei ollut lähtenyt jostain syystä päälle ja työmatka noin 20 km pelkällä sähköllä. Minusta lämmityslaite oli aika tehoton eikä auto lämmennyt kunnolla.
Sekö kuitenkin kulki pelkällä sähköllä? Eikös näissä uudemmissa lähde bensamoottori pakolla käyntiin kovemmalla pakkasella?

WIS ei kertonut sähköisen lisälämmittimen (korkeajännitelämmittimen) teholukemia. Muistan jonkun numeroita maininneen foorumilla mutta ei se kovin monta kilowattia voi olla. Kovemmalla pakkasella tekee tiukkaa pienemmässäkin korissa jos/kun ei ole lämpöpumppua.
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

DBFI kirjoitti: Pe 05.03.2021 15:01
mviiri kirjoitti: Pe 05.03.2021 13:42 Terve. Onko kokemusta miten lämmöt riittää pakkasilla ? Tänä aamuna Oulun seudulla noin -15, esilämmitys ei ollut lähtenyt jostain syystä päälle ja työmatka noin 20 km pelkällä sähköllä. Minusta lämmityslaite oli aika tehoton eikä auto lämmennyt kunnolla.
Sekö kuitenkin kulki pelkällä sähköllä? Eikös näissä uudemmissa lähde bensamoottori pakolla käyntiin kovemmalla pakkasella?
Kyllä bensakone lähtee käyntiin -15c kireämmässä kelissä, tein videon -23,5C pakkasilla ja lataus täyteen 100% lämpöisessä parkkihallissa.
Sähköllä pääsi alussa vain n. 1-2km. Sen jälkeen EL-mode menee pois päältä ja hybridi moodissa jatkettava.

Linkki videoon:
https://youtu.be/myzlJyuM_FQ
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
MB A250e -20
W176-91
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ma 27.07.2020 14:45

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja W176-91 »

Kyseisen menopelin lataukseen liittyen talviloskassa/vesisateella. Kotosalla latailen perus lämpötolpasta autoa, sukolaturissa olevalle mötikälle ei ole muuta paikkaa kuin olla maassa takarenkaan takana. Onko tietoa laturin IP luokituksesta? onko vaaraa että laturi makaa sään armoilla vai täytyykö virittää jonkin kauppakassi DIY suoja :D
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Tonde-1 kirjoitti: Pe 05.03.2021 19:39
DBFI kirjoitti: Pe 05.03.2021 15:01
mviiri kirjoitti: Pe 05.03.2021 13:42 Terve. Onko kokemusta miten lämmöt riittää pakkasilla ? Tänä aamuna Oulun seudulla noin -15, esilämmitys ei ollut lähtenyt jostain syystä päälle ja työmatka noin 20 km pelkällä sähköllä. Minusta lämmityslaite oli aika tehoton eikä auto lämmennyt kunnolla.
Sekö kuitenkin kulki pelkällä sähköllä? Eikös näissä uudemmissa lähde bensamoottori pakolla käyntiin kovemmalla pakkasella?
Kyllä bensakone lähtee käyntiin -15c kireämmässä kelissä, tein videon -23,5C pakkasilla ja lataus täyteen 100% lämpöisessä parkkihallissa.
Sähköllä pääsi alussa vain n. 1-2km. Sen jälkeen EL-mode menee pois päältä ja hybridi moodissa jatkettava.

Linkki videoon:
https://youtu.be/myzlJyuM_FQ
Terve. Kyllä se kulki tuon 20km ihan sähköllä, normi C-asennossa. Olis varmaan pitäny vaan se pakottaa bensalle. Miten noiden lämmitys muuten yleensä pelittää, sähkövastus lämmittää jotain ( ilmaa vai nestettä.. ) ? Ja polttomoottori lämmitää normaalisti nestettä, eiköhän noissa ole ihan normi kennot ? Olen ollu erittäin tyytyväinen autoon, jämerä ajaa ja sähköt riittää sen minkä lupaa. Ja bensalla vetää kelkkakärryä joskin bensa tuntuu kelpaavan. Nyt 1600 km ajettu.
CLA 250e
Avatar
Tonde-1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.12.2019 14:33

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja Tonde-1 »

Siellä on sähkövastus, joka alkuun ottaa 7kW tehoa, jonka jälkeen 5kW teholla lämmittää kabiinia.
Viimeksi muokannut Tonde-1, Ti 16.03.2021 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB A250e -20
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Lämmityslaite kyllä lämmittää ilmaa mutta PTC-vastus lämmittää vettä joka perinteisesti kiertää lämppärin kennossa siinä kuin moottoriltakin tuleva kuuma vesi. Vaikea sanoa miksi plugareissa vesilämmitin kun dieseleissä lisälämmitin (nykyisin) lämmittää suoraan ilmaa.
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Ok, kiitoksia. Niin se tosiaan näyttää tekevän, alkuun hörppii laturista sen 7kW ja jonku ajan kuluttua tippuu sinne 5kW pintaan
CLA 250e
mviiri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Ti 16.09.2003 13:23
Paikkakunta: Haukipudas

Re: MB A250e plugin hybrid 2020

Viesti Kirjoittaja mviiri »

Lämmittääkö esilämmitys akustoa ?
CLA 250e
Vastaa Viestiin