Harkinnassa R Mersu

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

No nyt on taas Ärrä liikenteessä. Rempalla tuplasti arvonsa, moottori 2900€, asennus 2400€. :crazy:

Samalla kun pannu oli irtaallaan niin tiivisteltiin konetta. Vaihdettiin hiukan jo vääntynyt öljynlauhdutin tiivisteineen ja kaikki suuttimen tiivisteet kans samalla. Hienosti nyt Mese nyt pyörii... ja syytä olis. :twisted:

Vuoteen on ärrään palanut rahaa n. 8000€ että ei oo tosiaankin persaukisten auto. :D on sillä toisaalta hieno päästellä.

Nyt olis tarvitsijoille moottorin osia tarjolla, mm. Hyvä kuntoinen turbo....
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Ilmastointi nyt temppuilee. Kylmää tulee hyvin, lämmön säätää esim. +20, nähtävästi kun haluttu lämpötila saavutetaan niin kylmän tuotto lakkaa. Kunnes pitäis taas viilentää niin saattaa mennä melko tovi kun alkaa viilentää, melkoisen lämpimäksi antaa tuvan mennä.

Mistähän löytyy vika? Onko kabiinissa joku haistelija joka on hidas toimimaan?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Taitaa kaasupoljin mennä taas vaihtoon. Tyhjäkäyntiä pyörii niinku pitää ja täyskaasilla ei ongelmia mutta tasakaasulla kierrokset humppaa jopa 200 välillä.

No, joo. Testerille matka käy.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Ei taida olla ppolkimessa vikaa. Auto ei liiku nyt ollenkaan. Vaihdevalitsimesta kun vaihtaa D tai R tai P kolahtaa muttei löhde liikkumaan, tai kun riittävän monta kertaa sammutti lähti liikkeele mutta pysähty muutaman nsadan metrin päähän.

Korjaamolla epäilivät turbiinin tulleen tien päähän. Onkohan kellään vastaavaa remppa ollut? Mithän mahtaa noin kustantaa? Ennen moottorin vaihtoa harkinnassa oli auton paaliin laitto, nyt ei oo taas hirveen kaukana...

Mikähän on vaihteiston tyyppi?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Nyt sitten laatikko lähti Siekkiselle Maaningalle remppaan. Tulossa taas 2000-3000€ menoerä. Helvetin halpaa tämä mersuilu. Kohta 10tonni palanut reilussa vuodessa. :thumbdown:
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

On kyllä melkoisen huonoa onnea ollut matkassa... Paljonkos tässä on kilometrejä mittarissa?
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

330tkm...

Joo, helvetin hyvä mutta paska se on...
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Tänään hain laatikon Maaningalta, nyt on turbiini rempattu ja pumppu korjattu. Onneksi paskaa ei kerennyt laatikkoon asti.

Kysäisin että miten se on mahdollista suuren ja mahtavan ikuisesti luullun mersedeksen automaatti voi antautua jo 330tkm kohdalla. Heidän mielestä auton massaan nähden turbiini on aivan alimittainen. Että semmosta...

Nyt odotellaan että saavat laatikon paikoilleen ja pääsis taas kuvailemaan. Jänskättää loppu lasku. Laatikon remppa n. 1700€...
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 978
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

En tiedä, onko vaikutusta kestävyyteen, mutta omasta mielestä automaatti haluaa ajaa liian isolla vaihteella. Itse käytän usein pakkovaihteella pienempää pykälää, jolloin koneen (ja vaihteistonkin) kierrokset ovat korkeammalla. Onhan nuo varmasti autoa tehdessä tarkasti katsottu että momentit ovat hyväksyttävillä alueilla, mutta silti. Kulutuksessa saattaa pari desiä hävitä, mutta ehkä vaihteiston kestossa säästää??
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT
W124 230E
W251 R 320CDI
W124 320 CE
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15825
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja dealer »

Heidän mielestä auton massaan nähden turbiini on aivan alimittainen.
Eräs toinen automaattivaihteistoguru totesi joskus että jos hänellä olisi mersu seiskavaihteisella laatikolla hän ei tohtisi ajaa öljyillä kuin 40tkm ja sitten vaihto. No, eiköhän niillä sen 60tkm tohdi ajaa, mutta hurjan paljon on mersuilijoita joita ei huoleta satatuhatta ja ylikin ajetut vaihteistoöljyt kun asia tulee puheeksi pajalla. Joskus huomaa keskustellessa että saattaa asiakkaan mielessä jopa käydä ajatus siitä, että siinäpä töitä kalateevat, vaikka aivan vilpittömästi yrittää kertoa etä kyllä ne öljyt kannattaisi vaihtaa.
Itse olen vuosien varrella kokenut useita seiskavaihteisia joista jo turbiini täristää kun autolla ajettu uudesta 120-140tkm - vaihteistoöljyä vaihtamatta.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5161
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

dealer kirjoitti: Pe 22.10.2021 17:49 Itse olen vuosien varrella kokenut useita seiskavaihteisia joista jo turbiini täristää kun autolla ajettu uudesta 120-140tkm - vaihteistoöljyä vaihtamatta.
Sen lisäksi että v -koneisten dieselien m-ölynvaihto suoritetaan ensikerran 60t kohdilla ja toisen sitte 120t kohdilla :o Sit ihmetellään erilaisia konevaivoja. En usko alkuunkaan siihen et öljyt olis niin paljon kehittyny et vaihtovälin voisi venyttää 10t ---> 60t ilman seuraamuksia vaikka kuin olisi öljyt kehittyny ja vaikka kuin olisi moottoritekniikkakin kehittyny.

Edelleen kuulutan sitä että laskekaa se m-öljy puhtaaseen paljuun ja antaa sen siinä olla tyyliin pari kk ja sit yrittää laskea sen paljusta pois. Olen liki satavarma et joakinen yllättyy siitä mitä paljun pohjalle jää :!:

Sama koskee peräöljyjäkin ja dealerin mainitsemia vaihteistoöljyjä :? Ei ole pitkäkään aika kun purin 722.3 vaihteiston ö-suotimen ja kattoin mitä sinne on jääny. Toki tuo loota toimii edelleen moitteetta mutta se oli yllätys minullekin mitä suotimen sisuksista löyty. Enkä usko että tuo oli mitenkään poikkeus.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15825
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jep ! Huolto on kuitenkin varsin halpaa remonttien ehkäisyä, moottoriöljynvaihto kohtuullisin välein ja OM642 vanhemmissa erityinen huomio ilmansuodattimiin, ne tukkeutuvat nopeasti. Itse vaihtaisin kerran vuodessa vaikkei ajoa paljon tulisikaan.
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

En oo oikein ymmärtänyt näitä longlife höpötyksiä. Itse olen vaihtanut/vaihdattanut moottoriöljyt 10-15tkm välillä.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Tuo auton huurtuminen edelleen ihmetyttää. 2 kosteuden poisto laatikkoo on jalkatilassa. Kuulin jostakin että autossa voi olla haistelija joka esim. liikennevaloissa toisen auton perässä kääntää sisäkierron ettei käryjä tule sisälle. Jos on niin, jääköhän sitten sisäkierrolle ja lasit huurtuu.

Onkohan sisä/ulkokierron säädin missä?

Lasien huurtuessa ei auta vaikka vaikka pistää puhaltimen täysille lasille, rämppää sisäkierron nappia, vaihtaa automaatille tai tekis mitä. Auton kun sammuttaa ja odottaa vähän aikaa niin saattaa taas alkaa lasit aueta. Aivan raivostuttava vika.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1676
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

1tumppi kirjoitti: Pe 05.11.2021 07:59 Tuo auton huurtuminen edelleen ihmetyttää. 2 kosteuden poisto laatikkoo on jalkatilassa. Kuulin jostakin että autossa voi olla haistelija joka esim. liikennevaloissa toisen auton perässä kääntää sisäkierron ettei käryjä tule sisälle. Jos on niin, jääköhän sitten sisäkierrolle ja lasit huurtuu.

Onkohan sisä/ulkokierron säädin missä?

Lasien huurtuessa ei auta vaikka vaikka pistää puhaltimen täysille lasille, rämppää sisäkierron nappia, vaihtaa automaatille tai tekis mitä. Auton kun sammuttaa ja odottaa vähän aikaa niin saattaa taas alkaa lasit aueta. Aivan raivostuttava vika.
Eikai sellasta oo missään että itekseen laittaa sisäkierron päälle. Kuuleehan sen äänestä kun laittaa sisäkierron päälle että tapahtuuko mitään.
M-B Viano V6 3,0 cdi 2009
M-B W251 320cdi 2006
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 527
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja zukka »

jjk270cdi kirjoitti: Pe 05.11.2021 11:46
1tumppi kirjoitti: Pe 05.11.2021 07:59 Tuo auton huurtuminen edelleen ihmetyttää. 2 kosteuden poisto laatikkoo on jalkatilassa. Kuulin jostakin että autossa voi olla haistelija joka esim. liikennevaloissa toisen auton perässä kääntää sisäkierron ettei käryjä tule sisälle. Jos on niin, jääköhän sitten sisäkierrolle ja lasit huurtuu.

Onkohan sisä/ulkokierron säädin missä?

Lasien huurtuessa ei auta vaikka vaikka pistää puhaltimen täysille lasille, rämppää sisäkierron nappia, vaihtaa automaatille tai tekis mitä. Auton kun sammuttaa ja odottaa vähän aikaa niin saattaa taas alkaa lasit aueta. Aivan raivostuttava vika.
Eikai sellasta oo missään että itekseen laittaa sisäkierron päälle. Kuuleehan sen äänestä kun laittaa sisäkierron päälle että tapahtuuko mitään.
Mersuista en tiedä,mutta kilpailevan tehtaan autoissa on.
Työkaveri on ainoan vikakoodinsa baijerilaisessa saanut juuri tästä haistelijasta hänen omistusaikana.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5804
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja MiHe »

eikös ässissä W220 alkaen ainakin jotain haistelijoita ole, tosi en muista tuulettivatko ennemminkin matkustamoa aktiivihiilipatin läpi... ja tais olla co2, ei metaanikaasun haistelu :) mutta ei se taida tähän liittyä, sen kun varmaan saa ohitettua pakko-ohjauksella.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Kun sisäkierron laittaa päälle niin ainakin puhallin hiljenee, ei kuule tapahtuuko muuta....
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Tuli muuten vaihdettua akut. Yritin lueskella akkujen vaihdosta saatuani melko suurpiirteisia ohjeita että löytyy vänkärin penkin alta ja pikkuakku kans siellä päin....

Tarviit vaihtoon normaalit 10 ja 13mm hylsyt/lenkki avaimet ja penkin irroitukseen E12 torx hylsyn. Penkin kun keikauttaa taakse irroittelet kaikenlaisia suojamuoveja ja lattiamaton niin sieltähän se 95ah akku löytyy.

Pikkuakku on sitten jalkatilan levyn alla joka on laitettu ihan 4 muovimutterilla ettei vaan lähe lentoon.

Kannattaa vaihtaa samalla molemmat akut on sen verran työläs että tunti vaihtoon kannattaa varata. Se pikkuakku maksaa motonetissa alta kympin. 1.2ah/12v.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Nyt tuli sitten lasku laatikkorempasta. Tulihan siihen laskuun muutakin kun auto oli 1.5kk pajalla ja leima meni vanhaksi.

Leimaan ei onneks mennyt kun takapyörän laakeri.

Turbiini tuli uusi, öljypumppun saivat korjattua ja laatikon aukasit ja puhdistivat. 15litraa meni kaikkiaan laatikkoöljyä kun joutuivat huuhtelemaan. 3300€ taas köyhempi ja kun moottorin vaihtoon meni 5300. Muutamasa kuukaudessa on autoon palanut remppoihin 8600€ niin ei paljon naurata. Tällä sitten ajellaan aika pitkään tai viedään keväällä järven jäälle...
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 527
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja zukka »

Täytyy sanoa että huono tuuri ollut ja on vanhan (uutena) kalliin mersun korjauttaminen arvokasta korjaamossa.
Jospa se nyt toimisi noilta osin. Toivotaan.
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Tulipa käytyä pohjoisen kierros, kilometrejä tuli 1700km edellä olevat harmit hävisi kuin tuhka tuuleen, on se vaan pirun mukava tieauto.

6 henkeä kyydissä, takakontti ääriään myöten täynnä, katolla Thulen iso boxi täynnä tavaraa, ei ajaessa tiedä mitään. Voimaa riittää ripeäämpäänkin liikkumiseen.

Lapissa kun typerät talvinopeudet suurimmaksi osaksi loistaa poissa olollaan vauhti meinas karata melko reippaaksi, ei oltu kylläkään ainoita... kulutus pysyi silti ilokseni alle kympin.

Paikallislehdestä luin firmasta joka tarjoaa egr poistoa ja hieman lisää jerkkua pellin alle tiputtaen kulutusta, onkohan minkälaista alennuksista kyse? Onko kellään todellista kokemusta?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 784
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

R550 ostettu ja maksettu. Joensuusta saakka pitäisi hakea :(
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13723
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onnittelut, toivottavasti on hyvä. Ilmeisesti siis jenkkimalli.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 784
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

229L GERMANY
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13723
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Olen ollut siinä käsityksesaä että kaikki 550-mallimerkinnällä olleet Mersut ovat jenkkimarkkinoille. Mikä vuosimalli?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 784
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

12/2007
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
1tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 144
Liittynyt: Su 28.06.2020 10:33
Paikkakunta: IISALMI
Viesti:

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja 1tumppi »

Avantgarde kirjoitti: Pe 26.11.2021 16:01 R550 ostettu ja maksettu. Joensuusta saakka pitäisi hakea :(
Mikä ero on r500 ja r550? :roll:
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -03
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13723
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Aika jännää, kun tuon ajan materiaalissa puhutaan vaan R 500... Mikä lie ero? Olisiko uudempi 5,5-l. moottori?

Netistä löydettyä
"Yes, they were a Canadian Market specific vehicle with very few options as they were loaded up already. The big draw was the engine as it was above the R500 and below the R63.
If you want one check autotrader.ca or kijiji.ca"
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 784
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Re: Harkinnassa R Mersu

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

5.0l vs. 5.5l. 306PS vs. 388PS ... Ei tarkempaa tietoa. Nelivetoinen vetokoukkuhan tämä on minulle.

197U OBSIDIAN BLACK
Equipment:
501A EXCLUSIVE LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
Engine no.:
273963 30 191154
Major assembly variant: A 273 010 31 02
Part var. design.: 27396330

08I CONTROL CODE TUSCALOOSA PLANT
197U OBSIDIAN BLACK
202B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - GERMAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
225 INDIVIDUAL SEAT, CENTER REAR WITH HEAD RESTRAINT
226 7-SEATER WITH 3RD SEAT ROW
228 AUXILIARY HEATER
229L GERMANY
242 ELECTRICALLY ADJUSTABLE RIGHT DRIVER SEAT W MEMORY
249 INTERIOR AND EXTERIOR MIRROR, AUTOMATICALLY DIMMING
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
260B AIRBAGLABEL - GERMAN/ENGLISH
275 MEMORY PACKAGE (DRIVER SEAT, STRG. COL., MIRROR)
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
297 ELECTRIC ROLLER SUN BLINDS IN REAR DOOR LH AND RH
299 PRESAFE
2XXL FEDERAL REPUBLIC OF GERMANY
332B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - GERMAN
401 FRONT SEAT CLIMATE CONTROL
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
405 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT RIGHT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
438 HEAD-UP DISPLAY CLASSIC
441 VITAL SENSOR ON STEERING WHEEL
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 ELECTRIC FOLDING OUTSIDE MIRROR
500A EXCLUSIVE LEATHER TRIM
501A EXCLUSIVE LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
550 TRAILER COUPLING
581 AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
582 AIR CONDITIONER IN THE REAR
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W. ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
668 PRODUCT PROT. F FREIGHT PACKAG. W TIE-DOWN HOOKS
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 PRODUCT PROTECTION - BUMPER
731 TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
772 AMG STYLING PACKAGE-FRONT SPOILER, SIDE SKIRT
777 CENTER CONSOLE IN WOOD BURL WALNUT (2A24)
810 PREMIUM SOUND SYSTEM
819 CD CHANGER
847 THIRD ROW OF SEATS
848 ELEC. SIDE WINDOWS
872 REAR SEAT BENCH HEATING LEFT UND RIGHT
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
985 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W. REG. CERT. PART II
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 TRANSMISSION ALL-WHEEL CAPABLE
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A44 SOFTWARE 3
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
A49 CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
E79 MERCEDES-BENZ IPOD INTERFACE KIT
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
M273 V8-GASOLINE ENGINE M273
M55 CAPACITY 5,5 LITRE
P96 SPORT PACKAGE EXTERIEUR
R01 SUMMER TIRES
U12 FLOOR MATS - VELOUR
V45 SPEED+ - LOADINDEX 105 Y XL
197U OBSIDIAN BLACK
501A EXCLUSIVE LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
M273 V8-GASOLINE ENGINE M273


1tumppi kirjoitti: Su 28.11.2021 09:35
Avantgarde kirjoitti: Pe 26.11.2021 16:01 R550 ostettu ja maksettu. Joensuusta saakka pitäisi hakea :(
Mikä ero on r500 ja r550? :roll:
R550 ja Exät mersut: C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180

Vastaa Viestiin