W124 Hankinnassa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sitten kysyin että toimiiko tasonsäätö kunnolla? Vastaus oli: En minä tiedä miten se toimii.
Tämähän ei ole huono vastaus mitenkään. Ikävä vastaus olisi ollut "kyllä toimii" ja todellisuudessa ei tietoa koko systeemistä.
Muttajoo, eipä se savukonetta kannata ostaa :(
mbosa.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12430
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja karra »

dealer kirjoitti: Ke 10.03.2021 18:04
Sitten kysyin että toimiiko tasonsäätö kunnolla? Vastaus oli: En minä tiedä miten se toimii.
Tämähän ei ole huono vastaus mitenkään. Ikävä vastaus olisi ollut "kyllä toimii" ja todellisuudessa ei tietoa koko systeemistä.
Saman suuntaista mietin itsekkin. Jos tasonsäätö toimii niin sitä tavan tallaaja ei huomaa, asia on ok sitten.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/11984262

Tuossa Pontukselle siisti 260E. Ja on vielä lähettyvilläkin!
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Ere866 kirjoitti: To 11.03.2021 13:22 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/11984262

Tuossa Pontukselle siisti 260E. Ja on vielä lähettyvilläkin!
Tuo on siisti, on ollut myynnissä aiemminkin.
https://www.lastvin.com/vin/rjKDXd44nvedpN38B

Hieno väritys ja ihan mukavat pääosin Suomi-varusteet. Kumma vain että listassa ei ole penkinlämppäreitä ja kuvissakin näyttää napit puuttuvan?
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4833
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Oikeastaan ainoa mihin itte kiinnitin huomioni niin miksi syylarin ylävesiletku näyttää olevan jotenkin "liian tiukalla" mutkalla? Syylarihan näyttää todella puhtaalta jopa uudelta? Onkos se ton kokoinen 260:ssä?

Sit termarikotelon ja kannenvälinen kumiletkunpätkä heti uusintalistalle jos tän hankkii. Paisarihan näyttää liki tyhjältä. Miksi?

Venttiilikoppa on ikäänkuin "kostea" samoin sytytysjohtojen suojamuovi vai näyttääkö vaan kuvissa? Kutosen kohdilla on pölykuivia kohtia? Olisko justiin pesty ja kaikki vesi ei ole vielä ehtiny kuivaa? Virranjakajan suojakoppa on kuitenkin jääny matkalle.

Siistinnäköinen laite.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13573
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Getriebe kirjoitti: To 11.03.2021 14:54
Ere866 kirjoitti: To 11.03.2021 13:22 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/260/11984262

Tuossa Pontukselle siisti 260E. Ja on vielä lähettyvilläkin!
Tuo on siisti, on ollut myynnissä aiemminkin.
https://www.lastvin.com/vin/rjKDXd44nvedpN38B

Hieno väritys ja ihan mukavat pääosin Suomi-varusteet. Kumma vain että listassa ei ole penkinlämppäreitä ja kuvissakin näyttää napit puuttuvan?
Juuri tähän kiinnitin itsekin huomiota. Lämppärit olivat kuitenkin tuolloin jo vakiona suomiautoissa. Tilausnro kuitenkin Suomeen. Olisiko kuitenkin muuttoauto tms. kuvio?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1645
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja simoks »

Jari Ke kirjoitti: To 11.03.2021 17:00 Oikeastaan ainoa mihin itte kiinnitin huomioni niin miksi syylarin ylävesiletku näyttää olevan jotenkin "liian tiukalla" mutkalla? Syylarihan näyttää todella puhtaalta jopa uudelta? Onkos se ton kokoinen 260:ssä?

Sit termarikotelon ja kannenvälinen kumiletkunpätkä heti uusintalistalle jos tän hankkii. Paisarihan näyttää liki tyhjältä. Miksi?

Venttiilikoppa on ikäänkuin "kostea" samoin sytytysjohtojen suojamuovi vai näyttääkö vaan kuvissa? Kutosen kohdilla on pölykuivia kohtia? Olisko justiin pesty ja kaikki vesi ei ole vielä ehtiny kuivaa? Virranjakajan suojakoppa on kuitenkin jääny matkalle.

Siistinnäköinen laite.
Eikö näissä murru tuo syylärin ulostulonosa vuosien saatossa ja ala vuotamaan kun on muovia, oiskohan siksi vaihdettu? Kai tuosta letkusta voi pätkästä osan ettei ole noin rutussa keskeltä.
W210 E320cdi
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4833
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »


Eikö näissä murru tuo syylärin ulostulonosa vuosien saatossa ja ala vuotamaan kun on muovia, oiskohan siksi vaihdettu? Kai tuosta letkusta voi pätkästä osan ettei ole noin rutussa keskeltä.
Noin voi ollakin. Sitä nyt lähinnä vaan ajattelin että noinko pieni 260:n syylari on ja kun letku selkeästi näyttäisi olevan "ei normaalissa asennossaan" niin jokohan syylari on jonkin pienemmän bensakoneen syylari? Tai sit onko tuo letku 260:sen jos syylari on oikean kokoinen? No, pikku nyansseja.

Kun auto näyttää muutoin oikeinkin siistille ni mielummin oikeat ehjät osat paikalleen mielestäni. Jos tuossa alkaa "räppäämään" ni antaa kuvan siitä että missä muuallakin on?

Rekkarikilven ruosteiset ruuvit myös "ruuvien taivaaseen" ja tilalle muoviset tai rosterit tai happoset.

Jos myös pohja on hyvässä kunnossa niin mielestäni tuo hintalappu ei ole ollenkaan mahdoton sillä oletuksella että paisarin selkeälle vajaukselle löytyy jokin "helppo syy". Esim nyt tuo "väliletkun" huono kunto ja vuotaisi siitä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11981629

900 euroa pyyntihintaa, ASD, 230, automaatti. Penkkejä joutuisi ehkä vähän siistimään :angel:
mbosa.fi
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Nämä iski itselle silmiin. Ei tosin ASD:tä kummassakaan eikä ASR:ää ja muutenkin vaatimattomat varusteet.

Tuo valkoinen on vaan huono väri ruostepilkkujen takia.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11988638

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11987609
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Valkoinenhan on nimenomaan hyvä väri ruostepilkkujen takia, ylivoimaisesti helpoin paikkailla siististi jos jotain tulee.
mbosa.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2915
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja EVO X »

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/3 ... 8&vifNav=Y


Jos itsellä olis tarve niin kävin hakemassa projektiksi. 300D, hyvät kilsat? Ainakin mittarissa, näyttää kohttuu asialliselta vaikka vähän vikalistaakin on. Hinta halpa.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Pontus »

EVO X kirjoitti: Ma 15.03.2021 08:37 https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/3 ... 8&vifNav=Y


Jos itsellä olis tarve niin kävin hakemassa projektiksi. 300D, hyvät kilsat? Ainakin mittarissa, näyttää kohttuu asialliselta vaikka vähän vikalistaakin on. Hinta halpa.
Kiitos tarjouksesta, mutta ajoautoa etsin ja kaiken lisäksi tuossa on muutama juttu mitä koitan vältää viimeiseen asti: Tasonsäätö ja diesel moottori.
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/11992670

Tämä 260E joka oli yksityisellä myynnissä hetki sitten, ilmaantui nyt sitten naapuripitäjään. Ei voi muuta todeta, että on hyvä etten lähtenyt Lapista asti katsomaan pääkaupunkiin. Pettynyt olisin.

Tätä kehuttiin kuvien mukaan siistiksi tässäkin ketjussa mutta nyt uusien myyntikuvien mukaan melkoinen tilkkutäkki. Vaan kyllähän sen tiesi, Suomessa ollut ja kolmatta sataa mittarissa niin ei siinä mikään auto ruosteettomana säily.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikki "kohdallaan", punainen sisustus tuon värisessä kopassa, maalattu ja paikkamaalattu ties monellako eri sävyisellä maalilla ja prefacelift
(ja käyttövoimastakin sanoisin jotain ellei olisi tämä Pontuksen viestiketju kyseessä :D )

Edellinen myyjä kirjoitti ilmoituksessaan:
Aivan upea MB W124, auton 1. omistajalta, tarkalla huoltokirjalla jne. Näitä W124 samanlaisia kappaleita ei vain löydy.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3402
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Nozki »

dealer kirjoitti: Ma 15.03.2021 18:00 ...

Edellinen myyjä kirjoitti ilmoituksessaan:
Aivan upea MB W124, auton 1. omistajalta, tarkalla huoltokirjalla jne. Näitä W124 samanlaisia kappaleita ei vain löydy.
EIkä se edellinen myyjä yhtään valehdellut ainakaan tuon jälkimmäisen lauseen osalta, sillä varmana ei löydy yhtäkään toista, joka olisi onnistuttu juuri tuollaiseksi maalaamaan. :D Ei sillä, voisihan tuosta tulla oikeasti ihan hyväkin osaavalla ylimaalauksella. Riippuen siitä, mitä sieltä jo tehtyjen paikkojen alta löytyy.

Omasta mielestä W124 alkaa olla jo niitä autoja, että jos on ympärivuotista käyttöautoa etsimässä, niin parhaita yksilöitä ei siihen oikein malttaisi enää laittaa. Virttyneemmät sopivat siihen tarkoitukseen omissa mielikuvissa paljon paremmin, mutta se nyt on vaan oma näkökulma.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Totta, hieman kulahtaneempi halpa täyttää kyllä paikkansa.

Toisaalta tuossa edellä linkattu https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/11988638 pyyntihinta 6500 ja tuolla jos 4 vuotta ajelee käyttöautona niin säästyy veroissa ja katsastusmaksuissa jo 1200 euron verran, vaikka valkoinen väri sinisellä sisustalla tuntuisi pahalta niin vaikea on ajatella mitään tonnia paria halvempaa bensalankkua ellei aivan priimakuntoista satu tarjolle.
En minä ainakaan menisi vaan ostaisin tuon, jos mahtuisi budjettiin.
mbosa.fi
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Samaa mieltä Nozkin ja Dealerin kanssa että hieman nuhjuisempi 124 on varmaan parempi jokapäiväiseen käyttöön, kun museokuntoisia ei raaski siihen käyttää, mutta täytyy nostaa hattua esim. JanneW124:lle joka pitää 250 DT:tä priimakunnossa jokapäiväisessä työmatkakäytössä yli 500 000km ajettuna.

Oma entinen 300 TE ei ollut vähänajettu ja/tai museokuntoinen, mutta ei myöskään mahdoton tapaus ruosteen osalta ja toisaalta täysin alkuperäinen ja ns. hyvällä historialla. Käyttöharrasteeksi siinä oli minun tarpeisiini kaksi ratkaisevaa puutetta, eli ilmastointi, kun muu perhe ei suostunut sillä matkantekoon kesähelteillä sekä itselle automaatti kun ei vaan saanut sitä ajamisen fiilistä kuten manuaalilla. Jokaisella on omat preferenssit, mutta 124:illa on se hyvä puoli että melkein kaikille löytyy oma sopiva versionsa.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Getriebe kirjoitti: Ti 16.03.2021 14:36 Samaa mieltä Nozkin ja Dealerin kanssa että hieman nuhjuisempi 124 on varmaan parempi jokapäiväiseen käyttöön, kun museokuntoisia ei raaski siihen käyttää, mutta täytyy nostaa hattua esim. JanneW124:lle joka pitää 250 DT:tä priimakunnossa jokapäiväisessä työmatkakäytössä yli 500 000km ajettuna.
Hattu vaan syvälle päähän :D
Enemmänkin tuonne "nuhjuinen" - osastolle tuo minunkin kulkine kuuluu. Pintapelleissä on ruostetta useassa kohtaa, eikä ne 5 vuoden aikana ole ainakaan vähentyneet. Kosmeettinen ruoste ei käyttöautossa kuitenkaan menoa haittaa, pohjasta ja alustasta kannattaa pitää huolta.
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
pema
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 188
Liittynyt: To 27.04.2006 09:16

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja pema »

Onko jollain hakusessa 124/320T/-94 bensa farkkua?
7 satulaa vaaleet nahkat 183800 mailia kellossa ja 8 vuotta sitten ostaessa 119000 nyt muutot tehty eikä enään tarvetta tämä ei ole ihan lintta ja puutteet ilmoitan mitä tiedossa leimattu joulukuun lopulla.
Jos kiinnostusta jollain niin kuvia ja tietoa mitä tehty voin pistää vaikka watsupilla.
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3402
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Kuvittelenko vain, vai onko tosta ratista vedetty kylmästi nahkaverhous pois ja jätetty silleensä? Eipä tuolla nyt niin isoa väliä sinänsä.

Äkkiseltään ihan siisti tuo olisi, jos ei olisi noita lokasuojankaaria (sekä niiden alla mahdollisesti muhivia ruosteylläreitä) ja ovenkahvojen alla kynsikuppeja vai miksi niitä nyt nimitetään. Jouset ei taida olla alkuperäistä vastaavat, kun näyttää noin korkealta. Ja sen myötä jos ovat ihan väärät jouset muutenkin, niin ajettavuuteenhan se vaikuttaa, joskin on helposti korjattava juttu. ASD sitten kannattaa ainakin sen verran selvittää, että kuuntelee tarkasti, ettei se pidä ylimääräistä ulinaa, nimittäin se ei ole aivan tavatonta. Ja ainakin omasta mielestä se on helkutin ärsyttävää, kun se tietyssä nopeudessa alkaa huutaa aina kun veto on päällä, eikä se ole välttämättä ihan halpa korjata.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4833
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kuvittelenko vain, vai onko tosta ratista vedetty kylmästi nahkaverhous pois ja jätetty silleensä? Eipä tuolla nyt niin isoa väliä sinänsä.
Terävä huomio ja piti oikein ittekin uudellen kattoa ja kyllä se hiukan siltä näyttää minustakin. Vaihteenvalitsin kuitenkin on nahkaa kulumisjäljistä päätellen.

Tämä sopma-aihe ei välttämättä ole ihan pieni juttu jos haluaa alkuperäistä vastaavan meinaan olen itte kartoittanu tilannetta tohon kunnostettavaan kun sen nahkasompa on kulunu piloille. Ts. jos alkuperäistä arvostaa tai sellaisen tahtoo laittaa ni se kannattaa huomioida. Alkuperäiskuntoiset maksaa monta sataa eikä hyviä käytettyjä juurikaan markkinoilla ole.

Sitä vaan mietin et jos nahka on otettu pois ni yllättävän vähillä metreillä on menny ja samoin valitsimen nahka näyttää huonolta nuille metreille? Metreillä nyt niin väliä ole mutta se että jos huomaa että pienissä aiheissa on "feikattu ja meikattu ns pikaista pintaremottia tyyliin" ni samaa menetelmää voi olettaa muuallakin käytetyn? Voihan se olla et on vaan nuo kohdat mutta silti ainakin itte varautuisin penkomaan tarkemmin et ei ainakaan ihan tietämättä pommiin iske.

Olisko apparinsiipi vaihdettu? Kuskinpuolen siipi taitaa olla aivan loppu ja ovirajoissa taitaa myös olla sitä normaalia? Kromikaarissa ja somisteissa on mielestäni aina negatiivinen "saundi" sen lisäksi että ne myös ainakin omaan silmään näyttää rumilta. Jos kromeilla on peitetty ja takasen kaarissa on sanomista ni niitten korjaus on jo työläämpää/kalliimpaa. Etusethan korjautuu uusilla siivillä jos niissä sanomista on tosin alkuperäiset nekin ovat hinnakkaita.

Mutta mielestäni tuo hintalappu toki sallii myös virheitä.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kaikki ilmoituksen kuvat on otettu varjon puolelta, joka saa miettimään että onkohan maalipinta kokonaisuutena millaisessa kunnossa. Sattumaa se ei ole, kun tuolla olisi kuvista päätellen ollut tilaa kiertää auto kuvaten, mutta autoa on kuitenkin vaivauduttu kääntämään välillä.
Toisaalta ilmoituksessa mainitaankin "muutama pintaruosteen alku", mutta se voi jonkun mielestä olla pari pientä ruostepilkkua jossain ja jonkun toisen mielestä niin että joka puolella on ruostetta "niinkuin näissä aina".
No, tuossa auringonvalossa siistikin kylki todennäköisesti olisi näyttänyt hirveältä hieman likaisena ja siksi on päädytty ottamaan kuvat noin.
Toivotaan ja oletetaan että kyseisessä autossa hyvin vähäiset ruosteet.

Jos auto on toimiva ja eikä livenä näytä kovin pahalta niin mikä ettei - suht tuoreella leimalla olevan coupen hintapyynniksi 2500 ei mielestäni ole korkea, vaikka niitä ruosteita olisikin jonkin verran.
mbosa.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12430
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja karra »

Oliko tämä jo täällä? https://autot.tori.fi/vaihtoautot/merce ... a/81455042

Suht hyväkuntoinen Mersu, matkamittari pysähtynyt noin vuosi sitten 353000, ei paljon ajettu sen jälkeen. Ilmastoinnissa jotain vikaa, puhaltaa vain lämmintä. 2 renkaat alusvaatteilla, talvirenkaat ok, kesärenkaat huonot, seisonnassa ja kesärenkaat alla. Mahdollista museorekisteröidä.

Voit kysyä tekisiköhän myyjä museorekisteröinnin kerran se on mahdolista, eli MR-tarkastus kai tehty? :wtf:

Kuva

Miksiköhän kuvissa pitää olla valot päällä? Kuvat ei ole kyllä muutenkaan hyviä, hämäriä ainakin.
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja JPM »

https://images.tori.fi/api/v1/imagestor ... vif_images

Melko pelottavan näköinen tuo A-pilarin alaosa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Pontus »

Kysytäänpä tässä vaiheessa että minkä merkkisiä varaosia näissä W124 kannattaa käyttää, ja minkä merkkisiä Öljyvalmistajia olette käyttäneet?
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4833
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Kait tunnetuimmat taitaa olla niitä laadukaimpia vaikka niisäkin on sanomista. Esim Hella Behr jäähdytin on ollu jo jonkinaikaa täys susi. Mullon vähä se käsitys ettei joitain varaosia laadukkaina vaan enään saa rahallakaan :roll:

Lemfördereissäkin on sellainen juttu että jos ostaa alapallon tai narinan niin ennen kun sen laittaa paikoilleen kannattaa ehdottomasti laittaa niihin vaseliinia. Niissä on sitä mutta on niin vähän että se melki mahtuu pikkurillin kynnenalle. Olen otanu sen suojakumin pois ja sit laitanu. Narinaan olen joihinkin laittanu ihan öljyäkn täyteen. Sen saa kun vain toisen kumin ottaa pois ja toisella pumppaa. Jossain täällä on joku kuvasarjakin aiheesta.

Boshin hehkutulppia ei enään tu mun kulkineisiin. Niitähän on Made in India jne. Myyjät kyllä vakuuttaa ettei laatuheittoja ole oli osa valmistettu missätahansa. No mähän en tuohon latuun kyllä lähde ja siitä on ihan omakohtaistakin pitkääkin kokemusta kun samaa laitetta valmistetaan nuissa maissa ja sit länsimaissa. Yhdet intialaiset laitoin E300D:hen ja ei ihan kuukautta päässy kun valo alko loistamaan. Hyllyssä ei ollu muita Boshilaisia. Sitämyöte keljut vaihdettavat tuohon et mulle riitti Boshin hehkut.

Beru on se mitä laitan jos tarttee. Boshin jarrulevyt taas vaikuttavat olevan oikeinkin hyvät. Tohon yhteen sedaniin kun laitoin muutama vuosi sitten ni vieläkään eivät ole umpiruostessa jos tuo jokin kriteeri hyvälle on. Muitakin on ollu ja vajaaseen vuoteen ruostuvat.

Febi/Bilstein on kans sellainen merkki että jotkin osat on ihan ok ja jotku aivan luokattomia vaikka on tunnettu merkki. Kuula tai rullalaakereissa vältän Koyo -merkkiä vaikka kuinka taitaa olla Japanilainen?

Vaico ilmeisesti on ihan laadukas merkki? Sehän taitaa olla ihan Saksalainen valmistaja samaan tapaan kuin Berukin on? Vaicosta vaan ei ole omakohtaisia kokemuksia. Kuulopuheita mitä olen kuullu. Uskaltaisin ostaa tuolla merkillä jos muita tunnettuja ei ole ehdolla.

Bensan öljyistä en oikein osaa sanoa mutta Dieseleissä vaihdoin jo kauan sitten Mobilista Teboilin Super HPD:hen. Yks kerta kun mobili muutama tuhat ajettuna oli kylmänä tikusta pintaa tarkistettaessa kuin vettä :o No siitäkin on tarinaa täällä. Ahdetussa mobili ei munkokemuksien mukaan vaan kestä ja samansuuntaisia kokemuksia on ratavehkeistäkin. No tuo öljyaihe on sellainen joka voi herättää kiivastakin väittelyä. En lähde väittelyyn mutta en muuta mielipidettänikään 5 w50Mobilista :lol:

No tää asia on vähä sellainen että varmana löytyy nuistakin huonoja kokemuksia ja siinä mielessä ovat aika subjektiivisia noi mun mielipiteet?
Avatar
JanneW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 742
Liittynyt: Su 23.11.2014 13:15
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: W124 Hankinnassa

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Alustan osissa olen suosinut Lemförderiä. Jarruosia on ollut Brembo, Zimmermann ja Bosch, ei valittamista. Bensan syttyosissa (VJ, puola, anturit...) ainoastaan Bosch. Suodattimina Hengst, Man-Filter, Knecht, Bosch...
Bensakoneisessa olen öljynä käyttänyt Castrol Magnatec 5W-40 (MB 229.3), dieselissä aluksi Teboil Diamond Diesel 5W-40 (MB 229.51) josta siirryin Magnateciin ja viimeksi laitoin Mobil Super 3000 5W-40 (MB 229.3)
Automaattilaatikkoon (722.4) olen laittanut Mobil ATF 220 ja ASD perään (myös avoimeen) Fuchs Titan Sintopoid Fe 75w-85 (MB 235.7)
Ohjaustehostimeen FEBI FB08972 (MB 236.3)

Varmasti löytyy muitakin yhtä hyviä/huonoja vaihtoehtoja :)
-Vähän päivässä, paljon viikossa
W124 E250DT -95
W124 E200D -95 vara(osa)-auto, elimenluovuttaja
W124 230E -86 hallituksen edustusauto, remontissa
W251 R 320CDI
Vastaa Viestiin