C350e vuosimallit ja akusto
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: To 17.09.2020 17:30
C350e vuosimallit ja akusto
Moi
Olen ymmärtänyt että noissa C350 lataushybrideissä oli akusto jolle luvattiin 31km ajomatkaa sähköllä ehkä jonnekkin 2017 vuoden malleihin asti. Ja sitten 2018 tms noussut 51km? Ja oliko vielä ihan uusissa (20/21) nyt enemmän kapasiteettia? Noita vanhoja on vähän hankala selvittää joten kiitos kommenteista.
Olen ymmärtänyt että noissa C350 lataushybrideissä oli akusto jolle luvattiin 31km ajomatkaa sähköllä ehkä jonnekkin 2017 vuoden malleihin asti. Ja sitten 2018 tms noussut 51km? Ja oliko vielä ihan uusissa (20/21) nyt enemmän kapasiteettia? Noita vanhoja on vähän hankala selvittää joten kiitos kommenteista.
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Hiukan järjen vastaisesti uudemmat isommalla akustolla on merkitty C300e, joten siitä selviää helpolla ero. Vanhat siis mallia C350e.SeppoHovi2 kirjoitti:Moi
Olen ymmärtänyt että noissa C350 lataushybrideissä oli akusto jolle luvattiin 31km ajomatkaa sähköllä ehkä jonnekkin 2017 vuoden malleihin asti. Ja sitten 2018 tms noussut 51km? Ja oliko vielä ihan uusissa (20/21) nyt enemmän kapasiteettia? Noita vanhoja on vähän hankala selvittää joten kiitos kommenteista.
MB C300e 4Matic business AMG edition EQ Power -20
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Onko näihin laitettu isompi kapasiteettisia akkuja, onko se edes mahdollista/kustannustehokasta?
Sopisiko uudemman version pidemmän rangen akku vanhemman tilalle?
Jostain muistelen lukeneeni että Toyota Priuksista on muutettu hybrideistä lataushybrideihin ja ilmeisesti suurennettu akkuja samalla.
Ei kiinanpoijaalla esim olisi jotakin "tarvikeakkua halvallaa" vai pistääkö Mersun elektroniikka peli poikki eikä huoli moisia?
Sopisiko uudemman version pidemmän rangen akku vanhemman tilalle?
Jostain muistelen lukeneeni että Toyota Priuksista on muutettu hybrideistä lataushybrideihin ja ilmeisesti suurennettu akkuja samalla.
Ei kiinanpoijaalla esim olisi jotakin "tarvikeakkua halvallaa" vai pistääkö Mersun elektroniikka peli poikki eikä huoli moisia?
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Ei ole vaihdettu akkuja isompiin ja ei olisi mitenkään mahdollista ilman että valmistaja jotain isompaa muutossarjaa tarjoaisi. Tuskin tulee tapahtumaan. Uudemmissa 300e malleissa akku on yli tuplasti suurempi kapasiteetiltaan, edustaa eri teknologiaa ja sillä on korkeampi jännite. Myös sähkömoottori ja koko ohjauselektroniikka on eri. C350e akku edustaa vanhahtavaa LiFePO4 tekniikkaa. Ne ovat kyllä kestäviä mutta 100k ajetun auton kapasiteetti on helposti tipahtanut n 30%. Käytännössä siis joku 3-4kWh sieltä saa ulos. Tarkottaa 10-15km matkaa. Akku on niin kallis ettei sitä kannata vaihtaa että saa muutaman kilometrin lisää ajomatkaa.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Ahaa mersu on valinnut C350e:hen kuitenkin aika fiksun ja ympäristön kannalta puhtaan Litium-rautafosfaattiakuston. hyvinä puolina googletin "myrkyttömyys, raudan runsas esiintyvyys, turvallisuus, lämpöstabiilius ja sähkökemialliset ominaisuudet" haittana hinta ja paino?
Tuonhan pitäisi kestää erittäin hyvin purkua ja latausta? kuitenkin monet kyseisten mersujen omistajat kertovat akkuajomatkan lyhentyneen miltei kolmas osalla 4- 5 vuotta vanhalla autolla? Kuinka kauan tuo pysyy käyttökunnossa ennen kuin auto lopettaa vallan toimintansa?
Tietysti tuo sähkön antama lisä voima jo itsessään on tämän järjestelmän parasta antia. Onhan kulutuskin kyllä pienehkö ja sähköajoakin löytyy, puhumattakaan veroedusta. Eikä tulevaisuudesta tiedä vaikka kehittyvä akkuteknologia toisi edullisia suuremman kapasiteetin akkuja.
Tuonhan pitäisi kestää erittäin hyvin purkua ja latausta? kuitenkin monet kyseisten mersujen omistajat kertovat akkuajomatkan lyhentyneen miltei kolmas osalla 4- 5 vuotta vanhalla autolla? Kuinka kauan tuo pysyy käyttökunnossa ennen kuin auto lopettaa vallan toimintansa?
Tietysti tuo sähkön antama lisä voima jo itsessään on tämän järjestelmän parasta antia. Onhan kulutuskin kyllä pienehkö ja sähköajoakin löytyy, puhumattakaan veroedusta. Eikä tulevaisuudesta tiedä vaikka kehittyvä akkuteknologia toisi edullisia suuremman kapasiteetin akkuja.
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Pieni akku, isot kuormitukset. Mutta kyllä tuon tekniikan pitäisi silti kapasiteetin laskusta huolimatta, kestää pitkään.
C350e on huono sähköauto, mutta alhaisen verotuksen myötä varsin kiva bensa-auto. Eipä tuollaisia melkein 300hv ja +600nm tehopakkauksia alle 30k€ hintaluokassa ole juuri muita tarjolla.
C350e on huono sähköauto, mutta alhaisen verotuksen myötä varsin kiva bensa-auto. Eipä tuollaisia melkein 300hv ja +600nm tehopakkauksia alle 30k€ hintaluokassa ole juuri muita tarjolla.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Kyllä suurimman hyödyn saa se, joka näitä tuo Saksasta tai muualta. Co2 päästöt sähkön vuoksi olemattomat ja olemattomat verot. Noita 300hv +600nm tehoja ei vaan valitettavasti pysty hyödyntämään kun 10-30km ja taas töpseliin. Eli alkuhuuman jälkeen mennään bensalla tai sitten ajatetaan lyhyttä pätkää ja ollaan roikassa.amatoori kirjoitti: ↑Ma 19.10.2020 08:49 Pieni akku, isot kuormitukset. Mutta kyllä tuon tekniikan pitäisi silti kapasiteetin laskusta huolimatta, kestää pitkään.
C350e on huono sähköauto, mutta alhaisen verotuksen myötä varsin kiva bensa-auto. Eipä tuollaisia melkein 300hv ja +600nm tehopakkauksia alle 30k€ hintaluokassa ole juuri muita tarjolla.
Sähkövermeet jossain Teslan tai toimintasäde min 100km täydellä tehoilla alkaa jo tuntua kivalta. Muuten voi kiusata verottajaa tai ostaa auton jossa tehot ei riipu ajetusta päivämatkasta
Re: C350e vuosimallit ja akusto
Eihän se ihan noinkaan mene. Ei tietenkään sitä 300 hv saa kymmeniä kilometrejä mutta kukapa tuolla teholla niin pitkää matkaa kiihdyttelisikään. Jos akku on ajettu tyhjäksi niin sitä voi ladata ajon aikana bensamoottorilla (taisi tehdä automaattisestikin tuon sitä varten että sitä kiihdytysvaraa on tarpeen tullen).
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 7
- Liittynyt: Ti 04.02.2020 09:02
Re: C350e vuosimallit ja akusto
niinpä, kyllä siellä akustossa on "varalla" virtasta näihin kiihdytyksiin eihän se sitä anna nolliin mennäkään vaikka näyttää ettei virtaa olisi käytettävissä. Ja ei se täysi teho/vääntö taida muutenkaan ns koko ajan olla käytettävissä kuin kiihdytyksessä jonkun aikaa ja sitten mennään polttiksen tehoilla
Ja se isompi akusto on tosiaan C300 2020-> ja samalla tullut se ikävä pahka sinne takakonttiin. C350 sentään tasainen lattiapinta (farkussa siis) että sitä voi jopa käyttääkin
Ja se isompi akusto on tosiaan C300 2020-> ja samalla tullut se ikävä pahka sinne takakonttiin. C350 sentään tasainen lattiapinta (farkussa siis) että sitä voi jopa käyttääkin