Etäisyyspilotti

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Paaver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 26.04.2017 23:13

Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja Paaver »

Minulla on etäisyyspilotti alkanut temppuilemaan. Noin 400km:n matkalla, kerran tulee näyttöön ilmoitus, että etäisyyspilotti pois käytöstä. Samalla vakionopeudensäädin ei pelaa. Kun ajan tiensivuun ja sammutan, niin uudelleen käynnistämisen jälkeen kaikki pelaa taas normaalisti. Onko muilla ollut tällaista ongelmaa? Vika ei ole suuri, mutta harmittaa, kun pitää pysähtyä ja käynnistää uudelleen.
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Mistä automallista kyse?

Mulla tekee tuon GL:n distronic samaa. Etenkin sade/loska kelillä. Oon olettanu jotta liittyy tutkan "ikkunan" likaantumiseen. Ärsyttävä kun sitten ei toimi tavallisena vakkarinakaan...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja DBFI »

En muista sellaista sadetta että Distronic olisi kytkeytynyt pois päältä. Sitten kyllä jos nokalle kertyy reilu kerros loskaa.

Loskasta Distronic myös elpyy itsestään, ei tarvitse autoa sammutella. Vikakoodit tuosta pitäisi lukea, varmasti jättää jonkin jäljen.
Paaver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 26.04.2017 23:13

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja Paaver »

Auto on MB 220E W213 vm 2016
Paaver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 26.04.2017 23:13

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja Paaver »

Eilen ajoin Joensuusta Tampereelle, niin ennen Varkautta heitti pois päältä. Tampereelle päästyäni, oli auto vieläkin koko puhdas, joten en usko, että likaisuus olisi syy.Edellisen kerran sama tapahtui ennen Jyväskylää ja silloin oli kaunis aurinkoinen päivä. Samaa on tehnyt myös Savonlinnan reissuilla.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Mersulla on jatkettu Goodwill takuu Kuolleen Kulman Sensoreille (BSA) (ainakin 8v) Jostakin olen ymmärtänyt, että niiden valmistaja on sama (ruotsalainen?) putiikki, kuin Distronicissa.
Eli Veholle tutkittavaksi vaan.

Noiden BSA sensorit turpoavat, niin että kansi rakoilee. Onko kellään kuvaa tuosta Distronic sensorista?
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Sen verran eri ikäiset autot meillä jotta varmaan ihan eri ongelmista kyse. Mutta jatketaan nyt tähän.
En muista sellaista sadetta että Distronic olisi kytkeytynyt pois päältä. Sitten kyllä jos nokalle kertyy reilu kerros loskaa.

Loskasta Distronic myös elpyy itsestään, ei tarvitse autoa sammutella. Vikakoodit tuosta pitäisi lukea, varmasti jättää jonkin jäljen.
mulla tosiaan GL disctronic heittää aina välillä mittaristoon herjan. Tekstiä en nyt tarkalleen muista, mutta viittaa tutkaan. Tän jälkeen vakkari on pois pelistä. Toimii taas kun auton sammuttaa. Tämä on yleensä sattunu sateella tai loskalla. En ole asiaan sen kummemmin vielä perehtynyt, mutta vikakoodien pikatarkastukses starilla ei ole ainakaan jäänyt mieleen että olis mitään vikaa muistissa... pitää ensikerralla kun laittaa piuhan kiinni niin katsoa tarkemmin tuota.

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
3.0V6CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 19.10.2020 09:10

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja 3.0V6CDI »

Täällä kanssa kokemusta asiasta. 4000 km takana nykyisellä ajokilla (glc 2018) ja kaksi kertaa on heittänyt vakkarin pois päältä ilman mitään näkyvää ulkoista syytä. Toiminta palautunut ajon aikana. Jollei useammin ala temppuilemaan niin selvitellään seuraavassa huollossa
Paaver
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Ke 26.04.2017 23:13

Re: Etäisyyspilotti

Viesti Kirjoittaja Paaver »

EemeliErkki kirjoitti: Ke 11.11.2020 16:20 Mersulla on jatkettu Goodwill takuu Kuolleen Kulman Sensoreille (BSA) (ainakin 8v) Jostakin olen ymmärtänyt, että niiden valmistaja on sama (ruotsalainen?) putiikki, kuin Distronicissa.
Eli Veholle tutkittavaksi vaan.

Noiden BSA sensorit turpoavat, niin että kansi rakoilee. Onko kellään kuvaa tuosta Distronic sensorista?
Kysyin Veholta tätä asiaa…Ei kuulu enää takuun piiriin, kun on jo niin vanha auto ja ajettukin 53000 km…🤓
Vastaa Viestiin