20.11.-29.11. shop.mersuforum.net:ssä kaikki -15 %!

Mersun korien sinkitys

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Lassard
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 30.12.2007 17:19

Mersun korien sinkitys

Viesti Kirjoittaja Lassard »

Kuka tietää korien sinkityksistä ja koska niitä on aloitettu? Brittifoorumilla on esitetty tällaista:

C CLASS -203 series- saloon and estates: -
All steel panels were galvanised from Quarter 2 2003 production onwards.
During the previous six months (Q4 2002 + Q1 2003) the process was
gradually introduced on the production line and therefore some vehicles
were galvanised during this lead-up period, but not all.

E CLASS -211 series- saloon and estates: -
All steel panels were galvanised from Quarter 1, 2003, production onwards.
During the previous quarter (Q4, 2002) the process was gradually introduced
on the production line and therefore some vehicles were galvanised during
this lead-up period, but not all.

CLK CLASS – 209 series
All steel panels were galvanised from Quarter 2 2003 production onwards.
During the previous six months (Q4 2002 + Q1 2003) the process was
gradually introduced on the production line and therefore some vehicles
were galvanised during this lead-up period, but not all.

SL CLASS –R230 series
This is not so easy to be specific because the change-over period
continued right through into Q3 2004. So although many SLs were galvanised in early 2004 it is not till the end of the third quarter of 2004 that one can say that all were galvanised.

S CLASS –220series and CL class 215 series.
The S class and CL class are built of a combination of aluminium and steel. For the aluminium components there is, of course, no galvanising process.

All steel panels were galvanised from Quarter 1 2003 production onwards.
During the previous quarter (Q4 2002) the process was gradually introduced
on the production line and therefore some vehicles were galvanised during

https://forums.mbclub.co.uk/threads/gal ... ars.34227/
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 10566
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Mersun korien sinkitys

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sinkityksessäkin eroja automerkkien ja vuosien välillä. Tietenkin hyvä tietää onko ollenkaan sinkitystä mutta kaksi eri sinkitettyä koria voi ruostua ihan eri tahtiin. Muistelisin että joku ekspertti kertoili tarkemmin noista "paksuuksista".
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 12193
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Mersun korien sinkitys

Viesti Kirjoittaja karra »

Maalarin (kolmannessa polvessa perheyrityksessä) kanssa juttelin kesällä niin hän kertoi että VAG konserni sekä BMW kun olivat saaneet omat korinsa sinkkiversioiksi niin he lobbasivat joitakin ympäristöviranomaisia niin että mersun käyttämät myrkkymaalit oli vaihdettava ympäristöystävällisimpiin. Siksi mersut alkoi ruostua rajummin. Jäi kysymättä oliko tämä jo 1993 mutta oletin että nyt puhutaan myöhemmästä tilanteesta kun siitä milloin varsinaiset vesivärit tuli :roll:
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1981 380 SL museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE koronaprojekti
2000 G500 käyttöharraste - Umweltsau MYYNNISSÄ!
2004 C180 daily driver
2005 Peugeot 206 lady driver
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2064
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: Mersun korien sinkitys

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:think:
Avatar
Lassard
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Su 30.12.2007 17:19

Re: Mersun korien sinkitys

Viesti Kirjoittaja Lassard »

Tuossa Mersun tiedote 2004 lokakuulta. A-sarjan sinkitys oli aloitettu ja samassa tiedotteessa sanotaan, että kaikki Mesen henkilöautot ovat sinkittyjä.

https://media.daimler.com/marsMediaSite ... id=9918372
amatoori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 205
Liittynyt: Ke 01.01.2014 11:34
Paikkakunta: hml

Re: Mersun korien sinkitys

Viesti Kirjoittaja amatoori »

Millonkohan tulee se päivä että Sprinteritkin sinkitään... :roll:
Vastaa Viestiin