Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nooo, myyjälle pisteet siitä että kuvia on paljon ja ne on kunnollisia, eli "huippu siisti" jää kuitenkin ostajan itse päätettäväksi.
Toisaalta taas huvittaa tuo maininta kun myöhemmin todetaan
Korissa kulumia, ruostetta tai kolhuja:
Kyllä, normaalia kulumaa. Puskurissa pientä naarmua. Vanha auto.
Liikennekäytöstäpoisto: Tavallinen poisto 6.2.2019 - Ajoneuvo on poistettu liikennekäytöstä seisontaan myynnin ajaksi, mutta otetaan takaisin liikennekäyttöön ennen luovutusta.
Tätä en ymmärrä. Onko tuo siis ollut yli kaksi ja puoli vuotta pois liikennekäytöstä / miksi ihmeessä tuosta edes mitään kirjoittaa, museoajoneuvo kun on niin liikennevakuutuksen kulut kolmisen euroa / kuukausi. Vai onko niin että koeajomahdollisuutta ei ole "koska auto ei ole liikennekäytössä"...
Karel kirjoitti:Sitten ainakin omaan silmään sattuu aika pahasti tuollaiset mokat kuin väärän väriset lyhdyt, rekkakarikilpien nippusideviritykset, konepellin äänieristeen puuttuminen jne. Jos kerran autoon on juuri satsattu uusi maalaus. Ainakaan ei saisi olla missään museoautossa tuommoisia.
Jeppp. Kilpien nippusidekiinnitys on täysin käsittämätöntä, joo helppo ostajan laittaa kuntoon mutta jos tuotakaan ei ole viitsitty tehdä niin .... ?

Onko tuossa takakontin verhoiluissa sellaiset muodot että vetokoukun kiinnitysraudat on sopineet niiden taakse ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Pisteet tosiaan myyjälle kuvien runsaudesta, tosin pohjasta kaipailisin kuvia. Mutta jos auto menee kaupaski 4000€:lla niin kai tuosta hyvän käyttöauton saa pitkäksi aikaa?
Entisessä '90 300E-24:ssä ei ollut Economy-mittaria ja muistelen että se poistui 2. sarjan myötä 124:ään.
edit: ihan höpö höpöä taas kirjoittelen
Viimeksi muokannut Hage, Pe 30.09.2022 14:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
jakusa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ma 20.08.2018 13:56

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja jakusa »

dealer kirjoitti: To 29.09.2022 20:05 Jeppp. Kilpien nippusidekiinnitys on täysin käsittämätöntä, joo helppo ostajan laittaa kuntoon mutta jos tuotakaan ei ole viitsitty tehdä niin .... ?
Nippusiteet ovat luultavasti koekilpien nopeaa kiinnittämistä varten. Jotenkin tulee kuvista, ilmoitustekstistä ja sijainnista mieleen minulle w126 myynyt henkilö...
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jatketaanpa ny vielä.
Karel kirjoitti: To 29.09.2022 18:31 ...
Käsitykseni mukaan keskikonsolin lukittava lokero on automaattisesti kuulunut kaikkiin apparin bägillä oleviin autoihin. Näin on ainakin 126:ssa.
...
Joo, mulla kun on tuollainen, jossa on sekä matkustajan bagi että lokero, niin siinä on myös varustekoodi sille lokerolle varustelistauksessa. Tästä autosta se puuttuu varustelistasta, erikoinen homma. Paitsi... Siellä Meinbenzin sivulla on myös tällainen:
meinbenz.de kirjoitti: Edelholzbox zwischen Vordersitzen nicht lieferbar mit Mercedes-Benz-Telefon, Bedienhörer in Ablageschale, Code 325, Einbauteile und Anschlußkabelsatz, Bedienhörer in Ablageschale, Code 323, sowie Heckantenne, Code 310 und 355
Eli jos käsitän oikein, niin sitä laatikkoa ei ole, jos on koodi 310, joka tän auton varustelistauksessa on. Se voisi selittää tämän mysteerin. Muutenhan se laatikko on tosiaan tullut vakiona, jos on airbag, kun tuo jatkuu:
meinbenz.de kirjoitti: Edelholzbox zwischen Vordersitzen bei Airbag für Fahrer und Beifahrer Code 291, Serie, ...
Karel kirjoitti: To 29.09.2022 18:31 ...
Kilsoista/huolloista ei dokumentteja + alipainemittarin puuttuminen + useammat alipaineviat varusteissa (niskatuet, penkit) = onko mittaristo siis vaihdettu ja letku jäänyt tulppaamatta? En tunne 124:ää niin hyvin, mutta 126:ssa oli alipainemittarit -91 loppuun asti.
...
Se ortopedi-istuimen ilma taitaa tulla (muistaakseni) samalta sähköpumpulta kuin keskuslukon painekin, mutta takapenkin pääntukien kaato tosiaan käyttää moottorin alipainetta. Kyttäilin huvikseni vanhoja esitteitä, toukokuun 1990 esitteessä on se alipainemittari näkyvissä, lokakuun 1990 esitteessä ei ole. Että ehkäpä sitä ei tässäkään autossa välttämättä ole uutena ollut. Mutta ei ole poistunut vielä kakkossarjan myötä.
Karel kirjoitti: To 29.09.2022 18:31 ...
A-pilareiden alta pilkottaa jotakin massaa tai muuta vaaleaa?
...
Muistaakseni siellä on ihan alun perinkin sellainen vaahtomuovikaistale, joka tässä autossa on nyt kovin heikonlaisesti paikallaan. Samaa katselin kanssa aiemmin.

Eikö tuossa muuten kilvet oo ihan ruuveilla kiinni, mutta nipparit kai siksi, että saa koekilvet pujotettua niihin. Ehkä niillä sit pääsee koeajolle, jos kerran auto on pois liikennekäytöstä ja sen myötä ne on jätetty valmiiksi. Ihan arvauksena vaan. (Näköjään sama veikkaus tullut sillä välin kun tätä kirjoitin)
dealer kirjoitti: To 29.09.2022 20:05 ...
Onko tuossa takakontin verhoiluissa sellaiset muodot että vetokoukun kiinnitysraudat on sopineet niiden taakse ?
Joo on. Tai siis tukiraudat ne kai on, ettei perä nitkahda, kun laittaa liikaa kuormaa. (Mulle on väitetty, että sellaista toisinaan tapahtuu, ja yhdessä meillä olleessa W124:ssä jopa oli jälkiasenteisen koukun kanssa laitettu samaan tarkoitukseen lattaraudat ja sen myötä rei'itetty ne verhoukset.) Orkkiskoukun kanssa sellaiset raudat on siellä, ja jos on vakiotankki, niin sitten on eri verhoilut niissä joissa on koukku ja tukiraudat vs. ne joissa ei ole koukkua eikä tukirautaa. Tässä kun on 90-litrainen tankki, niin noi verhoilut ovat lyhyemmät kuin vakiona, ja niistä ei taida olla olemassakaan kuin noi, joissa on paikat koukun tukiraudoille. Omassa turbodieselissä sama homma - iso tankki, ei orkkiskoukkua, ja tuollaiset sivuverhoukset.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin tukiraudat toki.
Se ortopedi-istuimen ilma taitaa tulla (muistaakseni) samalta sähköpumpulta kuin keskuslukon painekin, mutta takapenkin pääntukien kaato tosiaan käyttää moottorin alipainetta.
Juu, pumpussa on yksi erillinen lähtö ortopedipenkeille.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

dealer kirjoitti: Pe 30.09.2022 06:52 Niin tukiraudat toki.
Se ortopedi-istuimen ilma taitaa tulla (muistaakseni) samalta sähköpumpulta kuin keskuslukon painekin, mutta takapenkin pääntukien kaato tosiaan käyttää moottorin alipainetta.
Juu, pumpussa on yksi erillinen lähtö ortopedipenkeille.
Eipä ole koskaan tullut purettua ja tutkittua tuollaista ortopedi-systeemiä, että mitä se on syönyt. :) 124:n ja 126:n välillä voi tässäkin olla eroja. Ainakin ne 126 säätölaitteet, eli tuolin sivussa olevat vivut ja rullat mitä minulla on varastossa, ei ole mitään sähköjä, pelkkiä letkuja. Siksi olen päätellyt, että ohjaukseen tarvitaan tavalla tai toisella alipaine, ja keskuslukon moottori sitten täyttää/tyhjentää tuolien ilmapussit tarpeen mukaan. Ainakin 126:n keskuslukituksen moottori aktivoidaan ovissa ja luukuissa olevilla sähkökytkimillä ja vain ja ainoastaan niillä. (gen1:ssä vain kuskin ovesta)
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1304
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

90 alussa kilvitetyssä facelift ainakin on alipaine mittari.
Ja A pilarin alla sitä vaahtomuovia, pitäisikin tunkea piiloon.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Nostalgia124023
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ma 03.05.2021 12:00
Paikkakunta: Pk- ja Turun seutu, tilanteen mukaan

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nostalgia124023 »

Alipainemittarin poistumisesta ja 8-reikä vanteiden saatavuudesta. Tältä sivulta
https://www.mercedes-forum.com/threads/ ... len.67369/
löytyy seuraava tieto

---
Mai / Juni 1990
Entfall der "Economy" Kraftstoffverbrauchsanzeige im Kombiinstrument
----
Juni 1991
Der 260 E 4MATIC entfällt.
Der A124 wird präsentiert. Das Cabrio des 124er wird zuerst als 300 CE- 24 ausgeliefert.
Leichtmetallräder im 8-loch-Design können bestellt werden.
Lenkräder aus der S-Klasse Typ W140 ersetzen die bisherigen im Design der S-Klasse Typ W126
-----
Eli tuon mukaan alipainemittari olisi poistunut touko-kesäkuun tuotannossa 1990. Ja 8-reikävanteita olisi voinut tilata kesäkuusta -91 alkaen.

Itsellä on 8.7-91 valmistettu W124, jossa ei ole alipainemittaria mutta on juurikin tuon listan määrittelemä W140-mallinen ratti (alemmat puolat pystymmässä). Ainakin tuo ratinvaihtumisen aikatieto on siis oikein.
W124 230E -91 MR
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jep, mun eka auto oli -91 300CE jossa ei myöskään ollut economy mittaria.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3798
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Tulipa muuten Mieleen semmoinenkin knoppitieto tuosta puheena olleesta 300 E:stä, että kun siinä on toi takalasin aurinkoverho, niin pääntukien ei kuulukaan kaatua (napista painamalla) silloin, jos verho on jossain muussa asennossa kuin ihan alhaalla. Onkohan myyjä tuosta tietoinen vai luuleeko systeemin olevan rikki, kun on testannut vai verhon ollessa ylhäällä. Ei tiiä sanoa…
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tyylikkään värinen w126. Liekkö jollekkin tuttu?

Mutta mutta: myyntiteksti taas lupaa virheetöntä kuntoa jne.
Zoomailee noita sisäkuvia vähän, niin huomaa, että ainakin jalopuut repsottelee irrallaan (ratin vieressä, keskikonsolissa) ja sisustassa muutakin nyprää ja kärppyä näkyy. Mallimerkintä 500SE kyltti on väärässä paikassa eli maalailtu varmasti joskus on (tai jälkikäteen lätkästy)

Ulkoapäin näyttää kyllä siistille. Hinta mielestäni kova.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/13184917
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
jackie
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3438
Liittynyt: Pe 11.06.2004 02:27
Paikkakunta: Joutseno, Korvenkylä

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja jackie »

Ere866 kirjoitti: Su 09.10.2022 12:25 Tyylikkään värinen w126. Liekkö jollekkin tuttu?

Mutta mutta: myyntiteksti taas lupaa virheetöntä kuntoa jne.
Zoomailee noita sisäkuvia vähän, niin huomaa, että ainakin jalopuut repsottelee irrallaan (ratin vieressä, keskikonsolissa) ja sisustassa muutakin nyprää ja kärppyä näkyy. Mallimerkintä 500SE kyltti on väärässä paikassa eli maalailtu varmasti joskus on (tai jälkikäteen lätkästy)

Ulkoapäin näyttää kyllä siistille. Hinta mielestäni kova.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/13184917
Menee vähä offtopikiks, mut noihe parkettien lisäks tossa autossa - tai lähinnä sen käyttäjässä - on aika pahasti muutaki pielessä! Vai kuinka on, kumman valitsisitte, mahdollisuuden saada korona kun ei käytä maskia, vai takuuvarman pään pehmennyksen + oksentamisen ja päänsäryn, jos kiskasee naamalle ton wuntsikalla kyllästetyn hengityssuojan :mrgreen:
500 SE.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03

Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97

Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Kyllä nää klassikot tuntuu liikkuvan hyvin. Eikös tämä ollut viime talvena tovin myynnissä Oulun seutuvilla liikkeessä? Nyt se on siirtynyt Tampereelle, jossa lyhyen ajan sisään jo toinen autoliike laittanut sen myyntiin. Isompi tamperelainen autoliike ei ehtinyt saada edes kuvia ilmoitukseen, kun se jo katosi, mutta ilmaantui heti myyntiin taas toisaalla.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13203038
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuohan lähti jostain Itä-suomesta alkuperäiseltä kunnostajalta myyntiin joka kaupitteli sitä jonkin aikaa. Lähtikö siitä muistaakseni Etelä-suomeen josta päätyi Ouluun. Ja nyt taas ilmaantui Tampereella. Siisti pelihän tuo on ja uskoisin olevan täydessä iskussa (jalopuut tosin oli jääneet ilmeisesti entisöimättä, aiemmista kuvista niissä näkyi kuprua aika pahasti)

Mutta ei nämä 126:set oikein näytä liikkuvan...
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Tuttu auto. Tuttavan tuttavalla oli tämä ja kävi meillä näyttämässä kesällä. Ihan perussiisti kokonaisuus. Oli tainnut ostaa aika heräteostoksena ja ei sitten ollut ihan niin virheetön kuin alun perin toivoi olevan. (minäkin mokoma menin tonkimaan siitä vikoja esiin... :shifty: )

Kyllä nämä liikkuu, kun hinta on oikea. Itse möin reilu viikko takaperin meidän keltaisen retro-126:n. Hiukan joutui tulemaan hinnassa vastaan, mutta ei mitään älyttömiä.

Paljon näkyy noita, jotka roikkuvat myynnisä jo toista vuotta. Hinnan ja laadun suhde on pielessä, ei siinä sen kummempaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
perttupellervo
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 08.01.2022 17:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja perttupellervo »

Karel kirjoitti: Ti 18.10.2022 18:28 Tuttu auto. Tuttavan tuttavalla oli tämä ja kävi meillä näyttämässä kesällä. Ihan perussiisti kokonaisuus. Oli tainnut ostaa aika heräteostoksena ja ei sitten ollut ihan niin virheetön kuin alun perin toivoi olevan. (minäkin mokoma menin tonkimaan siitä vikoja esiin... :shifty: )

Kyllä nämä liikkuu, kun hinta on oikea. Itse möin reilu viikko takaperin meidän keltaisen retro-126:n. Hiukan joutui tulemaan hinnassa vastaan, mutta ei mitään älyttömiä.

Paljon näkyy noita, jotka roikkuvat myynnisä jo toista vuotta. Hinnan ja laadun suhde on pielessä, ei siinä sen kummempaa.
Terve K ja muut. Tämähän oli minulla tämän vuoden eikä autossa ollut sinänsä mitään moittimista
kunnes karel kertoi muutamia pikkujuttujam, jotka olivat pettymyksiä entisöinnin tasoon nähden.
Autohan on pahuksen hyvin ja huolellisesti tehty, noin sata kuvaa entisöinnistä on tarjolla.
Mutta oma haaveeni on aina ollut "spedemersu" ja se myöhempi, eli w116.
Olen kasvanut Lauttasaaressa lähellä Spedeä ja hän oli kyllä kundien keskuudessa se kovin jätkä.
Speden autot ja naiset kiinnostivat meitä nuoria miehiä ja eniten teki vaikutuksen 280 SE joka hänellä oli aika kauan. Sellaisen päätin saada joskus...

Riittävän hyvää en vuosien jälkeen löytänyt ja viime talvena toipilaana tulin ostaneeksi tämän satakakskutosen että pääsisi edes fiiliksiin. Karel on oikeassa, heräteostos. Eikä se ollut 116.

Vanhan mersun penkki ei minulle eikä ex appiukolleni sopinut, me kun teemme vanhoilla autoilla
aika pitkiä kesäreissuja istuen suurimma osan päivästä autossa. Hyvä kun päästiin selkämme suoristamaan viikon jälkeen.
Muuta moitittavaa autossa ei ole, lukuunottamatta karelin kylmän silmän havaitsemia pieniä puutteita.
Mallimerkintä on liian korkealla, mutta se on ollut jo germaanian aikoina jolloin takaluulku on maalattu
uudestaan ja loppu kori on pitänyt alkueräisen värin. Syytä takaluukun maalaamisen ei ole tiedossa.
Auto on siis hieno, hintalappu voisi olla verrokkeihin nähden samaa lähes 20 tuhatta, mutta ei silloin
kauppoja tapahdu. Mutta ei häpeä yhtään muuta samanalista. Rekkarikromit vähemmäksi,
fillarin keskiöt neutraaliksi ja samoin venttiilinhatut. Ruosteelta on suojattu, minulla on noin sata
kuvaa projektista. Hieno ajaa jos selkä kestää moisen penkin - joka sekin jousitettuu uudestaan.

Jatkan haavettani w116 huippuyksilöstä tai valitsen toisen aikalaisen. Mersuja on ollut 600 SEL - 91, 300 SL - 90, tämä kyseinen w126, CL 500 AMG (siis varuste AMG) 2002, 300 SEL -00, 600 SEL -03 ja lisäksi isällä uutena 190SL kauan sitten ja isoisällä S170 josta tuli SA INT -versio, ei palautettu sodan jälkeen.
Jossain vaiheessa varmaan palataan asiaan, sillä välin ihailen teidän muiden autoja ja projekteja.
On nämä vaan niin hienoja!!
ps. Harrastan kaikkia merkkejä, kaikilla kun on joku malli joka miellyttää. Pääharrastus on ollut Audi,
sukulaismerkki sekin. Mutta Fiat, Maserati, BMW, Alpian, Alfa Romeo, Porsche, kaikkien kanssa on ollut hauskaa. Italialaisten kanssa jopa huumorissa repimistä... Joka on omistanut, tietää. Ne silti palkitsevat
ruhtinaallisesti kiukuttelnsa ajo-ominaisuuksilla. Harrastakaamme avoimin mielin ja kaikkea kokeillen.
Ja kyseinen 500 on oikesti hyvä auto, penkki vaan on selkävaivaiselle ihan mahdoton. Ei muuta vikaa.
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Mitä vikoja tuossa sitten on että aiheuttaa pettymyksiä? Mallimerkinnän paikka jne kuulostaa aika pieniltä asioilta? Auto on kuitenkin 35v vanha ja neljännesmiljoonan km rullattu..? Ei kai nyt voi olettaa auton olevan Mersun museon tasoa?
V-K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 19.09.2012 17:58

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja V-K »

W126 harrastajat ilmeisimmin saavat nautintoa siitä, mitä enemmän onnistuvat löytämään virheitä muista kuin omista autoistaan. Täälläkin saa välillä lukea kun soitellaan ilman ostoaikomusta myyjälle, tarkoituksena vain listata kaikki auton kuvista bongatut virheet. :roll: Joo, kyllähän niissä myynti-ilmotuksissa saatetaan lupailla välillä liikoja, mutta on siinä joku kohtuus ”ostajan” olettamuksillakin, niin kuin Wikke sanoi.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Näyttää kadonneen jo myynnistä tämä yksilö. Katsotaan milloin pongahtaa seuraavan kerran myyntiin.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Voi pojat, voi pojat! Menee nyt w108/109 puolelle, mutta antaa mennäkin.

Tuo taitaa olla jo harvinainen tuossa kunnossa. Ja tarkoitan oikeasti harvinaista. En paljoa w109 mallista tiedä, mutta näyttää kyllä kokonaisuudessaan erittäin alkuperäiseltä.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13213296
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: La 22.10.2022 11:14 Voi pojat, voi pojat! Menee nyt w108/109 puolelle, mutta antaa mennäkin.

Tuo taitaa olla jo harvinainen tuossa kunnossa. Ja tarkoitan oikeasti harvinaista. En paljoa w109 mallista tiedä, mutta näyttää kyllä kokonaisuudessaan erittäin alkuperäiseltä.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/13213296
On erittäinkin alkuperäinen. Tunnen tämän maineikkaan kauppaneuvoksen pojan ja hän tarjosi minulle useaan otteeseen tätä isänsä autoa, koska "sillä ajetaan enää niin vähän". Asia on sittemmin painunut unholaan, ja aina välillä putkahtanut taas mieleen. Tästä on nyt noin 10 vuotta aikaa. Nyt kun kuvia katselee, niin täytyy tunnustaa, että harmittaa, etten aikoinani hakenut autoa pois. Onhan tuo kuin koru. Ja on liike lätkäissyt lievästi sanoen erilaisen hinnan, kuin mistä aikoinaan puhuttiin. :lol: No, silloin ajattelin, että enpä tuolla useinkaan raaskisi ajella, enkä näe syytä muuttaa tuota mielipidettä.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14008
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Onko tuo Paulowin auto? Eräs hänen 600 SE(L) oli myös kaupan vähän aikaa sitten, tosin jo uudella omistajalla ja ykkössarjan puskuri oli vaihdettu siihen kakkossarjan autoon. Auto taisi olla reilun kympin pyynnillä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Timo L. kirjoitti: La 22.10.2022 21:17 Onko tuo Paulowin auto? Eräs hänen 600 SE(L) oli myös kaupan vähän aikaa sitten, tosin jo uudella omistajalla ja ykkössarjan puskuri oli vaihdettu siihen kakkossarjan autoon. Auto taisi olla reilun kympin pyynnillä.
Kyllä on.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Ilmajousitushan tuosta tekee ylläpidettävän. Sen takia jos joskus tuollaista harkitsisin, nuo w109:sit jäisivät pois. Sinällään harmi, koska ne ovat useinmiten varusteltu paremmin ja selkeästi hyväkuntoisia.

Olisi inhottavaa aina jännittää, nouseeko auto, kun on aika ajella. Jotenkin tuommoinen hydropneumaattinen jousituskin tuntuu toimintavarmemmalta. Olisi mukava tietää, onko ilmapussit vs. nestekaasu lopulta pehmemämpi ja parempi?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13267
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja karra »

Kaasuneste on mukavampi. Ainakin jos vertaa 109 ja 116 malleja, toki 116 on kehittyneempi ja isompikin. Omassa ilmajousituksessa on kaikki huollettu paitsi kompura niin se toimii muuten hyvin paitsi laskeutuu alas muutamassa viikossa. En tiedä mistä vuotaa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuollainen käsitys minullakin oli, en tosin sitä viitsinyt ääneen huudella kun ei omaa kokemusta ole.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/500/13184917
Kävin eilen katsomassa tätä kuparin väristä ässää. Ei tullut kauppoja enkä tehnyt tarjousta. Minulta saa autosta mielipiteen YV:llä jos tuo auto kiinnostaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13224028

Siistin näköinen 300SE. Onkohan niin siisti livenä?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ere866 kirjoitti: To 27.10.2022 20:17 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/se/13224028

Siistin näköinen 300SE. Onkohan niin siisti livenä?
Onpa vain siisti, hyvä väri vielä. Mitähän noista takalasinnostimien katkaisimien paikalle asennetuista katkaisijoista tapahtuu? Takaikkunoissa on kuitenkin veivit. Johtospagettijumppaa siis tiedossa. :lol:
Nicole_Turtiainen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 22
Liittynyt: Ke 11.08.2021 08:16

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nicole_Turtiainen »

^^Ihan perusssiisti, joskin vähän hyppää silmille kuskin puolen ovien väriero. :eh:
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja S202 »

Miksi tuo mittaristo on noin erikoisen näköinen, aivan kuin mittarit olis liian pieniä tuohon kehykseen?
S124 300TE
S211 E500
Vastaa Viestiin