Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: To 03.02.2022 07:17 Laitoin tuosta viestiä että olisin mahdollisesti kiinnostunut jos saisin nähdä autosta kunnon kuvat.
Sillä lailla! Syyllinen hinnan nousulle löytyi! :lol: :lol: :lol:

Menit tietysti sanomaan, että miten noin upea ja ihailtava auto voikin olla noin halpa! :wave:
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Wikke kirjoitti: To 03.02.2022 10:16
Tässä on aika mielenkiintoisesti viritetty nuo sähköikkunat jälkeenpäin. :?
Diplomaattisesti ilmaistu. Auto on nähtävästi joskus viety tarvikefirmaan ja pyydetty vaan laittamaan sähköikkunat, hälytin ja vakionopeudensäädin.

Jo yksistään nuo kötöstykset tiputtavat mielenkiinnon tähän autoon, vaikka hinta tiputettaisiin puoleen. No, on ollut aika pitkään "myynnissä".
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Karel kirjoitti: To 03.02.2022 10:40
Ere866 kirjoitti: To 03.02.2022 07:17 Laitoin tuosta viestiä että olisin mahdollisesti kiinnostunut jos saisin nähdä autosta kunnon kuvat.
Sillä lailla! Syyllinen hinnan nousulle löytyi! :lol: :lol: :lol:

Menit tietysti sanomaan, että miten noin upea ja ihailtava auto voikin olla noin halpa! :wave:
Joo! :thumbup: Edulliseksi tuota ei kyllä voi kehua millään normilla.

Toivotaan että löytää oman kotinsa. Mikähän näiden rieskojen hinta on tuolla Jenkkilässä? 500$ vai jopa alle? Siitä rahtaus meren yli toiset 500$ ja kymmenkertainen hintalappu Suomen päässä lasiin - luonnollisesti rekisteröinti, katsastus yms. byrokratiat jätetään ostajan huoleksi. :clap:
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3088
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Samaa harrastetaan muualla Eurooppaa myös, Mobile täynnä suoraan Amerikoista rahdattuja 115, 126 ja 123-malleja jotka ei mene täällä kaupaksi.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
RJW
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 25
Liittynyt: Su 11.04.2021 00:21

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja RJW »

Mistä se muuten johtuu, että USA-mallit on niin paljon eurooppalaisia tai vaikkapa Japanin tuonteja halvempia? Johtuuko se siitä, että vanhemmissa Mersuissa USA-tausta näkyy niin selvästi ulkonäössä, vai pitääkö jenkit autojaan keskimäärin huonommin kunnossa? Olen joskus itsekin kiinnitänyt huomiota siihen, miten paljon Saksassa on myynnissä USA-versioita ja sen näkee yleensä jo hinnasta ennen ilmoituksen avaamista, että kyseessä Ameriikan tuonti. Kuvittelisi Saksan olevan täynnä Mersuja, vaan jostain syystä niitä on pitänyt lähteä uittamaan rapakon yli Eurooppaan.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Jenkkimalleissa on lähes poikkeuksetta täysin sama varustelutaso (ihan hyvä sellainen) moottorista riippumatta - nahkapenkit (uudemman tai vanhemman mallin), airbägit, autom. ilmastointi, cruise, kyynärnoja, sähköantenni, sähkölasit, takaistuimen lämmitys ja säätö. Eli hyvä perusvarustelu. Värit vaan vaihtelee.

Jotenkin tuntuu että muualle maailmaan ässät on varusteltu vähän yksilöllisemmin. Jenkkien puskurit on erilaiset ja valot myös. Maalipinta useinmiten auringonpolttama mutta kopaltaan ne pääosin ruosteettomia. Esimerkkimme yksilö on kehno.
Viimeksi muokannut Ere866, To 03.02.2022 18:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
alvar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: To 02.08.2012 08:49

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja alvar »

Paikallisten päästömääräysten takia USA-malleissa tehottomaksi tehdyt moottorit, osa suorastaan laiskoja. Ulkonäkö myös iso miinus.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

RJW kirjoitti: To 03.02.2022 14:55 Mistä se muuten johtuu, että USA-mallit on niin paljon eurooppalaisia tai vaikkapa Japanin tuonteja halvempia?
Ei se kyllä niin ole. Möin muutaman 126:n viime vuonna. Kaikki hienoja yksilöitä. Yksi oli jenkkimalli. Hintapyyntö ylivoimaisesti korkein siinä, ja silti se lähti ensimmäiseksi, ja sai ylivoimaisesti eniten kyselyjä.

Mielikuva jenkkimallien halpuudesta tulee luultavasti vaan siitä, että tänne on laivattu kasapäin paskoja, jotka eivät jenkeille enää kelpaa. Hienot yksilöt maksavat rapakon takana jopa enemmän kuin täällä. Eivät ainakaan ole halvempia.

Euroopan myyntilistoilla on paljon jenkkimallien yksilöitä, joiden hinnat ovat olleet vähän tuhannen dollarin molemmin puolin. Euroopassa hintalappu on sitten lähes poikkeuksetta aina luokkaa 5000-7000 euroa. Se on paljon verottamattomasta ja rekisteröimättömästä projektista. Eli ei ne jenkkimallit kylläkään ole euromalleja halvempia.

Jenkki, joka saa romustaan tonnin, ja on siihen tyytyväinen, ei luultavasti voisi mitenkään käsittää, että joku vielä moiseen satsaa kalliit laivarahdit, maksaa veroja yhtä paljon kuin koko autosta, ym. lukematon määrä oheiskuluja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Saman olen huomannut kuin Karel - jenkkimallit on ihan yhtä hinnoissa kun EU-ja Japsiversiot. Sanoisin ehkä että Japsit on kalleimmasta päästä kun ne ovat yleensä pienillä kilometreillä ja niistä löytää vielä täystehoversiot ja kilometrimittariston.

Nytkin nettiautosta löytyy hyviä esimerkkejä:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12609605
On ihmeellisen nuhjuinen sisusta noille kilometreille. Tämä on käsittääkseni Japanin versio.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12223833
Tämä taas Jenkki. Jotenkin ei herätä haluja. Myyntikuvat ovat huonot ja maalipinnan kiiltoa en havaitse. Sisustan harmaa ei sovi tuohon ulkoväriin.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12097927
Suomiauto painii samassa hintasarjassa.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12539239
Tämä lienee kilometrien perusteella Japanin malli mutta varmaksi en tiedä. Nuhjuinen niin ikään sisältä.

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/11970416
Tästä ei ole mitään tietoa.

https://huutokaupat.com/3267968/1990-me ... ointikohde
Jenkki 560. Tämä kiinnostaisi projektina mutta on mennyt jo (reilusti) yli järkevän hinnan. Esim. maalipinnan kunto näyttää hyvältä mutta kun katsoo tankin luukun kuvaa vähän tarkemmin, huomaa että todennäköisesti tämä(kin) vaatii ylimaalauksen.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ere866 kirjoitti: To 03.02.2022 19:26 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/11970416
Tästä ei ole mitään tietoa.
Äkkiseltään ihan kopsakan näköinen. Keskikonsolin paneeli on vaan ihan kuin eri autosta - mitähän lie tapahtunut? Katkaisijatkin survottu konsolin sisään...
Ere866 kirjoitti: To 03.02.2022 19:26 https://huutokaupat.com/3267968/1990-me ... ointikohde
Jenkki 560. Tämä kiinnostaisi projektina mutta on mennyt jo (reilusti) yli järkevän hinnan. Esim. maalipinnan kunto näyttää hyvältä mutta kun katsoo tankin luukun kuvaa vähän tarkemmin, huomaa että todennäköisesti tämä(kin) vaatii ylimaalauksen.
Mulla pisti silmään tuo vänkärin takaovi joka on painettu littuun. :? Edit: Katsoin vielä isoja kuvia. Keskikonsoli on saanut joskus sorkkarautaa - joutuu uusimaan ja paneelit päälle. Kuinkahan helpolla löytää samansävyisen konsolin? Lienee euroopassa aika harvinainen sisustaväri... Hieno kylläkin.

Johtuisiko tuo Japani- ja Jenkkituontien sisustojen "nuhjuisuus" auringossa säilyttämisestä? Haalistuneet puut, keltaiset mittarin neulat, mittariston "krakeloitunut" muovitausta, ja elonsa menettäneet nahkapenkit?
McDaniel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Ti 16.10.2018 13:43
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja McDaniel »

Ere866 kirjoitti: To 03.02.2022 19:26 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/11970416
Tästä ei ole mitään tietoa.
https://www.lastvin.com/vin/a8NMV2o7jVw2Qln9y

Melkoiset varusteet Suomi-autoksi. :o
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Henkilökohtaisesti pidän 80/90-luvun US spec mersuja kuvottavina. Ja huom! Tämä on vain henkilökohtainen mielipide. Kenenkään ei tarvitse ottaa herneitä nenään. Jos itse olen ostamassa klassikkomersua niin jenkkiversiot jää surutta pois laskuista. Vaikka olen jenkkiharrastaja, niin jenkki-eurot on kamalinta shaissea mitä maa päällään kantaa kun puhutaan 70-luvun lopusta 90-luvun alkuun.
Japanin versiohan ei sitten eroa ulkonäöllisesti aidosta Eurosta, joten niitten suhteen en koe ongelmaa. Kuitenkin omalla kohdalla se ainut oikea on rehti Euro-spec auto. Ilmeisesti löytyy harrastajia, joita asia ei kiinnosta ja maksavat näistä saman mitä eurotkin, mutta en suinkaan ole ainut joka noita vieroksuu. Sitten jos Mennään ihan oikeisiin klassikoihin sanotaanko W108/109/111 ja siitä vanhemmat SL:t jne jne, niin ihan sama mistäpäin maailmaa se on tullut, ne kelpaa kaikki. Nuo muovitötteröt Sierran puskureilla. kusenpolttamilla irtoumpioilla, polvipehmusteilla ja mailimittareilla on jotakin mitä ei olisi koskaan saanut tapahtua.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: To 03.02.2022 21:49
Ilmeisesti löytyy harrastajia, joita asia ei kiinnosta ja maksavat näistä saman mitä eurotkin...
Tai sitten kiinnostaa juuri päinvastoin kuin sinulla. Olin kyllä aidosti hämmästynyt siitä kuinka paljon enemmän huomiota ja positiivista kommenttia US-126:lla sai liikenteessä tuntemattomilta. Siis sitä tuli oikeasti paljon. Kehujia ja jutustelijoita riitti, samoin rinnalla haettiin katsekontaktia ja yläpeukkuja väläytettiin moottoriteillä. Euro-vastaavalla ei samanlaista koe, ei läheskään, vaikka muutaman viime vuoden aikana mielenkiinto on kylläkin selvästi lisääntynyt niihinkin. Palautetta tulee ehkä noin joka kymmenennellä ajokerralla, enintään.

Itse tunnustan kuuluvani niihin kahjoihin, jotka noiden jenkkimallien ylimääräisestä bling-blingistä innostun. Kuvotus on siis kaukana. Tai sitten meillä kahjoilla on vaan niin paljon parempi lääkitys! :lol:

Jos nyt saisi heittää lantin toivomuskaivoon, niin pyytäisin tällaista kohdalleni: V126 350 SDL 1991, väreinä joko 441, 702, 147 tai 904 ja nahkasisustus Brasil (ei 904 yht.) tai Palomino(Dattel), lisäksi ASD, Sound-system, 4x penkinlämmittimet ja lämmitetty tuulilasinpesulaitteisto. Luonnollisesti US-versio. Ainoa harmitus on se, että ykkössarjan etuvalot ovat paljon paremman näköiset kuin kakkossarja. Ehkä tuossa voisi tehdä pienen "tyylivirheen", ja laittaa vanhemmat lyhdyt? Maksavat vaan nykyään hunajaa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: To 03.02.2022 22:48
Tai sitten kiinnostaa juuri päinvastoin kuin sinulla. Olin kyllä aidosti hämmästynyt siitä kuinka paljon enemmän huomiota ja positiivista kommenttia US-126:lla sai liikenteessä tuntemattomilta. Siis sitä tuli oikeasti paljon. Kehujia ja jutustelijoita riitti, samoin rinnalla haettiin katsekontaktia ja yläpeukkuja väläytettiin moottoriteillä. Euro-vastaavalla ei samanlaista koe, ei läheskään, vaikka muutaman viime vuoden aikana mielenkiinto on kylläkin selvästi lisääntynyt niihinkin. Palautetta tulee ehkä noin joka kymmenennellä ajokerralla, enintään.
Jos kyse oli siitä tummansinisestä autosta, niin en sinänsä ihmettele, koska se oli niistä myynnissä olevista ryhdikkäin ja kuvissa siistikuntoisin. Siinä taisi olla myös jotenkin enemmän muskelia vanteineen yms. Jos vertaa perus kaivonkansilla makaavaan versioon. Joku hopea tai shamppanjanvärinen 126 ei taida muutenkaan herättää hirveästi mielenkiintoa ihmisissä, eikä kyllä 124,201 jne koreissakaan. Enkä nyt tarkoita että sellainen olisi huono väri, se ei ole vaan huomiota herättävä. Eipä noista taida tavan tallaaja erottaa onko mistäpäin tuotu, mutta siistin yksilön huomaa kaikki. Velimiehen Nautic blau SE ainakin herättää aina peukuttelijat 16” Lorinsereineen, missä tahansa se liikkuukin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1507
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Siistin ja ryhdikkään 126:sen huomaa moni, huonoa ei sitten noteerata ja mielletään helposti taksi/mustalaiskategoriaan.

https://www.blocket.se/annons/skane/mer ... k/98659083

Tuossa Ruottin puolelta jenkki-tuonti. Vaihdettu mittaristo ja umpiot EU-malliseksi. Tuo näyttää ryhdikkäälle ja kiiltää kuten kuuluukin. Kromiosatkin näyttää virheettömiltä. Todennäköisesti pääosin sisätiloissa säilytetty yksilö. Hinnaltaan aika normitasoa. Vaan onhan tuossakin mm. nahkapenkeissä sanomista.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

EVO X kirjoitti: Pe 04.02.2022 07:22
Siinä taisi olla myös jotenkin enemmän muskelia vanteineen yms. Jos vertaa perus kaivonkansilla makaavaan versioon.
Siinä oli ihan perus-14-barokit, mutta siinä oli myös ne joillekin infarktit aikaansaavat valkosivut. :wave: Minulla oli aikoinaan saman värinen euro 280S. Siitä on vain paperikuvia, enkä nyt jaksa kaivaa kuvaa vertailun takia, mutta oli jenkkimalliin verrattuna paljon vaatimattomamman näköinen.

Nautikblau on hieno väri, kertoohan siitä jo jotakin, että sen värisenä 126 esiintyi näyttävimmin aikoinaan tehtaan esitteessä. Omissa silmissäni se vaan on liian yleinen, koska sen värisiä oli enemmistö oman lapsuuden kotinurkkien ässät diplomaattikilvissä. Sitä suosivat myös suuryritykset ja pankit. Tällä hetkellä tallissa on yksi sen värinen.

Dunkelblau on suoraväri ja siksi myös helpompi ja halvempi korjausmaalata. Näyttävyys on sitten enemmän makuasia.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Pe 04.02.2022 09:13 Siistin ja ryhdikkään 126:sen huomaa moni, huonoa ei sitten noteerata ja mielletään helposti taksi/mustalaiskategoriaan.

https://www.blocket.se/annons/skane/mer ... k/98659083

Tuossa Ruottin puolelta jenkki-tuonti. Vaihdettu mittaristo ja umpiot EU-malliseksi. Tuo näyttää ryhdikkäälle ja kiiltää kuten kuuluukin. Kromiosatkin näyttää virheettömiltä. Todennäköisesti pääosin sisätiloissa säilytetty yksilö. Hinnaltaan aika normitasoa. Vaan onhan tuossakin mm. nahkapenkeissä sanomista.
Tuo Impala on kyllä yksi hienoipia värejä. Paikkamaalaus vaan haastavaa. Se on meidän Essun kanssa saatu nähdä. Dattel kestää sisustassa tuota vaaleampaa paremmin ikääntymistä. Yksi detsku, joka paljastaa sen, jos sisusta on saanut liikaa aurinkoa, on takaniskatukien tereiden tummuminen. Näkyy hyvin esim. siinä huutokauppojen valkoisessa jenkkituonnissa.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Wikke kirjoitti: To 03.02.2022 20:39
Johtuisiko tuo Japani- ja Jenkkituontien sisustojen "nuhjuisuus" auringossa säilyttämisestä? Haalistuneet puut, keltaiset mittarin neulat, mittariston "krakeloitunut" muovitausta, ja elonsa menettäneet nahkapenkit?
Siitä se juuri johtuu. Japanin tuonneissa on usein kangas-/plyysisisusta. Kun se haalistuu kauttaaltaan, niin sitä ei asiaa tuntematon välttämättä edes huomaa. Mutta kokonaisuus vaan esiintyy harjantuneelle silmälle "väärän näköisenä". Tuo on ongelma, jolle ei oikeastaan voi yhtikäs mitään. Kaikki kankaat uusiksi ja muoviosat maalaukseen. Eipä kannata. Harva noita tuonteja kaupitteleva vaan ei joko ymmärrä tai osaa ottaa tätä hinnoittelussa huomioon. Moni ostaja luultavasti tietää, ja siksi useat noista periaatteessa hienokuntoisista ja vähän ajetuista eivät vain mene kaupaksi. Nahkaverhoilun voi sentään värjätä/maalata uusiksi.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Karel kirjoitti: Pe 04.02.2022 09:18 Siinä oli ihan perus-14-barokit, mutta siinä oli myös ne joillekin infarktit aikaansaavat valkosivut. :wave: Minulla oli aikoinaan saman värinen euro 280S. Siitä on vain paperikuvia, enkä nyt jaksa kaivaa kuvaa vertailun takia, mutta oli jenkkimalliin verrattuna paljon vaatimattomamman näköinen.
En muistanutkaan että siinä oli valkoraidat. Ne ei omastakaan mielestä kuulu enää 80-luvun ja sitä myöhempiin autoihin, mutta tässä tapauksessa ne rotevoittaa tuota ilmettä kunmasti. 14” barokit mustilla kumeilla olisi muuttanut tuon erinäköiseksi. Saman fiiliksen toki saisi kun päivittäisi vanteet isompiin, nykyään tais olla tarjolla jopa 16” barokkia saksasta.

Itselläni näissä ässissä ensimmäisenä kiinnittää huomion stance, enkä nyt puhu mistään tonttiin madalletusta tässä tapauksessa, vaan korin asento. Lähes aina vähän kuluneella vakiojousituksella meno on laahaavaa, eli keula on taivaissa ja perä maassa. Tietystihän tähän vaikuttaa se että edessä lokarin aukko on ylempänä, joten vaikkahan auto olisi vatupassissa niin visiaalisesti se perä roikkuu. Pölärit tai vaikio kaivonkannet metrin syvyydessä lokasuojassa vaan korostaa asiaa. Vähän leveämpi tai isompi vannesarja pelkästään muuttaa tilanteen jo paljon paremmaksi. Eikä sinne nyt tarvi mitään alessiota tai barzettaa laittaa, vaan juuri hitusen menevämpää orkkispyörää.

Oli nyt väri mikä oli, niin tumma sävy tuo lähes poikkeuksetta arvokkaamaan ilmeen klassikkoautoon, sillä kromin ja maalin kontrasti on riittävän suuri. Vanhoissa jenkeissäkin puolet detaljeista hukkuu jos auto on yksivärinen ja vaalea. Toki taas vaaleat sävyt luo modernimpaa ilmettä kun koristelu ei niin erotu.. mutta se on sitten makuasia kummasta tykkää.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
cvan
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: La 21.01.2012 23:03
Paikkakunta: oulun seutu

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja cvan »

ostin museo 124 vm-85 leimaa 2024 asti vähän reipas kolme tonnia piti köyhtyä
Avatar
Ari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ke 09.04.2003 07:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ari »

Tässä amerikan herkkua: https://www.youtube.com/watch?v=ltzF5YGPd8g
En ole W126:ssa ennen tuollaista (lankusta tuttua) perän heijastinpanelia nähnyt.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Ari kirjoitti: Ke 09.02.2022 20:46 Tässä amerikan herkkua: https://www.youtube.com/watch?v=ltzF5YGPd8g
En ole W126:ssa ennen tuollaista (lankusta tuttua) perän heijastinpanelia nähnyt.
Löytäisipä jostakin tuollaiset Lorinserit omaan Ässään. Näyttää hyvälle originaalistanssillakin.
Avatar
Karel
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1097
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25
Paikkakunta: Helsinki ja Inkoo

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Wikke kirjoitti: To 10.02.2022 11:19
Ari kirjoitti: Ke 09.02.2022 20:46 Tässä amerikan herkkua: https://www.youtube.com/watch?v=ltzF5YGPd8g
En ole W126:ssa ennen tuollaista (lankusta tuttua) perän heijastinpanelia nähnyt.
Löytäisipä jostakin tuollaiset Lorinserit omaan Ässään. Näyttää hyvälle originaalistanssillakin.
Jos pelkkä disaini miellyttää, eikä Lorinser ole nimenä itseisarvo, niin minulla olisi joutilaana setti ei ihan noi leveällä huulella.

Kuva on juosten kustu, mutta antaa osviittaa. Huulta on enemmän kuin mitä kuvassa näyttää. Muistin ja arvion mukaan n. 40mm. Voin mitata, jos kiinnostusta on edes hitusen. En edes ole katsonut minkä merkkiset ovat, koska eivät istu omaan agendaan. Voihan niinhin tökätä Lorinserin korkit. :wave:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
260 SE -89 ”Essu”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1461
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Karel kirjoitti: To 10.02.2022 12:22
Wikke kirjoitti: To 10.02.2022 11:19
Ari kirjoitti: Ke 09.02.2022 20:46 Tässä amerikan herkkua: https://www.youtube.com/watch?v=ltzF5YGPd8g
En ole W126:ssa ennen tuollaista (lankusta tuttua) perän heijastinpanelia nähnyt.
Löytäisipä jostakin tuollaiset Lorinserit omaan Ässään. Näyttää hyvälle originaalistanssillakin.
Jos pelkkä disaini miellyttää, eikä Lorinser ole nimenä itseisarvo, niin minulla olisi joutilaana setti ei ihan noi leveällä huulella.

Kuva on juosten kustu, mutta antaa osviittaa. Huulta on enemmän kuin mitä kuvassa näyttää. Muistin ja arvion mukaan n. 40mm. Voin mitata, jos kiinnostusta on edes hitusen. En edes ole katsonut minkä merkkiset ovat, koska eivät istu omaan agendaan. Voihan niinhin tökätä Lorinserin korkit. :wave:
Ei kyllähän ne pitäisi olla kunnon huulella. Näköjään Lorinser tekee uustuotantona LO-mallia. Hinta on vaan suolainen. Mutta mutta, luulenpa että Ässän ajo-ominaisuudet eivät varmaan tykkää hyvää tuollaisista palloista... :x
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Ari kirjoitti: Ke 09.02.2022 20:46 Tässä amerikan herkkua: https://www.youtube.com/watch?v=ltzF5YGPd8g
En ole W126:ssa ennen tuollaista (lankusta tuttua) perän heijastinpanelia nähnyt.
Tarviikko peräpään heijastuspaneelin. Täälä olis :)

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kuva

Velimiehellä on juuri nuo ET11 LO:t. Vuosi niitä sillon aikanaan kitkuteltiin ennenkö myyjä suostui luopumaan. Kävivät tärykiillotuksessa Rimfixillä. Oli tarkoitus maalata keskiöt, mutta veli halus jättää ne koko kiiltäviksi toistaiseksi. Tosiaan muutama vuosi takaperinhan noita alkoi taas saamaan uutena. Taitaa olla 2500€ liepeillä kierros.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja zukka »

Kysytääs tässä hinta arviota yhdestä kohteesta joka on tulossa tänä vuonna myyntiin luultavasti.

W124 1988 300D automaatti sedan, noin 220tkm ajettu yhdellä omistajalla ollut suomiauto.
Menee keväällä museokatsastukseen, alustavasti katsastaja jo katsonut ja sanoi että kuskin penkin reuna pitää korjata/penkki vaihtaa.
Mitä tuollaisella voisi olla hintapyynti?
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3531
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

zukka kirjoitti: To 10.02.2022 21:08 Kysytääs tässä hinta arviota yhdestä kohteesta joka on tulossa tänä vuonna myyntiin luultavasti.

W124 1988 300D automaatti sedan, noin 220tkm ajettu yhdellä omistajalla ollut suomiauto.
Menee keväällä museokatsastukseen, alustavasti katsastaja jo katsonut ja sanoi että kuskin penkin reuna pitää korjata/penkki vaihtaa.
Mitä tuollaisella voisi olla hintapyynti?
Plussaa: 300D, sedan, kilometrit

1.sarjan auto on hintaa ja haluttavuutta alentava tekijä, vaikuttaa aika paljon varusteet ja väritys noissa. 2.sarjalaisesta saisi kehnommillakin varusteilla hyvän hinnan noilla kilometreillä.
Näkemättä autoa vaikea sanoa mitään. Sitten kun näkee edes kuvat ja varusteet niin voi heittää jotakin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 694
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja zukka »

EVO X kirjoitti: To 10.02.2022 21:27
zukka kirjoitti: To 10.02.2022 21:08 Kysytääs tässä hinta arviota yhdestä kohteesta joka on tulossa tänä vuonna myyntiin luultavasti.

W124 1988 300D automaatti sedan, noin 220tkm ajettu yhdellä omistajalla ollut suomiauto.
Menee keväällä museokatsastukseen, alustavasti katsastaja jo katsonut ja sanoi että kuskin penkin reuna pitää korjata/penkki vaihtaa.
Mitä tuollaisella voisi olla hintapyynti?
Plussaa: 300D, sedan, kilometrit

1.sarjan auto on hintaa ja haluttavuutta alentava tekijä, vaikuttaa aika paljon varusteet ja väritys noissa. 2.sarjalaisesta saisi kehnommillakin varusteilla hyvän hinnan noilla kilometreillä.
Näkemättä autoa vaikea sanoa mitään. Sitten kun näkee edes kuvat ja varusteet niin voi heittää jotakin.
Näin arvelinkin,että varusteet ja väritys saattaa ratkaista aika paljon tälläisessä.
Vähän itseä kiinnostaisi ostaa kesäkruisailuun, tai jos oma c irtisanoo sopimuksen tässä kevään aikana,niin harkinnassa saattaisi olla tuo käyttöautoksi ympäri vuoden.
Eihän se auto siinä paranisi suolassa ja hiekassa ajaen,verotkin olisi suht kovat ja kulutus varmaan nykyistä autoa isompi,mutta olisi suht huoletonta menoa kaikinpuolin seuraavat 10 vuotta.

Omaan käyttöön ja myyjänkin käyttöön sopivampi olisi pitkäkattoinen malli, ei edes myisi tuota jos olisi farkku.
Injectionstw
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Pe 28.09.2007 10:33

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Injectionstw »

Tulevaisuutta ajatellen olisi viisasta ottaa nimenomaan ykkösarjalaista talteen. Vähenee kunnossa olevia nopeasti kun lankku harrastajat suosivat 2 tai 3 sarjalaisia. 300d noilla kilsoilla on kyllä hieno auto. Jos ajoautoksi niin kuskin jakkara uudemmasta vuosimallista.
Vastaa Viestiin