Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

14 000€, valkoinen 560.

Ihme juttu. Oli kai tuo edullisemminkin mynnissä hetki sitten. :shock:

Joko porukka tuolla huutokaupassa ei tiedä mitä huutaa tai sitten tuo oli järjestelty huuto. Sitä tässä olen mietiskellyt, että ei nuo huutokaupan kuvat nyt kovin kattavia ole. Itse en moisia summia uskaltaisi maksaa tuommoisten kuvien perusteella.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Ere866 kirjoitti: Su 11.04.2021 20:23 14 000€, valkoinen 560.

Ihme juttu. Oli kai tuo edullisemminkin mynnissä hetki sitten. :shock:

Joko porukka tuolla huutokaupassa ei tiedä mitä huutaa tai sitten tuo oli järjestelty huuto. Sitä tässä olen mietiskellyt, että ei nuo huutokaupan kuvat nyt kovin kattavia ole. Itse en moisia summia uskaltaisi maksaa tuommoisten kuvien perusteella.
Oli, ja pitkään. No, ei ole ensimmäinen kerta kun uskottavuus tuohon huutokauppaan horjuu. :?
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Juho
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Ti 31.08.2004 21:12
Paikkakunta: 09

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juho »

Pääseehän huutokaupan kohteeseen tutustumaan paikan päälle myös yleensä.
Mercedes-Benz 220 W187 innenlenker mit schiebedach ´52
Mercedes-Benz 220 A W180 innenlenker mit schiebedach`55
Mercedes-Benz 180 W120 '57
Mercedes-Benz 220 Sb W111 '63
Harley-Davidson 1200 U ´37
NSU OSL 501 '38
Zundapp KS 750 `44
Ariel Square Four MK2 1000 ´54
Royal Enfield Scrambler Bullet 500 '56
Triumph 6T Thunderbird 650 ´59
Triumph Trident T150 750 `69
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Pääsee juu.
Mutta on ihan eri asia viettää päivä ajamalla katsomaan autoa jonka hintaa ei tiedä, kuin autoa, jolla on hinta.
Kuten vaikkapa tuo: jollei kiinnostunut kympillä, niin ihan hukkaan heitettyä aikaa kun venyi paljon korkeammalle.
Ja näitä hinta ylilyöntejä on tuolla Huutokauppa sivulla nyt jo niin paljon että tosiaan luotto mennyt, nyt vedätetään.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2759
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Hage »

Tyhmä Suomen kansa yrittää ottaa liikaa mallia amerikkalaisista realitysarjoista jossa näytetään että huutokaupassa voi saada moninkertaisen tuoton myytävästä kohteesta.
1000€ voisin tuosta valkoisesta SELlistä maksaa, ihan vain varaosien takia.
Edit: ja huutokauppaaminenhan on hyvä jobbareille jotka yrittävät myydä tuollaisia pommeja yrittäen välttää kaikin mahdollisin tavoin vastuut myymästä tuotteestaan.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Bemaristi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 29.08.2005 08:31

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Bemaristi »

Kiinnostaisi päivittää oma käyttöauto ilmastoituun, mutta sen verran kaukana tämä, että kysytään jos vaikka jollain olisi tietoa tämän kunnosta.

https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 7&vifNav=Y

Kuvissa ei mitään hälyttävää näy, tekniikka ja väri kombo omaan makuun. Hinta on suomalaiseen tasoon kova, mutta uskon tuossa olevan neuvottelu varaa reilusti.
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Sen kummemmin autosta tietämättä, lienee tuontiauto kun ihan kohtalaiset varusteet. Kilometreihin en luota mutta siistillehän tuo näyttää.

Kuvia ei oikein saa zoomattua ja listojen alle olisi mukava kurkistaa.

Hinta ei heitä kauas törkeästä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
Pontus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1252
Liittynyt: Pe 08.02.2008 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Pontus »

No niin tässä kun on taas tiirailtu nettiautoa käyttöauton etsinnässä niin tuli tälläinen vastaan:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12062362

https://www.lastvin.com/vin/Grj0VEM3G00AOlM4n

Vaikka tuo ilmoituksen teksti ei ainakaan pidä suomiautosta paikkaansa, niin minkälainen on tuollainen V126 käyttöautona? Ilmeisesti muutamalla ketjussa kommentoinneella henkilöllä on tälläisiä ollut käyttöautona.
Nyk; S204 200 Kompressor A 2008 ja Mercedes Benz W123 230E A 1982 (Lepäämässä tallissa)

Ex Mercedes Benz w115 220 D (mr)
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 13573
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Pontus kirjoitti: Pe 16.04.2021 20:10 No niin tässä kun on taas tiirailtu nettiautoa käyttöauton etsinnässä niin tuli tälläinen vastaan:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12062362

https://www.lastvin.com/vin/Grj0VEM3G00AOlM4n

Vaikka tuo ilmoituksen teksti ei ainakaan pidä suomiautosta paikkaansa, niin minkälainen on tuollainen V126 käyttöautona? Ilmeisesti muutamalla ketjussa kommentoinneella henkilöllä on tälläisiä ollut käyttöautona.
Aika tökerö ylimaalaus, koska konehuoneen äänieristeet moottorin takana ja töötit jäähdyttimen edessä on vedetty valkeaksi. Voisi kuvitella oikaisuja tehdyn jossain muuallakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 230 E (siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä)
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Timo L. kirjoitti: Pe 16.04.2021 20:28
Pontus kirjoitti: Pe 16.04.2021 20:10 No niin tässä kun on taas tiirailtu nettiautoa käyttöauton etsinnässä niin tuli tälläinen vastaan:

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sel/12062362

https://www.lastvin.com/vin/Grj0VEM3G00AOlM4n

Vaikka tuo ilmoituksen teksti ei ainakaan pidä suomiautosta paikkaansa, niin minkälainen on tuollainen V126 käyttöautona? Ilmeisesti muutamalla ketjussa kommentoinneella henkilöllä on tälläisiä ollut käyttöautona.
Aika tökerö ylimaalaus, koska konehuoneen äänieristeet moottorin takana ja töötit jäähdyttimen edessä on vedetty valkeaksi. Voisi kuvitella oikaisuja tehdyn jossain muuallakin.
Näin on, ja sepustus ilmossa enimmäkseen soopaa. Ei ollut kauankaan sitten yhdellä purkujobbarilla myynnissä nimittäin. Tonnin varaosa-autonakin kyseenalainen. Maalaus ihan juosten kustu, ja miksi ylipäänsä väri vaihdettu? Lukot, eristeet, ruuvit ym. ym. maalattu sutasten yli.

Ja ainahan klassisesti jossakin huoltsikan pihalla pimeässä ja kosteassa otetut kuvat antavat vakuuttavuutta kohteesta, vai mitä?

Mutta aiheesta noin yleisesti: 126-mallit ovat toimittaneet meillä käyttöautojen virkaa viimeiset 32 vuotta. Parempaa yhdistelmää toimivuutta, luotettavuutta ja mukavuutta ei juurikaan ole. Mutta "harrastelijoiden" viritelmiä on näistäkin nykyään yhä suurempi osa. Aina kun muistetaan ilmoituksessa kehua, miten paljon on kaikkea vaihdettu ja uusittu (halvoilla tarvikeosilla), vaikka kilsoja ei juurikaan ole kertynyt, niin sitä suuremmalla varauksella pitää suhtautua.

Ja... päivittäinen käyttö on näille parasta huoltoa. 30 vuotta vanha ja alle 200.000 ajettu voi tietää enemmän ongelmia kuin voisi arvatakaan.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

https://huutokaupat.com/2666654/mercede ... i-36500-km

Siinä taitaa lyyä kätensä siihen kuuluisaan ******aan.
Ei edes myyjän yhteystietoja näy. Tiedä sitten onko rekisteröityneelle käyttäjälle eri tiedot?

https://huutokaupat.com/2673205/mercede ... -204000-km

Tämä on aiemminkin ollut myytävänä. Räpellettyhän tämä tietyllä tavalla on mutta taitaa olla kuitenkin olla muuten kyllä jees. Nuo penkit on aika kauheat.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Nozki kirjoitti:Minulta on kerran katsastuksessa kysytty, että onko museoajoneuvotarkastus tehty niin, että samat vanteet oli alla kuin katsastuksessa ja suullinen vastaus riitti, kun sanoin, että kyllä on. Olisihan hän sen voinut siitä tarkastusraportin kuvastakin varmistaa. Itse kanssa sanoisin, että tien päällä tuskin ketään kiinnostaa, kunhan alla ovat oikean aikakauden vanteet ja katsastukseen kun neljän vuoden välein menee, niin voi olla helpoin tie laittaa samat vanteet kuin siinä todistuksen kuvaa otettaessa alla oli.
Mitäs se taas katsastusmiehelle kuuluu mitkä vanteet museotarkastuksessa oli alla. Ei niitä ole kyseiseen autoon tietääkseni "lukittu".
Minun autossa ei ainakaan ole, kun kuvassa ja tarkastuksessa oli alla 15-reikävanteet kesärenkailla ja katsastin talvella peltivanteet + pölykapselit talvirenkaineen alla.
Ajattelin seuraavallekin leimalle mennä talvisaikaan. Mikäs sen mukavampaa kuin kauniina tammi-helmikuun pakkaspäivänä ajella leimalle.
mbosa.fi
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Täh?
Nyt kannattaa päivittää käsitteet.
Katsuri on juuri se jolle asia kuuluu.
Museoauton määräaikaiskatsastuksessa tarkistetaan myös, että ajoneuvo on edelleen museokuntoinen. Mikäli katsastuksessa havaitaan, että ajoneuvo ei enää täytä museoajoneuvon vaatimuksia, se määrätään muutoskatsastukseen.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12135
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja epk »

no juu juu , mutta sallitaanhan siihen nyt mitkä tahansa aikakauden mukaiset vanteet alle, olkoonkin eri millä se on aikoinaan museokatsastettu.
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1047
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Sallitaan, mutta se tarkastusvastuu silti kuuluu katsurille, joka tekee vain työtään tsekatessaan. Ei siis haukuta syyttä suotta työtään tekevää tahoa, kun sitä palautetta tulee aiheestakin ihan tarpeeksi.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4833
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Onkos se niin että museoajoneuvon katsastuksen pystyy suorittamaan vain "museokatsastaja"? Meinaan voiko "normikastastusinsinööri" edes otta oikeinpaljoa kantaa vanteisiin jos hänen pätevyys ei museokatsastukseen riitä?

Mites se on tämä museoautoilla ajaminen? Ts. voiko niillä ajaa läpivuoden vaikka sitte jokaikisenä päivänä ja silti katsastus on joka 4. vuosi ja vakuutus sekä veromaksut on kuten museoajoneuvossa ovat?

Vai miten se näissä menee?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3402
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Jari Ke kirjoitti: Ke 21.04.2021 07:17 Onkos se niin että museoajoneuvon katsastuksen pystyy suorittamaan vain "museokatsastaja"? Meinaan voiko "normikastastusinsinööri" edes otta oikeinpaljoa kantaa vanteisiin jos hänen pätevyys ei museokatsastukseen riitä?

Mites se on tämä museoautoilla ajaminen? Ts. voiko niillä ajaa läpivuoden vaikka sitte jokaikisenä päivänä ja silti katsastus on joka 4. vuosi ja vakuutus sekä veromaksut on kuten museoajoneuvossa ovat?

Vai miten se näissä menee?
No, monta kyssäriä, monta vastausta. :)

- Museoajoneuvon katsastuksen (sekä muutos- että määräaikaiskatsastuksen) tekee kuka vain katsastaja
- Mutta museoajoneuvolle tehdään museoajoneuvotarkastus ennen muutoskatsastusta museoajoneuvoksi. Sen tekee joku valtuutettu tarkastaja ja tarkastuksesta tehdään raportti, johon sisältyy kuva ajoneuvosta, etuviistosta vasemmalta. Hyväksytyn raportin kanssa mennään teettämään muutoskatsastus museoajoneuvoksi sitten.
- Sen jälkeen jokaisessa määräaikaiskatsastuksessa katsastajan tehtävä on varmistaa, että auto on edelleen museokelpoinen, kuten Juhani edellä totesi
- Museoajoneuvossa ei ole ajoneuvoveroa ja katsastus on pitemmällä aikavälillä, taitaa nykyään tosiaan olla sen neljä vuotta ajoneuvon iästä riippumatta. Aiemmin oli uudemmilla museoautoilla kaksi vuotta ja riittävän vanhoilla neljä vuotta.
- Itsellä esim. on sellainen vakuutus, jolla saa ajaa 30 päivää vuodessa, se on museoajoneuvoille tarkoitettu halpa vakuutus. Vaihtoehtoisesti voi ottaa normaalihintaisen vakuutuksen ja sitten saa ajaa joka päivä, sikäli mikäli tätä aika yleisesti porsaanreikänä pidettyä juttua ei ole toiseksi muutettu hiljattain.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3402
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

...ja mitä tulee tuohon aiempaan keskusteluun, että miksi esim. mun kohdalla katsastusmies kysyi, että olivatko nämä katsastuksessa alla olevat vanteet myös museotarkastuksessa paikallaan, niin:
- Ne ovat tarvikevanteet, ei auton valmistajan alkuperäiset. Ja kaksi tuumaa isommat kuin mitä auton orkkisalumiinivanteet ovat.
- Niistä joutui hivenen siinä tarkastuksessakin taistelemaan, että hyväksyttiin (vaikka ei siinä mitään epäselvää sääntöjen mukaan ole)
- NIistä on myös on maininta siinä museoajoneuvon tarkastusraportissa (jossa virheellisesti väitetään niiden olevan MB lisävarustelistalta, ja se taas on täysin tarkastajan sekoilua, ei minulta lähtöisin oleva väite)

Olen aika vakuuttunut, että ei se katsastaja olisi katsastusta hylännyt, vaikka olisi museotarkastettu esim. Mersun alkuperäisillä peltivanteilla ja nuo olivat alla, kun kerran ovat aikakauden mukaiset. Mutta ymmärrän hyvin, että hän sitä kysyi, sillä nyt hänen ei tarvinnut sen enempää selvitellä, että ovatko ne oikeasti aikakauden mukaiset vai jotkut uudemmat. Sehän hänen oikeastaan olisi sitten pitänyt tehdä, mikäli hän ei muuten varmuudella tunnistanut vanteita vanhoiksi. Kyllä hän kuitenkin totesi, että hyvä, että olet tarkastuksenkin teettänyt näillä samoilla vanteilla, niin asiassa ei ole mitään epäselvyyttä.

Ihan jos rehellisiä ollaan, niin voi olla silleen, että kun otin sitä etuviistovalokuvaa museotarkastusraporttia varten, niin kuvaussuunta ja etupyörien kääntökulma saattoivat olla niin, että kuvassa näkyy vanteiden kiiltävät kehät ja mustat keskikupit, mutta ei näy, mitä siinä välissä on. Rial kennovanteiden tilalle voi laittaa vaikka samankokoiset yhtä vanhat Pentat (löytyy varastosta) niin, että kuvan perusteella ei pysty havaitsemaan, että alla on eri vanteet kuin siinä kuvassa.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

https://huutokaupat.com/2671526/mercede ... -202000-km

Vaikuttaa ihan siistiltä, mutta ykkössarjalaiseen vaihdettu kakkossarjalaisen sisäovipaneelit ja kojelauta? Ja museokatsastettu niillä?
Viimeksi muokannut Getriebe, Ke 21.04.2021 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/1206892

Siitä Pontukselle :)
Ei ihan halpa, mutta vaikuttaa aika museokelpoiselta Suomi-autolta :thumbup:

Liian uusi ratti ja -90-mallissa ei kai vielä pitäisi olla kasireikäisiä. Sekä jokin oma käsinojaboksiviritelmä.
En saanut koodeja vielä.
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3402
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Getriebe kirjoitti: Ke 21.04.2021 11:13 https://huutokaupat.com/2671526/mercede ... -202000-km

Vaikuttaa ihan siistiltä, mutta ykkössarjalaiseen vaihdettu kakkossarjalaisen sisäovipaneelit ja kojelauta? Ja museokatsastettu niillä?
Väittäisin vahvasti, että ei ole kakkossarjan oviverhoilut, vaan ihan vanhaa mallia, mutta niihin on vaan liimattu puulistat, jotta näyttäisi tuoreemmalta. Tai ainakin jotain puun näköistä se on. Kakkossarjassa ne listat ovat paneelissa upotettuna, eivätkä käytännössä ikinä myöskään irvistä tolleen kuin tässä useammassa ovessa. Ei kai kojelaudassa ole mitään kakkossarjaan viittaavaa, kuten sitä vaakasuunnan puulistaa joka kakkossarjalaisessa olisi?
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3402
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Getriebe kirjoitti: Ke 21.04.2021 11:15 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/1206892

Siitä Pontukselle :)
Ei ihan halpa, mutta vaikuttaa aika museokelpoiselta Suomi-autolta :thumbup:

Liian uusi ratti ja -90-mallissa ei kai vielä pitäisi olla kasireikäisiä. Sekä jokin oma käsinojaboksiviritelmä.
En saanut koodeja vielä.
Linkki ei toimi, mutta tarkoit vissiin tätä (melkein sama url, yksi numero vaan lisää):
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12068923
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Nozki kirjoitti: Ke 21.04.2021 11:44
Getriebe kirjoitti: Ke 21.04.2021 11:13 https://huutokaupat.com/2671526/mercede ... -202000-km

Vaikuttaa ihan siistiltä, mutta ykkössarjalaiseen vaihdettu kakkossarjalaisen sisäovipaneelit ja kojelauta? Ja museokatsastettu niillä?
Väittäisin vahvasti, että ei ole kakkossarjan oviverhoilut, vaan ihan vanhaa mallia, mutta niihin on vaan liimattu puulistat, jotta näyttäisi tuoreemmalta. Tai ainakin jotain puun näköistä se on. Kakkossarjassa ne listat ovat paneelissa upotettuna, eivätkä käytännössä ikinä myöskään irvistä tolleen kuin tässä useammassa ovessa. Ei kai kojelaudassa ole mitään kakkossarjaan viittaavaa, kuten sitä vaakasuunnan puulistaa joka kakkossarjalaisessa olisi?
Totta, puusilmä mikä puusilmä, katsoin huolimattomasti. :?
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Getriebe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 143
Liittynyt: Pe 16.09.2016 11:08

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Getriebe »

Nozki kirjoitti: Ke 21.04.2021 11:53
Getriebe kirjoitti: Ke 21.04.2021 11:15 https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/1206892

Siitä Pontukselle :)
Ei ihan halpa, mutta vaikuttaa aika museokelpoiselta Suomi-autolta :thumbup:

Liian uusi ratti ja -90-mallissa ei kai vielä pitäisi olla kasireikäisiä. Sekä jokin oma käsinojaboksiviritelmä.
En saanut koodeja vielä.
Linkki ei toimi, mutta tarkoit vissiin tätä (melkein sama url, yksi numero vaan lisää):
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/300/12068923
Joo, kiitti :thumbup:
944 S2 -91
Omega 2.2 Caravan -02
ex. 300 TE -91
Avatar
Ere866
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1195
Liittynyt: Su 06.06.2004 12:15

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Ere866 »

Tuo 300TE oli myynnissä alkuvuodesta Turussa eri omistajalle. Taisi olla 3900€ pyynti ja nykyinen myyjä varmasti saanut sen halvemmalla. Eli jopparihommaa.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15081
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja dealer »

Juhani Halmeenmäki kirjoitti: Ti 20.04.2021 20:59 Täh?
Nyt kannattaa päivittää käsitteet.
Katsuri on juuri se jolle asia kuuluu.
Museoauton määräaikaiskatsastuksessa tarkistetaan myös, että ajoneuvo on edelleen museokuntoinen. Mikäli katsastuksessa havaitaan, että ajoneuvo ei enää täytä museoajoneuvon vaatimuksia, se määrätään muutoskatsastukseen.
Sallitaan, mutta se tarkastusvastuu silti kuuluu katsurille, joka tekee vain työtään tsekatessaan. Ei siis haukuta syyttä suotta työtään tekevää tahoa, kun sitä palautetta tulee aiheestakin ihan tarpeeksi.
Mitäkä että ? Taas tuli näemmä kirjoitettua niin epäselvästi, ettei kaikki ymmärtäneet.
Tottahan toki tuo on tiedossa, että määräaikaiskatsastuksessa tarkistetaan museokelpoisuus.
En hauku yhtään ketään, mutta kysymys
"onko museoajoneuvotarkastus tehty niin, että samat vanteet oli alla kuin katsastuksessa"
kuulostaa oudolta, kuten kirjoitin etten ole sitä mieltä että ne vanteet jotka oli museotarkastuksessa alla ovat ainoat joita kyseisessä ajoneuvossa saa käyttää.
Se pitäisi olla Juhanillekin päivänselvää, ettei muutamaa tuumaa suuremmilla tarvikevanteilla museoajoneuvoa leimalle viedä, enkä ainakaan itse ajelekaan.
mbosa.fi
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Jari Ke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4833
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Muuhun ottamatta kantaa ni onkos tuo takaikkunan ylälista kuskinpuolelta aina tuommonen näissä? Meinaan mielestäni ei olisi ensikerta kun tuohon kiinnitän sisätiloissa huomioni. Ikäänkuin jotenkin roikkuisi pieneltä matkalta?
Avatar
Karel
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Su 21.10.2018 13:25

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja Karel »

Jari Ke kirjoitti: To 22.04.2021 07:50
Muuhun ottamatta kantaa ni onkos tuo takaikkunan ylälista kuskinpuolelta aina tuommonen näissä? Meinaan mielestäni ei olisi ensikerta kun tuohon kiinnitän sisätiloissa huomioni. Ikäänkuin jotenkin roikkuisi pieneltä matkalta?
Se paneeli on jotakin vinyylillä päällystettyä pehmeää kuitulevyä, joka vanhemmiten ja etenkin kosteuden vaikutuksesta menettää muotonsa. Eli pieneksi tyyppiviaksi voisi sanoa, vaikka haitta on pelkästään kosmeettinen. Se, miten pahasti tuo paneeli aaltoilee antaa tosin kyllä erittäin hyvin osviittaa siitä, miten paljon auto on ollut alttiina mm. kondenssille ja lämpötilanvaihteluille. Oikein pahasti roikkuva enteilee jopa hometta ja ruostetta mattojen alla jne.
Karel


E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
260 SE -89 ”Essu”
260 SE -90 ”Cassi”
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SD -84 ”Vexi” MR
300 SE -89 ”Betsy”
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”


ex.: 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2915
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: Museorekisteröityjen 124- ja 126-mallien hintataso

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Jari Ke kirjoitti: To 22.04.2021 07:50
Muuhun ottamatta kantaa ni onkos tuo takaikkunan ylälista kuskinpuolelta aina tuommonen näissä? Meinaan mielestäni ei olisi ensikerta kun tuohon kiinnitän sisätiloissa huomioni. Ikäänkuin jotenkin roikkuisi pieneltä matkalta?
Se on kyllä yksinkertaisesti huonosti suunniteltu ja toteutettu osa. Veljen autoon oikaisin tuollaisen kostuttamalla kuitulevyn ja pitämällä sitä jännityksessä pari päivää. Kun levy oli kuiva niin laminoin yhden kerroksen lasikuitua sisäpuolelle. Sen jälkeen se ei enää muuta muotoaan ja istuu erittäin hyvin.
MB E200D T -18
MB 190E 2.3-16 -85
MB 300D -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 | MB E320 Coupe -93 | MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 | MB 280SE -72 (W108)
Vastaa Viestiin